Kuka maksaa turvatyynyt?

Takata menee konkurssiin, joten takaisinkutsujen maksajaksi joutuu nyt joku muu.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201706162200212339_oa.shtml
Ilmianna
Jaa

28 Vastausta

Autonvalmistajat, jotka ovat Takatan tyynyjä käyttäneet, ovat vastuussa asiakkaiden suuntaan. Eli suurimmista käyttäjistä Toyota, Honda, Nissan saavat hankkia korvaavat tyynyt mistä lystäävät. Varsinaiset vahingonkorvaukset tuskin menevät autotehtaiden piikkiin, koska ovat hyvässä uskossa ja Takataan luottaen niitä pommeja autoihinsa asentaneet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
On niitä muutkin merkit käyttäneet esim bemari
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Takaatuuppaa kirjoitti:
On niitä muutkin merkit käyttäneet esim bemari
"suurimmista"!
Takatan tappajatyynyjä on tehty miljoonittain. Eurooppalaismerkkeihin niitä ei ole asennettu yhteensäkään kuin korkeintaan satojatuhansia ja nekin yleensä Amerikan mantereella valmistettuihin autoihin. Japanilaisautoihin niitä on asennettu miljoonittain.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Airbagien kanssa joudun tekemään töitä päivittäin ja kyseisiä airbagejä käytetään pääasiassa 100% varmuudella nykyään eurooppalaisissakin autoissa. Joku joka muuta väittää, niin tiedä mistään mitään tai on trolli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voi olla, että viallisten turvatyynyjen löytyminen loppuu kuin seinään.
Ilmianna
Jaa
Mistähän piikistä korvaukset maksetaan jos ei autonvalmistajan piikistä jos Takata ei pysty maksamaan? Vai meinaayko että Toyota ja kumppanit pääsevät vastuusta ilmaiseksi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Toyota perinteiseen tapaan varmasti ei maksa mitään, ennen kuin oikeudessa käsketään seuraamusten uhalla maksamaan. Tämä on nähty jo kymmeniä kertoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Autotehdas maksaa aina tuotteensa viat ja ongelmat ja perii sitten alihankkijaltaan jos mahdollista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No Tojo ei missään nimessä maksa, niillä on niin monenlaista murhetta että välttelevät tätäkin viimeiseen asti. Aivan kuten hajoavat D4D:t ja poikki ruostuvat vanit sekä ensimmäisen katsastuksensa feilaavat yarpat yritetään vaieta kuoliaaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ikeasta saa höyhentyyny jä pioleen hintaan jätti kokoja myös.
Ilmianna
Jaa
Minähän se olen tässäkin ketjussa kirjoitellut itseni kanssa. Tähän saakka 7 vastausta omaan aloitukseeni yhdeksästä. Mutta minkäs minä reppana itse skitsofrenialleni mahdan, eikä kyllä kukaan muukaan. Ymmärtäkää sairasta trollia jolla menee vähän huonosti nykyään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hönöllä ollut taas perjantai-illan huumaa. "Mies", pullo ja netti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onneksi kyseessä oli aidot japanissa valmistetut osat, eikös vaan Terot? Valmistus Japanissa on aina ollut laadun tae, oli sitten kyse auton osista tai ydinvoimaloista!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä, nimenomaan on Japanissa tehty nämä takatan turvatyynyt! Kyllä on nyt laatu ennen näkemättömällä tasolla! Koskaan ei ole mitään vikaa ollut! :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
liittyykö edesmenneen fukushiman ydinvoimalan räjähdys mitenkään takatan turvatyynyjen valmistukseen? saapa nähdä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Samaa ydinvoimala kaasua pulloissa ja pusseis fukushima gas toyo airbag
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No liittyy sillä tavalla, että japsien suunnittelemia harakirivehkeitä molemmat. Turvajärjestelmiä, jotka toimivat vain paperilla.

Vähän niinkuin japsimoottorien paperihevoset. Etenkin hypetysautojen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pelkkää_paperia kirjoitti:
No liittyy sillä tavalla, että japsien suunnittelemia harakirivehkeitä molemmat. Turvajärjestelmiä, jotka toimivat vain paperilla.

Vähän niinkuin japsimoottorien paperihevoset. Etenkin hypetysautojen.
Fukushiman ydinvoimalat ovat jenkkisuunnittelua, Westinghousen lisenssillä tehtyjä.
Oliko japanilaisten idea vai sitten jenkkien, sijoittaa varadieselit kellariin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sama se, kenen suunnittelua. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida, kun varavoimakoneet pistetään vesirajaan alueella, jolla esiintyy sekä maanjäristyksiä että tsunameita.

Sinällään tämä sopii kuvioihin. Japseilla on ydinjätteen käsittelylaitoksia, joissa on sattunut useita vakavia onnettomuuksia. Fukushimassakin iso osa voimalan työntekijöistä lähti käpälämäkeen, kun ongelmat alkoivat. Olisikohan tilanne saatu paremmin kuriin ilman miesvajetta?

Että jotta semmoinen työmoraali & suhtautuminen riskeihin. Takatat ilmapussit lopulta aika kevyttä kamaa noihin verrattuna. Tai tojolootan bugiset softat, jotka aiheuttivat hallitsemattomia kiihtymisiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei kaikki

Koska minusta ja sairaudestani skitsofreniasta on täällä esitetty arvailuja, haluan selventää taustojani ja syitä kuinka tähän on tultu.
Äitini on aina ollut vähän huolimaton elämänsä kanssa. Niinpä meillä on miehenketaleita juossut lukematon määrä. Koska äipän suhtautuminen alkoholiin on vähän labiili, joskus sillä menee yli ja mukaan eksyy mitä ihmeellisimpiä renttuja. Yhden kapakkaillan seurauksena synnyin minäkin ja äipän mukaan ns perspanolla alkunsa saaneena. Siksihän minusta tuli mikä tuli. Äipän poikaystävät eivät ole aina olleet kilttejä minulle paitsi yksi setä jolla oli namuja mukana. Se sattui vähän ja kakat meni pitkään housuun. Muiden meillä ollessa oli parempi pysyä peräkammarissa josta tulikin minulle kuin oma koti. Äippä tuo minulle sinne pitsanpaloja ja limsaa. Kun minulla on kiireitä tietokoneella, voin myös pissiä kätevästi tyhjään limsapulloon. Yritin minä koulujakin käydä mutta taisin olla liian viisas kun puhuivat jotain alisuorittamisesta. Äippä olisi halunnut että jonain päivänä sen ei tarvitsisi huolehtia minusta mutta minusta tuntuu että haluan olla kotona äipän kanssa koko elämäni. Yksi niistä sedistä jotka olivat äipän kanssa kavereita, ajoi Volkkarilla ja minusta tuntuu että se ei olisi päässyt meille niin usein jos olisi ajanut jollain Toyotalla. Tuskin äippäkään olisi sellaista kommaria pitkään katellut.Olen minä kyllä huomannut että minä olen vähän erilainen kuin muut ja niin se psykiatrikin sanoi mutta äippä lupasi pitää minut kotona lukkojen takana kun lääkäri ehdotti sijoittamistani Lapinlahdelle.

Hanki sinäkin Toyota ja ole kuin minä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Nythän minä sen keksinkin. Varastan viestin ja käännän sen ikäänkuin Toyotan omistajan lähettämäksi. Näin nolosti minä Toyota-palstan oma trollipoju ajattelen skitsofrenian hapertamilla pienillä aivoillani, hihiiiiiiiii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojota-trollipoju kirjoitti:
Nythän minä sen keksinkin. Varastan viestin ja käännän sen ikäänkuin Toyotan omistajan lähettämäksi. Näin nolosti minä Toyota-palstan oma trollipoju ajattelen skitsofrenian hapertamilla pienillä aivoillani, hihiiiiiiiii.
terapeutille tai lääkärille seuraavaksi. kannattaa tutttavilta kysyä mikä on mielipidevapaus. varasta tämä viesti ja käännä se toyo miehen viestiksi, kiitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Asiakas maksaa aina kaiken, muita tulolähteitä yrityksillä ei yleensä ole.
Ilmianna
Jaa
kuka maksaa Toyota-trollipojun vaipat ja mielialalääkkeet. Sosiaalisektoriko?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pojun poistetusta, asiattomana pidetystä vastauksesta päätellen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
mahantuoja maksaa jos suomessa ongelmia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ja rahastaa Toyotaa sen jälkeen.
Mikähän on tulevaisuus kun Toyota lopettaa pussien vaihtamisen kun ei löydä muita maksajia ja tulevissa kolareissa pussit ei toimikkaan ja vakuutusyhtiö katsoo autossa olevan viallinen ja viranomaisen vaihtoon määrätty pussityyppi? Taitaa uhrit ja omaiset jäädä taistelemaan korvauksista ikuisesti?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Se pussien toimimattomuus voi kuitenkin olla pienempi paha kuin se, että ne laukeavat!

Kas kun näissä ehtaa & tinkimätöntä japsilaatua edustavissa takatan pussukoissa on sellainen ominaisuus, ei vika, vaan ominaisuus, että pussin poksahtaessa auki vekottimesta saattaa lennellä myös metallinpaloja, jotka huonommalla tuurilla viiltävät kuskin kaulan auki tms.

No, varmaan tämä hoidetaan hyssyttelemällä kuten ennenkin on ollut tapana. Joskus muinoin, (ennen kuin tojolootan ohjelmistobugit aiheuttivat hallitsemattomia kiihtymisiä ja oikeustoimien uhatessa piti alkaa esittämään partiopoikaa) oli jossain tojolootassa sellaista vikaa, että pussukat laukesivat liian pitkällä viiveellä ollakseen hyödyksi kolareissa. Asiasta kirjoiteltiin, mutta mitään ei loppujen lopuksi tehty, kun ei kai kukaan onnistunut lyömään pöytään rätinkejä siitä, kuinka monta ihmistä tämän seurauksena kuoli.

Tosin eihän vika, joka tappaa pelkästään "toinen jalka jo muutoinkin haudassa" tojopappoja ole yhteiskunnan kannalta merkittävä. Huolestuttavia ovat itäautojen viat, kuten bugittavan ohjelmiston aihettamat hallitsemattomat kiihtymiset (tojoloota) tai irtoavat ohjauspyörät (datsun), jotka voivat aiheuttaa sivullisia uhreja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kuka maksaa turvatyynyt?

Takata menee konkurssiin, joten takaisinkutsujen maksajaksi joutuu nyt joku muu.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201706162200212339_oa.shtml

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta