Toyota on myöntänyt epäonnistuneensa kilpalussa valmistaa taloudellinen ja tehokas nykyaikainen turbomoottori. VW oli ja on edelleen Toyotaa noin kymmenen vuotta edellä osaamisessa ja Toyota ei voinut kuin myöntää häviönsä. Sen sijaan Toyota jatkaa painavien, tehottomien ja epätaloudellisten hybridien valmistamista, vaikka ne on jo yleisesti tuomittu väistymässä oleviksi ja vanhanaikaisiksi rakenteiksi. Elämme mielenkiintoisia aikoja, kun Toyota joutuu miettimään lopettaako se kokonaan autojen valmistamisen.
Toyotan epäonnistuminen pikkuturboissa
85
1062
Vastaukset
- toijotisti
Volkkarin 1.0 TSI on vain niin täydellinen sekä alavääntönsä että kulutuksensa osalta, ettei Toyotalla ollut koskaan edes mitään mahdollisuutta. Tyhmempi valmistaja olisi epätoivoisesti yrittänyt kilpailla. Toyota heitti järkevästi pyyhkeen kehään.
- SeatLeonTSI
1.0 TSI on pihi peli. Lisäksi kulkee pirteästi.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html
- Tero.terppana
Valistuneita ostajia maailman metropoleissa ei kiinnosta pikkuturbot, joitten päästöt ovat korkeat verrattuna Toyotien vapareihin. Ja turboahdettu moottori ei tule kestämään hybridiautoissa toistuvien sammuttamisien takia eikä se ole tarpeellinenkaan, koska mm. sähkömoottorin vääntö on yli 200Nm jo heti alusta.
Toyotan hybridiakusto painaa alle 53 kg ja kansanvaunun sähkölähde yli 300kg.
Suuret ostajamassat eivät ole kiinnostuneita turboista vaan vähäpäästöisistä hiljaisista autoista. Siksi niitä ei kannata edes suunnitella suomalaisille turbo-toopeille. Monet muutkin autonvalmistajat ovat luopumassa pikkuturboista.- Sillä.lailla.11
o-1oo kiihtyvyys on kuitenkin 13 sekuntia vaikka vääntöä yhteensä pitäisi olla 350 Nm. Kumpiako uskoisin, mainospuheita, vai kellolla mitattuja aikoja? Miksi hybrideissä vääntöä ei saada käyttöön yhtäaikaa molemmista moottoreista?
- Jore544
Volkkari/Skoda 1.0 TSI 110hv, vm.2018 päästöt 103 g/km ja
Uusi Yaris 1.5 päästöt 109 g/km.
- Säälittääjopa
Toi on epäonnistunut sekä pikkuturbossa että dieseleissä. Pakko yrittää hypettää jotain ihme atkinsonia ja hybridiä jotka ei kuitenkaan anna sitä mitä lupaavat.
- Anonyymi
Toyota työntää vanhaa tekniikkaa olevia tuotteita markkinoille, koska nuo uutta yrittävät tahtovat epäonnistua. Tekniikan kehityksessä Tojo ei ole kärjessä.
- Atomipommi
Paras ratkaisu japsien ongelmiin
- ToyotaNeverAgain
Toyotan hybridit ovat poikkeuksellisen vanhanaikaisia, koska niissä käytetään 80-luvun tekniikkaa edustavia, painavia, vapaasti hengittäviä moottoreita. Kokonaisuus painaa monta sataa kiloa liikaa verrattuna nykytekniikkaan. Samat kulutuslukemat ja päästöt saadaan turboilla, joita kehittyneemmät valmistajat käyttävät.
- 4234234
Taitaa pojalla on pahasti aukkoja tiedoissa. Benaskoneessa ahdin ei paranna hyötysuhdetta eikä painoero ajuurikaan tule. Lisäksi kannattaa huomata että turboahtimelle syklittäinen pienissä pätkissä käyttäminen on paljon pahempi juttu kuin vaparille. Ahdin ja sen oheiskompinentit vie tilaa, painaa on ja ovat kalliita.
Moni valmsitaja onkin jo ilmoittanut että down-sizing on tiensä päässä. Tällaita on julkaistu nyt kun euroopassakin mennään todellisiin kulutustesteihin.
Miten Jonkun Aurisin hybripaketti voi painaa monta sataa kiloa liikaa muihin verrattuna kun se voimapaketti ei des paina montaa sataa kiloa?
Muut valmistajat ei oikein voi käyttää samaa tekniikkaa kuin Tojo. Nimittäin Tojolla on valtava määrä hybriditekniikkaan liittyviä patentteja. Tojo kun sattuu olemaan edelläkävijä.
Huoma että platan trollit on vähän junnuja eikä inssin papereita ole taskussa. Ei ole analyyttistä katasantokantaa. - ulisevat_itäautot
Tototero yrittää satuilla, itkua tuhertaen.
Bensaturboissa on jo vuosikaudet käytetty sammutusautomatiikkaa. Samoin turbodieseleissä. Ei ole moottorin sammuttaminen mikään ongelma.
Turbo yms. kalut ei paljoa paina. Asia on helppo havaita, koska markkinoilla on vielä vaparikoneitakin, hinnat alkaen malleissa (sekä itäautoissa). Eipä näytä painossa olevan merkittävää eroa. Mutta iskutilavuudeltaan isommat moottorit, etenkin dieselit, ovat selvästi painavampia.
Vaparimoposta saa kyllä tehoa, jos rakennetaan kierroskone. Siis sellaienen tyypillinen japsivingutin, jossa ei ole ketään kotona alle 4000 rpm. Ajamista helpottavaa vääntöä saa käyttämällä yli 2 litran moottoria tai ottamalla 1,0-1,4 l koneen ja pulttaamalla sen kylkeen turbon. Turbotettu kone on lisävarusteistaan huolimatta kevyempi ja pienemmän koon asiosta kylmäkulutus ja tyhjäkäyntikulutus ovat pienemmät, vaikei hyötysuhteessa ajon aikana eroa olekaan. Mutku oikeasssa elämässä tulee näitä kylmäkäynnistuksiäkin. Kummasti vaan on esim. TM talvitesteissä 2 l vaparit olleet janoisampia eivätkä ne pärjää etenkään ohituskiihtyvyydessä turbokoneille.
- kaikki.pettää
Litraiset koneet kuuluvat ruohonleikkureihin, moottoripyöriin ja perämoottoreihin. Autoissa on ihan omansa. Volkkareissa toki jakopäät pettää isommissakin koneissa eikä DSG-vaihteistot kestä minkään kokoista konetta.
- seataudiskodaVWsama
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
Ja nyt VW pitää myöntää että TSI koneet kuluttaa liki 10l/100km..missä se VW kehitys on? - Kerrastaoppinut
seataudiskodaVWsama kirjoitti:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
Ja nyt VW pitää myöntää että TSI koneet kuluttaa liki 10l/100km..missä se VW kehitys on?Mulla on nyt vuokralla Golf jossa on sekä pieni 1.2 litran Tsi että 7-portainen Dsg.
En uskaltaisi omaksi nostaa mutta hyvin toimivat kyllä. Ei mikään tykki mutta käytännön ajossa sangen joustava ja helppolukuinen peli, ja sangen pihi jos ajaa enimmäkseen nätisti.
Tojon viritel.iä en uskaltaisi yhtään enempää ostaa, mutta sen lisäksi ne on huonompia joka suhteessa. Ahdas, epämukava ja ruostuva lyhyet huoltovälin. Se on vielä huonompi kuin vw-ryhmän yritelmät. - Härmän_Häjy
Auton moottori on kooltaan vähintää 250 kuutiotuumaa siis yli neljälitrainen. kuutio tuumia ei mikään voita. Tämä on vanha sanonta, mutta se pitää vieläkin paikkansa.
- Ai_pettikö
Kerrastaoppinut kirjoitti:
Mulla on nyt vuokralla Golf jossa on sekä pieni 1.2 litran Tsi että 7-portainen Dsg.
En uskaltaisi omaksi nostaa mutta hyvin toimivat kyllä. Ei mikään tykki mutta käytännön ajossa sangen joustava ja helppolukuinen peli, ja sangen pihi jos ajaa enimmäkseen nätisti.
Tojon viritel.iä en uskaltaisi yhtään enempää ostaa, mutta sen lisäksi ne on huonompia joka suhteessa. Ahdas, epämukava ja ruostuva lyhyet huoltovälin. Se on vielä huonompi kuin vw-ryhmän yritelmät.Helkama Raisu, Tojota-palstan trollipoju? Ei sinulla mitään autoa ole kun ei ole ajokorttiakaan kun skitsofreenikolle ei sellaista myönnetty. Eikä sinulla ole muuten aikaa ajellakaan kun trollaat täällä palstoilla joka ainoa päivä 18 h/vrk. Sivupersoonia sinulla kyllä riittää vaikka kaikille palstalaisille mutta ne ovat liian noloja ja lapsellisia kuten sinä olet itsekin.
- tsiiih
Toyota voisi tilata Volkkarilta 0.6-TSI:n korvaamaan 1.8 vapari. Tehot ovat samaa tasoa, mutta luotettavuus paljon parempi ja kulutus ja paino puolet pienempi.
- ei.mainetta.eikä.kunniaa
Sinun kannattaisi tutustua vaikka autobildin vuosittaisiin laatu ja luotettavuustutkimuksen raportteihin joissa VW:n sijoitus on todella häpeällisen surkea ja joissa Toyota on vuodesta toiseen laadun ja luotettavuuden ikoni tutkitusti, mutta VW ei koskaan, eikä milloinkaan. Ikävä kyllä että näin on päässsyt käymään kun ei ole rahalla eikä huijaamalla pystynyt vaikuttamaan.
Tuskin kukaan vakavasti otettava autonvalmistaja ostaisi surullisen kuuluisaa TSI-konetta jos on sen historiaan tutustunut jos laadukkaita ja luotettaviakin moottoreita on saatavilla. - Tojoeilisenauto
Jopa Tai kestäisi pitempään kuin Tojon kori. Tän ihan on ruostunut JOKAISESSA viime aikojen kesto testissä
- Tojollah
Toyota ei todellakaan ole epäonnistunut vaan päinvastoin. Hybrideihin panostaminen on tehnyt siitä ykkösen ja edelläkävijän ja vastaavasti turbot ovat osoittautumassa kaikin tavoin virheliikkeeksi. Niinpä Toyotakin luopuu ainoasta pikkuturbosta eli tuosta 1.2 T-koneesta. Samoin joutuvat tekemään nekin valmistajat, jotka takavuosina vannovat turbojen nimiin. Kehittyneet ja kestävät vaparit ovat niin paljon parempia voimanlähteitä, mutta tietysti hybridit voittavat nekin.
- tojovoittaaVW
Niin missä uutinen että luopuu 1.2 T koneesta toyota?
- EnZoo
Tiedä tuosta... huhua se on. Mutta noiden myynti ainakin on vähäistä, kun porukkaa halajaa hybridiä.
- Vain.luotettava.kelpaa
Ladattava Aurishybridi olisi valintani, jos uuden ostaisin ja ajelisin pääasiassa työmatkoja. Sähkö olisi silloin pääasiallinen energialähde eikä pitkillä loma-,ym.- matkoilla tarvitsisi miettiä mitään latauspaikkoja ja -aikoja. Pelkkä töpseliauto on itsensä vetämistä päästöjen hirsipuuhun. Valtiovalta tosin tulee pitämään huolta ettei tulevaisuudessa ajaminen sähköllä tule yhtään halvemmaksi. Ensin tulee porkkanaa ja sitten keppiä ja ruoskaa. viidenkymmenen vuoden "väliaikaisratkaisuna" niinkuin nykyinenkin autovero pölttoaine ja käyttöveroilla höystettynä.
Dieselien aika henkilöautoissa alkaa olla eletty. Hyvä niin ja keuhkot kiittää.- täti_olisi_setä_jos
"Ladattava Aurishybridi olisi valintani, jos uuden ostaisin ja ajelisin pääasiassa työmatkoja."
Mistäs ostaisit tuollaisen Auriksen kun Toyotalla ei ole muita ladattavia kuin Prius?
Et ole ensimmäinen joka haavailee sellaisesta jota Toyotalta ei saa! - ei.ole.mahdollista
"Et ole ensimmäinen joka haavailee sellaisesta jota Toyotalta ei saa!"
Ihme juttu joo.
Avensikseen diesel-automaatti? Ei ole mahdollista.
C-HR:ään edes keskinkertaisen suorituskyky? Ei ole mahdollista.
- ei.mainetta.eikä.kunniaa
Jokaisen kannattaisi tutustua vaikka autobildin vuosittaisiin laatu ja luotettavuustutkimuksen raportteihin joissa VW:n sijoitus on aina loistava ja joissa Toyota on vuodesta toiseen huonon laadun ja epäluotettavuuden ikoni tutkitusti, mutta VW ei koskaan, eikä milloinkaan. Ikävä kyllä että näin on päässsyt käymään kun ei ole rahalla eikä huijaamalla pystynyt vaikuttamaan.
Tuskin kukaan vakavasti otettava autonvalmistaja ostaisi surullisen kuuluisaa Toyotan hybridikonetta jos on sen historiaan tutustunut jos laadukkaita ja luotettaviakin moottoreita on saatavilla.- Tero.terppana
Pommit jossain muualla.
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo-tata-kaytettya-laatuautoa-taysi-pommi-3421283
Ja tässä mistä luovutaan ja miksi. Saastetta pukkaa puksutin.
http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/uudet-paastotestit-kasvattavat-moottoreita-kaikkein-pienimmista-dieseleista-joudutaan-luopumaan-6591196 - Spämmiä
Oletko huomannut että kaikki kirjoituksesi ovat paitsi säälittäviä.myös aiheeseen liittymättömiä. Viet aika paljon palstatilaa noilla asiattomilla löpinöilläsi. Et taida autoista paljooa tietää?
- bensasyöpöt_japsit
Vaparit ovat historiaa. Mazdalla ja Toyotalla niitä vielä on, mutta kuinka kauan. Muilla voi olla jossain hinnat alkaen pikkuautoissa sellaisia. Ovathan ne halpoja, mutta karseita ajaa ja isoruokaisia.
- 24234
Oletko ihan terve. Otappa alle diesel turbo DSG ja hiljennä vauhtia risteykseen n. 6km/h tasolle. Paina sitten kaasua. No, kuinka pitkään pitää odottaa että mitään tapahtuu?
Ensin odotellaan askia ja sittein ahtoja.
Turbo tai ei mutta kyllä auton täytyy reagoida kun kaasua painetaan, siis aivan välittömästi.
Turbo on ihan toimiva jatkuvaan kuormitukseen mutta jos tyhjäkäynniltä lähtien se on täysin susi.
Eipä silti en oikein ymmärrä tuollaista vastakkain ajattelua itä-länsi. Mitä hyötyä siitä on ?
Onko se vain oman mielipiteen pönkittämästi saarnamiehen malliin vai onko sillä jokin muu merkitys?
Itselle on ihan sama mikä on tekniikka. Tärkeää on vain miten se toimii. Ainakaan diesel turbot ei toimi eikä sen puoleen DSG. - Fokuksessa.bensaturbot
24234 kirjoitti:
Oletko ihan terve. Otappa alle diesel turbo DSG ja hiljennä vauhtia risteykseen n. 6km/h tasolle. Paina sitten kaasua. No, kuinka pitkään pitää odottaa että mitään tapahtuu?
Ensin odotellaan askia ja sittein ahtoja.
Turbo tai ei mutta kyllä auton täytyy reagoida kun kaasua painetaan, siis aivan välittömästi.
Turbo on ihan toimiva jatkuvaan kuormitukseen mutta jos tyhjäkäynniltä lähtien se on täysin susi.
Eipä silti en oikein ymmärrä tuollaista vastakkain ajattelua itä-länsi. Mitä hyötyä siitä on ?
Onko se vain oman mielipiteen pönkittämästi saarnamiehen malliin vai onko sillä jokin muu merkitys?
Itselle on ihan sama mikä on tekniikka. Tärkeää on vain miten se toimii. Ainakaan diesel turbot ei toimi eikä sen puoleen DSG."Oletko ihan terve. Otappa alle diesel turbo DSG "
Dieselit ovat edelleenkin oma tarinansa.
- taloustieteilijä
Suuressa mittakaavassa ei ole merkitystä, ajetaanko taloudellisella turboautolla viiden litran kulutuksella vai ilman turboa kahdeksan litran kulutuksella.
- ei.pommia
kuudesta seitsemän litraa satasella , eikä mitään tsi ja dsg murheenalhoa! Se on sitä mielenrauhaa!!!
- ruostuuVuotaaNitisee
Toyota ei osaa valmistaa kuin tehottomia moottoreita ja muutenkaan niitä ei voida kehua missään ominaisuudessa.
Priussia haukuttiin tunnottomaksi ohjaukseltaan, tehottomuudestaan, ylipehmeästä jousituksesta ja huonosta ergonomiasta. Lelumuoviakin on monta eri väriä kabiini täynnä, että heikompaa huimaa. - Trollipoju_hei
Oletko sinä poju todella niin tyhmä ettet tajua edes sitä että olet hävinnyt surkean trollauspelisi. Kolmekymppinen hullu joka käyttäytyy ja kirjoittelee kuin peruskoulupoika. Ei hullua voi edes sääliä mutta aina sille vittuilla voi.
- Tero.opastaa
Toyota-trollaajan kannattaisi jättää nämä tyhmät aloituksensa tekemättä, koska ne on aika helppo kumota vaihtoehtoisiksi totuuksiksi. Hän lukee tilastoja ihan mielensä mukaan ja suoltaa soopaa rivikaupalla.
Hänen ei etenkään kannattaisi alkaa kirjoittaa ruohonleikkuritason turbopuksuttimista, joista luovutaan muutaman vuoden kuluttua kun omistajat huomaavat huijauksen sekä kestävyydessä että päästöissä.
Mutta eipä hän kai mitään kieroutuneelle luonteelleen voi. Toivottavasti ei aiheuta kuitenkaan vakavia vaaratilanteita liikenteessä koheltaessaan. Terve ihminenhän ei käyttäydy kuin patologinen valehtelija. - EiKoskaanEnääTojoa
Wolkkari tekee paljon sutta mutta Toyitaan verrattuna sekin on huippu laatua.
- afrikka.kutsuu
"Hänen ei etenkään kannattaisi alkaa kirjoittaa ruohonleikkuritason turbopuksuttimista, joista luovutaan muutaman vuoden kuluttua kun omistajat huomaavat huijauksen sekä kestävyydessä että päästöissä."
Vai että puksutin. Taas ei teron tekninen ymmärrys riitä moottorin tilavuutta pidemmälle. Jos osaa katsoa oikeita asiita niin huomaa että esimerkiksi 1.0 TSIssä on enemmän vääntöä laajalla kierroslukualueella kuin tojon 2.0 vaparissa on pienessä piikissä 4.400rpm. Kukaan haluaa huudattaa autossa konettaan 4.400 kierrosta arkiliikenteessä? Eli kyseessä on tuhnupuksutin.
Bensavapareille käy just niinkuin dieselvapareillekin. Kymmenen vuoden päästä niitä on enää Pohjois-Karjaln teroilla. Ja katoavat sitämyöden kokonaan kun Kemppi ei enää riitä leiman saamiseen.- Tero.laukaisee.taas
Jotenkin erilailla. 1.0TSI vääntö 200Nm 2000-4000rpm. Pelkästään Auris hybridin sähkömoottorin vääntö 207Nm koko ajan bensiinimoottorin vääntö 142Nm kierrosluvulla 4000rpm. Eikä mikään kulkine huuda normiliikenteessä ja vähiten Toyota, koska käy melko matalilla kierroksilla avustaen sähköä poisluettuna kovat kiihdytykset.
Lähde :Autodata. - Linkuttavat.konit
Tero.laukaisee.taas kirjoitti:
Jotenkin erilailla. 1.0TSI vääntö 200Nm 2000-4000rpm. Pelkästään Auris hybridin sähkömoottorin vääntö 207Nm koko ajan bensiinimoottorin vääntö 142Nm kierrosluvulla 4000rpm. Eikä mikään kulkine huuda normiliikenteessä ja vähiten Toyota, koska käy melko matalilla kierroksilla avustaen sähköä poisluettuna kovat kiihdytykset.
Lähde :Autodata.Tojon hevoset ovat rampoja eikö paperivääntö näy oikeassa elämässä. Hybridiauris häviää 1.0TSI Golfille suorituskykymittauksissa reilusti.
Hybtridi chr:n reilu 13 sek nollasta sataan vuonna 2017 menee jo komedian puolelle. - dementikoille_tuttu
Linkuttavat.konit kirjoitti:
Tojon hevoset ovat rampoja eikö paperivääntö näy oikeassa elämässä. Hybridiauris häviää 1.0TSI Golfille suorituskykymittauksissa reilusti.
Hybtridi chr:n reilu 13 sek nollasta sataan vuonna 2017 menee jo komedian puolelle.> Hybtridi chr:n reilu 13 sek nollasta sataan vuonna 2017 menee jo komedian puolelle.
Siinä missä tollolootien ulkonäkökin & materiaaliyhdistelmien ja muotojen "harmonia" sisällä.
Tälle wannabe CRV/kasvain -kopiovekottimelle annettu lempinimi VHS on enemmän kuin osuva, kun kerran suorituskykykin on mallia "ihan OK 80-luvun pikkuautolle". Tuntuu tutulta dementoituneesta tojopapasta, jonka kirjahyllystä yhä löytyy kasettisoitin, VHS-nauhuri ja Finluxin/Saloran 26" stereotelevisio ;-D
- seataudiskodaVWsama
https://yle.fi/uutiset/3-8002604
VW tuote kotiin?
Miksi?
Takuuta ei ole ja asiakas maksaa- pärnäsen_mannekiini
Turhia kommentteja sinulta osssss, jolla ei koskaan ole varaa takuunalaiseen autoon ja oman tyhmyytesi takia sössit virhevastuunkin.
- eikestäkäyttöäVWskoda
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkswagenin-ekotaktiikka-talousversio-isommasta-moottorista/
Taitaa olla kehitystaito ja rahat nyt hukassa... - kili-kili
Turbo pikku helistimeen, ei ole näihin päiviin mennessä ollut kestävä sovellus. Tuskin se on sitä tästä eteenpäinkään, jos et sitten aja drag race kisoja, joissa koneelle tehdään muutenkin täys remontti joka kisan jälkeen.
- korppusaha
Prius kulkee kuin täi tervassa. Tällaisia muovosia koirankoppeja saa multa halpisvalmistajilta puoleen hintaan ja ne ovat yleensä yksinkertaisempia ja kestävämpiä kuin Toyotat.
- korppusaha
Auris hybridi 10.9 s 0-100 km/h. Siinä on koko Toyotan osaaminen paketissa. Tehoton suurikulutuksinen bensamoottori ja akkuporakoneesta lainattu sähkömoottori sen lisänä.
- vapari_valtaa_markkinat
Nämä turbohemmot eivät todellakaan ymmärrät, että turbo ei ole vastaus. Turbo tekee koneesta on/off-tyyppise laitteen, turbon päästöt ovat vapareita suuremmat, turbo kuluu ja rasittaa konetta liikaa eikä se edes kuluta vähemmän kuin oikein suunniteltu hieno vapari. Ja sen huolto on on kallista. Tai sitten jos sitä vääntöä kuvittelee tarvitsevansa, niin hybridissä on se huippuvääntö koko ajan käytössä, toisin kuin turboissa.
Ei ihme, että Toyota on valinnyt vaparit ja hybridit. Ne kun edustavat tulevaisuutta ja turbo on villitys, joka muutaman vuoden päästä unohdetaan.- Harvinaista
Harvoin tyhminkään tojotisti onnistuu saamaan kaikki faktat väärin, mutta nyt sekin on nähty.
- korppusaha
Toyota ei ainakaan säästä halvan ämpärimuovin käytössä.
- Tero.kierrättää
Juuri hiljattain oli lehdessä, että VW-konserni alkaa käyttää autoissaan 95-prosenttisesti kierrätettäviä materiaaleja, joten varmaan moni muoviämpärikin mahtuu isoon Audiin, joka oli malliesimerkkinä jutussa. Sinänsä ihan hyvä ympäristöteko kun Kansanvaunusta ei päädy kuin viisi prosenttia kaatopaikalle, valtaosa saa uuden elämän uutena Kansanvaununa. Autoiksi niitä ei mainosta enää valmistajakaan.
Täällä meuhkataan kiihtyvyyksistä ja suoritusarvoista, joilla ei paljoakaan merkitystä arkiliikenteessä.
Katsokaapa autojenne tietokoneista mikä on keskinopeutenne esim kuukaudessa. Jäänee melko varmasti 50-65 kmh väliin ja jos asuu pääkaupunkiseudulla niin se on 35-45kmh. Eli mihin niitä turboja ja suuria tehoja tarvitaan! - Ei.tarvii.vinguttaa
"Eli mihin niitä turboja ja suuria tehoja tarvitaan!"
Tero ei ymmärrä kun ei ole kokeillut. Turbon paras puoli ei ole suuri huipputeho vaan laaja tehoalue. Se on ennenkaikkea käyttömukavuutta. - Terojen.tero
Ei.tarvii.vinguttaa kirjoitti:
"Eli mihin niitä turboja ja suuria tehoja tarvitaan!"
Tero ei ymmärrä kun ei ole kokeillut. Turbon paras puoli ei ole suuri huipputeho vaan laaja tehoalue. Se on ennenkaikkea käyttömukavuutta.Sattumoisin tämä Tero tietää kun on yhtenä autona yli 400Nm vääntävä tuplaturboinen yli 60ke:n premium ilman merkittäviä turboviiveitä ja vaihdelaatikon arvontoja.
Arkiliikenteessä eli taajamissa siitä ei ole mitään iloa. Kiihdytä max 50 kmh ja aloita jarrutus seuraaviin punaisiin. Sellaista sykliä näkyvät turbo-toopet tekevän aiheuttaen jojo-ilmiön sekä tulppaavat liikennevaloissa seisoessaan.
Juuri siinä syklissä Toyotan hybridi on parhaimmillaan, hidastuvuudesta kerätään energiaa akkuihin seuraava lähtöä varten ja heti on 207Nm käytettävissä bensiinimoottorin avustaessa tarvittaessa. Se on juuri käyttömukavuutta parhaimmillaan eikä moottorin ääntä juuri huomaa!
Aina jos ja kun pääsen valitsemaan kummalla kaupungille lähde, se on Toyota hybridi, koska mukavuus ratkaisee. - Junnut.pumppaa
Oiskohan nyt pikkuisen liiottelua taas tuon pumppaamisen ja turbojen yhdistämisen kanssa. Eniten korrelaatiota olen havainnut pumppaamisella iän kanssa.
Ps. En ole käynyt stadin ytimessä autolla pariin vuoteen vaikka duunin siellä onkin. Siirryin käyttämään junaa, se pieksee ratissa roikkumisen 100-0 mukavuuden suhteen. - sivuille.vilkuilija
Junnut.pumppaa kirjoitti:
Oiskohan nyt pikkuisen liiottelua taas tuon pumppaamisen ja turbojen yhdistämisen kanssa. Eniten korrelaatiota olen havainnut pumppaamisella iän kanssa.
Ps. En ole käynyt stadin ytimessä autolla pariin vuoteen vaikka duunin siellä onkin. Siirryin käyttämään junaa, se pieksee ratissa roikkumisen 100-0 mukavuuden suhteen.Junnut eivät pumppaa arkiliikenteessä päivällä. Kyllä siellä ratin takana istuvat kuulapäät egoaan korostavat valkokauluksiset tyypit, joille kaikki muut kaduilla liikkuvat on haittana. Golfbägi takaboksissa kun on muka kiire jonnekin ja hermo kireällä.
1.0TSI ei kiinnosta junnuja pätkääkään eikä liioin autotkaan enää kovin paljon. Yli puolella stadissa asuvilla ei ole autoa eivätkä he sellaista aio edes lähiaikoina hankkiakaan, koska on tarjolla mukavampiakin vaihtoehtoja, kuten tuntivuokralla saatavia Toyota hybridejä. - teräsmies.vai.kyylä
"Golfbägi takaboksissa kun on muka kiire jonnekin ja hermo kireällä."
Tässä joko yleistämisen ja ennakkoasenteiden ylilöynti tai sitten kaverilla on teräsmiehen katse jolla näkee mitä kenelläkin on takapaksissa. Mun ei ole vaikea päätellä kumpi on kyseessä.
- kili-kili
Mikä helisee Toyotan vaparimoottorissa? Ei kai muutaman kymmenen hevosvoiman tehoilla voi moottori hajota?
- LaatuaToyotalta
Toyotan vaparit ovat lähes ikuisia, monella on ajettu 600 00 km ja yli ilman mitään remontteja. Tämä on sitä kuuluisaa laatua, jonka vain Toyota osaa.
Turbot on kertakäyttöratkaisuiksi tarkoitettu, sellaisen koneen käyttöikä voi olla vain 150 00km. - kili-kili
LaatuaToyotalta kirjoitti:
Toyotan vaparit ovat lähes ikuisia, monella on ajettu 600 00 km ja yli ilman mitään remontteja. Tämä on sitä kuuluisaa laatua, jonka vain Toyota osaa.
Turbot on kertakäyttöratkaisuiksi tarkoitettu, sellaisen koneen käyttöikä voi olla vain 150 00km.Monella Toyotalla on ajettu sata tonnia ennen koneremonttia (ei diesel eikä 1.6), mutta se onkin ollut kärsimystä joka kilometri.
- Tietoa.suomen.teiltä
LaatuaToyotalta kirjoitti:
Toyotan vaparit ovat lähes ikuisia, monella on ajettu 600 00 km ja yli ilman mitään remontteja. Tämä on sitä kuuluisaa laatua, jonka vain Toyota osaa.
Turbot on kertakäyttöratkaisuiksi tarkoitettu, sellaisen koneen käyttöikä voi olla vain 150 00km.Ei taas mitään päätä eikä häntää tojohönön jutuissa. Lämpimikseen kiikustuolista seniililipappa heittelee.
Katsotaas vähän mitä totuus on katastustilastojen mukaan. Ensinnäkin vain 0,1% Tojoista selviää 600.000km. Yhtä sellaista tojoa kohtoi 999 uupuu paaliin. Itseasiassa noin kaksi kolmesta tojosta ei pääse edes 200.000km.
Jokaisessa kilometriryhmässä Tojo on kestävyydeltään alle kaikkien autojen keskiarvon.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg - EiJummarra
Tietoa.suomen.teiltä kirjoitti:
Ei taas mitään päätä eikä häntää tojohönön jutuissa. Lämpimikseen kiikustuolista seniililipappa heittelee.
Katsotaas vähän mitä totuus on katastustilastojen mukaan. Ensinnäkin vain 0,1% Tojoista selviää 600.000km. Yhtä sellaista tojoa kohtoi 999 uupuu paaliin. Itseasiassa noin kaksi kolmesta tojosta ei pääse edes 200.000km.
Jokaisessa kilometriryhmässä Tojo on kestävyydeltään alle kaikkien autojen keskiarvon.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpgNo näinhän se on aina ollut. Halvalla ja nopeasti tehdään autoja, ja sitten kuitenkin hinnat on samalla tasolla oikeitten autojen kanssa. Ei ole ihme että eivät kestä normaalissa käytössä kovin kauan.
- puotilaitte
EiJummarra kirjoitti:
No näinhän se on aina ollut. Halvalla ja nopeasti tehdään autoja, ja sitten kuitenkin hinnat on samalla tasolla oikeitten autojen kanssa. Ei ole ihme että eivät kestä normaalissa käytössä kovin kauan.
Kukaan ei vaihda Volkkarista Toyotaan. kun on tottunut laatuun ja luotettavuuteen, ei muovisella Toyotan kotterolla ajamista kerta kaikiaan kestä.
- korppusaha
puotilaitte kirjoitti:
Kukaan ei vaihda Volkkarista Toyotaan. kun on tottunut laatuun ja luotettavuuteen, ei muovisella Toyotan kotterolla ajamista kerta kaikiaan kestä.
Ei selvin päin.
- Toyota-palstan
EiJummarra kirjoitti:
No näinhän se on aina ollut. Halvalla ja nopeasti tehdään autoja, ja sitten kuitenkin hinnat on samalla tasolla oikeitten autojen kanssa. Ei ole ihme että eivät kestä normaalissa käytössä kovin kauan.
trollipojun tahti ei hellitä. Aamuisin ensimmäiset viestit tulevat normaalisti klo 6 paikkeilla ja illan viimeiset reippaasti puolenyön jälkeen. Eihän trollipojun normaali 18 h/vrk trollausaika muuten täyttyisi. On se sairas, pahasti.
- tojotavaari55
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipojun tahti ei hellitä. Aamuisin ensimmäiset viestit tulevat normaalisti klo 6 paikkeilla ja illan viimeiset reippaasti puolenyön jälkeen. Eihän trollipojun normaali 18 h/vrk trollausaika muuten täyttyisi. On se sairas, pahasti.
Joku täällä trollaa läpi vuorokauden ja sen naama näkyy sinun peilissäsi. Käy katsomassa.
- Käytetty_Toyota
Tietoa.suomen.teiltä kirjoitti:
Ei taas mitään päätä eikä häntää tojohönön jutuissa. Lämpimikseen kiikustuolista seniililipappa heittelee.
Katsotaas vähän mitä totuus on katastustilastojen mukaan. Ensinnäkin vain 0,1% Tojoista selviää 600.000km. Yhtä sellaista tojoa kohtoi 999 uupuu paaliin. Itseasiassa noin kaksi kolmesta tojosta ei pääse edes 200.000km.
Jokaisessa kilometriryhmässä Tojo on kestävyydeltään alle kaikkien autojen keskiarvon.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpgviedään Afrikkaan jossa se kokee uuden elämän. Trollille tiedoksi. Kauppa käy ja myös raha vaihtaa omistajaa. Vain 80-luvun ja 90-luvun alun Vw kelpaa mikäli sen saa ilmaiseksi.
- Saab9-3SS
Pitääkö ensimmäisen turbomoottorin perusteella tuomita koko automerkki? Ehkä seuraava on parempi.
- jos_kolmas_floppi
Seuraava?
Tolloloota aiemmat turbokokeilut:
Turbovaris. Bensakone, huoltoväli muistaakseni 15 tkm ja öljynvaihtoväli 7,5 tkm. Kyllä, luitte oikein. Kun tuota täällä taannoin ihmettelin ynnä esitin epäilyn, että moottorin kanssa on jotain ongelmaa ollut, kun noin tiuhaan pitää öljyjä vaihdella, niin tuli maininta tapauksesta, jossa oli mäntään sulanut reikä. Ei hyvää päivää, tuollaisia ongelmia, vaikkei moottori todellakaan ollut mikään kisakone! 150 hv 1,5 l iskutilavuudesta on ihan normi perheautotasoa.
Sattuneesta syystä terot ovat nykyään kovin hiljaa turbovariksista...
D4D turbodiesel -pommikoneet, etenkin 2,2 litraisena. Esin "normaaleja" dieselvaivoja, ERG ja joidenkin ihme SVC -venttiilien vikoja, jotka aiheuttivat tehojen katoamista. Sitten alkoi mennä nesteitä ja syynä vuotava kannentiiviste. Jota ei saa vaihdettua, kun moottori on tehty sellaisesta tinasta, että kansipulttien kierteet yleensä korkkaa, jos kantta auotaan. Tyypillisesti moottori pettää 100-200 tkm ajettuna, mutta 1. omistajat ostettiin hiljaisiksi sillä, että moottorinvaihto (kyllä, virallinen korjausmenetelmä on uusia koko moottori, pl. apuleitteet (laturi ym.)) valmistajan/maahantuojan piikkiin 180 tkm/7 vuoden ikään saakka. Sitten vähän huonompi juttu, jos aikaraja täynnä, kun listahinta moiselle kymppitonnin luokkaa.
Sattuneesta syystä terot ovat kovin tollolootan turbodieseleistä...
Eikä paljoa ole ylistysta sadellut näille uusille bensaturboillekaan. Sopivat, kuulemma, ainoastaan köröttelyyn tasamaalla ja karvahattu päässä.
- trollerson
Vähämpä olet seurannut autoalan uutisia, kun väität hybrideitä vanhanaikaisiksi.
Hybridien myyntihän on ollut kovassa kasvussa.
Pian tulee niin sanottu kevyt hybridi, jota Eurooppalaiset valmistajat ainakin innokkaasti kehittää . . .
Sen myötä pian saattaa olla, että suurin osa uusista autoista on hybrideitä.- korppusaha
Autoalan asiantuntijat arvioivat hybridit vanhanaikaisiksi ja että ne tulevat poistumaan. Toyotan hybridit ovat kömpelöitä, painavia eivätkä edes taloudellisia.
- 48volttia
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201706092200196889_oa.shtml
Tässä esimerkki siitä mikä on fiksuin konsepti. Kevyt, edullinen ratkaisu kineettisen energian kierrättämiseen.
- Eururu
Oooo se on Toyota. Spruits spruits. Ahhhhhhh.
- Toyotahybrid
Kevyt ja nimenomaan kevyt hybridi voi yleistyäkin autoissa. Toyotan painava järjestelmä taas syrjäytyy. Se on selvä. Ylimääräinen paino haittaa auton ajettavuutta, kiihtymistä ja jarrutusta. Kaikki tämä näkyy nykyisissä Toyotan hybrideissä, jotka ovat autoinen erittäin huonoja.
- vielä_vapari
Luottomyyjäni mukaan Toyota ei osaa enää valmistaa kunnollisia moottoreita autoihinsa. Siksi se joko käyttää eurooppalaisia moottoreita tai käyttää vanhanaikaisia 80-luvun vapaasti hengittäviä.
- KaukoKiitäjä
Minulla on luottomyyjä, joka sanoo että Toyota lopettaa turbot ja keskittyy atkinson -vapareihin, koska ne ovat ainoa hybridin kanssa toimiva konsepti.
- kohderyhmä_selvä
Atkinson kelpaa papoille, joille riittää 80-luvun suorituskyky.
- Latausta.vaille
Missä on aloittajan faktat ja viitteet?
Vai meneenkö tämäkin avohoidon piikkiin. - trhtyurur76tuir76
Nykyisessä tojossani on Hx40 super holsetti ja mitä noita vikawageneita katoin niin kaiken näkösiä "kuristimia" myyvät turbo nimellä. Hahah.
- PaljonFloppeja
Ikävä on olla tokon omistaja kun turvota pitäisi ja korut ruostuu. Mutta onpa Toyota mokannut myös dieselin D4D kun on keskimäärin lyhytikäisempi kuin Toyotan kori.
Koska kaikki muu menee pieleen, on ymmärrettävää että hybridejä hehkutetaan. Ikävä kyllä Toyota on hydbridienkin joukossa vähiten kiinnostava - ja sähköauto niillä on vasta suunnitteilla. - kopsupojat
Ehkä pikkaisen on perässä japaninpoika. Taas kerran. Vuonna 2022 pukkaisi ehkö ulos sähkötojoja, jos saavat akut valmiiksi 2020.
Mm. Volsulla, Bemarilla, Opelilla ja Chevyllä voi kävellä kauppaan tänään ja ostaa sähköauton,
http://www.greencarreports.com/news/1111717_2022-toyota-electric-car-to-use-solid-state-batteries-for-faster-fast-charging-report - h.anuri
Milloin Tojolta tulee auto joka pystyy ajamaan edes sitä sallittua nopeutta? Lähtee valoista kuten muut autot eikä jää tupeksimaan? En ole tätä vielä nähnyt, milloin?
- PenaPröötti
Epäonnistui, koska ei osaa.
- Anonyymi
Toyota epäonnistunut kolisevissa hybrideissään ja janoisissa pikkuturboissa.
- Anonyymi
Ja dieseleissä.
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1591733Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671626Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761394En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311312- 461198
- 173977
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102975Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke176765Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60754Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42717