Koirat kiinni Kuusijärven metsissä - laki määrää

Koirat_kiinni_Kuusijärvi

Koirat kiinni Kuusijärven metsissä - laki määrää

65

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • KoittakaaNytUskoa

        Hyvät ja selkeät ohjeet. Miksi ette kaikki usko näitä, vaan pilaatte meidän lakiakunnioittavienkin maineen, kun pidätte hurttanne irti metsässä.


    • rajuluonne

      Mun koirat kulkee siellä vapaasti ja puree sua perseeseen jos alat inistä.

      • rajumpiluonne

        Mun koira puree sun koiralta pään poikki, jos tuut vastaan.


    • haukku_rekku

      Minun koirat on ihan kilttejä, kyllä ne sitten on kiinni kun kuljen jalkakäytävää.

    • Laki_on_laki

      Ei siinä kiltteys auta, kun laki on laki. On se kumma, kun ei mene perille!

      • super-rekku

        Koirani saa kulkea vapaina ja jos tulet vastaan, ne puree nilkkasi poikki.


    • Vihaisetkoirat

      Noin vihaiset koirat ehdottomasti on pidettävä kytkettyinä koko ajan. Kamalaa!

      • realisti69

        No saahan niitä nilkkaproteeseja, ei se nyt niin kamalaa ole!


      • Koirat_pois_sulta

        Koirasi pitäisi ottaa sinulta pois, kun et näytä olevan kovin vastuullinen koiranomistaja.


    • Tässä_laki

      Metsästyslaki (615/1993)

      Metsästyslaissa säädetään muun muassa koiran kiinnipitovelvollisuudesta, koirakokeista, koiran kouluttamisesta sekä koiran talteenotosta. Näistä asioista kerrotaan lain 8. luvussa (51–55 §). Kaikkia koiranomistajia koskevat yleiset lainkohdat ovat:

      ”Maaliskuun 1. päivästä elokuun 19. päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.” (Metsästyslaki 51 §) ja

      ”Ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti toisen alueella.” (Metsästyslaki 53 §)

      Yleinen järjestyslaki antaa tarkentavia määräyksiä koirien kiinnipidosta taajama-alueilla, mutta muutoin kiinnipitovelvollisuus perustuu metsästyslakiin.

      Koiranomistajilla on monesti se harhaluulo, että metsässä ja maaseudulla koiria voi pitää kytkemättöminä ilman valvontaa. Metsästyslain mukaan koiraa ei kuitenkaan saa pitää irti toisen alueella ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa.

    • Onko_vaikea_ymmärtää

      Tuntuu siltä, että harmillisen usein lemmikkikoirien omistajilla on käsitys, etteivät kiinnipitomääräykset koske heitä. Kaikki koirat rotuun katsomatta ovat metsästyslain piirissä.

      Poikkeuksena kieltoon ovat viranomaistehtävät, viittä kuukautta nuorempi koira tai kun esimerkiksi noutavaa koiraa käytetään sepelkyyhkyn metsästyksessä. Koira saa myös oleskella alueen haltijan luvalla pihamaalla tai puutarhassa tai koiran pitämiseen varatulla aidatulla alueella.

      Koirien ehdoton kiinnipitoaika on alkanut maaliskuun alussa ja jatkuu aina elokuun 20. päivään saakka. Myös tämän aikajakson ulkopuolella koiran irtipitoon on oltava lupa maanomistajalta tai metsästysoikeuden haltijalta.

    • Eikö_varaa_ostaa_remmejä

      Yllä selkeät lait eli mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

      • super-rekku

        Minun koira ei osaa lukea, joten sitä ei lait koske. Se puree teitä jos haluaa, oma vikkanne.


    • Vastuu_on_ihmisellä

      Onneksi suurin osa koiranomistajista osaa lukea ja noudattaa sääntöjä sekä lakia. Valitettavasti vastuuta ei voi tässä asiassa sysätä koiralle, joka ei ole oikeustoimikelpoinen.

      Jos koira puree ihmistä, niin usein lähes aina se määrätään lopetettavaksi. Tätä en toivo viattomalle luontokappaleelle, jos omistaja sattuu olemaan lukutaidoton ja ei noudata lakia.

    • Vantaan_Sanomissa_juttu

      Aiheesta oli juttua Vantaan Sanomissa eli sielläkin on selvästi sanottu tämä laki:
      Metsästyslaki (615/1993)

      Metsästyslaissa säädetään muun muassa koiran kiinnipitovelvollisuudesta, koirakokeista, koiran kouluttamisesta sekä koiran talteenotosta. Näistä asioista kerrotaan lain 8. luvussa (51–55 §). Kaikkia koiranomistajia koskevat yleiset lainkohdat ovat:

      ”Maaliskuun 1. päivästä elokuun 19. päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.” (Metsästyslaki 51 §) ja

      ”Ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti toisen alueella.” (Metsästyslaki 53 §)

      Yleinen järjestyslaki antaa tarkentavia määräyksiä koirien kiinnipidosta taajama-alueilla, mutta muutoin kiinnipitovelvollisuus perustuu metsästyslakiin.

      Koiranomistajilla on monesti se harhaluulo, että metsässä ja maaseudulla koiria voi pitää kytkemättöminä ilman valvontaa. Metsästyslain mukaan koiraa ei kuitenkaan saa pitää irti toisen alueella ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa.

    • Luonnoneläimet

      Hyvä, että on nostettu esiin tämä asia, kun siellä juoksee tosiaan vapaana kaikenkarvaista sakkia säikyttelemässä esim. maassa pesiviä lintuja. Puuttukaa rohkeasti, jos joku ei noudata lakia.

    • super-rekku

      Koirani syö linnut ja puree ihmisiä. Se on koiran luonne sellainen, petoeläin. Ja hihnassa en pidä ikinä.

    • Sakkoa_luvassa

      Älä uhoa, saat sakot.

      • super-rekku

        Koirani maksaa sakot, jos pystyy. Koirahan se puree, en minä.


    • PiikkiLuvassa

      Omistaja on aina vastuussa koirastaan. Ihmistä pureva koira saa piikin palkinnoksi.

    • SakotJAPiikit

      Koira saa piikin ja omista sakot. Näin se homma vaan menee :-)

      • super-rekku

        Ei mene, poliisikoira severikin puri asiakkaita. Ei saanut sakkoa eikä piikkiä.

        Minun koirani on ihan samanlainen, saa purra ihan miten haluaa.


    • NytNaurattaa

      Höpö höpö; sulla mitään poliisikoiraa ole. Joku seropi :-D

    • kiss-kiss-kisu

      Mulla on kissa, se ei oo ollenkaan vihainen. Joskus kyllä kynnellä raappaa.

    • MinullaKiinniMetsässä

      Minulla on kiltti koira mutta pidän sen aina kiinni metsässä kuten laki määrää. Omalla pihalla se saa olla vapaana. Ei pidä hankkia eläimiä, jos ei jaksa niiden kanssa harrastaa omalla pihalla jotain aktiviteetteja.

    • EgonJatkeOsalla

      Osa hankkii koirat vain oman egonsa jatkoksi ja juoksee niiden kanssa näyttelyissä mutta ei sitten muuten olevan kiinnostunut kuin vaan, että koittaa näyttelytulosten avulla saada itselleen arvostusta muiden silmissä. Ne, jotka ei noudata lakia, pilaavat kunnollistenkin koiranomistajien maineen.

    • SeOnNIIN

      Niinpä, tiedän ketä tarkoitat.

    • super-rekku

      laki ei koske koiria, ei ainakaan meidän rekkua.

      • SuperSimon

        Kyl koskee


      • Anonyymi

        Olet tosi typerä super-rekku. Vähän ehkä tyhmä ja yksinkertainen. Et haukut vaan sulle ja rekullesi.


    • UudetRillit

      Hävettää teidän puolesta, jotta ette noudata lakia.

    • LakiMäärää

      Pilaatte meidän maineen, jotka huolehdimme lemmikeistämme ja pidämme huolta, että ne eivät aiheuta luonnolle vahinkoa. Monet pikkulinnut pesivät maassa ja koira voi hajottaa pesän ja emo hylkää sen ja linnunpoikaset kokevat tuskallisen nälkäkuoleman.

    • super-rekku

      Lähden kohta kuusijärvelle Rekun kanssa. Rekku saa kulkea vapaana. Rannalla paljon paljasta ihoa, Rekku oikeen innostuu puremaan, kun näkee paljaan säären!

    • MummotKumoon

      Varo, jos se RilliMummo tulee vastaan. Saat slaagin, kun pelästyt :-D

    • KyytiäRilliMummolle

      Hihihi minun iso ja vihainen koira puree RilliMummoa perseeseen!

    • ronttirotikka

      Mun rotikka syö rautanauloja ja paskaa kenttikiä. Rillimummot se popsii alkupalaksi.

    • HeiLaukkaaRatsuReima

      Lähden kohta ratsastamaan Kuusijärven metsään. Hevosen irtipidosta ei taida olla mitään lakia eli annan sen vähän saapastella siellä vapaana. Sillä on uudet kengät, että varokaa piskit, jos se potkaisee :-D

    • HummaniHeiHummaniHei

      Minun hevonen tulee ja paskoo teidän pihalle, jotka pidätte koiria vapaana.

    • ureajärvi

      Vapautan siiderivalaani kusijärveen ja se syö kaikki uimarit. Ja muutkin kulkijat.

    • PiiPaaPiiPaa

      Tilasin poliisit paikalle, kun muu ei auta.

      • Ananaksilla

        Mä tilasin pizzan!


      • MumsMumsDoctor

        Hyvä, jepet syö sen ja antaa sakot päälle!


    • RilliMummon

      Juurikin näin!

    • LakiMäärää

      Muistakaa laki!

      • super-rekku

        Mun koira ei muista lakia, se puree jokaista vastaantulijaa. Koiran pitäminen hihnassa on eläinrääkkäystä!


    • HetiHoitoon

      Sun pitäminen vapaana on rikollista!

    • KennelBordel

      Koiranäyttelyt on eläinrääkkäystä.

    • super-rekku

      Mun koira syö ne näyttelypiskit.

    • Bordet

      Siellähän ne Kuusijärvellä vapaana juoksee, joten kimppuun vaan!

    • super-rekku

      Koirani ulosti kuusijärveen, sitten puri paria vastaantulijaa ja lopusi nappasi jälkiruuaksi pari sorsaa.

    • PaskaaKuusijärvessä

      Kiva uida järvessä minne koira on paskonut!

    • super-rekku

      Murha koirani päästin aamukuselle. Sopii toivoa, että saa rauhassa asioida, muuten tulee rumaa jälkeä. Mutta oma vika jos häiritsee!!

      • PaskaaPukkaa

        Meidän koira saa kulkea vapaana ja tulla sinun pihalle paskalle.


    • Neil-Dogstorm

      Meidän koira on eka koira joka on käynyt kuussa!

      • LaikaÄitikoira

        Voi raukkaa, kun kuoli siellä raketissa hapenpuutteeseen, kun keuhot räjähtivät.


    • EiTuleSertejä

      Hyvä muistutus kaikille tästä koiria koskevasta laista, joten muistetaan kaikki tämä, jotta ei jouduta Kennel-liiton mustalle listalle :-D

    • se-ropi

      Meidän Seropilla on supervoimat ja vesikauhu. Se puree epäirömättä kaikkea ja saa kulkea vapaana.

    • siismikä

      Seropi, onko se niiku sarvikuono?

      • SuosittelenSeropia

        Se on Suomen paras koirarotu; terve ja monikäyttöinen rotu.


      • luusifer

        Eikös seropit oo niitä enkeleitä raamatussa?


      • krillihiili

        Ei, ne on Serafiineja ja Lusifereita.


    • LakiOnLaki

      Laki koskee sekä seropeja ja kaikkia muitakin koiria ja omistajia. Koirahan on omistajan vastuulla eli sakot tulee, jos väärin tekee.

      • uskokaanyt

        Laki ei koske minun vesikauhuista ja sopevoimakasta Seropia!


    • Anonyymi

      Koirat kiinni Kuusijärven metsässä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe