Kumpi oli töykeämpi?

Käytöskukkanen

Kävin isäni kanssa kaupassa ja hän näki yhteistä tuttuamme,haasteli kuulumiset ja kun menin paikalle tervehdin ystävällisesti.Kaupasta lähtiessäni isäni alkoi haukkumaan minua siitä kun tervehdin tuttuamme että tulin siihen kälättämään..Enkö olisi saanut edes tervehtiä tuttuamme..Ainakin itse koin käyttäytyväni asiallisesti toisin kuin isäni joka alkoi haukkumaan minua.

11

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso_peiliin

      Sinä.
      Isälläsi oli juttu kesken vanhan kaverinsa kanssa ja sinä menit häiritsemään heidän pulinoitaan.
      Tulit paikalle, tervehdit ja aloit hölisemään. Olisit tervehtinyt isäsi tuttavaa ja sen jälkeen ollut hiljaa ja kuunnellut.

      • Reflektori

        "tervehdit ja aloit hölisemään" Lukutaito hakusessa? Aloittaja kertoi nimenomaan vaiun tervehtineensä. Sehän kuuluu peruskäytöstapoihin!


    • Mnbvg

      Isältäsi narsistista käytöstä. Miten muuten hän kohtelee sinua?

      • Aloittajakommentoi

        Isäni kohtelee minua muutenkin ala-arvoisesti.Ei kuuntele jos ja kun asiaa puhun,haukkuu ystäväni ties miten ja on jopa uhannut tappaa minut.Käynyt käsiksi eli on väkivaltainen monella tapaa.


      • kaarinmaarin
        Aloittajakommentoi kirjoitti:

        Isäni kohtelee minua muutenkin ala-arvoisesti.Ei kuuntele jos ja kun asiaa puhun,haukkuu ystäväni ties miten ja on jopa uhannut tappaa minut.Käynyt käsiksi eli on väkivaltainen monella tapaa.

        Väkivaltaisen isän kanssahan on kaikkein tärkeintä tietää kumpi teistä oli töykeämpi toista kohtaan kauppareissulla.


    • tuijapuija

      Niin ei siinä ollut kyse isän vanhasta kaverista, vaan molempien yhteisestä tutusta, näinhän ap kirjoitti!

      Joillakin ihmisillä on vaan niin kova tarve syyllistää jokaista, joka tänne kirjoittaa ja kysyy jotain, että ei ne edes lue kunnolla mitä aloitusviestissä lukee.

      Jos asia noin meni niin kuin ap ilmaisi, niin isässä vika oli. Ap käyttäytyi asiallisesti ja hyvin.

      No, kenties isällä oli joku asia mielessään, jonka olisi halunnut tälle tuttavalle puhua, mutta ei halunnut ap:n siitä kuulevan. Joten hermostui kun ap tulikin paikalle eikä isä päässyt sanomaan sanottavaansa. Spekulaatio siis tämä.

    • katso_peiliin

      Tuijapuijalle. Aloittaja sanoo ... Kaupasta lähtiessäni isäni alkoi haukkumaan minua siitä kun tervehdin tuttuamme että tulin siihen kälättämään....

      Isä käytti sanaa: kälättämään!
      Oletan että ap on nainen, koska miehet eivät kälätä.
      Jos ap tosiaan sanoi tuttavalle vain hei, moi tai terve ja oli sen jälkeen hipihiljaa, niin silloin isä loukkaantui turhasta.

      Mutta jos ap tervehti, sanoi kiva nähdä sinuakin, kysyi mitä sinulle kuuluu ja tuttava vastasi kysymykseen, (joo tiedetään, ap oli kohtelias ja ystävällinen noin tehdessään), ap keskeytti isän ja tuttavan jutun, kälätyksellään. Isä oli jo kuullut tuttavan kuulumiset, koska oli itse ne jo kysynyt ja heillä oli muu juttu kesken.

      Päättelin isän tuohtumuksesta, että isä ei olisi kaivannut "lastaan" siinä hetkessä paikalle.

      Harvalla isällä ja lapsella on ns. yhteisiä tuttuja. Yleensä ne ovat aina enemmän jomman kumman kavereita. Esim. minä en tuppaa metsästysporukassa suuna päänä isäni ylitse puhumaan, koska isäni on ollut niissä kuvioissa lähes 50 vuotta ja minä vasta vajaat 20 vuotta. Vaikka kaikki siinä porukassa olevat tyypit ovat meidän yhteisiä tuttuja.

    • miettiäpitää

      Asiaan voi vaikuttaa taustatekijöitä joita isäsi ilmeisesti salaa. Oletko varma tästä tutustanne, että hän on hyvissä väleissä isäsi kanssa? Isäsi käytös kertoo pettymyksestä. Pettymyksen purkaus. Olikohan heillä vaikka kimppalotto ja halusivat asiaa kahden puhua. Sitten saavut moikkaamaan ja heidän asiansa jäi kesken. Vai onko mahdollista, että isäsi ei halunnut hänen tietävän sinusta?

    • miettiäpitää

      Asiaan voi vaikuttaa taustatekijöitä joita isäsi ilmeisesti salaa. Oletko varma tästä tutustanne, että hän on hyvissä väleissä isäsi kanssa? Isäsi käytös kertoo pettymyksestä. Pettymyksen purkaus.

    • vastauskyssään

      Isäsi.

    • varovaaan

      Miksi ap on tekemisissä isänsä kanssa, jos isä käyttäytyy huonosti ja on jopa väkivaltainen? Vähennä kanssakäymistä, jos mahdollista. Lääkäriin voit yrittää viedä, koska ilmeisesti ongelmia on!

      Mulle ei kukaan aikoinaan sanonut, että kannattaisi muuttaa pois vanhemman luota oman mielenterveyden vuoksi. Siksi minä sanon sen aplle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe