Kurkunpään tulehdus

nimetön

Tiedän että toiselle auttaa toinen ja toiselle toinen aine, mutta mikä teillä on auttanut kurkunpään tulehdukseen? Meillä 6-vuotias aina saa tulehduksen kun vähänkin tulee flunssaa. Aika tympeää kuulla yöllä sitä haukkuvaa yskää. Ajan kanssa se on aina mennyt ohi, mutta olisiko apua homeopaattisissa? Belladonnaa on kokeiltu mutta valitettavasti siitä ei ainakaan saatu apua.

13

17345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useampiakin vaihtoehtoja

      olisitpa kuvaillut vähän tarkemmin.

      Onko kyseessä kuiva, hinkuyskää muistuttava yskä, joka pahenee yöllä? Vinkuuko hengitys, kuristaako?
      Drosera voisi olla tällöin. On olemassa myöskin yskänlääke Drosinula.

      Vai keuhkoputkiin pyrkivä, kuiva, kumea köhötys - tätä kuvataan myös haukkuvana yskänä tai hevosenköhötyksenä? Potilas janoinen?
      Tällöin Bryonia.

      • riittääköhän kuvaukseksi

        yöllä on enimmäkseen. kuivaa. kuin koira ois talossa, jotenkin kumeaa. kuuluu kyllä läpi talon öisin. päivällä on sitten ääni käheä. ei mitenkään erityisesti juo.
        hinkuyskään en osaa verrata, se on outo sairaus meille (toivottavasti jääkin sellaiseksi).


      • itse kokeilla
        riittääköhän kuvaukseksi kirjoitti:

        yöllä on enimmäkseen. kuivaa. kuin koira ois talossa, jotenkin kumeaa. kuuluu kyllä läpi talon öisin. päivällä on sitten ääni käheä. ei mitenkään erityisesti juo.
        hinkuyskään en osaa verrata, se on outo sairaus meille (toivottavasti jääkin sellaiseksi).

        Bryoniaa, kun menee tuon haukkumisen puolelle enemmän :)

        Ja sitten hakisin vielä sen Drosinula-pullonkin ja antaisin teelusikallisen nukkumaan mennessä. Itse olen käyttänyt sitä yskän yllättäessä yöllä ja pidän sitä hyvänä.


      • omppu
        itse kokeilla kirjoitti:

        Bryoniaa, kun menee tuon haukkumisen puolelle enemmän :)

        Ja sitten hakisin vielä sen Drosinula-pullonkin ja antaisin teelusikallisen nukkumaan mennessä. Itse olen käyttänyt sitä yskän yllättäessä yöllä ja pidän sitä hyvänä.

        hei! Meillä lapsilla kans joka kevät alkaa koiran haukunta. Olen antanut Spongia D6 ja Phosphorus D12 ja puolessa tunnissa yskä poissa. Lapsi saa nukuttua vaikka hengitys jää hieman "vinkumaan" muutamaksi tunniksi. Olen antanut noin 2-3 päivää molempia 4-6 krt vuorokaudessa 2-3 helmeä kumpaakin. Siis hyväksi koettu! Toivottavasti auttaa teilläkin!


      • alkup.
        omppu kirjoitti:

        hei! Meillä lapsilla kans joka kevät alkaa koiran haukunta. Olen antanut Spongia D6 ja Phosphorus D12 ja puolessa tunnissa yskä poissa. Lapsi saa nukuttua vaikka hengitys jää hieman "vinkumaan" muutamaksi tunniksi. Olen antanut noin 2-3 päivää molempia 4-6 krt vuorokaudessa 2-3 helmeä kumpaakin. Siis hyväksi koettu! Toivottavasti auttaa teilläkin!

        Ostin itsehoito-oppaan ja siinä oli tuollainen yhdistelmä. Ajattelin että passais pojan kuvaan. Kokemuksia?


      • mainostin
        alkup. kirjoitti:

        Ostin itsehoito-oppaan ja siinä oli tuollainen yhdistelmä. Ajattelin että passais pojan kuvaan. Kokemuksia?

        tota bryoniaa, niin kun luin ton spongian ja vilkaisin yhdestä kirjasta, se vaikutti kyllä paremmalta. Uskoisin kokemuksen ääneen.


      • Nimetön
        omppu kirjoitti:

        hei! Meillä lapsilla kans joka kevät alkaa koiran haukunta. Olen antanut Spongia D6 ja Phosphorus D12 ja puolessa tunnissa yskä poissa. Lapsi saa nukuttua vaikka hengitys jää hieman "vinkumaan" muutamaksi tunniksi. Olen antanut noin 2-3 päivää molempia 4-6 krt vuorokaudessa 2-3 helmeä kumpaakin. Siis hyväksi koettu! Toivottavasti auttaa teilläkin!

        ..kannattaa mennä. Miksi kuunnella joka keväistä koiranhaukuntaa, kyseessähän on selvästikin krooninen vaiva, joka tulee hoidattaa homeopaatilla.


    • Nimetön

      Ehdottomasti ammattihomeopaatile on neuvoni. Kotihoidolla ei tuloksia saa kuin korkeintaan hetkellisesti.

      Alempana on kerrottu hyvistä valmisteista kurkunpään tulehdukseen. On kuitenkin samankaltainen asia, jos lääkäri hoitaisi päänsärkyä Buranalla, ellei pysyvämpää apua tule. Sen voi tarjota koulutettu, klassinen homeopaatti, suosittelen.

    • Myymelixx

      Höyryhengitys voi helpottaa kohtausta, mutta jos se on paha pitää mennä päivystävälle lääkärille tai sairaalaan, jossa mahdollisesti annetaan kortisolia, joka laukaisee kohtauksen.

      Vitamiinit ja terveellinen ravinto voivat ennaltaehkäistä flunssaa ja siten myös kurkunpääntulehdusta. Ilmankostuttaja lapsen makuuhuoneessa voi estää hengenahdistuskohtausta.

      Tietenkin on varottava vilustumista.

      Homeopatiasta ei ole mitään apua, se on huijausta, "lääkkeiden" vaikutuksen tehostajana
      on ravistelu (!) ja laimentaminen laimentamisen jälkeen (!), jolloin vaikuttavan aineen pitoisuus pienenee täysin merkityksettömäksi

      Belladonnaa ei saa antaa lapsille, se on rauhoittava aine, eikä vaikuta mitenkään kurknpääntulehdukseen. HÖYRY VOI LAUKAISTA LIEVÄN KOHTAUKSEN, PAHAAN KOHTAUKSEEN AUTTAA VAIN KORTISOLI.

      • Homeopatian puolesta

        Belladonna kasvia ei toki saa antaa , mutta Belladonna homeopaattinen
        lääkeaine on täysin turvallinen
        kehottaisin sinua ottamaan asioista enemmän selvää homeopatiasta .
        Esim . Englannissa on Homeopaattinen sairaala jossa hoidetaan ihmisiä homeopaattisilla lääkkeillä .
        Suosittelen myös kaikille lämpimistä dokumenttia ajan hengessä .
        Jossa keskustelun aiheena olivat mm.rokotusket sekä Luomuruoka .


        Hienoa että uskalletaan kyseenalaistaa lääkeaineet joita lapsille syötetään ,
        Valitettavasti se vain usein osuu vahtoehtoisten lääkeaineiden kohdealle useimmiten kuin Lääketehtaiden valmistamien lääkkeiden .
        Uskaltakaa hyvät ihmiset kyseenalaistaa myös lääketehtaat ja Länsimaalaiset Lääkkeet !

        Itse avun Homeopatiasta moneen vaivaan saanut !


      • kotiapteekki
        Homeopatian puolesta kirjoitti:

        Belladonna kasvia ei toki saa antaa , mutta Belladonna homeopaattinen
        lääkeaine on täysin turvallinen
        kehottaisin sinua ottamaan asioista enemmän selvää homeopatiasta .
        Esim . Englannissa on Homeopaattinen sairaala jossa hoidetaan ihmisiä homeopaattisilla lääkkeillä .
        Suosittelen myös kaikille lämpimistä dokumenttia ajan hengessä .
        Jossa keskustelun aiheena olivat mm.rokotusket sekä Luomuruoka .


        Hienoa että uskalletaan kyseenalaistaa lääkeaineet joita lapsille syötetään ,
        Valitettavasti se vain usein osuu vahtoehtoisten lääkeaineiden kohdealle useimmiten kuin Lääketehtaiden valmistamien lääkkeiden .
        Uskaltakaa hyvät ihmiset kyseenalaistaa myös lääketehtaat ja Länsimaalaiset Lääkkeet !

        Itse avun Homeopatiasta moneen vaivaan saanut !

        Akuuttiin tuon kuuloiseen yskään Bryonia tai Spongia. Jos on krooninen, kuten joka kevät toistuva, voi kokeilla Phosphorusta, mutta suosittelen kyllä ihan vastaanotolla käymistä, niin tulee perinpohjin hoidettua.


    • alskjdasdjasdfj

      mikä auttaisi traumoihin ja ahdistukseen ?

    • Mykkä1

      En ole 6 vaan lähes 30 vuotta vanhempi. Mutta silti on ääni ollut käheänä flunssan jäljiltä jo kohta kuukauden. Yskää oli ja kuumettakin, mutta ne on ohi jo. Olen ollut nyt viikon puhumatta, eikä vieläkään ole ääni kunnossa, vähän parempi kyllä. En tupakoi, en juo kovasti. En haluaisi viettää koko kesää yksin kotona, joten onko kellään vinkkejä näin aikuiselle, miten hommaa saisi nopeutettua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe