Olen rakastunut parhaaseen ystävääni

greenapple17

Olemme parhaita ystäviä, kumpikin on sen toiselleen sanonut ja olemme joka päivä yhteydessä. Olemme molemmat naisia ja pidämme naisista. Tutustuimmekin niin, että tapailimme aluksi, mutta tuumasimme, ettei kipinää ole. Kuitenkin nyt parin vuoden tuntemisen jälkeen näen hänet eri valossa enkä saa tarpeekseni hänen seurastaan. Hän kuitenkin on kovin kiireinen, eikä jaksa nähdä minua yhtä usein kuin minä haluaisin nähdä häntä. En tiedä kannattaako minun tunnustaa hänelle tunteitani. Jos menetän tämän ystävyyden, se on minulle maailmanloppu. Kuitenkin näen että voisimme olla hyviä elämänkumppaneita, mutta en tiedä hänen tunteitaan muuten kuin ystävyyden osalta. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta, ja mitä tapahtui, kun kerroit ystävällesi?

3

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsööntynyt__

      "En tiedä kannattaako minun tunnustaa hänelle tunteitani. Jos menetän tämän ystävyyden, se on minulle maailmanloppu."

      Tuota on hyvä miettiä. Minullakin on sellainen tilanne, että haluaisin kertoa tunteistani eräälle naiselle, jonka kanssa teen eräänlaista yhteistyötä. Pelkään kuitenkin, että pahimmassa tapauksessa hän kokisi tilanteen niin hankalana, että haluaisi siirtyä pois yhteisestä projektista ja siirtää minut yhteistyöhön jonkun kollegansa kanssa. Se olisi ikävää, sillä yhteistyömme on kestänyt jo aika pitkään ja edennyt hyvin. Projekti on kaiken lisäksi minulle ihan kamalan tärkeä projekti monessakin mielessä eli minulla ei ole varaa sössiä sitä :-(

      • greenapple17

        Tiedätkö hänen suuntautumisensa? Heterolle ei kannata tunnustaa.

        Olen miettinyt, että ehkä minunkaan ei kannata tunnustaa. Seurustelumme tulisi olemaan vaikeaa, jopa mahdotonta, sillä ystävälläni on kolme hänelle hyvin rakasta kissaa, joille minä taas olen allerginen. En usko, että hän olisi valmis luopumaan niistä, mutta en tiedä. Tämä on vain yksi käytännön ongelma. Olemme myös eri kannoilla sen suhteen, haluammeko lapsia. Minä haluan ehdottomasti, mutta hän ei. Silti tunteet on mitä on, ja jotenkin sitä kuvittelee, että käytännön ongelmista huolimatta asiat voisi ehkä järjestyä. Mieli muuttua noiden asioiden suhteen jne.


    • turhautunut40

      Minäkin olen rakastunut hyvään ystävääni. Minä olen bi, jonka hän tietää. Itse hän on miehiin kyllästynyt hetero, joka on ollut muka välillä bi eikä sittenkään ole. Eli olkoon sitten mikä on, ilmeisesti miehiin päin. Ollaan oltu ties mitä matkan varrella, olemme fyysisesti läheisiä ja pussaillemme paljon. Välillä hän on ollut muka rakastunut, sitten taas pelkkä ystävä. En osaa odottaa enää mitään. Ollaan sitten ystäviä. Tsemppiä teille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe