Voinko vaatia lomautuksia opettajille

namala

Hei.

Suomen kouluissa opetuksen taso on mitä on, mutta nyt alkaa olla jo pohjanoteeraus. Pitkään viroissa olleet opettajat jatkavat "työtään" vaikka oppimisen tulokset vaan laskevat. Olen lukenut lehdistä ja netistä, miten saataisiin opettajille motivaatiota tehdä opetus työtä pyyteettömästi ka kunnolla Lapset kaipaavat opetusta, mutta yhä useammin tämä jää kotona vanhempien tehtäväksi.

Naapurin kunnan opettajat lomautettiin kahdeksi viikoksi ja huomattavan paljon se auttoi ja varsinkin tehosti opettajien työntekoa. Miten voisin meidän koulun opettajat saada lomautusten piiriin? Tuntuu härskiltä tämän linkin tarina.

https://yle.fi/uutiset/3-9669551

17

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KenkkuOpe

      Ei kuule paljoa juttusi täällä Kyproksella paina! Kaupunginjohtaja lupasi, että vaikka koko muun kaupungin väki lomautettaisiin niin meille sisäpiiriläisille palkka juoksee! Voidaan kuulemma saada jopa bonuksetkin, kun muiden palkoista säästetään.

      • ilmanbobuksia

        Muistathan ne lapsen koulutiedot yhteystietoineen lapsen isälle ENNENKUIN LÄHDET- lue AVIN päätös!!!!!!! Miksi koulun- ja lapsen kodin välinen yhteistyö ei RAISION KAUPUNGISSA TOI MI VASTOIN VALVOVAN VIRANOMAISEN, ALUEHALLINTOVI RASTON PÄÄTÖSTÄ- JA POLIISIN OHJEISTUKSIA, ESITUTKIN
        TAA?


    • mudena

      Huomenta.

      Ihmettelin meidän koulussa kun eteenpäin läksyissä ei menty enää toukokuun puolen välin jälkeen. Ei edes kerrattu lukuvuoden asioita vaan pelailtiin ulkona pelejä ja sisällä piirreltiin ajan kuluksi. Kävi vaan mielessä, että lomautukset aivan hyvin voisi pitää lukuvuoden lopussa, sillä opiskelua ei enää näytä olevan.
      Sitten toi opettajan kännykän räpläily ärsyttää tuntien aikana. Netissä ope on tunneilla, eikä viitsi nousta lapsia opettamaan. Kuten aloituksessa joku kirjoitti, koulun opetuksen hoitaa koti. Näin se kuulkaa vaan menee.

      • KenkkuOpe

        Me ainakin lepäilimme koko toukokuun. Oppilasaines on niin luvattoman heikoksi mennyt ettei suuresta osasta muuhun ollut. Muutama fiksumpi joukossa on - lähinnä opettajien ja lääkäreiden lapsia. Suurin osa on sitten sitä joukkoa "muut".

        Avustajani Natasha ja Ljudmila tekevät kovasti töitä. Minä voin onneksi rentoutua tunnilla. Ei noita hommia muuten jaksaisi. Minulla on luokan perällä muutama hyvä laite. Salitreeni tunnilla tekee hyvää. En minä ehdi tunnilla koneella olla.

        Ei pirulainen, huomenna taas Suomeen...


    • ilmanbobuksia

      Muistathan ne lapsen koulutiedot yhteystietoineen lapsen isälle ENNENKUIN LÄHDET- lue AVIN päätös!!!!!!! Miksi koulun- ja lapsen kodin välinen yhteistyö ei RAISION KAUPUNGISSA TOI MI VASTOIN VALVOVAN VIRANOMAISEN, ALUEHALLINTOVI RASTON PÄÄTÖSTÄ- JA POLIISIN OHJEISTUKSIA, ESITUTKIN
      TAA?

      • KenkkuOpe

        Mitäs jos sinä painuisit v.....n täältä?


      • ilmanbonuksia
        KenkkuOpe kirjoitti:

        Mitäs jos sinä painuisit v.....n täältä?

        Mielenkiintoista keskustelua "opettajalta"; jonka tulisi
        kasvattaa "ammatissaan" lapsia, tulevia aikuisia, veron-
        maksajia. Muistathan ne lapsen koulutiedot yhteys
        tietoineen lapsen isälle ENNENKUIN LÄHDET- lue AVIN päätös!!!!!!! Miksi koulun- ja lapsen kodin välinen
        yhteistyö ei RAISION KAUPUNGISSA TOIMI VASTOIN VALVOVAN VIRANOMAISEN, ALUEHALLINTOVIRAS-
        TON PÄÄTÖSTÄ- JA POLIISIN OHJEISTUKSIA,
        ESITUTKINTAA?


    • Rautalankapainos

      "Voinko vaatia lomautuksia opettajille"?

      Et voi. Lomautukset lähtevät liikkeelle kunnan/kaupungin heikosta taloudellisesta tilanteesta. Ymmärrän kyllä, että sinulle, avaaja tämä asia voi olla liian vaikea ymmärtää. :)

    • kesällälomaillaan

      Itse olin muutama vuosi sitten lomautettuna, mutta olin lomautettuna töissä. Katsoin velvollisuudekseni tehdä lomautettuna sitä työtä, mistä palkkani olen saanut.
      Minusta, anteeksi vaan kollegat, opettajien pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja osallistua yhteiskunnan edun mukaisiin talkoisiin.

      • harsaaaja

        Kiitos siitä, että on sinukaltaisijasi opettajia. Monille opettajile oma tili ja kukkaro on tärkeämpiä kuin lasten kasvatus ja opettaminen. Lomautukset voisi laittaa lukuvuoden alkuun ja loppuun. Silloinhan ei enää ole paljon tekemistä muuta kuin pelejä ja leikkejä.


      • Ammattikasvattaja

        Kauanko mahdoit olla töissä ilman palkkaa? Et myöskään taida olla OAJ:n jäsen?


      • kesällälomaillaan
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Kauanko mahdoit olla töissä ilman palkkaa? Et myöskään taida olla OAJ:n jäsen?

        Seitsemän päivää olin palkatta (lomautettuna), mutta sainhan kyseisenä vuonna palkkaa 358:lta päivältä.


    • ilmanbonuksia

      Muistathan ne lapsen koulutiedot yhteystietoineen lapsen isälle ENNENKUIN LÄHDET- lue AVIN päätös!!!!!!! Miksi koulun- ja lapsen kodin välinen yhteistyö ei RAISION KAUPUNGISSA TOI
      MI VASTOIN VALVOVAN VIRANOMAISEN, ALUEHALLINTOVI RASTON PÄÄTÖSTÄ- JA POLIISIN OHJEISTUKSIA, ESITUTKIN
      TAA?

      • OtaSelville

        Sulle ei varmaan mitään lähetetä, koska et ymmärtäisi, mitä päätöksessä lukee. Ethän osaa kirjoittaakaan, niin osaisitko päätöksiä lukea?

        Turhaa byrokratiaa laittaa oppilaita koskevia päätöksiä ymmärtämättömälle. Ehkä nämä kyseiset päätökset menevät sinun virkaholhoojallesi tai jollekin omaisellesi? Kysy häneltä, niin hän vääntää ne sinulle selkokieliseksi.


      • ilmanbonuksia
        OtaSelville kirjoitti:

        Sulle ei varmaan mitään lähetetä, koska et ymmärtäisi, mitä päätöksessä lukee. Ethän osaa kirjoittaakaan, niin osaisitko päätöksiä lukea?

        Turhaa byrokratiaa laittaa oppilaita koskevia päätöksiä ymmärtämättömälle. Ehkä nämä kyseiset päätökset menevät sinun virkaholhoojallesi tai jollekin omaisellesi? Kysy häneltä, niin hän vääntää ne sinulle selkokieliseksi.

        Muistathan ne lapsen koulutiedot yhteystietoineen lapsen
        isälle ENNENKUIN LÄHDET- lue AVIN päätös!!!!!!! Miksi koulun- ja lapsen kodin välinen yhteistyö ei RAISION KAU PUNGISSA TOI MI VASTOIN VALVOVAN VIRANOMAISEN, ALUEHALLINTOVI RASTON PÄÄTÖSTÄ- JA POLIISIN OH JEISTUKSIA, ESITUTKINTAA?


    • Innolla.Odottava

      Vaadi IHMESSÄ!

      Pyydä lehdistöäkin paikalle vaatimustasi esittäessäsi, niin näemme lopputuloksen!!!

      • ilmanbonuksia

        Muistathan ne lapsen koulutiedot yhteystietoineen lapsen
        isälle ENNENKUIN LÄHDET- lue AVIN päätös!!!!!!! Miksi koulun- ja lapsen kodin välinen yhteistyö ei RAISION KAU PUNGISSA TOI MI VASTOIN VALVOVAN VIRANOMAISEN, ALUEHALLINTOVI RASTON PÄÄTÖSTÄ- JA POLIISIN OH JEISTUKSIA, ESITUTKINTAA?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3794
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1871
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1414
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      910
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      880
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe