Niin näkeekö kuoleman jälkeen mitään?

Parannus-saarna-kunniaan

Jeesuksen mukaan kuollut kuulee sekä näkee Lk 16: -> "Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.

Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'

Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'

Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

8

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänuskossa

      Kuolema on eri asia kuin vaikka sairauskohtauksen tuottama tajuttomuus jolloin sielu ja henki ovat kohossa mutta aivot eivät tiedosta. Jehovantodistajat ja adventistit kieltävät tämän vetoamalla muutamaan hepreasta väärin käännettyyn raamatunoaikkaan.
      Kuolema ei sammuta tietoisuutta.

    • Jumalan-sanaa

      2 Kor 4:5 -> Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.

      Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä. Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat, vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut. Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin. Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin. Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.

      Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme, tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne. Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.

      Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu. Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,

      meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.


      Jes 66:22-24 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

    • KallenKatiskat

      Erät palstan vakioateisti kommentoi äskeisessä ketjussa seuraavaa:

      "Raamattu koostuu sekalaisesta joukosta erilaisia näkemyksiä ja filosofioita. Osa tyypeistä kirjaili papyrukselle kaikenlaista runohaikua ja tuumailua ymmärtämättä, että joidenkin vuosisatojen kuluttua heidän sanansa pannaan laitokseen, jota miljoonat ihmiset kutsuvat Jumalan sanaksi."

      Nähtäväksi jää mitä hauskaa ateistit keksivät seuraavaksi ;-)

      • Raamatussa ei ole näkemyksiä,siinä asia jonka Jumala on antanut ihmiselle elää sen mukaan.


    • Epätoiv

      Rukoilkaa puolestani, pelkään että olen tahtomattani tehnyt sen mitä ei anteeksi saa.
      Jos Herra armahtaisi vielä koska en tehnyt niin tarkoituksella, vain vahingossa ja vailla tarpeeksi tietoa.
      Hän on ainoa joka merkitsee minulle, muuten voisin jo kuolla.
      Rukoilkaa että Hän vastaisi minulle, armahtaisi. Pyydän rukousapuanne.

      • dea-madre

        Tässä sinulle vastaus: Jumala on Ehdoton Rakkaus! Ainoa tuomio jonka koskaan kohtaamme tämän elämän jälkeen, on oman sielumme "tuomio"; joudumme käymään läpi koko elämämme ja arvioimaan niin hyvät kuin pahat tekomme ja ajatuksemme. Tästä "tuomiostamme" riippuu jatkot!


      • pitkäänuskossa

        Dea-madre, olet osittain oikessa. Se asia että pelastuuko Jumalan valtakuntaan vai päätyykö helvettiin ratkeaa yksinomaan suhteestamme Jeesukseen Kristukseen ja Hänen suorittamaansa lunastustyöhön.
        On totta että meidät tuomitaan tai palkitaan sitten tekojemme mukaan. Kristityt, jotka ovat eläneet Jumalan tahdossa ja tehneet ajallisessa elämässä hyvää, saavat palkkansa ylösnousemuksessa ja ajallinen elämä on tuottanut tavallaan bonuksia iankaikkisuuteen.
        Myös kadottujen osa on niillä katalampi, jotka ovat viettäneet täällä rikollisen ja huonon elämän.


    • kisu99

      Niin, mutta kerkiääkö vasta kuollut "huilaamaan" edes yhtään ennen kuin menee Jumalan vastaanotolle? Jos on vaikka vanha ja väsynyt niin ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe