400hv tehomallille selkään 200hv takavedolla

Mutta koska voima välitetään etupyörien kautta tiehen niin meno on aivan karseaa ja ohjaukseen välittyy jatkuvasti vetävien pyörien vaikeudet. Linkissä vertailtu 360-400hv etuvetoisia virityspajojen softilla:

Ford Focus RS DKR 400hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 5,8s

Tämä on siis paras aika mihin testaajat kykenivät kuivalla tasaisella asvaltilla pääsemään Sportauton testissä korkeimmalla viritysasteella.

M-B C250d 204hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,9s

Vieläkö jaksatte ylistää etuvetoisia ritsojanne, kun ei ole metriäkään kokemusta edes tuollaisesta C250 takavetoisesta Mersusta? Sitten on vielä erikseen ne BMW:n 135i, 235i ja 335i mallit ja M-B E400 / E500 coupe mallit aina M-sport ja AMG malleihin asti, mutta niihin kokemuksiin vielä pitkä matka RS-skodistilla..

http://www.hoge-tuning.de/downloads/absc1004016024focusrsvgl.pdf

http://www.autobild.de/artikel/bmw-320d-fl-mercedes-c-250-d-test-6013027.html
Ilmianna
Jaa

12 Vastausta



Harmittaako totus niin paljon, että täytyy poistaa keskustelut tai alkaa mainitsemaan aivan autoaiheeseen littymättömiä teinipippeli-fantasioita tai muita yhteiskunnalliseen keskusteluun liittyviä asioita tai omia arvioitanne sosiaalipolitiikasta ja palstan yksittäisten kirjoittajien sosioekonomisesta asemasta?

Radalla takavetoinen on ylivertainen saman painoiseen etuvetoon ja jopa nelivetoon nähden. Balanssissa oleva takavetoinen yliohjaa hienoisesti tehomäärän kasvaessa jos tiukan mutkan liian aikaisessa vaiheessa antaa kaasua kunnolla. Etuvetoinen aliohjaa eli puskee paljon voimakkaammin eikä kaasua voi antaa läheskään yhtä aikaisessa vaiheessa tiukassa mutkassa kuin takavetoisella. Ajaminen takavetoisella ylipäätään nautinnollisempaa, dynaamisempaa ja ketterämpää kuin etuvetoisella.

Kaupunkiajossa kiihdytyksiä paikaltaa tapahtuu jatkuvasti ja käännöksiä tiukoista kadunkulmista ja risteyksistä. Takavetoinen on ylivoimainen ketteryydeltään etuvetoiseen nähden. Myös kiihdytystilanteissa tehokaskin etuvetoinen katsoo kaupungissa takavedon takavaloja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
pröött pröööttt
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sinä pelle automotive jolla ei kokemusta muusta kuin MOPON RAKASTELUSTA. kirjoitat lihavista skoda rs omistajista siten kirjoitat .omia arviontiasosiialipolitiikasta ja palstan yksitäistenkirjoitajien sosioekonomisesta asemasta. puhut niin ristiin paniikissa pelle joita et edes mulkku tajua. joko on sitä KOKEMUSTA OMASTA METSÄSTÄ. omasta talosta .kesämökistä. kaikki tämä on sinulle haave jota sinä et voi toteutaa mut haaveilla saa kuin manne mesen omistuksesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ohoohhoijaa
Ilmianna
Jaa
Aloittajan takaa vetelyt taitavat kiinnostaa lähinnä aloittajaa itseään.
Ilmianna
Jaa
Scandinavian Sports Car of the Year kisassa etuvetoinen Pösö oli radalla nopeampi kuin M-Bemari tai AMG-Mersu!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joopa joo, ja milläköhän radalla? Minkälainen oli radan layout ja mikä vertailuautojen massa?

Yksikään etuveto eikä neliveto yli miljoonan maksavaa Porschen äärimmäisen harvinaista mallia pääse edes lähelle takavetoista Mercedes-AMG GT R rata-ajoissa...

https://m.youtube.com/watch?v=7AtXzca-zSY

Hauska huomata kohdassa 3:20 mikä ero on vielä 7.10 aikaan Nurren kiertävällä katuversiolla ja GT-sarjaan testattavalla rata-autolla. Olisi melko veikeä ratkaisu myydä jälkimarkkinoilla komponentteja tuosta kilpamallista ja hyväksyttää niitä katuautoon.

Sinullahan ei ollut metriäkään kokemusta takavedosta eikä liioin rata-ajosta eikö totta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei voi mitään kun ei tiedä paremmasta niin voi luulla etuveto RS/GTI kovaksikin rassiksi. No jaloissa pyörivät.
Ilmianna
Jaa
Kiihdytyskisoissa ja radalla takavetoinen on nopeampi.
Etuvetoinen on sitten kaikissa muissa käyttötilantetssa parempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mihin vittuun teillä on noin kiire?
Ilmianna
Jaa
Osta köyhä Bugatti. Siinä sitä...............
Ilmianna
Jaa
Voi lastapientä, tuohan oli maailmanhistorian tärkein tieto, kiitos että toit sen meille opetuslapsillesi tiettäväksi, miten olisimme voineet elää ilman tuota suurta viisauttasi?
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

400hv tehomallille selkään 200hv takavedolla

Mutta koska voima välitetään etupyörien kautta tiehen niin meno on aivan karseaa ja ohjaukseen välittyy jatkuvasti vetävien pyörien vaikeudet. Linkissä vertailtu 360-400hv etuvetoisia virityspajojen softilla:

Ford Focus RS DKR 400hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 5,8s

Tämä on siis paras aika mihin testaajat kykenivät kuivalla tasaisella asvaltilla pääsemään Sportauton testissä korkeimmalla viritysasteella.

M-B C250d 204hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,9s

Vieläkö jaksatte ylistää etuvetoisia ritsojanne, kun ei ole metriäkään kokemusta edes tuollaisesta C250 takavetoisesta Mersusta? Sitten on vielä erikseen ne BMW:n 135i, 235i ja 335i mallit ja M-B E400 / E500 coupe mallit aina M-sport ja AMG malleihin asti, mutta niihin kokemuksiin vielä pitkä matka RS-skodistilla..

http://www.hoge-tuning.de/downloads/absc1004016024focusrsvgl.pdf

http://www.autobild.de/artikel/bmw-320d-fl-mercedes-c-250-d-test-6013027.html

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta