Toyotan epäonnistuminen pikkuturboissa

Toyota on myöntänyt epäonnistuneensa kilpalussa valmistaa taloudellinen ja tehokas nykyaikainen turbomoottori. VW oli ja on edelleen Toyotaa noin kymmenen vuotta edellä osaamisessa ja Toyota ei voinut kuin myöntää häviönsä. Sen sijaan Toyota jatkaa painavien, tehottomien ja epätaloudellisten hybridien valmistamista, vaikka ne on jo yleisesti tuomittu väistymässä oleviksi ja vanhanaikaisiksi rakenteiksi. Elämme mielenkiintoisia aikoja, kun Toyota joutuu miettimään lopettaako se kokonaan autojen valmistamisen.
Ilmianna
Jaa

81 Vastausta



Volkkarin 1.0 TSI on vain niin täydellinen sekä alavääntönsä että kulutuksensa osalta, ettei Toyotalla ollut koskaan edes mitään mahdollisuutta. Tyhmempi valmistaja olisi epätoivoisesti yrittänyt kilpailla. Toyota heitti järkevästi pyyhkeen kehään.
Ilmianna
Jaa
Valistuneita ostajia maailman metropoleissa ei kiinnosta pikkuturbot, joitten päästöt ovat korkeat verrattuna Toyotien vapareihin. Ja turboahdettu moottori ei tule kestämään hybridiautoissa toistuvien sammuttamisien takia eikä se ole tarpeellinenkaan, koska mm. sähkömoottorin vääntö on yli 200Nm jo heti alusta.
Toyotan hybridiakusto painaa alle 53 kg ja kansanvaunun sähkölähde yli 300kg.
Suuret ostajamassat eivät ole kiinnostuneita turboista vaan vähäpäästöisistä hiljaisista autoista. Siksi niitä ei kannata edes suunnitella suomalaisille turbo-toopeille. Monet muutkin autonvalmistajat ovat luopumassa pikkuturboista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
o-1oo kiihtyvyys on kuitenkin 13 sekuntia vaikka vääntöä yhteensä pitäisi olla 350 Nm. Kumpiako uskoisin, mainospuheita, vai kellolla mitattuja aikoja? Miksi hybrideissä vääntöä ei saada käyttöön yhtäaikaa molemmista moottoreista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Volkkari/Skoda 1.0 TSI 110hv, vm.2018 päästöt 103 g/km ja
Uusi Yaris 1.5 päästöt 109 g/km.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toi on epäonnistunut sekä pikkuturbossa että dieseleissä. Pakko yrittää hypettää jotain ihme atkinsonia ja hybridiä jotka ei kuitenkaan anna sitä mitä lupaavat.
Ilmianna
Jaa
Paras ratkaisu japsien ongelmiin
Ilmianna
Jaa
Toyotan hybridit ovat poikkeuksellisen vanhanaikaisia, koska niissä käytetään 80-luvun tekniikkaa edustavia, painavia, vapaasti hengittäviä moottoreita. Kokonaisuus painaa monta sataa kiloa liikaa verrattuna nykytekniikkaan. Samat kulutuslukemat ja päästöt saadaan turboilla, joita kehittyneemmät valmistajat käyttävät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Taitaa pojalla on pahasti aukkoja tiedoissa. Benaskoneessa ahdin ei paranna hyötysuhdetta eikä painoero ajuurikaan tule. Lisäksi kannattaa huomata että turboahtimelle syklittäinen pienissä pätkissä käyttäminen on paljon pahempi juttu kuin vaparille. Ahdin ja sen oheiskompinentit vie tilaa, painaa on ja ovat kalliita.
Moni valmsitaja onkin jo ilmoittanut että down-sizing on tiensä päässä. Tällaita on julkaistu nyt kun euroopassakin mennään todellisiin kulutustesteihin.

Miten Jonkun Aurisin hybripaketti voi painaa monta sataa kiloa liikaa muihin verrattuna kun se voimapaketti ei des paina montaa sataa kiloa?

Muut valmistajat ei oikein voi käyttää samaa tekniikkaa kuin Tojo. Nimittäin Tojolla on valtava määrä hybriditekniikkaan liittyviä patentteja. Tojo kun sattuu olemaan edelläkävijä.

Huoma että platan trollit on vähän junnuja eikä inssin papereita ole taskussa. Ei ole analyyttistä katasantokantaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tototero yrittää satuilla, itkua tuhertaen.

Bensaturboissa on jo vuosikaudet käytetty sammutusautomatiikkaa. Samoin turbodieseleissä. Ei ole moottorin sammuttaminen mikään ongelma.

Turbo yms. kalut ei paljoa paina. Asia on helppo havaita, koska markkinoilla on vielä vaparikoneitakin, hinnat alkaen malleissa (sekä itäautoissa). Eipä näytä painossa olevan merkittävää eroa. Mutta iskutilavuudeltaan isommat moottorit, etenkin dieselit, ovat selvästi painavampia.

Vaparimoposta saa kyllä tehoa, jos rakennetaan kierroskone. Siis sellaienen tyypillinen japsivingutin, jossa ei ole ketään kotona alle 4000 rpm. Ajamista helpottavaa vääntöä saa käyttämällä yli 2 litran moottoria tai ottamalla 1,0-1,4 l koneen ja pulttaamalla sen kylkeen turbon. Turbotettu kone on lisävarusteistaan huolimatta kevyempi ja pienemmän koon asiosta kylmäkulutus ja tyhjäkäyntikulutus ovat pienemmät, vaikei hyötysuhteessa ajon aikana eroa olekaan. Mutku oikeasssa elämässä tulee näitä kylmäkäynnistuksiäkin. Kummasti vaan on esim. TM talvitesteissä 2+ l vaparit olleet janoisampia eivätkä ne pärjää etenkään ohituskiihtyvyydessä turbokoneille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Litraiset koneet kuuluvat ruohonleikkureihin, moottoripyöriin ja perämoottoreihin. Autoissa on ihan omansa. Volkkareissa toki jakopäät pettää isommissakin koneissa eikä DSG-vaihteistot kestä minkään kokoista konetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

Ja nyt VW pitää myöntää että TSI koneet kuluttaa liki 10l/100km..missä se VW kehitys on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
seataudiskodaVWsama kirjoitti:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

Ja nyt VW pitää myöntää että TSI koneet kuluttaa liki 10l/100km..missä se VW kehitys on?
Mulla on nyt vuokralla Golf jossa on sekä pieni 1.2 litran Tsi että 7-portainen Dsg.

En uskaltaisi omaksi nostaa mutta hyvin toimivat kyllä. Ei mikään tykki mutta käytännön ajossa sangen joustava ja helppolukuinen peli, ja sangen pihi jos ajaa enimmäkseen nätisti.

Tojon viritel.iä en uskaltaisi yhtään enempää ostaa, mutta sen lisäksi ne on huonompia joka suhteessa. Ahdas, epämukava ja ruostuva lyhyet huoltovälin. Se on vielä huonompi kuin vw-ryhmän yritelmät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Auton moottori on kooltaan vähintää 250 kuutiotuumaa siis yli neljälitrainen. kuutio tuumia ei mikään voita. Tämä on vanha sanonta, mutta se pitää vieläkin paikkansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota voisi tilata Volkkarilta 0.6-TSI:n korvaamaan 1.8 vapari. Tehot ovat samaa tasoa, mutta luotettavuus paljon parempi ja kulutus ja paino puolet pienempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Sinun kannattaisi tutustua vaikka autobildin vuosittaisiin laatu ja luotettavuustutkimuksen raportteihin joissa VW:n sijoitus on todella häpeällisen surkea ja joissa Toyota on vuodesta toiseen laadun ja luotettavuuden ikoni tutkitusti, mutta VW ei koskaan, eikä milloinkaan. Ikävä kyllä että näin on päässsyt käymään kun ei ole rahalla eikä huijaamalla pystynyt vaikuttamaan.
Tuskin kukaan vakavasti otettava autonvalmistaja ostaisi surullisen kuuluisaa TSI-konetta jos on sen historiaan tutustunut jos laadukkaita ja luotettaviakin moottoreita on saatavilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jopa Tai kestäisi pitempään kuin Tojon kori. Tän ihan on ruostunut JOKAISESSA viime aikojen kesto testissä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota ei todellakaan ole epäonnistunut vaan päinvastoin. Hybrideihin panostaminen on tehnyt siitä ykkösen ja edelläkävijän ja vastaavasti turbot ovat osoittautumassa kaikin tavoin virheliikkeeksi. Niinpä Toyotakin luopuu ainoasta pikkuturbosta eli tuosta 1.2 T-koneesta. Samoin joutuvat tekemään nekin valmistajat, jotka takavuosina vannovat turbojen nimiin. Kehittyneet ja kestävät vaparit ovat niin paljon parempia voimanlähteitä, mutta tietysti hybridit voittavat nekin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Niin missä uutinen että luopuu 1.2 T koneesta toyota?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tiedä tuosta... huhua se on. Mutta noiden myynti ainakin on vähäistä, kun porukkaa halajaa hybridiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ladattava Aurishybridi olisi valintani, jos uuden ostaisin ja ajelisin pääasiassa työmatkoja. Sähkö olisi silloin pääasiallinen energialähde eikä pitkillä loma-,ym.- matkoilla tarvitsisi miettiä mitään latauspaikkoja ja -aikoja. Pelkkä töpseliauto on itsensä vetämistä päästöjen hirsipuuhun. Valtiovalta tosin tulee pitämään huolta ettei tulevaisuudessa ajaminen sähköllä tule yhtään halvemmaksi. Ensin tulee porkkanaa ja sitten keppiä ja ruoskaa. viidenkymmenen vuoden "väliaikaisratkaisuna" niinkuin nykyinenkin autovero pölttoaine ja käyttöveroilla höystettynä.
Dieselien aika henkilöautoissa alkaa olla eletty. Hyvä niin ja keuhkot kiittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
"Ladattava Aurishybridi olisi valintani, jos uuden ostaisin ja ajelisin pääasiassa työmatkoja."
Mistäs ostaisit tuollaisen Auriksen kun Toyotalla ei ole muita ladattavia kuin Prius?
Et ole ensimmäinen joka haavailee sellaisesta jota Toyotalta ei saa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Et ole ensimmäinen joka haavailee sellaisesta jota Toyotalta ei saa!"

Ihme juttu joo.
Avensikseen diesel-automaatti? Ei ole mahdollista.
C-HR:ään edes keskinkertaisen suorituskyky? Ei ole mahdollista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei.ole.mahdollista kirjoitti:
"Et ole ensimmäinen joka haavailee sellaisesta jota Toyotalta ei saa!"

Ihme juttu joo.
Avensikseen diesel-automaatti? Ei ole mahdollista.
C-HR:ään edes keskinkertaisen suorituskyky? Ei ole mahdollista.
Hei kaikki
Koska minusta ja sairaudestani skitsofreniasta on täällä esitetty arvailuja, haluan selventää taustojani ja syitä kuinka tähän on tultu.
Äitini on aina ollut vähän huolimaton elämänsä kanssa. Niinpä meillä on miehenketaleita juossut lukematon määrä. Koska äipän suhtautuminen alkoholiin on vähän labiili, joskus sillä menee yli ja mukaan eksyy mitä ihmeellisimpiä renttuja. Yhden kapakkaillan seurauksena synnyin minäkin ja äipän mukaan ns perspanolla alkunsa saaneena. Siksihän minusta tuli mikä tuli. Äipän poikaystävät eivät ole aina olleet kilttejä minulle paitsi yksi setä jolla oli namuja mukana. Se sattui vähän ja kakat meni pitkään housuun. Muiden meillä ollessa oli parempi pysyä peräkammarissa josta tulikin minulle kuin oma koti. Äippä tuo minulle sinne pitsanpaloja ja limsaa. Kun minulla on kiireitä tietokoneella, voin myös pissiä kätevästi tyhjään limsapulloon. Yritin minä koulujakin käydä mutta taisin olla liian viisas kun puhuivat jotain alisuorittamisesta. Äippä olisi halunnut että jonain päivänä sen ei tarvitsisi huolehtia minusta mutta minusta tuntuu että haluan olla kotona äipän kanssa koko elämäni. Yksi niistä sedistä jotka olivat äipän kanssa kavereita, ajoi Tojotalla ja minusta tuntuu että se ei olisi päässyt meille niin usein jos olisi ajanut jollain Skodalla. Tuskin äippäkään olisi sellaista kommaria pitkään katellut.Olen minä kyllä huomannut että minä olen vähän erilainen kuin muut ja niin se psykiatrikin sanoi mutta äippä lupasi pitää minut kotona lukkojen takana kun lääkäri ehdotti sijoittamistani Lapinlahdelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jokaisen kannattaisi tutustua vaikka autobildin vuosittaisiin laatu ja luotettavuustutkimuksen raportteihin joissa VW:n sijoitus on aina loistava ja joissa Toyota on vuodesta toiseen huonon laadun ja epäluotettavuuden ikoni tutkitusti, mutta VW ei koskaan, eikä milloinkaan. Ikävä kyllä että näin on päässsyt käymään kun ei ole rahalla eikä huijaamalla pystynyt vaikuttamaan.
Tuskin kukaan vakavasti otettava autonvalmistaja ostaisi surullisen kuuluisaa Toyotan hybridikonetta jos on sen historiaan tutustunut jos laadukkaita ja luotettaviakin moottoreita on saatavilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojota-trollipoju kirjoitti:
Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.
Oletko huomannut että kaikki kirjoituksesi ovat paitsi säälittäviä.myös aiheeseen liittymättömiä. Viet aika paljon palstatilaa noilla asiattomilla löpinöilläsi. Et taida autoista paljooa tietää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaparit ovat historiaa. Mazdalla ja Toyotalla niitä vielä on, mutta kuinka kauan. Muilla voi olla jossain hinnat alkaen pikkuautoissa sellaisia. Ovathan ne halpoja, mutta karseita ajaa ja isoruokaisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Oletko ihan terve. Otappa alle diesel turbo DSG ja hiljennä vauhtia risteykseen n. 6km/h tasolle. Paina sitten kaasua. No, kuinka pitkään pitää odottaa että mitään tapahtuu?
Ensin odotellaan askia ja sittein ahtoja.

Turbo tai ei mutta kyllä auton täytyy reagoida kun kaasua painetaan, siis aivan välittömästi.
Turbo on ihan toimiva jatkuvaan kuormitukseen mutta jos tyhjäkäynniltä lähtien se on täysin susi.

Eipä silti en oikein ymmärrä tuollaista vastakkain ajattelua itä-länsi. Mitä hyötyä siitä on ?
Onko se vain oman mielipiteen pönkittämästi saarnamiehen malliin vai onko sillä jokin muu merkitys?

Itselle on ihan sama mikä on tekniikka. Tärkeää on vain miten se toimii. Ainakaan diesel turbot ei toimi eikä sen puoleen DSG.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
24234 kirjoitti:
Oletko ihan terve. Otappa alle diesel turbo DSG ja hiljennä vauhtia risteykseen n. 6km/h tasolle. Paina sitten kaasua. No, kuinka pitkään pitää odottaa että mitään tapahtuu?
Ensin odotellaan askia ja sittein ahtoja.

Turbo tai ei mutta kyllä auton täytyy reagoida kun kaasua painetaan, siis aivan välittömästi.
Turbo on ihan toimiva jatkuvaan kuormitukseen mutta jos tyhjäkäynniltä lähtien se on täysin susi.

Eipä silti en oikein ymmärrä tuollaista vastakkain ajattelua itä-länsi. Mitä hyötyä siitä on ?
Onko se vain oman mielipiteen pönkittämästi saarnamiehen malliin vai onko sillä jokin muu merkitys?

Itselle on ihan sama mikä on tekniikka. Tärkeää on vain miten se toimii. Ainakaan diesel turbot ei toimi eikä sen puoleen DSG.
"Oletko ihan terve. Otappa alle diesel turbo DSG "
Dieselit ovat edelleenkin oma tarinansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suuressa mittakaavassa ei ole merkitystä, ajetaanko taloudellisella turboautolla viiden litran kulutuksella vai ilman turboa kahdeksan litran kulutuksella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
kuudesta seitsemän litraa satasella , eikä mitään tsi ja dsg murheenalhoa! Se on sitä mielenrauhaa!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota ei osaa valmistaa kuin tehottomia moottoreita ja muutenkaan niitä ei voida kehua missään ominaisuudessa.
Priussia haukuttiin tunnottomaksi ohjaukseltaan, tehottomuudestaan, ylipehmeästä jousituksesta ja huonosta ergonomiasta. Lelumuoviakin on monta eri väriä kabiini täynnä, että heikompaa huimaa.
Ilmianna
Jaa
Hei kaikki
Koska minusta ja sairaudestani skitsofreniasta on täällä esitetty arvailuja, haluan selventää taustojani ja syitä kuinka tähän on tultu.
Äitini on aina ollut vähän huolimaton elämänsä kanssa. Niinpä meillä on miehenketaleita juossut lukematon määrä. Koska äipän suhtautuminen alkoholiin on vähän labiili, joskus sillä menee yli ja mukaan eksyy mitä ihmeellisimpiä renttuja. Yhden kapakkaillan seurauksena synnyin minäkin ja äipän mukaan ns perspanolla alkunsa saaneena. Siksihän minusta tuli mikä tuli. Äipän poikaystävät eivät ole aina olleet kilttejä minulle paitsi yksi setä jolla oli namuja mukana. Se sattui vähän ja kakat meni pitkään housuun. Muiden meillä ollessa oli parempi pysyä peräkammarissa josta tulikin minulle kuin oma koti. Äippä tuo minulle sinne pitsanpaloja ja limsaa. Kun minulla on kiireitä tietokoneella, voin myös pissiä kätevästi tyhjään limsapulloon. Yritin minä koulujakin käydä mutta taisin olla liian viisas kun puhuivat jotain alisuorittamisesta. Äippä olisi halunnut että jonain päivänä sen ei tarvitsisi huolehtia minusta mutta minusta tuntuu että haluan olla kotona äipän kanssa koko elämäni. Yksi niistä sedistä jotka olivat äipän kanssa kavereita, ajoi Tojotalla ja minusta tuntuu että se ei olisi päässyt meille niin usein jos olisi ajanut jollain Skodalla. Tuskin äippäkään olisi sellaista kommaria pitkään katellut.Olen minä kyllä huomannut että minä olen vähän erilainen kuin muut ja niin se psykiatrikin sanoi mutta äippä lupasi pitää minut kotona lukkojen takana kun lääkäri ehdotti sijoittamistani Lapinlahdelle.
Ilmianna
Jaa
Oletko sinä poju todella niin tyhmä ettet tajua edes sitä että olet hävinnyt surkean trollauspelisi. Kolmekymppinen hullu joka käyttäytyy ja kirjoittelee kuin peruskoulupoika. Ei hullua voi edes sääliä mutta aina sille vittuilla voi.
Ilmianna
Jaa
Toyota-trollaajan kannattaisi jättää nämä tyhmät aloituksensa tekemättä, koska ne on aika helppo kumota vaihtoehtoisiksi totuuksiksi. Hän lukee tilastoja ihan mielensä mukaan ja suoltaa soopaa rivikaupalla.
Hänen ei etenkään kannattaisi alkaa kirjoittaa ruohonleikkuritason turbopuksuttimista, joista luovutaan muutaman vuoden kuluttua kun omistajat huomaavat huijauksen sekä kestävyydessä että päästöissä.
Mutta eipä hän kai mitään kieroutuneelle luonteelleen voi. Toivottavasti ei aiheuta kuitenkaan vakavia vaaratilanteita liikenteessä koheltaessaan. Terve ihminenhän ei käyttäydy kuin patologinen valehtelija.
Ilmianna
Jaa
Wolkkari tekee paljon sutta mutta Toyitaan verrattuna sekin on huippu laatua.
Ilmianna
Jaa
"Hänen ei etenkään kannattaisi alkaa kirjoittaa ruohonleikkuritason turbopuksuttimista, joista luovutaan muutaman vuoden kuluttua kun omistajat huomaavat huijauksen sekä kestävyydessä että päästöissä."

Vai että puksutin. Taas ei teron tekninen ymmärrys riitä moottorin tilavuutta pidemmälle. Jos osaa katsoa oikeita asiita niin huomaa että esimerkiksi 1.0 TSIssä on enemmän vääntöä laajalla kierroslukualueella kuin tojon 2.0 vaparissa on pienessä piikissä 4.400rpm. Kukaan haluaa huudattaa autossa konettaan 4.400 kierrosta arkiliikenteessä? Eli kyseessä on tuhnupuksutin.

Bensavapareille käy just niinkuin dieselvapareillekin. Kymmenen vuoden päästä niitä on enää Pohjois-Karjaln teroilla. Ja katoavat sitämyöden kokonaan kun Kemppi ei enää riitä leiman saamiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Jotenkin erilailla. 1.0TSI vääntö 200Nm 2000-4000rpm. Pelkästään Auris hybridin sähkömoottorin vääntö 207Nm koko ajan + bensiinimoottorin vääntö 142Nm kierrosluvulla 4000rpm. Eikä mikään kulkine huuda normiliikenteessä ja vähiten Toyota, koska käy melko matalilla kierroksilla avustaen sähköä poisluettuna kovat kiihdytykset.
Lähde :Autodata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tero.laukaisee.taas kirjoitti:
Jotenkin erilailla. 1.0TSI vääntö 200Nm 2000-4000rpm. Pelkästään Auris hybridin sähkömoottorin vääntö 207Nm koko ajan + bensiinimoottorin vääntö 142Nm kierrosluvulla 4000rpm. Eikä mikään kulkine huuda normiliikenteessä ja vähiten Toyota, koska käy melko matalilla kierroksilla avustaen sähköä poisluettuna kovat kiihdytykset.
Lähde :Autodata.
Tojon hevoset ovat rampoja eikö paperivääntö näy oikeassa elämässä. Hybridiauris häviää 1.0TSI Golfille suorituskykymittauksissa reilusti.

Hybtridi chr:n reilu 13 sek nollasta sataan vuonna 2017 menee jo komedian puolelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Linkuttavat.konit kirjoitti:
Tojon hevoset ovat rampoja eikö paperivääntö näy oikeassa elämässä. Hybridiauris häviää 1.0TSI Golfille suorituskykymittauksissa reilusti.

Hybtridi chr:n reilu 13 sek nollasta sataan vuonna 2017 menee jo komedian puolelle.
> Hybtridi chr:n reilu 13 sek nollasta sataan vuonna 2017 menee jo komedian puolelle.

Siinä missä tollolootien ulkonäkökin & materiaaliyhdistelmien ja muotojen "harmonia" sisällä.

Tälle wannabe CRV/kasvain -kopiovekottimelle annettu lempinimi VHS on enemmän kuin osuva, kun kerran suorituskykykin on mallia "ihan OK 80-luvun pikkuautolle". Tuntuu tutulta dementoituneesta tojopapasta, jonka kirjahyllystä yhä löytyy kasettisoitin, VHS-nauhuri ja Finluxin/Saloran 26" stereotelevisio ;-D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
https://yle.fi/uutiset/3-8002604

VW tuote kotiin?
Miksi?

Takuuta ei ole ja asiakas maksaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Turhia kommentteja sinulta osssss, jolla ei koskaan ole varaa takuunalaiseen autoon ja oman tyhmyytesi takia sössit virhevastuunkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Turbo pikku helistimeen, ei ole näihin päiviin mennessä ollut kestävä sovellus. Tuskin se on sitä tästä eteenpäinkään, jos et sitten aja drag race kisoja, joissa koneelle tehdään muutenkin täys remontti joka kisan jälkeen.
Ilmianna
Jaa
Prius kulkee kuin täi tervassa. Tällaisia muovosia koirankoppeja saa multa halpisvalmistajilta puoleen hintaan ja ne ovat yleensä yksinkertaisempia ja kestävämpiä kuin Toyotat.
Ilmianna
Jaa
Auris hybridi 10.9 s 0-100 km/h. Siinä on koko Toyotan osaaminen paketissa. Tehoton suurikulutuksinen bensamoottori ja akkuporakoneesta lainattu sähkömoottori sen lisänä.
Ilmianna
Jaa
Nämä turbohemmot eivät todellakaan ymmärrät, että turbo ei ole vastaus. Turbo tekee koneesta on/off-tyyppise laitteen, turbon päästöt ovat vapareita suuremmat, turbo kuluu ja rasittaa konetta liikaa eikä se edes kuluta vähemmän kuin oikein suunniteltu hieno vapari. Ja sen huolto on on kallista. Tai sitten jos sitä vääntöä kuvittelee tarvitsevansa, niin hybridissä on se huippuvääntö koko ajan käytössä, toisin kuin turboissa.
Ei ihme, että Toyota on valinnyt vaparit ja hybridit. Ne kun edustavat tulevaisuutta ja turbo on villitys, joka muutaman vuoden päästä unohdetaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Harvoin tyhminkään tojotisti onnistuu saamaan kaikki faktat väärin, mutta nyt sekin on nähty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota ei ainakaan säästä halvan ämpärimuovin käytössä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Juuri hiljattain oli lehdessä, että VW-konserni alkaa käyttää autoissaan 95-prosenttisesti kierrätettäviä materiaaleja, joten varmaan moni muoviämpärikin mahtuu isoon Audiin, joka oli malliesimerkkinä jutussa. Sinänsä ihan hyvä ympäristöteko kun Kansanvaunusta ei päädy kuin viisi prosenttia kaatopaikalle, valtaosa saa uuden elämän uutena Kansanvaununa. Autoiksi niitä ei mainosta enää valmistajakaan.
Täällä meuhkataan kiihtyvyyksistä ja suoritusarvoista, joilla ei paljoakaan merkitystä arkiliikenteessä.
Katsokaapa autojenne tietokoneista mikä on keskinopeutenne esim kuukaudessa. Jäänee melko varmasti 50-65 kmh väliin ja jos asuu pääkaupunkiseudulla niin se on 35-45kmh. Eli mihin niitä turboja ja suuria tehoja tarvitaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Eli mihin niitä turboja ja suuria tehoja tarvitaan!"

Tero ei ymmärrä kun ei ole kokeillut. Turbon paras puoli ei ole suuri huipputeho vaan laaja tehoalue. Se on ennenkaikkea käyttömukavuutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei.tarvii.vinguttaa kirjoitti:
"Eli mihin niitä turboja ja suuria tehoja tarvitaan!"

Tero ei ymmärrä kun ei ole kokeillut. Turbon paras puoli ei ole suuri huipputeho vaan laaja tehoalue. Se on ennenkaikkea käyttömukavuutta.
Sattumoisin tämä Tero tietää kun on yhtenä autona yli 400Nm vääntävä tuplaturboinen yli 60ke:n premium ilman merkittäviä turboviiveitä ja vaihdelaatikon arvontoja.
Arkiliikenteessä eli taajamissa siitä ei ole mitään iloa. Kiihdytä max 50 kmh ja aloita jarrutus seuraaviin punaisiin. Sellaista sykliä näkyvät turbo-toopet tekevän aiheuttaen jojo-ilmiön sekä tulppaavat liikennevaloissa seisoessaan.
Juuri siinä syklissä Toyotan hybridi on parhaimmillaan, hidastuvuudesta kerätään energiaa akkuihin seuraava lähtöä varten ja heti on 207Nm käytettävissä bensiinimoottorin avustaessa tarvittaessa. Se on juuri käyttömukavuutta parhaimmillaan eikä moottorin ääntä juuri huomaa!
Aina jos ja kun pääsen valitsemaan kummalla kaupungille lähde, se on Toyota hybridi, koska mukavuus ratkaisee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Oiskohan nyt pikkuisen liiottelua taas tuon pumppaamisen ja turbojen yhdistämisen kanssa. Eniten korrelaatiota olen havainnut pumppaamisella iän kanssa.

Ps. En ole käynyt stadin ytimessä autolla pariin vuoteen vaikka duunin siellä onkin. Siirryin käyttämään junaa, se pieksee ratissa roikkumisen 100-0 mukavuuden suhteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Junnut.pumppaa kirjoitti:
Oiskohan nyt pikkuisen liiottelua taas tuon pumppaamisen ja turbojen yhdistämisen kanssa. Eniten korrelaatiota olen havainnut pumppaamisella iän kanssa.

Ps. En ole käynyt stadin ytimessä autolla pariin vuoteen vaikka duunin siellä onkin. Siirryin käyttämään junaa, se pieksee ratissa roikkumisen 100-0 mukavuuden suhteen.
Junnut eivät pumppaa arkiliikenteessä päivällä. Kyllä siellä ratin takana istuvat kuulapäät egoaan korostavat valkokauluksiset tyypit, joille kaikki muut kaduilla liikkuvat on haittana. Golfbägi takaboksissa kun on muka kiire jonnekin ja hermo kireällä.
1.0TSI ei kiinnosta junnuja pätkääkään eikä liioin autotkaan enää kovin paljon. Yli puolella stadissa asuvilla ei ole autoa eivätkä he sellaista aio edes lähiaikoina hankkiakaan, koska on tarjolla mukavampiakin vaihtoehtoja, kuten tuntivuokralla saatavia Toyota hybridejä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Golfbägi takaboksissa kun on muka kiire jonnekin ja hermo kireällä."

Tässä joko yleistämisen ja ennakkoasenteiden ylilöynti tai sitten kaverilla on teräsmiehen katse jolla näkee mitä kenelläkin on takapaksissa. Mun ei ole vaikea päätellä kumpi on kyseessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikä helisee Toyotan vaparimoottorissa? Ei kai muutaman kymmenen hevosvoiman tehoilla voi moottori hajota?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Toyotan vaparit ovat lähes ikuisia, monella on ajettu 600 00 km ja yli ilman mitään remontteja. Tämä on sitä kuuluisaa laatua, jonka vain Toyota osaa.
Turbot on kertakäyttöratkaisuiksi tarkoitettu, sellaisen koneen käyttöikä voi olla vain 150 00km.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LaatuaToyotalta kirjoitti:
Toyotan vaparit ovat lähes ikuisia, monella on ajettu 600 00 km ja yli ilman mitään remontteja. Tämä on sitä kuuluisaa laatua, jonka vain Toyota osaa.
Turbot on kertakäyttöratkaisuiksi tarkoitettu, sellaisen koneen käyttöikä voi olla vain 150 00km.
Monella Toyotalla on ajettu sata tonnia ennen koneremonttia (ei diesel eikä 1.6), mutta se onkin ollut kärsimystä joka kilometri.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LaatuaToyotalta kirjoitti:
Toyotan vaparit ovat lähes ikuisia, monella on ajettu 600 00 km ja yli ilman mitään remontteja. Tämä on sitä kuuluisaa laatua, jonka vain Toyota osaa.
Turbot on kertakäyttöratkaisuiksi tarkoitettu, sellaisen koneen käyttöikä voi olla vain 150 00km.
Ei taas mitään päätä eikä häntää tojohönön jutuissa. Lämpimikseen kiikustuolista seniililipappa heittelee.
Katsotaas vähän mitä totuus on katastustilastojen mukaan. Ensinnäkin vain 0,1% Tojoista selviää 600.000km. Yhtä sellaista tojoa kohtoi 999 uupuu paaliin. Itseasiassa noin kaksi kolmesta tojosta ei pääse edes 200.000km.
Jokaisessa kilometriryhmässä Tojo on kestävyydeltään alle kaikkien autojen keskiarvon.

http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tietoa.suomen.teiltä kirjoitti:
Ei taas mitään päätä eikä häntää tojohönön jutuissa. Lämpimikseen kiikustuolista seniililipappa heittelee.
Katsotaas vähän mitä totuus on katastustilastojen mukaan. Ensinnäkin vain 0,1% Tojoista selviää 600.000km. Yhtä sellaista tojoa kohtoi 999 uupuu paaliin. Itseasiassa noin kaksi kolmesta tojosta ei pääse edes 200.000km.
Jokaisessa kilometriryhmässä Tojo on kestävyydeltään alle kaikkien autojen keskiarvon.

http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg
No näinhän se on aina ollut. Halvalla ja nopeasti tehdään autoja, ja sitten kuitenkin hinnat on samalla tasolla oikeitten autojen kanssa. Ei ole ihme että eivät kestä normaalissa käytössä kovin kauan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EiJummarra kirjoitti:
No näinhän se on aina ollut. Halvalla ja nopeasti tehdään autoja, ja sitten kuitenkin hinnat on samalla tasolla oikeitten autojen kanssa. Ei ole ihme että eivät kestä normaalissa käytössä kovin kauan.
Kukaan ei vaihda Volkkarista Toyotaan. kun on tottunut laatuun ja luotettavuuteen, ei muovisella Toyotan kotterolla ajamista kerta kaikiaan kestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
puotilaitte kirjoitti:
Kukaan ei vaihda Volkkarista Toyotaan. kun on tottunut laatuun ja luotettavuuteen, ei muovisella Toyotan kotterolla ajamista kerta kaikiaan kestä.
Ei selvin päin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EiJummarra kirjoitti:
No näinhän se on aina ollut. Halvalla ja nopeasti tehdään autoja, ja sitten kuitenkin hinnat on samalla tasolla oikeitten autojen kanssa. Ei ole ihme että eivät kestä normaalissa käytössä kovin kauan.
trollipojun tahti ei hellitä. Aamuisin ensimmäiset viestit tulevat normaalisti klo 6 paikkeilla ja illan viimeiset reippaasti puolenyön jälkeen. Eihän trollipojun normaali 18 h/vrk trollausaika muuten täyttyisi. On se sairas, pahasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipojun tahti ei hellitä. Aamuisin ensimmäiset viestit tulevat normaalisti klo 6 paikkeilla ja illan viimeiset reippaasti puolenyön jälkeen. Eihän trollipojun normaali 18 h/vrk trollausaika muuten täyttyisi. On se sairas, pahasti.
Joku täällä trollaa läpi vuorokauden ja sen naama näkyy sinun peilissäsi. Käy katsomassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pitääkö ensimmäisen turbomoottorin perusteella tuomita koko automerkki? Ehkä seuraava on parempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Seuraava?

Tolloloota aiemmat turbokokeilut:

Turbovaris. Bensakone, huoltoväli muistaakseni 15 tkm ja öljynvaihtoväli 7,5 tkm. Kyllä, luitte oikein. Kun tuota täällä taannoin ihmettelin ynnä esitin epäilyn, että moottorin kanssa on jotain ongelmaa ollut, kun noin tiuhaan pitää öljyjä vaihdella, niin tuli maininta tapauksesta, jossa oli mäntään sulanut reikä. Ei hyvää päivää, tuollaisia ongelmia, vaikkei moottori todellakaan ollut mikään kisakone! 150 hv 1,5 l iskutilavuudesta on ihan normi perheautotasoa.

Sattuneesta syystä terot ovat nykyään kovin hiljaa turbovariksista...

D4D turbodiesel -pommikoneet, etenkin 2,2 litraisena. Esin "normaaleja" dieselvaivoja, ERG ja joidenkin ihme SVC -venttiilien vikoja, jotka aiheuttivat tehojen katoamista. Sitten alkoi mennä nesteitä ja syynä vuotava kannentiiviste. Jota ei saa vaihdettua, kun moottori on tehty sellaisesta tinasta, että kansipulttien kierteet yleensä korkkaa, jos kantta auotaan. Tyypillisesti moottori pettää 100-200 tkm ajettuna, mutta 1. omistajat ostettiin hiljaisiksi sillä, että moottorinvaihto (kyllä, virallinen korjausmenetelmä on uusia koko moottori, pl. apuleitteet (laturi ym.)) valmistajan/maahantuojan piikkiin 180 tkm/7 vuoden ikään saakka. Sitten vähän huonompi juttu, jos aikaraja täynnä, kun listahinta moiselle kymppitonnin luokkaa.

Sattuneesta syystä terot ovat kovin tollolootan turbodieseleistä...

Eikä paljoa ole ylistysta sadellut näille uusille bensaturboillekaan. Sopivat, kuulemma, ainoastaan köröttelyyn tasamaalla ja karvahattu päässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jos_kolmas_floppi kirjoitti:
Seuraava?

Tolloloota aiemmat turbokokeilut:

Turbovaris. Bensakone, huoltoväli muistaakseni 15 tkm ja öljynvaihtoväli 7,5 tkm. Kyllä, luitte oikein. Kun tuota täällä taannoin ihmettelin ynnä esitin epäilyn, että moottorin kanssa on jotain ongelmaa ollut, kun noin tiuhaan pitää öljyjä vaihdella, niin tuli maininta tapauksesta, jossa oli mäntään sulanut reikä. Ei hyvää päivää, tuollaisia ongelmia, vaikkei moottori todellakaan ollut mikään kisakone! 150 hv 1,5 l iskutilavuudesta on ihan normi perheautotasoa.

Sattuneesta syystä terot ovat nykyään kovin hiljaa turbovariksista...

D4D turbodiesel -pommikoneet, etenkin 2,2 litraisena. Esin "normaaleja" dieselvaivoja, ERG ja joidenkin ihme SVC -venttiilien vikoja, jotka aiheuttivat tehojen katoamista. Sitten alkoi mennä nesteitä ja syynä vuotava kannentiiviste. Jota ei saa vaihdettua, kun moottori on tehty sellaisesta tinasta, että kansipulttien kierteet yleensä korkkaa, jos kantta auotaan. Tyypillisesti moottori pettää 100-200 tkm ajettuna, mutta 1. omistajat ostettiin hiljaisiksi sillä, että moottorinvaihto (kyllä, virallinen korjausmenetelmä on uusia koko moottori, pl. apuleitteet (laturi ym.)) valmistajan/maahantuojan piikkiin 180 tkm/7 vuoden ikään saakka. Sitten vähän huonompi juttu, jos aikaraja täynnä, kun listahinta moiselle kymppitonnin luokkaa.

Sattuneesta syystä terot ovat kovin tollolootan turbodieseleistä...

Eikä paljoa ole ylistysta sadellut näille uusille bensaturboillekaan. Sopivat, kuulemma, ainoastaan köröttelyyn tasamaalla ja karvahattu päässä.
Tällaisia sekopäisiä väitteitä äänet päässäni käskevät minua postaamaan tänne aamusta seuraavaan yöhön vähintään 18 tuntia joka ainoa päivä. Tämä skitsofrenia on sitten kiusallinen kun en mahda tälle hulluudelleni mitään. Onneksi edes minun yh-äippä ymmärtää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vähämpä olet seurannut autoalan uutisia, kun väität hybrideitä vanhanaikaisiksi.

Hybridien myyntihän on ollut kovassa kasvussa.

Pian tulee niin sanottu kevyt hybridi, jota Eurooppalaiset valmistajat ainakin innokkaasti kehittää . . .

Sen myötä pian saattaa olla, että suurin osa uusista autoista on hybrideitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Autoalan asiantuntijat arvioivat hybridit vanhanaikaisiksi ja että ne tulevat poistumaan. Toyotan hybridit ovat kömpelöitä, painavia eivätkä edes taloudellisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201706092200196889_oa.shtml

Tässä esimerkki siitä mikä on fiksuin konsepti. Kevyt, edullinen ratkaisu kineettisen energian kierrättämiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oooo se on Toyota. Spruits spruits. Ahhhhhhh.
Ilmianna
Jaa
Kevyt ja nimenomaan kevyt hybridi voi yleistyäkin autoissa. Toyotan painava järjestelmä taas syrjäytyy. Se on selvä. Ylimääräinen paino haittaa auton ajettavuutta, kiihtymistä ja jarrutusta. Kaikki tämä näkyy nykyisissä Toyotan hybrideissä, jotka ovat autoinen erittäin huonoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sorry, olen sekopää enkä tästä mihinkään enää 10 vuoden jälkeen parane. Tulis joku ja tappais pois kärsimästä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Luottomyyjäni mukaan Toyota ei osaa enää valmistaa kunnollisia moottoreita autoihinsa. Siksi se joko käyttää eurooppalaisia moottoreita tai käyttää vanhanaikaisia 80-luvun vapaasti hengittäviä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Minulla on luottomyyjä, joka sanoo että Toyota lopettaa turbot ja keskittyy atkinson -vapareihin, koska ne ovat ainoa hybridin kanssa toimiva konsepti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Atkinson kelpaa papoille, joille riittää 80-luvun suorituskyky.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Missä on aloittajan faktat ja viitteet?
Vai meneenkö tämäkin avohoidon piikkiin.
Ilmianna
Jaa
Nykyisessä tojossani on Hx40 super holsetti ja mitä noita vikawageneita katoin niin kaiken näkösiä "kuristimia" myyvät turbo nimellä. Hahah.
Ilmianna
Jaa
Ikävä on olla tokon omistaja kun turvota pitäisi ja korut ruostuu. Mutta onpa Toyota mokannut myös dieselin D4D kun on keskimäärin lyhytikäisempi kuin Toyotan kori.

Koska kaikki muu menee pieleen, on ymmärrettävää että hybridejä hehkutetaan. Ikävä kyllä Toyota on hydbridienkin joukossa vähiten kiinnostava - ja sähköauto niillä on vasta suunnitteilla.
Ilmianna
Jaa
Ehkä pikkaisen on perässä japaninpoika. Taas kerran. Vuonna 2022 pukkaisi ehkö ulos sähkötojoja, jos saavat akut valmiiksi 2020.

Mm. Volsulla, Bemarilla, Opelilla ja Chevyllä voi kävellä kauppaan tänään ja ostaa sähköauton,

http://www.greencarreports.com/news/1111717_2022-toyota-electric-car-to-use-solid-state-batteries-for-faster-fast-charging-report
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyotan epäonnistuminen pikkuturboissa

Toyota on myöntänyt epäonnistuneensa kilpalussa valmistaa taloudellinen ja tehokas nykyaikainen turbomoottori. VW oli ja on edelleen Toyotaa noin kymmenen vuotta edellä osaamisessa ja Toyota ei voinut kuin myöntää häviönsä. Sen sijaan Toyota jatkaa painavien, tehottomien ja epätaloudellisten hybridien valmistamista, vaikka ne on jo yleisesti tuomittu väistymässä oleviksi ja vanhanaikaisiksi rakenteiksi. Elämme mielenkiintoisia aikoja, kun Toyota joutuu miettimään lopettaako se kokonaan autojen valmistamisen.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta