Auttakaa, en selviä erosta, tuska on viiltävä

Enkestä

Mies haluaa erota, on päättänyt näin. Olemme olleet yli 20 vuotta naimisissa. Meillä on kolme lasta joista nuorin 14. Eroon ei liity kolmatta osapuolta, miehen rakkaus minua kohtaan on vain loppunut.

Koko elämä päättyy tähän. Kaikki hajoaa. Miten tästä voi selvitä
Minulla ei ole läheisiä ystäviä, yhteiset ystävät jäävät. Jään siis todella todella yksin.
On kaiketi lähdettävä omakotitalosta, muutettava johonkin muualle...Mihin? ??? Ei minusta ole kerrostalossa asujaksi, vihaan niitä.

Ehkä tänne on turha kirjoittaa, eihän kukaan teistä voi asiaa muuksi muuttaa. Tuntuu vain että on pakko johonkin edes purkaa tuskaansa.

Olen itkenyt niin paljon, en jaksa enää.

22

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrostaloinho

      Kuka sinua voi auttaa? Sinunkin se pitää osata hakea apuja ystäviltä. Sukulaisilta tai joltain viraomaiselta. Miten mies noin ilmoitti? Onko ollut näkyvissä pitkäänkin tunteettomuutta? Miten lapsille kerrotte eron syyn? Epäilen miehellä olevan kolmannen osapuolen josta sulla ei vain tietoa ole. Katsos vaan hetken kuluttua uusi jo kuvioissa. Sittenhän tiedät sen totuuden. Ettekö ole edes yrittäneet löytää miehen tunteita? Ero vaan ja sillä sipuli? Tuskin sentään. On kai teillä muitakin ongelmia? Tälläisiä syitä yleensä varattu kertoo sille kakkoselleen suhteen aloittamiseen. Tunteita ei sinua kohtaan onpas rankkaa. Kasvoitte erilleen? Aika rankkaa sulla kun kodin menetät. Olen ikäni huolehtinutkin jos tuohon tilanteeseen joutuisin ettei tarvitse kerrostaloon muuttaa. Vaikka toinen lähtisi voisin pitää kotini. Eikö sinun puoliso halua että lapset voivat jäädä tuttuun paikkaan? Iso muutos niillekin kyllä. Paha on tilanne sulla täytyy myöntää.

    • Enkestä

      Kiitos vastauksestasi.
      Ja anteeksi että tämä taisi tulla väärään ryhmään, avioero-ryhmään kuuluisi.

      Mies on kertomansa mukaan jo pitkään pitkään tätä pohtinut, tunteettomuutta olen toki huomannut jo pitkän aikaa. Yrittänyt olen selvittää asioita, mutta tähän ratkaisuun hän nyt on päätynyt. En edelleenkään usko toiseen naiseen, syitä on kyllä käyty läpi ja niistä päällimmäiseksi on tuo rakkauden loppuminen, en osaa kaikkea selittää. Mitään riitoja ei ole, talodellinen tilannekin hyvä.
      En ymmärrä miksei hän ole puhunut ajatuksistaan aiemmin!!!

      En tiedä yhtään kuinka kerromme lapsille! Kauheaa.

      Oma tilanteeni on todella oikeasti surkea, niinkuin kerroin, ystäväni ovat lähinnä yhteisiä pariskunta tuttavia. Heistä ei kukaan ole oikein sellainen kenelle voisin puhua. Enkä työkavereillekaan, en halua kuormittaa murheillani. Näen heitä kuitenkin vain töissä. Olen ainoa lapsi, ja vanhempani asuvat ulkomailla. Muita läheisiä sukulaisia ei ole.
      Ja viranomaiset? En oikein tiedä

      Meillä on omakotitalo ja miehellä tässä koiratarha ja autotalli harrastuksineen. Hän on meistä se joka taloudellisesti voisi tähän mahdollisesti jäädä. Minun täytyy lähteä rakkaasta kodistani jossa olen asunut melkein 20 vuotta. Asumme hyvin pienellä paikkakunnalla, joten asuntovaihtoehtoja ei paljon ole.

      Tilanne on hirveä, painajainen.

      Helpompaa olisi jos tuntisin samoin kuin mieheni, mutta ikävä kyllä rakastan häntä pohjattomasti. En kykene ajattelemaan elämää ilman häntä.
      Rakkauteni, kaikki lupaukseni antaa kaikkeni meidän yhteiselämämme jatkumiseen eivät riitä.

      Mies on tyly, torjuu minut. Työntää pois.
      Hirveää.
      Suru on pohjaton.

      • kuuntelesisintäsi

        Ymmärrän täysin tuskasi ja kaaoksen mielessäsi, sekä huolen lapsistasi. Itse olen saman sekoamisen kokenut, olo on kuin peuralla ajovaloissa ja päässä risteilevät ajatukset, että miksei puhunut hisaustakaan aiemmin, miksei kertonut puolisolle murheistaan, vetäytyi vain ulottumattomiin kakkospesälle torjuen kaikki pienetkin yritykset selvittää tilanetta. Toisin kuin sinulla, niin puolisollani oli ollut salaa toinen nainen, jolle oli kertonut kaikista niistä omista tunnoistaan, joita olisi oman puolison kanssa pitänyt käsitellä, joten tilanne tulehtui tosi pahaksi. Erityisesti vielä siksi, että tuo toinen alkoi ohjailla ja kuulin mieheni suulla todella outoja parisuhdeongelmia, joita meillä oli eli tuo toinen kannusti eroamaan ja oli aivopessyt puolisoni uskomaan, kuinka kaikki muuttuisi hyväksi ja sen myötä hän voisi olla taas tosi läheinen ystävä vaimonsa kanssa. Hulluinta oli, että niitä ongelmia, joita meillä siis oli olevinaan, ei oikeasti edes ollut. Kaikkein älyttömin väitös, ettei ollut saanut seksiä 10 vuoteen sai minut ymmärtämään, että puolisoni oli todella mennyt sekaisin ja todennäköisesti kertoi minulle tuon toisen naisen vaikeista parisuhteiden taustoista ja pettymyksistä, siis todellisuudessa 10 vuotta ilman oli ollut tämä nainen. Tiedän, mistä puolisoni meni sekaisin, hänelle vakava sairastumiseni oli ylitsepääsemätön kriisi. Tämä oli minun puolisoni tylyyden ja torjumisen takana ja siitä selvittiin, mutta se vaati aikaa.

        Itselläni oli myös sama vaikeus, mistä löytää ihminen, jonka kanssa puhua. En tiedä, miten paikkakunnallasi on mahdollista, mutta seurakunnan perheasianneuvojan kanssa sain itse selvitettyä oman pääni ja puhuttua ja puhuttua. Erityisen hyvä minusta tuossa on se, että hän on vaitiolovelvollinen eli luottamuksellisesti voi puhua ja ne puheet pysyy niiden seinien sisäpuolella. Kävin muutaman kerran ja sinä aikana selvisi se tärkein, mitä sydämessäni haluan, sillä minäkin rakastin ja rakastan. Tärkein asia on se, että tekeepä minkälaisen päätöksen hyvänsä, on sen rauhallisin mielin ja asiaa riittävästi käsitelleenä tehnyt, niin silloin selvityy.

        Toivon voimia. Tulipa mieleeni, että joskus voi auttaa sellainenkin, että lähtee päiväksi pariksi pois kodistaan ja arjestaan, antaa itselle mahdollisuuden rauhoittua ja ajatella asiaa vieraassa ympäristössä. Hiljainen metsä tai muu luonto kohde tai vaikkapa kirkko saa rauhoittumaan, käytin myös itse kumpaakin, vaikka en mitenkään ole uskovainen.


      • Enkestä
        kuuntelesisintäsi kirjoitti:

        Ymmärrän täysin tuskasi ja kaaoksen mielessäsi, sekä huolen lapsistasi. Itse olen saman sekoamisen kokenut, olo on kuin peuralla ajovaloissa ja päässä risteilevät ajatukset, että miksei puhunut hisaustakaan aiemmin, miksei kertonut puolisolle murheistaan, vetäytyi vain ulottumattomiin kakkospesälle torjuen kaikki pienetkin yritykset selvittää tilanetta. Toisin kuin sinulla, niin puolisollani oli ollut salaa toinen nainen, jolle oli kertonut kaikista niistä omista tunnoistaan, joita olisi oman puolison kanssa pitänyt käsitellä, joten tilanne tulehtui tosi pahaksi. Erityisesti vielä siksi, että tuo toinen alkoi ohjailla ja kuulin mieheni suulla todella outoja parisuhdeongelmia, joita meillä oli eli tuo toinen kannusti eroamaan ja oli aivopessyt puolisoni uskomaan, kuinka kaikki muuttuisi hyväksi ja sen myötä hän voisi olla taas tosi läheinen ystävä vaimonsa kanssa. Hulluinta oli, että niitä ongelmia, joita meillä siis oli olevinaan, ei oikeasti edes ollut. Kaikkein älyttömin väitös, ettei ollut saanut seksiä 10 vuoteen sai minut ymmärtämään, että puolisoni oli todella mennyt sekaisin ja todennäköisesti kertoi minulle tuon toisen naisen vaikeista parisuhteiden taustoista ja pettymyksistä, siis todellisuudessa 10 vuotta ilman oli ollut tämä nainen. Tiedän, mistä puolisoni meni sekaisin, hänelle vakava sairastumiseni oli ylitsepääsemätön kriisi. Tämä oli minun puolisoni tylyyden ja torjumisen takana ja siitä selvittiin, mutta se vaati aikaa.

        Itselläni oli myös sama vaikeus, mistä löytää ihminen, jonka kanssa puhua. En tiedä, miten paikkakunnallasi on mahdollista, mutta seurakunnan perheasianneuvojan kanssa sain itse selvitettyä oman pääni ja puhuttua ja puhuttua. Erityisen hyvä minusta tuossa on se, että hän on vaitiolovelvollinen eli luottamuksellisesti voi puhua ja ne puheet pysyy niiden seinien sisäpuolella. Kävin muutaman kerran ja sinä aikana selvisi se tärkein, mitä sydämessäni haluan, sillä minäkin rakastin ja rakastan. Tärkein asia on se, että tekeepä minkälaisen päätöksen hyvänsä, on sen rauhallisin mielin ja asiaa riittävästi käsitelleenä tehnyt, niin silloin selvityy.

        Toivon voimia. Tulipa mieleeni, että joskus voi auttaa sellainenkin, että lähtee päiväksi pariksi pois kodistaan ja arjestaan, antaa itselle mahdollisuuden rauhoittua ja ajatella asiaa vieraassa ympäristössä. Hiljainen metsä tai muu luonto kohde tai vaikkapa kirkko saa rauhoittumaan, käytin myös itse kumpaakin, vaikka en mitenkään ole uskovainen.

        Kiitos vastauksestasi, kyllä tämä on niin raskasta. Yritin juuri puhua mieheni kanssa, mutta hän on järkähtämätön. Ei muuta mieltään.

        Koko elämä menee pilalle


    • samankokenut

      Kaikki murtuvat eron hetkellä. Suru tulee kuin isku vasten kasvoja. Mutta.. Nyt se pahaa enteilevä MUTTA... Elämäsi on nyt repaleinen, ei tietoa mitä edessä, miten, miksi ja milloin. Itkunkin keskellä muista, että sinä selviät siitä, niinkuin me muutkin eronneet.

      Laadi hoidettavista asioista lista. Pystyt hahmottamaan mitä on tehtävä. Samalla näet mistä aloittaa. Se just, ainakin itselläni oli vaikeinta, kun ei tiennyt mikä on tehtävä ekaksi, mikä sitten jne. Huomaat, että kun asiat alkavat mennä eteenpäin, alkaa elämäkin luistaa paremmin.

      Suru ja hylätty tunne purkautuu varmasti itkuna. Niin kuuluukin. Joka päivä itkua on hetki hetkeltä vähempi. Itku ei avioliittoa pelasta. Jos miehesi pysyy päätöksessään, et voi kuin hyväksyä asian. Keskity omaan ja lastesi hyvinvointiin ja järjestämään asianne niin hyväksi kuin se tilanteessanne on mahdollista. Miehesi pärjää kyllä, vaikka saatat sitäkin epäillä.

      Vielä tulee se päivä, kun olet sinut asian kanssa ja sinäkin hymyilet. Voimia, Sinä pärjäät kyllä!

    • 6356334796

      Näillä palstoilla haukutaan miehet jotka pettävät sen sijaan että eroaisivat suoraselkäisesti. Sinun miehesi nyt siis käyttäytyy kunniallisesti.

      Sinulla on nyt kaksi tunnetta päällekkäin: omistushalu ja rakkaus. Omistushalun vuoksi itket omaa kohtaloasi. Rakkaus toivottaa miehelle onnellista loppuelämää.

      Sinun pitää nyt irrottautua tilanteesta ryhdikkäästi teeskennellen ja hammasta purren opeteltava yksin eläminen. Menee varmaan vuosi tai pari ennen kuin uusi elämänmuoto alkaa sujua ja maistua.

    • Enkestä

      Kiitos vastauksestasi , ja kannustavista sanoista.
      Tällä hetkellä en kykene ajattelemaan elämää eteenpäin.
      En pysty millään hyväksymään eroa, vaan toivon että tästä selviäisimme.

      Toivo joka voi olla turhaa mutta jota ilman en selviäisi yhdestäkään päivästä

    • Enkestä

      635633... jne
      Kiitos kun vastasit,
      Varmasti tunteissani on omistushaluakin, olemmehan olleet yhdessä 25 vuotta. Rakastan häntä syvästi, enkä koskaan ole ajatellut että eroaisimme, vaikka toki vaikeitakin aikoja on ollut, kun lapset ovat olleet pieniä, mutta niistä olemme aina yhdessä selvinneet.

      Teeskentely on erittäin vaikeaa, paljolti joudun niin tekemään lasten vuoksi. Pakko.

      Toivoisin että mieheni puhuisi enemmän, on vaikeaa kun en saa häneen yhteyttä, hän lähtee pois kun yritän avata keskustelua.

      Tämä on niin kamalaa, en toivo kenellekään tämmöistä kohtaloa. En ymmärrä voiko tästä selvitä koskaan

    • koettu

      Lämmin halaus. Tilanteesi on melkolailla sama kuin minulla noin puoli vuotta sitten. Mies ilmoitti yhtäkkiä, ettei rakasta enää. Meillä lapset tosin aikuisia ja asuvat omillaan. Järkytys oli suuri, en voinut uskoa sitä todeksi. Luulin, että eläisimme yhdessä loppuelämän.
      Anna itsellesi lupa surra. Mutta käännä kuitenkin katse tulevaan. Ota selvää kuinka omaisuus jaetaan avioerossa. Mun mies ei ollut yhtään asiaa ajatellut ja kyllä naama miehellä venähti, kun ilmoitin että kaikki omaisuus menee puoliksi erossa, kun meillä ei ollut avioehtoa. Oli yrittänyt lakimieheltä apua saada, että olisi saanut esim. perintönsä verran enemmän rahaa osituksessa.
      Sinä selviät kyllä. Minua auttoi erityisen paljon työkaveri, joka on itsekin eronnut. Onko työkavereista eronneita? Onko kotipaikaksi seurakunnasta saatavilla keskusteluapua? Kirjastosta löytyy erilaisia avioeroa käsitteleviä kirjoja.
      Ajan kanssa huomaat, että selviät yksinkin elämässä. Minäkin aloin pikkuhiljaa suunnitella lomia,uuden kotini sisustusta jne. niinkuin itse haluan.
      Voimia sinulle!

      • kylläsiitäselviää

        Näin jälkikäteen jo joku asia voi naurattaakin ja sen on juuri tuo omaisuuden jako. Omituinen kuvitelma tuollaisilla miehillä, että omaisuutta ei tasan tarkkaan puoliksi jaettaisi. Kummasti se eroajatus miehen päässä kangistuu, kun tajuaa, että vaimo haluaa kaiken puoliksi, jopa sen miehen peffan alla olevan arvoauton, että vaimolle ei riitäkään, että ajelee sillä pikkuräppänällä.

        Kiitos hyvästä kirjoituksesta koettu.


    • samanmatkankulkenut

      Hei Enkestä, yritä jaksaa. Tiedän että olet nyt elämäntilanteessa, jossa koet eläväsi oikeasssa painajaisessa. Taustani on hyvin samanlainen kuin kuuntelesisintäsi-kirjoittajan. Mies meni täysin sekaisin ja puhui kakkosnaisensa suuulla, joka oli eronnut hänen takiaan. En kyennyt ymmärtämään mielessäni, miksi mies kielsi hurjana minua , "pilaamasta tätäkin suhdetaan"!?? Tai miksi hän kertoi olevansa keskustelemassa suhteestaan tämän naisen luona. Miksi hän käytti sanontaa, "että on hänellä omakin elämämä", tai että hänellä "kiehahti nyt vaan pohjaan". Olin niin järkyttynyt, että kadotin kaikki tunteeni. Eikä se tehnyt tilannetta helpommaksi, että mies vaati minua vastaamaan, "rakastanko häntä yhtä paljon kuin tuo toinen?".

      Minusta sinun ei kannata ainakaan olettaa, että miehesi olisi impotentti tai kaappihomo. Vain sinisilmäisimmät meistä tuohon halpaan menevät. Tarkista merkit vanhasta ketjusta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/12099600/varmat-merkit-uskottomuudesta. Ainakin omalla kohdallani moni piti paikkansa. Silloin, jos näin on, tulee sinun muistaa yksi perussääntö, jos millään tavalla toivoisit hänen muuttavan mieltään. Älä missään nimessä yritä estää tai puhua hänelle järkeä. Tuossa tilassa mies on kuin katujyrä raivatessaan esteitä ja sinulle voi käydä huonosti. Se voi olla jopa olla hengenvaarallista. Intohimorikoksissa naiset saadaan elokuvissa näyttämään riippujoilta. Todellisuudessa on kyse järkkyttyneestä ja shokissa olevasta ihmisestä, jonka läpikäymä drauma vaatii usein hoitoa.Mitä tulee seksielämäämme, niin uskoin että kykynsä olivat heikentyneet työstressin vuoksi. Todellisuudessa tuo työstressi oli minulla ja vakavan sairauden merkkeinä väsymyskin. Kukaan ei eroa voidakseen harrastaa vapaasti. Sinäkään tuskin olet mieheltäsi harrastuksiaan kieltänyt.

      Itsesi jaksamisen takia sinun tulee hakeutua kuntasi mielenterveyspalveluihin. Huomioi, että siellä on kesätyöntekijöitä, jos sellaisen saat. Omalla kohdallani tämä nuori harjoittelija aiheutti vahinkoa olettamalla, että mieheni pitäisi tehdä lopulliset päätöksensä kolmessa kuukaudessa. Useimmiten eroa teehdään vuosissa. Näin siis minullakin, vaikkei hän jäänyt asioita kotiin selvittämään. Hän liikkui ja kulki tämän uuden naisensa kanssa kuin ollen minun kanssani, ja närkästyi syvästi siitä että ystävät ja tutut olivat tyrmistyneistä siitä kaikesta. Asiat etenivät kaaosmaisesti, suunnittelemattomina ja hoittamattomina, sekä kakkosnaisen esiintullessa hänen ohjailemina.

      Ymmärrän yksinäisyytkyentäsi hyvin. Kaksikymmentä vuotta parisuhdetta saa yksinäisyyden tuntumaan turvattomalta ja kestämättömältä. Kaiken lisäksi petetty-äkki-jätettyjä naisia on vain murto-osa naisista, ehkä noin 15%. Varmaa lukua en tiedä, sillä ainakin lapsettomissa suhteissa naiset hylkäävät tavallisesti heti pettämisen paljastuttua. Pitemmissä suhteissa on paljon muutakin kuin mies, on lapset ja lasten ehjä koti., on tarve tuvata lasten taloutta, on tulevat yhteiset lapsenlapset, isovanhempien hoivaamiset, on yhteiset ystävät, yhteiset lomasuunnitelmat, on koti, hyvin hoidettu talous ja joskus jopa työkin. Ei mitenkään niin yksinkertaista, kuin ihmiselle esim. jollekin toiselle naiselle jolla vain lapset merkitsee sitä jotakin. Sen sanoisin, että pyri pitämään lapset itselläsi . Varmaan sopii puolisollesi ainakin alkuun hyvin. Lapsista saat voimaa ja ymmärrystäkin. vaikka pyri olemaa lojaali isäänsä kohtaan, jotteivat joutuisi kärsimään niin paljon rakkaudestaan isäänsä kohtaa.

      Sen vielä sanoisin, että sinua kohdellaan nyt henkisesti huonosti. Miehesi tulisi auttaa sinua vähintään sen verran, että kävisi asianne selviksi parisuhdeneuvojan kanssa. Se olisi vähäisin, minkä hän voisi tehdä hyväksesi. Tällaisissä tilanteissa jää niin paljon asioita auki.

    • Hei Enkestä.

      Kerrot mielialastasi, joka eroilmoituksen jälkeen on murskaantunut ja epätoivoinen. Olet hukassa etkä tiedä, minne asumaan ja miten tästä selvitä.

      Jos sinulla ei vielä ole keskusteluapua, suosittelisin sinua hakemaan sellaista. Esim. perheasiain neuvottelukeskuksesta, jonne voitte mennä yhdessä tai sinä yksin. Eroa prosessoimalla voit päästä vaiheeseen, jossa näetkin eron uutena mahdollisuutena tutustua itseesi ja luoda uusi elämänvaihe. Tätä kutsutaan jälleenrakennusvaiheeksi. Sitä ennen on kuitenkin suostuttava käymään läpi muut vaiheet: suru, viha, hämmennys, oman identiteetin häilyminen (Kuka minä olen ilman häntä) yms. Tässä on keskusteluavusta suuri tuki. Mahdollisesti paikkakunnallasi järjestetään myös eroryhmiä, joissa vertaistuki kantaa


      Merja, diakoni

      • Ei_perheneuvonnalle

        Itselläni on huonoja kokemuksia kirkon perheneuvonnasta.


    • Eronnutt

      Sinun on nyt katsottava totuutta silmiin ja autettava itse itseäsi, ekana tilaat ajan lastensuojeluun ,jotta saatte elatusmaksut ja lasten tapaamiset isänsä kanssa.kuntoon.
      Sitte asunnon hankintaan kerrostalo voi olla vain väliaikainen, kunhan saatte osituksen tehtyä, joko jäät teidän taloon tai myytte ja saat pääomaa ostaa uuden asunnon.
      Jos kauheasti ahistaa , niin hakeudu jonnekin eroryhmään josta saat voimia ja neuvoja.

    • Näitäonjariittää

      Ainoa asia on teillä hyvä kun ei ole kolmannesta osapuolelta kyse. Minäkin aikanaan pitkässä liitossa ja onnellinen olin. Kunnes pikkuhiljaa rupesin kiinnittämään huomiota ystävien " kysely aikaan? Miten teillä menee? Tai kauanko te olette nyt olleet? Jne. Enkä älynnyt mitään. Kotona kaikki hyvin. Seksiä, hellyyttä, huumoria, ja kaikkea muuta mitä aina ennenkin. Kerran otin kiinni ystävän ja kysyin miksi on niin kiinnostunut meidän voinnista? Mikä järkytys kun kerrottiin. Miehellä kakkonen joka kanssa ollut pitempään. Näin jälkikäteen olisi pitänyt osata nähdä se esittäminen. Se itku ja häpeä kun muut tiesi mutta mitä mä en. Aluksi mies kertoikin että ei raskasta ja haluaa erota kun ei tunteita ole mutta toisesta ei ole kyse. Kun kerroin mitä sain tietää pakeni mies paikalta. Kun vihdoin oli pokkaa palata eteeni rupesi kertomus muuttumaan. Olikin tuo toinen nainen joka sairas ja häntä kiristi. Oli muka kerran erehtynyt sänkyyn. No kun kävimme lisää asiaa läpi tulikin ilmi että ei osannut puhua muille kun tälle. Pitkän pitkän ajan päästä kun kävimme läpi tuli esille myös tuon kakkosen " vaikutus" kun kerroin myös kakkoselle mitä nyt tapahtuu perääntyi ja kertoi miehen olevan sen sairaan. Ja aikoi minusta tehdä ilmoituksen. Niinpä tietysti. No sitäpä ei koskaan kuulunut vaikka niin uhkasi. Toki erottiin ja käytiin läpi uudelleen kun ei osannut olla yhtä äkkiä ilman minua. Jälleen oltiin pisteessä missä tarina muuttui. Sekaisin mies oli ja sen käsitin myöhemmin. Kun kerroin mitä aijon tehdä asialle pelkäsi lapsiaan. En kertonut niillekkään. No itse mokasi lasten kanssa. Kun tulivat kysymään mikä isää vaivaa kerroin sen olevan sairas. Lapset järkyttyivät asiasta. Kerroin toki totuuden isästään ja tuosta kakkosesta. Harmillista että Suomi on pieni maa. Tunsihan ne sen lapset. No nyt sitten seuraava sukupolvi miettii mikä on totta ja mikä ei. Eli ole onnellinen ettei muista ole kyse! Jaksamista sulle!

      • voimiamyöstoivon

        Oma kokemus oli, että lapset eivät voineet sietää toisiaan. Samassa harrastusryhmässä, jonne kakkonen oli omansa myös halunnut , ajatuksenaan, että tutustuvat jo ennen kuin kaikki salasuhteilu paljastuu. Illuusioiden taitaja, mutta nyt ei jostain syystä onnistunut ja siinä vaiheessa omat lapset eivät salasuhteesta mitään tienneet, koska se hoidettiin aina kakkosen kotona. Harmillisen tyhmää ja lyhytnäköistä toimintaa. Onnellinen saa tosiaan olla, jos ei ole kyse muista, vaan vain kahden ihmisen välisestä asiasta.


    • eiperiksi

      Ole tarkkana nyt. Sinulle kuuluu teidän yhteisestä omaisuudesta puolet ja sen vaadit jo lastesi turvaksi. Hommaa puolueeton arvioimaan omaisuus. Ala huolehtiin itsestäsi ja näytä ukolle, että pärjäät. Omakotitalo myyntiin ja puolella rahoista saat vaikka pienen rivitaloasunnon.

    • Enkestä

      Kiitos kaikille vastauksista.

      Olen pohjattoman surullinen, itken ja kai jonkinlaisessa shokkitilasa. En osaa tai saa oikein mitään aikaan. Yritän vältellä tytärtä (19v) onneksi vanhin lapsista pois kotoa ja nuorinkin nyt tällä hetkellä. Etteivät näe tuskaani.

      En käsitä miten selviän. Ei ole ketään kenelle jutella juuri nyt kun tarvitsisin tukea.
      Tukehdun itkuun, paniikkiin ja epätoivoon.

      Mies on päätöksensä tehnyt, mitään toivoa ei ole.
      Ei ole elämälle tarkoitusta. Perhe hajoaa.
      Kaikki särkyy

      • samankokenut

        Kamala kuunnella tuskaasi, kun itse olen kulkenut ruon polun. Ota yhteyttä kunnan mielenterveyspuolelle, kriisipuhelimeen tai seurakuntaan. Itse otin kaikkiin, sillä tuska oli kamala. Eniten sain voimaaa Ficherin eroryhmästä, mutta aikaa oli kulunut pahimmasta yli kaksi vuotta. Haluaisitko kirjoittaa jollekin? Jaksaisitko avata itsellesi s-postiosoitteen? Tännekin voit kirjoittaa, mutta vastaukset voi tulla hitaasti. Sinun olisi hyvä yrittää rauhoittaa mieltäsi - mikään ei muutu nyt tänään, ja pyytää apua jostakin. Meiltäkin varmaan monilta, jos vain jaksat sen s-postiosoitteen avata. Pystytkö kertomaan missäpäin Suomea asut?


    • Enkestä

      Avasin s-postin,
      susuhe00 miukumauku outlook piste com

      Kiitos vastauksistanne ja tuestanne, ne auttavat hivenen tässä epätoivossa.

    • Enkestä

      Niin vain mieheni antoi eilen käteeni avioerohakemuksen.

      Elämäni on nyt ohi.

      • Lepäärauhassa

        No just juu, ei sitte muuta, kun hautaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe