Miehen vauvakuume

Heinä8

Todella rasittavaa kun mies jauhaa koko ajan että lapsellemme pitää tehdä äkkiä kaveri. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja miehellä kaksi lähes aikuista lasta ennestään.
Mulle riittää yksi, alan olla jo riski-ikänen, ensimmäinen ja viimeinen raskaus oli todella vaikea enkä haluaisi enää omaakaan terveyttäni riskeerata. Olin itse jo sen ikäinen saadessani pikkuveljen, etten enää tarvinnut leikkikaveria enkä ole vanhemmilleni katkera siitä etteivät tehneet mulle kaveria kun olin pieni.
Tämä on meillä nykyään aika kova riidan aihe, olen jo sanonut miehelle pariinkin kertaan että etsii sitten nuoremman lapsentekijän jostain kun on niin kova pakkomielle. Toivoisin että hän pystyisi joskus ajatteleen minunkin näkökulmastani asiaa, mutta taitaa olla turha toivo :/

14

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhanVainOk

      Etsi itsellesi harrastuksia ja anna miehesi huolehtia lapsestanne 24/7. Kyllä se siitä rauhoittuu!

    • Heinä8

      Ei pysty olemaan 2 tuntia enempää kaksin lapsen kanssa. Kun jouduin ensiapuun tarkkailuun yöksi, lapsi olikin mummolassa aamulla...

      • IhanVainOk

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun hän osoittaa olevansa valmis siihen. Toimi ohjeeni mukaan.


      • Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun hän osoittaa olevansa valmis siihen. Toimi ohjeeni mukaan.

        Sitä päivää on turha odottaa, nyt alkaa jo kello tikittää :D
        Voi osoittaa innostusta lastenhoitoon max viikon..se on vaan joku kumma kivikautinen käsitys, että isien ei tarvi osallistua mihinkään ja vedotaan raskaisiin töihin. 3-vuorotyöni mullakin on tässä sivussa hoidettavana kaiken mun sirkuksen lisäksi. Ja lisää vaan pitäs tehdä hoidettavia, ei käy. En ymmärrä ajatustapaa että pitää verrata itseään esim sukulaisiin, joka tekee isoja lapsilaumoja. Tuntuu myös epäreilulle miehen kolmea lasta kohtaan, jotka voivat tuntea itsensä riittämättömiksi kun halutaan vaan lisää. Ja tähän ei muuten liity mitään vakaumusta /uskonnollista painostusta tehdä lapsia :D


      • IhanVainOk
        Heinä8 kirjoitti:

        Sitä päivää on turha odottaa, nyt alkaa jo kello tikittää :D
        Voi osoittaa innostusta lastenhoitoon max viikon..se on vaan joku kumma kivikautinen käsitys, että isien ei tarvi osallistua mihinkään ja vedotaan raskaisiin töihin. 3-vuorotyöni mullakin on tässä sivussa hoidettavana kaiken mun sirkuksen lisäksi. Ja lisää vaan pitäs tehdä hoidettavia, ei käy. En ymmärrä ajatustapaa että pitää verrata itseään esim sukulaisiin, joka tekee isoja lapsilaumoja. Tuntuu myös epäreilulle miehen kolmea lasta kohtaan, jotka voivat tuntea itsensä riittämättömiksi kun halutaan vaan lisää. Ja tähän ei muuten liity mitään vakaumusta /uskonnollista painostusta tehdä lapsia :D

        Kerro suoraan näkemyksesi. Kai te puhua osaatte?


      • Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

        Kerro suoraan näkemyksesi. Kai te puhua osaatte?

        Kyllä me osataan puhua ja kertoa asiamme. Puhe vaan päättyy yleensä järjettömään riitaan.


      • IhanVainOk
        IhanVainOk kirjoitti:

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun hän osoittaa olevansa valmis siihen. Toimi ohjeeni mukaan.

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun itse osoitan olevani valmis siihen. Toimi miehen ohjeiden mukaan.


      • Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun itse osoitan olevani valmis siihen. Toimi miehen ohjeiden mukaan.

        No en tosiaan!


      • IhanVainOk
        Heinä8 kirjoitti:

        No en tosiaan!

        No tosiaankin toimit!


      • Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

        No tosiaankin toimit!

        Miksi?


      • IhanVainOkAlkup
        Heinä8 kirjoitti:

        Miksi?

        Huomaatko, että joku ressukka alkoi kirjoitella minun nikilläni? Näitä reppanoita valitettavasti on täällä.


      • tarkoititko
        IhanVainOkAlkup kirjoitti:

        Huomaatko, että joku ressukka alkoi kirjoitella minun nikilläni? Näitä reppanoita valitettavasti on täällä.

        "lastensuojelu" viranomaisia


      • Heinä8
        tarkoititko kirjoitti:

        "lastensuojelu" viranomaisia

        Nyt vasta tajusin. En ole näillä foorumeilla ennen pyörinyt, en tiennytkään että täällä on tuollaisia hörhöjä liikkeellä. Aika köyhää elämää tarvii olla, et tulee tänne kommentoimaan toisten nikeillä. Hyvä kun oikaisit.


    • tarkoititko

      "lastensuojelu" viranomaisia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe