Antaako Jumala anteeksi

tein.väärin

pahat tekoni? Viimeaikoina olen pyrkinyt olemaan hyvä ihminen ja jopa siinä määrin onnistunutkin että olen ollut ihan ylpeä itsestäni. Olen auttanut monia ihmisiä lähipiirissäni enkä ole ottanut vastaan rahaakaan. Mutta sitten se pahin mahdollinen tapahtui! Raskaan viikon jälkeen ajattelin että perjantaina olisi kiva juoda kaljaa ja olin etukäteen suunnitellut mitä kaikkea kivaa tekisin ja mitä ohjelmia ja elokuvia katsoisin. Mutta jostain kumman syystä jämähdin tietokoneen eteen ja jossain vaiheessa tapahtui jotain vierasta niinkuin paholainen tai joku olisi kiusannut minua tulin jotenkin oudon ärtyneeksi ja katkeraksi ja kirjoittelin nettiin ruokottomuuksia noiduin ja haukuin ihmisiä rumasti loukaten. Tänään on sitten kokopäivä kaduttanut ja olen asian takia rukoillut kolme kertaa tuntuu pahalta olenko tehnyt jotain peruuttamatonta onko Jumala minulle nyt vihainen olen ollut surullinen kokopäivän miksi kirjoitin sellaista roskaa kaduttaa paljon. Tuntuu kuin kaikki ne viimeaikaiset hyvät teot olisi mennyt hukkaan ja sössin kaiken lopullisesti kun lankesin noin pahasti tuntuu että takapakkia tuli monta askelta ja en kehtaa edes katsoa ylöspäin kun niin hävettää ja kaduttaa.

9

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12___13

      "Tuntuu kuin kaikki ne viimeaikaiset hyvät teot olisi mennyt hukkaan"

      Uskon, että syntisi on annettu aneeksi. Mutta sinun olisi hyvä ymmärtää myös, on hyvä, jos teet hyvää, mutta niin tulisi tehdä siksi, että ymmärtää sen olevan hyvä, ei siksi, että ajattelisi siitä tulevan jokin palkkio.

      • seriittää

        "olen pyrkinyt olemaan hyvä ihminen ja jopa siinä määrin onnistunutkin että olen ollut ihan ylpeä itsestäni."
        Sinun omilla töilläsi ei ole Jumalan edessä mitään virkaa. Ne ovat, kuin saastainen vaaate.
        Et voi itse itseäsi pelastaa.Jeesus on ainoa joka pelastaa.Pyydä häntä antamaan syntisi anteeksi.


    • Rakaspäiväkirjani

      Ala pitää päiväkirjaa, hanki juttukaveri, saat purettua ajatuksia. Ei ole sitten tarve ruokkoilla netissä.

    • Paljon.Kirjoitellut

      Kirjoititko omalla nimelläsi?

      Jos et, niin unohda koko asia hyvällä omallatunnolla. Silloin et pannut itseäsi likoon omalla nimelläsi. Netti on pullollaan anonyymejä tekstejä joissa syljetään suoraan totuus tai paha olo ilkeästi päin toisen anonyymin kirjoittajan kasvoja, ja tällainen ei ole vaarallista.

      Jos taas kirjoitat omalla nimelläsi, se on toinen juttu. Omaa nimeäsi käyttäessäsi sinun pitäisi, jos suinkin mahdollista, seistä myös sanojesi takana.

      Mutta jos kirjoitit anonyyminä ed. tekstisi, tai nimimerkkiä käyttäen jota muut ei tunnista, niin unohda koko juttu. Ei ole vaarallista.

      Ps. Jumala on myös totuus. Siksi anonyymius netissä on uskomattoman hyvä asia, kun ei voi tai pysty tai uskalla sanoa totuutta suoraan toiselle omalla nimellään, tähän esim. tarvitaan anonyymiutta.

      • tein.väärin

        En kirjoittanut omalla nimellä enkä edes rekisteröidyllä nimimerkillä eli ihan anonyymisti. Silti se kadutti jälkeenpäin. Kiitos hyvistä kommenteista luulen että olen oppinut läksyni ja osaan ajatella laajaalaisemmin.


      • Paljon.Kirjoitellut
        tein.väärin kirjoitti:

        En kirjoittanut omalla nimellä enkä edes rekisteröidyllä nimimerkillä eli ihan anonyymisti. Silti se kadutti jälkeenpäin. Kiitos hyvistä kommenteista luulen että olen oppinut läksyni ja osaan ajatella laajaalaisemmin.

        Okei, sulla ei ole mitään hätää, oletkohan kuinkakin nuori nettikirjoittelun käyttäjä jos noin pahasti otat anonyymit kirjoittelut itseesi? No, omatuntosi on ainakin herkkä Jumalan edessä, mikä on ihan hieno juttu. Itse olen kirjoitellut nettiin kohta 10 vuotta ja niin monessa sopassa keitetty, ettei minua taida hätkäyttää enää mikään.

        Mutta hyviä jatkoja sinulle, väärin tekeminen on usein (netissä) suhteellista ja riippuu näkökulmasta, kaippa sinullekin oli tärkeää saada purkaa itseäsi ja pahaa oloasi, ja anonyyminä siitä nyt ei yleensä ole muillekaan paljon haittaa. Kirpaista voi jonkin aikaa omatuntoa, mutta ohihan se sinunkin kohdalla menee, jo varmaan muutamassa päivässä.

        Kyllä Jumala antaa anteeksi murhamiehillekin, muistapa tämäkin lause ja suhteuta se mitättömään rikkeeseesi.


    • Crysanteemi

      Jumala antaa varmasti anteeksi, koska katumuksesi on aito ja nousee sydämestä.

      Muista kuitenkin, ettei hyvillä teoilla saavuteta pelastusta, eikä edes päästä lähemmäs Jumalaa, vaan kaikki lähtee siitä, että etsit Herraa koko sydämestäsi. Sitten joskus seuraavat hyvät teot. Hän muutta meitä vähitellen. Joskus tulee myös lankeamisia, mutta Hän nostaa niistä kun me kadumme aidosti. Vain se on tärkeää, että etsimme Jumalaa koko sydämestämme ja kaikella voimallamme, niin Hänen Henkensä vakuuttaa meidät Hänen hyväksymisestään ja rakkaudestaan, ja Hänen Henkensä vaikuttaa meissä hyviä tekoja.

      Ole siunattu, Jeesus rakastaa sinua käsittämättömän paljon!

    • tänäänsitähuomennatota

      Olet oikea uskovainen, juupas eipäs vaihtuu aina tilanteen mukaan.
      Onneksi olkoon, et eroa muista uskovaisista, olet epäluotettava.

    • Adelfos

      Tiedätkö veli että Jumala antaa meidän langeta niin kauan kunnes me lopetamme täysin omiin tekoihimme luottamisen,
      Jos haluat voittoisaa elämää, aloita tunnustamalla itsesi syylliseksi kaikissa kohdin ja täysin riippuvaiseksi siitä mitä Jumala tekee sinunkin kauttasi. Raamattu sanoo: "Te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätketty Kristuksessa". Pidä siis itsesi kuolleena , ja sano: " Jumala, minä en pysty mihinkään hyvään. Siksi luotan siihen että Sinä pelastat minut ja muovaat minua taivasta varten., Minä lepään siinä luottamuksessa että Sinä viet minut perille. Ilman Sinun armoasi minulla ei ole pienintäkään toivoa!" "Joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon omista töistään" (Hebr.4)
      Jos yrität parantaa itseäsi, sinusta tulee tekojen tien kulkija, ja Jumalan täytyy antaa sinun langeta jälleen. Jos luotat Herraan, hän tekee sinusta taivaskelpoisen. Siunausta sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe