Hei hönö..vain volkwagen.oliko niin.
Lukaseppas toi.
Terve taas kaikki vag*nanistit!
Pikku päivitystä. Yeti ollut maalaamossa yli kuukauden. Etu ja takaovet pitää vaihtaa kokonaan uusiin. Oli ovet olleet niin ruosteessa sisältä, että ilmeisesti oli viisaampi vaihtaa kaikki uusiin. Jakopääremontti tehtiin ennen maalaukseen menoa. Autosta jää maalaamatta ainoastaan katto, konepelti ja etulokasuojat. Takaluukusta oli löytynyt sinkkikuplia. Kustannusarvio koko remontille 5000-6000€.😳. Itselle tulee maksettavaa vajaat 130€.
Skodan ruosteongelmat
63
765
Vastaukset
- Paskanjauhajalle
Lujaa laatua - Skoda
Kyllä nämä on naurettavia autoja
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19504.msg480900;topicseen#new
Varmaa faktaa löytyy jokaisesta skodan mallista.melko uusiakin 2013 oktavioihin vaihdettu jo ovia.löytyy jopa kuvien kera - äläJaksaJatkuvasti
Huono provo jälleen kerran.
- Isseentinenvagomistaja
Uskomatonta.2011 vuoden skoda täysin laho.
Luin tuon ketjun läpi,oli useampi skoda joita ruoste vaivasi,eipä ole tuulesta temmattu lehtijuttu uudempien vag autojen ruoste ongelmasta. - onhan.näitä.nähty
Pintaruostettahan näissä on ollut, sinkkihuokosten vuoksi, ja ne on takuuseen korjattu. Myös joitain liian kovan ovitiivisteen aiheuttamia maalin pois kulumisia.
Kuulostaa aika uskomattomalta, että ovet olisivat sisältä ruosteessa. Onko sisäpuolelta suojaus jäänyt tekemättä. Löytääkö trolli monta samanlaista tapausta? Vaan takuuseenhan tuokin on laitettu.
Posketonta väittää, että koko auto olisi laho, jos ovissa on jotain takuujuttuja. Mutta trollihan saa stondiksen jo paljon pienemmistäkin asioista.
Alustan suojaus Skodassa on kunnossa, ei ruostu kyllä ensimmäisenä. Takimmainen apurunko ja tukivarret olisi suotavaa suojata sanottiin Tuulilasin testissä. Samat asiat VW Golfissa. Suotavaa, ei pakollista. Muutama muu automerkki Tuulilasin testissä kehotettiin heti uutena lisäsuojauskäsittelyyn, muuten ruostuu pilalle muutamassa vuodessa, kun tehtaalta lähtiessä pohjassa ei ole mitään suoja-ainetta.
Artikkeli oli Tuulilasin numerossa 15/2014, toivottavasti ovat parantaneet tehdassuojauksia sen jälkeen. - Parempipysyäpois
Huomion arvoista tuossa ketjussa on se,että kukaan ei hauku ketään trolliksi eikä selittele mitään.laskin että ainakin 4 eri skodan omistajaa oli joutunut vaihdattamaan ovia yms.ja tämä on vain yksi ketju sadoista jotka koskevat ruoste ongelmaa.
Tuolla olisi selittelijälle sarkaa..löytyy moniongelmaisia vag autoja joka lähtöön.
Tsi dsg öljynkulutus yms ongelmaa.- kaksoisstandardit
" ainakin 4 eri skodan omistajaa oli joutunut vaihdattamaan ovia "
Siis "löytyy skodan joka malli ruosteen vaivaamana"?
" yksi ketju sadoista jotka koskevat ruoste ongelmaa"
Missä todisteet ja ne ketjut? - Ei.aiheuta.toimenpiteitä
Yksi sadoista on taas jullinjuntin valetta. Vag-arenalla ei tarvitsekaan selitellä mitään, koska siellä ei yleensä ole trolleja. mitä nyt joku Vagneveragain ja pari muuta. Mutta tällä palstalla kaiken maailman kriitikot touhaavat ja suurentelevat asioita, ja sitten ottavat herneitä nenään ja hyppivät seinille, jos heidän trollauksiaan kyseenalaistetaan.
Ongelmia on kaikissa autoissa, mutta jostain syystä kaikkein tyhmimmät ja ärhäkimmät trollit ovat pesiytyneet tänne palstalle.
Mutta kuten Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Tarmo Pipatti on sanonut: "Laatukeskustelun voisi päättää toteamukseen, että Skoda on mainettaan parempi auto" - Kalugan_tehdas
Ei.aiheuta.toimenpiteitä kirjoitti:
Yksi sadoista on taas jullinjuntin valetta. Vag-arenalla ei tarvitsekaan selitellä mitään, koska siellä ei yleensä ole trolleja. mitä nyt joku Vagneveragain ja pari muuta. Mutta tällä palstalla kaiken maailman kriitikot touhaavat ja suurentelevat asioita, ja sitten ottavat herneitä nenään ja hyppivät seinille, jos heidän trollauksiaan kyseenalaistetaan.
Ongelmia on kaikissa autoissa, mutta jostain syystä kaikkein tyhmimmät ja ärhäkimmät trollit ovat pesiytyneet tänne palstalle.
Mutta kuten Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Tarmo Pipatti on sanonut: "Laatukeskustelun voisi päättää toteamukseen, että Skoda on mainettaan parempi auto"RT? Tarkoitat Russia Todayta?
- Pravda_
Kalugan_tehdas kirjoitti:
RT? Tarkoitat Russia Todayta?
Jullinjuntti tietää, mitä tarkoitetaan. Sehän sitä linkkiä on tänne jakanut vähintään kerran päivässä.
- kaksoisstandardit.taas
Ei.aiheuta.toimenpiteitä kirjoitti:
Yksi sadoista on taas jullinjuntin valetta. Vag-arenalla ei tarvitsekaan selitellä mitään, koska siellä ei yleensä ole trolleja. mitä nyt joku Vagneveragain ja pari muuta. Mutta tällä palstalla kaiken maailman kriitikot touhaavat ja suurentelevat asioita, ja sitten ottavat herneitä nenään ja hyppivät seinille, jos heidän trollauksiaan kyseenalaistetaan.
Ongelmia on kaikissa autoissa, mutta jostain syystä kaikkein tyhmimmät ja ärhäkimmät trollit ovat pesiytyneet tänne palstalle.
Mutta kuten Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Tarmo Pipatti on sanonut: "Laatukeskustelun voisi päättää toteamukseen, että Skoda on mainettaan parempi auto""Ongelmia on kaikissa autoissa", mutta täällä saa kriitikon mukaan keskustella vain Skodasta. Muiden autojen samanlaiset tai erilaiset ongelmat, eivät ole keskustelun kohteena. Niitä ei saa mainita, vain Skodan viat. Oletusarvona on, että autossa ei ole vikoja, joten Skodan kaikki viat ovat merkki erityisen huonosta laadusta.
Mistähän löytyisi sellainen palsta, jossa kuluttaja saisi verrata erilaisia automerkkejä sekä niiden vikoja? - DesanttiKyykmanSeOn
Kalugan_tehdas kirjoitti:
RT? Tarkoitat Russia Todayta?
Eikös tämä "fiksumpi" kriitikko ole itse Venäjältä? Ainakin Venäjän asia on hänelle tärkeä. Skodasta ja tsekeistä ei tykkää lainkaan. Niinhän se oli Neuvostoliitonkin aikaan tuo solidaarisuus suhteellista tovereiden kesken, vaikka Tsekki "vapautettiin"..
- FactChecking
kaksoisstandardit.taas kirjoitti:
"Ongelmia on kaikissa autoissa", mutta täällä saa kriitikon mukaan keskustella vain Skodasta. Muiden autojen samanlaiset tai erilaiset ongelmat, eivät ole keskustelun kohteena. Niitä ei saa mainita, vain Skodan viat. Oletusarvona on, että autossa ei ole vikoja, joten Skodan kaikki viat ovat merkki erityisen huonosta laadusta.
Mistähän löytyisi sellainen palsta, jossa kuluttaja saisi verrata erilaisia automerkkejä sekä niiden vikoja?Yleistä autoista:
http://keskustelu.suomi24.fi/ajoneuvot-ja-liikenne/autot/yleista-autoilusta
Sinulle sopisi parhaiten Toyota-palsta jossa voit valitella jostain kuvitellusta moottoriongelmasta.
Skoda-palstalla on tarkoitus keskustella Skodan ongelmista, ei selittää niitä muiden tai kaikkien ongelmiksi koska siitä ei ole mitään hyötyä eikä palsta edes ole sitä varten. - humpappaa.umpappaa
FactChecking kirjoitti:
Yleistä autoista:
http://keskustelu.suomi24.fi/ajoneuvot-ja-liikenne/autot/yleista-autoilusta
Sinulle sopisi parhaiten Toyota-palsta jossa voit valitella jostain kuvitellusta moottoriongelmasta.
Skoda-palstalla on tarkoitus keskustella Skodan ongelmista, ei selittää niitä muiden tai kaikkien ongelmiksi koska siitä ei ole mitään hyötyä eikä palsta edes ole sitä varten.Mistä sitten sinun mielestäsi on hyötyä? Keksiä mahdollisimman paljon vikoja Skodasta? Sitäkö varten palsta on? Entä oikeiden vikojen korjaaminen, sellainen ei tietenkään kuulu tälle palstalle. Rigonda Bolshoin hehkujännitteen mittaaminen, se on toki tärkeää.
- FactChecking
humpappaa.umpappaa kirjoitti:
Mistä sitten sinun mielestäsi on hyötyä? Keksiä mahdollisimman paljon vikoja Skodasta? Sitäkö varten palsta on? Entä oikeiden vikojen korjaaminen, sellainen ei tietenkään kuulu tälle palstalle. Rigonda Bolshoin hehkujännitteen mittaaminen, se on toki tärkeää.
Tämä on Skoda-palsta, ei Toyota-palsta. Vioista pitää saada keskustella. Miksi Vagarenalla saa kirjoittaa vioista mutta täällä ei?
- palstaa.seurannut
FactChecking kirjoitti:
Tämä on Skoda-palsta, ei Toyota-palsta. Vioista pitää saada keskustella. Miksi Vagarenalla saa kirjoittaa vioista mutta täällä ei?
Mutta miksi Toyota-palstalla ei saa kirjoittaa Toyotan vioista? Joko ylläpito siivoaa ne nopeasti pois tai siiten Toyotafakkiutuneet alkavat raivoisan vastakampanjan?
- kaksoisstandardit.taas
FactChecking kirjoitti:
Tämä on Skoda-palsta, ei Toyota-palsta. Vioista pitää saada keskustella. Miksi Vagarenalla saa kirjoittaa vioista mutta täällä ei?
Vagarenalla kirjoittajalla ja lukijalla on usein omaa kokemusta ko. aiheesta. Täällä ei. Se vaikuttaa myös keskustelun sisältöön. Vagarenalla ei kysellä Rigonda Bolshoin hehkujännitteestä, eikä tarjota ilmastointilaitteen ongelmaan ainoana vastauksena Skodan paalausta ja oikean länsiauton ostamista. Siellä ei myöskään kysellä Skodapalstalla kokemuksia sporttisista takavetoisista urheiluautoista, kun kysyjällä ei ole kokemusta edes Skodasta.
- FactChecking
palstaa.seurannut kirjoitti:
Mutta miksi Toyota-palstalla ei saa kirjoittaa Toyotan vioista? Joko ylläpito siivoaa ne nopeasti pois tai siiten Toyotafakkiutuneet alkavat raivoisan vastakampanjan?
Koska ne eivät ole oikeita vikoja.
- kaksoisstandardit.yhä
FactChecking kirjoitti:
Koska ne eivät ole oikeita vikoja.
Avaisitko hieman, millainen on oikea vika?
Vai onko nyt kysymys siitä, että Toyota on maailman paras valmistaja, ei koskaan vikoja? - FactChecking
kaksoisstandardit.yhä kirjoitti:
Avaisitko hieman, millainen on oikea vika?
Vai onko nyt kysymys siitä, että Toyota on maailman paras valmistaja, ei koskaan vikoja?Esimerkiksi Auto Bildin Octavia-kestotestissä olleet lukuisat viat ovat mitä ilmeisimmin oikeita vikoja. Jorman suoltama spämmi eräälle toiselle autopalastalle ei liity oikeisiin vikoihin.
- Anonyymi
DesanttiKyykmanSeOn kirjoitti:
Eikös tämä "fiksumpi" kriitikko ole itse Venäjältä? Ainakin Venäjän asia on hänelle tärkeä. Skodasta ja tsekeistä ei tykkää lainkaan. Niinhän se oli Neuvostoliitonkin aikaan tuo solidaarisuus suhteellista tovereiden kesken, vaikka Tsekki "vapautettiin"..
Niin Toyota Camry tulee suomeen Venäjältä. Ei silloin venäjää voi halveerata.
Toyota Camry made in Russia - Anonyymi
palstaa.seurannut kirjoitti:
Mutta miksi Toyota-palstalla ei saa kirjoittaa Toyotan vioista? Joko ylläpito siivoaa ne nopeasti pois tai siiten Toyotafakkiutuneet alkavat raivoisan vastakampanjan?
Toyota on kuuluisa viattomuudestaan. Niissä ei koskaan, ei koskaan ole vikoja. Tekniikka kestää helposti yli miljoona kilometriä ja kori on vielä kolmekymmentä vuotiaana täysin ruosteeton. Ominaisuuksissa Toyota on paljon edellä muita.
- Kiukuttaako
Lujaa laatua - Skoda
Kyllä nämä on naurettavia autoja
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19504.msg480900;topicseen#new
Varmaa faktaa löytyy jokaisesta skodan mallista.melko uusiakin 2013 oktavioihin vaihdettu jo ovia.löytyy jopa kuvien kera - Ei.paskajauhantaa
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21030.0
Jokainen malli ruostuu - Laatupuutteisia
VAROKAA KESKENERÄISTÄ YETIN SEURAAJAA.ruostuu varmaan yhtäpahoin kuin yeti.
Tekniikanmaailma
Ajettua
Skoda kodiaq 1.4 tsi act style dsg
Kaksiveto kahdella sylinterillä
Halvimman kodiaqin saa noin 30 000 eurolla.silloin auto on etuvetoinen ja siinä on 1.4 litrainen moottori.tämä auto maksaa 13 000 euroa enemmän.joten siinä on-tuota noin- etuveto ja 1.4 moottori ja välillä sylinteriluku puolittuu.jaahas.no teho sentään 92 kilowatista 110.neen,ja vaihteisto vaihtuu automaattiseksi,varustelukin paranee.mutta kyllä tämäkin KODIAQ TUNTUU JOTENKIN. KESKENERÄISELTÄ kunnon katumaasturi kokemukseen tarvittaisiin.vielä lisää TUHATLAPPUSIA.hyvää on se,että suorituskyky on varsin ripeä ja DSG.N VANHA kunnon 6 lovinen märjäkytkinlaatikko.SE KESTÄÄ ENEMMÄN ELÄMÄÄ.ongellisempaa on se että kun ilmanvastusta ja massaa on paljon,tekevät vetävät pyörät palhon töitä sen näkee siitä että maantieajossa automaattista sylinterin lepuutusta tapahtuu vain vähän ja toisaalta etupyörien vaativan urakan tuntee vetylynä ratissa.vetelyn välttämiseksi kitkarenkaat voi unohtaa.VETOVIKUROINNIN VUOKSI.
Hei hönö.mitä lukee.
Toi keskeneräinen itälintta mikä ajettiin maksoi 43 000 euroa.siinä on laatupuutteiselle skodalla puolet liikaa - otanitro
Jullinjuntti on aika hermostunut kun noin tiheään spämmäilee palstalla.
- Vesihölskyy
Miten skodat voi ruostua noin nopeasti.
- Kts.räjähtänytskoda
Taitaa skodan omistajilla nitroa mennä.
- varo.ettet.räjähdä
Juujuu. Täällä ei ongelmaa, paljonkos sinulta on mennyt kossua ja vissyä?
- Ummehtuneita
Kandee voidella koko itäkippa tervalla,hillitsee hieman ruostumista ja poistaa homeen hajun
- Asiallinenskodisti
Kertokaas,onko päivän teema hyvä.
- Porajakirves
Nyt sateiden jälkeen on erityisen tärkeää poistaa vesi skodista.
- Kuivataankuivataan
Hitto.taaskin sataa.mun skoda muistuttaa jo kylpyammetta.
- Sirppijavasara
Hakkaa kirveellä pohjaan reikiä,eiköhän vesi häviä.
Skoota lujaa laatua. Aina kun se ei ole pajalla, eli harvoin.
- Kamerakäy
Hei veljet ja toverit.
Koska skodiemme ruostumisesta on tullut julki paljon faktaa ,niin ajattelin että kuvaisimme skodiemme ovien ruosteita sisä ja ulkopuolelta.kenellä pahiten ruostuneet vaatikaamme toverille uudet ovet.
Ohjeita kuvaamiseen
Irroittakaa ovipahvit raakaa voimaa käyttäen..
Laskekaa vedet ovista pois
Kuvatkaa ruosteiset ovet.
Lähettäkää kuvat tänne.
Vertailemme niitä sitten yhdessä
Iloisia kuvaus hetkiä - Ummehtuneita
Riittää julleilla askartelemista
- Ummehtuneita
Apua.vagini lahoo käsiin.
- Harmittaakovin
Mulla meni myös ovet uusiksi.
- Sylkäisekoukkuulos
Vietä huoleton kesä.myy skodasi purettavaksi.vapaudut jatkuvista korjauskuluista ja öljyn ostosta.
- Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
Kuuleppas poitsu. Tuolla käytöksellä ammut vain omaan jalkaasi.
- Tästäkin_ketjusta
näkyy hyvin kuinka Toyota-palstalle pesiytynyt Vw/Skodan palkkaama trollipoju puolustaa yksin Skodaa isoa joukkoa muita palstalaisia vastaan. Eikö se ole aika omituista, vai sanoisinko että noloa ja lapsellista. No ainakin epätoivoista tuollainen on ja lopputuloskin tiedetään jo etukäteen.
- Ikäväämärilkengil
Varokaa myös ettei ruostenen ulisko kuse kengille.
- tervaakupeeeseen
https://www.flickr.com/photos/110463821@N02/11189232813/player/76f33edccf
hyvin ruostuu - Ruosteraiskaa
Ruostuu ruostuu.kaikki mallit ruostuu
- FaktaaSinulle
Kaikki autot ruostuvat.
eihän näille skodan tyyppivioille, ruoste ja tekniikkaongelmat, tule loppua ei sitten millään.
- Toyota_Hybrid1
jopas skodat on nopeita ruostumaan, siis alle vuodessa läpimätä ja akselistot tippuvat tielle ruosteen takia! hengenvaarallisia kyhäelmiä.
- R.V
heikkoja on skodissa pellit.
- mätää.on.paljon
pohjois-karjalan hitsatuin automerkki, skoda.
- TSI_DSG_HAJOAA
jopas on skodalla ongelmia.
- vw-piirimyyjä
miten tuommoinen vuoden ikäinen skoda on kolaritilanteessa enää turvallinen, kun ei uutenakaan häikäise kolaritesteissä?
- 1.mummo
jopas ruostuvat nopeasti.
- mätä_pohja
meillä 2015 octavia ei läpäissyt katsastusta, tai no läpäisi, rengasrauta.
- TSI2012
no jopas skodat ruostuvat nopeasti.
- Ocu1.8TSI.132kWWebasto
kylläpä ruoste syö korin nopeasti.
- Maiju15
iskä on skoda vauriokorjaamolla töissä ja iskä sano että skodat ruostuvat tosi nopeesti, ei ole ennen nähnyt niin nopeasti ruostuvaa autoa.
- Anonyymi
kannattaa voidella pohja jäteöljyllä ja kaataa myös skodan ovi yms kotelot öljyä täyteen..
syrjäyttää veden.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattaa voidella pohja jäteöljyllä ja kaataa myös skodan ovi yms kotelot öljyä täyteen..
syrjäyttää veden..Noinko koville otti fakta että VW Group myi meillä enemmän kuin tuplaten autoja kuin se aasialainen ruostuva kippo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinko koville otti fakta että VW Group myi meillä enemmän kuin tuplaten autoja kuin se aasialainen ruostuva kippo.
Kylläpä ottaa Toyotalle häviö koville!!
- Anonyymi
Volkswagenien surullisten laatuongelmien jonoon voi nyt liittää myös ennenaikaisen ruostumisen.
Osa asiakkaista käy kuumana.
Volkswagenien ja samalla muiden VAG -konsernin autojen eli Skodien, Seatien ja Audien ongelmista on riittänyt hurjan paljon paljon keskusteltavaa VAGarena-keskustelupalstalla. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten alkanut keskustelu TSI-moottoreiden jakoketjuongelmista jatkuu ja aina vaan uusia jakoketjuongelmaisia liittyy keskusteluun.
Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti. Vanhat mallit taas ovat olleet huomattavasti vähemmän alttiita ruostumiselle.
Ongelmat näyttävät pesivän erityisesti kromatuilla kylkilistoilla varustetuissa malliversioissa. Ruoste kukkii näiden lisäksi myös esimerkiksi kattokaiteiden kiinnityspaikoissa ja ovien reunoissa.
Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja.
oviakin on jouduttu vaihtamaan jo pari vuotta vanhoihin skodiin.
lähes jokaisessa uudessa skodassa on kerrottu olevan sinkki ja ruoste kuplia tehtaalta tullessaan
Kuulemma samaa ruosteongelmaa vieläkin
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2513669Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2631273Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591208- 841046
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes931000eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93935Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56916En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin117870- 169863
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814