Uusi Yaris Hybrid 5,7 l/100 km

Näin kertoo aamun Hesarin koeajo.. Lisäpaino näkyy pikkuauton kulutuksessa ja suorituskyvyssä.
Ilmianna
Jaa

58 Vastausta



Ei siis paljoa enempää kuin vaikka Polo tai Fabia TSI-moottorilla. Ne ovat kuitenkin kevyempiä ja paljon parempia ajettavia.
Ilmianna
Jaa
Kuka sellaisiakin ostaa? Ei kukaan normaali ainakaan.
Ilmianna
Jaa
En tajua kuinka nuo koeajajat noita ajaa??? Eihän Hybridi Yaris kuluta edes motarilla 125kmh noin paljoa! Just tulin kotiin Hki-Hml-Hki ressusta ja keskikulutus 4,8l/100km. Ja tuossa pääasiassa 120kmh aluetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Katso vaikka GPS-näytöstä, mikä on todellinen nopeus kun Yariksen mittari näyttää 125 km/h.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulla meni samalla välillä 4,8l dieseliä ja ohitin muutaman yariksen kun ajelivat motaria 110 taulussa. Mulla 275 hv ja autossa painoa 1,5 kertaa Yariksen verran, joten onko 4,8 l yarikselle pieni kulutus? Ei todellakaan jos olisi 2l niin sitten voisi kehua, kulutuksella kukaan ei voi puolustella Yarista tai hybridiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
h.anuri kirjoitti:
Mulla meni samalla välillä 4,8l dieseliä ja ohitin muutaman yariksen kun ajelivat motaria 110 taulussa. Mulla 275 hv ja autossa painoa 1,5 kertaa Yariksen verran, joten onko 4,8 l yarikselle pieni kulutus? Ei todellakaan jos olisi 2l niin sitten voisi kehua, kulutuksella kukaan ei voi puolustella Yarista tai hybridiä.
Samalla tavalla mun entinen 3.0tdiq 300hp/650Nm vei vähemmän kuin nykyinen auto motarilla, mutta tässä oli kyse siitä, että kuinka tuo koeajaja voi saada tuon kuluttamaan noin paljon...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Alitehoisella moottorilla varustettujen autojen normikulutukset ovat tosi pienet, mutta käytännön elämässä kulutus voi olla suurempi kuin tehokkaammilla, kun sillä mopolla yritetään ajaa muun liikenteen tahtiin, mikä edellyttää jatkuvasti lappu lattiassa ajoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mopon_rääkkäys kirjoitti:
Alitehoisella moottorilla varustettujen autojen normikulutukset ovat tosi pienet, mutta käytännön elämässä kulutus voi olla suurempi kuin tehokkaammilla, kun sillä mopolla yritetään ajaa muun liikenteen tahtiin, mikä edellyttää jatkuvasti lappu lattiassa ajoa.
Autot valitaan tarpeen mukaan. Mä ajan 80% ajasta kaupungissa, joten siellä kulutus on kohdallaan, motariajoa tulee muutaman kerran vuodessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En tajua kuinka nuo koeajajat noita ajaa??? Eihän Hybridi Yaris kuluta edes 60kmh noin vähää! Just tulin kotiin Hki-Hml-Hki ressusta ja keskikulutus 8,8l/100km. Ja tuossa pääasiassa 60kmh aluetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kuinkahan monta tuntia vuorokaudessa menee Toyotan kunniaa puolustaessa ja harhaisen uskon puolustamiseen menee tällä trollinmetsästäjällä? Jos tuosta et saa palkkaa, niin sitten tuo on pakko luokitella pakkomielteeksi ja jopa sairaudeksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Sieltä tuli taas tojoukkelin tietopläjähdys. Ainoa viesti kokonaan ilman asia sisältöä. Lipsuuko ote?
Aivan kauheahan toi kulutus on. Missään autossa normikulutus ei vastaa todellista kulutusta, mutta hybridiautoissa eri on suurin. Noiden kulutushan mitataan täydellä akulla silloinkin kun kysymyksessä ei ole ladattava hybridi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ToyotaForNobody kirjoitti:
Kuinkahan monta tuntia vuorokaudessa menee Toyotan kunniaa puolustaessa ja harhaisen uskon puolustamiseen menee tällä trollinmetsästäjällä? Jos tuosta et saa palkkaa, niin sitten tuo on pakko luokitella pakkomielteeksi ja jopa sairaudeksi.
Pari kertaa päivässä ehkä 10-15 minuuttia. Se on lopulta suhteellisen lyhyt aika verrattuna sinun 18 h/vrk tahtiisi, Toyota-palstan oma trollipoju.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vastataanpa_pojulle kirjoitti:
Pari kertaa päivässä ehkä 10-15 minuuttia. Se on lopulta suhteellisen lyhyt aika verrattuna sinun 18 h/vrk tahtiisi, Toyota-palstan oma trollipoju.
Höpö höpö, sinä asut täällä vahtimassa "Toyotan kunniaa" 24/7 ja ympäri vuoden. Onko terveen merkki? Trollipoika on vallannut asunnostasi joka kulman ja skitsofrenia ei parane ilman hoitoa. Lääkityksen aloitusta ei sinun kohdalla kannata enää lykätä yhtään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
trololololooo kirjoitti:
Höpö höpö, sinä asut täällä vahtimassa "Toyotan kunniaa" 24/7 ja ympäri vuoden. Onko terveen merkki? Trollipoika on vallannut asunnostasi joka kulman ja skitsofrenia ei parane ilman hoitoa. Lääkityksen aloitusta ei sinun kohdalla kannata enää lykätä yhtään.
Pistäydyn taas muistuttamassa sinua sairaudestasi omalla kertomuksellasi sekopäisyytesi syistä.

Hei kaikki
Koska minusta ja sairaudestani skitsofreniasta on täällä esitetty arvailuja, haluan selventää taustojani ja syitä kuinka tähän on tultu.
Äitini on aina ollut vähän huolimaton elämänsä kanssa. Niinpä meillä on miehenketaleita juossut lukematon määrä. Koska äipän suhtautuminen alkoholiin on vähän labiili, joskus sillä menee yli ja mukaan eksyy mitä ihmeellisimpiä renttuja. Yhden kapakkaillan seurauksena synnyin minäkin ja äipän mukaan ns perspanolla alkunsa saaneena. Siksihän minusta tuli mikä tuli. Äipän poikaystävät eivät ole aina olleet kilttejä minulle paitsi yksi setä jolla oli namuja mukana. Se sattui vähän ja kakat meni pitkään housuun. Muiden meillä ollessa oli parempi pysyä peräkammarissa josta tulikin minulle kuin oma koti. Äippä tuo minulle sinne pitsanpaloja ja limsaa. Kun minulla on kiireitä tietokoneella, voin myös pissiä kätevästi tyhjään limsapulloon. Yritin minä koulujakin käydä mutta taisin olla liian viisas kun puhuivat jotain alisuorittamisesta. Äippä olisi halunnut että jonain päivänä sen ei tarvitsisi huolehtia minusta mutta minusta tuntuu että haluan olla kotona äipän kanssa koko elämäni. Yksi niistä sedistä jotka olivat äipän kanssa kavereita, ajoi Tojotalla ja minusta tuntuu että se ei olisi päässyt meille niin usein jos olisi ajanut jollain Skodalla. Tuskin äippäkään olisi sellaista kommaria pitkään katellut.Olen minä kyllä huomannut että minä olen vähän erilainen kuin muut ja niin se psykiatrikin sanoi mutta äippä lupasi pitää minut kotona lukkojen takana kun lääkäri ehdotti sijoittamistani Lapinlahdelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Halpoishybridit tuhnulla apukoneella imuroi bensaa jos ajaa muun liikenteen tahtiin ja erehtyy ihan motarille asti ja koittaa pysyä poissa muiden jaloista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Aina vaan näitä epäasiallisuuksia. Voisitkonkirkoitella skitsofreniajutut tuonne pipopalstalle jaautojutut tänne. Mitä muuten oisit mieltä Toyotan kulutuksesta, tuntuuko hybridi ostamisen väärtiltä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yaris automaatti 2016. Kuluttaa 4.7 l /100km, on nääs mitattu. On nääs koko vuoden keskikulutus. Hölmökin tietää että hybridi kuluttaa enemmän, on nääs kokeiltu.
Tosin voi rummuttaa olevansa ekomies.
Ilmianna
Jaa
Hybridi-Yarisilla pääsee helposti alle 7 litran, kun ajaa rauhallisesti.
Ilmianna
Jaa
Mitenkä olet mitannut koko vuoden keskikulutuksen? Taidat olla niitä tietämättömiä jotka luulevat, että ajotietokone mittaa loputtomiin kokoajan jos sitä ei nollaa välillä. Todellisuudessa tietokone nollaa tuon arvon tietyn välimatkoin välein, sillä muuten koko mittaus ei kertoisi kuljettajalle mitään järkevää tietoa, eikä pystyisi ennakoimaan tulevaa mahdollista kulutusta, sillä olosuhteet ja ajotapa voi muuttua oleellisesti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Kyllä ainakin minun saksalainen M-merkkinen kertoo koko auton historian ajalta kilometrit, käyttötunnit, keskinopeuden sekä keskikulutuksen. Päivittäin näyttää ajomäärän, ajan ja kulutuksen ym. Lienee valittavissa mitä haluaa näytölle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taitaa ollakin poikkeus tapaus, en kyllä tiedä yhtään muuta autoa joka ilmoittaa keskikulutuksen koko auton historian ajalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ohjekirjaSeMystinenTeos kirjoitti:
Taitaa ollakin poikkeus tapaus, en kyllä tiedä yhtään muuta autoa joka ilmoittaa keskikulutuksen koko auton historian ajalta.
Niin se tekee, ellei laskureita nollata välillä. Kerran seurasin noin 50.000 km pätkän päätyen 1 - 2 desin päähän tankkikirjan lukemasta. Webasto ottaa polttoaineensa mittauksen ohitse, mikä minun käytössäni vetää talvilukeman kolmisen desiä pieleen ja ympärivuotisen vähän vähemmän.

Joissain merkeissä tuokin on laskuissa mukana, muistaakseni ainakin Ford Mondeon tietokone laskee myös lisälämmittimen kulutuksen ajotietokoneen lukemaan.

Olennaista kai näissä on tosiaikainen mittaus, joka palautteellaan opastaa kuljettajaa taloudelliseen ajoon. Pitkän ajan keskiarvot joutuu kuitenkin laskemaan tankkauksista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
E220_CDI kirjoitti:
Niin se tekee, ellei laskureita nollata välillä. Kerran seurasin noin 50.000 km pätkän päätyen 1 - 2 desin päähän tankkikirjan lukemasta. Webasto ottaa polttoaineensa mittauksen ohitse, mikä minun käytössäni vetää talvilukeman kolmisen desiä pieleen ja ympärivuotisen vähän vähemmän.

Joissain merkeissä tuokin on laskuissa mukana, muistaakseni ainakin Ford Mondeon tietokone laskee myös lisälämmittimen kulutuksen ajotietokoneen lukemaan.

Olennaista kai näissä on tosiaikainen mittaus, joka palautteellaan opastaa kuljettajaa taloudelliseen ajoon. Pitkän ajan keskiarvot joutuu kuitenkin laskemaan tankkauksista.
Yritän taas selitellä vaikka olen pelkkä Toyota-palstan oma trollipoju joka ei lopulta tajua mistään mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojota-trollipoju kirjoitti:
Yritän taas selitellä vaikka olen pelkkä Toyota-palstan oma trollipoju joka ei lopulta tajua mistään mitään.
Vaikka en lopulta tajuaisikaan mistään mitään, et taaskaan löydä asiasisällöstä yhtään virhettä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
E220_CDI kirjoitti:
Vaikka en lopulta tajuaisikaan mistään mitään, et taaskaan löydä asiasisällöstä yhtään virhettä.
Vaikka en tajuaisikaan, niin etpä vain taaskaan löytänyt asiasisällöstä yhtään virhettä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
E220_CDI kirjoitti:
Vaikka en tajuaisikaan, niin etpä vain taaskaan löytänyt asiasisällöstä yhtään virhettä.
mutta on mukavaa vittuilla Toyota-palstan sekopää-trollipojulle jonka eräs sivupersoonista sinä satut olemaan. Ei auta yhtään olla asiallinen jollain nimimerkillä jos kaikilla muilla on pelkkä räkivä teinikikuli noloine ja lapsellisine juttuineen. Olet seurannassa ja tapasi tunnetaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eihän hybridi pidemmillä reissuilla voikaan kuluttaa vähemmän kuin pelkästään bensalla kulkeva vehje. Muutaman kilometrin taajamapyrähdyksillä ehkä pieni kulutus kun liikutaan sähköllä ja hitaasti.
Ilmianna
Jaa
No niin. Auto testattu nyt myös Tuulilasin toimesta, ja kappas, keskikulutus 3,7l/100km... Eli kuten arvelin niin HS:n kuljettajalla oli ei hybridille sopiva ajotyyli... ettei olisi ollut tarkoituksellista...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Ilmankos noita Toyotan hybridejä on teillämme ja kaduillamme tukkona, koska niillä pitää hissutella ja tuijottaa kulutusmittaria, että on mahdollisuus päästä pienellä kulutuksella.
Hauskinta noissa on se, että kaikkein vähinten ajavat hankkivat noita hybridejä ja luulevat säästävänsä jotain.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aasialainenKusetus kirjoitti:
Ilmankos noita Toyotan hybridejä on teillämme ja kaduillamme tukkona, koska niillä pitää hissutella ja tuijottaa kulutusmittaria, että on mahdollisuus päästä pienellä kulutuksella.
Hauskinta noissa on se, että kaikkein vähinten ajavat hankkivat noita hybridejä ja luulevat säästävänsä jotain.
olet taas nolo ja lapsellinen, Toyota-palstan oma trollipoju.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aasialainenKusetus kirjoitti:
Ilmankos noita Toyotan hybridejä on teillämme ja kaduillamme tukkona, koska niillä pitää hissutella ja tuijottaa kulutusmittaria, että on mahdollisuus päästä pienellä kulutuksella.
Hauskinta noissa on se, että kaikkein vähinten ajavat hankkivat noita hybridejä ja luulevat säästävänsä jotain.
Kun turbo-toope turhaan kiihdyttelijä laitetaan autoa ajamaan niin polttoainetta palaa olipa mikä hyvänsä malli kyseessä. Ei osata yhtään ennakoida ja lukea liikennettä. Vain varsinainen tumpelo touhottaja saa kulumaan arkiajossa Yaris hybridillä yli 4,5 l/100km rallityyppistä ajoa lukuunottamatta.
Toyotan kuljettajat eivät tuijottele kulutusmittaria, koska liikkuvat liikenteessä turvallisesti. Vakuutusyhtiöiden onnettomuustilasto kertoo millaisten autojen kuljettajat onnettomuuksia aiheuttavat ja siellä ovat kärkipäässä saksalaismerkit.
Ja kiihdyttelijöille tiedoksi, katsokaapa autojenne datapankista millaisiin keskinopeuksiin arkiajossa pääsette esim kuukaudessa. Tuskin paljoa yli 60kmh nousee ja pääkaupunkiseudulla jää 30-40 kmh eli mopoautollakin pärjää olematta liikenteen tukkona enemmälti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tutkija.tero kirjoitti:
Kun turbo-toope turhaan kiihdyttelijä laitetaan autoa ajamaan niin polttoainetta palaa olipa mikä hyvänsä malli kyseessä. Ei osata yhtään ennakoida ja lukea liikennettä. Vain varsinainen tumpelo touhottaja saa kulumaan arkiajossa Yaris hybridillä yli 4,5 l/100km rallityyppistä ajoa lukuunottamatta.
Toyotan kuljettajat eivät tuijottele kulutusmittaria, koska liikkuvat liikenteessä turvallisesti. Vakuutusyhtiöiden onnettomuustilasto kertoo millaisten autojen kuljettajat onnettomuuksia aiheuttavat ja siellä ovat kärkipäässä saksalaismerkit.
Ja kiihdyttelijöille tiedoksi, katsokaapa autojenne datapankista millaisiin keskinopeuksiin arkiajossa pääsette esim kuukaudessa. Tuskin paljoa yli 60kmh nousee ja pääkaupunkiseudulla jää 30-40 kmh eli mopoautollakin pärjää olematta liikenteen tukkona enemmälti.
Meidän taloudesta löytyy Honda ja Toyota, eikä kiinnosta pätkääkään paljonko ne kuluttaa. Sen tiedän, että öljyä ei kulu, eikä minkäänlaisia vikoja ole ollut ja tuskin tulee. Luitte oikein, ei minkäänlaista vikaa, sellaisiakin merkkejä on vielä olemassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tutkija.tero kirjoitti:
Kun turbo-toope turhaan kiihdyttelijä laitetaan autoa ajamaan niin polttoainetta palaa olipa mikä hyvänsä malli kyseessä. Ei osata yhtään ennakoida ja lukea liikennettä. Vain varsinainen tumpelo touhottaja saa kulumaan arkiajossa Yaris hybridillä yli 4,5 l/100km rallityyppistä ajoa lukuunottamatta.
Toyotan kuljettajat eivät tuijottele kulutusmittaria, koska liikkuvat liikenteessä turvallisesti. Vakuutusyhtiöiden onnettomuustilasto kertoo millaisten autojen kuljettajat onnettomuuksia aiheuttavat ja siellä ovat kärkipäässä saksalaismerkit.
Ja kiihdyttelijöille tiedoksi, katsokaapa autojenne datapankista millaisiin keskinopeuksiin arkiajossa pääsette esim kuukaudessa. Tuskin paljoa yli 60kmh nousee ja pääkaupunkiseudulla jää 30-40 kmh eli mopoautollakin pärjää olematta liikenteen tukkona enemmälti.
Olet Tero oikeilla jäljillä, mutta eri vehkeet sopivat eri ajoympäristöihin. Hybridille tuo hidas nopeus saattaa ollakin taloudellinen? Se on ainakin selvää, että olipa kuski tempoileva tai maasto mäkinen, niin hybridi tasoittaa tehopyyntöjen vaihteluita.

Täyssähkö-Teslan ennätysrange taas ajettiin autoksi erittäin hitaallla nopeudella. Sähköisen voimalinjan hyötysuhde ei romahda nopeuden myötä, joten ilmanvastuksen minimointi minimoi myös kulutuksen.

Käytännössä turbodieselin kulutus on Suomen oloissa pienimmillään suurilla keskinopeuksilla. Ei siksi että diesel kulkisi kovempaa vähemmällä polttoaineella, vaan siksi että suuri keskinopeus korreloi sujuvan liikenteen kanssa ja tasainen marssivauhti sattuu olemaan aavikkovälitetyn turbodieselin bravuurilaji.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
E220_CDI kirjoitti:
Olet Tero oikeilla jäljillä, mutta eri vehkeet sopivat eri ajoympäristöihin. Hybridille tuo hidas nopeus saattaa ollakin taloudellinen? Se on ainakin selvää, että olipa kuski tempoileva tai maasto mäkinen, niin hybridi tasoittaa tehopyyntöjen vaihteluita.

Täyssähkö-Teslan ennätysrange taas ajettiin autoksi erittäin hitaallla nopeudella. Sähköisen voimalinjan hyötysuhde ei romahda nopeuden myötä, joten ilmanvastuksen minimointi minimoi myös kulutuksen.

Käytännössä turbodieselin kulutus on Suomen oloissa pienimmillään suurilla keskinopeuksilla. Ei siksi että diesel kulkisi kovempaa vähemmällä polttoaineella, vaan siksi että suuri keskinopeus korreloi sujuvan liikenteen kanssa ja tasainen marssivauhti sattuu olemaan aavikkovälitetyn turbodieselin bravuurilaji.
Hybridi on parhaimmillaan teknologiansa ansiosta juuri kaupunkiliiketeessä, jollaista suurimmassa osassa maapalloa ajetaan. Ja siellä pyritään minimoimaan päästöt, jotta edes muutama ihmishenki säästyisi. Dieselhän tappaa arvioiden mukaan noin 1,5 miljoonaa ihmistä joka vuosi päästöjensä seurauksena.
Suomen kaltaisille harvaanasutuille maille ei suunnitella autoja erikseen ja pitkillä maantietaipaleilla moderni ahdettu moottori nykyaikaisen automaattivaihteiston kanssa on parhaimmillaan kun päästään ajamaan matkanopeutta +/-1500 rpm.
Jos autossa on laitteisto, joka taltioi keskinopeudet pidemmällä jaksolla niin huomaa ehkä yllätyksekseen, että Suomessakin se tahtoo jäädä seka-ajossa 60-65kmh tunnissa ja pääkaupunkiseudulla 35-40 kmh tunnissa, joten auton tehoilla ei ole juuri käytännön merkitystä.
Kunnes saadaan varmatoimiset sähköautot ja rakennettua niille sopiva infra, hybridit ovat erinomaisia välivaiheen kulkineita, joiden arvo säilyy parhaiten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tutkija.tero kirjoitti:
Hybridi on parhaimmillaan teknologiansa ansiosta juuri kaupunkiliiketeessä, jollaista suurimmassa osassa maapalloa ajetaan. Ja siellä pyritään minimoimaan päästöt, jotta edes muutama ihmishenki säästyisi. Dieselhän tappaa arvioiden mukaan noin 1,5 miljoonaa ihmistä joka vuosi päästöjensä seurauksena.
Suomen kaltaisille harvaanasutuille maille ei suunnitella autoja erikseen ja pitkillä maantietaipaleilla moderni ahdettu moottori nykyaikaisen automaattivaihteiston kanssa on parhaimmillaan kun päästään ajamaan matkanopeutta +/-1500 rpm.
Jos autossa on laitteisto, joka taltioi keskinopeudet pidemmällä jaksolla niin huomaa ehkä yllätyksekseen, että Suomessakin se tahtoo jäädä seka-ajossa 60-65kmh tunnissa ja pääkaupunkiseudulla 35-40 kmh tunnissa, joten auton tehoilla ei ole juuri käytännön merkitystä.
Kunnes saadaan varmatoimiset sähköautot ja rakennettua niille sopiva infra, hybridit ovat erinomaisia välivaiheen kulkineita, joiden arvo säilyy parhaiten.
mutta oma tehohybridini kulutus on pienimmillään rauhallisessa moottoritieajossa jolloin yhtään pitemmillä matkoilla 6.8 l/100km on normaali kulutus. Kaupungissa ja muussakin pikkupyörityksessä menee noin 8 l/100km. Tästä on nyt 4 vuoden kokemus ja uskon että osaan jo ajaa autollani oikein.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tutkija.tero kirjoitti:
Kun turbo-toope turhaan kiihdyttelijä laitetaan autoa ajamaan niin polttoainetta palaa olipa mikä hyvänsä malli kyseessä. Ei osata yhtään ennakoida ja lukea liikennettä. Vain varsinainen tumpelo touhottaja saa kulumaan arkiajossa Yaris hybridillä yli 4,5 l/100km rallityyppistä ajoa lukuunottamatta.
Toyotan kuljettajat eivät tuijottele kulutusmittaria, koska liikkuvat liikenteessä turvallisesti. Vakuutusyhtiöiden onnettomuustilasto kertoo millaisten autojen kuljettajat onnettomuuksia aiheuttavat ja siellä ovat kärkipäässä saksalaismerkit.
Ja kiihdyttelijöille tiedoksi, katsokaapa autojenne datapankista millaisiin keskinopeuksiin arkiajossa pääsette esim kuukaudessa. Tuskin paljoa yli 60kmh nousee ja pääkaupunkiseudulla jää 30-40 kmh eli mopoautollakin pärjää olematta liikenteen tukkona enemmälti.
> Toyotan kuljettajat eivät tuijottele nopeusmittaria, koska liikkuvat liikenteessä kuin lehmät kesälaitumella.

^pari ilmeistä kirjoitusvirhettä korjattu.

Tojotollojen, kuten muidenkin itseään järkiautoilijoiksi ylistävien tärkeimmät ominaisuudet ovat puupalikka ja -silmät.

Järkiautoilija ei hanki autoonsa tarpeettomia varusteita, kuten vilkut tai nopeusmittari. Järkiautoilija tietää ilman vilkkuakin, minne on menossa. Jos järkiautoilijaa sattuu dementia vaivaamaan, järkiautoilija ryhmittyy risteyksessä kahden kaistan väliin, varaten sekä kääntyvän että suoraan menevän kaistan käyttöönsä. Näin järkiautoilija saa arpoa ajosuuntaa viimeiseen asti.

Puusilmät ovat hyödylliset, koska niiden ansiosta järkiautoilija välttyy näkemästä nopeusrajoitusmerkkejä. Niitä ei tarvitse nähdä, koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta. Tämän varmistaa kaasupolkimen alle asennettu puupalikka. Se on mitoitettu niin, että ajettaessa tätä "rajoitinta" vasten, nopeus on tasamaalla 80 mittarissa. Tämä on essonbaarin legendojen mukaan taloudellisin ajotapa.

Puupalikka estää nopeat kiihdytykset. Kun tähän yhdistetään tollolootien olematon vääntö, liikennevaloista lähdetään kuin purkka tukasta. Tosin muunkinmerkkiset ovat hitaita lähtijöitä, jos auto on kolmella polkimella varustettu ns. polkuautomalli.

40 km/h nopeuden saavuttamiseen tarvitaan korttelin matka, mutta kilometrin mittaisella suoralla nopeus nousee jo kuuteen kymppiin, koska järkiautoilija ajaa aina taloudellisuusoppien mukaan, kaasupoljin puupalikkaa vasten. Näin, vaikka rajoitus olisi 30. Se ei haittaa, koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta.

Puupalikka estää nopeat kiihdytykset. Tämän vuoksi järkiautoilija ei kykene valtateiden liittymiskaistoilla kiihdyttämään yli 60 km/h nopeuteen ja 80-mittarissa marssivauhdin kelaamiseen tarvitaan 2 km kiihdytys.

Puupalikasta johtuen järkiautoilijan nopeus laskee ylämäissä 10-20 km /h ja kiihtyy vastaavasti alamäissä.

Koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta, ei ole mitään tarvetta hidastaa sen jälkeen tolloloota on lopulta saatu hivutettua 80 mittarissa (70-75 todellista) marssivauhtiin. Samaa vauhtia voi hyvin ajaa myös maaseututaajamien ja tietyömaiden 40/50/60 rajoitusten kohdalla.

Koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta, jokainen, joka ajaa järkiautoilijaa hitaammin, on tientukko, johon saa ja pitää työntää lisää vauhtia. Järkevä järkiautoilja työntää lisää vauhtia kaikkiin, jotka ajavat 40 rajoitusalueella alle 60 km/h.

Koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta (80 mittarissa yhtälailla 50 kuin 100 -rajoitusalueilla), jokainen, joka ajaa järkiautoilijaa nopeammin, on kaahari. Järkiautoilijalla on paitsi oikeus, niin myös velvollisuus toimia kotipoliisina ja estää tarpeeton kaahaus. Toimintamalliin kuuluu

- ohituskaistojen kohdalla järkiautoilija nykäisee puupalikan pois kaasupolkimen alta (palikkaan on sidottu naru tällaisten hätätilanteiden varalta) ja painaa kaasun pohjaan, ohituskaistojen kohdalla oikea tilannenopeus on 110 km/h!

- kun ohituskaistaa ei ole, järkiautoilija ajaa kaistaviivan päällä

- moottoritielläkin järkiautoilija saa ottaa puupalikan pois ja kiihdyttää saavuttaakseen rekan, kun rekka on saavutettu, järkiautoilija ajaa sen rinnalle ja jää siihen ajamaan tasatahtiin

Järkiautoilija ei käytä vilkkua. Näin säästyy vilkkureleitä.

Järkiautoilija käyttää homovaloja auringonpaisteessa. Järkiautoilija luulee tekevänsä muut kateelliseksi tällä lähes joka autosta löytyvällä vakiovarusteella.

Järkiautoilija ei kytke lähivaloja päälle iltahämärässä eikä kaatosateella. Näin säästyy kalliita polttimoita, takavalopolttimot mukaan luettuina. Samasta syystä järkiautoilija ei myöskään käytä takasumuvaloa.

Järkiautoilija ajaa siten, ettei saa sakkoja. Peltipoliisilta voi saada sakot. Peltipoliisien kohdalla on pakko jarruttaa, ettei tule sakkoja. Järkiautolija jarruttaa, vaikka körötti 75 km/h satasen alueella. Tämä on järkevää, koska järkiautoilija ei tiedä ajonopeuttaan eikä vallitsevaa rajoitusta. Ei noista tarvi piitata, kun ajaa aina Oikeaa Tilannenopeutta, joka on tilanteesta riippuen rajoitus +30 ... rajoitus -30 km/h.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hidas_kuin_tolloloota kirjoitti:
> Toyotan kuljettajat eivät tuijottele nopeusmittaria, koska liikkuvat liikenteessä kuin lehmät kesälaitumella.

^pari ilmeistä kirjoitusvirhettä korjattu.

Tojotollojen, kuten muidenkin itseään järkiautoilijoiksi ylistävien tärkeimmät ominaisuudet ovat puupalikka ja -silmät.

Järkiautoilija ei hanki autoonsa tarpeettomia varusteita, kuten vilkut tai nopeusmittari. Järkiautoilija tietää ilman vilkkuakin, minne on menossa. Jos järkiautoilijaa sattuu dementia vaivaamaan, järkiautoilija ryhmittyy risteyksessä kahden kaistan väliin, varaten sekä kääntyvän että suoraan menevän kaistan käyttöönsä. Näin järkiautoilija saa arpoa ajosuuntaa viimeiseen asti.

Puusilmät ovat hyödylliset, koska niiden ansiosta järkiautoilija välttyy näkemästä nopeusrajoitusmerkkejä. Niitä ei tarvitse nähdä, koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta. Tämän varmistaa kaasupolkimen alle asennettu puupalikka. Se on mitoitettu niin, että ajettaessa tätä "rajoitinta" vasten, nopeus on tasamaalla 80 mittarissa. Tämä on essonbaarin legendojen mukaan taloudellisin ajotapa.

Puupalikka estää nopeat kiihdytykset. Kun tähän yhdistetään tollolootien olematon vääntö, liikennevaloista lähdetään kuin purkka tukasta. Tosin muunkinmerkkiset ovat hitaita lähtijöitä, jos auto on kolmella polkimella varustettu ns. polkuautomalli.

40 km/h nopeuden saavuttamiseen tarvitaan korttelin matka, mutta kilometrin mittaisella suoralla nopeus nousee jo kuuteen kymppiin, koska järkiautoilija ajaa aina taloudellisuusoppien mukaan, kaasupoljin puupalikkaa vasten. Näin, vaikka rajoitus olisi 30. Se ei haittaa, koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta.

Puupalikka estää nopeat kiihdytykset. Tämän vuoksi järkiautoilija ei kykene valtateiden liittymiskaistoilla kiihdyttämään yli 60 km/h nopeuteen ja 80-mittarissa marssivauhdin kelaamiseen tarvitaan 2 km kiihdytys.

Puupalikasta johtuen järkiautoilijan nopeus laskee ylämäissä 10-20 km /h ja kiihtyy vastaavasti alamäissä.

Koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta, ei ole mitään tarvetta hidastaa sen jälkeen tolloloota on lopulta saatu hivutettua 80 mittarissa (70-75 todellista) marssivauhtiin. Samaa vauhtia voi hyvin ajaa myös maaseututaajamien ja tietyömaiden 40/50/60 rajoitusten kohdalla.

Koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta, jokainen, joka ajaa järkiautoilijaa hitaammin, on tientukko, johon saa ja pitää työntää lisää vauhtia. Järkevä järkiautoilja työntää lisää vauhtia kaikkiin, jotka ajavat 40 rajoitusalueella alle 60 km/h.

Koska järkiautoilija ajaa aina oikeaa tilannenopeutta (80 mittarissa yhtälailla 50 kuin 100 -rajoitusalueilla), jokainen, joka ajaa järkiautoilijaa nopeammin, on kaahari. Järkiautoilijalla on paitsi oikeus, niin myös velvollisuus toimia kotipoliisina ja estää tarpeeton kaahaus. Toimintamalliin kuuluu

- ohituskaistojen kohdalla järkiautoilija nykäisee puupalikan pois kaasupolkimen alta (palikkaan on sidottu naru tällaisten hätätilanteiden varalta) ja painaa kaasun pohjaan, ohituskaistojen kohdalla oikea tilannenopeus on 110 km/h!

- kun ohituskaistaa ei ole, järkiautoilija ajaa kaistaviivan päällä

- moottoritielläkin järkiautoilija saa ottaa puupalikan pois ja kiihdyttää saavuttaakseen rekan, kun rekka on saavutettu, järkiautoilija ajaa sen rinnalle ja jää siihen ajamaan tasatahtiin

Järkiautoilija ei käytä vilkkua. Näin säästyy vilkkureleitä.

Järkiautoilija käyttää homovaloja auringonpaisteessa. Järkiautoilija luulee tekevänsä muut kateelliseksi tällä lähes joka autosta löytyvällä vakiovarusteella.

Järkiautoilija ei kytke lähivaloja päälle iltahämärässä eikä kaatosateella. Näin säästyy kalliita polttimoita, takavalopolttimot mukaan luettuina. Samasta syystä järkiautoilija ei myöskään käytä takasumuvaloa.

Järkiautoilija ajaa siten, ettei saa sakkoja. Peltipoliisilta voi saada sakot. Peltipoliisien kohdalla on pakko jarruttaa, ettei tule sakkoja. Järkiautolija jarruttaa, vaikka körötti 75 km/h satasen alueella. Tämä on järkevää, koska järkiautoilija ei tiedä ajonopeuttaan eikä vallitsevaa rajoitusta. Ei noista tarvi piitata, kun ajaa aina Oikeaa Tilannenopeutta, joka on tilanteesta riippuen rajoitus +30 ... rajoitus -30 km/h.
Huomaatteko että näen paljon vaivaa todistellessani teille omaa nolouttani ja lapsellisuuttani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tutkija.tero kirjoitti:
Hybridi on parhaimmillaan teknologiansa ansiosta juuri kaupunkiliiketeessä, jollaista suurimmassa osassa maapalloa ajetaan. Ja siellä pyritään minimoimaan päästöt, jotta edes muutama ihmishenki säästyisi. Dieselhän tappaa arvioiden mukaan noin 1,5 miljoonaa ihmistä joka vuosi päästöjensä seurauksena.
Suomen kaltaisille harvaanasutuille maille ei suunnitella autoja erikseen ja pitkillä maantietaipaleilla moderni ahdettu moottori nykyaikaisen automaattivaihteiston kanssa on parhaimmillaan kun päästään ajamaan matkanopeutta +/-1500 rpm.
Jos autossa on laitteisto, joka taltioi keskinopeudet pidemmällä jaksolla niin huomaa ehkä yllätyksekseen, että Suomessakin se tahtoo jäädä seka-ajossa 60-65kmh tunnissa ja pääkaupunkiseudulla 35-40 kmh tunnissa, joten auton tehoilla ei ole juuri käytännön merkitystä.
Kunnes saadaan varmatoimiset sähköautot ja rakennettua niille sopiva infra, hybridit ovat erinomaisia välivaiheen kulkineita, joiden arvo säilyy parhaiten.
Edelleen Tutkija-Teron kanssa samaa mieltä. Kiva nähdä tämän palstan valkoisen kohinan seassa asiantuntevaa tekniikkakeskustelua!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jännä_juttu kirjoitti:
mutta oma tehohybridini kulutus on pienimmillään rauhallisessa moottoritieajossa jolloin yhtään pitemmillä matkoilla 6.8 l/100km on normaali kulutus. Kaupungissa ja muussakin pikkupyörityksessä menee noin 8 l/100km. Tästä on nyt 4 vuoden kokemus ja uskon että osaan jo ajaa autollani oikein.
Ei tuo havaintosi ole ristiriidassa Tutkija-Teron kanssa.

Jos verrataan sinun tehokkaan autosi lailla kulkevaan polttomoottoriautoon, niin etenkin suuria ja painavia autoja verrattaessa voitat "saman tyylilajin" polttomoottoriautoa kaupungissa enemmän kuin maantiellä. Vaikka sinunkin kulutuksesi kasvaa tökkivässä kaupunkiajossa, se kasvaa pelkkää polttomoottoria vähemmän, joten kulutusetusi on suurimmillaan taajamassa. Tämän turvin voi siis vähän pyöristäen sanoa hybridin "kannattavan" parhaiten taajama-ajossa.

Halpojen pikkuhybridien valintaperuste on raha, jota kulutetaan autoon vähän. Kalliin auton ostaja on valmis kuluttamaan autoonsa paljon rahaa, ja prioriteetit ovat muualla kuin kustannuksissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
hybridi auris kulutti mulla liikaa, joten myin pois. ja arvo oli laskenu paljon , huono ostos oli !
ei mitään hyötyä sen akuista sähkökoneista, jne..
hybridi kulutti saman kuin ilman liikaa painoa oleva moderni tavallinen auto !!

Tää on vaan markkina mielikuvaa, hybristä, - asiakkaiden huijjausta !
Ja kuka tolvana ostaa sen käytetyn hybridin !!??
Ilmianna
Jaa
Meiän isi on vahvempi ku teiän
Ilmianna
Jaa
Toyotan hybridi jatkaa kunniakkaasti Toyotan dieselin ja Toyotan pikkuturbon jalanjäljissä: sillä on kaikki vertailujumbon edellykset.

Hybridin kulutus on kilpailukykyinen firman mainosmateriaalissa ja normikulutustestissä ja vielä Teron omissa "testeissä" mutta ammattimaisesti suoritettu testi kertoo totuuden hybridi kannattavuudesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kumpi tässä on mielestäsi ammattilainen, HS vai Tuulilasi? Toki tiedän vastauksesi mutta pakko kysyä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HS:n koeajot eivät kyllä ole lähelläkään ammattimaista auton testausta eikä ole tarkoituskaan. Toimittaja saa esim viikonlopuksi käyttöönsä auton jutun tekoa varten ja ajelee sillä omat ajonsa samalla, jotka eivät vastaa arkikäyttöä, vaikka ehkä sitä jotenkin koetetaan tavoitella.
Autoa ajellaan varmasti normiliikenteestä poikkeavalla rytmillä ja useimmat toimittajat eivät taida muutenkaan taloudellista ajotapaa etenkään automaattiautolla. Sen verran olen sivusta päässyt seuraamaan. Anteeksi vaan toimittajat.
Omat mieltymykset ja auton lainaajan muut sponssaukset painavat myös paljon mitä autosta kirjoitetaan. Eikä myöskään mikään Yariksen kaltainen käyttöauto sytytä heitä samalla lailla kuin esim uusi VolvoXC60, jota ylistettiin melko imelästi joskaan ei ehkä perusteettomasti.
Sen sijaan TM:n ja Tuulilasin jutuissa on jo mukana paljonkin uskottavaa tarinaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On sitten vastaavasti vähän verkkaisempi ja hitaampi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
nolaa täällä vain itseään. Muuhun ei poju enää pystykään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hitaus, kömpelyys ja kova kulutus ovat Toyotan hybridien tärkeimmät ominaisuudet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
korppusaha kirjoitti:
Hitaus, kömpelyys ja kova kulutus ovat Toyotan hybridien tärkeimmät ominaisuudet.
Suoranainen typeryys, nolous ja lapsellisuus taas ovat palstojen oman Toyota-trollipojun merkillepantavimmat piirteet. Onhan poju oikea skitsofreenikko.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
korppusaha kirjoitti:
Hitaus, kömpelyys ja kova kulutus ovat Toyotan hybridien tärkeimmät ominaisuudet.
Lisäisin listaan tasa-arvon. Tolloloota ei syrji edes päiväkoti-ikäisiä lapsia, vaan päästää heidät muotoilemaan autonsa, mikä näkyy pokemonin naaman ympäämisenä autoon, kulmien ja pokkausten lisäilyn sinne sun tänne sekä muotojen ja materiaalien iloisena sekamelskana auton sisällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Trollipojun_metsästäjä kirjoitti:
Suoranainen typeryys, nolous ja lapsellisuus taas ovat palstojen oman Toyota-trollipojun merkillepantavimmat piirteet. Onhan poju oikea skitsofreenikko.
"trollipojuna teit elämäsi virheen josta maksat sen jälkeen kun nimesi paljastuu. Ihan sama minkä ikäinen tai kokoinen olet. Sinua varoitettiin etkä uskonut."
Pitääkö tässä kotosalla vielä kauankin odotella paskahousun koputusta? Haluan jo nähdä, millainen hippiäinen sieltä tulee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hitaus, kömpelyys ja kova kulutus ovat Toyotan hybridien tärkeimmät ominaisuudet. Sen olen tainnut sanoa jo ennenkin, mutta se pitää edelleen paikkansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
ADAC:n testi mukaan Yaris on kokonaispäästöiltään viiden puhtaimman sarjatuotantoauton joukossa, jopa Teslan päästöt ovat suuremmat. Samassa kärkijoukossa on tietenkin myös Prius.
Ja tulevaisuudessa päästöt ratkaisevat auton käyttöarvon ja sen missä sillä saa ajaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sähköautojen päästöt oli tuossa vetäisty täysin hatusta, Täysin laskennallinen vertailu jolla ei ollut paljoakaan tekemistä auton suorien päästöjen kanssa.
Sähköauton päästöt ovat nolla. Piste
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nollapäästöillä kirjoitti:
Sähköautojen päästöt oli tuossa vetäisty täysin hatusta, Täysin laskennallinen vertailu jolla ei ollut paljoakaan tekemistä auton suorien päästöjen kanssa.
Sähköauton päästöt ovat nolla. Piste
Tosielämässä sähköautokaan ei ole päästötön ja kokonaispäästöjä pitääkin laskea kun tehdään viisaita vertailuja. Mutta eipä provoilija haluakaan etsiä oikeaa totuutta vaan sen, jolla hän saa agendaansa esiin. Pietarin trollitehtaassa avautuu usein paikkoja kun entiset eivät halua enää tuottaa potaskaa päivästä toiseen. Ihan vaan vihjeenä jos alkaa toimettomuus yllättää!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yaris on pieni suuri auto, pienen suorituskyky ja tilat mutta ison kulutus ja huollot.
Ilmianna
Jaa
Golf farkku 1,2tsi ja 4,8/litr 100km ja ajettavuus on kohdallaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tsi:ssä ja dsg:ssä on omat ongelmansa mutta ennemmin olkkariin luotan kuin Tojo on. Ja nuo kulutuslukemat on kyllä todellisuutta molempien merkkien osalta. Volkkari ajo-ominaisuudet on tietenkin ihan eri planeetalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TottaTojonKulutus kirjoitti:
Tsi:ssä ja dsg:ssä on omat ongelmansa mutta ennemmin olkkariin luotan kuin Tojo on. Ja nuo kulutuslukemat on kyllä todellisuutta molempien merkkien osalta. Volkkari ajo-ominaisuudet on tietenkin ihan eri planeetalta.
minusta on mukava keskustella itseni kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Uusi Yaris Hybrid 5,7 l/100 km

Näin kertoo aamun Hesarin koeajo.. Lisäpaino näkyy pikkuauton kulutuksessa ja suorituskyvyssä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta