POSTI HUKKAA JA EI OTA VASTUUTA EIKÄ KORVAA MITÄÄN

EN-UNOHDA-KOSKAAN

Tapahtui vuonna 2012 Joulukuussa.

Tilasin yksityiseltä nettikauppamyyjältä (huuto.net) arvokkaan keräilykohteen sodanaikainen jääkärimerkki, siitä oli paljon kuvia ja myyjällä oli täydet 100% hyvät palautepisteet.
Maksoin sen jääkärimerkin hinnan myyjän tilille 800 euroa sisältäen postin kulut 9.90 euroa.
En saanut sitä koskaan se KATOSI postissa.
Myyjä teki siitä katoamistiedustelun, ei löytynyt.
Poliisille laitoin ilmoituksen ja tutkintapyynnön. Kaksi viikkoa ja vastaus ei löydetä ja myyjää ei voi näyttää toteen petoksesta.
Myyjä ei PALAUTANUT rahoja koska ei vastaa postin mokista.
Myyjä oli Tampereella ja minä ostaja Rovaniemeltä.

29

4228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on-monta-yrittäjää-meitä

      Oletko varma että myyjä sen sinulle lähetti?
      Ettei vain ottanut rahojasi sitten syyttää postia.
      Vaikka itse piti jääkärimerkin ja sinun rahasi.

      • Tuskin-kusettaja

        Kyllä uskon että lähetti merkin, koska hän teki siitä itse katoamistiedustelun.
        Ja yritti selvitellä asiaa postin kanssa monta kertaa.
        Sain samaa tietoa mitä hän minulle puhelimessa väitti, myös omasta postista.
        Hän soitti vielä kuukaudenkin päästä ja kysyi onko merkki tullut jo.
        Hän ei suostunut rahan palautukseen katsos kun ei vastaa postin mokista itse.
        Ainoa tässä asiassa voittanut oli POSTI.


      • Turun-muija

        Niin kyllä se turhakelehtinen POSTINEN tulee aina ja aina!
        Mutta jonnekin posti hukkasi tilaamani paketin.
        Tilasin huuto.net sinun kautta myyjältä älypuhelimen jota en koskaan saanut.
        Varmuuden vuoksi tein myyjästäkin petos-ilmoituksen poliisiin, ihan kun vaan niin vituttaa.
        Menetin 469 euroa ja en saanut mitään vain tiedon postista että lähetys on kadonnut välillä Helsinki Turku johonkin.


      • justust
        Turun-muija kirjoitti:

        Niin kyllä se turhakelehtinen POSTINEN tulee aina ja aina!
        Mutta jonnekin posti hukkasi tilaamani paketin.
        Tilasin huuto.net sinun kautta myyjältä älypuhelimen jota en koskaan saanut.
        Varmuuden vuoksi tein myyjästäkin petos-ilmoituksen poliisiin, ihan kun vaan niin vituttaa.
        Menetin 469 euroa ja en saanut mitään vain tiedon postista että lähetys on kadonnut välillä Helsinki Turku johonkin.

        Petosilmoitus myyjästä, koska posti kadotti paketin? Reilumeininki!


      • Anonyymi
        Tuskin-kusettaja kirjoitti:

        Kyllä uskon että lähetti merkin, koska hän teki siitä itse katoamistiedustelun.
        Ja yritti selvitellä asiaa postin kanssa monta kertaa.
        Sain samaa tietoa mitä hän minulle puhelimessa väitti, myös omasta postista.
        Hän soitti vielä kuukaudenkin päästä ja kysyi onko merkki tullut jo.
        Hän ei suostunut rahan palautukseen katsos kun ei vastaa postin mokista itse.
        Ainoa tässä asiassa voittanut oli POSTI.

        Ainahan ilmoituksen voi tehdä ja selvitellä, mutta ei se takaa sitä, että on kuitenkaan lähettänyt mitään.

        Myyjällä täytyy olla paketin lähetystunnus, jonka antaa sinulle ja kstoamis-/selvitystilanteessa myös Postille.

        Lähetykset lähetetään aina tunnuksella ja arvokkaat vakuutuksellakin.

        Jos ei ollut tunnusta niin todennäköisesti ei edes lähettänyt. Silloin lähetyksestä on vain myyjän sana ja se ei takaa mitään!


    • PitaaOllaVakuutettu

      Rahat, arvopaperit, jalometallit, jalokivet ja muut arvoesineet on lähetettävä aina Postivakuutettuna lähetyksenä, jolloin ne käsitellään erityisessä turvakäsittelyssä. Postivakuutus korvaa aiheutuneen ja toteen näytetyn vahingon enintään vakuutusarvoon saakka.

      Lisätietoa Postivakuutetusta lähetyksestä saa Postin sivuilta:
      http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/laheta/kirjeet-kotimaahan.html

      • PostinRosvo

        Postilla on liikaa työntekijöitä, joilla on taas aikaa tutkia postilähetysten sisältö, kun raha ja muu arvotavara katoaa postin käsittelyssä.
        Olen miettinyt, että jospa tekisi testin ja kopisi vaikka 20€ setelin ja laittaisi sen kirjekuoreen ja vielä sellaiseen, että näkisi lampun valaisussa läpi ja postittaisi omaan osoitteseen.
        Jos kirje ei tulisi perille tai tultuaan olisi avaamisen merkkejä, niin tietäisi, että posti avaa kirjeitä.
        Postia ei näemmä koske kirjesalaisuus, jonka mukaan vain asianomainen saa avata hänen nimellään olevan lähetyksen, eikä esim. läheinen, joka on paljon läheisempi kirjeen saajalle, kuin posti.


      • FolioXhattu
        PostinRosvo kirjoitti:

        Postilla on liikaa työntekijöitä, joilla on taas aikaa tutkia postilähetysten sisältö, kun raha ja muu arvotavara katoaa postin käsittelyssä.
        Olen miettinyt, että jospa tekisi testin ja kopisi vaikka 20€ setelin ja laittaisi sen kirjekuoreen ja vielä sellaiseen, että näkisi lampun valaisussa läpi ja postittaisi omaan osoitteseen.
        Jos kirje ei tulisi perille tai tultuaan olisi avaamisen merkkejä, niin tietäisi, että posti avaa kirjeitä.
        Postia ei näemmä koske kirjesalaisuus, jonka mukaan vain asianomainen saa avata hänen nimellään olevan lähetyksen, eikä esim. läheinen, joka on paljon läheisempi kirjeen saajalle, kuin posti.

        Postin säännöthän kieltää rahan lähettämisen, joten siinäkö syy miksi setelit katoilee mystisesti kirjekuorista :) En tiedä, tämä vain spekulaatiota.


    • unohda-posti-hukkaaa

      Enkä kyllä ymmärrä miten voisit saada mitään korvausta alkuperäiseltä kaupalta?? Siis jos tajusin tekstisi oikein, niin joku on ostanut kaupasta jotain ja sitten myynyt sen sinulle? Millä ihmeen logiikalla sinun mielestäsi myyjä voisi olla enää millään tavalla vastuussa tavaran katoamisesta?????

      • LukutaitoHukassa

        Kukaan ei ole puhunut mitään siitä, että joltain "alkuperäiseltä kaupalta" pitäisi saada korvauksia. Kannattaisi lukea, ennen kuin alkaa vastaamaan.


      • Selvä-peli

        Totta hitossa myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta siihen asti kun ostaja kuittaa tavaran saaduksi.

        Ja

        toisaalta ostaja on vastuussa siitä että myyjä saa sovitun summan tavarasta. Kummankin on katsottava mitä välikäsiä käyttää, ellei itse henkilökohtaisesti tavaraa tai rahaa toimita perille asti.

        Eli jos minä annan rahat vietäväksi perille, jonkun selvästi nälkiintyneen kadun kasvatille, tai myyjä antaa paketin postin kuljetettavaksi, on ihan itse kunkin tehtävä se niin monta kertaa että kumpikin kaupan tekijä osa puoli saa sen minkä on luvattu.

        Minä voin antaa sille kadunkasvatille vaikka sata kertaa uudestaan ja uudestaan samat summan perille vietäväksi, ellen opi mitään kokemastani. Ja sama se on postin kanssakin.

        Eikö tämä ole päivän selvä asia jokaiselle.


      • hohohohohohoho
        Selvä-peli kirjoitti:

        Totta hitossa myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta siihen asti kun ostaja kuittaa tavaran saaduksi.

        Ja

        toisaalta ostaja on vastuussa siitä että myyjä saa sovitun summan tavarasta. Kummankin on katsottava mitä välikäsiä käyttää, ellei itse henkilökohtaisesti tavaraa tai rahaa toimita perille asti.

        Eli jos minä annan rahat vietäväksi perille, jonkun selvästi nälkiintyneen kadun kasvatille, tai myyjä antaa paketin postin kuljetettavaksi, on ihan itse kunkin tehtävä se niin monta kertaa että kumpikin kaupan tekijä osa puoli saa sen minkä on luvattu.

        Minä voin antaa sille kadunkasvatille vaikka sata kertaa uudestaan ja uudestaan samat summan perille vietäväksi, ellen opi mitään kokemastani. Ja sama se on postin kanssakin.

        Eikö tämä ole päivän selvä asia jokaiselle.

        Et halunnut tulla noutamaan tavara, vaan pyysit myyjä toimittamaan sen postin kautta. On aivan sama asia, kuin sanoisit myyjälle, ettet itse pääse noutamaan ja sun kaverisi tulee noutamaan sen. Ja kun kaverisi hukaa hänelle luovutetun paketin, syytelisit myyjää siitä.

        Aivan käsittämätöntä mielestän!

        PS. vielä varmasti halusit säästää 4€ etkä suostunut maksamaan postiennakkoa? Tämäkin on varmasti myyjän syytä, että olet pihi ja laiska. Jos olisit maksanut niin myyjä olisi ihan varmasti lähettänyt sen sulle vaikka vakuutettuna ja kirjattuna. Täysin sun moka!


    • mustalaiset-puhuivat

      Jotkut huijarit eivät lähetä tavaraa ja sitten syyttävät postia tavaran hukkaamisesta.
      Pitävät saadut rahat ja eivät lähetä tilausta ja jos tulee ongelmia NIIN POSTI SEN ON HUKANNUT.

    • POSTI-PATE-NAURAA

      Jos kirje sisältää rahaa niin se kirje on menetetty heti kun olet laittanut sen postilaatikkoon. Veljeltäni katosi tietokone ja sen sisältämä kallis ohjelma.Katoamisesta tehtiin rikosilmoitus Oulun poliisille eikä siitä sen jälkeen kuulunut mitään. Ja asia hautautui siihen.Tuntuu että Postin pitkäkyntiset ovat poliisin erityissuojeluksessa koska katoamiset sen kun jatkuu ja jatkuu.

      • PostinMämmikourat

        Postin palkkaa rikollisia ja pitkäkyntisiä töihin ja mitään esteellisyyttä rikoksettomuudesta ei vaadita esitettäväksi.
        Postin työntekijä voi työajallaan laittaa arvopostia sisältäviä lähetyksiä sivuun työpäivänsä aikana ja työpäivän päätteeksi sanoa esimiehelleen, että otanpa nämä paketit tästä kotiin.
        Esimies siihen naurahtaen toteaa, että teitkös hyviäkin löytöjä, johon työntekijä, että no katsotaan, kun kotiin pääsee.

        Postin työntekijöillä on joulu vuoden jokaisena päivän!
        Välillä postin työntekijät innostuvat pelaamaan jalkapalloa postin paketeilla.
        Sitten, kun laatikon sisältä alkaa kuulumaan helinää, kun arvokas keskiaikainen viinikarahvi on tuhansina lasinpalasina, niin työntekijät toteavat, että helinäpallohan se siinä.

        Postin työntekijöillä ei ole mitään vastuuta siitä, etteivät he riko asiakkaan paketteja.
        Se on sama, kuin asiakas tilaisi kondiittorilta täytekakun ja asiakkaan maksettua täytekakun kassahenkilö tipauttaisi kakun lattialle ja toteaisi, että oho ja sanoisi, että sattuipa vahinko ja ojentaisi asiakkaalle lättänän kakun.
        Asiakas vaatisi saada tilalle uuden kakun tai rahat takaisin, mutta hänelle todettaisiin, että emme me mitään korvaa, että tilatkaa vaan uusi kakku.


    • EttäTiedäSäSe

      Aina postin vika ei koskaan oma vika voi vittu ime munaas.

    • nimierkki007

      toivottavasti opit tästä jotain.......tuskin kuitenkaan. Tämä sama juttu on kuultu satoja kertoja. Silti aina jonkun pitää kokea tämä ihan omakohtaisesti.
      jollain 10€ ostoksella ei niin väliä, mutta noin kalliita ei kannata koskaan maksaa etukäteen.

    • kyllä-harmittaa

      Poliisin mukaan postissa katuaa usein tavaraa....

    • viha-kasvaa-tämän-takia

      Posti ei välitä hukkasi 2010 arvoisen muumimukin, välillä Oulu Lahti.
      Maksoin myyjän tilille 2015 euroa sanoi että se sisältää myös postin kulut.
      En saanut koskaan lähetystä posti oli sen jonnekkin onnistunut kadottamaan.
      Poliisille tein myyjästä petostutkinta pyynnön.
      Vastaus kaiken jälkeen oli.
      Myyjä vakuutti että oli paketin postiin viennyt!
      Posti totesi että se on kadonnut, ei mitään korvausta.
      Poliisi sanoi olleensa yhteydessä myyjään, ei ole näyttöä petoksesta.
      Tutkinta lopetettu.
      Rahat meni 2015 euroa minulta hukkaan, kyseessä oli Fatserin muumimuki.
      Tapahtui vuonna 2015 ostin mukin Tori.fi sivun kautta.

    • Postihaisoo

      Posti on mennyt ihan pilalle. Ei voi luottaa enää. Parempi kun vie ja hakee itse.

    • Varmempi

      Matkahuolto toimii paremmin.

    • Kokemusta-On

      Itse olen kalliissa paketeissa sopinut lähettäjän kanssa niin että paketti maksetaan vasta postista noudettaessa, mutta niin, että maksan postikulut ja sen postiennakko lisämaksun lähettäjälle etukäteen ennen paketin lähettämistä. Siinä menee pohja pois pelolta että tulee myyjälle takkiin postikuluja jos se ostaja ei noudakaan pakettiaan.
      Kukaan ei ole tähän mennessä kieltäytynyt tuollaisesta järjestelystä. Se tonni rahaa on kuitenkin monelle niin paljon, että suostuu hiukan tekemään lisänäpräystä rahojen saamiseksi.
      Eräälle epäilevälle tyypille laitoin vielä kympin bensarahaa kun valitteli että posti on kolmen (3km!) kilometrin päässä ja tulee turhia bensakuluja jos en noudakaan pakettia postista.
      Raha. Sillä kaikki lutviutuu.

      • kysynvaaaaaaanfc

        Mitä jos lähetän sinulle 10000 € muumimukin postiennakolla, sinä maksat minulle vain postikulut ja posti hukkaa paketin? Miksi minun pitäisi olla se joka menettää 10 000€ ?

        Miksi minä, enkä sinä?


    • Kuluttajansuoja

      Kuluttajansuoja



      Peruuttamisoikeus verkkokaupassa
      Kuluttajalla on verkkokaupassa yleensä 14 päivän peruuttamisoikeus. Peruutusaika lasketaan siitä, kun kuluttaja on saanut sekä tuotteen että vahvistuksen. Jos vahvistusta ei tarvitse toimittaa, peruuttamisaika lasketaan siitä, kun kuluttaja vastaanottaa tavaran. Muussa kuin tavaran kaupassa aika lasketaan siitä, kun sopimus on tehty. Peruuttamisoikeutta ei kuitenkaan ole kaikkien tavaroiden ja palvelujen kaupassa, esim.
      - majoitus-, kuljetus- ja vapaa-ajan palveluissa, jotka on sovittu tietyksi ajankohdaksi (esim. loma-mökin vuokraus, konserttilippujen tilaus, lentomatkan tilaus);
      - yksittäisissä elintarviketoimituksissa kuluttajan kotiin, paitsi jos myyjä on puhelimitse ottanut yhteyttä kuluttajaan.
      - mittatilaustavaroissa;
      - nopeasti pilaantuvissa elintarviketoimituksissa;
      - cd-, video- tai tietokoneohjelmassa, mikäli sen sinetti on rikottu;
      - sanoma- ja aikakauslehtitoimituksissa, paitsi jos myyjä on puhelimitse ottanut yhteyttä kuluttajaan.

      Kuka vastaa palauttamiskuluista, jos kuluttaja peruu kaupan?

      Kaupan peruuttamisesta ei yleensä saa koitua kuluttajalle kuluja. Palautuskulut ovat kuitenkin kuluttajan vastuulla, jos tuotetta ei voida kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena esimerkiksi sen suuren koon vuoksi. Tällöinkin palautuskulut on kuitenkin korvattava, jos kuluttaja on suostunut vastaanottamaan korvaavan tuotteen, mutta huomaakin, että se ei sovellu hänelle.

      Voiko kuluttaja avata pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeuttaan?
      Kuluttajalla on peruuttamisaikana oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Kuluttaja ei menetä peruuttamisoikeuttaan, jos tuotteen arvo vähentyy ilman hänen syytään - esimerkiksi jos paketti vaurioituu postissa. Kuluttaja voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.

      Kenen vastuulla on tuotteen katoaminen tai vaurioituminen postissa?
      Myyjä on vastuussa tuotteesta kuljetuksen aikana, esimerkiksi jos tuote katoaa tai vahingoittuu postilähetyksen aikana.

      Voiko myyjä vaatia ostoksen maksamista ennakkoon?
      Tavaraa ei yleensä pidä vaatia maksettavaksi ennen kuin se on toimitettu. Ennakkomaksua koskevat vakiosopimusehdot voidaan katsoa kohtuuttomiksi. Ehtoja voidaan arvioida seuraavin perustein:
      - Tarve: voiko myyjä osoittaa, että ennakkomaksulle on olemassa todellinen tarve
      - Summan suuruus
      - Aikatekijä: miten paljon ennen toimitusta ennakkomäärä on maksettava
      - Vakuus: asetetaanko ennakkomaksulle vakuus.
      Myyjän on välittömästi palautettava koko summa, jos kuluttaja on suorittanut maksun ennen tuotteen tai palvelun toimittamista ja ilmoittaa, että tavara ei ole tullut perille, tai jos kuluttaja käyttää sopimuksen mukaista tai lakisääteistä peruuttamisoikeutta.

      Sitovatko verkkokaupan sivuilla olevat hinnat myyjää?
      Myyjän nettisivuilla olevat hinta- ja tuotetiedot ovat sitova tarjous. Sitova sopimus syntyy, kun kuluttaja hyväksyy myyjän tarjouksen tilaamalla tuotteen. Tämän jälkeen ei kumpikaan osapuoli voi pääsääntöisesti irtautua sopimuksesta ilman seuraamuksia. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota erehdykseen antamassaan tarjouksessa, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron televisiota erehdyksen vuoksi myydään 40 eurolla.

      lähde: kuluttajavirasto 2009

    • Kuluttajansuoja

      Reklamaatioajat
      Ota Postiin yhteyttä aina mahdollisimman nopeasti. Tuolloin asian korjaaminen tai selvittäminen on helpompaa
      Kuluttajan tulee ilmoittaa palvelun virheestä tai viivästymisestä kohtuullisessa ajassa. Ulkomaan postilähetyksistä on vaadittava korvausta kuuden kuukauden kuluessa lähetyksen lähettämisestä. Kotimaan lähetyksistä korvausta on haettava pääsääntöisesti vuoden kuluessa. Tarkemmat tiedot määräaikojen laskemisesta löydät Postin käteisasiakkaiden toimitusehdoista.
      Vahinkotilanteet
      Verkkokauppa
      Jos kysymyksessä on kuluttajansuojalain mukainen etäkauppa, kuten verkkokauppa tai postimyynti, ota yhteys tuotteen myyjään asian selvittämiseksi. Myyjäyritys vastaa kaupasta kuluttajalle. Posti vastaa vahingosta laissa säädettyjen enimmäiskorvausten rajoissa ensisijaisesti sopimusasiakkaalleen eli myyjälle. Myyjä voi halutessaan siirtää korvausoikeuden kuluttajalle ilmoittamalla siitä kirjallisesti Postille.
      Huomioi, että Postin vastuu kuljettajana voi olla pienempi kuin myyjän vastuu.
      Lähetyksesi on vahingoittunut
      Tarkasta lähetys aina sitä vastaanottaessasi ja huomauta Postin työntekijälle heti ulkoisesti havaittavista vahingoista.
      Jos et huomannut lähetystä vastaanottaessasi vahinkoa, ilmoita siitä Postille mahdollisimman pian sen huomattuasi. Ilmoituksesi perusteella olemme yhteydessä sinuun ja tarvittaessa käymme toteamassa vahingon. Samalla selvitämme, onko lähetys pakattu ja lähetetty sisällön
      Anna palautetta postipalveluista tai hae vahingonkorvausta
      edellyttämällä tavalla. Säilytä vahingoittunut tavara ja pakkausmateriaali.
      Lähetyksesi on viivästynyt tai kadonnut
      Jos lähetyksessäsi on lähetystunnus, voit varmistaa sillä lähetyksen seurannasta lähetyksesi kulun osoitteessa posti.fi. Voit myös seurata lähetystäsi ilmaisella mobiilisovelluksella. Lataa palvelu osoitteesta posti.fi/mobiili.
      Kulkunopeuslupaukset tai -arviot löydät osoitteesta posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/toimitusaikakysely.
      Jos lähetystä ei ole toimitettu perille sovitussa ajassa, ilmoita viivästymisestä tai katoamisesta Postille. Otathan huomioon, että lähetyksen maksutapa, postiinjättöaika ja/tai tuotekohtainen enimmäistoimitusaika saattavat vaikuttaa kuljetusaikaan.

    • 80330

      Kun maksaa lähetyksen netissä ja jättää postiin, niin usein häviää. Aina pitää jättäessään pyytää kuitti, niin joutuu postin työllistetty kirjaamaan sen vastaanotetuksi, eikä uskalla varastaa. Irvailuahan se usein aiheuttaa, mutta ihan sama.

    • foliohattara

      Toi on mahdollinen petos/kavallus. Mikä olisi helpompaa kun lähettää arvokas tavara ostajalle postissa, jos tuntee jonkun jonka kautta postissa paketti menee ja on tehnyt tämän kanssa diilin, että lähetys "otetaan sivuun", parempaan talteen. Ihmettelisin, jos mitään tällaisia kytköksiä ei olisi olemassa tässä maassa.

    • pihin_kohtaIo

      Pitää olla saatanan idiootti että pihistelee muutamaa euroa toimituskuluissa noin arvokkaiden lähetysten kohdalla. Aina vakuutettuinatai postiennakkona ja ei mielellään Postin kautta ollenkaan, vaan kuriirien kautta.

      • Outoa.sakkia

        Joo on varaa maksaa tonni jostain ylimääräisestä kilkuttimesta, mutta ei paria kymppiä toimituskuluja:)) On tullut törmättyä näihin postimaksuista tinkaajiin arvokkaidenkin kohteiden kohdalla. Täytyy aina tehdä erillinen sopimus että se on sitten ostajan oma vika, jos vaikka esim. 1500 euron arvoinen taulu särkyy kun piti väkisin säästää postikuluissa 2 euroa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2774
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2614
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1825
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1729
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1703
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1242
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1057
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      64
      1050
    Aihe