Veli repii minua palasiksi

Ärs

Olen isosisko (27v) ja kuten monilla muilla ollut niin mä olen aina väärässä ja aina valittamassa.
Me ei voida enään olla samaan aikaan vanhemmilla kun räjähtää monien tuntien kamalia riitoja ja paha on että äiti rupee itkemään.

Veljeni (22v) on todella kova kritisoimaan minua. Ehdin olla asunnossa 5min kun siitä alkaa pommit tulemaan.

Tavallinen sunnuntai keskustelu alkaa sillai että pikkuveli yhtäkkiä heittää pahansuopaisesti " pitäisikö sinun olla kiitollinen vanhempien tekemästä ruuasta sen sijalle että tuut tänne valittaa elämästä". Sit katson järkyttyneenä että anteeksi mitä?

Hänen mielestä se että tuun kotiin ja mainitsen rauhallisesti kulumiset ( minulla on pari raskasta vastoinkäymisiä) että olen kovin stressaantunut enkä osaa päättää tietyn asian suhteen provosoi häntä potenssii miljonaan.

Hän ärtyy ja loukantuu verisesti ja ottaa kaiken henkilökohtaisesti. Hän sitten syyttää minua siitä että hänestä tuntuu pahalta.

Sanoin hänelle että mitä se sua kiinnostaa, olen aikuinen ihminen ja otan vastuun itsestäni, sun ei tarvi ottaa stressiä minusta ja yrittää noin kovasti koska ei auta. Mutta että koittaa ymmärtää että mulla on hankala tilanne piste!

Hän suuttuu vielä enemmän etten ymmärrä hänen tunteita. Hän vetoo aina tunteisiin ja kuinka kamala ihminen olen.

Itse en koskaan riitele enkä valita ja mielummin yritän ymmärtää kaikki tunteita ja mielipiteita mutta veli saa minua itkemään, hän osaa repiä ihmisen totaalisesti. Oikein nahoissaan saa tuntea hönen pettymyksensä.

Hän saattaa 5tuntia pommitella ja huutaa kuinka heikko ja huono ihminen olen enkä koskaan ajattele ja kaikkee muuta kamalia asioita.

Vanhemmat huokailevat ja koittavat olla meidän välissämme. Nyt on mennyt niin pitkälle että sanoivat hänelle että lopeta!

Toisaalta koska olen isosisko joudun ite nielemään kaiken ja ymmärtää aina muita. Huusin tällä kerralla että en ole mikään roskakori mihin voi heittää myrkkyä et minullakin on rajani!!

Oma puoliso sekä isäni sanoivat että veljellä on kehittymässä hyvin ikävä luonne.

Minua ei kiinnosta kuka on väärässä ja kuka ei mut olen aivan täysin uupunut tästä mikä on kestänyt nyt jo 3vuotta ja ihan sama vaikka ei nähtäisi kuukausiin niin heti kun nähdään niin räjähtää hönen puolesta.

4

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Veljesi on naisen puutteessa jos ei osaa kommunikoida asioista rauhallisesti ja rakentavasti ja ta isitten on muuten vain poikkeava.

    • Huojjj

      Mikä tarve hänellä on heittää niin paljon myrkkyä minun päälleni? Hän tietää kuinka vaikeeta minulla on ollut ja se että olen avautunut asioista on pahentanut ja myrkyttänyt ihan hirveästi. Tämä on jo kohta sadistisella tasolla!

      Heh naurattaa että kuinka puhutaan siitä että pitää puhua. Keräsin kauan rohkeutta ja nyt kadun. Täällähän jo oma itsetunto romahtaa. Minä joka on hiljaa taistellut kuim soturi enkä halunnut keneltäkään huomiota koska tiedän kuinka vahingoittavia ihmiset voivat olla.

      Osaako joku selittää miksi lyötyä lyödään vielä enemmän?

    • sdfdsfsdfeee

      Se muuttuu iän myötä vain raaemmaksi, mikäli menetät isäsi tai äitisi tai jonkun näkevän. Kokemusta on. VÄkivaltaiseksi siinä vaiheessa, kun haluavat oman perintönsä olevan vähintään kolminkertainen sinuun nähden. Ota etäisyyttä.

    • syytsepätsunmuut

      Minkä takia meet valittaan vanhemmillesi ja veljellesi sun huonoista kuulumisistas?

      Kysyisit välillä mitä niille kuuluu tai sanoisit, tehtäisiinkö jotain kivaa yhdessä.
      Menkää vaikka piknikille tai ravintolaan syömään tai jotain, puhukaa persujen ja hallituksen ihmeellisistä koukeroista, perunan kasvusta, mifusta tai tofusta, what ever, vaikkapa siitä miten linnut laulaa ja on ihana kesä, tulee kohta mansikoita ja vois vaikka käydä festareilla tai kesäteatterissa!
      Pelaa broidis kanssa futista tai tehkää ristisanatehtäviä ihan sama kunhan ette riitele!


      Onko sun pakko aina avautuu sun negatiivisista jutuista joka kerta niille?

      Ei kukaan kestä kuunnella jatkuvasti natinaa sinun elämästäsi ja kuinka vaikeeta sinulla on.
      Mistä sä tiedät, voihan olla että sun mutsillas tai faijallas on joku syöpä tai jotain muuta ja sun veljes tietää sen, mutta ei sitä sulle voi kertoo kun sä tuijotat vaan sun omaa napaa. Siis ei niillä varmaa oo mitään, mutta kun sä et ees pysähy kuunteleen ja kattoon sun vanhempias ja sun veljees, mitä niillä on sydämen päällä. On törkeetä jos aikuiset ihmiset tappelee keskenään niin, että ne saa oman mutsinsa itkeen! Etkä ees tajuu hävetä, tajuuksä, että tollanen ei oo millään mittarilla hyväksyttävää kolmekymppisen muijan käytöstä!

      Ja toi että sä sanot että - sinä - et ala koskaan riiteleen etkä valittaan, älä hei unta nää, valitathan sä täälläkin sun broidis käytöksestä ja syyttelet sitä. Riitaan tarvitaan kaks ja sinä oot se toinen!

      Älä ala selittelee ja puolustautuun, kuuntele kerrankin turpa kiinni sitä mitä sun broidis sulle sanoo ja mieti. Mitä jos sun vanhemmilla, sun broidilla on omiaki huolia ja murheita. Koita ees yhden kerran olla vähemmän itsekäs etkä jauha omia juttujasi yhtään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe