Kenen asialla?

alasväkivalta

Lastensuojelujärjestöt, kuten Pesäpuu ja Perhehoitoliitto, Voikukkia, yms. eivät ole heikoimman puolella, eivätkä puolusta heikointa. Kyseisen kaltaiset järjestöt muodostavat ringin yhdessä viranomaisten ja sijaisvanhempien, ammatillisten sijaisvanhempien, yms. kesken puolustusringin. He puhuvat keskenään yksittäistapauksista, mutta eivät ole yksittäisten kansalaisten puolella. He keskustelevat "takanapäin" ihmisten asioista luodakseen vanvan sijaishuollon elinkeinoja puolustavan ringin.

Yhteiskunnassa käytetään paljon varoja väärin. Järjestöjen tehtävä olisi toimia heikompien puolella ja puolesta. Eivät sijaisvanhemmat tarvitse heidän apuaan - kaltoinkohtelun kohteeksi sijaishuollossa joutuvat lapset tarvitsevat viranomaisten ja järjestöjen apua. Mikseivät järjestöt välitä?

28

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lirkunlorkun

      Kaiken maailman kiertueet ovat vain silmänlumetta. Jos kiertueella joku lapsi kertoo kaltoinkohtelusta, otetaan yhteyttä sossuun (joka varmaan tasoittelee lapsen kertoman) - ei tehdä edes lastensuojeluilmoitusta (koska se arkistoidaan). Eihän Pesäpuu likaa kätösiään yhden rääpäleen vuoksi. He ovat sossun kavereita ja kaltoin kohtelevan sijaisperheen kavereita. Mitä jos vähän tasotellaan asioita, niin kyllä se lapsi pärjää. Niin sanoi tuon toisenkin järjestön johtaja.

      ToIMIKAA LASTEN JA NUORTEN PUOLESTA!

      Siellä seminaareissa on teidän rinkikumppaneita. Seminaarit ja paperit vähemmälle. Enemmän aikaa lasten kanssa!

    • apuatilanteeseen

      Vanhempien vertaisjärjestöksi itseään kutsuva Voikukkia ei pärjää ilman sossuja ym. viranomaisia. Hekin yrittävät tasoitella vaikeuksia, joita lapset ja vanhemmat kohtaavat sijaishuollossa. "Koitahan nyt selvitä!" Vertaisjärjestön tehtävänä tulisi olla hyvien asianajajien - lastensuojelun piirissä olevien asioita ajavien - kartoittaminen, valitusreittien opettaminen, oman lapsen puolustamisen opettaminen yms.

    • kunnonasiaa

      Voikukkia - seura voisi opettaa vanhemmilla, miten valitetaan hallinto-oikeuteen ja jakaa kaikenlaisia kokemuksia siitä, miten lapset saadaan pois sijaishuollosta. Eihän ajatuksen pitänytkään olla, että lapset jäävät sijaisperheisiin. Näin ainakin sossut sanoivat, kun lapsi sijoitettiin tai laitettiin tukiperheeseen. Miksi tukiperhe voi lapsen?

    • ihanaaaaaon

      Järjestöjen tulisi olla paljon kriittisempiä suhteessa julkiseen sektoriin. Mutta eiväthän kehittämispäälliköt yms. viskaalit saisi palkkojaan, jos uskaltaisivat kritisoida julkista toimijaa. Pitää siis lirkularkun, satakielet joo.

    • OnTotuudenAika

      Miten tämä asia koskee sinua, kun oikein noin monta tekstiä piti tehdä?

    • äläturhaakysy

      Samalla tavalla miten sinuakin. Tiedät hyvin!

      • OnTotuudenAika

        Minua asia ei koske. Siis ei sinuakaan. Miksi sössötät samaa asia loputtomiin? Ei työtä?


      • eipalaei

        Totuus ei pala tulessakaan rouvaseni. Ei niin. kaltoinkohtelu ja väkivalta on totta.


      • jalänkytänkyllä

        Älä länkytä! Älä sössää! Älä jankuta! Siinä tuon rouvan tyypillisiä sanontoja, oli asia mikä tahansa.

        Älä länkytä! Ottakaa sijaisvanhemmat oppia!


      • länkyttääälänkyttäää

        Jos tuon rouvan kanssa yritti jostain keskustella, totesi hän noilla hevosen turvan länkytyksillä ym. että olet "paljon alampana, kuin minä ja hieno perheeni". Painu muualle. Tuon rouvan koko keskustelutapa oli kaltoin kohtelua! Jatkuvaa toisen alentamista ja oman itsen ja omien NIIN HELE.... lahjakkaiden lasten esiin tuomista ja jatkuvaa vertailua ja pas...puhumista. ja sitä te järjestöt nuolitte loppuun saakka. ottakaa nyt tuo henkilö kehittämishankkeisiinne ja lirkuttelemaan kokemusasiantuntijana seminaareihin. olkaa hyvä! Hän on teidän! Saatte pitää koko erinomaisen tontin.


      • kavereitaon

        Vieläkö länkytetään! Älä länkytä! Ä lä jankuta! Jos tuo saa tahtonsa periksi, en pidä enää tätä lasta! jos tuo henkilö on auton kyydissä, kun lasta haetaan, niin lapsi ei mene jalkapallo-otteluun. Vain tuo tuntematon saa hakea lapsen! Älä länkytä! Älä jauha! Älä häiritse työrauhaani! jokaiseen yritykseen puuttua väkivaltaan, löytyi länkytystä järjestöjen tuella.

        PITÄKÄÄ HYVÄNÄMNNE ARVON LASTENSUOJELUJÄRJESTÖT, TOIMINNAJOHTAJAT, KANSANEDUSTAJAT JA KEHITTÄMISPÄÄLLIKÖT! Olkaa hyvät!


    • punainentakki

      Lapsia ei saa kaltoin kohdella sijaishuollossa. Sijaisperheissä ei saa olla väkivaltaa! Oletko sitten eri mieltä? Eikö ole tärkeää kirjoittaa asiasta? Pitäisikö olla hiljaa?

      Järjestelmä ja huonolaatuinen sijaishuolto elää yhteiskunnan varoilla ja viattomat kärsivät - siihenhän sinun kommenttisi kehottavat. Tunnen vastenmielisyyttä valheellisia hyvää esittäviä sijaisvanhempia ja heidän lapsiaan (jotka rakentavat kulissia) kohtaan. hyi hitto. Tunnen vastenmielisyyttä sellaisia järjestöjä kohtaan, jotka eivät välitä lapsista ja suvuista vaan puolustavat viimeiseen saakka homeista väkivaltaista sijaishuoltopaikkaa. hyi hitto.

      Alkakaa toimia lasten puolesta. Alas MAHTIROUVAT jotka kuvittelevat olevansa muita parempia. Pitäisi viranomaisten hälytyskellojen soida, kun joku kuvittelee olevansa niin paljon muita parempi.

    • liittouma

      Mutta kun toiminnanjohtaja tuntee jo omasta nuoruudestaan sijaisvanhemman, niin eihän tulisi pikkupikku mieleenkään, että tuo hieno särmikäs henkilö nyt kenellekään tekisi pahaa. Eikä sijoitettujen kulukorvauksia käytetä omien lasten pukemiseen ja asuntokuluihin yms. Kulu- ja matkakorvaukset hyödyntävät niin talossa, kuin puutarhassa, kuin satojen kilometrien matkoilla. Toiminnanjohtaja ja henkilö peukuttavat toisiaan. "Hyvä tyyppi" Yksittäitapaus on hyvä tyyppi ja sitä paitsi hän on meidän yhteistyökumppani. Et sinä, eikä sinun lapsesi.

      Me hyvät. "Ajatelkaa, se isä tarjosi minulle hyvää ruokaa". Olin kuvitellut sen täysin surkeaksi, mutta se tarjosikin yllättävän hyvää ruokaa. Että voi arvostelukyky pettää!: Sijoitetun lapsen vanhempi osaa tehdä' ruokaa! Kuvitelkaa nyt!

    • mahtirouva

      Älä länkytä! Älä jankuta! Älä sössötä! Nuo inhottavat kommentit ovat jättäneet jälkeensä trauman. muistan sen kammottavan puhetyylin, jolla tuo NIIN ARVOSTETTU rouva kohteli heikompiaan. Hänellä oli kaikki valta, kukaan ei auttanut eikä puuttunut tuon ARVOROUVAN tekemisiin. Onneksi viimein löytyi muutama, joka näki, että kas vain, KEISARILLA EI OLEKAAN VAATTEITA! He uskalsivat katsoa pienen lapsen silmin asioita. Se on pelottavaa, kun MAHTIROUVA verkostoineen on vastassa.

      Hatun nostoni!

    • hienorouva

      Ja pikku järjestöt yrittivät piipittää viimeiseen saakka, että hieno on rouva ja paikka. Hyvä on rouva ja hänen jälkeläisensä. hieno on.

      He vaan kuorruttivat ja auttoivat kaltoin kohtelijaa jatkamaan toimiaan! Rinki oli ympärillä heitä, jotka kutsuvat itseään lasten puolestapuhujiksi. Arvostelukyky petti. Näin ei saisi käydä lastensuojelijoille.

      • autattekoketään

        Missä se teidän kehittämistyö näkyy? Vuosikymmenen sai teille kertoa kokemuksia, mutta apua ei tullut. Miten voisin arvostaa teidän työtä? Asetuitte kaltoin kohtelijan puolelle ja jopa autoitte häntä jatkamaan vahingoittavaa toimintaansa. Lehtijutut, yhteistyökumppanuus, toisen järjestön johtajan kommenttien levittely (joka puolusti omia tekemisiään kommenteillaan). Yms.

        Olisiko veronmaksajilla oikeus odottaa parempaa toimintaa järjestöiltä, jotka käyttävät miljoonia lastensuojelun "mukakehittämiseen".


    • OnTotuudenAika

      Viet jutuiltasi lopunkin uskottavuuden noilla kohtauksillasi. Enemmän asiaa ja vähemmän tyhjän jauhamista, niin joku saattaa lukeakin juttusi. Nyt esiin nousee vain tarpeesi saada apua.

    • vastaustakehään

      Yritetään parempaa seuraavalla kerralla! haluan nähdä elämäni aikana edes pienen kehityksen sijaisvanhempien valinta - prosessin suhteen?
      Kun kaltoinkohtelu tuli julki, siihen osallistunut jälkikasvu sitten kelpasi sijaisvanhemmaksi. Hoh, hoijaa. Voin arvata, kenen pikkuisesta päästä on tuollainen idea lähtenyt. Ja kuka se hieno johtotason toimija sitten hyväksyi asian.

      Mikseivät sijoitettujen lasten vanhemmat kelpaa sijaisvanhemmiksi, jos kerran kaltoin kohtelevan sijaisperheen jälkikasvu (joka on osallistunut kaltoin kohteluun) kelpaa?

      Toivoisin vastausta esim. sijaishuoltoyksiköstä?

    • oikeuttalapsillelex

      Kuinkahan paljon tässä maassa on sijaisvanhempia, joiden annetaan pyörittää sairasta maailmaa (jossa viattomat lapset mukana)? Kun tyttärellä on niin hieno koulutus, kelpaa hän tietenkin sijaisvanhemmaksi. Ja samainen hieno tytär osallistui kaltoin kohtelun avittamiseen äitinsä rinnalla.

      • kukapoistattaa

        Miksihän viesti poistettiin? Mitä ihmeen sääntöjen vastaista siinä oli? Lex on ihan oikea sana, vai mitä? LEXLEXLEX


      • lexlexlexlex

        Jos rouva alat kirjoitella minun läheisistä ja tuttavista, minä kirjoitan sinun läheisitä. olisko silloin tasan?


      • lexuslexus

        Niin hieno on. paljon parempi, kuin monet muut, vai mitä rouva. oikein superlaatua: Sosiaaliasiamieskin menee polvilleen ja auttaa enemmän, kuin ainuttakaan sosiaalihuollon asiakasta. Kun on sentään niin hieno koulutus.

        Luulisi, että pärjäisitte sentään ilman sosiaaliasiamiestä, kun on tuota koulutusta. Miksi käytätte asiakkaille tarkoitettua apua? Meitä sosiaaliasiamies ei koskaan auttanut niin perusteellisesti, kuin teitä. Ettekä sittenkään pärjänneet. Voi ressukat. Koulutus teki vaikutuksen sosiaaliasiamieheen.


      • lexluxlexlux

        Kun on noita verkostoja vähän siellä sun täällä. LEXLEXLEXLEX. Sosiaaliasiamieskin polvistuu häikäistyneenä LEXUKSEN edessä.


      • kammottavatalo

        Olkaa hyvät sosiaaliasiamies ja lastensuojelujärjestöt. Nyt voitte tehdä yhteistyötä rouvan kanssa niin paljon kuin haluatte. tarjotkaa hänelle. "Sittenkin hyvä sijaisperhe" kurssia. vaikka se ei todellakaan ollut hyvä ei millään mittapuulla. kukaan teistä ei olisi laittanut omaa lastaan tunniksikaan tuohon kummitustaloon, jonka seiniä on tilkitty lastulevyillä sisältäpäin.


    • hienotytär

      Mä oon niin hieno tytär, että tienkin mä kelpaan vaikka mihin.

    • hienotytär

      Mä en paljoo piitannut noista sijoitetuist enkä niiden vanhemmist ja sukulaisist. Mä rakastuin vaan erääseen. ja esitin ympäristössä, että muka hoidan sijoitettuja. mutta en todellisuudessa. Joskus otin yhden ystäväni lapsuudenkotiin silmänlumeeksi, että luultaisiin, et mä muka hoidan sijoitettuja. Minä olin kaikkein arvostetuin lapsi meidän perheessä ja myös minun seurustelukumppani ja mieheni. Hän oli arvostettu eikä häneltä vaadittu samaa, kuin muilta. me saimme hieman parempia etuja.

    • rouvallakolupahaukkua

      Niin. Haluan vaan kertoa, että tuo entinen rouva käy härkkimässä näillä sivuilla. haukkuu minua ja läheisiäni ja kehua retostelee itseään ja totuuttaan. Katson sen kirjoittamaan kutsumiseksi. Jos entinen rouva haukkuu täällä huono-osaisia, kerron minäkin totuuksia. jonkinlaista tasa-arvoa maailmaan!

    • hienoaporukaatodella

      Sitten rouva kiireesti poistattaa viestejä ja kiikuttaa niitä poliisille. Mutta muista rouva, että olet aivan yhtä syyllinen. Jos et enemmänkin! Ja niin myös sinun koulutettu tyttäresi, joka tekee, mitä äiti käskee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      356
      3175
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      129
      1197
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      133
      953
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      737
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      717
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe