Suomalaisten naisten sääret?

Ihmeissään82

Aloitetaan sillä, että tämän jutun tarkoitus ei ole aiheuttaa mielipahaa tai riitelyä eikä sen ole muutenkaan tarkoitus provosoida. Ja kuten kaikki tietää niin myös poikkeuksia löytyy, luonnollisesti. Kysyn ja ihmettelen siksi, että aihe ihmetyttää minua.

Niin, onko suomalaisilla naisilla joku paksujalkaisten geeni? Olen kauniiden ja hoikkien säärien sekä selluliittömien reisien ystävä. Suomessa monesti tulee kiinnitettyä huomiota siihen, että suomalaisilla naisilla on paksut jalat. Eikä siis pelkästään lihavilla vaan myös kohtalaisen laihoillakin naisilla. Reidet ja sääret ei ole pitkät ja solakat vaan sellaiset tasapaksut "puuparrut", tai miksi niitä nyt voisikaan kutsua. Minusta tuollaiset ovat hyvin epäviehättävät ja ovat ainakin itselleni yksi pahimpia turn offeja. Ne ovat jopa niin epäviehättävät, että en pystyisi paksujalkaisen naisen kanssa seurustelemaan. Jännä homma kun esimerkiksi rintojen suhteen en ole lainkaan ronkeli vaikka naiset yleensä luulee, että juuri ne ovat se ongelma. Ei ole vaan paksut jalat ja iso pylly.

Tähän varmaan joku heittää sen "nämä ovat ihan normaali jalat" kortin, mutta en allekirjoita tuota. Katsokaapa esimerkiksi aasialaisten naisten jalkoja, ne ovat keskimäärin huomattavasti hoikemmat kuin suomalaisilla. Samaa voinee itäeurooppalaisista eikä heidän ja suomalaisten välillä pitäisi olla mitään mahdonta geenieroa.

Miksi suomalaisilla naisilla on siis paksut jalat? Geenit? Ruokavalio? Yleinen tekemättömyys ja sohvalla makoilu? Joku muu, mikä?

58

4083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FyysinenMuutos

      Nuorten naisten paksut nilkat (bangles) johtuvat siitä että ne eivät urheile eivätkä kävele. Jos käydään kävelemässä tai salilla niin loppuaika istutaan, löhötään eikä liikuta.

      Aivan saman voi havaita vyötäröistä. Vielä -80 luvulla nuorilla (ja vähän varttuneemmillakin) oli hoikat nilkat, kapea vyötärö ja mikä parasta: Litteät vatsat. Kaikilla naisilla poikkeuksetta oli rinnat ulompana kuin vatsa tai pallea. Nykyään ensin tulee nurkan takaa ala-maha tai palleanseutu, sitten vasta rinnat. Ja kun katsoo missukoita tai muita bikinisiä naisia, niin ei sielä ole vyötäröitä. Kaikki on sitä samaa tasapaksua massaa.

      Poikkeuksena ovat tietysti urheilevat henkilöt mm. pesäpallon pelaajat. Heillä on poikkeuksetta pystyt rinnat, vyötärö sekä pyöreä pylly. Eli sellaiset ominaisuudet joita koitetaan lenkeillä ennen juhannusta ja kuntsaleilla saada aikaiseksi. Mutta sellainen vartalo ei tule kolmessa kuukaudessa. Se vaatii ympärivuotista harjoittelua. Ja mitä vanhempi on, sitä enemmän treeniä se vaatii.

      Olen onnekas että sain elää -80 luvun nuorena aikuisena. Hoikkien aj notkeiden tyttölasten kanssa seksikin sujui nautinnollisesti.

    • ihmeissään82

      Niin, onko se sitten yleinen painonnousu syynä vai mikä. Varsinkin naisillahan läski tahtoo kertyä ympäri kehoa, myös jalkoihin. Meillä miehillähän ylipaino usein keskittyy harvemmille alueilla. Esimerkiksi itselläni vain ja ainoastaan mahaan sekä naamaan. Ja tarkennettakoon sen verran, että painoindeksini on 24 pinnassa eli ei puhuta mitään ylipainosta. Mutta kuitenkin paino heittelee muutaman kilon verran ja nuo kaksi paikkaa on se minne se tulee jos on tullakseen.

      Olipa syy mikä hyvänsä niin ei kyllä ole ihme jos miehet aina ihailee itäeurooppalaisten naisien jalkoja. Onhan ne usein mukavaa katsottavaa eikä silmänruokaa vähennä se, että uskaltavat myös näyttää parhaat puolensa eivätkä vedä verkkareita jalkaan. Suomessa naisilla on joku tarve pukeutua usein hieman miehekkäästi. Varsinkin pienillä paikkakunnilla. Jossain Helsingin keskustassa nyt näkee vähän parempaakin pukeutumista.

      Annan vinkin naisille. Tehkää työtä säärienne sekä reisienne eteen ja sen jälkeen näyttäkää niitä. Todella hottia kun solakkasäärinen nainen tulee lyhyessä mekossa vastaan. Paitsi jos käyttää korkkareita ilman, että osaa niillä kävellä. Kauhean näköistä jos korkkareilla kävellään koukkupolvilla. Siinä toinen vihje. ;)

      Tältä niiden siis täydellisessä maailmassa pitäisi näyttää: Päivettyneet, pitkät, hoikat, kiinteät, mutta ei lihaksikkaat. Naisten kintuissa ei lihaksien tarvitse pullottaa. Pituudelle ei toki kukaan mitään voi, mutta paksuudelle ainakin jossain määrin voi.

      http://im.mtv.fi/image/2723056/portrait/368/614/f17de6b85d0e8b7ae83916bf370dd8aa/Hn/1535431.jpg

      • Eimitäänmerkitystä

        "Olipa syy mikä hyvänsä niin ei kyllä ole ihme jos miehet aina ihailee itäeurooppalaisten naisien jalkoja" Hehe, tama on niin söötin lapsellista puhua "me miehet" -muodossa vaikka kyse on vain AP:n ajatuksista.

        Koko länsimainen maailma on lihonut, niin miehet kuin naiset. Toinen ääripää ovat sitten ne, joiden elämä on täysin kehokeskeistä.

        Ilmeisesti Apllä on jokin säärifetissi, muutoin tuo epänormaali kiinnostus ja ihmettely naisten sääriä kohtaan ei ole selitettävissä. Tuskin hän mitään selitystä ilmiölle kaipaakaan, kunhan haluaa saada äänensä kuuluviin. Nooh, mielipide leviää, saattaa saavuttaa jopa 10 ihmistä.


      • katse_itään

        Jos eivät suomalaisten naisten sääret miellytä, niin suosittelen lämpimästi suuntaamaan katseen itään. Muistuttaisin kuitenkin, että naisille on miehistä hieman eri odotukset siellä suunnassa, kuin Suomessa. :-)
        Itsekin löysin mieheni Venäjältä, ja voin sanoa, että ei sellaisia miehiä Suomesta löydykään. ;-) Aitoja miehiä siis... Suomalaismiehet ovat valitettavan usein rumia, ylipainoisia ja varsin neitimäisiä.


      • Anonyymi
        katse_itään kirjoitti:

        Jos eivät suomalaisten naisten sääret miellytä, niin suosittelen lämpimästi suuntaamaan katseen itään. Muistuttaisin kuitenkin, että naisille on miehistä hieman eri odotukset siellä suunnassa, kuin Suomessa. :-)
        Itsekin löysin mieheni Venäjältä, ja voin sanoa, että ei sellaisia miehiä Suomesta löydykään. ;-) Aitoja miehiä siis... Suomalaismiehet ovat valitettavan usein rumia, ylipainoisia ja varsin neitimäisiä.

        Sanoo nainen joka ei ollut kannaksella 1939


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo nainen joka ei ollut kannaksella 1939

        Etpä ollu siellä sinäkään neiti.


    • tukevaa.tekoa

      Onneksi asian tila on helppo korjata. Matkaa vaan varaamaan ja asuntoa etsimään sinne solakoitten säärten maahan.

      • Idänihmeet

        Aika moni tätä korttia on jo käyttänytkin. Eikä määrä ole ainakaan vähenemään päin. Ongelma on vaan se, että jos mies hyvänkin ulkomaalaisen puolison valitsee niin suomalaiset naiset alkavat haukkumaan. Kauteuttako sitten lienee? Kilpasisko tuli samoille apajille?


      • tukevaa.tekoa
        Idänihmeet kirjoitti:

        Aika moni tätä korttia on jo käyttänytkin. Eikä määrä ole ainakaan vähenemään päin. Ongelma on vaan se, että jos mies hyvänkin ulkomaalaisen puolison valitsee niin suomalaiset naiset alkavat haukkumaan. Kauteuttako sitten lienee? Kilpasisko tuli samoille apajille?

        Mitä sen on väliä vaikka joku haukkuu. Eikö sitä jokainen kumppanin ota itseään varten?
        Kun ne jalat ovat se valintaperuste ja suomalaisen naisen jalat eivät paksuuden takia miellytä, ei kai sen tähden sentään kumppanitta kannata jäädä, kun niitä sorjasäärisiäkin löytyy.


    • Suotallaaja

      Ei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä? Mitä sitten luulet aiheuttavasi, ajatteletko, että kirjoituksesi oli jonkilainen rakentava kommentti, jolla saadaan aikaan se, että suomalaiset naiset kasvattavat joukolla itselleen ihailemasi gasellisääret, joita vain laiskuuksissaan ja liikkumattomuuttaan, eivät viitsi itselleen ilman sinun puuttumistasi kasvattaa?

      Olen pahoillani, että aiheutan sinulle pahoinvointia ja esteettistä haittaa töpötellessäni lyhyllä säärilläni, jotka kylläkin yritän parhaani mukaan verhota kesäkuumallakin housuilla tai pitkällä hameella. Harrastan liikuntaa ja olen normaalipainoinen, mutta minulla on juuri sellaiset lyhyet ja tukevat kintut joita, sinä inhoa ja itse kovasti häpeän. Anteeksi. Onneksi maailmassa on tosiaan tarjolla paljon naisia joilla on hoikkasäärisyyden geenit. Lisääntyvä maahanmuutto toivottavasti korjaa tämänkin epäkohdan ja suomalaiset kaikin puolin rumat geenit saadaan pikku hiljaa hävitettyä maailmasta.

      • Ihmeissään82

        Sen sijaan, että heittäytyy marttyyriksi, kannattaa asialle tehdä jotain. Kukaan ei ole täydellinen, mutta asioille voi tehdä jotain liikunnalla ja ruokavaliolla. Länsimaissa tämä tuntuu vaan välillä unohtuvan. Ylipainosta yritetään leipoa normaalia, jopa median toimesta. Ylipainoiset tsemppaa toisiaan, että olet kaunis sellaisena kuin olet. Eikä tässä kannata miettiä pelkkää esteettistä puolta vaan myös terveyttä. En ymmärrä miksi epäterveellisestä yritetään tehdä normaalia ja hyväksyttyä. Tai hyväksyttyä se toki on, muttei suositeltavaa.

        Ja anteeksi jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni. Itse vaan olen sellainen, että alkaa stressitaso nousta jo muutaman liikakilon kohdallakin. En suoraan sanottuna ymmärrä miksi ihmiset päästävät itsensä repsahtamaan. Tai miksi eivät käy salilla tai lenkkeile, Pidä itsestään huolta. Mutta se on taas toinen tarina. Kysymykseni kuului miksi suomalaisilla naisilla on niin usein paksut jalat. Yksi teoria saatiinkin jo.


      • Suotallaaja
        Ihmeissään82 kirjoitti:

        Sen sijaan, että heittäytyy marttyyriksi, kannattaa asialle tehdä jotain. Kukaan ei ole täydellinen, mutta asioille voi tehdä jotain liikunnalla ja ruokavaliolla. Länsimaissa tämä tuntuu vaan välillä unohtuvan. Ylipainosta yritetään leipoa normaalia, jopa median toimesta. Ylipainoiset tsemppaa toisiaan, että olet kaunis sellaisena kuin olet. Eikä tässä kannata miettiä pelkkää esteettistä puolta vaan myös terveyttä. En ymmärrä miksi epäterveellisestä yritetään tehdä normaalia ja hyväksyttyä. Tai hyväksyttyä se toki on, muttei suositeltavaa.

        Ja anteeksi jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni. Itse vaan olen sellainen, että alkaa stressitaso nousta jo muutaman liikakilon kohdallakin. En suoraan sanottuna ymmärrä miksi ihmiset päästävät itsensä repsahtamaan. Tai miksi eivät käy salilla tai lenkkeile, Pidä itsestään huolta. Mutta se on taas toinen tarina. Kysymykseni kuului miksi suomalaisilla naisilla on niin usein paksut jalat. Yksi teoria saatiinkin jo.

        Höpö höpö, sinun on ihan turha saarnata ainakaan minulle liikkunnasta tai ruokavalion merkityksestä. Minulla on ollut paksut töppöjalat hoikimmillani 45 kiloisena, kuten myös nyt 55 kiloisena, ja voin siis hyvällä omalla tunnolla sanoa, että kyseessä on rakenteellinen , mitä ilmeisemmin paskoista geeneistä johtuva epämuodostuma, eikä mikään sellainen mihin voisin itse vaikuttaa. Olen tosiaan pahoillani, että monilla muillakin suomalaisilla naisilla on tämä sama ongelma, mutta onneksi maailmalta löytyy vaihtoehtoja.


      • Ihmeissään82

        Eli täältä tuli ääni geeneille. Eli yksi vastaus itse kysymykseen.


      • Miksiteoottetollaisia
        Ihmeissään82 kirjoitti:

        Sen sijaan, että heittäytyy marttyyriksi, kannattaa asialle tehdä jotain. Kukaan ei ole täydellinen, mutta asioille voi tehdä jotain liikunnalla ja ruokavaliolla. Länsimaissa tämä tuntuu vaan välillä unohtuvan. Ylipainosta yritetään leipoa normaalia, jopa median toimesta. Ylipainoiset tsemppaa toisiaan, että olet kaunis sellaisena kuin olet. Eikä tässä kannata miettiä pelkkää esteettistä puolta vaan myös terveyttä. En ymmärrä miksi epäterveellisestä yritetään tehdä normaalia ja hyväksyttyä. Tai hyväksyttyä se toki on, muttei suositeltavaa.

        Ja anteeksi jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni. Itse vaan olen sellainen, että alkaa stressitaso nousta jo muutaman liikakilon kohdallakin. En suoraan sanottuna ymmärrä miksi ihmiset päästävät itsensä repsahtamaan. Tai miksi eivät käy salilla tai lenkkeile, Pidä itsestään huolta. Mutta se on taas toinen tarina. Kysymykseni kuului miksi suomalaisilla naisilla on niin usein paksut jalat. Yksi teoria saatiinkin jo.

        Mää kans ihmettelen, miksei ihmiset joogaa tai muuten harrasta keskittymiskyky lisääviä lajeja, tai miksei ne lue kieliä tai miksei ne hae yliopistoon. Ei kyll kannata rueta martyyriksi vaan tehdä asialle jotain; kuka tahansa oppii ja kuka tahansa voi vahvistaa henkistä toimintakykyään ja lisätä viisauttaan.

        Joo, moni sanoo, että oot ihan ok tollasena, mutt eihän se noin mee. Kyll ihmisellä pitää olla sivistystä, hoikista sääristä puhumattakaan. En vaan ymmärrä, miks ihmiset ei lue, miks ne ei ikuisesti opiskele.

        En muuten ymmärrä sitäkään, miks ihmiset ei matkustele. Ei se oo mun vika jossen ymmärrä, vois ihmiset tehdä jotain. Moni muukaan ei ymmärrä.


      • tukeva.tekoinen
        Ihmeissään82 kirjoitti:

        Sen sijaan, että heittäytyy marttyyriksi, kannattaa asialle tehdä jotain. Kukaan ei ole täydellinen, mutta asioille voi tehdä jotain liikunnalla ja ruokavaliolla. Länsimaissa tämä tuntuu vaan välillä unohtuvan. Ylipainosta yritetään leipoa normaalia, jopa median toimesta. Ylipainoiset tsemppaa toisiaan, että olet kaunis sellaisena kuin olet. Eikä tässä kannata miettiä pelkkää esteettistä puolta vaan myös terveyttä. En ymmärrä miksi epäterveellisestä yritetään tehdä normaalia ja hyväksyttyä. Tai hyväksyttyä se toki on, muttei suositeltavaa.

        Ja anteeksi jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni. Itse vaan olen sellainen, että alkaa stressitaso nousta jo muutaman liikakilon kohdallakin. En suoraan sanottuna ymmärrä miksi ihmiset päästävät itsensä repsahtamaan. Tai miksi eivät käy salilla tai lenkkeile, Pidä itsestään huolta. Mutta se on taas toinen tarina. Kysymykseni kuului miksi suomalaisilla naisilla on niin usein paksut jalat. Yksi teoria saatiinkin jo.

        Paksut jalat ja nilkat eivät siitä muuksi muutu vaikka käy salilla kuinka. Kuten ei länkisääretkään oikene.


      • Läpikäynyt

        Kyllä mulla ainakin muuttui. Tiputin reilusti painoa ja eniten sitä lähti vatsasta, sen jälkeen reisistä. Näissä kahdessa ero oli selvimmin nähtävissä. Myös kädet ja sääret muuttuivat hieman kapeammiksi. Ja tietysti naama. Mutta grammamääräisesti siis ehdottomasti vatsasta ja reisistä. Ja näyttäisi siltä, että on tuo joillakin muillakin purrut.

        http://files.fitfashion.fi/wp-content/uploads/sites/11/2012/02/EDEST_~1.JPG
        http://img-fotki.yandex.ru/get/6615/3588041.7e8/0_a3e3d_30734be7_XL
        http://www.weightlossphotos.net/wp-content/uploads/2012/04/252-weight-loss-before-after.png
        https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/91/3d/e4/913de4db7e2c806de8d25ce7b9ff77ae.jpg
        http://cdn.smosh.com/sites/default/files/ftpuploads/bloguploads/0513/before-after-weight-loss-blue-bikini.jpg


      • Ertyuio
        Läpikäynyt kirjoitti:

        Kyllä mulla ainakin muuttui. Tiputin reilusti painoa ja eniten sitä lähti vatsasta, sen jälkeen reisistä. Näissä kahdessa ero oli selvimmin nähtävissä. Myös kädet ja sääret muuttuivat hieman kapeammiksi. Ja tietysti naama. Mutta grammamääräisesti siis ehdottomasti vatsasta ja reisistä. Ja näyttäisi siltä, että on tuo joillakin muillakin purrut.

        http://files.fitfashion.fi/wp-content/uploads/sites/11/2012/02/EDEST_~1.JPG
        http://img-fotki.yandex.ru/get/6615/3588041.7e8/0_a3e3d_30734be7_XL
        http://www.weightlossphotos.net/wp-content/uploads/2012/04/252-weight-loss-before-after.png
        https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/91/3d/e4/913de4db7e2c806de8d25ce7b9ff77ae.jpg
        http://cdn.smosh.com/sites/default/files/ftpuploads/bloguploads/0513/before-after-weight-loss-blue-bikini.jpg

        Jos sulla muuttui se ei tarkoita muilla kävisi samoin. Kuvan nainen ei selvästikään edes edusta paksusääristä naistyyppiä, josta oli nyt puhe, koska ennen-kuvassakin sääret ovat suhteellisen hoikat ja muodokkaat. Sitäpaitsi reidet on eri asia kuin sääret.


      • Anonyymi
        Ihmeissään82 kirjoitti:

        Sen sijaan, että heittäytyy marttyyriksi, kannattaa asialle tehdä jotain. Kukaan ei ole täydellinen, mutta asioille voi tehdä jotain liikunnalla ja ruokavaliolla. Länsimaissa tämä tuntuu vaan välillä unohtuvan. Ylipainosta yritetään leipoa normaalia, jopa median toimesta. Ylipainoiset tsemppaa toisiaan, että olet kaunis sellaisena kuin olet. Eikä tässä kannata miettiä pelkkää esteettistä puolta vaan myös terveyttä. En ymmärrä miksi epäterveellisestä yritetään tehdä normaalia ja hyväksyttyä. Tai hyväksyttyä se toki on, muttei suositeltavaa.

        Ja anteeksi jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni. Itse vaan olen sellainen, että alkaa stressitaso nousta jo muutaman liikakilon kohdallakin. En suoraan sanottuna ymmärrä miksi ihmiset päästävät itsensä repsahtamaan. Tai miksi eivät käy salilla tai lenkkeile, Pidä itsestään huolta. Mutta se on taas toinen tarina. Kysymykseni kuului miksi suomalaisilla naisilla on niin usein paksut jalat. Yksi teoria saatiinkin jo.

        Jos stressitaso tuosta nousee on aika hankkiutua avun piiriin. Saat stressiisi sitten mielialalääkkeet ja verenpainepillerit. Tai ihan vaan voit vaikka haarukalla poksauttaa silmäsi puhki, niin jopa helpottaa, voit sitten kuvitella ympärillesi vain kauniita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Ihmeissään82 kirjoitti:

        Sen sijaan, että heittäytyy marttyyriksi, kannattaa asialle tehdä jotain. Kukaan ei ole täydellinen, mutta asioille voi tehdä jotain liikunnalla ja ruokavaliolla. Länsimaissa tämä tuntuu vaan välillä unohtuvan. Ylipainosta yritetään leipoa normaalia, jopa median toimesta. Ylipainoiset tsemppaa toisiaan, että olet kaunis sellaisena kuin olet. Eikä tässä kannata miettiä pelkkää esteettistä puolta vaan myös terveyttä. En ymmärrä miksi epäterveellisestä yritetään tehdä normaalia ja hyväksyttyä. Tai hyväksyttyä se toki on, muttei suositeltavaa.

        Ja anteeksi jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni. Itse vaan olen sellainen, että alkaa stressitaso nousta jo muutaman liikakilon kohdallakin. En suoraan sanottuna ymmärrä miksi ihmiset päästävät itsensä repsahtamaan. Tai miksi eivät käy salilla tai lenkkeile, Pidä itsestään huolta. Mutta se on taas toinen tarina. Kysymykseni kuului miksi suomalaisilla naisilla on niin usein paksut jalat. Yksi teoria saatiinkin jo.

        No voi.. Suomalaiset on pilattu siperianmongoloideilla. Yrittäkää ymmärtää, että tänne on poljettu 60% isälinjoista kalmukkeja, jakuutteja tms. Ennen suomalaisetkin olivat rotukansaa, mutta ilmeinen uhka naapurien hallitsijoille ja paaville, joten....


    • JotenkinNäin

      Mulla on paksuhkot jalat, nilkat on ihan sirot, mutta muuten on sellaiset vahvat. En tiedä mistä se johtuu, mutta liikuntaa kyllä harrastan. Toki itsekin toivoisin sellaisia hoikkia sääriä, mutta täytyy todeta, että joko ne pitäisi mennä hankkimaan plastiikkakirurgilla tai sitten näännyttää itseni muuten ihan kauheaksi. Epistä, mut minkäs teet.
      Ei mun mielestä kyllä liiankaan laihat jalat ole nätit, joskus kun näkee jotain ihan "rimppakinttuja", niin mun mielestä se on jotenkin miehekästä.
      Mut naisilla joilla omppuvartalo, on usein hoikat sääret ja iso maha/rinnat ja päärynöillä sitten rehevät perseet/reidet, että ei kyllä naisilla mitenkään kovin tasaisesti se rasva jakaudu!

    • urosjamies

      Keskiverto suomalaisnainen kuvittelee laihtuvansa kerran viikossa joogaamalla ja yhdellä spinning-tunnilla. Loppuaika meneekin terassilla sidukkaa lipoessa, ruuaksi voi aina napata jonkun patongin, purilaisen tai minkä tortunpalan liekin jostain lähimmästä burgeripaikasta tai cafesta. Sitten jos sitä persjalkaista taikinakasaa erehtyy vähänkin arvostelemaan alkaa kaamea kirkuminen. Ja tiedoksi lehmät, minulla on nainen ja upea onkin. Eikä ole suomalainen femakko!

    • timmi.setä

      Römppämahainen ja löysäperseinen leggins- yh luuleekin että se riittää kun tissivakoa on noin puoli metriä esillä.

    • ErikoistaHoikkuutta

      Jotenkin kummallista että pitäisi olla hoikat ja ohuet jalat. Minusta on tosi seksyä kun naisella on paksut jalat, leveä perse ja pyöreyttä mahassa.

    • Sirojalka

      Idioottimainen aloitus.

      Minä olen huomannut että suomalaisilla on usein iso pää ja iso perse ja lyhyet paksut jalat. Myös miehillä! Mistä mahtaa johtua? Liian vähän liikuntaako? Tehkää miehet jotain sille isolle päälle ja rumalle ruumiinrakenteelle ja Raumalle naamalle! Esim ruotsalaiset ja norjalaiset miehet ovat todella paljon kauniimpia!

      • Sekoiraälähtää

        Terve paksujalkainen.


      • uusi_pää

        Kirjoitapa tähän ehdotuksesi, mitä isolle päälle vois tehdä. Giljotiinilla pois ja Motonetista uusi pää, vai?


      • Anonyymi

        Johtuu siitä, ettei suomalainen mies kävele, ei tee ruumiillista työtä kahdeksaa tuntia päivässä, vaan kuntosalilla tunnin, istuu autossa tai oluella, löhöö koko loppuviikon sohvalla kaljaa imien,käy vaivoin hakemassa pizzan tai tietysti jonossa macDonalssin autoluukulla ja takaisin sohvalle, samaa tekee nykyään naiset. Ei ole enään naisista ruuanlaittajiksi, pizzaa tai valmisruokaa vain, niin kyllä posket turpoaa, vatsa ja yläkeho, mutta liikkumattomuus tuo tikkujalat, mutta kamalan näköinen yhtälö. Urheilun katsominen lihottaa koko kansan, mikään ei ole kamalampaa katseltavaa, kuin läskipää ja sitäkin yritetään peittää leukaparralla ja tynnyrin muotoinen vatsa, joku vielä ajaa päänsä kaljuksi, niin yök. Ja, naiset on alkaneet matkia miehiä, syödään ja hihitetään television ääressä jotain putouksen tai sohvaperunoitten tyhmiä juttuja. Hyvä puoli on, että pysyvät sisällä, kun kesä tulee, niin saa rauhassa olla ulkona, kun ja toivottavasti yle lähettää rupusakille koko kevään ja kesän urheilua aamusta iltaan, niin nähdään syksyllä joulusikoja marketissa ostamassa lahjoja.


    • PohjeLiisa

      Geenit ;)

      Täääl yks suhteellisen paksupohkeinen ja -reitinen nainen. Bmi alle 21 ja painoa aamulla 48kg.
      Joten lyhyt ja siroluinen muuten (kengännro 35..) mutta lihasta löytyy liikaakin. Rasva% on kuulemma liian alhainen vaikka syön kuin pieni sika, tosin hyvin kasvispainotteisesti oman maan antimia ja metsästä marjat, sienet ja riistaa. Kanat munii munia yli myynnin ja syödähän nekin pitää hah.

      Hassua miten syömistä&liikkumattomuutta pidetään syynä mutta itsellä se on päinvastoin.. Kun oli auto viel niin pohkeet hieman kapeni. Nyt pyöräilen ja kävelen kaikkialle -> asun syrjässä joten välimatkat on mitä on.. Ei o pikaruokaloita ja maatilan hommissa saa päivittäin "lihastreeniä".
      Kotisali toki löytyy mutta apua jos kyykkäilee, niin sitten vasta jalat pullistuukin pepun lisäksi.

      Eipä näille mahda mitään ja pahoittelen kun jytkyilen pyörällä kesämekossani paksut pohkeet vilkkuen lähikauppaan. Jos en hevosella viiti..
      Ratsastuskin muuten nuorena vaikuttaa säärien muodostumiseen.
      Pitäskö lailla kieltää moiset? Kävely, pyöräily, ratsastus jne. :P

      Musta vähän tuntuu, että ennemmin se kun naiset Suomessa ovat kautta aikojen joutunut tekemään niitä miesten hommiaki ja "nykymieshän" ei jaksa kantaa edes puita takkaan vaan vaimon hommaks sekin menee tuntemillani pareilla.. Niin se raskas ja ruumiillinen työ on muokannut jalkojakin.
      Sietää miettiä..

    • Oot kattonu liikaa photoshopattuja mainoksia ja ollu liikaa nettimediassa, somessa.

    • fawetg

      Osaksi luuston rakenne. Esim aasialaisiin verrattuna meillä suomalaisilla on usein paitsi paksut jalat, myös leveä lantio.

      Toiseksi tuo liikunnan yksipuolistuminen. Urheilijoilla tämä näkyy selkeästi, se mitä osaa kehosta kuormittaa vaikuttaa miten se kehossa ilmenee. Joskin on huomattava että esimerkiksi paksujalkaiset ballerinat ajetaan tanssitunneilta pois viimeistään 12 vuotiaina, joten eipä perus-pönkelöjalkoja tanssilavoilla näy kuin korkeintaan nykytanssiesityksissä...

      Kolmanneksi turvotus. Näkyy kesäisin helposti kasvoissakin. Lämmin ilma yhdistettynä kesäruokavalioon saa suomalaisen sisukset vähän reagoimaan - näkyy miestenkin ulkomuodossa.

      MItä asialle voi tehdä? Imartelevammat vaatteet, esim. tasapohjaisten ballerinojen ja tennareiden välttäminen ja siron korkokengän pukeminen auttavat jo paljon.

      • Anonyymi

        Siinä on vaan se että niin harva mies osaa kävellä korkkareilla kauniisti.


    • Ruahaha

      Joku tuolla mainitsi jo jotain römppämahasta..voin kertoa että mulla on maailmanluokan sääret ja nilkat, ja niiden yllä leveä ja litteä perse ja rellumaha. Että tervetuloa jonoon vaan kaikki :D :D

    • IsoPe

      Eikös näillä niin ihanilla latinoillakin ole tuhti reisi- ja peppuosasto. Ja monesti ovat lyhyitäkin, ellei nyt sitten mietitä vaan jotain malleja.

      • Pienempääkiitos

        Latinoiden vahvuus on mukavasti ruskettunut iho ja brunetten hiukset ja silmät. Takapuoleltaan ovat ainakin omaan makuuni liian xl. Siis suuressa kuvassa.


    • Terveyttäjailoa

      Ollaanpa ihmiset onnellisia,jos saadaan olla terveitä ja jos on kävelevät jalat,niinhän ei kaikilla ole.Aika oksettavaa pinnallisuutta,miettiä jalkojen paksuutta.Yök idiooteille.

    • Siro--

      No jos haluat yleistää, että suomalaisnaisilla on paksut jalat, niin sehän johtuu miesten parinvalinnasta- geenit periytyvät. En kyllä ole paksujalkaisia naisia juuri huomannut esim. kuntosalillani.

    • suominainenJaTunkkijalat

      Läskien takilla (vähän samanlainen kuin Uuno Turhapurolla) voi yrittää peittää kroppaa, mutta jos jalat on hirveet tunkit, ei auta kuin leikkaus ja luusaha.

    • Tsiiiiiisus

      Edellä mainitulle kirjoittajalle sopisi lobotomia,kallon kutistus.Ei ole sulle mitää annettu.Kaikki jalat ovat hyviä!

      • ööösiiiiiisnäinon

        Sulla on siis jalat hirveet tunkit ja pää on lobotoitu, kun sitä tiedät suositella tuntemattomille.


    • Perämies90

      Kaikki jalat ei todellakaan ole hyviä. On kauniita jalkoja, asiallisia jalkoja, ei niin hyviä jalkoja ja sitten rumia jalkoja. Jalat ja pylly tekee naisen, ei rinnat. Yllättävää on, että naiset huolestuu aina rinnoistaan vaikka suurempi osa miehistä arvostaa hyvää perää enemmän. Eikä tekosyitä, siihen voi vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Kaikki jalat on täydellisen hyviä kun niillä voi kävellä, juosta, hyppiä, pomppia varmistella, kiipeillä , polkea, potkia. Jalkojen ensisijainen eikä ed3s toissijainen tarkoitus ole miellyttää miehen silmää, pelkkä sivutuote ja maku-asia.
        Keskiverto suomiukolla ei ole mitään sanomista naisten ulkönäöstä.


    • 7yyyyyy

      Geeneistähän tuo ennen kaikkea luulisin johtuvan. Jonkin verran ehkä saa sääriäkin kavennettua treenillä, mutten usko paljonkaan vaikutusta olevan. Nään paljon jumpassa, salilla naisia, joilla on paksut sääret ja nilkat, ja eihän se niin viehättävää ole, kun nilkat näyttää tukeilta.

    • kypsänainen55

      Minä olen persjalkainen ja paksu pohkeinen päärynä mallisen vartalon omaava kypsä Nainen :D ja voin sanoa että koskaan ei ole ollut seurasta puutetta eli siis miehistä. On ollut nuorta ja vanhaa ja onneksi minun kohdalle on sattunut miehiä jotka ihailevat muutakin kuin pulkannarusia naisia ja hoikkia sääriä. Olkaa naiset ylpeitä itsestänne, olette sitten pulleita, hoikkia mitä vaan. Aina löytyy jokaiselle kropalle ihailijoita. Itse en mistään hinnasta haluaisi edes hoikkia ruipelo sääriä, ei ei, näin viihdyn oikein hyvin ja ELÄMÄ ON IHANAA JA EROTIIKKA ELÄMÄN SUOLA ;)

    • aikuinenmies58

      Aika monilla aasialaisilla on lyhyet ja paksut sääret. Eikä se tee heistä yhtään huonompia, ihan viehättäviä naisia. Samoin eteläamerikkalaiset naiset ovat lyhyitä ja paksusäärisiä. Ne Brasilian rantojen kaunottaret ovat ihan oma pieni ryhmänsä.

      Suomalaiset kuuluvat pääosin geneettisesti samaan balttilaiseen rotuun kuin virolaiset, latvialaiset ja liettualaiset. Kun vähänkin tarkemmin katsot ja käyt muualla kuin Baltian maiden pääkaupungeissa, huomaat asian.

      • Xxcvvvv

        Yleensä nämä " miksi suomalaiset on niin sitäjatätä" - vuodattajat taitavat olla niitä, joiden käsitys ihmisistä ja maailmasta rajoittuu suppeasti median tarjoamaan fiktioon, eli lähinnä tv-sarjoihin ja nettipornoon. Jos on vähääkään kiertänyt maailmaa, tietää kyllä, että jokaisesta maasta ja maanosasta löytyy sekä kauniita, että rumia ihmisiä. Esimerkiksi vaikkapa reissu Ranskan maaseudulle on omiaan murentamaan myyttiä siroista ja tyylikkäistä ranskattarista. Normandiassa suuri osa naisista on keskivartalolihavia ja karupiirteisiä ja vaatetuksensa ennemminkin hyvinkin käytännöllistä kuin naisellista. Ei todellakaan näkynyt ainuttakaan Audrey Tatoun, Brigitte Pardotin, tai edes Vanessa Paradisin näköistä naista siellä.


      • Huomioita
        Xxcvvvv kirjoitti:

        Yleensä nämä " miksi suomalaiset on niin sitäjatätä" - vuodattajat taitavat olla niitä, joiden käsitys ihmisistä ja maailmasta rajoittuu suppeasti median tarjoamaan fiktioon, eli lähinnä tv-sarjoihin ja nettipornoon. Jos on vähääkään kiertänyt maailmaa, tietää kyllä, että jokaisesta maasta ja maanosasta löytyy sekä kauniita, että rumia ihmisiä. Esimerkiksi vaikkapa reissu Ranskan maaseudulle on omiaan murentamaan myyttiä siroista ja tyylikkäistä ranskattarista. Normandiassa suuri osa naisista on keskivartalolihavia ja karupiirteisiä ja vaatetuksensa ennemminkin hyvinkin käytännöllistä kuin naisellista. Ei todellakaan näkynyt ainuttakaan Audrey Tatoun, Brigitte Pardotin, tai edes Vanessa Paradisin näköistä naista siellä.

        PALJON matkailleena uskallan sanoa, että suomalaiset naiset ovat keskimäärin a) sieltä lihavimmasta päästä, b) varsin paksujalkaisia ja c) eivät pukeudu kovinkaan hyvin. Itä-Eurooppalaiset naiset pukeutuu huomattavasti naisekkaammin kuin suomalaiset, kuten myös käyttävät ehostamiseensa enemmän aikaa. Aasialaiset ovat keskimäärin paljon hoikempia kuin suomalaiset ja paksujalkaisuus nyt vaan tuntuu täällä olevan geeneissä. Aivan kuten on usein iso perä tummilla naisilla.

        Kaiken kaikkiaan suomalainen nainen ei ole kovinkaan naisellinen. Ei esimerkiksi usein laita itseään kauppaan lähtiessään, toisin kuin monessa muussa maassa. Tiedän myös ison määrän muualta tulleita naisia jotka ihmettelevät sitä miksi naiset eivät Suomessa käytä korkokenkiä kuin juhlissa tai juhliessa. Monissa muissa paikoissa ja varsinkin suurkaupungeissahan korkokengät ovat ns. normaali asuste. Moni ulkomaalainen on valitellut, että haluaisi käyttää korkokenkiä, mutta erottuu liikaa joukosta kun muut eivät täällä niin tee. Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla. Jossain Helsingin keskustassa hieman panostetumpaa pukeutumista nyt sentään jonkin verran näkee.

        Ja jokainen varmaan sanomattakin ymmärtää, että poikkeuksia löytyy suuntaan jos toiseen. Puhun isosta kuvasta, en yksittäistapauksista.


    • myytitmyytit

      Myytti suomalaisten sisäsiittoisuudesta

      Tavallisen kansan tietoisuuteen on jostain syystä iskostunut
      käsitys, että suomalaiset olisivat jotenkin sisäsiittoista
      kansaa. Tässä kirjoituksessa osoitan geenitutkimusten
      tulosten perusteella, että tämä käsitys on täysin
      virheellinen.
      Sisäsiittoisuus merkitsee tilannetta, jossa henkilön
      vanhemmat ovat sukua toisilleen. Tietysti kaikki meistä
      ovat sukua toisilleen jonkun esivanhemman kautta, kun
      mennään tarpeeksi kauas menneisyyteen, ja tietyllä
      alueella pitkään asuneilla suvuilla on varmasti yhteisiä
      esivanhempia. Tämä koskee kuitenkin aivan kaikkia
      maapallon kansoja ja ihmisiä, koska avioliittokenttä on
      aina käytännön syistä rajoittunut omaan lähialueeseen,
      joten syvemmän tason sukulaisuutta ei ole mielekästä
      käsitellä sisäsiittoisuutena. Käytännössä sisäsiittoisuudella
      tarkoitetaankin ns. haitallista sisäsiittoisuutta eli
      tilannetta, jossa henkilön vanhemmat ovat läheistä
      sukua toisilleen – esimerkiksi ensimmäisiä serkkuja
      (yhteiset isovanhemmat).
      Sisäsiittoisuus on mahdollista nähdä geeneistä, ja
      seuraavassa käsittelen suomalaisia erilaisten geenitasojen
      valossa.
      jatkuu......
      http://www.elisanet.fi/alkupera/Sisasiitto.pdf

      Perinnöllisten tautien keskittymät johtuvat siis ihmisten vähäisestä liikkuvuudesta, eivät sisäsiittoisuudesta. On erittäin tärkeää ymmärtää näiden asioiden välinen ero. Lapsi voi saada perinnöllisen taudin, vaikka hänen vanhempansa olisivat aivan eri alueilta kotoisin eivätkä mitään sukua keskenään. Yksi yhteinen esivanhempi kymmenien sukupolvien takaisessa menneisyydessä riittää siihen, että tautigeeni on periytynyt molemmille vanhemmille.

      Sisäsiittoisuus puolestaan on sukulaisten pariutumista keskenään, ja sitä Suomessa on aina vältelty, toisin kuin eräillä muilla Maapallon alueilla. Sisäsiittoisuuden ilmenemistä geenien tasolla olen käsitellyt aikaisemmin kirjoituksessani Myytti suomalaisten sisäsiittoisuudesta. Geenien perusteella suomalaiset (joita on useita eri väestöjä) eivät ole sisäsiittoisia

      http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/184656-tautiperima-ei-kerro-sisasiittoisuudesta

      http://blogs.helsinki.fi/esalmela/blogi/2016/09/09/myytti2/

    • geenitmyytit

      Myytti suomalaisten sisäsiittoisuudesta

      Tavallisen kansan tietoisuuteen on jostain syystä iskostunut
      käsitys, että suomalaiset olisivat jotenkin sisäsiittoista
      kansaa. Tässä kirjoituksessa osoitan geenitutkimusten
      tulosten perusteella, että tämä käsitys on täysin
      virheellinen.
      Sisäsiittoisuus merkitsee tilannetta, jossa henkilön
      vanhemmat ovat sukua toisilleen. Tietysti kaikki meistä
      ovat sukua toisilleen jonkun esivanhemman kautta, kun
      mennään tarpeeksi kauas menneisyyteen, ja tietyllä
      alueella pitkään asuneilla suvuilla on varmasti yhteisiä
      esivanhempia. Tämä koskee kuitenkin aivan kaikkia
      maapallon kansoja ja ihmisiä, koska avioliittokenttä on
      aina käytännön syistä rajoittunut omaan lähialueeseen,
      joten syvemmän tason sukulaisuutta ei ole mielekästä
      käsitellä sisäsiittoisuutena. Käytännössä sisäsiittoisuudella
      tarkoitetaankin ns. haitallista sisäsiittoisuutta eli
      tilannetta, jossa henkilön vanhemmat ovat läheistä
      sukua toisilleen – esimerkiksi ensimmäisiä serkkuja
      (yhteiset isovanhemmat).
      Sisäsiittoisuus on mahdollista nähdä geeneistä, ja
      seuraavassa käsittelen suomalaisia erilaisten geenitasojen
      valossa.
      jatkuu......
      http://www.elisanet.fi/alkupera/Sisasiitto.pdf

      Perinnöllisten tautien keskittymät johtuvat siis ihmisten vähäisestä liikkuvuudesta, eivät sisäsiittoisuudesta. On erittäin tärkeää ymmärtää näiden asioiden välinen ero. Lapsi voi saada perinnöllisen taudin, vaikka hänen vanhempansa olisivat aivan eri alueilta kotoisin eivätkä mitään sukua keskenään. Yksi yhteinen esivanhempi kymmenien sukupolvien takaisessa menneisyydessä riittää siihen, että tautigeeni on periytynyt molemmille vanhemmille.

      Sisäsiittoisuus puolestaan on sukulaisten pariutumista keskenään, ja sitä Suomessa on aina vältelty, toisin kuin eräillä muilla Maapallon alueilla. Sisäsiittoisuuden ilmenemistä geenien tasolla olen käsitellyt aikaisemmin kirjoituksessani Myytti suomalaisten sisäsiittoisuudesta. Geenien perusteella suomalaiset (joita on useita eri väestöjä) eivät ole sisäsiittoisia

      http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/184656-tautiperima-ei-kerro-sisasiittoisuudesta

      http://blogs.helsinki.fi/esalmela/blogi/2016/09/09/myytti2/

    • Me ollaan "persjalkainen kansa", näin se vaan on lyhyt jalkaisia, leveä pyllyisiä. Minulla on todella paksut reidet ja pohkeet, leveä pylly, mutta hoikka vyötärö. Teen istumatyötä ja mietin onko se leventänyt minua entisestään vai kahden pojan synnyttäminen?!

    • Anonyymi

      Itselläni on (kuulemma) oikein rotusääret, vaikka ihan suomalainen olenkin. Tuo on kuultu niin monesta suusta, että kai se täytyy uskoa. Sinänsä erikoista, koska monesta muusta kohtaa voisi huolettaa ottaa liikoja pois. Ääni geeneille siis myös täältä. Itse voitin tuossa "säärigeenilotossa".

      Mitä itse aiheeseen tulee, niin en tajua näitä valitusvirsiä. Mene hyvä mies etsimään itsellesi nainen, jolla on haluamasi kaltaiset sääret. Voin vakuuttaa, että se ei ole pois yhdeltäkään suomalaiselta "töppöjalalta". Päinvastoin, suomalaiset naisetkin voittavat, kun on yksi valittaja vähemmän. Voi samantien vaikka jäädä hetkeksi sinne maailmalle. Saat katsella nättejä sääriä päivät pitkät.

    • Vaikuttaa siltä, että aloittaja olisi fetisisti, jolle sääret ovat fetissinä. Aikana, jolloin oltiin ujompia, sääret oli myös kiertoilmaisuna, kun ei rohjettu mainita kiinnostusta naisen sukupuolielimistä, mutta nyt ei näytä olevan kyse siitä.

      Suomalaisten naisten säärissä ei ole mitään vikaa. Muutenkin naiset ovat viehättäviä. 🌹👀

    • Anonyymi

      Mitä väliä. Sivuun ne kuiteskin heitetään-

    • Anonyymi

      Höpöhöpö. Suomalaiset ovat nimenomaan kauniin ja naisellisen muodokkaita, ennemmin paksut jalat kuin semmoiset ohuet tikkujalat

    • Anonyymi

      "Niin, onko suomalaisilla naisilla joku paksujalkaisten geeni? Olen kauniiden ja hoikkien säärien sekä selluliittömien reisien ystävä. Suomessa monesti tulee kiinnitettyä huomiota siihen, että suomalaisilla naisilla on paksut jalat."

      Ei todellakaan. Suomalaisilla naisilla on usein ohuet ja luisevat jalat.
      Jotenkin jännä, että näissä on näin vahvoja mieltymyksiä. Jotenkin tämöinen paksujalkainen on tautisen nätti.

      Minulla on kotona vastaava, vain vaaleampana. Ei semmoisesta löydy edes kuvaa josta laittaa linkkiä. Tuohon jos pään vaihtaisi niin menisi 1:1.
      Olen onnellinen !

      https://iv1.lisimg.com/image/16702192/707full-cleo-fernandes.jpg

    • Anonyymi

      Ehkä siks kun suomalaiset miehet on traumatisoituneita alkoholisteja. Heitäkään harvoin näkee lenkillä koska juovat traumansa pois mielummin kun lähtevät lenkille laihduttamaan naisen paksuja jalkoja.

    • Anonyymi

      Kyllä jollain on taas valtavat pulmat 😅.

      Mars etsimään nainen, jolla on sopivat kintut. Problem solved!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä nyt ainakin vuonna 2023 on nähtävissä aikamoisia riukukintuja nuorilla tytöillä että sitten vanhemmiten jos ne pullahtaasyytä voi vain arvella.
        Myös perintötekijät vaikuttaa onko suvussaenempi pitkää kuin pätkää ja onko hoikkaa vai paksumpaa muutenkin.
        Kaikki me kun e iolla samoista muoteista kuten Hitler halusi!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      88
      3728
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      588
      3531
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3432
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2187
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2151
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      320
      1936
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1905
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      159
      1657
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1361
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe