Uskoni bodaukseen horjuu

ortodoksi

Auttakaa, veljet! Mieleeni hiipii toistuvasti kerettiläinen ajatus crossfitin ylivertaisuudesta rakentamaan ihailtava keho. Auttakaa minua pysymään uskossa lujana ja pyyhkimään saastaiset ajatukset...

5

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ergegeaf

      Riippuu täysin mikä on mielestäsi ihailtava keho. Jos olet erittäin hyvälahjainen eli sinulla kasvaa lihas kuin itsestään, olet syntynyt lihaksikkaaksi, silloin crossfit sopii sinulle todella hyvin. Jos taas olet normimies niin tarvitset ehkä kehonrakennusta saavuttaaksesi ylevän lihasmassan (100m juoksijat). Tämä natuna, jos otat roinaa niin kasvat hetkessä isommaksi kuin millään lajilla koskaan kasvaisit natuna.

    • aikavaihtaausko

      Joidenkin usko perustuu kehonpalvontaan ja niin kuin alussa on jo todettu niin kehonrakennus ei ole auttanut kyseistä kaveria,toivottavasti tulet järkiisi ajoissa ja treenaat leikkimielisesti kuntoa ylläpitäen,elämässä kun on muut arvot paljonkin tärkeämpiä kuin itsensä palvominen.

      Se on jopa sauraus tai luokitellaan sellaiseksi.

      Kehonrakennuksen ajatushan on lähtökohtiasesti kehon muokkaaminen ja sen heikkouksien hiominen,eli toisin sanoen veistoksellisuus jos noin voi sanoa,lihas määrä taas ei ole oikeaa kehonrakennusta vaan täysin vääristynyttä erikoisesti silloin kun aineet on käytössä,normaali jamppa ei oikein edes voi päästä lihas möykyksi ilman aineita,joka taas poikkeaa oikeasta alkuperäisestä veistoksellisuudesta merkittävästi.

      Katsoopa vaikka bullia kun maha roikkuu ja paisuu ym... päänsuomut on tehneet ulkonäöstä irvikuvan ja kaljuuntuminen useimilla on aineiden takia kaukana terveydestä ja veistoksellisuudesta.

      Esim:frank zane alla olevasta linkistä voi nähdä mikä ero vaikka bulliin verrattuna,kumpi oikeasti on menestyneempi ja veistoksellisempi? kauniinpi ym?

      https://www.youtube.com/watch?v=DV9cUGQN1rQ

      Tietenkin aineet on aina olleet mutta joku järki on ollut kumminkin mukana,lihasmassasta ei ole kuin harmia ,jokainen tietää sen,se häviää pian päältä.

      Tai näkyykö näillä miehillä vatsa pömpöttäen?

      https://www.youtube.com/watch?v=3DbalOXnmsw

      Tästä alla olevasta linkistä voi päätellä huipulla olleen Ronnie colemanin mielen kun totuus alkaa valjeta ja keho ei ole enään muskelimasa,kuvissa on nähtävillä kuinka paljon sylettää etotouhu.

      https://www.youtube.com/watch?v=1sqMUE_BY7Q

      Ja eräänä päivänä käy näin ,joka uskonsa varaan treenasi luulevan sieltä saavan auttuuden.

      Olkaa hyvä

      https://www.youtube.com/watch?v=iYVzr0Qbs6c

    • aikavaihtaausko

      Kun tuon viimeisen linkin katsoo, niin useimien pitäisi jo siitä tajuta ettei kannata palvoa ruumistaan,koska se ei ole kuin hetken häivähdys parhaimmillaan ja lähes kaikki valuu kuin siivilän läpi siihen mikä on oikea kehon ominaisuus kelläkin.

      Lisäksi jos vielä haluaa pysyä suhteellisen nuorekkaana on kehonrakkennus täysin väärälaji,tässä lajissa nimen omaan vanhennetutaan muumioksi 40 iässä.

      25 vuotias voi näyttää miltei 40 :seltä jne,eli oman kehon palvonta tuottaakin täysin päinvastaisen efektin muille ,tätä ei hevillä itse huomaa.

    • aikavaihtaausko

      Ja sitten vielä painotan etten ole aivan yksin tämän asin kanssa vaan tähän yhtyy myös monet ammattitason kehonrakentajat.

      "Lajilegenda varoittaa kehonrakentajajättejä: "Olen ollut liian monissa hautajaisissa"

      Kehonrakentajalegenda Shawn Ray sanoo, ettei pelkkä koko saisi olla tavoitteena kehonrakennuksessa.

      Kahdeksankertainen Mr Olympia Ronnie Coleman lavalla Arnold Schwarzeneggerin kanssa vuonna 2004. Colemanin kroppa on ollut kovilla uran jälkeen.

      Generationiron.comin haastattelussa Raylta, 50, kysytään, mitä mieltä hän on lajin nykytrendistä, kun yleisö haluaa nähdä lavalla lihasvuoria, jotka eivät ole tästä maailmasta.

      - En menisi show'hun, jossa olisi vain isoja friikkejä. Minä menen katsomaan parhaimmassa kunnossa olevia kilpailijoita, eivätkä he aina ole isoimpia.

      Ray sanoo, että kun muutama kilpailija koettelee rajoja, muut seuraavat perässä.

      - Jopa Phil Heathin (viisi perättäistä Mr Olympiaa) pitää olla tarkkana, paljonko hän ottaa vielä lisää painoa, koska se voi viedä lihasten erottavuuden ja linjat. Vahvuudet, jotka nostivat hänet huipulle.

      Ray muistuttaa myös vaaroista.

      - Teoistaan joutuu myös maksamaan. Olen ollut liian monissa hautajaisissa. Sellaisten miesten, jotka pelasivat koolla, Ray sanoo.

      Ray nostaa esiin muun muassa Mr Olympiassa 1990-luvulla kakkoseksi ja kolmoseksi sijoittuneen Nasser El Sonbatyn. 180-senttinen egyptiläisen kisapaino oli korkeimmillaan yli 130 kiloa. El Sonbaty kuoli nukkuessaan vuonna 2013. Hän oli menehtyessään 47-vuotias. Vuonna 2011 kuolleen ammattikehonrakentaja Art Atwoodin kisapaino lähenteli myös 130 kiloa. Pituutta yhdysvaltalaisella oli 180 senttiä. Atwood kuoli sydänkohtaukseen 37-vuotiaana.
      Ronnie Colemanin kisapaino oli korkeimmillaan 136 kiloa. Rasvaprosentti oli 2,8.


      Ray nostaa esiin myös kaikkien aikojen kehonrakentajana pidetyn Ronnie Colemanin. Kahdeksankertaisen Mr Olympian kisapaino oli korkeimmillaan 136 kiloa, rasvaprosentti 180-senttisellä Colemanilla oli tuolloin 2,8. Hän voitti Mr Olympian viimeisen kerran vuonna 2005.

      - En haluaisi olla päivääkään Ronnie Coleman - siinä kropassa, mikä hänellä nykyisin on. Se mikä teki hänet myös rikkoi hänet, Ray sanoo.

      Coleman, 51, on läpikäynyt muun muassa neljä selkäydinleikkausta ja kaksi lonkan tekonivelleikkausta.

      170-senttisen Shawn Ray sanoo, että hänen kisapainonsa oli alle sata kiloa. Ray sijoittui kaksi kertaa toiseksi Mr Olympiassa 1990-luvulla.

      - En vaihtaisi terveyttäni ykkössijaan. Haluan olla eläkkeellä sellaisessa kunnossa, että pystyn juoksemaan ulkona ja leikkimään lasteni kanssa

    • aikavaihtaausko

      Sitten vielä huomioisin erittäin tärkeän seikan mentäessä bodauksessa pitemmälle,pää turpoaa ,veistoksellisuus on tipo tiessään.Vois puhua monista pulla pojasta koska mömmöä on voitu mättää tai syöminen on liiaan raskasta joka näkyy kasvoissa ja vatsassa .

      mm: Mika Nyyssälä kertoo näin.

      Massaa on nyt sen 85-88kg. Painoa ei ole tullut juurikaan lisää, vaikka paineinen kroppa onkin ja lihaksissa hyvin virtaa. Yritän Creakongin (kreatiiniyhdistelmä) avulla nyt ottaa hieman nestettä kehoon lisää. Katsotaan nouseeko elopaino tuosta minnekään. Ei pitäisi stressata tuosta painosta, vaikka hieman kyllä suoraan sanottuna ihmetyttää, kun tähän kroppaan ei näytä tulevan painoa millään lisää. Syön kyllä ihan sitä maksimia mitä pystyn (n.3500-4000 kcal). Kaipa se kulutus on sitten niin kova tai sitten mä olen kuuluisa läpipaskoja eikä mikään ruoka jää viipymään pidemmäksi aikaa kroppaan?

      Tosin olen kyllä sitä mieltä, että en mä mahaani haluakaan kasvattaa. Järjetön ylensyönti varmasti jossain määrin tukee lihaskasvua, mutta sen lisäksi siinä kyllä kasvattaa itselleen komean pötsinkin. Ei mun keskivartalo nyt missään kisakunnossa ole, mut mä haluan pitää oman pakin edes vähän vähemmän pallomaisena.

      Bodaus on esteettinen laji ja se tarkoittaa ainakin oman käsitykseni mukaan sitä, että vyötärö on kapea ja tiukka ja sitä hallitaan koko se aika lavalla ollessaan. Estetiikka katoaa saman tien jos maha pääsee pömpöttämään. Sitäpaitsi, mitä kapeampi vyötärö, sen komeampi on kontrasti leveään hartialinjaan sekä paksuihin reisiin.

      Flex Wheeler esimerkiksi harjoitteli vatsan hallintaa kuukausitolkulla ennen kisoja. Hengitystäkin piti osata kontrolloida niin ettei maha elänyt siinä mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe