Ostaako tehokas Superb 2.0 tsi?

No siinäpä kova rassi, speksien selailussa kokematon skodamies katsoo suoritusarvoja, tehoja, kokoa... Ei tajua, että etuvetoinen ylihintainen suuri ritsa jää lähes katselemaan 70 hv tehottomamman takavetofarmarin takavaloja liikenenvalolähdössä.

Autobild:

2017 Skoda Superb 2.0 TSI DSG sedan (220hv) etuveto:
0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 7,7s

2011 M-B C180 CGI A farmari (156hv) takaveto:
0-50 km/h: 2,7s
0-100 km/h: 8,7s

http://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-t-modell-bmw-3er-touring-vergleich-1884180.html
Ilmianna
Jaa

21 Vastausta



Muhahahaaa. Millä sinä oikean auton ostaisit. Pullojako keräämällä. Muhahahahaaa. Pyllyyn hymyä.
Ilmianna
Jaa
skootat köökytellää miten vaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
mitä tarkootat
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Skootakyykötys on harrastukseni. Aina menee itäpremiumit kyykkyyn kiihdydyksissä. Ja joka kerta saa skodakääkkä turpaansa henkisesti 😂
Ilmianna
Jaa
Tuo C180 on todella mopo verrattuna jo alempitehoisiin skodiin. 220heppamen skoda on aivan eri luokkaa kun 156heppanen mopomersu todellisuudessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Miten voit sanoa, kun ei sulla ole metriäkään kokemusta?
2007-2011 Kompressori C180 on itseasiassa voimattomamman tuntuinen kuin C180 CGI turbokoneella (2011 eteenpäin).
Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h kickdownilla toki Skoda 1,5s nopeampi mutta tehoakin 70hv enemmän.
Fakta vain on, että etuveto ei saa tehoja tiehen ja jää 0-50 km/h katsomaan 150hv takavetoisen Mersun takavaloja. 0-100 km/h ihan parhaimmillaankin Skoda vain 1 sek nopeampi ja tämäkin silloin jos Skodisti oikeasti osaa lähettää etuvetoista DSG:llä mitä moni ei osaa joten aika helposti 8 sekunnin paremmalle puolelle. Takavetoinen paljon helpompi lähettää paikaltaan kuin etuvetoinen tuohon mitattuun aikaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vai että oikein takavetoinen taina. Muhahahaaaa. Pyllyyn hymyä. Muhahahahaaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
automotives kirjoitti:
Miten voit sanoa, kun ei sulla ole metriäkään kokemusta?
2007-2011 Kompressori C180 on itseasiassa voimattomamman tuntuinen kuin C180 CGI turbokoneella (2011 eteenpäin).
Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h kickdownilla toki Skoda 1,5s nopeampi mutta tehoakin 70hv enemmän.
Fakta vain on, että etuveto ei saa tehoja tiehen ja jää 0-50 km/h katsomaan 150hv takavetoisen Mersun takavaloja. 0-100 km/h ihan parhaimmillaankin Skoda vain 1 sek nopeampi ja tämäkin silloin jos Skodisti oikeasti osaa lähettää etuvetoista DSG:llä mitä moni ei osaa joten aika helposti 8 sekunnin paremmalle puolelle. Takavetoinen paljon helpompi lähettää paikaltaan kuin etuvetoinen tuohon mitattuun aikaan.
ja takavetoista osataan lähettää oikeen aina haaaaaaaaaaaaa kyllä on naurettavia mersu bemari juttuja automotivella. väität jokaisen kohdalla ei ole kokemusta onko sinulla.sulla on hienoja faktoja skodisti ei osaa lähettää. minun mielipide on mese kuski ei osaa lähettää.tod aika 9,7 s .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Speksien selailu, siinäpä Automotivaattorin harrastus. Ja päälle haave "saksalaisen" uittamisesta...
Ilmianna
Jaa
Mihinkä muka noin kireetä tykkiä tarvitset?
Ilmianna
Jaa
Minulla oli lähes 7 vuoden ajan ja yli 100 tkm:n ajeluiden verran VW Golf Variant tupla-ahdetulla 1,4-litraisella TSI-moottorilla (160 hv) ja 7-vaihteisella DSG-vaihteistolla. Kaksi vuotta sitten vaihdoin C-sarjan farkku-Mersuun, jossa pakokaasuahdettu 1,6-litrainen bensakone (156 hv) ja 7-vaihteinen perinteinen automaatti. Suorituskyky molemmilla käytännössä sama sekä numeroiden valossa että perstuntumalla. (M-B:ssä himpun verran enemmän vääntöä ja jo alempaa lähtien, M-B 60 kg painavampi). Rekkojen ohittelu maanteillä ei tuota tuskaa kummallakaan ja vauhtivarat piisaavat muutenkin minun kuljettamiseeni mainiosti. Takavedosta toki tykkään enemmän kuin etuvedosta, mutta mitenkään ratkaiseva valintakriteeri se ei minulle ole.

Liikennevalokiihdytykset ja niissä saavutettavat sekunnin kymmenykset eivät voisi vähempää kiinnostaa – sellaista aivottomuutta harrastakoot aivan muut ja mahdollisimman kaukana minun käyttämiltäni väyliltä!

Sopii ihmetellä sitäkin, miten joku takavetofriikki jaksaakin jauhaa samoista sekunnin kymmenyksistä vuositolkulla etu- ja nelivetoisia autoja valmistavan merkin keskustelupalstalla. Ymmärryksessä vikaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sopii ihmetellä sitäkin, miten joku RS-etuvetofriikki jaksaakin jauhaa samoista sekunnin kymmenyksistä vuositolkulla keskustelupalstalla. Ymmärryksessä vikaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Takavalot välkkyvät skodistille. Kyllä siellä on yleensä tosikkomainen 40-50v sitruunaläski siellä ns. sportti-skodan ratissa jonka ajotaito on nolla.
Ilmianna
Jaa
Näin se vain todistetusti menee
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
kato kato neiti automotives täällä hurjastelee mopolla köyhä helsinkin lummissa asuva pelle. onko tullu sitä kokemusta talon rakentamista vai vieläkö asut helsinkin slummissa. vai rassaatko sitä mopon pakaria lopun ikääs. mites se kesämökki joko siivottu juhannusta varten, no ei tietenkään eihän köyhällä motivella ole kun mopo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nyk-mese kirjoitti:
kato kato neiti automotives täällä hurjastelee mopolla köyhä helsinkin lummissa asuva pelle. onko tullu sitä kokemusta talon rakentamista vai vieläkö asut helsinkin slummissa. vai rassaatko sitä mopon pakaria lopun ikääs. mites se kesämökki joko siivottu juhannusta varten, no ei tietenkään eihän köyhällä motivella ole kun mopo.
Jaha, niin se Kodiaqin vetovikurointi (ref:TM) harmittaa RS-pojua :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla hajos Skodasta (Octavia 1.8, vm.2012) DSG-laatikko. Niissä menee yleensä rikki mekatroniikka tai kaksoiskytkimet. Öljyäkin se kulutti enemmän kuin mihin olin aiemmissa autoissani tottunut. VAGarenalta voitte lukea kuinka moni VAG-auton omistaja pohtii yhteydenottamista kuluttaja-asiamieheen kun autosta hajoaa voimansiirron komponentteja jo alle 100 tkm kohdalla eikä myyjä tai maahantuoja suostu korvauksiin.
Ilmianna
Jaa
Skotassa on veiviä varten reikä puskurissa rekkarikilven alla.
Ilmianna
Jaa
Uusi E350d takaveto 258hv:
0-50 km/h: 2,0s
0-100km/h: 5,8s

Hauskaa sinänsä kun 400kg kevyempi Audi S3 DSG neliveto 300hv mennyt:
0-50 km/h: 2,0s
0-100km/h: 5,3s

Etuvetoiset romut pyörivät pahasti jaloissa esim. Skoda Ocu RS 230hv:
0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 6,9s
Ilmianna
Jaa
Kulkeeko skooda?
Ilmianna
Jaa
Uusi
Jo joku kunnossa oleva ja huollettu vaikka vm. 2009 170-180hv takavetoinen diesel riittää jättämään käytännössä kaikki Skodat
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ostaako tehokas Superb 2.0 tsi?

No siinäpä kova rassi, speksien selailussa kokematon skodamies katsoo suoritusarvoja, tehoja, kokoa... Ei tajua, että etuvetoinen ylihintainen suuri ritsa jää lähes katselemaan 70 hv tehottomamman takavetofarmarin takavaloja liikenenvalolähdössä.

Autobild:

2017 Skoda Superb 2.0 TSI DSG sedan (220hv) etuveto:
0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 7,7s

2011 M-B C180 CGI A farmari (156hv) takaveto:
0-50 km/h: 2,7s
0-100 km/h: 8,7s

http://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-t-modell-bmw-3er-touring-vergleich-1884180.html

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta