Miksi olet hylännyt/torjunut uuden tuttavuuden?

Punainenvalo

Täällä kysellään paljon, mikä saa syttymään ja millaisista naisista pidetään. Kysynpä nyt päinvastoin. Kertokaa millaisiin asioihin orastavat suhteet ovat kaatuneet. Usein orastava suhde kariutuu varmaan useammankin syyn vuoksi - jos näin on, luetelkaa useampia syitä.

10

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • G0DKn0ws

      No kerran on ollut ylitse pääsemätön mustasukkaisuus ja myös jatkuvaa riitelyä johon ei keskustelu muuta mitään taikka välimatka käynyt liian raskaaksi... Myös erilaiset suunnitelmat tulevalle repineet erilleen. Onhan näitä kun lähtee miettimään. Siksi varmaan olenkin viettänyt tässä ihan rauhassa sinkkuelämää viimeisimmän suhteen jälkeen lähes 4 vuotta.

    • Missäootnainen

      Muutama tapaus tulee mieleen:

      1 Alkoholin suuri kulutus oli tärkein syy, mutta se paljastui vasta tapailujen jatkuttua pitkään. Tämä henkilö oli myös siinä mielessä kauhea, että vaikka tapailimme pitkään, hän halusi täysin salata tapailumme mm. yhteisiltä tuttaviltamme. Hän jopa kielsi minua osallistumasta juhliin ja tapahtumiin, joihin hän ja yhteiset ystävämme osallistuivat. Monta muutakin ikävää juttua tapahtui.

      2 Työnarkomaani. Hänelle ei koskaan sopinut tavata. Joutui poistumaan myös treffeiltä ihan alkuvaiheessa, koska töistä soitettiin. Lisäksi tyyppi oli kauhean tylsä, koska ei hänen elämässään oikein ollut mitään muuta kuin työ. Hän ei myöskään huolehtinut ulkonäöstään. Harvoin olen ajatellut, että joku on ruma, mutta tästä tyypistä ajattelin. Hampaat olivat sikin sokin suussa ja kamalan keltaiset. Naaman iho oli niin kuiva, että iho kiristi ja hilseili. Hiukset oli vedetty tiukasti ponnarille ja näytti siltä, etteivät hiukset ole koskaan nähneet hoitoainetta eikä kuolleita latvojakaan oltu leikattu varmaan useisiin vuosiin. Silmälaseissa oli paljon sormenjälkiä. Vaatteet olivat liian isoja, uskoakseni miesten, vaatteita. Värit olivat aivan sopimattomia kantajalleen ja tietenkin myös yhteensopimattomia. Käytti ilmeisesti jotain ruokakaupasta ostettavaa miesten tuoksua. Työskenteli tietenkin teknisellä alalla. En haluaisi olla kauhean kriittinen, mutta esimerkiksi ne tämän henkilön hampaat jo yksistään inhottivat. Lisäksi hän tietysti puri kynsiään ja ihmeellisellä tavalla nuoleskeli sormenpäitään meidän tapaamisessa.

      3. Outous. Tämä tyyppi oli aluksi mielenkiintoinen, mutta aika nopeasti hänen juttunsa muuttuivat aina vaan oudommiksi. Jutuissa oli paljon paranormaaleita aineksia kuten teleportteja ja vastaavia.

      4 Seksuaalisuuden puute ja kummallisuus. Tapailin erästä naista jossain vaiheessa. Hän asui useamman sadan kilometrin päässä, joten jouduimme alusta lähtien yöpymään toistemme luona. Tai no ekan kerran tapasimme ilman yhteistä yötä. Heti aluksi kiinnitti huomiota, että hän oli hyvin kömpelö koskettelussa eikä osannut suudella. Luulin sitä ennen että kaikki ihmiset osaavat suudella. Hänen kanssaan koskettelu ei tuntunut oikein miltään, vaikka olin ihastunut, niin kamalan kömpelöä ja jotenkin tunteetonta se oli. Kun lopulta pääsimme seksiin asti, saatoin vain todeta, ettei minkäänlaista esileikkiä ollut ja akti kesti alle viisi minuuttia yhtäkkiä päättyen. En kiihottunut "seksin" aikana yhtään. Tällä naisella oli jopa yksi pidempi parisuhde takanaan! Olivat kumppaninsa kanssa hankkineet yhteisen omistusasunnon ja koiran sekä rekisteröityneet. Mietin hämmentyneenä, millainen suhde heillä oli. Nainen oli jotenkin epäseksuaalinen, sukupuoleton ja jopa persoonaton, jos joku voi sellainen olla. Jotain kauhean ”kuollutta” hänessä oli. Oli kuitenkin tehnyt väitöskirjan ja menestnyt työelämässä. Osasi keskustella tieteestä ja yhteiskunnallisista aiheista, mutta eaimerkiksi itsestään hän ei osannut kertoa tai ei pitänyt tarpeellisena.

      5 Naiivius. Netin kautta tutustuin yhteen suorastaan Wallattomaan tapaukseen. Kun chattailimme, hän laittoi koko ajan sellaisia kysymyksiä kuten, "koska olet viimeksi hyppinyt lätäköissä". Eräänä kevättalven aamuna hän kertoi olleensa pari tuntia pulkkamäessä, vaikka satoi aika paljon vettä. "Olin ainoa aikuinen siellä." Kiinnostukseni laski aivan älyttömän nopeasti.

      Anteeksi nyt vaan naiset, jos tunnistatte itsenne. Näin minä tilanteet kuitenkin koin. Olen tiputtanut rimaa alemmas ihan hirveästi, mutta silti ei omaa kultaa löydy. Tarvisin vain yhden naisen.

      • VainHyvällä---

        Huoh:) En tunnistanut itseäni:) Itselläni ovat olleet hampaat jossain vaiheessa huonommassa kunnossa, koska mieletön stressi, kovat sydänsurut, kova univelka, suun kuivuminen, väärät urheilujuomat, älytön ajanpuute. Sittemmin olen huollattanut hampaani hyvään kuntoon :) Hampaiden kunto on kuulkaas todella, todella tärkeätä, joten hoitakaa naiset ihmeessä hampaitanne!

        Ja juu, kuulkaas ei kaikki osaa tai edes halua suudella. Itse seurustelin vuosia sitten erään kanssa, joka ei ikinä halunnut suudella eikä koskaan halunnut edes seksiä. Suuteleminenkin oli kuulema niin ällöttävää. Toiselle naiselle taas pelkkä halaaminen merkitsi automaattisesti seksiä eikä mitään muuta ja se minusta tuntui oudolta eli jokainen halaus olisi velvoittanut antamaan automaattisesti seksiä. Yksi taas ei koskaan avannut suutaan eikä keskustellut seksiasioista eikä myöskään koskaan tehnyt itse aloitetta suuntaan tai toiseen seksiasioissa. Yksi rakastumisen kohde taas ei halannut minua takaisin, vaikka minä halasin häntä, toinen taas oli liian epämääräinen tapaamisaikojen ja -päivien suhteen, kolmas ei eräässä tilaisuudessa tuskin enää tunnistanut minua saati halannut ja kättelykin oli ihmeen kylmää ja vetelää (henkilöltä, johon oli aivan sairaan totaalisen rakastunut ja joka katseli minuakin todella pitkään silmiin, flirttaili yms.)

        Tiedän, että on myös paljon pareja (heteroja ja ei-heteroja), jotka eivät nuku yhdessä, eivät koskettele toisiaan jne. Jopa heteromiehissäkin on miehiä, jotka eivät halua seksiä ja korkeintaan suutelevat. Sitten on näitä naisia, jotka esiintyvät hyvinä ja hurmaavina, mutta kun tilanne tulee niin jäätyvät tai ovat kovin kömpelöitä. Tiedän myös todella fiksuja ja lahjakkaita, todella nättejä kouluja käyneitä naisia, joista ei millään uskoisi kuinka huonoja tai kömpelöitä he ovat yksityiselämän ihmissuhteissa. Töissä saattavat antaa todella sosiaalisen, fiksun ja erittäin lämpimän kuvan itsestään, mutta kun vapaa-aika koittaa ovat kuin kuolleita lahnoja ja jäätyneitä jääpaloja.

        Itse voisin listata tähän vaikka, että:

        1) Huumeiden käyttö, rikokset=ehdoton ei kiitos!
        2) Jatkuva, törkeä valehtelu ja törkeä pettäminen selän takana ja selän edessä, tahalleen mustasukkaiseksi tekeminen, jatkuva huomion tarve, jatkuva tarve tulla kehutuksi, luottamus tasan nolla.
        3) Itsellä ei ole aikaa, vaikka toinen olisikin ihan kiva tai jopa aivan ihana
        4) Läheisyyden, hellyyden, rakkauden ja seksin puute
        5) Pahat itsetunto-ongelmat, kateus, katkeruus, pahat syömishäiriöt, ei saa koskettaa, ei halua seksiä koskaan, (koska hyväksikäytetty lapsena?)
        6) Liian kovakouraiset otteet seksissä tai suoranainen seksuaalinen hyväksikäyttö esim. kun itse nukun (kyllä, naisetkin voivat tälläiseen syyllistyä, nainenkin voi raiskata naisen)
        7) liika innokkuus, takertuvuus, läheisriippuvuus-> monta sataa viestiä ja monta puhelua päivässä (addiktio)
        8) pahat luonnehäiriöt, narsismi, liika outous, varsinaiset mt-ongelmat(kaksisuuntainen, skitsofrenia).
        9) liian härskit puheet, viestit, jutut aina navan alta-juttuja, päähän ei mahdu kuin seksi, seksi, seksi ja seksi, seksiaddiktio
        10) liika epäsiisteys, hiuksia, vaatteita, käsiä, kasvoja ei koskaan pesty, vaikka siihen olisi mahdollisuus, suoranainen puliakkamaisuus (housuihin kustu/ulostettu)
        11) liika höpöttäjämäisyys, liika naiivius ja itsesuojelun totaalinen puuttuminen, jatkuva itsensä esittely, sairaalloinen huomionkipeys
        12) totaalinen kammo urheilua kohtaan (koska pahat itsetunto-ongelmat?), itsekurin totaalinen puuttuminen, sairaalloinen laiskuus, vapaamatkustajuus
        13) liiat listaukset. Kyllä, minäkin syyllistyin juuri nyt tähän:)

        Kysymys kuuluukin, että mitä enää jää jäljelle jos on liian kriittinen?! :) Tiedän, että kukaan ei ole täydellinen, en minäkään, siksipä siedän rakentavaa kritiikkiä myös itsestäni, mutta eihän kukaan enkä minäkään halua kuulla pelkkää haukkumista ja nalkuttamista kaiken aikaa. Anteeksi nyt myös kamalasti jos joku tunnisti itsensä!


      • Nostetaantasoa
        VainHyvällä--- kirjoitti:

        Huoh:) En tunnistanut itseäni:) Itselläni ovat olleet hampaat jossain vaiheessa huonommassa kunnossa, koska mieletön stressi, kovat sydänsurut, kova univelka, suun kuivuminen, väärät urheilujuomat, älytön ajanpuute. Sittemmin olen huollattanut hampaani hyvään kuntoon :) Hampaiden kunto on kuulkaas todella, todella tärkeätä, joten hoitakaa naiset ihmeessä hampaitanne!

        Ja juu, kuulkaas ei kaikki osaa tai edes halua suudella. Itse seurustelin vuosia sitten erään kanssa, joka ei ikinä halunnut suudella eikä koskaan halunnut edes seksiä. Suuteleminenkin oli kuulema niin ällöttävää. Toiselle naiselle taas pelkkä halaaminen merkitsi automaattisesti seksiä eikä mitään muuta ja se minusta tuntui oudolta eli jokainen halaus olisi velvoittanut antamaan automaattisesti seksiä. Yksi taas ei koskaan avannut suutaan eikä keskustellut seksiasioista eikä myöskään koskaan tehnyt itse aloitetta suuntaan tai toiseen seksiasioissa. Yksi rakastumisen kohde taas ei halannut minua takaisin, vaikka minä halasin häntä, toinen taas oli liian epämääräinen tapaamisaikojen ja -päivien suhteen, kolmas ei eräässä tilaisuudessa tuskin enää tunnistanut minua saati halannut ja kättelykin oli ihmeen kylmää ja vetelää (henkilöltä, johon oli aivan sairaan totaalisen rakastunut ja joka katseli minuakin todella pitkään silmiin, flirttaili yms.)

        Tiedän, että on myös paljon pareja (heteroja ja ei-heteroja), jotka eivät nuku yhdessä, eivät koskettele toisiaan jne. Jopa heteromiehissäkin on miehiä, jotka eivät halua seksiä ja korkeintaan suutelevat. Sitten on näitä naisia, jotka esiintyvät hyvinä ja hurmaavina, mutta kun tilanne tulee niin jäätyvät tai ovat kovin kömpelöitä. Tiedän myös todella fiksuja ja lahjakkaita, todella nättejä kouluja käyneitä naisia, joista ei millään uskoisi kuinka huonoja tai kömpelöitä he ovat yksityiselämän ihmissuhteissa. Töissä saattavat antaa todella sosiaalisen, fiksun ja erittäin lämpimän kuvan itsestään, mutta kun vapaa-aika koittaa ovat kuin kuolleita lahnoja ja jäätyneitä jääpaloja.

        Itse voisin listata tähän vaikka, että:

        1) Huumeiden käyttö, rikokset=ehdoton ei kiitos!
        2) Jatkuva, törkeä valehtelu ja törkeä pettäminen selän takana ja selän edessä, tahalleen mustasukkaiseksi tekeminen, jatkuva huomion tarve, jatkuva tarve tulla kehutuksi, luottamus tasan nolla.
        3) Itsellä ei ole aikaa, vaikka toinen olisikin ihan kiva tai jopa aivan ihana
        4) Läheisyyden, hellyyden, rakkauden ja seksin puute
        5) Pahat itsetunto-ongelmat, kateus, katkeruus, pahat syömishäiriöt, ei saa koskettaa, ei halua seksiä koskaan, (koska hyväksikäytetty lapsena?)
        6) Liian kovakouraiset otteet seksissä tai suoranainen seksuaalinen hyväksikäyttö esim. kun itse nukun (kyllä, naisetkin voivat tälläiseen syyllistyä, nainenkin voi raiskata naisen)
        7) liika innokkuus, takertuvuus, läheisriippuvuus-> monta sataa viestiä ja monta puhelua päivässä (addiktio)
        8) pahat luonnehäiriöt, narsismi, liika outous, varsinaiset mt-ongelmat(kaksisuuntainen, skitsofrenia).
        9) liian härskit puheet, viestit, jutut aina navan alta-juttuja, päähän ei mahdu kuin seksi, seksi, seksi ja seksi, seksiaddiktio
        10) liika epäsiisteys, hiuksia, vaatteita, käsiä, kasvoja ei koskaan pesty, vaikka siihen olisi mahdollisuus, suoranainen puliakkamaisuus (housuihin kustu/ulostettu)
        11) liika höpöttäjämäisyys, liika naiivius ja itsesuojelun totaalinen puuttuminen, jatkuva itsensä esittely, sairaalloinen huomionkipeys
        12) totaalinen kammo urheilua kohtaan (koska pahat itsetunto-ongelmat?), itsekurin totaalinen puuttuminen, sairaalloinen laiskuus, vapaamatkustajuus
        13) liiat listaukset. Kyllä, minäkin syyllistyin juuri nyt tähän:)

        Kysymys kuuluukin, että mitä enää jää jäljelle jos on liian kriittinen?! :) Tiedän, että kukaan ei ole täydellinen, en minäkään, siksipä siedän rakentavaa kritiikkiä myös itsestäni, mutta eihän kukaan enkä minäkään halua kuulla pelkkää haukkumista ja nalkuttamista kaiken aikaa. Anteeksi nyt myös kamalasti jos joku tunnisti itsensä!

        Minua aika usein ahdistaa lukea näitä juttuja täältä. Siis ei nyt ihan hirveästi ahdista, mutta mieli valuu miinukselle ja tulevaisuus alkaa näyttää synkemmältä. Minua ahdistaa erityisesti, millaisia seurustelukokemuksia palstan naisilla on ja millaisiksi tyypeiksi Suomen lesbo- ja binaisia täällä kuvataan. Tässäkin yllä nimimerkki VainHyvällä--- kuvasi entisiä kumppaneitaan, joista saa aika eriskummallisen vaikutelman. Miten yhden naisen seurustelukumppaneihin onkin mahtunut noin monta kummaa tyyppiä? Listassa tulee esiin mm. puliakat. Herää kysymys, millä tasolla suomalaislesbojen keskimääräinen taso on. Aiemmassa keskustelussa, jossa puhuttiin yhdessä tai erillään asumisesta, tuli esiin mm. sosiaalituet ja puolison siivellä eläminen. Usein puhutaan myös alkoholiongelmista.

        Tunnen monia lesboja, jotka toimivat aivan menestyksellisesti työelämässä ja heillä on vapaa-ajan aktiviteettejakin sekä sosiaalisia suhteita. Kuvaisin silti monia tuntemiani lesboja jollain tavalla alisuoriutujiksi. Täytyy heti todeta, että mielestäni minä itsekin olen ainakin tällä hetkellä alisuoriutuja. On kuitenkin hyvin ongelmallista, jos ryhmä ei kannusta jäseniään tavoittelemaan parempaa, onnistumaan, suoriutumaan omien kykyjen mukaisesti jne. On olemassa hyväosaisia vähemmistöjä (esim. ruotsinkieliset ja entäs homot?) ja huono-osaisia vähemmistöjä. Toivoisin tietenkin lesbojen kuuluvan tai nousevan noihin hyväosaisiin vähemmistöihin tai edes hyvä- ja huono-osaisten rajalle.

        Tällä Lesbo-keskustelualueella ei olla ainakaan useampaan kuukauteen keskusteltu sellaisista positiivisista asioista kuten itsensä toteuttaminen, menestyminen, haaveiden toteuttaminen, tavoitteiden asettaminen itselle, sosiaalisen verkoston määrätietoinen rakentaminen, itsestään huolehtiminen tms. On surullista, että mm. "kaljahana" tuottaa enemmän osumia kuin "tavoite".

        Täällä taitaa olla aika vähän aktiivisia kirjoittelijoita, jolloin yksittäisten ihmisten kokemukset ja mielipiteet voivat saada vääristävän roolin keskusteluissa. Minäkin mietin, onko suomalaisilla lesboilla ja bi-naisilla jokin toinen nettipaikka, joka olisi kenties virkeämpi. Paljastakaapa se minulle, jos sellainen on. Joskus aikoinaan Lepakkolaakso oli aika aktiivinen keskustelupaikka.


      • Nostetaantasoa
        VainHyvällä--- kirjoitti:

        Huoh:) En tunnistanut itseäni:) Itselläni ovat olleet hampaat jossain vaiheessa huonommassa kunnossa, koska mieletön stressi, kovat sydänsurut, kova univelka, suun kuivuminen, väärät urheilujuomat, älytön ajanpuute. Sittemmin olen huollattanut hampaani hyvään kuntoon :) Hampaiden kunto on kuulkaas todella, todella tärkeätä, joten hoitakaa naiset ihmeessä hampaitanne!

        Ja juu, kuulkaas ei kaikki osaa tai edes halua suudella. Itse seurustelin vuosia sitten erään kanssa, joka ei ikinä halunnut suudella eikä koskaan halunnut edes seksiä. Suuteleminenkin oli kuulema niin ällöttävää. Toiselle naiselle taas pelkkä halaaminen merkitsi automaattisesti seksiä eikä mitään muuta ja se minusta tuntui oudolta eli jokainen halaus olisi velvoittanut antamaan automaattisesti seksiä. Yksi taas ei koskaan avannut suutaan eikä keskustellut seksiasioista eikä myöskään koskaan tehnyt itse aloitetta suuntaan tai toiseen seksiasioissa. Yksi rakastumisen kohde taas ei halannut minua takaisin, vaikka minä halasin häntä, toinen taas oli liian epämääräinen tapaamisaikojen ja -päivien suhteen, kolmas ei eräässä tilaisuudessa tuskin enää tunnistanut minua saati halannut ja kättelykin oli ihmeen kylmää ja vetelää (henkilöltä, johon oli aivan sairaan totaalisen rakastunut ja joka katseli minuakin todella pitkään silmiin, flirttaili yms.)

        Tiedän, että on myös paljon pareja (heteroja ja ei-heteroja), jotka eivät nuku yhdessä, eivät koskettele toisiaan jne. Jopa heteromiehissäkin on miehiä, jotka eivät halua seksiä ja korkeintaan suutelevat. Sitten on näitä naisia, jotka esiintyvät hyvinä ja hurmaavina, mutta kun tilanne tulee niin jäätyvät tai ovat kovin kömpelöitä. Tiedän myös todella fiksuja ja lahjakkaita, todella nättejä kouluja käyneitä naisia, joista ei millään uskoisi kuinka huonoja tai kömpelöitä he ovat yksityiselämän ihmissuhteissa. Töissä saattavat antaa todella sosiaalisen, fiksun ja erittäin lämpimän kuvan itsestään, mutta kun vapaa-aika koittaa ovat kuin kuolleita lahnoja ja jäätyneitä jääpaloja.

        Itse voisin listata tähän vaikka, että:

        1) Huumeiden käyttö, rikokset=ehdoton ei kiitos!
        2) Jatkuva, törkeä valehtelu ja törkeä pettäminen selän takana ja selän edessä, tahalleen mustasukkaiseksi tekeminen, jatkuva huomion tarve, jatkuva tarve tulla kehutuksi, luottamus tasan nolla.
        3) Itsellä ei ole aikaa, vaikka toinen olisikin ihan kiva tai jopa aivan ihana
        4) Läheisyyden, hellyyden, rakkauden ja seksin puute
        5) Pahat itsetunto-ongelmat, kateus, katkeruus, pahat syömishäiriöt, ei saa koskettaa, ei halua seksiä koskaan, (koska hyväksikäytetty lapsena?)
        6) Liian kovakouraiset otteet seksissä tai suoranainen seksuaalinen hyväksikäyttö esim. kun itse nukun (kyllä, naisetkin voivat tälläiseen syyllistyä, nainenkin voi raiskata naisen)
        7) liika innokkuus, takertuvuus, läheisriippuvuus-> monta sataa viestiä ja monta puhelua päivässä (addiktio)
        8) pahat luonnehäiriöt, narsismi, liika outous, varsinaiset mt-ongelmat(kaksisuuntainen, skitsofrenia).
        9) liian härskit puheet, viestit, jutut aina navan alta-juttuja, päähän ei mahdu kuin seksi, seksi, seksi ja seksi, seksiaddiktio
        10) liika epäsiisteys, hiuksia, vaatteita, käsiä, kasvoja ei koskaan pesty, vaikka siihen olisi mahdollisuus, suoranainen puliakkamaisuus (housuihin kustu/ulostettu)
        11) liika höpöttäjämäisyys, liika naiivius ja itsesuojelun totaalinen puuttuminen, jatkuva itsensä esittely, sairaalloinen huomionkipeys
        12) totaalinen kammo urheilua kohtaan (koska pahat itsetunto-ongelmat?), itsekurin totaalinen puuttuminen, sairaalloinen laiskuus, vapaamatkustajuus
        13) liiat listaukset. Kyllä, minäkin syyllistyin juuri nyt tähän:)

        Kysymys kuuluukin, että mitä enää jää jäljelle jos on liian kriittinen?! :) Tiedän, että kukaan ei ole täydellinen, en minäkään, siksipä siedän rakentavaa kritiikkiä myös itsestäni, mutta eihän kukaan enkä minäkään halua kuulla pelkkää haukkumista ja nalkuttamista kaiken aikaa. Anteeksi nyt myös kamalasti jos joku tunnisti itsensä!

        Pakko vielä kysyä sinulta:

        "6) Liian kovakouraiset otteet seksissä tai suoranainen seksuaalinen hyväksikäyttö esim. kun itse nukun (kyllä, naisetkin voivat tälläiseen syyllistyä, nainenkin voi raiskata naisen)"

        Onko sinulle koskaan käynyt näin? Onko käynyt useammin kuin kerran?


      • pöyristyttävää
        VainHyvällä--- kirjoitti:

        Huoh:) En tunnistanut itseäni:) Itselläni ovat olleet hampaat jossain vaiheessa huonommassa kunnossa, koska mieletön stressi, kovat sydänsurut, kova univelka, suun kuivuminen, väärät urheilujuomat, älytön ajanpuute. Sittemmin olen huollattanut hampaani hyvään kuntoon :) Hampaiden kunto on kuulkaas todella, todella tärkeätä, joten hoitakaa naiset ihmeessä hampaitanne!

        Ja juu, kuulkaas ei kaikki osaa tai edes halua suudella. Itse seurustelin vuosia sitten erään kanssa, joka ei ikinä halunnut suudella eikä koskaan halunnut edes seksiä. Suuteleminenkin oli kuulema niin ällöttävää. Toiselle naiselle taas pelkkä halaaminen merkitsi automaattisesti seksiä eikä mitään muuta ja se minusta tuntui oudolta eli jokainen halaus olisi velvoittanut antamaan automaattisesti seksiä. Yksi taas ei koskaan avannut suutaan eikä keskustellut seksiasioista eikä myöskään koskaan tehnyt itse aloitetta suuntaan tai toiseen seksiasioissa. Yksi rakastumisen kohde taas ei halannut minua takaisin, vaikka minä halasin häntä, toinen taas oli liian epämääräinen tapaamisaikojen ja -päivien suhteen, kolmas ei eräässä tilaisuudessa tuskin enää tunnistanut minua saati halannut ja kättelykin oli ihmeen kylmää ja vetelää (henkilöltä, johon oli aivan sairaan totaalisen rakastunut ja joka katseli minuakin todella pitkään silmiin, flirttaili yms.)

        Tiedän, että on myös paljon pareja (heteroja ja ei-heteroja), jotka eivät nuku yhdessä, eivät koskettele toisiaan jne. Jopa heteromiehissäkin on miehiä, jotka eivät halua seksiä ja korkeintaan suutelevat. Sitten on näitä naisia, jotka esiintyvät hyvinä ja hurmaavina, mutta kun tilanne tulee niin jäätyvät tai ovat kovin kömpelöitä. Tiedän myös todella fiksuja ja lahjakkaita, todella nättejä kouluja käyneitä naisia, joista ei millään uskoisi kuinka huonoja tai kömpelöitä he ovat yksityiselämän ihmissuhteissa. Töissä saattavat antaa todella sosiaalisen, fiksun ja erittäin lämpimän kuvan itsestään, mutta kun vapaa-aika koittaa ovat kuin kuolleita lahnoja ja jäätyneitä jääpaloja.

        Itse voisin listata tähän vaikka, että:

        1) Huumeiden käyttö, rikokset=ehdoton ei kiitos!
        2) Jatkuva, törkeä valehtelu ja törkeä pettäminen selän takana ja selän edessä, tahalleen mustasukkaiseksi tekeminen, jatkuva huomion tarve, jatkuva tarve tulla kehutuksi, luottamus tasan nolla.
        3) Itsellä ei ole aikaa, vaikka toinen olisikin ihan kiva tai jopa aivan ihana
        4) Läheisyyden, hellyyden, rakkauden ja seksin puute
        5) Pahat itsetunto-ongelmat, kateus, katkeruus, pahat syömishäiriöt, ei saa koskettaa, ei halua seksiä koskaan, (koska hyväksikäytetty lapsena?)
        6) Liian kovakouraiset otteet seksissä tai suoranainen seksuaalinen hyväksikäyttö esim. kun itse nukun (kyllä, naisetkin voivat tälläiseen syyllistyä, nainenkin voi raiskata naisen)
        7) liika innokkuus, takertuvuus, läheisriippuvuus-> monta sataa viestiä ja monta puhelua päivässä (addiktio)
        8) pahat luonnehäiriöt, narsismi, liika outous, varsinaiset mt-ongelmat(kaksisuuntainen, skitsofrenia).
        9) liian härskit puheet, viestit, jutut aina navan alta-juttuja, päähän ei mahdu kuin seksi, seksi, seksi ja seksi, seksiaddiktio
        10) liika epäsiisteys, hiuksia, vaatteita, käsiä, kasvoja ei koskaan pesty, vaikka siihen olisi mahdollisuus, suoranainen puliakkamaisuus (housuihin kustu/ulostettu)
        11) liika höpöttäjämäisyys, liika naiivius ja itsesuojelun totaalinen puuttuminen, jatkuva itsensä esittely, sairaalloinen huomionkipeys
        12) totaalinen kammo urheilua kohtaan (koska pahat itsetunto-ongelmat?), itsekurin totaalinen puuttuminen, sairaalloinen laiskuus, vapaamatkustajuus
        13) liiat listaukset. Kyllä, minäkin syyllistyin juuri nyt tähän:)

        Kysymys kuuluukin, että mitä enää jää jäljelle jos on liian kriittinen?! :) Tiedän, että kukaan ei ole täydellinen, en minäkään, siksipä siedän rakentavaa kritiikkiä myös itsestäni, mutta eihän kukaan enkä minäkään halua kuulla pelkkää haukkumista ja nalkuttamista kaiken aikaa. Anteeksi nyt myös kamalasti jos joku tunnisti itsensä!

        Miten yhdelle ihmiselle voi sattua noin kamalia kumppaneita? Eikö ihminen opi mitään entisistä suhteista? Miten voi kelvata tuollaiset tyypit kerta toisensa jälkeen? Tarinaahan tuon täytyy olla!


      • Vainhyvällä---
        Nostetaantasoa kirjoitti:

        Minua aika usein ahdistaa lukea näitä juttuja täältä. Siis ei nyt ihan hirveästi ahdista, mutta mieli valuu miinukselle ja tulevaisuus alkaa näyttää synkemmältä. Minua ahdistaa erityisesti, millaisia seurustelukokemuksia palstan naisilla on ja millaisiksi tyypeiksi Suomen lesbo- ja binaisia täällä kuvataan. Tässäkin yllä nimimerkki VainHyvällä--- kuvasi entisiä kumppaneitaan, joista saa aika eriskummallisen vaikutelman. Miten yhden naisen seurustelukumppaneihin onkin mahtunut noin monta kummaa tyyppiä? Listassa tulee esiin mm. puliakat. Herää kysymys, millä tasolla suomalaislesbojen keskimääräinen taso on. Aiemmassa keskustelussa, jossa puhuttiin yhdessä tai erillään asumisesta, tuli esiin mm. sosiaalituet ja puolison siivellä eläminen. Usein puhutaan myös alkoholiongelmista.

        Tunnen monia lesboja, jotka toimivat aivan menestyksellisesti työelämässä ja heillä on vapaa-ajan aktiviteettejakin sekä sosiaalisia suhteita. Kuvaisin silti monia tuntemiani lesboja jollain tavalla alisuoriutujiksi. Täytyy heti todeta, että mielestäni minä itsekin olen ainakin tällä hetkellä alisuoriutuja. On kuitenkin hyvin ongelmallista, jos ryhmä ei kannusta jäseniään tavoittelemaan parempaa, onnistumaan, suoriutumaan omien kykyjen mukaisesti jne. On olemassa hyväosaisia vähemmistöjä (esim. ruotsinkieliset ja entäs homot?) ja huono-osaisia vähemmistöjä. Toivoisin tietenkin lesbojen kuuluvan tai nousevan noihin hyväosaisiin vähemmistöihin tai edes hyvä- ja huono-osaisten rajalle.

        Tällä Lesbo-keskustelualueella ei olla ainakaan useampaan kuukauteen keskusteltu sellaisista positiivisista asioista kuten itsensä toteuttaminen, menestyminen, haaveiden toteuttaminen, tavoitteiden asettaminen itselle, sosiaalisen verkoston määrätietoinen rakentaminen, itsestään huolehtiminen tms. On surullista, että mm. "kaljahana" tuottaa enemmän osumia kuin "tavoite".

        Täällä taitaa olla aika vähän aktiivisia kirjoittelijoita, jolloin yksittäisten ihmisten kokemukset ja mielipiteet voivat saada vääristävän roolin keskusteluissa. Minäkin mietin, onko suomalaisilla lesboilla ja bi-naisilla jokin toinen nettipaikka, joka olisi kenties virkeämpi. Paljastakaapa se minulle, jos sellainen on. Joskus aikoinaan Lepakkolaakso oli aika aktiivinen keskustelupaikka.

        Ensinnäkään jos mainitsen puliakat niin sehän ei tarkoita sitä, että juuri minulla olisi kyseisistä ihmisistä kokemusta vaan sitä, että mikä saisi orastavan suhteen sammumaan niin kyllä minä vastaisin siihen, että puliakkuus.

        Pultsareitahan varmaan on niin heteroissa kuin bi/lesbonaisissa eikö vain? Eihän alkoholismi ole vain heteroiden vitsaus vaan siitä kärsii myös lesbot, homot ja biit yhteiskuntaluokasta riippumatta. Alkoholismi voi viedä hyvin syvälle ihmisen, vaikka kuinka olisi syntynyt kultalusikka suussa, rikkauksia tilillä jne. Alkoholismi ei katso yhtkuntaluokkaa, seksuaalisuutta tai varallisuutta. Rikkaat alkoholistit juovat vain kalliimpia juomia, köyhät vetävät lasolia ja käsidesiä nassuunsa, keskituloiset juovat viiniä. Itseasiassa koulutetuissa on paljon alkoholisteja, koska todellakin on varaa juoda vaikka joka ikinen päivä kalliit kännit. Toisaalta pelkkä koulutus ei välttämättä tee yhtään rikkaaksi. Onhan meillä eduskunnassa paljon matalasti koulutettuja ja rikollisen taustan omaavia ja toisaalta taas kortistoissa ja toimeentulotukia nostavia korkeasti koulutettuja. Teekkarit, oikeustieteilijät ja lääkisopiskelijat, he vasta sitä viinaa vetävätkin. Homot eivät ole välttämättä sen hyväosaisempia kuin eivät ruotsalaisetkaan. Homoja ja lesboja on joka yhteiskuntaluokassa ja joka tuloluokassa kuten ruotsalaisiakin. Tiedän esim. paljon itseäni matalammin kouluttautuneita ja kunnianhimottomia lesboja, joilla menee yksilöstä riippuen hyvin, huonosti, hyvin huonosti tai jotain siltä väliltä. Ihminenhän voi juoda yksinäisyyteensä, rakkauden puutteeseen, vitutukseen, tyhjyyteen kuin iloonkin. Itseasiassa luin joskus tutkimuksen, jossa väitettiin, että tyhjyyden, tylsyyden, merkitsemättömyyden ja rakkaudettomuuden tunteet saavat helposti ihmisen juomaan, käyttämään lääkkeitä väärin tai sortumaan huumeisiin.

        Se, että on ruotsinkielinen ei tarkoita automaattisesti hyväosaisuutta eikä syntymistä rikkaaksi kultalusikka suussa. On suomenruotsalaisia, jotka ovat syntyneet ihan taviksiksi keskiluokkaan tai alempaan luokkaan. Pelkkä kieli ei siis tee kenestäkään rikkaampaa tai köyhempää eikä kaikki surut todellakaan ole rikkaita eikä hyvin koulutettuja kuten eivät kaikki ruotsinruotsalaisetkaan ole rikkaita. Joidenkin surujen (suomenruotsalaisten) rikkaudet ovat tulleet keinotteluilla ja petoksilla, ei rehellisellä työllä. Myös Ruotsissa asuu kantaruotsalaisia paljon, jotka eivät ole mitenkään erityisen rikkaita tai välkkyjä. Toisaalta taas rikkaan elämä voi olla hyvin tunneköyhää, kylmää jne. Elämä voi perustua vain ulkokultaisiin asioihin, kulmänkiiltäviin kulisseihin, mutta henkisesti ihminen voi olla tosi pahasti masentunut kaikkien kylmänkiiltävien kulissien keskellä tai jopa tehdä itsemurhan, vaikka kuinka ulkokultaiset asiat olisivat kunnossa, mutta rakkaus, hellyys ja välittäminen puuttuvat. Tiesitkös muuten, että esim. afrikkalaisissa kylissä ja köyhissä, alkeellisissa oloissa ihmiset ovat keskimäärin onnellisempia kuin kylmänkiiltävissä länsimaisissa ulkokultaisissa kulisseissa?

        Minusta kuulostaa siltä, että sinulla on jotain psyykkisiä ongelmia kun et kestä lukea realielämän totuuksia. Suosittelen lämpimästi mt-palveluja jos noin herkästi sinun mielesi joku tuntematon saa pois tolaltaan. Miten sitten kestät uutisia sodista, kuolemista, ydinaseista, sairauksista vai pidätkö mieltäsi tarkoituksella pimennossa pumpulissa ja luet vain itseäsi miellyttäviä juttuja? Kenenkään ei ole myöskään pakko lukea tätä palstaa, jos psyykeesi ei kestä reaalielämän faktoja niin suosittelen vähintään sulkemaan netin.


    • Vainhyvällä----

      Itseasiassa puliakat voivat olla hyvinkin fiksuja ja empaattisia sekä runsaan elämänkokemuksen omaavia, eivät siis tuomitse liikaa ja toisinaan ne fiksuimmat mielipiteet tulevatkin sieltä nimenomaan pultsareiden suusta.

      En kuitenkaan haluaisi seurustella tälläisen syvälle pultsariuteen vajonneen kanssa, koska en omaa minkäänlaista erityistä hoiva&parannusviettiä enkä kuvittele pelastavani ja muuttavani ketään ihmistä pultsariudesta takaisin raittiiseen ja terveelliseen elämään.

      Sinänsä unelma siitä, että kaikki homot ja lesbot olisivat tosi hyväosaisia aina ja ikuisesti on toki tosi ihana, vaaleanpunainen hattaraunelma, mutta todella epärealistinen. Lesboja on joka lähtöön, on fiksuja ja vähemmän fiksuja, on ahkeria ja laiskoja, mukavia ja epämukavia kuten myös kehitysvammaisia lesboja kuten heteroissakin. Se, että heteroita olisi joka yhteiskuntaluokassa, mutta homoja ja lesboja vaan erityisen hyväosaisina on ajatuksena aika absurdi ja epärealistinen. Miten noin muuten, siedätkö ajatusta siitä, että lesboja on myös kehitysvammaisissa tai tummaihoisissa?

      Mitä taas yhteiskuntaluokitukseen ja hyväosaisuuteen tulee niin sieltä hyvästä asemasta voi tipahtaa todella alas ja todella lujaa, mutta nouseminen Suomessa alemmasta yhteiskuntaluokasta ylempään on tehty helpommaksi kuin jossain muissa maissa. Joillekin ylimielisille ja koppaville ihmisille tekee itseasiassa välillä oikein hyvää tipahtaa sieltä omista korkeista pilvilinnoista todella alas sillä vasta omien kokemuksien myötä ihminen ymmärtää muita ihmisiä paremmin ja osaa asettua toisen ihmisen asemaan paremmin. Näin sitä elämänkokemustakin karttuu lisää, onnistumisten ja epäonnistumisten jälkeen. Elämä ei voi olla pelkkää ruusunlehdillä tanssimista ja ruusuissakin on aina piikit. Toisaalta jokainen epäonnistuminen vahvistaa ihmistä eteenpäin. Jos on kasvanut vain pelkässä pumpulissa ja vältellyt aina jokaista vähääkään epämiellyttävää asiaa ja epäonnistumisia, ei voi henkisesti kovin vahva olla. Elämään kuuluu nousuja ja laskuja, onnistumisia ja epäonnistumisia. Ei elämä voi olla kaiken aikaa pelkkä vaaleanpunaista höttöä.

    • VainHyvällä---

      Sitten vastauksia:

      - Miten tuollaisia tyyppejä voi keräytyä yhdelle tyypille?

      Mitä enemmän elämää elää ja mitä aktiivisempi ja rehellisempi itse on, mitä enemmän tutustuu erilaisiin ihmisiin erilaisissa paikoissa sitä enemmän kertyy elämänkokemusta erilaisista ihmisistä, elämäntarinoista ja elämästä yleensä. Nököttämällä vain kotona tai pyörimällä vain hyvin pienen piirin sisällä tai välttelemällä kaikkea ja kaikkia et todennäköisesti tutustu erilaisiin ihmisiin, kulttuureihin, kohtaloihin jne. Sanotaan myös, että matkailu avartaa.

      Se, että toivot enemmän positiivisia juttuja ja onnistumisen kokemuksista kirjoituksia, niin ole hyvä vaan, sana on jokaiselle vapaa! Että ei muuta kuin aloitat vaan itsestäsi ja pistät koko palstan täyteen vain yltiöpositiivisia ja (keksittyjä?) onnellisia (ja pinnallisia?) juttuja (amerikkalaiseen yltiöpositiiviseen tyyliinkö? Pakko aina vakuuttaa muille, kuinka hyvin menee, vaikka kuinka huonosti menisi?). Että ole hyvä vain, sana on vapaa jokaiselle :)

      Itse taas kaipailisin ihan reaalielämän tosijuttuja ihan aitoon suomalaiseen, pohjoismaalaiseen ja eurooppalaiseen tyyliin enkä keksittyjä ylipinnallisia, yli-imeliä, stereotypioita vahvistavia ja yltiöpositiivisia juttuja. Rehellisiä tosielämän ja tosi-ihmisten mielipiteitä eikä maksettuja, epärealistisia, ylipinnallisia ja keksittyjä, vaikka sinänsä positiivisia lgbt-poliittisia mainoksia.

      • Cyndia

        Yhtäältä ja toisaalta ypäripyöreää kakkaa sinun jutut! Sinun tekstit on ristiriitaisuuksia täynnä, toisaalta hyvin vihaa ja agressiota täynnä. Haukut täällä muita ihmisiä mt-ongelmaisiksi tuntematta heitä. Ota kuule peili kauniiseen käteesi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe