Varokaa varokaa

ALERTNET

Väistämätön vika laatikossa. Sivun lopussa mallit.
http://www.wgmotorworks.co.uk/repairs/transmission/m32-gearbox/
https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=4&t=261935

35

7466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KetääTaiEi

      Hyvin toimi koko auton eliniän ajan, Opel vikalaatikosta huolimatta 376.149 km ja talvella kylki edellä tolpan ympäri. Auto lunariin onneksi ei muuta.

      • OpelClub

        Jos vm 2005 tuoreempaa Opelia olet hankkimassa, kannattaa pysytellä erossa sekä 2.2 vapari bensakoneesta että 1.4 turbo koneesta. Molemmat moottorit ovat aikamoisia suunnittelun kukkasia jo kestävyyden osalta ja kun tähän lisää niissä olevan M32 6-v vaihteiston, puhutaan melkoisesta miinasta.

        Turvallisin ja huolettomin valinta, jos Opelin aikoo hankkia, on ostaa se vapari bensakoneisena (1.6/1.8) ja 5-v manuaalilaatikolla tai sitten dieselinä ja automaatti askilla.


    • tasaista_paskalaatua

      10 vuotta on Opel/Gm noita väärin kasattuja (liian pienet laakerivälykset) ja ilmeisesti myös jossain määrin väärin suunniteltuja lootia kauputellut. Ei takaisinkutsukampanjaa, ei hyvityksiä, ei muutoksia tuotantoon, vaikka osa laatikoista porsii jo reilusti alle 100 tkm ajettuina. Kun takuu on ohi, niin artisti maksaa näyttää linjauksena olevan.

      Kertoo sen suuruisesta asennevammasta, että allekirjoittanut on vetänyt paksun viivan koko merkin yli. Ei kelpaa nekään mallit, joissa pommilootaa ei ole. Jos niistäkin vastaavanlainen suunnittelu/valmistusvirhe löytyy jostain muualta, niin toimintamalli on oletettavasti sama.

      • Kadett86

        On se kumma kun osalla vaihteet kestää koko auton iän mennen tullen ja osalla ei edes 100tkm. Tunnen monta Opelistia mutta en ketään jolla olisi hajonnut laatikko, miten se on mahdollista.

        Tälläkin hetkellä samassa autokatoksessa on 1-12 vuotta vanhoja Opeleita kuusi kappaletta. Corsa, Astra(2), Meriva ja Zafira(2) ovat edustettuina - kukaan ei ole joutunut korjauttamaan vaihteistoja tai valittanut niiden toiminnasta, miksi?

        Itselläni on ollut viisi Opelia, yhteensä yli 1200tkm ajettu, kaikkea muuta on hajonnut mutta ei vaihteistoja. Sylinterinkannen tiivisteitä, jäähdyttäjiä, latureita, startteja, pyöränlaakereita, virtalukkoja, stefoja, letkuja, ilmastontilaitteista - mutta ei ainuttakaan vaihteistoa ole korjattu.

        Voisiko laatikko-ongelmat johtua myös ajotavasta, tai huollot puuttesta?


      • Johan11

        Pakko vastata kun haukuit huollon puutteesta,laatikolle ei ole huolto- ohjelmaa.Omassa laatikossa poskilaakerit ulisee kylmänä samoin työkaverin ,joka onneksi sai laakeroinnin liikkeen takuuseen.Gm ei tule vastaan millään lailla.Vika on kuulemma saatu kuntoon 2013 syksyllä.Palattu takaisin Timkenin laakereihin.Laakkonen taas vittuili että ei me käytetylle mitään takuuta voida myöntää!


      • turbojenlootat.hajoo

        Ongelmalaatikot näyttäs koskevan vain bensa/diesel turboja. Vaparikoneissa eri laatikot.


      • IhanMitenVaa

        Ostit Opelin Laakkoselta ja ilman takuuta - linee oma vikasi. Huolto-ohjelma tai ei, vaiheistoöljyt kannattaa vaihtaa näissä olosuhteissa 120.000 tai 10-vuoden välein. Se ei ole kustannus josta kannattaa säästää. Itse olen vaihdattanut kaikkiin autoihini 120.000 huollon yhteydessä. Joissain automerkeissä jopa kuuluu huolto-ohjelmaan.


      • Johan11

        Onneksi ei pitänyt ääntä lämpimällä kelillä sain vittuuksissani vaihdettua Laakkosella toiseen merkkiin.Lokakuussa vika paljastuu,mutta en minäkään takuita myönnä käytetylle.


      • Eikannata
        Johan11 kirjoitti:

        Onneksi ei pitänyt ääntä lämpimällä kelillä sain vittuuksissani vaihdettua Laakkosella toiseen merkkiin.Lokakuussa vika paljastuu,mutta en minäkään takuita myönnä käytetylle.

        Jos liike ei myönnä takuuta käytetylle autolle - kierrän kaukaa liikkeen. Jos et kerro ostajalle tiedossa olevaa vikaa syyllistys petokseen, oli kyseessä liike tai yksityinen. Aina kannattaa kertoa tiedossa olevat viat - oireet on oma juttunsa. Jos auto on huollettu esim samassa liikkeessä johon myyt / vaihdat auton - siitä on hyötyä mahdollisessa riitatilanteessa.
        Kannattaa lukea vaikka ei haluaisikaan uskoa juttua.

        https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/kaytetyn-auton-virhe/


      • Turbopower
        turbojenlootat.hajoo kirjoitti:

        Ongelmalaatikot näyttäs koskevan vain bensa/diesel turboja. Vaparikoneissa eri laatikot.

        Vaparikoneinen bensa 2,2 on juurikin tuolla laatikolla. Ja sitävastoin 2,0 bensaturbo on ihan eri laatikolla, joka kestää.


      • turbojenlootat.hajoo
        Turbopower kirjoitti:

        Vaparikoneinen bensa 2,2 on juurikin tuolla laatikolla. Ja sitävastoin 2,0 bensaturbo on ihan eri laatikolla, joka kestää.

        Niin,, tuo 2.2 litranen onkin ainoa vaparikone ongelmalistalla, kaikki muut n. 30 kpl. vikalootaa koskee turboja.


      • E.Helminen
        IhanMitenVaa kirjoitti:

        Ostit Opelin Laakkoselta ja ilman takuuta - linee oma vikasi. Huolto-ohjelma tai ei, vaiheistoöljyt kannattaa vaihtaa näissä olosuhteissa 120.000 tai 10-vuoden välein. Se ei ole kustannus josta kannattaa säästää. Itse olen vaihdattanut kaikkiin autoihini 120.000 huollon yhteydessä. Joissain automerkeissä jopa kuuluu huolto-ohjelmaan.

        Insinöörin matikka ei toimi, laatikon laakerien hajoaminen alle 100tkm voidaan estää vaihtamalla öljyt 120tkm välein?Kerrotko vielä miten huoltamalla voidaan estää vesipumpun hajoamiset ja vesivuodot muovisissa vesikoteloissa?Itse olen sitä mieltä että osat ovat huonoja jos niitä pitää myötäänsä vaihtaa.Itsellä vaihdettiin kolmen vuoden aikana kaikki nämä.Nyt alla toinen merkki eikä aina ole lätäkkö auton alla.Toivottavasti et pahastu kovana Opel miehenä.


      • HuonoaOnnea

        Tästä huolimatta minulla eikä minun tuntemilla henkilöillä ole ollut vastaavia ongelmia laatikoiden kanssa - syytä en osaa sanoa. Itse vaihdatan jatkossakin laatikkoöljyt 120.000 km välein (merkistä huolimatta) - ilman mitään sen suurempaa matemaatista tarkastelua. Ei ole hajonnut vesipumppua tai koteloa yhdestäkään aikaisemmasta Opelistani ja kumma juttu että en tunne ketään kenelle olisi näinkään käynyt. Olet aika huono-onninen henkilö en voi muuta sanoa.

        Paljon on minullakin hajonnut osia autoista mutta vaihteistojen tai vesipumppujen kanssa ei ole ollut onegelmia. Tasapuolisuuden nimissä täytyy sanoa, että on minulla ja perheessä ollut muitakin autoja kuin Opel - esim Nissan ja Toyota - eivät olleet sen vähävikaisempia, omat ongelmat oli näidenkin kanssa.

        Tästä huolimatta en ostaisii Laakkoselta tai keneltään muultakaan käytettyä autoa ilman takuuta. Enkä ole tähän mennessä ostanutkaan. Aina olen saannut vähintän vuoden tai 30.000km takuun kaikkiin autoihin jotka olen käytettynä perheeseen ostanut.

        Toivottavasti "uusi" merkkisi on kestävämpi kuin aikaisempi oli.


      • ongelman_väistelelyä
        Kadett86 kirjoitti:

        On se kumma kun osalla vaihteet kestää koko auton iän mennen tullen ja osalla ei edes 100tkm. Tunnen monta Opelistia mutta en ketään jolla olisi hajonnut laatikko, miten se on mahdollista.

        Tälläkin hetkellä samassa autokatoksessa on 1-12 vuotta vanhoja Opeleita kuusi kappaletta. Corsa, Astra(2), Meriva ja Zafira(2) ovat edustettuina - kukaan ei ole joutunut korjauttamaan vaihteistoja tai valittanut niiden toiminnasta, miksi?

        Itselläni on ollut viisi Opelia, yhteensä yli 1200tkm ajettu, kaikkea muuta on hajonnut mutta ei vaihteistoja. Sylinterinkannen tiivisteitä, jäähdyttäjiä, latureita, startteja, pyöränlaakereita, virtalukkoja, stefoja, letkuja, ilmastontilaitteista - mutta ei ainuttakaan vaihteistoa ole korjattu.

        Voisiko laatikko-ongelmat johtua myös ajotavasta, tai huollot puuttesta?

        > On se kumma kun osalla vaihteet kestää koko auton iän mennen tullen ja osalla ei edes 100tkm

        Ei ole yhtään kumma, että opeluskovainen yrittää epätoivoisesti etsiä syytä auton käyttövirheestä. Tämä "ajettu liian isolla vaihteella" ym. on niin wanha juttu. Jos hajoaminen olisi käytöstä kiinni, niin voisi olettaa vaihteiston hajoavan kaikkein nopeimmin raskaimmissa autoissa, esim. Alfa 159 (1,7 tonnin keijukainen). Kummasti vaan se noissakin kestää ihan sen minkä 1,3 tonnin C-segmenttiläisissä. Eli jossain 70 tkm-150 haarukassa sanoo poks ne yksilöt, joissa on laakerivälykset pahimmin pielessä.

        Sekin on jo moneen kertaan testattu, että pelkkien laakerien vaihto ilman välysten säätöä kohdilleen saattaa johtaa lootan uuteen porsimiseen jo 10-20 tkm korjauksen jälkeen!

        Kun tällaista, täysin tuhoon tuomittua korjaamistakin harrastetaan, on selvää, ettei valmistajaa ole paskan vertaa kiinnostanut ongelmaa selvittää eikä lähettää korjaamoille ohjeita laakerivälysten tarkastamiseen ja säätöön.


      • TämäTästäx

        Opel-uskovainen? En ota autoja ja uskontoa yleensä samaan lauseeseen. Autot ovat kuitenkin vain autoja vaikka merkki olisi Opel.
        Tästä huolimatta minulla tai ystävilleni ei ole ollut ongelmia vaihteistojen kanssa - ihme juttu. Suosittelen etsimään vikaa penkin ja ratin välistä.
        Olen koneinsinööri ja tiedä yhtä ja toista myös pienemmistä moottoreista vaikka isommat tuovatkin leivän pöytään.


      • Oikeillavaihteilla_W50df

        Opelin f13 laatikko 634kkm takana, pari kolme kertaa öljyt vaihdettu. Korjaamatta liki mersun kilometrit, ei kai ihan huono?


      • E.Helminen
        TämäTästäx kirjoitti:

        Opel-uskovainen? En ota autoja ja uskontoa yleensä samaan lauseeseen. Autot ovat kuitenkin vain autoja vaikka merkki olisi Opel.
        Tästä huolimatta minulla tai ystävilleni ei ole ollut ongelmia vaihteistojen kanssa - ihme juttu. Suosittelen etsimään vikaa penkin ja ratin välistä.
        Olen koneinsinööri ja tiedä yhtä ja toista myös pienemmistä moottoreista vaikka isommat tuovatkin leivän pöytään.

        Hyvin arvasin insinöörin olevan asialla:-).Onko sinulla koskaan ollut m32 laatikkoa 1.4 turbo koneessa?Tuskin,itsellä ollut monta Opelia aiemmin ja ei isompia ongelmia.Opel asentajan mukaan ongelmia ei ole 2014 eteenpäin.Uskon häntä enemmän kuin sinua.


      • Johan111
        HuonoaOnnea kirjoitti:

        Tästä huolimatta minulla eikä minun tuntemilla henkilöillä ole ollut vastaavia ongelmia laatikoiden kanssa - syytä en osaa sanoa. Itse vaihdatan jatkossakin laatikkoöljyt 120.000 km välein (merkistä huolimatta) - ilman mitään sen suurempaa matemaatista tarkastelua. Ei ole hajonnut vesipumppua tai koteloa yhdestäkään aikaisemmasta Opelistani ja kumma juttu että en tunne ketään kenelle olisi näinkään käynyt. Olet aika huono-onninen henkilö en voi muuta sanoa.

        Paljon on minullakin hajonnut osia autoista mutta vaihteistojen tai vesipumppujen kanssa ei ole ollut onegelmia. Tasapuolisuuden nimissä täytyy sanoa, että on minulla ja perheessä ollut muitakin autoja kuin Opel - esim Nissan ja Toyota - eivät olleet sen vähävikaisempia, omat ongelmat oli näidenkin kanssa.

        Tästä huolimatta en ostaisii Laakkoselta tai keneltään muultakaan käytettyä autoa ilman takuuta. Enkä ole tähän mennessä ostanutkaan. Aina olen saannut vähintän vuoden tai 30.000km takuun kaikkiin autoihin jotka olen käytettynä perheeseen ostanut.

        Toivottavasti "uusi" merkkisi on kestävämpi kuin aikaisempi oli.

        Joo kiitos,hyvin on Volvo pelannut.Merkkinä ei sinänsä uusi,edellisellä ajoin 11-vuotta ,vaikka täällä varoiteltiin että pikku Volvot on tehty Belgiassa ,pysy erossa niistä.
        Nesteet on pysyneet sisällä ja laatikko on hiljainen,nyt tätäkin osaa arvostaa.Vähän odottelin soittoa Astrasta kun pakkaset alkoivat mutta ei ole kuulunut mitään:-)


      • m32va
        Johan11 kirjoitti:

        Pakko vastata kun haukuit huollon puutteesta,laatikolle ei ole huolto- ohjelmaa.Omassa laatikossa poskilaakerit ulisee kylmänä samoin työkaverin ,joka onneksi sai laakeroinnin liikkeen takuuseen.Gm ei tule vastaan millään lailla.Vika on kuulemma saatu kuntoon 2013 syksyllä.Palattu takaisin Timkenin laakereihin.Laakkonen taas vittuili että ei me käytetylle mitään takuuta voida myöntää!

        minulle vaihdettiin kaikki laakerit ja stevat 6v vanhaan autoon maahantuoja ja myyjä maksoivat
        Kannattaa käyttää merkki-huollossa,eikä ole kallis kuin joka neljäs vuosi.


      • enbij
        Eikannata kirjoitti:

        Jos liike ei myönnä takuuta käytetylle autolle - kierrän kaukaa liikkeen. Jos et kerro ostajalle tiedossa olevaa vikaa syyllistys petokseen, oli kyseessä liike tai yksityinen. Aina kannattaa kertoa tiedossa olevat viat - oireet on oma juttunsa. Jos auto on huollettu esim samassa liikkeessä johon myyt / vaihdat auton - siitä on hyötyä mahdollisessa riitatilanteessa.
        Kannattaa lukea vaikka ei haluaisikaan uskoa juttua.

        https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/kaytetyn-auton-virhe/

        Tavallisen kuluttajan ei kannata vioista ilmoittaa,
        sen välttää sanomalla ettei tiedä autoista mitään.
        vaikka olis mikä vika.


      • nerkkil
        ongelman_väistelelyä kirjoitti:

        > On se kumma kun osalla vaihteet kestää koko auton iän mennen tullen ja osalla ei edes 100tkm

        Ei ole yhtään kumma, että opeluskovainen yrittää epätoivoisesti etsiä syytä auton käyttövirheestä. Tämä "ajettu liian isolla vaihteella" ym. on niin wanha juttu. Jos hajoaminen olisi käytöstä kiinni, niin voisi olettaa vaihteiston hajoavan kaikkein nopeimmin raskaimmissa autoissa, esim. Alfa 159 (1,7 tonnin keijukainen). Kummasti vaan se noissakin kestää ihan sen minkä 1,3 tonnin C-segmenttiläisissä. Eli jossain 70 tkm-150 haarukassa sanoo poks ne yksilöt, joissa on laakerivälykset pahimmin pielessä.

        Sekin on jo moneen kertaan testattu, että pelkkien laakerien vaihto ilman välysten säätöä kohdilleen saattaa johtaa lootan uuteen porsimiseen jo 10-20 tkm korjauksen jälkeen!

        Kun tällaista, täysin tuhoon tuomittua korjaamistakin harrastetaan, on selvää, ettei valmistajaa ole paskan vertaa kiinnostanut ongelmaa selvittää eikä lähettää korjaamoille ohjeita laakerivälysten tarkastamiseen ja säätöön.

        Merkkiliike antaa kahden vuoden takuun jos laatikko korjataan heillä.


      • Johan111
        m32va kirjoitti:

        minulle vaihdettiin kaikki laakerit ja stevat 6v vanhaan autoon maahantuoja ja myyjä maksoivat
        Kannattaa käyttää merkki-huollossa,eikä ole kallis kuin joka neljäs vuosi.

        Olitko ensimmäinen omistaja?
        Yleensä pesevät kätensä jos olet toinen omistaja.


      • Ygtc
        HuonoaOnnea kirjoitti:

        Tästä huolimatta minulla eikä minun tuntemilla henkilöillä ole ollut vastaavia ongelmia laatikoiden kanssa - syytä en osaa sanoa. Itse vaihdatan jatkossakin laatikkoöljyt 120.000 km välein (merkistä huolimatta) - ilman mitään sen suurempaa matemaatista tarkastelua. Ei ole hajonnut vesipumppua tai koteloa yhdestäkään aikaisemmasta Opelistani ja kumma juttu että en tunne ketään kenelle olisi näinkään käynyt. Olet aika huono-onninen henkilö en voi muuta sanoa.

        Paljon on minullakin hajonnut osia autoista mutta vaihteistojen tai vesipumppujen kanssa ei ole ollut onegelmia. Tasapuolisuuden nimissä täytyy sanoa, että on minulla ja perheessä ollut muitakin autoja kuin Opel - esim Nissan ja Toyota - eivät olleet sen vähävikaisempia, omat ongelmat oli näidenkin kanssa.

        Tästä huolimatta en ostaisii Laakkoselta tai keneltään muultakaan käytettyä autoa ilman takuuta. Enkä ole tähän mennessä ostanutkaan. Aina olen saannut vähintän vuoden tai 30.000km takuun kaikkiin autoihin jotka olen käytettynä perheeseen ostanut.

        Toivottavasti "uusi" merkkisi on kestävämpi kuin aikaisempi oli.

        Insinööri,käy katsomassa Astra osiossa m32 vaihdelaatikon ongelmista muillakin.Se ei lohduta,jos muut laatikot Opelia kestää,jos on erehtynyt m32 mallin ostamaan.


      • ööppel_paras
        Kadett86 kirjoitti:

        On se kumma kun osalla vaihteet kestää koko auton iän mennen tullen ja osalla ei edes 100tkm. Tunnen monta Opelistia mutta en ketään jolla olisi hajonnut laatikko, miten se on mahdollista.

        Tälläkin hetkellä samassa autokatoksessa on 1-12 vuotta vanhoja Opeleita kuusi kappaletta. Corsa, Astra(2), Meriva ja Zafira(2) ovat edustettuina - kukaan ei ole joutunut korjauttamaan vaihteistoja tai valittanut niiden toiminnasta, miksi?

        Itselläni on ollut viisi Opelia, yhteensä yli 1200tkm ajettu, kaikkea muuta on hajonnut mutta ei vaihteistoja. Sylinterinkannen tiivisteitä, jäähdyttäjiä, latureita, startteja, pyöränlaakereita, virtalukkoja, stefoja, letkuja, ilmastontilaitteista - mutta ei ainuttakaan vaihteistoa ole korjattu.

        Voisiko laatikko-ongelmat johtua myös ajotavasta, tai huollot puuttesta?

        Johtuu ajotavasta takuula osin, koska autokouluissa opetetaan että jurnutetaan pienillä kierroksilla ja siinä ei hemmetti kestä mitkään laakerit jos vielä urpomoottoreissa vääntö kova. Voipi olla että laakeritkaa eivät ole mersun luokkaa mutta jos pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella ajetaan niin ei se ainakaan auta.
        Toisilla autot kestää , ja itelläni 20 vuoden ja monen auton loota ei ole porsinut , en muuten aja pienillä kierroksilla vaaan aina kunnolla töppöstä...


      • Anonyymi
        TämäTästäx kirjoitti:

        Opel-uskovainen? En ota autoja ja uskontoa yleensä samaan lauseeseen. Autot ovat kuitenkin vain autoja vaikka merkki olisi Opel.
        Tästä huolimatta minulla tai ystävilleni ei ole ollut ongelmia vaihteistojen kanssa - ihme juttu. Suosittelen etsimään vikaa penkin ja ratin välistä.
        Olen koneinsinööri ja tiedä yhtä ja toista myös pienemmistä moottoreista vaikka isommat tuovatkin leivän pöytään.

        HEI OPELIN INCSNIA AUTOMAATTI VAIHRE EI AINA MENE KUNNOLLA P ASENTOON SILLOIN AVAIN VIRTA LUKOSTA POIS EI LÄHRE MUUTAMAN KERRAN KOITAA SIT POIS VOIKO VIKA OLLA TÄMMÖINEN VAI VOIKO VIKA OLLA SIINÄ VAIHTEEN SIIRTO NAPISSA KIITOS AVUN ANNOISTA


    • Silinterissä

      Riippuu täysin pukukoodista; Kun kuskilla lippalakki, niin mikään auto ei kestä.

      • porsaita_äidin

        Opel uskovainen lammas tyytyy kohtaloonsa ja selittää M32 lootan porsimisen johtuvan käyttövirheestä. GM käärii rahat ja nauraa paskaiset naurut.

        PS. aika vakuuttavaa myös 1,4 l bensaturbojen laatu. 2 autoa ollut TM kestotestissä ja molemmista turbon kuori halki alta 60 tkm.


    • näin_meillä

      Hmm, mulla on Vectra C -06 1,9 CDTI ja M32-laatikko. Kilometrejä nyt 260 000 ja 170 000 kohdalla öljyt vaihdettu laatikkoon. ei ulise eikä tee mitään muutakaan ihmeellistä. Eikä ole muutenkaan muuta vaihdettu kuin kuluvia osia. Ehkäpä näissä laitteissa on suuria laatuheittelyjä ja itselle on osunut se laadukkaampi peli. No kukapa näistä tietää?

      • Nhwjw

        Taitaa olla "koneinzinjööri" maahantuojan hopottaja.Firman Renaultissa tyyppivikana sadeveden valuminen koneen päälle joka rikkoo suuttimen .Englannissa takuu korvaa tämän Suomessa vaan selitettiin että itse olet rikkonut ja artisti maksoi.Ihan vaan offtopikkina.


      • EikiiitosX
        Nhwjw kirjoitti:

        Taitaa olla "koneinzinjööri" maahantuojan hopottaja.Firman Renaultissa tyyppivikana sadeveden valuminen koneen päälle joka rikkoo suuttimen .Englannissa takuu korvaa tämän Suomessa vaan selitettiin että itse olet rikkonut ja artisti maksoi.Ihan vaan offtopikkina.

        Mitähän se rellun ongelma tähän liittyy, jos itse rikot niin itse myös maksat...eikö se näin mene Ranskalaisten autojen kanssa. Offtop - hakeudu hoitoon.

        Ei hoopota maahantuojat minua - mutta kun ei ole ongelmia niin minkäs teet. Erotan kyllä viallisen ja ehjän vaihdelaatikon äänen.


      • uniikkeja

        Mahottomia vehkeitä ei myö ostella noitakaan!


      • Samastarbu
        EikiiitosX kirjoitti:

        Mitähän se rellun ongelma tähän liittyy, jos itse rikot niin itse myös maksat...eikö se näin mene Ranskalaisten autojen kanssa. Offtop - hakeudu hoitoon.

        Ei hoopota maahantuojat minua - mutta kun ei ole ongelmia niin minkäs teet. Erotan kyllä viallisen ja ehjän vaihdelaatikon äänen.

        Profeetaksi on mainittu mutta ei koskaan sateentekijäksi:-) luetun ymmärtäminen ei ole kaikille helppoa.


      • NeVälimerkit

        Ei ole, mutta aina voit harjoitella, voit aloittaa vaikka helposta ABC-kirjasta.


      • Samastarbu

        Oftopic eli asiaankuulumaton kirjoitinkin.Inzinjööri voi itse hakeutua hoitoon tai takaisin saloille!Kerro vielä lisää Opeleista!


      • IlpoL
        NeVälimerkit kirjoitti:

        Ei ole, mutta aina voit harjoitella, voit aloittaa vaikka helposta ABC-kirjasta.

        Tyypillinen pilkun n....ja insinööri! Meillä taloyhtiön kaikki kokoukset venyivät,kun insinööri viilasi joka asiassa pilkun paikkaa.Alkoholisoitunut reppana tajusi onneksi muuttaa yhden varoituksen jälkeen Sipoon korpeen omakotitaloon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe