Remontti asunto-osakeyhtiössä

Remonttihuoli

Meidän asunto-osakeyhtiöön on tulossa osakkaille 2/3 kylpyhuoneremontti. Voidaanko vaatia 1/3 -osalta rahoitusvastikkeen keruuta eli heidän asunnoissa jossa ei ole tehty remonttia niin jouduvat kuitenkin maksumiehiksi? Laina otetaan 15 vuodeksi ja olisi kyllä hullua maksaa 15vuotta sellaista mistä itse ei hyödy.

8

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hallpuhjoht35

      Kyllä voidaan, jos remontti kuuluu yhtiön kunnossapitovastuuseen. Hyödyt siitä sillä tavalla, ettei sinun tarvitse maksella tulevaisuudessa vesivahinkoja ja kuivatuksia.
      Maksa kerralla pois, niin ei tarvitse 15 vuotta maksaa.

    • OsakkaatMaksaa

      Taloyhtiön vastuulla olevat korjaukset maksaa taloyhtiön osakkaat, siis kaikki, vaikka itselle ei suoranaista hyötyä remontista olekaan.

      Vertaa parvekeremontti. Vaikka itsellä ei parveketta olisikikaan, niin osakkaana maksat silti.

    • ihmettelen.vaan

      Millä perusteella kolmasosa jää ulkopuolelle? Onko niiden remontoinnista tehty päätös? Osakkaita pitää kohdella tasapuolisesti. Vai onko yhtiössä huoneistoja joissa ei ole kylpyhuonetta?

    • TommiTeodor

      Aloituksesta ei selviä mistä itse asiassa on kysymys. Taloyhtiön osakkaita on kohdeltava tasapuolisesti, joten periaatteessa - ja mielestäni käytännössäkään - ei ole mahdollista, että osa kylpyhuoneista remontoidaan taloyhtiön kustannuksella ja osa ei.

      • Pätevä_syy

        On se mahdollista, jos korjaukseen on pätevä syy. Esimerkiksi vuotavat vesieristykset on korjattava, mutta miksi pitäisi tasapuolisesti repiä auki myös kunnossa olevat kylpyhuoneet?


    • tasapuolisesti

      Ei voi olla niin että 2/3 asunnoista on vuotavat kylpyhuoneiden vesieristeet. Tietysti voidaan tehdä niin että työ jaksotetaan jolloin kaikkia ei tehdä samalla. Kuitenkin kaikki on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa, ei niin että toiset joskus yli 10 vuoden päästä.

      • Osaan kämpistä on saattanut asukas itse teettää jo riittävän remontin. Tällöin tästä voidaan kyllä jotain hyvittääkin. Riippuu ihan yhtiöstä.


    • muuten.ei

      Jos yhtiö hyvittää niin työ pitää olla taloyhtiön valvoma ja hyväksymä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe