7 uutta valetta ilmoille lykättynä

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/vahemman-nokottamista-pysakilla-7-asiaa-jotka-ratikka-parantaa-200131760/

Lukekaa ja naurakaa. Mikään noisgta ei ole sellainen asia, että sen toteuttaminen ei onnistuisi ilman kiskoja ja rautapyöriä. Aivan yhtä hyvin vaikka olisi alla asfaltti ja kumipyörät !
Ilmianna
Jaa

55 Vastausta


Aamulehtihän on siis aivan ala-arvoisella tasolla joka suhteessa.
En tuhlaa aikaani paskan lukemiseen mistä tuo aloittajan esimerkki on hyvä ,siis AL:n tasosta joka on niin alhaalla että sen vertaaminen paskaan loukkaa jo paskaakin.
Kuka hullu vielä maksaa moisesta yli 400€ / vuosi?
Ilmianna
Jaa
"4. Ruuhka-aikana nopeampi kuin bussi"

Sanoo vale 4. Jos olisi laitettu pystyyn todellisia pikavuoroja tunnelin ja Ratinan sillan kautta ilman pysähtelyjä Hervannan/TAYSn sekä eteläisten alueitten ja lännen välille niin tasan tarkkaan ne olisivat nopeampia kuin joka pysäkillä pysähtyvä ja keskustan kautta kiertelevä ratikka. Näin olisi saatu pikayhteydet ilman vaihtoja myös Tesoman suuntaan lännessä mikä ei nyt onnistu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
+++++ joka pysäkillä pysähtyvä ja keskustan kautta kiertelevä ratikka++++

Sehän tässä hullua onkin kun kaiken julkisen liikenteen pitää kulkea Keskustorin kautta. Ei muukaan liikenne siitä kulje. Mutta näinkö sitten päästään valittamaan Hämeenkadun tukkeutumista busseista ? Meillä on julkiselle liikenteelle todellakin myös tunneli tai aiemmin oli Kekkosen tie ja on Ratinan silta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kohta 1. Kyllä matuilla on aikaa odottaa seuraavaa bussia lapsikatraansa kanssa.
Ilmianna
Jaa
Minulle riittää etteivät kumipyörät jauha pölyä keuhkoihini. Muut hyödyt tai haitat nähdään muutaman vuoden päästä. Turha vatvoa asiaa.
Ilmianna
Jaa
Muutama asia jutussa kiinnostaa. Sinää sanotaan, että ratikan pitäisi olla nopeampi kuin bussi. Siis pitäisi? Nopeus on yli 20 km/h. Siis hitaampi kuin polkupyörä.

Miksi jutussa verrataan ratikan meteliä dieselbussiin. Miksei sähköbussiin.?

Istumapaikat ainakin vähenevät. Jos paikkoja on 240 niin niistä seisomapaikkoja on n. 140.

Ratikan pitäisi pysyä aikataulussa. Eli tämäkin asia on vain arvaus.

Yhden ammattikunnan työpaikat ainakin lisääntyvät. Nimittäin lipuntarkastajat. Koska ratikkaan pääsee kaikista ovista, pummilla matkustaminen lisääntyy. Tätä varten tarvitaan lipununtarkastajia lisää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
17 VASTAUSTA:
Ihmisten on näköjään kovin vaikea erottaa keskinopeutta, joka sisältää pysähdykset, matkanopeudesta.

Esimerkiksi Lontoon metron keskinopeus on 33 km/h ja Pariisin metron keskinopeus on 20 km/h
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sairaan.nopee kirjoitti:
Ihmisten on näköjään kovin vaikea erottaa keskinopeutta, joka sisältää pysähdykset, matkanopeudesta.

Esimerkiksi Lontoon metron keskinopeus on 33 km/h ja Pariisin metron keskinopeus on 20 km/h
Vähemmän pysäkkejä = korkeampi keskinopeus
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kriih-krääh kirjoitti:
Vähemmän pysäkkejä = korkeampi keskinopeus
vähemmän pysähdyksiä ylipäätään => korkeampi keskinopeus
jonot ja liikennevalot hidastaa tunnetusti liikennettä myös
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ratikka_paras kirjoitti:
vähemmän pysähdyksiä ylipäätään => korkeampi keskinopeus
jonot ja liikennevalot hidastaa tunnetusti liikennettä myös
Ratikka pysähtyy aina joka pysäkille, bussi vain tarvittaessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ratikka.perseestä kirjoitti:
Ratikka pysähtyy aina joka pysäkille, bussi vain tarvittaessa.
Ratikassa on nappi, jota painamalla sen sisälläolijat pääsevät ulos haluamalleen pysäkille. Samoin kättä heilauttamalla pääsee pysäkiltä sisälle ratikkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Melkeri kirjoitti:
Ratikassa on nappi, jota painamalla sen sisälläolijat pääsevät ulos haluamalleen pysäkille. Samoin kättä heilauttamalla pääsee pysäkiltä sisälle ratikkaan.
Hienoa. Mikä ero tuossa busseihin on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sairaan.nopee kirjoitti:
Ihmisten on näköjään kovin vaikea erottaa keskinopeutta, joka sisältää pysähdykset, matkanopeudesta.

Esimerkiksi Lontoon metron keskinopeus on 33 km/h ja Pariisin metron keskinopeus on 20 km/h
Pikaratikan keskinopeus 20 km/h! Loistavaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eiolejärkeetouhussa kirjoitti:
Pikaratikan keskinopeus 20 km/h! Loistavaa!
Ei se pikaratikka olekkaan. Se on vaaleanpunainen possujuna. Keskinopeus 20 km/h.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sairaan.nopee kirjoitti:
Ihmisten on näköjään kovin vaikea erottaa keskinopeutta, joka sisältää pysähdykset, matkanopeudesta.

Esimerkiksi Lontoon metron keskinopeus on 33 km/h ja Pariisin metron keskinopeus on 20 km/h
Eikö polkupyörällä pysty ajamaan yli 20 km/h keskinopeudella?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kriih-krääh kirjoitti:
Vähemmän pysäkkejä = korkeampi keskinopeus
Vähemmän pysäkkejä = pitemmät kävelymatkat = selvästi huonompi palvelu = vähemmän julkisen liikenteen käyttäjiä !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tässähän-se-fakta kirjoitti:
Vähemmän pysäkkejä = pitemmät kävelymatkat = selvästi huonompi palvelu = vähemmän julkisen liikenteen käyttäjiä !
Tätä yritettiin jauhaa koko ratikkakeskustelun ajan. Oli liian vaikeatajuista. Ei mennyt jakeluun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tässähän-se-fakta kirjoitti:
Vähemmän pysäkkejä = pitemmät kävelymatkat = selvästi huonompi palvelu = vähemmän julkisen liikenteen käyttäjiä !
Jos lisätään pysäkkejä niin muuttuu hitaammaksi ja taas palvelu huononee mikä johtaa käyttäjien harventumiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
voivoisentään kirjoitti:
Jos lisätään pysäkkejä niin muuttuu hitaammaksi ja taas palvelu huononee mikä johtaa käyttäjien harventumiseen.
Eli kaikilla mittareilla mitattuna ratikka on huono
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ennuste on voimassa edelleen: Joka ainoa tamperelainen, joka matkustaa uudella Tampereen raitiotiellä, tulee olemaan tyytyväinen kokemukseensa.

Tämä on ainoa mittari, jolla on merkitystä.

Useimmat ajattelevat, että tämähän olisi pitänyt tehdä jo paljon aikaisemmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ratikka_paras kirjoitti:
Ennuste on voimassa edelleen: Joka ainoa tamperelainen, joka matkustaa uudella Tampereen raitiotiellä, tulee olemaan tyytyväinen kokemukseensa.

Tämä on ainoa mittari, jolla on merkitystä.

Useimmat ajattelevat, että tämähän olisi pitänyt tehdä jo paljon aikaisemmin.
Ei ennuste ole mikään mittari. Kysy sadalta ihmiseltä, saat sata erilaista ennustetta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ratikka_paras kirjoitti:
Ennuste on voimassa edelleen: Joka ainoa tamperelainen, joka matkustaa uudella Tampereen raitiotiellä, tulee olemaan tyytyväinen kokemukseensa.

Tämä on ainoa mittari, jolla on merkitystä.

Useimmat ajattelevat, että tämähän olisi pitänyt tehdä jo paljon aikaisemmin.
Juuri näin, ratikka on täysin ylivoimainen liikenneväline verrattuna bussiin. Nämä eivät vain eläissään ole ratikalla matkustaneet, siitä valitus ja ikuinen kitinä. (Periaatevastustajia, vastustavat luultavasti kaikkea. Suuri ego, joka kitisee, vaatii, eikä koskaan ole tyytyväinen, vaan asiat aina huonosti.)

Olen havainnut ratikan paremmuuden sadat kerrat, kun olen ratikalla mennyt ulkomailla tai Hkissä; kulun tasaisuus, sisätilojen avaruus, hiljaisuus, pysyy aikataulussa, koska pysäkkiajat ovat lyhyemmät johtuen 5-6 poistumis- ja sisääntuloovista, ei 20 ihmisen jonotusta yhden oven kautta sisään, kuten bussissa, vaan 20 ihmistä menee ratikkaan 5-6 kertaa nopeammassa ajassa jne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
cghbj kirjoitti:
Juuri näin, ratikka on täysin ylivoimainen liikenneväline verrattuna bussiin. Nämä eivät vain eläissään ole ratikalla matkustaneet, siitä valitus ja ikuinen kitinä. (Periaatevastustajia, vastustavat luultavasti kaikkea. Suuri ego, joka kitisee, vaatii, eikä koskaan ole tyytyväinen, vaan asiat aina huonosti.)

Olen havainnut ratikan paremmuuden sadat kerrat, kun olen ratikalla mennyt ulkomailla tai Hkissä; kulun tasaisuus, sisätilojen avaruus, hiljaisuus, pysyy aikataulussa, koska pysäkkiajat ovat lyhyemmät johtuen 5-6 poistumis- ja sisääntuloovista, ei 20 ihmisen jonotusta yhden oven kautta sisään, kuten bussissa, vaan 20 ihmistä menee ratikkaan 5-6 kertaa nopeammassa ajassa jne.
Ja sitten heräsit ja huomasit tulleesi...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vähemmän pysähdyksiä > vähemmän käyttäjiä

Keskinopeus nousisi jopa 30 km/h jos ei pysähtyisi kertaakaan pysäkille Hervannan ja keskustan välillä.

Näin ratikka pysäkkien välittömässä läheisyydessä asuisi jopa 1 000 ihmistä.
Ilmianna
Jaa
Pitkät pysäkkien välit ovat faktaa. Harvemmat muut pysähtelyt fiktiota
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
pysähtelyn määrä etuusristeyksissä jää nähtäväksi

muuten matkustusmukavuus parempi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ratikka_paras kirjoitti:
pysähtelyn määrä etuusristeyksissä jää nähtäväksi

muuten matkustusmukavuus parempi
Pääasiallisesti seisomapaikoilla on parempi mukavuus
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minuakin harmittaa tosi paljon tuollaiset jutut. Yritän kääntää ne päässäni valheiksi, mutta vaikeaa on. Ja suutun todella paljon, jos luuloni kyseenalaistetaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kyseenalaistajat vievät maailmaa eteenpäin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Röhäygh kirjoitti:
Kyseenalaistajat vievät maailmaa eteenpäin.
Eivät ole edes järkeviä kyseenalaistajia, vaan valittajia. He eivät ole mihinkään tyytyväisiä, eivätkä he luota viranomaisiin, vaan epäilevät salaliittoja mm. ratikan hyötyjen laskennan / arvioinnin kohdalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
erftgh kirjoitti:
Eivät ole edes järkeviä kyseenalaistajia, vaan valittajia. He eivät ole mihinkään tyytyväisiä, eivätkä he luota viranomaisiin, vaan epäilevät salaliittoja mm. ratikan hyötyjen laskennan / arvioinnin kohdalla.
Itse epäilet olemattomia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vieläkö joku kehtaa väittää Aamulehteä puolueettomaksi lehdeksi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kerro ensin käsitteestä puolueellinen,mitä sillä ymmärrät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos et ymmärrä sanaa puolueellinen niin et sitä käsittäisi vaikka joku sen koettaisi selittääkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Joskus pöljiä varten oli Nykysuomen sanakirja
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taisin kysyä vaikeita teidän älyynne . Näinhän se käy kun tulee kysymys,asiallinen, ei älyllistä vastausta löydy.
Ymmärrys ei ole teidän vahvinta aluetta. Meno jatkuu ja ratikka kulkee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
höpösakkia kirjoitti:
Taisin kysyä vaikeita teidän älyynne . Näinhän se käy kun tulee kysymys,asiallinen, ei älyllistä vastausta löydy.
Ymmärrys ei ole teidän vahvinta aluetta. Meno jatkuu ja ratikka kulkee.
Yksi hullu pystyy kysymään enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastaamaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Täytyy muistaa vaaleissa valeet
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
taitaa olla kiskot jo kovassa käytössä ensi vaalien aikaan!
silloin keskustellaan uusien ratikkalinjojen rakentamisesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
terästä.katuun kirjoitti:
taitaa olla kiskot jo kovassa käytössä ensi vaalien aikaan!
silloin keskustellaan uusien ratikkalinjojen rakentamisesta.
Siihenhän meillä on varaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
terästä.katuun kirjoitti:
taitaa olla kiskot jo kovassa käytössä ensi vaalien aikaan!
silloin keskustellaan uusien ratikkalinjojen rakentamisesta.
Seuraavat kuntavaalit katsotaan vielä ilman ratikkaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kriih-krääh kirjoitti:
Seuraavat kuntavaalit katsotaan vielä ilman ratikkaa
2021 toukokuu on se hieno hetki, joka on kirjattu sopimuksiin, jolloin ratikka aloittaa liikennöinnin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yksi asia on ratikassa hyvä, saamme olla rauhassa ratikassa ilman peräkylien valittajia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Saatte kaikki kommunistit kulkea ratikalla ihan keskenänne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei mene noin. sorry.

yhä enemmän ihmiset haluaa että ne voi asua ja elää ilman yliverotettua autoa.
teknisesti parasta joukkoliikennettä on Raitiovaunu. parempi kuin bussi, metro, juna.

Tampere tulee tämän ymmärtämään ja olemaan ylpeä kiskoistaan. köyhät ynnä rikkaat. niin se on oikeissa kaupungeissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei.kommunistijunaan kirjoitti:
Saatte kaikki kommunistit kulkea ratikalla ihan keskenänne.
Onpa ylläri, että joku konservatiivinen taas viittaa kommunisteihin. Ilmeisesti Euroopassa on sitte kaikki paikat kommunistisia, kun ratikoita on niin laajalla. Onko Usakin kommunistinen, kun San Franciscossakin on ratikka? Tuo on sairasta ajattelua; jakaa nyt ihmiset kommunisteihin ja ei-kommunisteihin liikkumismuotojen perusteella. Voiko tökerömpää ajattelua ollakaan. Taidat elää vihan kautta, olenko oikeassa? Jos olen tee asialle jotain, alat voida paremmin. Elämää ei kannta tuhlata vihaisuuteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
raitiovaunu.pelastaa kirjoitti:
ei mene noin. sorry.

yhä enemmän ihmiset haluaa että ne voi asua ja elää ilman yliverotettua autoa.
teknisesti parasta joukkoliikennettä on Raitiovaunu. parempi kuin bussi, metro, juna.

Tampere tulee tämän ymmärtämään ja olemaan ylpeä kiskoistaan. köyhät ynnä rikkaat. niin se on oikeissa kaupungeissa.
Kiskot ovat kaukana. Nyssepysäkki oli paljon lähempänä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Muuta tai asu maaseudunrauhassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Helpporatkaisu kirjoitti:
Muuta tai asu maaseudunrauhassa.
En tarvitse neuvojasi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juu,jokainen täysjärkinen tekee oikean johtopäätöksen. Minne päin ajattelit muuttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
raitiovaunu.pelastaa kirjoitti:
ei mene noin. sorry.

yhä enemmän ihmiset haluaa että ne voi asua ja elää ilman yliverotettua autoa.
teknisesti parasta joukkoliikennettä on Raitiovaunu. parempi kuin bussi, metro, juna.

Tampere tulee tämän ymmärtämään ja olemaan ylpeä kiskoistaan. köyhät ynnä rikkaat. niin se on oikeissa kaupungeissa.
------yhä enemmän ihmiset haluaa että ne voi asua ja elää ilman yliverotettua autoa----

niin ja ilman liikkumisen vapautta. Mikäs siinä jos sellainen paikallaan nököttäminen jollekin sopii niin siitä vaan mutta ei pidä ruveta sitä elämisen muotoa kaikille pakolla lykkäämään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aika-harvoin kirjoitti:
------yhä enemmän ihmiset haluaa että ne voi asua ja elää ilman yliverotettua autoa----

niin ja ilman liikkumisen vapautta. Mikäs siinä jos sellainen paikallaan nököttäminen jollekin sopii niin siitä vaan mutta ei pidä ruveta sitä elämisen muotoa kaikille pakolla lykkäämään.
Mutta minkä teet kun päättäjät haluaa tuhota meidän kaupungin! Vittu kun vituttaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
raitiovaunu.pelastaa kirjoitti:
ei mene noin. sorry.

yhä enemmän ihmiset haluaa että ne voi asua ja elää ilman yliverotettua autoa.
teknisesti parasta joukkoliikennettä on Raitiovaunu. parempi kuin bussi, metro, juna.

Tampere tulee tämän ymmärtämään ja olemaan ylpeä kiskoistaan. köyhät ynnä rikkaat. niin se on oikeissa kaupungeissa.
Kommunistin ihanne, että valtio päättää missä asut, missä työskentelet ja millä kuljet.

Menkää töihin, että teillä olisi rahaa ostaa auto, niin ei tarvitsisi persaukisena kateellisuuttaan haitata meidän ahkerimpien omaisuutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
minulla on vieläkin olemassa auto. ja itse ajaminen on ihan kivaa joskus. varsinkin auton käyttäminen kauppakassina on kätevää, myönnän.

mutta yksityisautoiluun liittyy aivan järkyttävät kustannukset ja lisäksi henkilökohtaiset riskit: autoilijana voit käytännössä huomaamattasi syyllistyä monenlaisiin rikkomuksiin, josta joudut maksamaan kalliisti. pysäköintivirheistä ja ylinopeuksista alkaen. auton ylläpidosta on monenlaista käytännön harmia.

olen vähentänyt auton käytön minimiin. yllättävää kyllä en koe, että en voisi mennä sinne minne haluan. edelleen kyllä voin mennä vaikka taksilla tarvittaessa, mutta mieluummin menen kävelyä ja joukkoliikennettä suosiviin paikkoihin. hyvin pärjää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Autoilu köyhdyttää. Parkkimaksuihinkaan ei riitä rahaa. Eräänlaista tyhmyyttä ostaa auto ja huomata ,ettei siihen olekaan varaa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

7 uutta valetta ilmoille lykättynä

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/vahemman-nokottamista-pysakilla-7-asiaa-jotka-ratikka-parantaa-200131760/

Lukekaa ja naurakaa. Mikään noisgta ei ole sellainen asia, että sen toteuttaminen ei onnistuisi ilman kiskoja ja rautapyöriä. Aivan yhtä hyvin vaikka olisi alla asfaltti ja kumipyörät !

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta