Suositelkaa hyviä mopo merkkejä!!

Saatananpalvoja

Elikkä siis olen kohta 14 v. tyttö ja tässä olen alkannu suunnitelemaan mopon hankkimista, kun vuoden päästä mopokortin saan.
Onko derbi hyvä mopo vai onko jotain parempaa vielä? Ja kertokaa kokemuksia myös.

61

25692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Derbi on oikein mahtava. Ei mitään vikoja :D

      • Jutustelija1

        Derbi on joo hyvä ja niitä on paljon tarjolla.


      • Anonyymi

        Paitsi et saa korjata koko aja😂 Moottori vittuilee
        nii vaa saatanasti ku voi😂😂


      • Anonyymi

        Olen eri mieltä,omistin isäni kanssa derbyn. Ajoimme tunnin ja korjasimme vuoden. En suosittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä,omistin isäni kanssa derbyn. Ajoimme tunnin ja korjasimme vuoden. En suosittele.

        Samaa mieltä kaverin mopo meni eka viikon jälee


    • heeheejee

      aprilia sx

      • Xkk

        Apikat on laiskimpia vakiomopoja mitä maa päällään kantaa. Oma vakio cpi menee semmoisen ohi kevyesti vaikke cpi oly myöskään mikään paras


      • säxäxä

        siksihän niitä ei tarvitse pitää vakiona ;) t. aprilia sx kulkee ~90


    • ExhaleFox

      Kaikki minarellin am6 koneella on hyviä pelejä niiku jammut, pösöt ja vanhemman mallin (-06 ja vanhemmat) apikat. Rabasan koneella olevat pelit niiku derpi, rieju ja uudemman mallin apikat nii niistä en osaa sanoa ku en ole ajanu eikä kelläkää kaverilla/tutulla oo ollu semmosia mutta urbaani legendaha se on ainaki meillä päi että kaikki rabasat leipoo ens polkasulla (en kyllä ite osaa sanaoa että onko totta vai iha paskapuhetta) mutta sitte tossumopot (maki ja pv) on kyllä legendaarisia mutta niitä en voi suositella pitkille ihmisille paitsi jos tykkäät kolistella polvias tankoihin koko ajan.

      • jees69

        Rieju on am6 ;)


      • ExhaleFox
        jees69 kirjoitti:

        Rieju on am6 ;)

        Aijjaa. Ei oo nuihi riejun laitoksii tullu perehyttyä... Itellä ku o jammu.


      • Anonyymi
        jees69 kirjoitti:

        Rieju on am6 ;)

        Rieju lausutaan esp. kielessä Riehu


      • Anonyymi
        jees69 kirjoitti:

        Rieju on am6 ;)

        Kuten drac.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rieju lausutaan esp. kielessä Riehu

        Mutta se kirjotetaan Rieju


    • Elämäm_koulu

      Beta rr, Rieju mrt,fanticin ja Yamaha aerox on hyviä

    • ParasMopo

      Pappa-Tunturi

    • näpse

      Suzuki pv

      • Mankijumala

        Kyllä nää mini motot, kuten manki ja peeeveee on kovia sanon minä perkele


      • Anonyymi

        Ei ikinä


      • Anonyymi

        joo


    • Räsänomistaja

      Kyykkymopot ;) yamaha tzr, Aprilia rs (etenkin vanhanmallin) ja ehkä se derpi gpr:kin pitää mainita.. näillä voit päristellä ylinopeutta aivan rauhassa kun poliisitkin luulee isommiksi peleiksi.

      • Jutustelija1

        True Dat :-)


      • vitunturhia

        Joo luulee ehkä pari sekunttia kunnes huomaa kilven...


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        True Dat :-)

        Ducati ja MV Agusta ovat parhaita


    • Manki on se juttu

      • Anonyymi

        Jeb


    • RandomJätkä

      Beta, Fantic, Yamaha, Suzuki PV. Jos skobaa miettii niin melkeinpä Yamaha. Soliferia älä osta, ostin ite uutena ni lahoo joka kolmas sekunti. Pari pvä sitte tippu kytkinkahva. Tänää just sammu ihmeellisesti keske ajon vaikka tulppa kunnossa ja saa bensaa eikä missään oo tukoksia

    • Betakusku

      Riippuu ihan budjetista, mutta jos sinulla on vähän enemmän rahaa suosittelen Betaa tai Fantic Caballeroa.

    • Jo14täyttänyt

      Olen ite ostamassa rieju mrt.Olen kuullut että olisivat hyviä ja luotettavia pelejä ja on ne ainakin 16v kavereilla kestäny hyvin.Plussaa toki on omasta mielestä hyvä ajoasento mitä nyt oon niitä koitellut:)Miinuksia on välivapaat mutta kun vaihtelee vaihteita kunnolla niin harvemmin niitä tulee.Ite kyllä enemmän ton minarellin am6 koneen puolelle kääntyisin. Mutta kyllä ne rabasan koneetkin on ihan luotettavia ovat kai?:) Oletkos aikomassa ostaa käytettyy vai uutta? Tietysti jos on rahaa lompakossa niin ite harkitsisin myös Betaa ja fanticii.Mutta perus hyviä mopoja ovat Riejut,Derbit,Apriliat,YamahaDT,SuzukiPV,
      Gilerat.Ja sen viellä sanon että Derbeissä,Apriliois ja Gilerois on sama kone (rabasa).Riejuis,YamahaDT,Betois,Fanticeis,Draceis on (minarellin am6).

      • apriliajonne

        kannattaa ostaa aprilia tai drac


      • Anonyymi
        apriliajonne kirjoitti:

        kannattaa ostaa aprilia tai drac

        Joo onnee sen vaan sen dracin kaa


    • Dukemon69
    • Superi83

      Tunturi super sport se on tosi luotettava kestävä ja halvat osat ja saat siittä aina vähintään saman verran takasin mitä maksoit jos pidät sitä hyvin.

    • Anonyymi

      Kannattaako hankkia rieju? Oon siis täyttämässä koht 15 ja oon tyttö

      • Anonyymi

        derbi ennemmi


    • Anonyymi

      Dynamic monster 50 on näppärä mopo!

    • Anonyymi

      Itellä on Derbi senda xtreme 2015. Ei ole lahonnut tai piiputtanu. Oon jo pariin otteeseen kipannu sillä mopolla ainut mikä on hajonnut on jarrukahva. Hyvin on mulla lähtenyt pakkasellakin käyntiin muutamalla polkasulla. Toimii hyvin kunhan vain oppii oikean käynnistys tekniikan säähän nähden. Ei ole välivapaat kiusanneet kun on rabasa kone.

    • Anonyymi

      Manki!!

    • Anonyymi

      itse isäni sanoi että derpiä minä en saa kun 15täytän koska se menee rikki niin helposti eikä aio sellaista mulle korjata

    • Anonyymi

      Biacio fly 3v ei vikoja mopo skootteri

    • Anonyymi

      juu ei derbiä ainakaan

    • Anonyymi

      Joo öö mäki yritän löytää hyvää/sopivaa mopoa oon siis 12 täytän 13 täl vuodel en saa korttia mut en aio ajaa teillä vaan ihan pihan hiekka teillä ja öö en oo nii pitkä joku 150-160cm nii joku mopo sen pituiselle

      • Anonyymi

        Kunhan et osta skobaa niin o kaikki kunnossa, ja jos oot riittävän pitkä mopoon niin osta semmonen eikä kyykky


    • Anonyymi

      Pv tai manki

    • Anonyymi

      Tunturi, jupiter, miele, jawa, göricke, simson, pyrkijä, solifer jne.

    • Anonyymi

      kunto merkitsee enemmän kuin merkki, osta mieluiten vaikka tutulta niin ei myy mitään pommia mutta älä koske mihinkään missä on am6 jos haluat päästä perille ilman kuntoilua.

    • Anonyymi

      Yleensä kaikki kestää kun ei anna pojille.
      Eikä viritä.... jos Pipe.... kokoinen mäntä kuljettaa 90 km/h niin ei se voi kestää kauaa.
      Derbi hajos aika pian . Yammu oli luja.
      Jos hyvä vakio pv niin on luotettava ja helppo korjata. Kiinasta ei saa mitään kestävää..

    • Anonyymi

      Täälläpäin mopojönnet on kovia panemaan

    • Anonyymi

      osta helkama raisu.
      äänet kuin pierisi ja haju sen mukainen.

    • Anonyymi

      helloo yall kertokaa jotai hyviä mopoi ja mistä kannattaa hankkia
      Joku halpa ja hyvä mopo ja oon tyttö :D

      • Anonyymi

        Ite ostan Riejun tai Dracin oon kuullu niist paljo hyvää. Nettimotosta löytyy parhaite


    • Anonyymi

      Manki

    • Anonyymi

      Derbi on hiton huono

    • Anonyymi

      Kertokaa mulle mikä on suomen paras mopo

    • Anonyymi

      Hanki pv

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe