Taidan tappaa itseni ihan pian

eitätäjaksa

Mun on pakko avautua jonnekin, on niin käsittämättömän paha olla ja mietin koko ajan vaan sopivaa päivää tehdä itsemurha. Oon kyllä hakenu apua, mutta se ei auta ja muutenkin multa lakkaa ymmärrys loppua semmoseen paremman huomisen odotteluun. Mua masentaa aivan älyttömästi, enkä jaksa enää tapella sitä vastaan.

15

293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Miten voit tänään? Kerro hiukan enemmän tilanteestasi, täällä ollaan kuulolla.

      Pappi Elisabet

      • Ei-hyvää-päivää

        Olet kuulolla mutta et tukemassa, ohjaamassa etkä lohduttamassa. Miksi et kutsu aloittajaa työhuoneellesi sielunhoidolliseen keskusteluun? Miksi et anna hänelle työnumeroasi, vaan yllytät avautumaan aroista asioista, joiden kirjoittamista kaikkien nähtäville hän voi myöhemmin katua.


      • Hei

        Meillä työntekijöilläkin on muita tehtäviä kuin päivystää täällä. On leirejä ja jopa lomaa. Jos kysyy kuulumisia, se ei merkitse sitä, että pakottaisi toisen avautumaan vastoin tahtoaan.
        Yhteystietojen jakaminen täällä on kielletty. Jos tietäisin kenestä on kyse, kutsuisinkin varmasti hänet keskustelemaan kasvotusten. Mutta tällä palstalla sellainen ei ole mahdollista.
        Miten itse olet auttanut aloittajaa?

        Pappi Elisabet


    • MitesSeQsiaOnkaan

      Hei Elisabeth.
      Onko oman henkensä riistäminen syntiä tai vääryys yhteiskuntaa kohtaan? Näkeekö Jumala lastensa syvän ilottomuuden ja suo heidän nukkua pois ja nousta luokseen jotta päättyy maanpäällinen kärsimys vihdoin?
      Jos elämänlaadun mittarit ovat punaisella niin kuka tai mikä voi tuoda ihmispololle helpotuksen? Kirkas visio taivaan lepoon siirtymisestä on palkkio eletystä elämästä ja toisten ihmisten käsitys ja tuomitseminen jos väsynyt luovuttaa ennen vanhuutta on piinaava ilmiö jonka keskiössä on se että vainajan läheisille koituu tilanteesta huono omatunto. Mitä olisi voinut tehdä toisin? Onko vainaja nyt taivaassa? Henkilökohtainen, ainutkertaisen vaikuttava päätös johon ei saa tukea.

      • Hei
        Mielestäni elämää ja sen jatkumista on aina koetettava tukea ja tehdä ihan kaikkensa sen säilyttämiseksi ja asioiden parantamiseksi. Sanoitat tosi kauniisti tuon, että näkeekö Jumala lastensa syvän ilottomuuden.. Uskoisin, että Hän kyllä näkee sen, mutta tahtoo kannustaa ja kannatella kohti parempaa huomista. Ei Jumala silti tuomitse epätoivoisiakaan ratkaisuja, sitä ainakin itseni on hyvin vaikea uskoa. Kuitenkin elämä on jokaiselle annettu ainutkertainen lahja. Varsinkin nuorten on joskus vaikeaa nähdä asioiden suhteellisuutta. Että jos nyt tai jonkun aikaa on mennyt huonosti, se ei tarkoita, että aina tulisi olemaan siten. Silti emme voi vähätellä kenenkään kärsimystä tai masennusta.
        Nämä ovat vaikeita kysymyksiä eikä itselläni ole mitään patenttivastauksia. Läheinen tuttavani päätyi aikoinaan itsemurhaan. Se aiheutti meille läheisille suuret, ehkä loppuelämän kestävät syyllisyydentunteet. Vieläkin joskus mietin mitä olisin voinut tehdä enemmän tai toisin..

        Pappi Elisabet


    • raskassydän

      Täällä toinen masentunut. Itsari...pääsisi tästä elämä-helvetistä pois. Ei olisi tuskaa, kipue ei huolta. Voimia kuitenkin aloittajalle. Ymmärrän sinua täysin.

    • taistelkaa.voittoon

      Elämä on parempi vaihtoehto. Mikäänhän tässä maailmassa ei ole ikuista, että huominen tai ylihuominen voi tuoda mukavaa uutta tullessaan. Älkää vastustako mielessänne muutoksen mahdollisuutta !
      Mitä on tapahtunut teille, että olette niin masentuneita ?
      Masennuksesta selviää juuri sillä tavalla, että tappelee sitä vastaan !
      Tappelee niin kauan, että selättää sen ! Nähkääs masennus ei ole ikuista. Siitä toipuu.
      Uskokaa ! Uskokaa itseenne ! Pystytte kyllä voittamaan masennuksenne !
      Eteenpäin vaan, pienin askelin, päivä kerrallaan !

      • Ettästierätte

        Masennus on yliherkkien, tai rankan elämän läpikäyneiden sairaus. Siitä parantuu tasan sillä, että elämä näyttää myös valoisia puoliaan. Jos näin ei tapahdu, niin masentuneena on ja pysyy.
        Turha kuvitella, että taistelemalla kivisateessa ihminen jotenkin parantusi.
        Kortit jaetaan lapsuudessa. Jos on hyvät ja turvalliset tsetit käsissä, niin kovistakin vastoinkäymisistä selviää, mutta jos on vedetty mankelin läpi jo lapsena, niin sinne sukeltaa myös aikuisena.


    • ikuisuusX

      Aina kun masentaa on vaikea olla, yrittää ajatella mitä hyvää on elämässä, kenen takia elää. Kenelle ei halua surua tuottaa. Niitäkin aivan varmasti on. Mustimpina hetkinä on vaikeaa , tiedän. Silloin ajattelen kummalla puolella minulle on enemmän. Löytää syy elämälle.

    • aina-takana-on-joku

      Minusta syistä olisi parempi jutella, kun seurauksista.
      Masennukseen on syy. Yleensä se on pettymys tai joku rankan tuntuinen asia jota ei haluaisi kohdata.
      Ne syylliset asiat on syytä hahmottaa ja käsitellä. Niistä voi jutella täälläkin, koska on paljon ihmisiä, joilla on samanlaisia ongelmia, mutta ovat voineet löytää erilaisia keinoja löytää ideaa asiohin.
      Puhuttaisiko siis asioista mieluummin?

    • Feeniksin_kyynel

      Eitätäjaksa
      Haluan kertoa muutaman asian.
      Se apu mitä tähän mennessä olet saanut, on ollut kohdallasi riittämätöntä. Se on ollut apua, joka ei sinun tapauksessasi vain kertakaikkiaan ole ollut määrällisesti ja/tai laadullisesti sitä mitä tarvitset.

      Sanoit että sinulta alkaa ymmärrys loppua parempaan huomiseen ja et vain enää jaksa taistella vastaan. Tahdon sanoa sinulle, että masentuneen ja itsemurha-ajatuksista kärsivän on monesti vaikea yksin edetä mihinkään. Ei ole sinun vikasi ettet jaksa! Ei ole sinun vikasi, että parempi huominen tuntuu peruutetulta! Tämän varmasti tiesitkin.

      Se mitä nyt tunnet, ei ole ongelma, jolle vain sinä voisit tehdä jotain. Yhdessä muiden kanssa, voit tavallaan oppia elämään uudestaan. Ja tämän ei todellakaan tarvitse olla tylsää.

      Toivon, että saamasi apu ei ole rajoittunut vain lääkkeisiin. Tai vaikka olisit saanutkin terapiaa, niin ei se sinun kohdallasi välttämättä merkitse mitään. Kaikki ovat erilaisia. Tarkoitan, että jokaista pitäisi hoitaa yksilönä ja heidän ongelmistaan käsin. Ei ole sinun vikasi, jos eri hoidot eivät ole tehonneet sinuun!! On epäreilua, että joudut kokemaan epätoivoa vain sen takia, että sinulle on annettu hoito on suunniteltu enemmän tai vähemmän kaikille ja ei siksi toimi sinulla.

      Toivon että pystyt uskomaan, että sinua voidaan auttaa vaikka tähän mennessä on ollut toisin. Ymmärrän, että sinun on varmasti vaikeaa jaksaa uskoa tätä.

      Sinusta aivan oikeutetusti tuntuu ehkä siltä, että millään ei ole mitään väliä. Et vain kerta kaikkiaan jaksa. Niin paljon pahaa olet joutunut kohtaamaan.

      Siksi en pyydä sinulta kuin yhtä asiaa. Onko sinulla edelleen tunne, että jos sormiasi napsauttamalla haluaisit päästää irti kaikesta siitä pahasta olosta mitä koet? Jos se siis olisi mahdollista. Jos on, niin voit halutessasi laittaa minulle kikissä viestiä. Nimeni siellä on rapua. Jos sinulla ei ole kikkiä, niin sellainen on kyllä tosi helppo ladata kännykkään.

      Myös se onnistuu, että jatkamme puhumista täällä. Haluan vain, että tiedät että minä ja monet muutkin ovat sinun tukenasi :)

      • pedotkuriinjahäkkiin

        Taas toi pedofiili kiilu silmissään lapsia houkuttelemassa. Vanha äijä, jätä LAPSET RAUHAAN. Ilmoitan susta POLIISILLE.


      • Feeniksin_kyynel

        Maailmassa on paljon pahaa. Paljon sellaista, johon ei voi itse vaikuttaa, mutta aivan liikaa myös sellaista johon voi.

        Yksi tällainen on toisten ihmisten perätön syyttäminen. Se aiheuttaa aivan turhaan pahaa mieltä. Yhtä hyvin asiat voi muotoilla kohteliaasti. On järkevää ja suorastaan toivottavaa, että haavoittuvassa tilanteessa olevia valistetaan siitä, että kaikki avun tarjoajat eivät ehkä olekaan liikkeellä vain avun antamisen tunnosta.


    • ArmoOnSuurempi

      Mäkin tiedän, mitä masennus on... Olin vuosia, jopa vuosikymmeniä masentunut. Mutta olen päässyt siitä yli, elämä muuttaa, elämä kqntqa. Esirukoukset ovat kantaneet, ja henkilökohtainen sielunhoito. Hengellinen musiikki on lohduttanut. Vaikka ajattelisit, ettet halua mitään sellaista, niin rohkaisisin sinua kokeilemaan, sillä saata pikkuhiljaa alkaa aavistamaan, että Jumalalla on sinua varten jotakin parempaa mielessä, ja Hän on suurempi kuin tuskasi ja kipusi, ja Hän on voimallinen kantamaan sua ja antamaan sulle rauhan. Se rauha kantaa pimeinäkin aikoina. Ja kun yhä enemmän opit luottamaan Häneen, niin pelko alkaa hälvetä ja ahdistus kaikkoaa. Lue Jumalan hyviä lupauksia Raamatusta. "Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys".

    • Pssyko

      Minulla on myös käyny mielessä ampua päähän tai hyppää mahdollisimman korkeelta kerrostalon katolta ohut kestävä köysi kaulassa, tietenki kiipeily köyttä, ettei katkea kesken pudotuksen. Olen tosissani. Tämä ei ole kenenkää kustannuksella pelleilyä. Itse olen menettänyt kaiken tässä elämässä ja eläny 4 vuotta ilman mitään elämän merkityksiä / tarkotuksia. Joten miksi enää elää kun ei jaksa alotella elämää alusta, ja saada sellasen elämän että voisi olla tyytyväinen. Joten olisi paljon helpompaa jos älyllistä elämää ei olis. joten suosittelen jokaisen lähteä pois elämästä jos ei jaksa olla täällä. Itse lähden heti kun olen vaan hoitanu pari asiaa, ja jos sen jälkeen elämään ei tule parannusta, niin sitten en enää aio yrittää elää.

      tietenki olen miettiny että mitä jos löytäisi sen elämän rakkauden jonka takia elää. Mut sekin on vain tulevaisuutta, eikä sitä tiedä tuleeko sellaista koskaan. Mutta tiedän sen että yleensä toinen ihminen on elämän valo, ja siitä saa syyn elää, johon puoleen voi kääntyä monissa asioissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe