Saman sukupuolen välinen seksi Raamatussa?

usko.vainen.ei.kirj

Mitä Raamatun kohtaa käyttävät saman sukupuolen välisen seksin hyväksyjät kumoamaan ne lukuisat kohdat joissa se tuomitaan ja sen harjoittajat Jumala ilmoittaa hylkäävänsä taivasten valtakunnan ulkopullelle?

168

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukuisat kohdat? Voitko laittaa esiin ne lukuisat kohdat?
      Vaikka on kyllä sanottava, että tämä saman asian vatvominen päivästä toiseen alkaa jo kyllästyttää.

      • Esitä vihdoin edes yksi kohta jota pyydän niin lopetan kyselemisen heti siihen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Esitä vihdoin edes yksi kohta jota pyydän niin lopetan kyselemisen heti siihen.

        Jos jotain olen täällä oppinut, niin sen, että sinä et lopeta. 😁


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos jotain olen täällä oppinut, niin sen, että sinä et lopeta. 😁

        Minä puolestani olen oppinut sen, että sinäkään et perusta kantojasi Raamattuun vaan yleiseen mielipiteeseen, valitettavasti.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä puolestani olen oppinut sen, että sinäkään et perusta kantojasi Raamattuun vaan yleiseen mielipiteeseen, valitettavasti.

        Tietystikkään en usko mitään satukirjaa joka ei kuvaa mitenkää todellista maailmaa. Perustan kantani tutkitulle tiedolle.

        Muttaa miksi käytät tietokonetta koska sitä ei ole sallittu raamatussa?


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Tietystikkään en usko mitään satukirjaa joka ei kuvaa mitenkää todellista maailmaa. Perustan kantani tutkitulle tiedolle.

        Muttaa miksi käytät tietokonetta koska sitä ei ole sallittu raamatussa?

        Hups. Luulin että vastasit minulle. Mutta tuo on kuitenkin minun kantani.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Tietystikkään en usko mitään satukirjaa joka ei kuvaa mitenkää todellista maailmaa. Perustan kantani tutkitulle tiedolle.

        Muttaa miksi käytät tietokonetta koska sitä ei ole sallittu raamatussa?

        Olisiko sinun sitten viisaampaa olla kommentoimatta Raamattua?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olisiko sinun sitten viisaampaa olla kommentoimatta Raamattua?

        Mikä sinä olet minua käskemään. Minulla on sananvapaus kommentoida teidän typerää kirjaa jos haluan.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Mikä sinä olet minua käskemään. Minulla on sananvapaus kommentoida teidän typerää kirjaa jos haluan.

        Minä en käske vaan ehdotan ihan omaa verenpainettasi ajatellen 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä en käske vaan ehdotan ihan omaa verenpainettasi ajatellen 😉

        Elä taas valehtele lähimmäisestäsi, muuten helvetissä tavataan. Jos edes olet uskovainen...


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Elä taas valehtele lähimmäisestäsi, muuten helvetissä tavataan. Jos edes olet uskovainen...

        Emme tapaa!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Emme tapaa!

        Eli et ole uskovainen koska et joudu helvettiin valehtelusi takia.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Eli et ole uskovainen koska et joudu helvettiin valehtelusi takia.

        Minä en ole valehdellut enkä joudun helvettiin vaikka isäntäsi sitä kärttääkin 🙂


      • uskovainen sanoi :
        Mitä Raamatun kohtaa käyttävät saman sukupuolen välisen seksin hyväksyjät kumoamaan ne lukuisat kohdat joissa se tuomitaan ja sen harjoittajat Jumala ilmoittaa hylkäävänsä taivasten valtakunnan ulkopullelle?

        Eerika sanoi :
        Lukuisat kohdat? Voitko laittaa esiin ne lukuisat kohdat?
        ___
        §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
        Tuossa niitä lukuisia kohtia olisi :

        1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä MIEHIMYKSET,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, MIEHIMYKSILLE, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

        Juudaan kirje :
        1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät LUONNOTTOMIIN lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        ____________________________________________________________
        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        uskovainen sanoi :
        Mitä Raamatun kohtaa käyttävät saman sukupuolen välisen seksin hyväksyjät kumoamaan ne lukuisat kohdat joissa se tuomitaan ja sen harjoittajat Jumala ilmoittaa hylkäävänsä taivasten valtakunnan ulkopullelle?

        Eerika sanoi :
        Lukuisat kohdat? Voitko laittaa esiin ne lukuisat kohdat?
        ___
        §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
        Tuossa niitä lukuisia kohtia olisi :

        1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä MIEHIMYKSET,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, MIEHIMYKSILLE, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

        Juudaan kirje :
        1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät LUONNOTTOMIIN lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        ____________________________________________________________
        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        Kiitos Pertsa!


      • EtteTapaa
        usko.vainen kirjoitti:

        Emme tapaa!

        Ette tietenkään, kun ei sitä helvettiä ole olemassa, kuten ei myöskään taivaanvaltakuntaa.


      • Oikein_olet_oppinut
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos jotain olen täällä oppinut, niin sen, että sinä et lopeta. 😁

        Olet oppinut aivan oikein. Räyhis, käyttipä nyt sitten "asiallista" nimimerkkiään usko.vainen, naurunpaikka, lettas, odotan.analyysiasi, älyn.väläys, Daavidintähti jne. jne. jne. käyttäytyy aina samoin. Hän yrittää säästellä tietysti herjanheittonsa puskanikeille, mutta välillä lipsuu. Ja hän ei todellakaan lopeta.


      • Oikein_olet_oppinut kirjoitti:

        Olet oppinut aivan oikein. Räyhis, käyttipä nyt sitten "asiallista" nimimerkkiään usko.vainen, naurunpaikka, lettas, odotan.analyysiasi, älyn.väläys, Daavidintähti jne. jne. jne. käyttäytyy aina samoin. Hän yrittää säästellä tietysti herjanheittonsa puskanikeille, mutta välillä lipsuu. Ja hän ei todellakaan lopeta.

        Mutta sinä et koskaan pysty noilla multinikeilläsi muuta kuin solvaamaan. Mikset käytä niissä rekattua nikkiäsi?


      • Kovin vähään jää ne lukuisat kohdat.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä en ole valehdellut enkä joudun helvettiin vaikka isäntäsi sitä kärttääkin 🙂

        Nyt valehtelet jopa siitä että et olisi valehdellut. Miksi sitten valehtelit verenpaineestani?


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Nyt valehtelet jopa siitä että et olisi valehdellut. Miksi sitten valehtelit verenpaineestani?

        Se on sanonta. Anteeksi jos se loukkasi sinua.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kovin vähään jää ne lukuisat kohdat.

        Kerro sinä edes yksikin kohta joka puhuu muuta noista asioista 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro sinä edes yksikin kohta joka puhuu muuta noista asioista 🤓

        Me olemme käyneet tämän keskustelun kanssasi.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Me olemme käyneet tämän keskustelun kanssasi.

        Eli et ole vieläkään löytänyt yhtään kohtaa Raamatusta mutta silti väität, että Jumala hyväksyisi saman sukupuolen välisen seksin vaikka Raamattu aivan muuta sanoo.
        Mihin perustat tuon käsityksesi jos se ei perustu Raamattuun vaan on jyrkästi sitä vastaan?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Eli et ole vieläkään löytänyt yhtään kohtaa Raamatusta mutta silti väität, että Jumala hyväksyisi saman sukupuolen välisen seksin vaikka Raamattu aivan muuta sanoo.
        Mihin perustat tuon käsityksesi jos se ei perustu Raamattuun vaan on jyrkästi sitä vastaan?

        Sinä teet nyt taas kovasti niitä tulkintoja. Lienee paras että käyt koko keskustelun keskenäsi. 😁


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinä teet nyt taas kovasti niitä tulkintoja. Lienee paras että käyt koko keskustelun keskenäsi. 😁

        Ei siinä ole mitään tulkintaa. Et ole esittänyt Raamatun kohtaa - se on ihan facta, etkä usko sitäkään mitä Raamattu SANOO asiasta sekin on facta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään tulkintaa. Et ole esittänyt Raamatun kohtaa - se on ihan facta, etkä usko sitäkään mitä Raamattu SANOO asiasta sekin on facta.

        Hyvä on , keskustele sinä niistä FAKTOISTA ihan keskenäsi 😁


      • KerrosPertsa
        pertsa2012 kirjoitti:

        uskovainen sanoi :
        Mitä Raamatun kohtaa käyttävät saman sukupuolen välisen seksin hyväksyjät kumoamaan ne lukuisat kohdat joissa se tuomitaan ja sen harjoittajat Jumala ilmoittaa hylkäävänsä taivasten valtakunnan ulkopullelle?

        Eerika sanoi :
        Lukuisat kohdat? Voitko laittaa esiin ne lukuisat kohdat?
        ___
        §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
        Tuossa niitä lukuisia kohtia olisi :

        1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä MIEHIMYKSET,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, MIEHIMYKSILLE, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

        Juudaan kirje :
        1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät LUONNOTTOMIIN lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        ____________________________________________________________
        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        miten "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; " tapahtuu? Logiikan mukaan molempia tulisi panna perseeseen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hyvä on , keskustele sinä niistä FAKTOISTA ihan keskenäsi 😁

        Ei niistä tarvitse keskustella ne totesin etkä sinäkään niitä voi kiistää joten voit jatkaa ihan rauhassa enkelikiiltokuviesi liimailua 😏


      • KerrosPertsa kirjoitti:

        miten "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; " tapahtuu? Logiikan mukaan molempia tulisi panna perseeseen.

        Vuorotellen 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei niistä tarvitse keskustella ne totesin etkä sinäkään niitä voi kiistää joten voit jatkaa ihan rauhassa enkelikiiltokuviesi liimailua 😏

        Voi..minulla ei ole yhtään enkelikiiltokuvaa 😢😢


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kiitos Pertsa!

        Tuollaisia Erikan tapaisia lässyttäjiä ovat toki muutkin ateistit.
        Katsoin että velvollisuuteni oli seisoa samassa rintamassa kanssasi ristin vihollista vastaan.
        Vieläkin on auki onko Eerikalla oma sonni vai peräti lehmä siellä "ojassa."


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Voi..minulla ei ole yhtään enkelikiiltokuvaa 😢😢

        Kyllä sinulla on ja ne ovat sinun jumalasi.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuollaisia Erikan tapaisia lässyttäjiä ovat toki muutkin ateistit.
        Katsoin että velvollisuuteni oli seisoa samassa rintamassa kanssasi ristin vihollista vastaan.
        Vieläkin on auki onko Eerikalla oma sonni vai peräti lehmä siellä "ojassa."

        Kiitos Pertsa, sitä lähimmäisen rakkautta 😁


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä sinulla on ja ne ovat sinun jumalasi.

        Ai niin....minähän taas unohdin, että sinä " tiedät" paremmin 😁


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuollaisia Erikan tapaisia lässyttäjiä ovat toki muutkin ateistit.
        Katsoin että velvollisuuteni oli seisoa samassa rintamassa kanssasi ristin vihollista vastaan.
        Vieläkin on auki onko Eerikalla oma sonni vai peräti lehmä siellä "ojassa."

        Kiitos veljeni! Sonnihieno makaa tukevasti kyljellään ojassa ☺️ eikä vastauksia ole tullut sen enempää kuin mummoltakaan.

        Vaatii kyllä jo pokkaa kutsja itseään uskovaksi kun mikään ei perustu Raamattuun.
        Noille hempeilijöille on täysin tuntematonta Jumalan pyhyys ja viha.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ai niin....minähän taas unohdin, että sinä " tiedät" paremmin 😁

        Surullisinta on se, että nuo juttusi näyttävät tehoavan vain sinuun itsesi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kiitos veljeni! Sonnihieno makaa tukevasti kyljellään ojassa ☺️ eikä vastauksia ole tullut sen enempää kuin mummoltakaan.

        Vaatii kyllä jo pokkaa kutsja itseään uskovaksi kun mikään ei perustu Raamattuun.
        Noille hempeilijöille on täysin tuntematonta Jumalan pyhyys ja viha.

        Rakkaat veljeni Pertsa ja usko.vainen ( kai olette miehiä) on hienoa nähdä kuinka usko tekee ihmisestä lempeän ja rakastavan. 😁


      • usko.vainen kirjoitti:

        Surullisinta on se, että nuo juttusi näyttävät tehoavan vain sinuun itsesi.

        Surullisinta on lukea sinun kommenttejasi. Surullisinta on se kuinka sinä isket ympäriinsä saadaksesi loukattua jotakuta.
        Jään aina miettimään mistä kipeästä kohdasta se nousee.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Rakkaat veljeni Pertsa ja usko.vainen ( kai olette miehiä) on hienoa nähdä kuinka usko tekee ihmisestä lempeän ja rakastavan. 😁

        Ihan turhaan taas yrität uhriutua kun levität täällä omia valheoppejasi.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Rakkaat veljeni Pertsa ja usko.vainen ( kai olette miehiä) on hienoa nähdä kuinka usko tekee ihmisestä lempeän ja rakastavan. 😁

        Käytän tätä sinun käyttämääsi sanayhdistelmää "HÖPÖ HÖPÖ."


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Surullisinta on lukea sinun kommenttejasi. Surullisinta on se kuinka sinä isket ympäriinsä saadaksesi loukattua jotakuta.
        Jään aina miettimään mistä kipeästä kohdasta se nousee.

        Jos sinä koet loukkauksesi sen, että joku toimii Jumalan sanaa vastaan ja se tuodaan valoon niin omapa on ongelmasi. Minä en myötäile sinun enkä muidenkaan valheellisia puheita.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Käytän tätä sinun käyttämääsi sanayhdistelmää "HÖPÖ HÖPÖ."

        Opin sen täällä😁😁


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Käytän tätä sinun käyttämääsi sanayhdistelmää "HÖPÖ HÖPÖ."

        Eerika piirsi juuri Pertsa-kiiltokuvan 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos sinä koet loukkauksesi sen, että joku toimii Jumalan sanaa vastaan ja se tuodaan valoon niin omapa on ongelmasi. Minä en myötäile sinun enkä muidenkaan valheellisia puheita.

        Juu et myötäile. Olet oikein taitava huitomaan vailla minkään näköistä rakkauden ilmenemistä. Pisteet siitä sinulle.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Opin sen täällä😁😁

        Joko olet oppinut täällä mitä Raamattu sanoo homouden harjoittamisesta?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juu et myötäile. Olet oikein taitava huitomaan vailla minkään näköistä rakkauden ilmenemistä. Pisteet siitä sinulle.

        Minä en huido vaan johdonmukaisesti tuon esille mitä Raamattu sanoo. Syntiä ja sen puolustajia en koskaan tule rakastamaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joko olet oppinut täällä mitä Raamattu sanoo homouden harjoittamisesta?

        Valitettavasti sinua ei vou ottaa vakavasti joten asiallinen keskustelu ei ole mahdollista. Nälvintäkisan voimme oottaa ja sen sinä varmasti voitat.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Valitettavasti sinua ei vou ottaa vakavasti joten asiallinen keskustelu ei ole mahdollista. Nälvintäkisan voimme oottaa ja sen sinä varmasti voitat.

        Minua sinun ei tarvitsekaan ottaa vakavaati mutta ota Raamattu vakavasti ihan oman itsesi tähden. Teatterillasi et pitkälle pötki.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä en huido vaan johdonmukaisesti tuon esille mitä Raamattu sanoo. Syntiä ja sen puolustajia en koskaan tule rakastamaan.

        No mitä se Raamattu siitä rakastamisesta sanoo? Rakasta niitä, jotka ovat kanssasi samaa mieltä?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        No mitä se Raamattu siitä rakastamisesta sanoo? Rakasta niitä, jotka ovat kanssasi samaa mieltä?

        Kuten sanoin syntiä ja synnin puokustajia en koskaan tule rakastamaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kuten sanoin syntiä ja synnin puokustajia en koskaan tule rakastamaan.

        Ymmärrän sen. Raamatun sanaa on vaikea täyttää.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ymmärrän sen. Raamatun sanaa on vaikea täyttää.

        Täyttää Raamatun sanaa???


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ymmärrän sen. Raamatun sanaa on vaikea täyttää.

        Onneksi Jumala kykenee rakastamaan sinua ja minua ja muutamaa muuta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Täyttää Raamatun sanaa???

        Sitä rakastamisenkin kohtaa. Ei se ole helppoa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onneksi Jumala kykenee rakastamaan sinua ja minua ja muutamaa muuta.

        Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä ja odottaa, että he kääntyvät synneistään. Niin sanoo Raamattu.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sitä rakastamisenkin kohtaa. Ei se ole helppoa.

        Kerro tarkemmin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä ja odottaa, että he kääntyvät synneistään. Niin sanoo Raamattu.

        Niin, rakastatko sinä syntistä ihmistä, siitä kai tässä oli kyse?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kuten sanoin syntiä ja synnin puokustajia en koskaan tule rakastamaan.

        Eli toimit juuri päin vastoin mitä raamattu käskee. Et taida olla "oikea" uskova.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niin, rakastatko sinä syntistä ihmistä, siitä kai tässä oli kyse?

        Minä en pysty rakastamaan niitä jotka tarkoituksella eksyttävät ihmisä pois Jumlaan sanasta.

        Jeesuskin sanoi
        6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Eli toimit juuri päin vastoin mitä raamattu käskee. Et taida olla "oikea" uskova.

        Missä Raamattu käskee rakastaa syntiä tai eksyttäjiä?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Missä Raamattu käskee rakastaa syntiä tai eksyttäjiä?

        Raamattu käskee rakastaa lähimmäistä kuin itseään. Raamattu käskee rakadtamaan vihollistaan.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niin, rakastatko sinä syntistä ihmistä, siitä kai tässä oli kyse?

        1. Joh 2

        15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä. 17 Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Raamattu käskee rakastaa lähimmäistä kuin itseään. Raamattu käskee rakadtamaan vihollistaan.

        Eksyttäjät eivät ole minun lähimmäisäni. Ja he ovat Jumalan vihollisia ei minun.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Eksyttäjät eivät ole minun lähimmäisäni. Ja he ovat Jumalan vihollisia ei minun.

        Eli toimit vastoin mitä raamattu sanoo. Helvetti kutsuu sinua ;)


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Eli toimit vastoin mitä raamattu sanoo. Helvetti kutsuu sinua ;)

        Missä Raamatussa sanotaan, että eksyttäjät ovat minun lähimmäisiäni?


      • usko.vainen kirjoitti:

        1. Joh 2

        15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä. 17 Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti

        Ehkä haluat ymmärtää maailman koskevan myös ihmisiä. Raamattu kuitenkin kehoittaa rakastamaan vihollisia, keitä he mielestäsi ovat?
        Ihan ohi aiheen, mutta kauanko olet olut uskossa. Ei ole pakko vastata, jos kysymys on tungetteleva.


      • kiiiskivastarannalta
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kovin vähään jää ne lukuisat kohdat.

        Mutta eikö Pertsan kirjoittamat kohdat ole aivan selkeitä?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan, että eksyttäjät ovat minun lähimmäisiäni?

        Niin kuka on lähimmäinen?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ehkä haluat ymmärtää maailman koskevan myös ihmisiä. Raamattu kuitenkin kehoittaa rakastamaan vihollisia, keitä he mielestäsi ovat?
        Ihan ohi aiheen, mutta kauanko olet olut uskossa. Ei ole pakko vastata, jos kysymys on tungetteleva.

        Minulla ei ole vihollisia ja lähimmäisiäni ovat minua lähellä olevat ihmiset, sitähän sana tarkoittaa.
        Maailmalliset ihmiset eli ne joille maailman arvot ovat tärkeämmät kuin Jumalan arvot ovat maailmassa ja osa maailmaa.

        Mitä minun uskossa olo aikani tähän kuuluu? Yritä hallita edes aloituksen aihe ensin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minulla ei ole vihollisia ja lähimmäisiäni ovat minua lähellä olevat ihmiset, sitähän sana tarkoittaa.
        Maailmalliset ihmiset eli ne joille maailman arvot ovat tärkeämmät kuin Jumalan arvot ovat maailmassa ja osa maailmaa.

        Mitä minun uskossa olo aikani tähän kuuluu? Yritä hallita edes aloituksen aihe ensin.

        Sanoinkin että se kysymys oli ohi aiheen.
        Tosin sinä olet mestari ohi aiheen puhumisesta ja kuulustelusta, joten ajattelin sen soppivan. Anteeksi.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sanoinkin että se kysymys oli ohi aiheen.
        Tosin sinä olet mestari ohi aiheen puhumisesta ja kuulustelusta, joten ajattelin sen soppivan. Anteeksi.

        Voisitko vihdoinkin vastaata mikä saa sinut hyväksymään homoseksuaalisen käytöksen vastoin Raamatun sanaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Voisitko vihdoinkin vastaata mikä saa sinut hyväksymään homoseksuaalisen käytöksen vastoin Raamatun sanaa.

        Ehkä lopetamme keskustelun tähän. Tuohon kysymykseesi olen vastannut moneen otteeseen.


      • KerrosPertsa
        kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Mutta eikö Pertsan kirjoittamat kohdat ole aivan selkeitä?

        Ei ole. Eikä hän ole kyennyt vastaamaan, miten käytännössä toteutuu "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan", eikä myöskään miten kaksi naista yhtyy?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ehkä lopetamme keskustelun tähän. Tuohon kysymykseesi olen vastannut moneen otteeseen.

        Sinä et ole vastannut siihen kertaakaan. Etkä näytä vastaavan nytkään joten tulen toistamaan kysymyksen jatkossakin.
        Miksi olet noin kiero?


      • törttöjentörtölle
        KerrosPertsa kirjoitti:

        Ei ole. Eikä hän ole kyennyt vastaamaan, miten käytännössä toteutuu "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan", eikä myöskään miten kaksi naista yhtyy?

        Et kai sinä niin törttö ole, että luulet homoilla olevan vagina???


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinä et ole vastannut siihen kertaakaan. Etkä näytä vastaavan nytkään joten tulen toistamaan kysymyksen jatkossakin.
        Miksi olet noin kiero?

        Kun alat haukkumaan kiitän keskustelusta.


      • KerrosPertsa
        törttöjentörtölle kirjoitti:

        Et kai sinä niin törttö ole, että luulet homoilla olevan vagina???

        En tietenkään ja siksi mies ei voi maata toisen miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan ellei molempia panna anusholeen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kun alat haukkumaan kiitän keskustelusta.

        Älä taas kiemurtele. Minä en hauku ketään mutta sinä et pysty kertomaan mihin Raamatun vastainen kantasi perustuu.
        Kieroahan se on joten älä taas uhriudu 😂


      • KerrosPertsa kirjoitti:

        miten "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; " tapahtuu? Logiikan mukaan molempia tulisi panna perseeseen.

        Piru sitten kertoo sen sinulle aikanaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä taas kiemurtele. Minä en hauku ketään mutta sinä et pysty kertomaan mihin Raamatun vastainen kantasi perustuu.
        Kieroahan se on joten älä taas uhriudu 😂

        Kulta, ymmärrän, että sanojen merkitys on sinulle vaikeaa. Mukavaa illan jatkoa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kulta, ymmärrän, että sanojen merkitys on sinulle vaikeaa. Mukavaa illan jatkoa.

        Minä ymmärrän oikein hyvin sanojen merkityksen kunhan vain niitä sanoja tänne kirjoitat. Mutta kun et pysty niin leiki sitten kiiltsuillasi 🤗

        Illanjatkoa???? Missä päin maailmaa olet?


      • KerrosPertsa
        pertsa2012 kirjoitti:

        Piru sitten kertoo sen sinulle aikanaan.

        Et sitten osannut itse kertoa. Näinhän se aina menee. :)


      • SetaKertoo
        KerrosPertsa kirjoitti:

        Et sitten osannut itse kertoa. Näinhän se aina menee. :)

        Tottakai pertsa osaa mutta ei ple täällä koko päivää sinulle vastailemassa. Nyt saat katsoa lesboseksin ohjeet itsellesi muualta.
        Setasta saat varmaan hyvät ohjeet aloittelijalle.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se on sanonta. Anteeksi jos se loukkasi sinua.

        Niin se on sanonta jota käytetään kun toinen on kiihtynyt jostain. Eli oletit minun olevan jotenkin hermona. Lopeta se olettaminen ja ota asioista selvää ja tiedä.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Niin se on sanonta jota käytetään kun toinen on kiihtynyt jostain. Eli oletit minun olevan jotenkin hermona. Lopeta se olettaminen ja ota asioista selvää ja tiedä.

        Mikä on nyt verenpaineesi? Kerro niin tiedän.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Piru sitten kertoo sen sinulle aikanaan.

        Huonoin vastaus ikinä.

        Jos et pysty sanomaan miten miehen ja naisen kanssa maataan samalla tavalla, ja että miten naiset yhtyvät keskenään, niin et voi panna pirua selittämään.

        Myönnä, että Jumala ja Paavali puhuivat asioita, joista he eivät mitään ymmärrä. Eikä kukaan ymmärrä heidän sepustuksiaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mikä on nyt verenpaineesi? Kerro niin tiedän.

        Normaali kuten aina. Nyt tiedät, joten voitko nyt lopettaa tuon lapsellisen käytöksesi?


    • Missä ovat ne Raamatun ulkopuoliset todisteet VT:n tarinoista?

    • Missä kohtaa raamatussa sallitaan tietokoneen käyttö?

      • Onko joku väittänyt sen olevan kiellettyä tai vievän kadotukseen 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Onko joku väittänyt sen olevan kiellettyä tai vievän kadotukseen 😂

        Ovatko kiellettyjä tai sallittuja vain ne asiat, jotka Raamatussa mainitaan?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ovatko kiellettyjä tai sallittuja vain ne asiat, jotka Raamatussa mainitaan?

        Mistä ole tsaanut päähäsi, että Raamatussa olis kaikki maailman asiat?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Onko joku väittänyt sen olevan kiellettyä tai vievän kadotukseen 😂

        Sinun tulkintasi mukaan kyllä, koska sitä ei ole mainintaa raamatussa.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Sinun tulkintasi mukaan kyllä, koska sitä ei ole mainintaa raamatussa.

        Tuo on ihan sinun oma tulkintasi sitä mitä en koskaan ole sanonut 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mistä ole tsaanut päähäsi, että Raamatussa olis kaikki maailman asiat?

        Kuitenkin otat Raamatulla perustellen kantaa sellaisiinkin asioihin, jota Raamatussa ei mainita - kuten vaikkapa tasa-arvoinen avioliitto. Tulkitset ja luet ns. rivien välistä.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kuitenkin otat Raamatulla perustellen kantaa sellaisiinkin asioihin, jota Raamatussa ei mainita - kuten vaikkapa tasa-arvoinen avioliitto. Tulkitset ja luet ns. rivien välistä.

        Raamatussa on malli avioliitosta ja seksielämästä. Muusta seksitäkin siellä puhutaan.
        Jos et pysty aloituksen kysymyksen vastaamaan en ala kansasi samoja jankutuksiasi jankuttamaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Raamatussa on malli avioliitosta ja seksielämästä. Muusta seksitäkin siellä puhutaan.
        Jos et pysty aloituksen kysymyksen vastaamaan en ala kansasi samoja jankutuksiasi jankuttamaan.

        Ei ole mallia, ainoastaan sinun tulkintasi asiasta. Ja ne ovat todella huonoja ja vahingollisia neuvoja.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Raamatussa on malli avioliitosta ja seksielämästä. Muusta seksitäkin siellä puhutaan.
        Jos et pysty aloituksen kysymyksen vastaamaan en ala kansasi samoja jankutuksiasi jankuttamaan.

        Osoittaisitko konkreettisesti sen mallin avioliitosta?

        Kyse on laajemmasta asiasta kuin vain tästä.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Ei ole mallia, ainoastaan sinun tulkintasi asiasta. Ja ne ovat todella huonoja ja vahingollisia neuvoja.

        Ja sinäkö olet opettaja?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Osoittaisitko konkreettisesti sen mallin avioliitosta?

        Kyse on laajemmasta asiasta kuin vain tästä.

        Mies ja vaimo.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja sinäkö olet opettaja?

        En ole opettaja, mistä näin luulet. Ihan yleissivistyksellä huomaa miten vahingollisia jotkut raamatun neuvot ovat.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        En ole opettaja, mistä näin luulet. Ihan yleissivistyksellä huomaa miten vahingollisia jotkut raamatun neuvot ovat.

        Anteeksi, sotkin sinut tuohon toiseen 🙄


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja sinäkö olet opettaja?

        Opettajallako pitäisi olla jokin tietty mielipide?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Opettajallako pitäisi olla jokin tietty mielipide?

        Missä niin olen sanonut?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Missä niin olen sanonut?

        Kommenttisi "Ja sinäkö olet opettaja?" - jonka osoitit väärälle henkilölle - sisältää selvästi jotakin oletuksia. Kertositko, mstä?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kommenttisi "Ja sinäkö olet opettaja?" - jonka osoitit väärälle henkilölle - sisältää selvästi jotakin oletuksia. Kertositko, mstä?

        😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        😂😂😂

        Kiva, että älylaitteellasi saa aikaan kuvia! Vähitellen taannumme takaisin kuvakirjoitukseen.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kiva, että älylaitteellasi saa aikaan kuvia! Vähitellen taannumme takaisin kuvakirjoitukseen.

        😛😛😛


      • usko.vainen kirjoitti:

        😛😛😛

        Pitäisiköhän minunkin siirtyä kirjoittelemaan iPadillamme... En nyt jaksa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Pitäisiköhän minunkin siirtyä kirjoittelemaan iPadillamme... En nyt jaksa.

        Se on täysin sinun oma asiasi 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se on täysin sinun oma asiasi 😂

        Pakko kysyä: oletko Sinä tänään tehnyt mitään muuta kuin roikkunut täällä?

        Paljon olen minäkin täällä ollut, mutta Sinä tunnut olevan vieläkin enemmän.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Pakko kysyä: oletko Sinä tänään tehnyt mitään muuta kuin roikkunut täällä?

        Paljon olen minäkin täällä ollut, mutta Sinä tunnut olevan vieläkin enemmän.

        Olen toki. Teen nytkin töitä tässä samalla 🙂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olen toki. Teen nytkin töitä tässä samalla 🙂

        Mikähän mahtaa tarkalleen ottaen olla se työ, jota pystyt tekemään niin kevyellä otteella, että samaan aikaan suollat tänne tulemaan tunnissa kymmenittäin tekstejä, kuten aamupäivällä kävi?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Mikähän mahtaa tarkalleen ottaen olla se työ, jota pystyt tekemään niin kevyellä otteella, että samaan aikaan suollat tänne tulemaan tunnissa kymmenittäin tekstejä, kuten aamupäivällä kävi?

        Siinäpä sinulla onkin miettimistä ja liksa on 2-3 kertaa se kuin sinulla 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Siinäpä sinulla onkin miettimistä ja liksa on 2-3 kertaa se kuin sinulla 🤗

        Se on ilo kuulla, että saat kunnon palkan. Kyllähän Sinä toki jutuistasi päätellen oletkin koulutettu, fiksu ja mukava ihminen, joten en minä tuota lainkaan epäile. Myös työtehosi on epäilemättä huippuluokkaa. Kyllähän työmies palkkansa ansaitsee, vai mitä?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Se on ilo kuulla, että saat kunnon palkan. Kyllähän Sinä toki jutuistasi päätellen oletkin koulutettu, fiksu ja mukava ihminen, joten en minä tuota lainkaan epäile. Myös työtehosi on epäilemättä huippuluokkaa. Kyllähän työmies palkkansa ansaitsee, vai mitä?

        Sinhän alat ymmärtää 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinhän alat ymmärtää 😉

        Minä olen kuules realiteetit ymmärtänyt täällä jo ajat sitten. En viitsi nyt enempää kommentoidakaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Siinäpä sinulla onkin miettimistä ja liksa on 2-3 kertaa se kuin sinulla 🤗

        Aika paska duuni jos joutuu viikonloppusin tekemään töitä.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Aika paska duuni jos joutuu viikonloppusin tekemään töitä.

        Ei minusta. Kotitoimisto on hyvä paikka viikonloppuna 😉 päivystää.


      • TodellisuuskoHämärtyy
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei minusta. Kotitoimisto on hyvä paikka viikonloppuna 😉 päivystää.

        Sä olet kuule täyspäiväinen trolli. Palkka kuussa 1200 ja jäätelöt päälle viikonloppusin. Kotitoimisto???? Buaaahhhhaaahhhh!!!!


      • TodellisuuskoHämärtyy kirjoitti:

        Sä olet kuule täyspäiväinen trolli. Palkka kuussa 1200 ja jäätelöt päälle viikonloppusin. Kotitoimisto???? Buaaahhhhaaahhhh!!!!

        Ole huoleti sinä olet ainoa sen ammattikunnan edistaja 😂


      • Patmos.maksaa
        Ei.luotu kirjoitti:

        Aika paska duuni jos joutuu viikonloppusin tekemään töitä.

        Sellaista se on kun Patmos on työnantaja. Sentään antavat päivystää kotona ja liksa tulee urakkana eli kuinka monta viestiä työaikana tänne ehtii suoltamaan, ja hyvinhän usko.vainen tuossa asiassa kunnostautunut.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei minusta. Kotitoimisto on hyvä paikka viikonloppuna 😉 päivystää.

        Ja vielä joudut tekemään töitä kotoa. Minä ennemmin olen ulkona viikonloppuisin, kun mätänisin sisällä kotona. Nytkin olen surface breakillä ennen seuraavaa dippiä.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Ja vielä joudut tekemään töitä kotoa. Minä ennemmin olen ulkona viikonloppuisin, kun mätänisin sisällä kotona. Nytkin olen surface breakillä ennen seuraavaa dippiä.

        En joudu vaan ihan vapaaehtoisesti sitä teen. Kesälomaa 5vk edessä 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        En joudu vaan ihan vapaaehtoisesti sitä teen. Kesälomaa 5vk edessä 😉

        Kukaan ei maksa suuria summia siitä, että teet etätyötä kotonasi tuolla työteholla. Mitään vaativampaa työtä ei pysty tekemään noin kuin teikäläinen toimii. Ainoa mahdollisuus olisi jonkinlainen valvonta- tai vartiointityö ja niistä ei kyllä 2-3 opettajan palkkaa makseta, vaikka palkkakuopassa me opettajat olemmekin. Minun bruttopalkkani on noin 4000 euron kieppeillä kuukaudessa ja sinä et kyllä 8000-12000 kuukaudessa tuollaisista puuhista saa. Siihen en usko. Se edellyttäisi asiantuntijatehtäviä ja jos taas sellaisessa olet, et arastele sitä sanoa.

        Tiedän tasan tarkkaan sen, kuinka paljon olen itse koneella. Se määrä on minunkin kohdallani aivan liian suuri. Kun tänne tulen, Sinä olet myös paikalla ja tänäänkin olet käytännössä koko ajan täällä ollut. Sen lisäksi pelleilet vielä muilla nikeilläsi. Tuollainen omistautuminen Suomi24:lle sulkee pois kaiken muun. Tiedät hyvin sen itsekin.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kukaan ei maksa suuria summia siitä, että teet etätyötä kotonasi tuolla työteholla. Mitään vaativampaa työtä ei pysty tekemään noin kuin teikäläinen toimii. Ainoa mahdollisuus olisi jonkinlainen valvonta- tai vartiointityö ja niistä ei kyllä 2-3 opettajan palkkaa makseta, vaikka palkkakuopassa me opettajat olemmekin. Minun bruttopalkkani on noin 4000 euron kieppeillä kuukaudessa ja sinä et kyllä 8000-12000 kuukaudessa tuollaisista puuhista saa. Siihen en usko. Se edellyttäisi asiantuntijatehtäviä ja jos taas sellaisessa olet, et arastele sitä sanoa.

        Tiedän tasan tarkkaan sen, kuinka paljon olen itse koneella. Se määrä on minunkin kohdallani aivan liian suuri. Kun tänne tulen, Sinä olet myös paikalla ja tänäänkin olet käytännössä koko ajan täällä ollut. Sen lisäksi pelleilet vielä muilla nikeilläsi. Tuollainen omistautuminen Suomi24:lle sulkee pois kaiken muun. Tiedät hyvin sen itsekin.

        Voi voi, sinulla ei näytä olevan mitään käsitystä nykyajan työnteosta ja perusteista mistä maksetaan.


      • omistaja.osakas
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kukaan ei maksa suuria summia siitä, että teet etätyötä kotonasi tuolla työteholla. Mitään vaativampaa työtä ei pysty tekemään noin kuin teikäläinen toimii. Ainoa mahdollisuus olisi jonkinlainen valvonta- tai vartiointityö ja niistä ei kyllä 2-3 opettajan palkkaa makseta, vaikka palkkakuopassa me opettajat olemmekin. Minun bruttopalkkani on noin 4000 euron kieppeillä kuukaudessa ja sinä et kyllä 8000-12000 kuukaudessa tuollaisista puuhista saa. Siihen en usko. Se edellyttäisi asiantuntijatehtäviä ja jos taas sellaisessa olet, et arastele sitä sanoa.

        Tiedän tasan tarkkaan sen, kuinka paljon olen itse koneella. Se määrä on minunkin kohdallani aivan liian suuri. Kun tänne tulen, Sinä olet myös paikalla ja tänäänkin olet käytännössä koko ajan täällä ollut. Sen lisäksi pelleilet vielä muilla nikeilläsi. Tuollainen omistautuminen Suomi24:lle sulkee pois kaiken muun. Tiedät hyvin sen itsekin.

        Liike- ja talouselämä toimii aivan eri tavalla kuin julkinen sektori.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Voi voi, sinulla ei näytä olevan mitään käsitystä nykyajan työnteosta ja perusteista mistä maksetaan.

        No joo, pörssikeinottelulla voisit tuollaisiin ansioihin päästä. Jos Sinulla on jossakin vaiheessa pääomaa ollut, sillä voi pärjätä. Siinähän ei kovin intensiivisesti tarvitse läsnä olla. Koska lomasta puhut, lienet toisen palveluksessa - tai sitten vain puhut täyttä lööperiä.

        Jos olet jonkinlaisessa vähänkin vaativammassa tehtävässä, et ehdi käyttää aikaasi tällaisia määriä Suomi24:llä.

        Jos jostakin kumman syystä olet kuitenkin todella hyväpalkkaisessa työssä, miksi arastelet? Mitä häpeämistä siinä on? Eikö työmies olekaan palkkaansa ansainnut?


      • omistaja.osakas kirjoitti:

        Liike- ja talouselämä toimii aivan eri tavalla kuin julkinen sektori.

        Niin, jos olet siihen tilanteeseen päässyt. Eipä ole kyllä ihme, jos talouselämä tökkiikin, mikäli ne kovimmat luut käyttävät valveillaoloajastaan 90 % Suomi24:llä! Miksi sitä pitäisi hävetä, jos omistajaportaaseen kuuluu? Jumala on silloin palkinnut? Tai isukki perustanut hyvän firman?


      • omistaja.osakas
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niin, jos olet siihen tilanteeseen päässyt. Eipä ole kyllä ihme, jos talouselämä tökkiikin, mikäli ne kovimmat luut käyttävät valveillaoloajastaan 90 % Suomi24:llä! Miksi sitä pitäisi hävetä, jos omistajaportaaseen kuuluu? Jumala on silloin palkinnut? Tai isukki perustanut hyvän firman?

        Yritä keksiä sitten jotain muuta tekemistä jos et pysty tekemään kahta tai useampaa asiaa yhtä aikaa. Julkisella sektorilla ihmiset ovat tietty hyvin kunnianhimottomia ja minimitason suorittajia.


      • omistaja.osakas kirjoitti:

        Yritä keksiä sitten jotain muuta tekemistä jos et pysty tekemään kahta tai useampaa asiaa yhtä aikaa. Julkisella sektorilla ihmiset ovat tietty hyvin kunnianhimottomia ja minimitason suorittajia.

        Miksi Sinun piti taas nikkiä vaihtaa?

        Valtaosa julkisen sektorin työntekijöistä on työssä joko koulupuolella tai sosiaali- ja terveyspuolella. Mikä ryhmä meistä siis on näitä "kunnianhimottomia ja minimitason suorittajia"?

        Kerrot varmaankin myös, millaisiin kokemuksiin näkemyksesi perustuvat?


      • räyhäät.aina
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Miksi Sinun piti taas nikkiä vaihtaa?

        Valtaosa julkisen sektorin työntekijöistä on työssä joko koulupuolella tai sosiaali- ja terveyspuolella. Mikä ryhmä meistä siis on näitä "kunnianhimottomia ja minimitason suorittajia"?

        Kerrot varmaankin myös, millaisiin kokemuksiin näkemyksesi perustuvat?

        Riiteletkö kaikkien kanssa myös oikeassa elämässäsi?


      • räyhäät.aina kirjoitti:

        Riiteletkö kaikkien kanssa myös oikeassa elämässäsi?

        Etkö mennytkään muihin puuhiin?


      • lasten.mopottajalle
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Etkö mennytkään muihin puuhiin?

        Onko sinulla muutakin puuhaa kuin täällä riitely?


      • mdndk
        lasten.mopottajalle kirjoitti:

        Onko sinulla muutakin puuhaa kuin täällä riitely?

        Ei näytä olevan ;););)


    • jännää.taas

      Jännää taas. Kukaan ei vastaa kysymykseen ;););)

      • Ei kai noin typerään kysymykseen kukaan vastaa.


      • jännää.taas
        Ei.luotu kirjoitti:

        Ei kai noin typerään kysymykseen kukaan vastaa.

        Kusymys on täysin relevantti. Ongelma on se, että kukaan homottaja joka leikkii uskovaista ei voi myöntää, että Raamatussa on vain yksi kanta saman sukupuolen seksiin.


      • jännää.taas kirjoitti:

        Kusymys on täysin relevantti. Ongelma on se, että kukaan homottaja joka leikkii uskovaista ei voi myöntää, että Raamatussa on vain yksi kanta saman sukupuolen seksiin.

        Voi olla yksi kanta, mutta eipä raamattu kiellä muita tapoja. Ja te saatte ihan vapaasti elää raamatun mukaan, mutta elkää tulko muille sanomaan että he elävät "väärin".


      • jännää.taas
        Ei.luotu kirjoitti:

        Voi olla yksi kanta, mutta eipä raamattu kiellä muita tapoja. Ja te saatte ihan vapaasti elää raamatun mukaan, mutta elkää tulko muille sanomaan että he elävät "väärin".

        Ei Raamattu kiellä ketään homostelemasta mutta kertoo mitä siitä seuraa jos sellaista tekee.


      • jännää.taas kirjoitti:

        Ei Raamattu kiellä ketään homostelemasta mutta kertoo mitä siitä seuraa jos sellaista tekee.

        Missä kohtaa raamattu puhuu esimerkki lesbo parien rankaisemisesta?


      • edelleenkin.siellä
        Ei.luotu kirjoitti:

        Missä kohtaa raamattu puhuu esimerkki lesbo parien rankaisemisesta?

        Room.1:1


      • edelleenkin.siellä kirjoitti:

        Room.1:1

        Missä siellä mainitaan lesbot?


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Missä siellä mainitaan lesbot?

        Tuolla :

        Roomalaiskirje :
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuolla :

        Roomalaiskirje :
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;

        Mutta eihän homo- tai lesboseksi ole luonnotonta. Joten tuo kohta ei käy.


      • KerrosPertsa
        pertsa2012 kirjoitti:

        Tuolla :

        Roomalaiskirje :
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;

        miten kaksi naista yhtyy?


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Mutta eihän homo- tai lesboseksi ole luonnotonta. Joten tuo kohta ei käy.

        Luonnottomaksi sen on näköjään Raamattu määritellyt.


      • KerrosPertsa
        pertsa2012 kirjoitti:

        Luonnottomaksi sen on näköjään Raamattu määritellyt.

        Raamattu on asia esitetty varsin epäloogisesti, sillä ei kaksi naista voi olla yhteydessä vaikka kuinka pimperoitaan yhteen hankaisivat.


      • KerrosPertsa kirjoitti:

        Raamattu on asia esitetty varsin epäloogisesti, sillä ei kaksi naista voi olla yhteydessä vaikka kuinka pimperoitaan yhteen hankaisivat.

        Raamatussa ei puhutakaan naisten yhtymisestä vaan heidän syttymisestään toisiinsa. Raamattu ei ole mikään seksiopas jos sitä etsit 🤗


      • KerrosPertsa
        usko.vainen kirjoitti:

        Raamatussa ei puhutakaan naisten yhtymisestä vaan heidän syttymisestään toisiinsa. Raamattu ei ole mikään seksiopas jos sitä etsit 🤗

        Aijaa "heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;"

        Kyllä tuossa yhtymisestä kirjoitetaan vai etkö osaa lukea?


      • KerrosPertsa kirjoitti:

        Aijaa "heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;"

        Kyllä tuossa yhtymisestä kirjoitetaan vai etkö osaa lukea?

        Jos olet yhteydessä läheisiisi oletko heihin yhdynnässä 😂


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Luonnottomaksi sen on näköjään Raamattu määritellyt.

        Missä kohtaa raamatussa sanotaan että se on luonnotonta?


      • PippeliEiSoviPippeliin
        Ei.luotu kirjoitti:

        Missä kohtaa raamatussa sanotaan että se on luonnotonta?

        Lunnonvastainen = luonnoton


      • Ei.luotu kirjoitti:

        Missä kohtaa raamatussa sanotaan että se on luonnotonta?

        Tuossa :

        Room.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;


      • huono.maalinsiirtoyritys
        usko.vainen kirjoitti:

        Jos olet yhteydessä läheisiisi oletko heihin yhdynnässä 😂

        Huono maalinsiirtoyritys. Mutta kun kerta yrität siirtää maalia, niin kerro miten kaksi naispuoleista läheistä voi olla yhdynnässä?


      • huono.maalinsiirtoyritys kirjoitti:

        Huono maalinsiirtoyritys. Mutta kun kerta yrität siirtää maalia, niin kerro miten kaksi naispuoleista läheistä voi olla yhdynnässä?

        Missä on väitetty, että kaksi naista ovat yhdynnässä????


      • voisiko.joku.kertoa
        pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa :

        Room.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;

        >>VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN

        Mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Mitä on luonnollinen yhteys verrattuna luonnonvastaiseen?


      • voisiko.joku.kertoa kirjoitti:

        >>VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN

        Mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Mitä on luonnollinen yhteys verrattuna luonnonvastaiseen?

        Avioliitossa tapahtuva seksuaalisuuden harjoittaminen miehen ja naisen välillä on luonnollista sukupuoli yhteyttä. Homoseksuaalisuus sekä lesbous ovat Raamatun opetuksen mukaan luonnotonta sukupuoli yhteyttä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa :

        Room.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;

        Mutta eihän tuossa edelleenkään puhuta mitään että lesbo seksi olisi luonnotonta.

        Ja missä on raamatussa listattu nuo luonnolliset ja ei luonnolliset yhteydet? Vai oletko itse tehnyt tämän listan ja lisännyt sinne ilman jumalan lupaa lesbo seksin? Muuten lesbo seksiä ei ole koko raamatussa mainittu, joten se ei ole raamatunkaan mukaan luonnotonta.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Luonnottomaksi sen on näköjään Raamattu määritellyt.

        Se mitä Paavali on määritellyt luonnottomaksi, ei tarkoita sitä että ne olisivat luonnottomia.

        Eihän monikaan pidä pitkää tukkaa miehellä luonnottomana; "luontokin opettaa, ettei miehellä voi olla pitkä tukka". Missä se luonto sellaista opettaa?

        Ja Paavaliko tarkoitti, että naiset olivat olleet luonnollisessa "yhteydessä läheisiinsä"? Ja vaihtoivat luonnottomaan yhteyteen läheisiinsä, siis toisiinsa.


    • kui2

      Mitähän kohtaa ns. oikea uskovainen käyttää puolustuksekseen silloin kun eroaa tai uudelleen nai vastoin Jeesuksen opetusta tai hyväksyy sellaiset seurakuntansa kokonaisvaltaisiksi jäseniksi, jotka niin ovat vastoin Raamattua tehneet? - Ihmetellä vain voi..

      Ne muut eivät ajattele muutenkaan tekevänsä Sanasta Sanaan Raamatun mukaan mutta ns, "oikea uskova" väittää niin toimivansa aina joten.. näyttäköön se toteen sitten myös siinä kohdassa jota kysyn!

      • KTS--

        Sinustakaan siis sellaista Raamatun kohtaa ei ole jota aloituksessa kysytään, HYVä!


      • tuntomerkki_

        Ei ole ei. Siksi pitää puhua asian vierestä......


    • On se hyvä, että täällä KESKUSTELLAAN... Aihekin vielä tällainen UUSI.

    • Jobinpostia

      1Kor.6:9. Biblia (1776). Ettekö te tiedä, ettei väärät pidä Jumalan valtakuntaa perimän? Äkkäät eksykö; ei huorintekiäin, eikä epäjumalten palvelijain, eikä salavuoteiset, eikä pehmiäin, eikä miesten kanssa makaajain. Miehimys on vanhahtava raamatullinen ilmaisu: Sanakirja.

    • Mikko.A

      Eihän niitä kohtia ole olemassakkaan, jotka sallivat samaa sukupuoltaolevien yhdynnän. Se on hirvittävä teko, ja sellaisena se pysyy riippumatta ihmisten vastaväitteistä.

      2. Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan: 3. "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä". 4. Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä. 5. Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan: (Psalmi 2:2-5)

    • ertttkkl

      Jumala tuominnut! Löytyy 3. Moosekswn kirjasta!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe