Vaarallisin yhdistelmä liikenteessä

Sehän on jo tunnettu tosiasia, että Toyotan ostaa hmmm. tietynlaiset ihmiset. Toyota liikenteessä on kuin hitaasti ja poukkoillen liikkuva varoituskolmio, aina pitää tojon nähdessään olla varuillaan mitä tahansa voi sattua.
On vielä yksi yhdistelmä joka on tätäkin vaarallisempi, Toyota jonka perään on liimattu kala. Nyt on jo sellainen setti, että koittakaa pysyä oman turvallisuutenne takia mahdollisimman kaukana.
Ilmianna
Jaa

45 Vastausta


On totta että kalaihmiset ovat vaarallisesti kuolemaa pelkäämättömiä koska uskovatvpääsevänsä taivaaseen. Mutta toisaalta kalattomat saattavat olla epätoivoisia kun elämä on kohdellut kaltoin. On selvä että testihäviäjön puikkoihin istahtaa vain häviäjä. Tojoon liittyy alemmuudentunnetta, epätyydyttäviä ihmissuhteita ja heikkoa sijoittumista työelämään. Yhteinen nimittäjä on olematon iseluottamus. Siksi autoksikin valitaan mahdollisimman huomiotaherättämätön kulki ne, mielellään harmaa.
Ilmianna
Jaa
Vaarallisin yhdistelmä on sellainen, jota ajaa nimimerkki bella__n.
Vetovaununa hänellä on punainen Citroen C3 ja perässä keikkuu pieni peräkärri.
Tämä yhdistelmä liikkuu Kuopiossa ja sen lähiympäristössä.
Varokaa!!!
Ilmianna
Jaa
Minä lisäisin samaan ryhmään myös Datsunin kaikki mallit ja myös suuren osan Köyhien Ihmisten Autoista. Eli yksinkertaisemmin; kaikki itäautot.

Yhteisenä nimittäjän tosiaan satunnaisesti poukkoilevat ajolinjat, risteyksissä ryhmitytään kaistaviivan päälle, kun ei tojo/datsunpappa tahdo muistaa, pitikö jo tästä kääntyä = varataan paikka sekä suoraan menevien että kääntyjien kaistalta, jotta saa asiaa arpoa viimeiseen asti.
Ajonopeus ihan mita sattuu, pääosin jotain 7:llä alkavaa, täysin riippumatta siitä, onko vallitseva rajoitus 40 vai 100, takavalot ei pala iltahämärässä eikä kaatosateella, mutta homovalot palaa aina, kun aurinko paistaa.

Noita valo-ongelmia lukuun ottamatta samaa vikaa löytyy kyllä kaikista "järkiautoilijoista", skeidakuskit etunenässä. Esim moottoritiellä körötetään oikeaa kaistaan 110 km/h, mutta kun lähdetään rekkaa ohittamaan, vauhti hidastuu ja vasen kaista saadaan minuuttuen ajaksi tukkoon. Vilkut ei toimi näissä, eikä nopeusmittari. Ohituskaistojen kohdalla vauhti kiihtyy 15 km/h, muissa ylämäissä vastaava hidastus. Tietyömaiden yms kohdalla ajetaan 30 km/h ylinopeutta, jotta päästään köröttämään 100 rajoituksella 15 km/h alinopeutta.

Auto näillä aina sellainen pölypallon harmaa "jossa lika ja ruoste ei näy". Siis auto on muka EVVK, kuten liikennesäännötkin. Silti vääränlaisella, hienomalla tai ikävästi pölypallon värisestä massasta poikkeavalla autolla ajavat aiheuttavat näissä raivokohtauksia.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kattelepas netistä idi-alkuisia sanoja. Yksi sopii sinuun todella hyvin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Idi Amin?
Tojo kuskeihin taas yleisesti käytetään idioottia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tätäköhait kirjoitti:
Idi Amin?
Tojo kuskeihin taas yleisesti käytetään idioottia.
Et vaikuta ihan poikeustoimikelpoiselta, joten jatkan keskustelua aiheesta, jos/kun tapaan holhoojasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä saksalaisvalmisteisilla kulkineilla näyttää tositilastojen mukaan törmälitävän eniten. Toyota on selvästi keskivertoa harvemmin osallisena liikennevahinkoihin.
Bemareihin ja VAG:n tuotteisiin pitäisi laittaa pakollisena varusteena kirkas huomioväri, että niitä ehtisi varoa jo kaukaa. Joissakin malleissahan on jo ruohonleikkuritason puksutin konepellin alla.

https://www.uusisuomi.fi/autot/83493-kolmen-vuoden-tilasto-julki-nain-suomalaiset-kolaroivat
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kerro miten tilastosta voi päätellä, että saksalaisilla kolaroidaan enenmän kuin tojolla? Miten vedät johtopäätöksen, että tojo on harvemmin osallisena? Saisko faktaa, kiitos!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotalla ajaa eniten vaareja, perheenäitejä kakaralaumoineen ja nämä faktat riittää todistamaan Toyotan vaarallisuuden liikenteessä. Tähän kun lisätään vaarien pakollinen ominaisuus, eli suunnaton kateus ja kerrostalokyttääjän geenit, niin eiköhän siinä ole katastrofaalinen paketti valmis kun huojuva ja laidasta laitaan vaelteleva auto on alla.
Ilmianna
Jaa
yhdistelmä on joku peruskoulutasoinen amiksesta poispotkittu mielenterveyspotilas joka ajaa vanhalla mopolla. Vaarallisin niistä on ehkä Helkama Raisu jonka "urheilullinen" olemus tekee pojusta vähintään Jarno Saarisen veroisen kuljettajan, ala-asteen tytsyille näyttäessään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Sanoo poispotkittu ja katkera amisope.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
katkeruus.ei.hellitä kirjoitti:
Sanoo poispotkittu ja katkera amisope.
Sanoi Toyota-palstan oma trollipoju. On se sanonut paljon muutakin, esim. tähän tapaan.

Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Trollipojun_metsästäjä kirjoitti:
Sanoi Toyota-palstan oma trollipoju. On se sanonut paljon muutakin, esim. tähän tapaan.

Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.
"trollipojuna teit elämäsi virheen josta maksat sen jälkeen kun nimesi paljastuu. Ihan sama minkä ikäinen tai kokoinen olet. Sinua varoitettiin etkä uskonut."
Pitääkö tässä kotosalla vielä kauankin odotella paskahousun koputusta?
Virtuaali-Lexus eli Starlet työntäen käyntiin ja heti matkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
milloin.nähdään kirjoitti:
"trollipojuna teit elämäsi virheen josta maksat sen jälkeen kun nimesi paljastuu. Ihan sama minkä ikäinen tai kokoinen olet. Sinua varoitettiin etkä uskonut."
Pitääkö tässä kotosalla vielä kauankin odotella paskahousun koputusta?
Virtuaali-Lexus eli Starlet työntäen käyntiin ja heti matkaan.
Toisilla on Lexus-tehohybridi ja toisilla Helkama Raisu. On siinä kevyesti eroa kulkineissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lexunomistaja kirjoitti:
Toisilla on Lexus-tehohybridi ja toisilla Helkama Raisu. On siinä kevyesti eroa kulkineissa.
Ja nästä Helkama raisulla kehtaisi ajaakkin. Tojo kuskit on ikuisia naurun aiheita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
milloin.nähdään kirjoitti:
"trollipojuna teit elämäsi virheen josta maksat sen jälkeen kun nimesi paljastuu. Ihan sama minkä ikäinen tai kokoinen olet. Sinua varoitettiin etkä uskonut."
Pitääkö tässä kotosalla vielä kauankin odotella paskahousun koputusta?
Virtuaali-Lexus eli Starlet työntäen käyntiin ja heti matkaan.
Ja taas noi väkivaltafantasiat lähti käyntiin. Meidät sitten käydä pahoinpitelemässä kaikki joiden Toyota on rikki ja jotka kysyvät täällä neuvoa? Ja kaikki jotka ovat saaneet Sinua isompia kulutuslukemia Toyotoilleen? Enpä usko että ehdit sillä istut koneelle jo ennen aamukahvia ja ummistaa silmäsi vasta puolenyön jälkeen. Eihän maailman tylsimmäm automerkin osiota maailman turhimmalla jonnepalstalla voi hetkeksikään jättämää vaatimatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyjoonas kirjoitti:
Ja taas noi väkivaltafantasiat lähti käyntiin. Meidät sitten käydä pahoinpitelemässä kaikki joiden Toyota on rikki ja jotka kysyvät täällä neuvoa? Ja kaikki jotka ovat saaneet Sinua isompia kulutuslukemia Toyotoilleen? Enpä usko että ehdit sillä istut koneelle jo ennen aamukahvia ja ummistaa silmäsi vasta puolenyön jälkeen. Eihän maailman tylsimmäm automerkin osiota maailman turhimmalla jonnepalstalla voi hetkeksikään jättämää vaatimatta.
Viime yönä minä pelkäsin niin että kakit meni housuun kun fantasioin mitä minulle voikaan sattua kun nimeni paljastuu. En silti voi lopettaa ja syyn näette tässä alla.

Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Laita jotain faktaan pohjautuvaa tietoa väitteesi tueksi tilastoista vai eikö löydy ja juttusi on siis hölynpölyä?

Siinä ne vaarallisimmat törtöt:
"http://www.iltalehti.fi/autot/2014081318569617_au.shtml"

Iltalehden selvityksessä poliisin tilastoista kerätyt ylinopeudesta johtuneet törkeät liikenneturvallisuuden vaarantamiset suhteutettiin kaikkiin liikennekäytössä viime vuoden lopussa olleisiin henkilöautoihin 20 suosituimman automerkin osalta, jolloin kullekin automerkille saatiin kaahausherkkyydestä kertova vertailuluku.

Poliisin tilastojen mukaan BMW:n kuljettajat syyllistyivät tammi-heinäkuussa törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen (ylinopeus perustapauksessa noin 50 kilometriä tunnissa) 169 kertaa, mikä on yhdeksänkertainen määrä Suomen suosituimpaan automerkkiin, Toyotaan, verrattuna.

Iltalehden tekemän selvityksen mukaan BMW:n jälkeen eniten kaahasivat Hondan (2,0), Mercedes-Benzin (2,2) ja Audin (2,3) kuljettajat.

Suomen toiseksi suosituimman automerkin, Volvon, kuljettajat syyllistyivät törkeään ylinopeuteen 93 kertaa, mikä antaa Volvolle vertailuluvuksi 4,8.

Eteläkorealaisen Kian kuljettajat kaahasivat selvityksen mukaan kaikkein vähiten. Ero BMW-kuljettajiin on lähes 12-kertainen.

Selvityksessä mukana olevat 20 suosituinta automerkkiä muodostavat Trafin tilastojen mukaan noin 93 prosenttia liikennekäytössä olevista henkilöautoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Kukaan ei ole puhunut ylinopeudesta. Ylinopeus on vain yksi asia liikenteessä ja sekin on tutkittu, että pelkkä ylinopeus harvoin tappaa jos se suhteutetaan kaikkiin liikenne kuolemiin.
Olet ilmeisesti tojoklaanin miehiä, kun et ymmärrä koko asiaa. Tojokuskit aiheuttavat vaaratilanteita jurnuttamalla reilusti alle nopeusrajoituksen, tojon kääntymisen voi ennustaa tojokuskin lippalakin lipan suunnasta, villkuahan perus tojokuski ei muista käyttää. Yleinen koheltaminen on myös jokaisen tojokuskin dna:han koodattu, kolarit pelastaa vain järkevämpi se toinen auto joka varoo näitä toitsuja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojohönö kirjoitti:
Kukaan ei ole puhunut ylinopeudesta. Ylinopeus on vain yksi asia liikenteessä ja sekin on tutkittu, että pelkkä ylinopeus harvoin tappaa jos se suhteutetaan kaikkiin liikenne kuolemiin.
Olet ilmeisesti tojoklaanin miehiä, kun et ymmärrä koko asiaa. Tojokuskit aiheuttavat vaaratilanteita jurnuttamalla reilusti alle nopeusrajoituksen, tojon kääntymisen voi ennustaa tojokuskin lippalakin lipan suunnasta, villkuahan perus tojokuski ei muista käyttää. Yleinen koheltaminen on myös jokaisen tojokuskin dna:han koodattu, kolarit pelastaa vain järkevämpi se toinen auto joka varoo näitä toitsuja.
Toyotan kuljettajat eivät aiheuta paljoakaan vaaratilanteita vaan tämän linkin jutussa mainitut niitä aiheuttavat:
https://www.uusisuomi.fi/autot/83493-kolmen-vuoden-tilasto-julki-nain-suomalaiset-kolaroivat
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tero.ajaa.turvallisesti kirjoitti:
Toyotan kuljettajat eivät aiheuta paljoakaan vaaratilanteita vaan tämän linkin jutussa mainitut niitä aiheuttavat:
https://www.uusisuomi.fi/autot/83493-kolmen-vuoden-tilasto-julki-nain-suomalaiset-kolaroivat
Perustuu vakuutusyhtiön tilastoihin eli korvattuihin vahinkoihin.

Tollolootan, kuten muidenkin japsien tähti on ollut laskussa jo pitkään. Suuremmissa kaupungeissa ajetaan itäautojen sijaa eurooppalaisilla autoilla nykyään. Tollolootat on kierrätetty maaseudun köyhimmille alueille. Tuskin niissä enää kaskoa on, joten mahdolliset ojaan lipsahtamiset (joita sattuu taajaan, kun kännissä ajellaan) menevät omaan piikkiin.

Kun, ei jos vaan kun, auto lipsahtaa ojaan, niin asiasta ei todellakaan hiiskuta viranomaisille eikä vakuutusyhtiöille, vaan auto korjataan vähin äänin talteen omalla / naapurin traktorilla, jahka ensin on nukuttu pahimmat humalat pois. -> Ei näy tilastoissa.

Harvinaista? Jos tällaista ei harrasteta, niin miksi sitten maaseudulla näkee usein autoja, joiden kyljet ovat kolhuja ja naarmuja täynnä? Ei kaupungeissa tällaisia autoja liiku, joten nuo ovat maaseudulla lisättyä tuunausta. Sitä paitsi tilastojenkin mukaan tolloloota on rattijuoppojen suosikkimerkki!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
> Iltalehden selvityksessä poliisin tilastoista kerätyt ylinopeudesta johtuneet törkeät liikenneturvallisuuden vaarantamiset suhteutettiin kaikkiin liikennekäytössä viime vuoden lopussa olleisiin henkilöautoihin 20 suosituimman automerkin osalta, jolloin kullekin automerkille saatiin kaahausherkkyydestä kertova vertailuluku.

Liikennevalvontaa harrastetaan nykyään vain ja ainoastaan valtaväylillä. Ja niilläkin visusti ruuhka-aikoja vältellen.

Työmatkaliikenteen aikaan on voimassa viidakon lait. Poliisi on ilmoittanut, ettei ainakaan pääkaupunkiseudulla suoriteta valvontaa ruuhka-aikoina, ettei "tarpeettomasti" häiritä liikennettä. No, onneksi on sentään saatu peltipoliiseja hommiin. Tätä ennen jengi lasketteli ihan surutta 90-100 lasissa 70/80 rajoituksilla. Nyt samat järkiautoilijat konttaa 5 alle rajoituksen, ettei tule sakkoja.

Asuinalueilla ole koskaan ollut mitään valvontaa. Rajoituksia on laskettu. Ennen oli kokoojakaduilla rajoitus 60 ja muualla 50. Nyt kaikkialla aluerajoitus 40. Vaikutus ajonopeuksiin...? Ei yhtään mitään. Tollolootat yms. järkiautoilijat kiihdyttää ihan surutta pidemmillä suorilla 60-70 nopeuksiin. Mutkaisemmilla osuuksilla vauhti tietysti laskee (koska tollolootassa ei ajo-ominaisuudet riitä) ja kiihtyvyys on verkkainen, 60 vauhdin saavuttamiseen tarvitaan miltei kilometrin mittainen suora.

Minusta 60-70 km/h neljänkympin alueella on paljon törkeämpi ja vaarallisempi ylinopeus kuin 140 marssivauhti moottoritiellä. Bemarit & co painelee pientä ylinopeutta moottoritiellä, mutta noudattavat taajamissa sääntöjä paremmin kuin täysin randomina poukkoilevat tollolootat, datsunit ja skeidailijat.

Ei toimi tollolootissa nykyään vilkut (kaistanvaihdoissa), nopeusmittarin kalibrointi päin persettä, kun neljänkympin alueella ajetaan 60-70 km/h ja satasen rajoituksella 75-85 km/h, ei toimi kuskilla silmät, kun näkemättä jää myös bussikaistasta kertovat merkit (tollolootat ajelee Kehä I:llä surutta bussikaistaa).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kaahaavat_tollolootat kirjoitti:
> Iltalehden selvityksessä poliisin tilastoista kerätyt ylinopeudesta johtuneet törkeät liikenneturvallisuuden vaarantamiset suhteutettiin kaikkiin liikennekäytössä viime vuoden lopussa olleisiin henkilöautoihin 20 suosituimman automerkin osalta, jolloin kullekin automerkille saatiin kaahausherkkyydestä kertova vertailuluku.

Liikennevalvontaa harrastetaan nykyään vain ja ainoastaan valtaväylillä. Ja niilläkin visusti ruuhka-aikoja vältellen.

Työmatkaliikenteen aikaan on voimassa viidakon lait. Poliisi on ilmoittanut, ettei ainakaan pääkaupunkiseudulla suoriteta valvontaa ruuhka-aikoina, ettei "tarpeettomasti" häiritä liikennettä. No, onneksi on sentään saatu peltipoliiseja hommiin. Tätä ennen jengi lasketteli ihan surutta 90-100 lasissa 70/80 rajoituksilla. Nyt samat järkiautoilijat konttaa 5 alle rajoituksen, ettei tule sakkoja.

Asuinalueilla ole koskaan ollut mitään valvontaa. Rajoituksia on laskettu. Ennen oli kokoojakaduilla rajoitus 60 ja muualla 50. Nyt kaikkialla aluerajoitus 40. Vaikutus ajonopeuksiin...? Ei yhtään mitään. Tollolootat yms. järkiautoilijat kiihdyttää ihan surutta pidemmillä suorilla 60-70 nopeuksiin. Mutkaisemmilla osuuksilla vauhti tietysti laskee (koska tollolootassa ei ajo-ominaisuudet riitä) ja kiihtyvyys on verkkainen, 60 vauhdin saavuttamiseen tarvitaan miltei kilometrin mittainen suora.

Minusta 60-70 km/h neljänkympin alueella on paljon törkeämpi ja vaarallisempi ylinopeus kuin 140 marssivauhti moottoritiellä. Bemarit & co painelee pientä ylinopeutta moottoritiellä, mutta noudattavat taajamissa sääntöjä paremmin kuin täysin randomina poukkoilevat tollolootat, datsunit ja skeidailijat.

Ei toimi tollolootissa nykyään vilkut (kaistanvaihdoissa), nopeusmittarin kalibrointi päin persettä, kun neljänkympin alueella ajetaan 60-70 km/h ja satasen rajoituksella 75-85 km/h, ei toimi kuskilla silmät, kun näkemättä jää myös bussikaistasta kertovat merkit (tollolootat ajelee Kehä I:llä surutta bussikaistaa).
Kylläpäs ainakin pääkaupunkiseudun asuinalueiden 40kmh alueilla mitataan nopeuksia päivittäin ja siellä poliisin pysäytyspartion lähettyvillä seisoo enimmäkseen saksalaisvalmisteisia autoja, joten tilastot pitävät siltäkin osin paikkansa.
Ajelinpa eilen juhannuksen viettoon seuraten yhden X5:n menoa. Ohitteli usein noin 100km matkalla ja vain kerran pari näytti vilkku toimivan. Pari ohitusta meni keltaisilla viivoilla ja puoli kilometriä ennen kameratolppaa ajoi reilusti alle sallitun nopeuden hiljentäen joka kerta jarruttamalla. Ei siis minkäänlaista ennakointia ja muutenkin ajokäytös oli poukkoulevaa ja piittaamatonta, mutta eteneminen ei juuri muuta henkilöautoliikennettä joutuisampaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miten sinä pystyit seuraamaan sitä jopa 100 km, jos se ajoi muuta liikennettä nopeammin ja ohitteli myös vaarallisesti keltaisilla viivoilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojohönö kirjoitti:
Kukaan ei ole puhunut ylinopeudesta. Ylinopeus on vain yksi asia liikenteessä ja sekin on tutkittu, että pelkkä ylinopeus harvoin tappaa jos se suhteutetaan kaikkiin liikenne kuolemiin.
Olet ilmeisesti tojoklaanin miehiä, kun et ymmärrä koko asiaa. Tojokuskit aiheuttavat vaaratilanteita jurnuttamalla reilusti alle nopeusrajoituksen, tojon kääntymisen voi ennustaa tojokuskin lippalakin lipan suunnasta, villkuahan perus tojokuski ei muista käyttää. Yleinen koheltaminen on myös jokaisen tojokuskin dna:han koodattu, kolarit pelastaa vain järkevämpi se toinen auto joka varoo näitä toitsuja.
Hei kaikki
Koska minusta ja sairaudestani skitsofreniasta on täällä esitetty arvailuja, haluan selventää taustojani ja syitä kuinka tähän on tultu.
Äitini on aina ollut vähän huolimaton elämänsä kanssa. Niinpä meillä on miehenketaleita juossut lukematon määrä. Koska äipän suhtautuminen alkoholiin on vähän labiili, joskus sillä menee yli ja mukaan eksyy mitä ihmeellisimpiä renttuja. Yhden kapakkaillan seurauksena synnyin minäkin ja äipän mukaan ns perspanolla alkunsa saaneena. Siksihän minusta tuli mikä tuli. Äipän poikaystävät eivät ole aina olleet kilttejä minulle paitsi yksi setä jolla oli namuja mukana. Se sattui vähän ja kakat meni pitkään housuun. Muiden meillä ollessa oli parempi pysyä peräkammarissa josta tulikin minulle kuin oma koti. Äippä tuo minulle sinne pitsanpaloja ja limsaa. Kun minulla on kiireitä tietokoneella, voin myös pissiä kätevästi tyhjään limsapulloon. Yritin minä koulujakin käydä mutta taisin olla liian viisas kun puhuivat jotain alisuorittamisesta. Äippä olisi halunnut että jonain päivänä sen ei tarvitsisi huolehtia minusta mutta minusta tuntuu että haluan olla kotona äipän kanssa koko elämäni. Yksi niistä sedistä jotka olivat äipän kanssa kavereita, ajoi Tojotalla ja minusta tuntuu että se ei olisi päässyt meille niin usein jos olisi ajanut jollain Skodalla. Tuskin äippäkään olisi sellaista kommaria pitkään katellut.Olen minä kyllä huomannut että minä olen vähän erilainen kuin muut ja niin se psykiatrikin sanoi mutta äippä lupasi pitää minut kotona lukkojen takana kun lääkäri ehdotti sijoittamistani Lapinlahdelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yli400Nm kirjoitti:
Kylläpäs ainakin pääkaupunkiseudun asuinalueiden 40kmh alueilla mitataan nopeuksia päivittäin ja siellä poliisin pysäytyspartion lähettyvillä seisoo enimmäkseen saksalaisvalmisteisia autoja, joten tilastot pitävät siltäkin osin paikkansa.
Ajelinpa eilen juhannuksen viettoon seuraten yhden X5:n menoa. Ohitteli usein noin 100km matkalla ja vain kerran pari näytti vilkku toimivan. Pari ohitusta meni keltaisilla viivoilla ja puoli kilometriä ennen kameratolppaa ajoi reilusti alle sallitun nopeuden hiljentäen joka kerta jarruttamalla. Ei siis minkäänlaista ennakointia ja muutenkin ajokäytös oli poukkoulevaa ja piittaamatonta, mutta eteneminen ei juuri muuta henkilöautoliikennettä joutuisampaa.
> Kylläpäs ainakin pääkaupunkiseudun asuinalueiden 40kmh alueilla mitataan nopeuksia päivittäin

Pääkaupunkiseudulla on asuinaluella tosiaan muutamassa paikassa nopeusnäyttö. Tojopapat ja muut dementikot luulevat, että nopeusnäyttö = nopeusvalvonta ja näyttötaulu antaa sakot, jos sen kohdalla ajaa ylinopeutta. Niinpä vaarit tekevät nopeusnäytön nähdessään hätäjarrutuksen ja ajavat vielä näytön ohitettukaankin 1-2 km matka 5-10 km/h alle rajoitukset, ettei vaan tule sakkoa. Sitten asia jo unhotuukin ja saa ruvetaan taas ajelemaan 20-30 ylinopeuksia.

Mutta muutoin... lehdistä olen saanut lukea valvontakampanjoista koulujen alkaessa. Kohdalle ei ikinä ole moista osunut, mutta onhan minulla ollut ajokortti vasta neljännesvuosisadan!

Toistan, kertaakaan en ole nähnyt poliisia liikennevalvontaa suorittamassa asuinalueilla. Kaikki tutkat ja puhallusratsiat ovat olleet valtaväylillä tai jollain teollisuusalueen läpikulkuväylällä, joka on sopivasti valtaväylän suuntainen ja jota rattijuopot yrittävät käyttää ratsioiden välttelyyn.

Tosin ei noita ratsioitakaan liiemmälti ole. Kolme kertaa olen joutunut autoilu-uran aikana puhaltamaan. Ei ihme, että jätkiautoilijat saa sekoilla ihan urakalla, kun kiinni jäämisen todennäköisyys on miltei sama kuin loton päävoiton saamisessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt malttia huomenna tien päälle. Jos tojo ei aja SELVÄSTI alle nopeusrajoituksen, ei ole syytä ohitella. Reaktio voi olla yllättävä kiihdytys, ojaan suistuminen tai mitä tahansa. Pitää muistaa että rattijuopot ajavat usein Toyotalla ja huomenna monella lipsuu periaatteet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tojoa ei ajeta sitä ohjastetaan . Tuulen puoleinen käsi tiukasti ratissa puuskien varalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojossa kuskikin on pelkkä matkustaja, ainakin talvikeleillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota Europen myyntijohtajan mukaan Toyotan ostajat ovat keskimäärin 56-57 vuotiaita eli monta vuotta vanhempia kuin kilpailijoilla. C-HR on yritys nuorentaa ostajakuntaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Juuri pappaikäiset ovat merkkiuskollisia.
Nuoremmat ovat vähän kriittisempiä: ei osteta sitä mikä papan mielestä hyvä vaan tutkitaan vähän vertailutestejä. Ennakkolùlottomasti. Tojo ei ikävä kyllä pärjää ammattilaisen tekemässä testissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jumboeimenesty kirjoitti:
Juuri pappaikäiset ovat merkkiuskollisia.
Nuoremmat ovat vähän kriittisempiä: ei osteta sitä mikä papan mielestä hyvä vaan tutkitaan vähän vertailutestejä. Ennakkolùlottomasti. Tojo ei ikävä kyllä pärjää ammattilaisen tekemässä testissä.
tietävät ilman testejä, mikä kestää/toimii ja mikä taas ei. He kun ovat eläneet oikeaa elämää ja heillä on kokemusta josta sinä trollipoju voit vain haaveilla. Hanki itsellesi apua sillä tarvitset sitä todella. Sinut murskataan täällä henkisesti sillä olet sairas vaikka et näköjään sitä itse edes ymmärrä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kyllähän ehdottomasti Toyota kuskit noudattavat parhaiten liikennesääntöjä ja tosi hyviähän Toyotat ovat muutenkin ajaa eikä hajoa tekniikka. skoda kuskit ja skodat ovat aivan hirveitä tientukkoja ja sairaita niin kuskit kuin ajoneuvotkin. en tiedä toisen merkkistä autoa kuin skoda joka on niin huono ajettava,vikaherkkä,meluisa ja ruostuva kuin skoda. välttäkää viimeisen hengenvetoon asti skoda ja vw merkkisiä ajoneuvoja!!!!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Siis Tojokuskien pitää viimeiseen hengenvetoon asti välttää Skodaa ja Volkkareita. Monen ei sitten tarvitsekaan kauan odotella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Täysin turha tilasto. Tojo on eniten onnettumuuksia aiheuttava kulkuneuvo. Tilastossa pitää olla ajetut kilometrit, pelkkä omistajuus ei kerro yhtään mitään. Ongelma on jatkuva alinopeus, joka aiheuttaa vaaratilanteita. Kukaan ei jaksa kilometri tolkulla ajaa töpeksivän tojon perässä, normaalisti pääsee ohi. Mitäs kun tämä teiden sankari vetää 10 auton letkaa, jossa myös raskaita ajoneuvoja, normi tie ja ruuhka-aika? Ohittaminen on riski se tiedostetaan, mutta ne jotka ajavat enenmän eivät halua kuluttaa yhtään ylimääräistä minuuttia tiellä töpeksijän takia ja ottavat riskejä. Jos Tohmot poistettaisiin liikenteestä tai alinopeus olisi rangaistava, riskin oton määrä olisi pienenpi ja siten myös onnettomuuksien. Vaikeahan asia on ymmärtää kun oma mittari näyttää 15km/h yli ja kerran vuodessa ajetaan mummolaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hei kaikki
Koska minusta ja sairaudestani skitsofreniasta on täällä esitetty arvailuja, haluan selventää taustojani ja syitä kuinka tähän on tultu.
Äitini on aina ollut vähän huolimaton elämänsä kanssa. Niinpä meillä on miehenketaleita juossut lukematon määrä. Koska äipän suhtautuminen alkoholiin on vähän labiili, joskus sillä menee yli ja mukaan eksyy mitä ihmeellisimpiä renttuja. Yhden kapakkaillan seurauksena synnyin minäkin ja äipän mukaan ns perspanolla alkunsa saaneena. Siksihän minusta tuli mikä tuli. Äipän poikaystävät eivät ole aina olleet kilttejä minulle paitsi yksi setä jolla oli namuja mukana. Se sattui vähän ja kakat meni pitkään housuun. Muiden meillä ollessa oli parempi pysyä peräkammarissa josta tulikin minulle kuin oma koti. Äippä tuo minulle sinne pitsanpaloja ja limsaa. Kun minulla on kiireitä tietokoneella, voin myös pissiä kätevästi tyhjään limsapulloon. Yritin minä koulujakin käydä mutta taisin olla liian viisas kun puhuivat jotain alisuorittamisesta. Äippä olisi halunnut että jonain päivänä sen ei tarvitsisi huolehtia minusta mutta minusta tuntuu että haluan olla kotona äipän kanssa koko elämäni. Yksi niistä sedistä jotka olivat äipän kanssa kavereita, ajoi Tojotalla ja minusta tuntuu että se ei olisi päässyt meille niin usein jos olisi ajanut jollain Skodalla. Tuskin äippäkään olisi sellaista kommaria pitkään katellut.Olen minä kyllä huomannut että minä olen vähän erilainen kuin muut ja niin se psykiatrikin sanoi mutta äippä lupasi pitää minut kotona lukkojen takana kun lääkäri ehdotti sijoittamistani Lapinlahdelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota on rattijuopon valinta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Kävelytän usein koiraa ja aina kun Toyota tulee vastaan pitää koiran kanssa mennä tien ulkopuolelle muuten Tojo kuski ajaa päälle. Muun merkkiset autot yleensä menevät jopa vastaantulevien kaistalle että jää kunnolla tilaa .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
cassad54 kirjoitti:
Kävelytän usein koiraa ja aina kun Toyota tulee vastaan pitää koiran kanssa mennä tien ulkopuolelle muuten Tojo kuski ajaa päälle. Muun merkkiset autot yleensä menevät jopa vastaantulevien kaistalle että jää kunnolla tilaa .
Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojota-trollipoju kirjoitti:
Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.
Olet siis tyypillinen yhteiskunnan alimman portaan suorittavaa, kuormittavaa työtä tekevä pudokas. Kuvaan kuuluu joku Kuhmoinen Toyota tai muu itälintta. Käytetty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KovaosaisenAuto kirjoitti:
Olet siis tyypillinen yhteiskunnan alimman portaan suorittavaa, kuormittavaa työtä tekevä pudokas. Kuvaan kuuluu joku Kuhmoinen Toyota tai muu itälintta. Käytetty.
Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Terveen kirjoitusta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
TOYO on ELÄKE PAPPOJEN AUTO ELI SIIS VÄHÄVARAISTEN KYYTI.
Ilmianna
Jaa
Uusi
Jostain ihmeellisestä syystä yksikään Tohjoloota karvanopilla ei ole vielä koskaan yrittänyt kiihdyttänä eteeni liikennevaloista lähtiessä kun oma kaistani loppuu ja joudun tulemaan Tohjon eteen. Vaikka lähden kuinka hitaasti liikkeelle niin Tohjot lähtevät vieläkin hitaammin, suorastaan kävelyvauhtia madellen ja antavat minun kaartaa eteensä kaikessa rauhassa. Johtuneeko tämä siitä kun pysähdyn Tohjon vierelle ja murautan Tohjon kuskille vähän Porschen saundia, Karvanoppa Tohjon kuskille nousee puna poskille ja kädet hikoavat ja kisailuhaavet katoavat kuin tuhka tuuleen ja pojuista suorastaan paistaa kohteliaisuus.
Ilmianna
Jaa
Uusi
Täytyy ottaa tukevat pohjat et uskaltaa TOYOL liikenteeseen hik
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vaarallisin yhdistelmä liikenteessä

Sehän on jo tunnettu tosiasia, että Toyotan ostaa hmmm. tietynlaiset ihmiset. Toyota liikenteessä on kuin hitaasti ja poukkoillen liikkuva varoituskolmio, aina pitää tojon nähdessään olla varuillaan mitä tahansa voi sattua.
On vielä yksi yhdistelmä joka on tätäkin vaarallisempi, Toyota jonka perään on liimattu kala. Nyt on jo sellainen setti, että koittakaa pysyä oman turvallisuutenne takia mahdollisimman kaukana.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta