Vaihtoehtojen ylenpalttius - Naisten hypergamia

Löytyi selitystä naisten hypergamiaan ihan tutkitumuksen kautta:

http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/531734-nettideittailun-yleisin-moka

"Osalle koehenkilöistä näytettiin sivustolla kuusi potentiaalista kumppania ja toisille 24.

Näiden joukosta koehenkilöt valitsivat itselleen treffikumppanin.

Kun heitä haastateltiin viikkoa myöhemmin, kävi ilmi, että osallistujat, joilla oli enemmän vaihtoehtoja tarjolla, olivat tyytymättömämpiä valintaansa, kuin toinen ryhmä.

– Katumusta on enemmän silloin, kun he tietävät, että muitakin vaihtoehtoja olisi tarjolla, selittää tohtori Jonathan D’Angelo.

Hänen mukaansa valinnanvaran ylenpalttius toimii henkilöä vastaan.

Kun saatavilla on enemmän vaihtoehtoja, aiheutuu hylätyistä vaihtoehdoista myös enemmän "mitä olisi saattanut tapahtua"-ajatuksia.

Sen sijaan vaihtoehtojen rajoittaminen vähentää tällaista ajattelumallia, mikä puolestaan johtaa korkeampaan tyytyväisyysasteeseen."

Tuossa siis vain 24 "valittua" suuremmassa ryhmässä. Entäs sitten kun suomalaisissa nettideittipalveluissa vähänkään kohtuullinen nainen saa tarjokkaita satoja? ei ihme ettei "kunnollista" miestä löydy kun ollaan 24/7 avoinna olevassa karkkikaupassa. Suomalainen mies taas varmaan noita nettideittejä harrastellessaan saa varmaan liki poikkeuksetta kuulla tai tuntea olevansa "ihan kiva mutta..", ei se varmaan hirveästi itsetuntoa nosta jos/kun on kovankin yrityksen jälkeen kaikille vain "ihan kiva mutta..."

60

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LeilaLintunen

      Ei kai kukaan ole tuota kieltämättä.

      • LöpöttäjäLaila

        *kieltänytkään.
        Jos ette nimmareista tunnista, niin ennakoivasta tekstisyötöstä sitten.


    • Aika selvä hommahan tuo on. Ylitarjontaa. Ja toisaalta miehetkin säntää jokaisen seuraa hakevan naisen perään. Ei mietitä edes mitä haetaan..

      Treffipalvelut on ok, mutta sitä käyttää ihmiset ja osa suorastaan syyntakeettomia. Ei ihme jos ongelmia on. Toisaalta niittenkin kanssa voi elää.

      • Noinhan se varmaan on että elää voi mutta sullakin nälkä kasvaa syödessä ihan huomaamatta, mitä enemmän naisia tapaat sitä enemmän rima nousee. Kohta olet varmaan niin hypergaminen kaappi ettei sulle kelpaa mikään, ei edes naisista parhain 50-lukulaistyyppinen kaunokainen saa sun tindertyttöjen kovettamaa sydäntä sitten sulamaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Noinhan se varmaan on että elää voi mutta sullakin nälkä kasvaa syödessä ihan huomaamatta, mitä enemmän naisia tapaat sitä enemmän rima nousee. Kohta olet varmaan niin hypergaminen kaappi ettei sulle kelpaa mikään, ei edes naisista parhain 50-lukulaistyyppinen kaunokainen saa sun tindertyttöjen kovettamaa sydäntä sitten sulamaan.

        No en usko kyllä tuohon. Kyllä minulle riittää ihan tavallinen suomalainen nainen. Oikeastaan minun vaadelista on vaan lyhentynyt mutta tiivistynyt. Olen huomannut, että naisiakin on niin erilaisia, että joku ensivaikutelma jostain saattaa ollakin ihan muuta. Realismia on tullut lisää ja rauhallisuutta. Mutta kyllä silti jokainen minusta kiinnostunut nainen on mahdollisuus. 😊


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        No en usko kyllä tuohon. Kyllä minulle riittää ihan tavallinen suomalainen nainen. Oikeastaan minun vaadelista on vaan lyhentynyt mutta tiivistynyt. Olen huomannut, että naisiakin on niin erilaisia, että joku ensivaikutelma jostain saattaa ollakin ihan muuta. Realismia on tullut lisää ja rauhallisuutta. Mutta kyllä silti jokainen minusta kiinnostunut nainen on mahdollisuus. 😊

        "Kyllä minulle riittää ihan tavallinen suomalainen nainen. " Tuota noin, ihan vastaavastihain kaikki naisetkin sanoo että riittää "ihan tavallinen mies", hortoilevat silti satojen, ehkä jopa tuhansien parisuhdevalmiiden miesten viidakossa löytämättä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Kyllä minulle riittää ihan tavallinen suomalainen nainen. " Tuota noin, ihan vastaavastihain kaikki naisetkin sanoo että riittää "ihan tavallinen mies", hortoilevat silti satojen, ehkä jopa tuhansien parisuhdevalmiiden miesten viidakossa löytämättä.

        No se on matemaattisesti helppo todeta. Jos otetaan 1000 miestä. Sitten vaikka se yksi nainen. Hän haluaa vaikkapa samalta paikkakunnalta miehen saattaa puolet pudota pois. Sitten vaikka normaalivartaloisen. Siitäkin puolittuu porukka helposti. Sitten vaikka lemmikeistä pitävä niin putoaa päitä taas. Ja vielä vaikka joku muu kriteeri niin kohta 1000 miehen seasta on valkkautunut 10-20. Sitten 10 niistä ilmoittaa haluavansa nähdä tissit ja perseen. Viisi lopuista ei saa sanaa suustaan tai puhuu keleistä vaan. Ja toiset viisi voi olla muuten sopimattomia... että aika helposti nollautuu isokin otanta. Vaikeaa se on. Mutta ei se naisenkaan vika ole.

        Vaikka on niitä kehnoja naisia silti..että en minä kaikkia puolustele tässä.


      • Voi.hyvänen.päivä
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Kyllä minulle riittää ihan tavallinen suomalainen nainen. " Tuota noin, ihan vastaavastihain kaikki naisetkin sanoo että riittää "ihan tavallinen mies", hortoilevat silti satojen, ehkä jopa tuhansien parisuhdevalmiiden miesten viidakossa löytämättä.

        Miehet itsehän antavat naiselle sen mahdollisuuden, että on satoja ehdokkaita, joista valita. Ja siihen määrään mahtuu paljon huonoja ehdokkaita, joista suurin osa karsiutuu pois jo heti alkuun. Syytön nainen siihen on, että epätoivoiset miehet lähestyvät jokaista eteen tulevaa naista. Ennemmin voitaisiin puhua miesten epätoivosta kuin naisten hypergamiasta. Yhdestä naisesta kun ei riitä kymmenille vonkaajille.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Kyllä minulle riittää ihan tavallinen suomalainen nainen. " Tuota noin, ihan vastaavastihain kaikki naisetkin sanoo että riittää "ihan tavallinen mies", hortoilevat silti satojen, ehkä jopa tuhansien parisuhdevalmiiden miesten viidakossa löytämättä.

        ""Kyllä minulle riittää ihan tavallinen suomalainen nainen. " Tuota noin, ihan vastaavastihain kaikki naisetkin sanoo että riittää "ihan tavallinen mies", hortoilevat silti satojen, ehkä jopa tuhansien parisuhdevalmiiden miesten viidakossa löytämättä."

        Kai sinäkin nyt sen tajuat, että vaikka tavallinen ihminen riittää, niin ei se pelkkä tavallisuus silti riitä syyksi olla yhdessä. Jos mietit pariskuntia, joita vaikka kaupungilla näet, niin kyllä he ovat ihastuneet nimenomaan toisiinsa - ei siis niin, että heille on ihan sama, kenen kanssa ovat, kunhan on tavallinen suomalainen mies/nainen. Vaan se menee niin, että ihmiset ihastuvat yksilöön, joka tuntuu heistä erityiseltä, mutta kuitenkin se erityinen on tavallinen suomalainen mies/nainen.

        Ei sitä itselle sopivaa kumppania ole niin helppo löytää. Ei se niin mene, että kun laittaa ilmoituksen nettiin, sieltä tulee heti kumppani kuin pikatilauksena. Livemaailmassakin sitä saattaa elellä yksikseen vaikka pari vuotta ennen kuin kohtaa ketään edes yksipuolisesti kiinnostavaa, saati että kiinnostus olisi molemminpuolista. Sama juttu se on netissäkin. Siellä toki lähtökohtaisesti kaikki ovat halukkaita löytämään kumppanin, mutta ei se silti niin mene, että pitäisi kelpuuttaa ensimmäinen tavallinen suomalainen mies, joka ottaa yhteyttä. Kyllä niissä tavallisten suomalaisten suhteissakin on kyse henkilökemioista.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        ""Kyllä minulle riittää ihan tavallinen suomalainen nainen. " Tuota noin, ihan vastaavastihain kaikki naisetkin sanoo että riittää "ihan tavallinen mies", hortoilevat silti satojen, ehkä jopa tuhansien parisuhdevalmiiden miesten viidakossa löytämättä."

        Kai sinäkin nyt sen tajuat, että vaikka tavallinen ihminen riittää, niin ei se pelkkä tavallisuus silti riitä syyksi olla yhdessä. Jos mietit pariskuntia, joita vaikka kaupungilla näet, niin kyllä he ovat ihastuneet nimenomaan toisiinsa - ei siis niin, että heille on ihan sama, kenen kanssa ovat, kunhan on tavallinen suomalainen mies/nainen. Vaan se menee niin, että ihmiset ihastuvat yksilöön, joka tuntuu heistä erityiseltä, mutta kuitenkin se erityinen on tavallinen suomalainen mies/nainen.

        Ei sitä itselle sopivaa kumppania ole niin helppo löytää. Ei se niin mene, että kun laittaa ilmoituksen nettiin, sieltä tulee heti kumppani kuin pikatilauksena. Livemaailmassakin sitä saattaa elellä yksikseen vaikka pari vuotta ennen kuin kohtaa ketään edes yksipuolisesti kiinnostavaa, saati että kiinnostus olisi molemminpuolista. Sama juttu se on netissäkin. Siellä toki lähtökohtaisesti kaikki ovat halukkaita löytämään kumppanin, mutta ei se silti niin mene, että pitäisi kelpuuttaa ensimmäinen tavallinen suomalainen mies, joka ottaa yhteyttä. Kyllä niissä tavallisten suomalaisten suhteissakin on kyse henkilökemioista.

        Niin. Täällä tuntuu moni ihmettelevän sitäkin, että vaikka tapaan naisia, että miksi en vaan rupea olemaan, jos kerta en ole pakkeja saanut. Kuulemma iskee minuunkin hypergamiat ja kaikki muut.

        Huomasin itsekin edellisessä pitemmässä suhteessa, että en saanut "sitä jotain", eikä se tullut vaikka kuinka asiaan pohdin/pohdittiin. Rakkauttakin oli ja syviä tunteita, mutta silti koin olevani ulkopuolinen. Nainen oli ihana ja hyvä ihminen, mutta ei minulle se oikea.

        Enkä silti pidä itseäni ehdottomana ihmisenä, mille kaikki pitäisi olla täydellistä, mutta sen pitää tuntua vaan hyvältä. Ja sitä oloa ei saa tekemällä, se pitää tulla luonnostaan. Niin ja tietenkin vielä kummallekin osapuolelle.

        Sen löytäminen on jo vaikeaa, saati että arkinen elämäkin pitää osua kohdalleen. Voisin tyytyä vähempään, mutta miksi? Vain siksikö, että ois vaan joku? Kun se ei tuo sitä mitä haluan, olenhan sen jo kokenut ja joutunut konttaamaan sen jälkeen. No thanks...


      • Kaikenlaisia.tolloja

        Jokainen etsii "sitä oikeaa", toiset sen löytävätkin. Mutta aloittajan höpinä naisten hypergamiasta on täyttä potaskaa. Jos mies on yksin sen takia, että hän itse asettaa naiselle kriteerit, jotka vain harvat täyttävät, niin on jäävi kritisoimaan naisia, joille ihan kuka tahansa ei kelpaa. Miksi mies on MGTOW, mutta sama homma naisella onkin hypergamiaa??

        En minä ainakaan ryhdy parisuhteeseen miehen kanssa, joka ei minua kiinnosta, minulla ei ole tarvetta olla jonkun kanssa, ettei olisi yksin. Tunnen miehiä ja naisia, jotka ovat suhteessa vain sen takia, että pelätään, ettei ketään toista löydy tilalle. Tai sitten pelätään, että se kumppani löytää jonkun ja itse jää yksin. Tämän aloituksen tekijä ei taida paljon liikkua ihmisten parissa, kun pitää vouhottaa asiasta, jonka kaikki tietävät jo. Miehet ovat turhankin aktiivisia tekemään ehdotuksia ja lähettelemään kikkelinkuviaan, joten jos tämmöisten ääliöiden viestien skippaaminen tekee naisesta hypergamisen, niin olkoon niin.


      • Kaikenlaisia.tolloja kirjoitti:

        Jokainen etsii "sitä oikeaa", toiset sen löytävätkin. Mutta aloittajan höpinä naisten hypergamiasta on täyttä potaskaa. Jos mies on yksin sen takia, että hän itse asettaa naiselle kriteerit, jotka vain harvat täyttävät, niin on jäävi kritisoimaan naisia, joille ihan kuka tahansa ei kelpaa. Miksi mies on MGTOW, mutta sama homma naisella onkin hypergamiaa??

        En minä ainakaan ryhdy parisuhteeseen miehen kanssa, joka ei minua kiinnosta, minulla ei ole tarvetta olla jonkun kanssa, ettei olisi yksin. Tunnen miehiä ja naisia, jotka ovat suhteessa vain sen takia, että pelätään, ettei ketään toista löydy tilalle. Tai sitten pelätään, että se kumppani löytää jonkun ja itse jää yksin. Tämän aloituksen tekijä ei taida paljon liikkua ihmisten parissa, kun pitää vouhottaa asiasta, jonka kaikki tietävät jo. Miehet ovat turhankin aktiivisia tekemään ehdotuksia ja lähettelemään kikkelinkuviaan, joten jos tämmöisten ääliöiden viestien skippaaminen tekee naisesta hypergamisen, niin olkoon niin.

        Aloittaja tuskin lähettelee kenellekkään naiselle pippelinkuvaansa. Ja uskon hällä olevan ihan hyvä elämä kavereineen. Hän on näillä viesteillään ehkä tuohtunut maailmalle ja vallitsevalle kulttuurille sekäkehitykselle, muttei naisille.

        Oikeastaan verrattavissa vaikka vanhoilliseen ajatusmalliin, että homous ei ole luonnollista, mutta ei sekään tarkoita, että homoja pitäisi sellaisen ajatusmallin mukaan alkaa lahtamaan.

        Ei minua ainakaan haittaa Harmiksen jutut, vaikka ajattelen ja näen maailman vaan mahdollisuuksia täynnä. Haluaisin, että hän kokisi tässä maailmassa jotain hyvää, mutta en väkisin. 😊


    • valinnanvaraa

      Nuorena naisena tarjontaa olisi ollut miehistä vaikka kuinka paljon, mutta en kyllä havainnut ajattelevani, että jossain on aina odottamassa joku vielä parempi, mistä olisi seurannut vaikeuksia sitoutua yhteen mieheen.

      • Ei sitä varmaan niin tapahdukaan jos se tarjonta on livessä mutta nettideittipalveluissa, tindereissä ym. se vertailu tulee varmaan ihan itsestään kuvaan mukaan.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ei sitä varmaan niin tapahdukaan jos se tarjonta on livessä mutta nettideittipalveluissa, tindereissä ym. se vertailu tulee varmaan ihan itsestään kuvaan mukaan.

        Mutta mikä saa sut kuvittelemaan, että ne sadat miehet, joihin voi vertailla, olisivat kaikki toinen toistaan kiinnostavampia?


      • totuuskomissioc
        Nainen39vee kirjoitti:

        Mutta mikä saa sut kuvittelemaan, että ne sadat miehet, joihin voi vertailla, olisivat kaikki toinen toistaan kiinnostavampia?

        Hölmö. Ei häntä mikään saa niin kuvittelemaan vaan väite oli avauksen tutkimustuloksesta johdettu.


      • Juupajuutaas

        Juu, Tuttiritari jälleen kerran teki avauksen asiasta, joka on jokaiselle nettideittailijalle päivänselvää! Miehiä vain on enemmän kuin naisia ja siitä johtuen naiset voivat valikoida mielensä mukaan. Ilmeisesti ritari on jäänyt lehdellä soittelemaan, kun naiset eivät huomioi hänen älykkyyttä ja ylivertaisuuttaan muihin miehiin verrattuna. Piti sitten kaivella tälläinen "tutkimus" esille, että voi itselleen selitellä, miksei ne ferraritason naiset iske kiinni.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ei sitä varmaan niin tapahdukaan jos se tarjonta on livessä mutta nettideittipalveluissa, tindereissä ym. se vertailu tulee varmaan ihan itsestään kuvaan mukaan.

        "Ei sitä varmaan niin tapahdukaan jos se tarjonta on livessä mutta nettideittipalveluissa, tindereissä ym. se vertailu tulee varmaan ihan itsestään kuvaan mukaan."

        PIkemminkin käy päinvastoin kuin täällä on väitetty. Koska niitä itselle sopivia ihmisiä tulee vastaan tosi harvoin, hän tuntuu sitä erityisemmältä, mitä enemmän niitä epäsopivia vertailukohtia olisi ollut. Kuten joku kirjoittikin, se kiinnostava erottuu kyllä edukseen. Ja sitten kun on oikeasti TAVANNUT kiinnostavan ihmisen ja kiinnostnut tästä, ei todellakaan enää kiinnosta selailla muuta tarjontaa - kiinnostus on jo suuntautunut yhteen. Jos on ennen tätä selaillut satoja profiileja, joista yksikään ei ole iskenyt, tuntuu tämä yksi melkoiselta onnenpotkulta.


      • Naisasialooser11

        Sinulla ei nuorena naisenakaan ollut kuin näennäistä valinnanvaraa. Miehiä ja naisia kun on suurin piirtein yhtä paljon eli sinulle oli tarjolla vain yksi mies ja jos top 10% miehiä ajatellaan niin ne miehet ovat niitä, joilla sitä valinnanvaraa on.


      • Nainen39vee
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        Sinulla ei nuorena naisenakaan ollut kuin näennäistä valinnanvaraa. Miehiä ja naisia kun on suurin piirtein yhtä paljon eli sinulle oli tarjolla vain yksi mies ja jos top 10% miehiä ajatellaan niin ne miehet ovat niitä, joilla sitä valinnanvaraa on.

        No olen aina ollutkin vähän enemmän kiinnostunut naisista, joten hyvähän se vaan on, jos miehet eivät tuhlaa liikaa energiaansa ;)

        No, vakavasti puhuen, yksi hyvä mies varmasti riittää yhdelle naiselle, joten mitä väliä sillä on, olisiko muita hänestä kiinnostuneita ollut yksi vai satayksi. Mutta oikeasti se menee niin, että sekä naisissa ja miehissä on niitä yksilöitä, joilla on keskimääräistä paremmat mahdollisuudet - heillä siis on enemmän valinnanvaraa kuin muilla. Suurimmalla osalla on valinnanvaraa sen verran, että saavat kyllä itselleen sopivan kumppanin. Ja vähemmistö on niitä, jotka eivät meinaa saada ketään ja heidän on tyydyttävä siihen yhteen ainoaan, joka heille (ehkä) on tarjolla.


    • Vinkkisulle

      Ja tähänhän on yksinkertainen ratkaisu.

      Mies, ala arvostaa itseäsi enemmän. Älä lähetä joka ikiselle naiselle viestejä siellä netissä. Nosta omaa rimaasi, keskity. Kun teette sen yhdessä ja naiset tajuavat teidän rimanne nousseen, alkaa se taviskin kiinnostaa oikeasti. Kun saanti ei ole taattu, alkaa nettideittailun vinoutumia suoristua ja naiset ymmärtävät pikkuhiljaa vaihtoehtojen rajallisuuden ja sen, etteivät he välttämättä ole itse riittävän kiinnostavia.

      Mahdollisia esteitä tämän toteutumiselle ovat toki montaa miestä vaivaava armoton pilluntuska, joka saa yrittämään ketä tahansa ja miesten kärsimättömyys, sillä tulokset eivät näy heti. Muutos vaatii aikaa.

      • Minähän en tarvitse vinkkejä kun en edes lähde tuohon peliin. Teoriassahan tuo esittämäsi toimisi mutta käytännössä mahdottomuus, aina löytyy niitä jotka aisuroi, valehtelee jne. mitä tahansa naista saadakseen niin rehellisellä pelillä on ihan turha edes yrittää.


      • Enyllättynyt
        Harmaaritari kirjoitti:

        Minähän en tarvitse vinkkejä kun en edes lähde tuohon peliin. Teoriassahan tuo esittämäsi toimisi mutta käytännössä mahdottomuus, aina löytyy niitä jotka aisuroi, valehtelee jne. mitä tahansa naista saadakseen niin rehellisellä pelillä on ihan turha edes yrittää.

        Eipä yllätä.

        Hyvin todennäköisesti moni muukin mies on kanssasi samoilla linjoilla. Oma käytöksenne valitettavasti mahdollistaa tuon tilanteen siellä nettideiteissä.

        Muualla ("irl") tämä ei olekaan samanlainen ongelma, karkkikauppa on todellakin lähinnä siellä netissä.


      • kulttuuri.muuttuu.taas

        Kun MGTOW aate leviää tarpeeksi niin tilanne korjaantuu ja kulttuuri muuttuu.


      • ytdtygccjygc

        Eihän naisen nirsoilu liity realistiseen tarjontaan vaan usein epärealistisiin fantasioihin.


      • Nainen39vee
        ytdtygccjygc kirjoitti:

        Eihän naisen nirsoilu liity realistiseen tarjontaan vaan usein epärealistisiin fantasioihin.

        Itse asiassa ei ihan noinkaan. Ei naisen ole pakko kelpuuttaa 1000 miehestä yhtäkään. On ihan sallittua pitää yllä epärealistisia fantasioita - ja toisaalta taas on ihan sallittua toivoa vaikka löytävänsä miehen, jolla on samanlainen elämänkatsomus, samanlaiset kiinnostuksenkohteet, samanlainset seksimieltymykset ja samanlaiset toiveet parisuhteelta. On ihan ok toivoa itselle täydellisesti sopivaa kumppania, vaikka sellaisen löytäminen ei olisikaan niin helppoa.

        Jos nainen toivoo jotain vähänkin tavallisesta perustyypistä poikkeavaa kumppania, niin kyllä hän itsekin tietää ja tiedostaa, ettei se kumppani tule löytymään yhtä helposti, kuin jos kelpuuttaisio vain kenet tahansa kunnon miehen, jonka kanssa tulee toimeen. Tarjonnassa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta ei kyllä toiveissakaan. Ei ihmisten ole pakko pariutua, jos tuntuu ettei sellaista ihmistä löydy, jonka kanssa haluaisi pariutua.


      • Yksilöllinentapaus
        Nainen39vee kirjoitti:

        Itse asiassa ei ihan noinkaan. Ei naisen ole pakko kelpuuttaa 1000 miehestä yhtäkään. On ihan sallittua pitää yllä epärealistisia fantasioita - ja toisaalta taas on ihan sallittua toivoa vaikka löytävänsä miehen, jolla on samanlainen elämänkatsomus, samanlaiset kiinnostuksenkohteet, samanlainset seksimieltymykset ja samanlaiset toiveet parisuhteelta. On ihan ok toivoa itselle täydellisesti sopivaa kumppania, vaikka sellaisen löytäminen ei olisikaan niin helppoa.

        Jos nainen toivoo jotain vähänkin tavallisesta perustyypistä poikkeavaa kumppania, niin kyllä hän itsekin tietää ja tiedostaa, ettei se kumppani tule löytymään yhtä helposti, kuin jos kelpuuttaisio vain kenet tahansa kunnon miehen, jonka kanssa tulee toimeen. Tarjonnassa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta ei kyllä toiveissakaan. Ei ihmisten ole pakko pariutua, jos tuntuu ettei sellaista ihmistä löydy, jonka kanssa haluaisi pariutua.

        Kenenkään ei ole pakko kelpuuttaa ketään suhteeseen. Mutta jos ajatuksena on, että naisen ja miehen odotukset suhteelta olisivat samanlaisia, niin ei tule toteutumaan. On itsestään selvää, että eri sukupuolilla on erilaiset odotukset suhteelta. Minä miehenä pyrin toki ottamaan huomioon naisen erilaisia odotuksia suhteeltamme ja toivon anisenkin niin tekevän minun odotuksiani kohtaan. Sama koskee seksimieltymyksiä ja kiinnostuksen kohteita.

        Elämänaktsomus on aina yksilöllinen eikä se voi olla kenelläkään kahdella ihmisellä samanlainen. Niitä sitten toivottavasti pyritään sovittamaan yhteen ja se on se taito, jolla suhde kestää, jos on kestääkseen.

        En ole naisissa kuin en miehissäkään vielä tavannut "tavallista perustyyppiä". Sellainen keskivertoihminen lie elää vain kuvitelmissa ja on turhake ajattelussa. Yritetään kohdata toisemme vain yksilöinä, koska muuta ei itse asiassa ole olemassa.


      • Nainen39vee
        Yksilöllinentapaus kirjoitti:

        Kenenkään ei ole pakko kelpuuttaa ketään suhteeseen. Mutta jos ajatuksena on, että naisen ja miehen odotukset suhteelta olisivat samanlaisia, niin ei tule toteutumaan. On itsestään selvää, että eri sukupuolilla on erilaiset odotukset suhteelta. Minä miehenä pyrin toki ottamaan huomioon naisen erilaisia odotuksia suhteeltamme ja toivon anisenkin niin tekevän minun odotuksiani kohtaan. Sama koskee seksimieltymyksiä ja kiinnostuksen kohteita.

        Elämänaktsomus on aina yksilöllinen eikä se voi olla kenelläkään kahdella ihmisellä samanlainen. Niitä sitten toivottavasti pyritään sovittamaan yhteen ja se on se taito, jolla suhde kestää, jos on kestääkseen.

        En ole naisissa kuin en miehissäkään vielä tavannut "tavallista perustyyppiä". Sellainen keskivertoihminen lie elää vain kuvitelmissa ja on turhake ajattelussa. Yritetään kohdata toisemme vain yksilöinä, koska muuta ei itse asiassa ole olemassa.

        Nyt saivartelet. Kyllä sä nyt sen tajuat, että jos toinen on vaikka vegaani ja pasifisti ja toinen asehullu kasvistenvihaaja, niin ei tuosta kovin onnistunutta suhdetta "välttämättä" tule. Tai no, voi ehkä joskus tulla, jos elämänkatsomukset jätetään keskustelujen ulkopuolelle. Mutta kyllä se oikeasti sen tajuat, että on ihan ymmärrettävää, jos ihminen hakee tietyllä tavalla samankaltaista. Ei se tarkoita sitä, että pitää olla joka ikisestä asiasta samaa mieltä, mutta on tärkeää, että suurissa linjoissa ollaan samansuuntaisesti ajattelevia.

        Ja jos nyt tuo esimerkkini tuntui kaukaa haetulta, niin ihan yhtä lailla on ymmärrettävää, jos vakaumuksellinen kristitty etsii toista sellaista eikä jotain ateistia.

        Mitäs muuten tarkoitat, että itsestään selvästi eri sukupuolilla on erilaiset odotukset suhteelta? Minä pidän itsestään selvänä, että kenen tahansa kanssa voi olla erilaiset odotukset. Mutta voivat ne odotukset osua aika hyvin yksiinkin.

        Ja mitä kiinnostuksen kohteisiin tulee, niin tottakai niissä voi ja saakin olla eroja - sanoisin ehkä, että myös pitää olla. Mutta useimmiten ihmiset haluavat kuitenkin sellaisen ihmisen, jonka kanssa on edes jotain yhteistä. Ja kun lähdetään etsimään kumppania, on ihan luontevaa etsiä sitä kautta, kenen kanssa on jotain samaa. Eikä niin, että tutustutaan vaan randomisti kehen vaan ja toivotaan, että sattumalta joku olisi edes vähän okei.

        Yksilöinä onkin hyvä kohdata toiset, mutta silloin pitää ymmärtää se, että ei suhteita voi niin muodostaa, että kuka tahansa voi olla kenen tahansa kanssa. Eri yksilöt haluavat eri asioita ja kiinnostuvat eri ihmisistä - eri yksilöt sopivat yhteen eri tyyppien kanssa.


      • Yksilöllinentapaus
        Nainen39vee kirjoitti:

        Nyt saivartelet. Kyllä sä nyt sen tajuat, että jos toinen on vaikka vegaani ja pasifisti ja toinen asehullu kasvistenvihaaja, niin ei tuosta kovin onnistunutta suhdetta "välttämättä" tule. Tai no, voi ehkä joskus tulla, jos elämänkatsomukset jätetään keskustelujen ulkopuolelle. Mutta kyllä se oikeasti sen tajuat, että on ihan ymmärrettävää, jos ihminen hakee tietyllä tavalla samankaltaista. Ei se tarkoita sitä, että pitää olla joka ikisestä asiasta samaa mieltä, mutta on tärkeää, että suurissa linjoissa ollaan samansuuntaisesti ajattelevia.

        Ja jos nyt tuo esimerkkini tuntui kaukaa haetulta, niin ihan yhtä lailla on ymmärrettävää, jos vakaumuksellinen kristitty etsii toista sellaista eikä jotain ateistia.

        Mitäs muuten tarkoitat, että itsestään selvästi eri sukupuolilla on erilaiset odotukset suhteelta? Minä pidän itsestään selvänä, että kenen tahansa kanssa voi olla erilaiset odotukset. Mutta voivat ne odotukset osua aika hyvin yksiinkin.

        Ja mitä kiinnostuksen kohteisiin tulee, niin tottakai niissä voi ja saakin olla eroja - sanoisin ehkä, että myös pitää olla. Mutta useimmiten ihmiset haluavat kuitenkin sellaisen ihmisen, jonka kanssa on edes jotain yhteistä. Ja kun lähdetään etsimään kumppania, on ihan luontevaa etsiä sitä kautta, kenen kanssa on jotain samaa. Eikä niin, että tutustutaan vaan randomisti kehen vaan ja toivotaan, että sattumalta joku olisi edes vähän okei.

        Yksilöinä onkin hyvä kohdata toiset, mutta silloin pitää ymmärtää se, että ei suhteita voi niin muodostaa, että kuka tahansa voi olla kenen tahansa kanssa. Eri yksilöt haluavat eri asioita ja kiinnostuvat eri ihmisistä - eri yksilöt sopivat yhteen eri tyyppien kanssa.

        Tarkoitan sukupuolten erilaisilla odotuksilla sitä, että vieläkin pojat ja tytöt kasvatetaan keskenään eritavalla ja heille muodostuu erityyppisiä odotuksia elämältä ja parisuhteelta osana elämää. Ei tule tapahtumaan lähimpään vuosituhanteen, että nämä osuisivat yksiin, ellei kasvatusmetodit sitten radikaalisti sukupuolineutraloidu (mitä en itse toivo).

        Kun puhuin yksilöistä, se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että kuka tahansa voisi olla kenen tahansa kanssa. Varmasti vannoutunut vegaani kiristelee toisen lihanhimoa vastaan, tai päin vastoin, jos lihansyöjä kokee kaikki vegaanit ahdaskatseisiksi.

        Ymmärrän hyvin, että parisuhdetta etsivä voi TOIVOA löytävänsä saman tyylisen ihmisen, mutta realismia ei ole, että uskoisi toiveensa voivan toteutua. Puhut itsekin "tietyllä tavalla" samankaltaisesta, mikä tarkoittaa saivartelematta minun kästykseni mukaan myös "tietyllä tavalla" erilaista. Yksilöt poikkeavat toisistaan ja se pointti tullaanko toimeen keskenään riippuu yskinomaan siitä, voidaanko niitä eroavaisuuksia sovittaa yhteen. Kovin erilaisista lähtökohdista se voi olla vaikeampaa kuin toisista "tietyllä tavalla" samankaltaisista. ratkaisevaa on kuitenkin molempien kyky yhteen sovittamiseen.


      • Yksilöllinentapaus kirjoitti:

        Tarkoitan sukupuolten erilaisilla odotuksilla sitä, että vieläkin pojat ja tytöt kasvatetaan keskenään eritavalla ja heille muodostuu erityyppisiä odotuksia elämältä ja parisuhteelta osana elämää. Ei tule tapahtumaan lähimpään vuosituhanteen, että nämä osuisivat yksiin, ellei kasvatusmetodit sitten radikaalisti sukupuolineutraloidu (mitä en itse toivo).

        Kun puhuin yksilöistä, se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että kuka tahansa voisi olla kenen tahansa kanssa. Varmasti vannoutunut vegaani kiristelee toisen lihanhimoa vastaan, tai päin vastoin, jos lihansyöjä kokee kaikki vegaanit ahdaskatseisiksi.

        Ymmärrän hyvin, että parisuhdetta etsivä voi TOIVOA löytävänsä saman tyylisen ihmisen, mutta realismia ei ole, että uskoisi toiveensa voivan toteutua. Puhut itsekin "tietyllä tavalla" samankaltaisesta, mikä tarkoittaa saivartelematta minun kästykseni mukaan myös "tietyllä tavalla" erilaista. Yksilöt poikkeavat toisistaan ja se pointti tullaanko toimeen keskenään riippuu yskinomaan siitä, voidaanko niitä eroavaisuuksia sovittaa yhteen. Kovin erilaisista lähtökohdista se voi olla vaikeampaa kuin toisista "tietyllä tavalla" samankaltaisista. ratkaisevaa on kuitenkin molempien kyky yhteen sovittamiseen.

        .. JoopaJoo.. Sukupuolten Sisällä on Enemmän Vaihtelua Niin Persoonissa/Luonteiisa, kuin kaikessa muussakin, kuin Sukupuolten Välillä.. ;P

        .. Sun MieliPidee on Sun ja Kaltaistesi Mielipidee, mutta ei mikään Totuus.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. JoopaJoo.. Sukupuolten Sisällä on Enemmän Vaihtelua Niin Persoonissa/Luonteiisa, kuin kaikessa muussakin, kuin Sukupuolten Välillä.. ;P

        .. Sun MieliPidee on Sun ja Kaltaistesi Mielipidee, mutta ei mikään Totuus.. ;P

        .. Eikä ole siis mitään Mies ja/tai Nais Persoona/Luonnetta.. Toki Jotkut Biologiset jutut voivat vaikuttaa niin, että joku asia Koskettaa SuurinPiirtein SamallaLailla Suurimpaan osaan tiettyä Sukupuolta, jolloin voidaan puhua Yleistävästi "normaalista" vaikka se ei koskekaan aivan kaikkia SukupuolenEdustajia ainakaan aivan samalla tavalla.. ;P

        .. Kulttuuri vaikuttaa myös.. Samoin kuin Manipulaatio&AivoPesu, jota KaikenKarvaiset Yhteisöt/Yksilöt harjoittaa omien Intressien&Agendojen takia.. ;P


      • Nainen39vee kirjoitti:

        Nyt saivartelet. Kyllä sä nyt sen tajuat, että jos toinen on vaikka vegaani ja pasifisti ja toinen asehullu kasvistenvihaaja, niin ei tuosta kovin onnistunutta suhdetta "välttämättä" tule. Tai no, voi ehkä joskus tulla, jos elämänkatsomukset jätetään keskustelujen ulkopuolelle. Mutta kyllä se oikeasti sen tajuat, että on ihan ymmärrettävää, jos ihminen hakee tietyllä tavalla samankaltaista. Ei se tarkoita sitä, että pitää olla joka ikisestä asiasta samaa mieltä, mutta on tärkeää, että suurissa linjoissa ollaan samansuuntaisesti ajattelevia.

        Ja jos nyt tuo esimerkkini tuntui kaukaa haetulta, niin ihan yhtä lailla on ymmärrettävää, jos vakaumuksellinen kristitty etsii toista sellaista eikä jotain ateistia.

        Mitäs muuten tarkoitat, että itsestään selvästi eri sukupuolilla on erilaiset odotukset suhteelta? Minä pidän itsestään selvänä, että kenen tahansa kanssa voi olla erilaiset odotukset. Mutta voivat ne odotukset osua aika hyvin yksiinkin.

        Ja mitä kiinnostuksen kohteisiin tulee, niin tottakai niissä voi ja saakin olla eroja - sanoisin ehkä, että myös pitää olla. Mutta useimmiten ihmiset haluavat kuitenkin sellaisen ihmisen, jonka kanssa on edes jotain yhteistä. Ja kun lähdetään etsimään kumppania, on ihan luontevaa etsiä sitä kautta, kenen kanssa on jotain samaa. Eikä niin, että tutustutaan vaan randomisti kehen vaan ja toivotaan, että sattumalta joku olisi edes vähän okei.

        Yksilöinä onkin hyvä kohdata toiset, mutta silloin pitää ymmärtää se, että ei suhteita voi niin muodostaa, että kuka tahansa voi olla kenen tahansa kanssa. Eri yksilöt haluavat eri asioita ja kiinnostuvat eri ihmisistä - eri yksilöt sopivat yhteen eri tyyppien kanssa.

        .. Tässä tekstissä oli paljon HyviäJutskia.. Ja lopussa asia oli hyvin Tiivistetty.. ".. eri yksilöt sopivat yhteen eri tyyppien kanssa.".. ;P

        .. Ja Tieteskii niin, että molemmilla on Hyvä olla.. Elikkäs Suhde olisi Mahdollisimman TasaPainoinen.. Ei siis mitään Alistaja-Alistettu meininkiä.. Paitsi jos joku Oikeesti tykkää olla Alistettu ja on sen Aseman täysissä Ruumiin ja Sielun voimissa Ihan Itse valinnut ja siihen asemaan jostain Kunmasta syystä tahtonut.. ;P

        .. Kai niitä sellaisiakin oikeasti on, joita ei ole siihen asemaan alistettu ja husetettu.. Ehkä.. ;P


      • totuuskomissioc
        Nainen39vee kirjoitti:

        Itse asiassa ei ihan noinkaan. Ei naisen ole pakko kelpuuttaa 1000 miehestä yhtäkään. On ihan sallittua pitää yllä epärealistisia fantasioita - ja toisaalta taas on ihan sallittua toivoa vaikka löytävänsä miehen, jolla on samanlainen elämänkatsomus, samanlaiset kiinnostuksenkohteet, samanlainset seksimieltymykset ja samanlaiset toiveet parisuhteelta. On ihan ok toivoa itselle täydellisesti sopivaa kumppania, vaikka sellaisen löytäminen ei olisikaan niin helppoa.

        Jos nainen toivoo jotain vähänkin tavallisesta perustyypistä poikkeavaa kumppania, niin kyllä hän itsekin tietää ja tiedostaa, ettei se kumppani tule löytymään yhtä helposti, kuin jos kelpuuttaisio vain kenet tahansa kunnon miehen, jonka kanssa tulee toimeen. Tarjonnassa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta ei kyllä toiveissakaan. Ei ihmisten ole pakko pariutua, jos tuntuu ettei sellaista ihmistä löydy, jonka kanssa haluaisi pariutua.

        Ehkä tässä on esillä kolikon toinen puoli. Miehet empaattisina ihmisinä ajatelevat myös sitä naisen osaa.


      • Nainen39vee
        Yksilöllinentapaus kirjoitti:

        Tarkoitan sukupuolten erilaisilla odotuksilla sitä, että vieläkin pojat ja tytöt kasvatetaan keskenään eritavalla ja heille muodostuu erityyppisiä odotuksia elämältä ja parisuhteelta osana elämää. Ei tule tapahtumaan lähimpään vuosituhanteen, että nämä osuisivat yksiin, ellei kasvatusmetodit sitten radikaalisti sukupuolineutraloidu (mitä en itse toivo).

        Kun puhuin yksilöistä, se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että kuka tahansa voisi olla kenen tahansa kanssa. Varmasti vannoutunut vegaani kiristelee toisen lihanhimoa vastaan, tai päin vastoin, jos lihansyöjä kokee kaikki vegaanit ahdaskatseisiksi.

        Ymmärrän hyvin, että parisuhdetta etsivä voi TOIVOA löytävänsä saman tyylisen ihmisen, mutta realismia ei ole, että uskoisi toiveensa voivan toteutua. Puhut itsekin "tietyllä tavalla" samankaltaisesta, mikä tarkoittaa saivartelematta minun kästykseni mukaan myös "tietyllä tavalla" erilaista. Yksilöt poikkeavat toisistaan ja se pointti tullaanko toimeen keskenään riippuu yskinomaan siitä, voidaanko niitä eroavaisuuksia sovittaa yhteen. Kovin erilaisista lähtökohdista se voi olla vaikeampaa kuin toisista "tietyllä tavalla" samankaltaisista. ratkaisevaa on kuitenkin molempien kyky yhteen sovittamiseen.

        "Tarkoitan sukupuolten erilaisilla odotuksilla sitä, että vieläkin pojat ja tytöt kasvatetaan keskenään eritavalla ja heille muodostuu erityyppisiä odotuksia elämältä ja parisuhteelta osana elämää. Ei tule tapahtumaan lähimpään vuosituhanteen, että nämä osuisivat yksiin, ellei kasvatusmetodit sitten radikaalisti sukupuolineutraloidu (mitä en itse toivo)."

        Tämähän olikin mielenkiintoista. Joo, kyllä kasvatetaan eri tavalla, mutta miksi toivot, että tilanne ei muuttuisi? Eikö tuo sinusta aiheuta ongelmia, jos kumppaneilla on ihan eri käsitys siitä, mistä koko suhteessa on tai pitäisi olla kysymys?

        Mutta edelleen kaipaisin niitä konkreettisia esimerkkejä, miten naiset ja miehet sitten ajattelevat suhteesta eri tavoin - uskotko, että joka ikinen nainen ajattelee samalla tavalla? Ja uskotko, että nainen ja mies eivät koskaan voi haluta suhteelta samaa? Jos odotukset ja toiveet ovat eri, niin kertoisitko myös, mikä pointti on edes olla yhdessä?

        "Ymmärrän hyvin, että parisuhdetta etsivä voi TOIVOA löytävänsä saman tyylisen ihmisen, mutta realismia ei ole, että uskoisi toiveensa voivan toteutua. Puhut itsekin "tietyllä tavalla" samankaltaisesta, mikä tarkoittaa saivartelematta minun kästykseni mukaan myös "tietyllä tavalla" erilaista. Yksilöt poikkeavat toisistaan ja se pointti tullaanko toimeen keskenään riippuu yskinomaan siitä, voidaanko niitä eroavaisuuksia sovittaa yhteen. Kovin erilaisista lähtökohdista se voi olla vaikeampaa kuin toisista "tietyllä tavalla" samankaltaisista. ratkaisevaa on kuitenkin molempien kyky yhteen sovittamiseen."

        Miksi ei ole realismia, että toive toteutuisi? Uskotko, että kaikki ovat jonkun täysin erilaisen tyypin kanssa? Kyllä itselläni on ainakin kokemusta siitä, että niitä itseni kaltaisia löytyy. Ja siis tottakai, tarkoitinkin että ei kaikessa tarvitse olla samanlainen. Mutta on tärkeää, että tietyissä asioissa, niissä tärkeissä, on samanlainen tai samankaltainen - joissain asioissa sitten on ihan jees että on erilaisuuttakin. Mutta esimerkiksi elämänarvot, seksuaaliset mieltymykset, parisuhdekäsitykset, huumorintaju, yms ovat sellaisia, joiden on ihan hyvä osua yksiin. Elämäntavat myös. Eli sellaiset asiat, jotka vaikuttavat suoraan ihmissuhteen onnistumiseen. Mutta sitten harrastukset voivat olla vaikka hyvin erilaisiakin. Luonteenpiirteissä voi olla erilaisuutta, kunhan persoonat vaan sopivat yhteen.

        Ei parisuhde ole mitään haastavaa "yhteen sovittamista", vaan toisen kanssa joko synkkaa ja sopii yhteen - tai sitten ei. Onnistunut parisuhde tulee luontevasti - kuten onnistunut ihmissuhdekin. Kyllähän ystävyyskin syntyy spontaanisti kahden ihmisen välille siksi, että he tykkäävät aidosti olla yhdessä. Samalla lailla se parisuhdekin syntyy.


      • Nainen39vee
        totuuskomissioc kirjoitti:

        Ehkä tässä on esillä kolikon toinen puoli. Miehet empaattisina ihmisinä ajatelevat myös sitä naisen osaa.

        "Ehkä tässä on esillä kolikon toinen puoli. Miehet empaattisina ihmisinä ajatelevat myös sitä naisen osaa. "

        Mitä tarkoitat? Mikä on naisen osa ja miten miehet sitä ajattelevat? Ja miten sinusta naisten sitten pitäisi toimia - pitäisikö naisen sitten aloittaa suhde miehen kanssa, joka ei oikeasti kiinnosta, ettei tälle tulisi ikävä fiilis?


      • Yksilöllinentapaus
        Nainen39vee kirjoitti:

        "Tarkoitan sukupuolten erilaisilla odotuksilla sitä, että vieläkin pojat ja tytöt kasvatetaan keskenään eritavalla ja heille muodostuu erityyppisiä odotuksia elämältä ja parisuhteelta osana elämää. Ei tule tapahtumaan lähimpään vuosituhanteen, että nämä osuisivat yksiin, ellei kasvatusmetodit sitten radikaalisti sukupuolineutraloidu (mitä en itse toivo)."

        Tämähän olikin mielenkiintoista. Joo, kyllä kasvatetaan eri tavalla, mutta miksi toivot, että tilanne ei muuttuisi? Eikö tuo sinusta aiheuta ongelmia, jos kumppaneilla on ihan eri käsitys siitä, mistä koko suhteessa on tai pitäisi olla kysymys?

        Mutta edelleen kaipaisin niitä konkreettisia esimerkkejä, miten naiset ja miehet sitten ajattelevat suhteesta eri tavoin - uskotko, että joka ikinen nainen ajattelee samalla tavalla? Ja uskotko, että nainen ja mies eivät koskaan voi haluta suhteelta samaa? Jos odotukset ja toiveet ovat eri, niin kertoisitko myös, mikä pointti on edes olla yhdessä?

        "Ymmärrän hyvin, että parisuhdetta etsivä voi TOIVOA löytävänsä saman tyylisen ihmisen, mutta realismia ei ole, että uskoisi toiveensa voivan toteutua. Puhut itsekin "tietyllä tavalla" samankaltaisesta, mikä tarkoittaa saivartelematta minun kästykseni mukaan myös "tietyllä tavalla" erilaista. Yksilöt poikkeavat toisistaan ja se pointti tullaanko toimeen keskenään riippuu yskinomaan siitä, voidaanko niitä eroavaisuuksia sovittaa yhteen. Kovin erilaisista lähtökohdista se voi olla vaikeampaa kuin toisista "tietyllä tavalla" samankaltaisista. ratkaisevaa on kuitenkin molempien kyky yhteen sovittamiseen."

        Miksi ei ole realismia, että toive toteutuisi? Uskotko, että kaikki ovat jonkun täysin erilaisen tyypin kanssa? Kyllä itselläni on ainakin kokemusta siitä, että niitä itseni kaltaisia löytyy. Ja siis tottakai, tarkoitinkin että ei kaikessa tarvitse olla samanlainen. Mutta on tärkeää, että tietyissä asioissa, niissä tärkeissä, on samanlainen tai samankaltainen - joissain asioissa sitten on ihan jees että on erilaisuuttakin. Mutta esimerkiksi elämänarvot, seksuaaliset mieltymykset, parisuhdekäsitykset, huumorintaju, yms ovat sellaisia, joiden on ihan hyvä osua yksiin. Elämäntavat myös. Eli sellaiset asiat, jotka vaikuttavat suoraan ihmissuhteen onnistumiseen. Mutta sitten harrastukset voivat olla vaikka hyvin erilaisiakin. Luonteenpiirteissä voi olla erilaisuutta, kunhan persoonat vaan sopivat yhteen.

        Ei parisuhde ole mitään haastavaa "yhteen sovittamista", vaan toisen kanssa joko synkkaa ja sopii yhteen - tai sitten ei. Onnistunut parisuhde tulee luontevasti - kuten onnistunut ihmissuhdekin. Kyllähän ystävyyskin syntyy spontaanisti kahden ihmisen välille siksi, että he tykkäävät aidosti olla yhdessä. Samalla lailla se parisuhdekin syntyy.

        Sinulla on paljon hauskoja kysymyksiä. Tuskin niihin pystyn tässä vastaamaan tyhjentävästi, mutta koitan selittää jotakin.

        >>miksi toivot, että tilanne ei muuttuisi?<<
        Mielestäni on hyvä, että on Miehiä ja Naisia eikä jotakin androkyynejä olentoja, joita ei edes tunnista, mitä ovat. :D Tämä on siis ihan henkilökohtainen mieltymys.

        >>Eikö tuo sinusta aiheuta ongelmia, jos kumppaneilla on ihan eri käsitys siitä, mistä koko suhteessa on tai pitäisi olla kysymys?<<
        On ongelma. Muuten en varmaan olisikaan ollut sinkku jo vuosia. Se on elämää, c'ela vive!

        >>uskotko, että joka ikinen nainen ajattelee samalla tavalla?<<
        En usko. Naiset ovat yksilöitä kuten miehetkin. Eikö tämä tullut jo edellisistä kommenteistani selväksi. Käsitykseni mukaan kaikki ihmiset ovat radikaalisti erilaisia yksilöitä keskenään. En ole tavannut yhtään ihmistä koko elämäni aikana, joka olisi ollut vähänkään samanlainen kuin minä.

        >>Ja uskotko, että nainen ja mies eivät koskaan voi haluta suhteelta samaa?<<
        Kyllä ja ei. Tässä pitäisi nyt tietää, miten yksilöt perferoivat tarpeitaan, ja haluavatko he sovittaa niitä yhteen. Esim. avioliittoon meneminen ilmaisee varsin suurta halua yhteiseen tulevaisuuteen.

        >>Jos odotukset ja toiveet ovat eri, niin kertoisitko myös, mikä pointti on edes olla yhdessä?<<
        Tämä menee jo sitten biologiaan ja siitä seuraaviin tarpeisiin. Ehkä jätän sen selittämisen tässä tarkemmin muille.

        >>Uskotko, että kaikki ovat jonkun täysin erilaisen tyypin kanssa.<<
        Ihmiset ovat yksilöitä, joten kaikki ovat rodellakin erilaisen ihmisen kanssa kuin he itse ovat.

        Sinäkin osasit luetella niitä eroavaisuuksia: "elämänarvot, seksuaaliset mieltymykset, parisuhdekäsitykset, huumorintaju"; nämä ovat niitä asioita, joissa yksilöt poikkeavat toisistaan. Niitä sitten sovitetaan yhteen, poislukien huumorintaju, jota vain natsaa tais sitten ei. ;D

        Jos onnistunut parisuhde tulee "luontevasti", miksi joka vuosi yli 10.000 liitot päätyvät eroon? Taitaa käsityksesi luontevuudesta olla kovin epärealistinen.


      • Nainen39vee
        Yksilöllinentapaus kirjoitti:

        Sinulla on paljon hauskoja kysymyksiä. Tuskin niihin pystyn tässä vastaamaan tyhjentävästi, mutta koitan selittää jotakin.

        >>miksi toivot, että tilanne ei muuttuisi?<<
        Mielestäni on hyvä, että on Miehiä ja Naisia eikä jotakin androkyynejä olentoja, joita ei edes tunnista, mitä ovat. :D Tämä on siis ihan henkilökohtainen mieltymys.

        >>Eikö tuo sinusta aiheuta ongelmia, jos kumppaneilla on ihan eri käsitys siitä, mistä koko suhteessa on tai pitäisi olla kysymys?<<
        On ongelma. Muuten en varmaan olisikaan ollut sinkku jo vuosia. Se on elämää, c'ela vive!

        >>uskotko, että joka ikinen nainen ajattelee samalla tavalla?<<
        En usko. Naiset ovat yksilöitä kuten miehetkin. Eikö tämä tullut jo edellisistä kommenteistani selväksi. Käsitykseni mukaan kaikki ihmiset ovat radikaalisti erilaisia yksilöitä keskenään. En ole tavannut yhtään ihmistä koko elämäni aikana, joka olisi ollut vähänkään samanlainen kuin minä.

        >>Ja uskotko, että nainen ja mies eivät koskaan voi haluta suhteelta samaa?<<
        Kyllä ja ei. Tässä pitäisi nyt tietää, miten yksilöt perferoivat tarpeitaan, ja haluavatko he sovittaa niitä yhteen. Esim. avioliittoon meneminen ilmaisee varsin suurta halua yhteiseen tulevaisuuteen.

        >>Jos odotukset ja toiveet ovat eri, niin kertoisitko myös, mikä pointti on edes olla yhdessä?<<
        Tämä menee jo sitten biologiaan ja siitä seuraaviin tarpeisiin. Ehkä jätän sen selittämisen tässä tarkemmin muille.

        >>Uskotko, että kaikki ovat jonkun täysin erilaisen tyypin kanssa.<<
        Ihmiset ovat yksilöitä, joten kaikki ovat rodellakin erilaisen ihmisen kanssa kuin he itse ovat.

        Sinäkin osasit luetella niitä eroavaisuuksia: "elämänarvot, seksuaaliset mieltymykset, parisuhdekäsitykset, huumorintaju"; nämä ovat niitä asioita, joissa yksilöt poikkeavat toisistaan. Niitä sitten sovitetaan yhteen, poislukien huumorintaju, jota vain natsaa tais sitten ei. ;D

        Jos onnistunut parisuhde tulee "luontevasti", miksi joka vuosi yli 10.000 liitot päätyvät eroon? Taitaa käsityksesi luontevuudesta olla kovin epärealistinen.

        ">>miksi toivot, että tilanne ei muuttuisi?<<
        Mielestäni on hyvä, että on Miehiä ja Naisia eikä jotakin androkyynejä olentoja, joita ei edes tunnista, mitä ovat. :D Tämä on siis ihan henkilökohtainen mieltymys."

        Ei lopputulos tarkoita androgyynejä olentoja, vaan lopputulos tarkoittaa sitä, että ihmiset voivat olla sitä, mitä ITSE oikeasti ovat eikä tarvitse ahtautua muotteihin. Kyllä se antaa vapauden olla edelleen myös konservatiivi, jos se tuntuu enemmän omalta jutulta ;)

        ">>Eikö tuo sinusta aiheuta ongelmia, jos kumppaneilla on ihan eri käsitys siitä, mistä koko suhteessa on tai pitäisi olla kysymys?<<
        On ongelma. Muuten en varmaan olisikaan ollut sinkku jo vuosia. Se on elämää, c'ela vive!"

        No ikävää. Se ei kuitenkaan ole ainoa mahdollisuus. Kyllä minä tunnenpaljonkin ihmisiä, joilla on intohimoinen ja harmoninen suhde (kyllä, nuo kaksi asiaa voivat toteutua samassa kokoonpanossa!) ja kumpikin haluaa suhteelta samaa - ja sen vuoksi suhde onnistuu.

        "Sinäkin osasit luetella niitä eroavaisuuksia: "elämänarvot, seksuaaliset mieltymykset, parisuhdekäsitykset, huumorintaju"; nämä ovat niitä asioita, joissa yksilöt poikkeavat toisistaan. Niitä sitten sovitetaan yhteen, poislukien huumorintaju, jota vain natsaa tais sitten ei. ;D"

        Kyllä, näissä ihmiset poikkeavat toisistaan. Mutta on mahdollista löytää ihminen, jonka kanssa omat jutut natsaavat hyvin yhteen.

        "Jos onnistunut parisuhde tulee "luontevasti", miksi joka vuosi yli 10.000 liitot päätyvät eroon? Taitaa käsityksesi luontevuudesta olla kovin epärealistinen. "

        Aika näyttää tietysti sen, kuinka pitkään suhde kestää. Mutta onko sinusta suhde automaattisesti epäonnistunut ja läpeensä huono, jos se ei kestä loppuelämän? Minusta ei. Suhdehan voi olla varsin hyvä ja antoisa vaikka kymmenen vuotta. Eron syyt ovat moninaiset. Toki joskus eron syy voi olla sekin, ettei alunperinkään sovittu kunnolla yhteen. Mutta joskus ne ongelmat alkavat vasta matkan varrella, vaikka alku olisi ollut kuinka lupaava. Eivätkä nuo suhteet olisi onnistuneet yhtään sen paremmin, jos olisi väkisin yritetty aloittaa suhde, vaikka moni asia ei natsannut - luultavasti sellainen suhde olisi kuitenkin ollut onnettomampi jo alunperin.


      • Yksilöllinentapaus
        Nainen39vee kirjoitti:

        ">>miksi toivot, että tilanne ei muuttuisi?<<
        Mielestäni on hyvä, että on Miehiä ja Naisia eikä jotakin androkyynejä olentoja, joita ei edes tunnista, mitä ovat. :D Tämä on siis ihan henkilökohtainen mieltymys."

        Ei lopputulos tarkoita androgyynejä olentoja, vaan lopputulos tarkoittaa sitä, että ihmiset voivat olla sitä, mitä ITSE oikeasti ovat eikä tarvitse ahtautua muotteihin. Kyllä se antaa vapauden olla edelleen myös konservatiivi, jos se tuntuu enemmän omalta jutulta ;)

        ">>Eikö tuo sinusta aiheuta ongelmia, jos kumppaneilla on ihan eri käsitys siitä, mistä koko suhteessa on tai pitäisi olla kysymys?<<
        On ongelma. Muuten en varmaan olisikaan ollut sinkku jo vuosia. Se on elämää, c'ela vive!"

        No ikävää. Se ei kuitenkaan ole ainoa mahdollisuus. Kyllä minä tunnenpaljonkin ihmisiä, joilla on intohimoinen ja harmoninen suhde (kyllä, nuo kaksi asiaa voivat toteutua samassa kokoonpanossa!) ja kumpikin haluaa suhteelta samaa - ja sen vuoksi suhde onnistuu.

        "Sinäkin osasit luetella niitä eroavaisuuksia: "elämänarvot, seksuaaliset mieltymykset, parisuhdekäsitykset, huumorintaju"; nämä ovat niitä asioita, joissa yksilöt poikkeavat toisistaan. Niitä sitten sovitetaan yhteen, poislukien huumorintaju, jota vain natsaa tais sitten ei. ;D"

        Kyllä, näissä ihmiset poikkeavat toisistaan. Mutta on mahdollista löytää ihminen, jonka kanssa omat jutut natsaavat hyvin yhteen.

        "Jos onnistunut parisuhde tulee "luontevasti", miksi joka vuosi yli 10.000 liitot päätyvät eroon? Taitaa käsityksesi luontevuudesta olla kovin epärealistinen. "

        Aika näyttää tietysti sen, kuinka pitkään suhde kestää. Mutta onko sinusta suhde automaattisesti epäonnistunut ja läpeensä huono, jos se ei kestä loppuelämän? Minusta ei. Suhdehan voi olla varsin hyvä ja antoisa vaikka kymmenen vuotta. Eron syyt ovat moninaiset. Toki joskus eron syy voi olla sekin, ettei alunperinkään sovittu kunnolla yhteen. Mutta joskus ne ongelmat alkavat vasta matkan varrella, vaikka alku olisi ollut kuinka lupaava. Eivätkä nuo suhteet olisi onnistuneet yhtään sen paremmin, jos olisi väkisin yritetty aloittaa suhde, vaikka moni asia ei natsannut - luultavasti sellainen suhde olisi kuitenkin ollut onnettomampi jo alunperin.

        Kasvatus vaikuttaa niin paljon ihmisen kehitykseen ja myös muokkaa sukupuolikulttuuria, että kasvatusmetodien radikaali muutos toisi niitä androgyynejä olentoja framille. Ja tämä kehitys synnyttäisi uutta sosiaalista painetta olla androgyyni eikä suinkaan OMA ITSENSÄ.

        >>ihmisiä, joilla on intohimoinen ja harmoninen suhde (kyllä, nuo kaksi asiaa voivat toteutua samassa kokoonpanossa!) ja kumpikin haluaa suhteelta samaa - ja sen vuoksi suhde onnistuu.<<

        Ilman muuta on mahdollista. Ja erityisesti jos kumpikin haluaa yhteensovittaa tarpeitaan ja halujaan suhde onnistuu! Tämä vaatii sitä paljon puhuttua parisuhdetyötä. Niillä pareilla joilla on kykyjä tähän, menestyvät suhteessa ja he ovat onnellisia.

        >>on mahdollista löytää ihminen, jonka kanssa omat jutut natsaavat hyvin yhteen. <<

        On mahdollista löytää ihminen, jonka kanssa voi sovittaa hyvin yhteen tarpeensa.

        Onnistumisen mittari ei tietenkään ole pelkästään suhteen pituus. Joillakin suhde kestää aikaa, vaikka molemmat ovat onnettomia. Tottumus yms. sellaiset syyt pitävät heidät yhdessä, vaikka muitakin mahdollisuuksia olisi olemassa.

        Ei tässä kukaan ole väkisin suhteeseen ketään pakottamassa. On kuitenkin erittäin huomion arvoista, että parisuhteen onnistuminen ei ole niinkään kiinni siitä, kuinka paljon ospauolet "natsaavat" toisilleen vaan siitä, onko heillä kykyä yhteensovittaa toiveensa suhteelta.


    • Nainen39vee

      "Entäs sitten kun suomalaisissa nettideittipalveluissa vähänkään kohtuullinen nainen saa tarjokkaita satoja? ei ihme ettei "kunnollista" miestä löydy kun ollaan 24/7 avoinna olevassa karkkikaupassa. "

      Se, että saa nettideiteissä satoja vastauksia, ei suinkaan ole mikään 24/7 avoin karkkikauppa. Se olisi karkkikauppa siinä tapauksessa, jos ne sadat vastaukset olisivat kaikki erityisen kiinnostavia - tai edes kohtalaisen kiinnostavia. Mutta jos suurin osa on liukuhihnalla lähetettyjä persoonattomia viestejä, jotka massapostitetaan kaikille naisille, niin ei siinä ole mitään kiinnostavaa. Suurin osa miehistä ei myöskään kiinnosta kaikkia naisia - eihän suurin osa naisistakaan kiinnosta kaikkia miehiä. Itse asiassa yksikään mies/nainen ei kiinnosta kaikkia. Joten on todennäköistä, että sadoista vastauksista kuitenkin vain muutama on potentiaalisesti kiinnostava.

      Tilanne vertautuu baariin, jossa on vaikka sata miestä samaan aikaan. On hyvin todennäköistä, että yhdenkään kanssa ei tulisi suhdetta. On jopa ihan mahdollista, että yhdenkään kanssa ei edes synkkaisi erityisen paljon. Ei baari, festari, opiskelupaikka tai tavallinen kaupunkimiljöö ole mikään karkkikauppa, joka parveilisi kiinnostavia miehiä. Ihan samalla tavalla ei nettideittisivustokaan ole.

      • totuuskomissioc

        "Tilanne vertautuu baariin, jossa on vaikka sata miestä samaan aikaan."

        Ei vertaudu. Netissä 39v itseään ok pakettina pitävä nainen saa tuosta sadan miehen otannasta ehkä 60 kiinnostunutta, baarissa 12 joista puolet on juonut naisen kauniiksi.


      • Nainen39vee
        totuuskomissioc kirjoitti:

        "Tilanne vertautuu baariin, jossa on vaikka sata miestä samaan aikaan."

        Ei vertaudu. Netissä 39v itseään ok pakettina pitävä nainen saa tuosta sadan miehen otannasta ehkä 60 kiinnostunutta, baarissa 12 joista puolet on juonut naisen kauniiksi.

        Ei tässä ole olennaista se, kuinka moni massapostittaa, vaan kuinka monen kanssa voisi syntyä suhde. Eli siinä mielessä vertautuu kyllä baariin tai mihin tahansa.

        Mä en osaa sanoa noista heterodeittailuista, koska itse en ole koskaan deittaillut netissä miehiä. Mutta sinulla on ihan kumma harhakäsitys siitä, mitä tapahtuu, jos hyvännäköinen nainen menee baariin. Onhan se mahdollista, että 12 katselee (ja puolet sen humalatilansa vuoksi), mutta todennäköisempää silti on, että jos vaan istuu pöydässä juttelemassa ystäviensä kanssa, ei kukaan lähesty, vaikka olisikin vilkuillut sinnepäin. Ei hyvännäköisillekään naisille jatkuvasti satele treffipyyntöjä.

        Pikemminkin se menee niin, että hyvännäköinen nainen (tai mies) voi luottaa omiin mahdollisuuksiinsa löytää ja saada haluamansa kaltainen ihminen. Sen vuoksi hän uskaltaa ottaa sen riskin, että katselee vähän kauemmin, josko toiveiden mukainen kumppani löytyisi, eikä ota ensimmäistä, jonka voisi saada. Joten ne 12 kiinnostunutta (joista vain puolet on oikeasti kiinnostuneita) eivät tule yhden illan aikana, vaan ne voivat esimerkiksi tulla parin vuoden aikana.

        Kyllähän moni voi ajatella, että onpa hyvännäköinen nainen, mutta ei suurin osa halua kenenkään kanssa suhdetta vain tuosta syystä. Ja vaikka pitäisi ihmisestä muutenkin, niin ei sitä silti aina kiinnostu. Jos itsellä on jo orastava suhde toisen kanssa, niin ei sitä lopeteta vain siksi, että joku sattuu olemaan vielä paremman näköinen. Eivät ihmissuhteet niin mene.


      • totuuskomissioc
        Nainen39vee kirjoitti:

        Ei tässä ole olennaista se, kuinka moni massapostittaa, vaan kuinka monen kanssa voisi syntyä suhde. Eli siinä mielessä vertautuu kyllä baariin tai mihin tahansa.

        Mä en osaa sanoa noista heterodeittailuista, koska itse en ole koskaan deittaillut netissä miehiä. Mutta sinulla on ihan kumma harhakäsitys siitä, mitä tapahtuu, jos hyvännäköinen nainen menee baariin. Onhan se mahdollista, että 12 katselee (ja puolet sen humalatilansa vuoksi), mutta todennäköisempää silti on, että jos vaan istuu pöydässä juttelemassa ystäviensä kanssa, ei kukaan lähesty, vaikka olisikin vilkuillut sinnepäin. Ei hyvännäköisillekään naisille jatkuvasti satele treffipyyntöjä.

        Pikemminkin se menee niin, että hyvännäköinen nainen (tai mies) voi luottaa omiin mahdollisuuksiinsa löytää ja saada haluamansa kaltainen ihminen. Sen vuoksi hän uskaltaa ottaa sen riskin, että katselee vähän kauemmin, josko toiveiden mukainen kumppani löytyisi, eikä ota ensimmäistä, jonka voisi saada. Joten ne 12 kiinnostunutta (joista vain puolet on oikeasti kiinnostuneita) eivät tule yhden illan aikana, vaan ne voivat esimerkiksi tulla parin vuoden aikana.

        Kyllähän moni voi ajatella, että onpa hyvännäköinen nainen, mutta ei suurin osa halua kenenkään kanssa suhdetta vain tuosta syystä. Ja vaikka pitäisi ihmisestä muutenkin, niin ei sitä silti aina kiinnostu. Jos itsellä on jo orastava suhde toisen kanssa, niin ei sitä lopeteta vain siksi, että joku sattuu olemaan vielä paremman näköinen. Eivät ihmissuhteet niin mene.

        Mä nyt en tiedä mitä tarkoitata hyvännäköisellä, mielikuvaa itsestäsi tai jostakin naisesta joka on "hyvännäköinen" mutta niiden naisten ongelmana jotka oikeasti ovat hyvännäköisiä (eivätkä sössi sitä millään bimboluukilla tms. pissistelyllä) on etteivät miehet uskalla lähestyä - ennenkuin tuhannen kännissä.

        Sen vuoksi oikeasti kaunis nainen on jopa helpompi kohde kuin sellainen kohtuullisen kaunis tai tavis.

        Suhteen mahdollisuudet netin kautta ovat ihan samaa luokkaa kuin livenäkin, eli jos netissä on sata yrittäjää ja livenä 12, niin kummastakin yksi voi olla mahdollinen, ts. netti on huonompi ja kaikenlisäksi luo naiselle harhan hänen mahdollisuuksistaan, aivan kuten kerroit tuossa ettei baarissa kukaan lähesty -- se vastaa todelllisuutta ja "tasoasi".

        Tietysti jos olet ns. pillupoliisin kanssa matkassa niin mies ei viitsi lähestyä ja koska isossa naisryhmässä (lue kolme tai enemmän) todennäköisesti sellainen on ja pakkien saaminen julkisesti nollaa mahdollisuudet muiden naisten kanssa tai ainakin vaikeuttaa merkittävästi, ei mies viitsi tehdä aloitetta.


      • Nainen39vee
        totuuskomissioc kirjoitti:

        Mä nyt en tiedä mitä tarkoitata hyvännäköisellä, mielikuvaa itsestäsi tai jostakin naisesta joka on "hyvännäköinen" mutta niiden naisten ongelmana jotka oikeasti ovat hyvännäköisiä (eivätkä sössi sitä millään bimboluukilla tms. pissistelyllä) on etteivät miehet uskalla lähestyä - ennenkuin tuhannen kännissä.

        Sen vuoksi oikeasti kaunis nainen on jopa helpompi kohde kuin sellainen kohtuullisen kaunis tai tavis.

        Suhteen mahdollisuudet netin kautta ovat ihan samaa luokkaa kuin livenäkin, eli jos netissä on sata yrittäjää ja livenä 12, niin kummastakin yksi voi olla mahdollinen, ts. netti on huonompi ja kaikenlisäksi luo naiselle harhan hänen mahdollisuuksistaan, aivan kuten kerroit tuossa ettei baarissa kukaan lähesty -- se vastaa todelllisuutta ja "tasoasi".

        Tietysti jos olet ns. pillupoliisin kanssa matkassa niin mies ei viitsi lähestyä ja koska isossa naisryhmässä (lue kolme tai enemmän) todennäköisesti sellainen on ja pakkien saaminen julkisesti nollaa mahdollisuudet muiden naisten kanssa tai ainakin vaikeuttaa merkittävästi, ei mies viitsi tehdä aloitetta.

        "Mä nyt en tiedä mitä tarkoitata hyvännäköisellä, mielikuvaa itsestäsi tai jostakin naisesta joka on "hyvännäköinen" mutta niiden naisten ongelmana jotka oikeasti ovat hyvännäköisiä (eivätkä sössi sitä millään bimboluukilla tms. pissistelyllä) on etteivät miehet uskalla lähestyä - ennenkuin tuhannen kännissä.

        Sen vuoksi oikeasti kaunis nainen on jopa helpompi kohde kuin sellainen kohtuullisen kaunis tai tavis."

        Kyllä niitä aina on, jotka uskaltavat lähestyä - ja nainen voi myös itse lähestyä kiinnostavaa miestä. Oikeasti hyvännäköiset ihmiset tiedostavat sen, että heidän on mahdollista saada sellainen kumppani, jonka haluavat, joten ei heitä oikeastaan haittaa ollenkaan, että ne "pelkästään ihan kivat" eivät pyöri sankoin joukoin iskemässä. Ulkonäkö ei tosin kanna pitkälle, eli ihmisessä pitää olla muutakin kiinnostavaa. Mutta jos on oikeasti hyvännäköinen ihminen ja oikeasti kiinnostava persoona, niin sellainen saa kyllä sen verran positiivisia signaaleja ympäristöstään, että epätoivoa ei ehdi syntyä. Sen sijaan, jos ulkonäkö on ainoa valttikortti, silloin saattaa käydäkin noin mitä kuvailit.


      • Nainen39vee
        totuuskomissioc kirjoitti:

        Mä nyt en tiedä mitä tarkoitata hyvännäköisellä, mielikuvaa itsestäsi tai jostakin naisesta joka on "hyvännäköinen" mutta niiden naisten ongelmana jotka oikeasti ovat hyvännäköisiä (eivätkä sössi sitä millään bimboluukilla tms. pissistelyllä) on etteivät miehet uskalla lähestyä - ennenkuin tuhannen kännissä.

        Sen vuoksi oikeasti kaunis nainen on jopa helpompi kohde kuin sellainen kohtuullisen kaunis tai tavis.

        Suhteen mahdollisuudet netin kautta ovat ihan samaa luokkaa kuin livenäkin, eli jos netissä on sata yrittäjää ja livenä 12, niin kummastakin yksi voi olla mahdollinen, ts. netti on huonompi ja kaikenlisäksi luo naiselle harhan hänen mahdollisuuksistaan, aivan kuten kerroit tuossa ettei baarissa kukaan lähesty -- se vastaa todelllisuutta ja "tasoasi".

        Tietysti jos olet ns. pillupoliisin kanssa matkassa niin mies ei viitsi lähestyä ja koska isossa naisryhmässä (lue kolme tai enemmän) todennäköisesti sellainen on ja pakkien saaminen julkisesti nollaa mahdollisuudet muiden naisten kanssa tai ainakin vaikeuttaa merkittävästi, ei mies viitsi tehdä aloitetta.

        "Suhteen mahdollisuudet netin kautta ovat ihan samaa luokkaa kuin livenäkin, eli jos netissä on sata yrittäjää ja livenä 12, niin kummastakin yksi voi olla mahdollinen, ts. netti on huonompi ja kaikenlisäksi luo naiselle harhan hänen mahdollisuuksistaan, aivan kuten kerroit tuossa ettei baarissa kukaan lähesty -- se vastaa todelllisuutta ja "tasoasi"."

        Tähän on pakko puuttua. Jos baarissa ei tule iskuyrityksiä, mutta kuitenkin muuten livemaailmassa tasokkaita kiinnostuneita on ja jos ihminen saa haluamansa (ei toki kukaan saa aina haluamaansa, mutta tarkoitan haluamansa laisen ihmisen), niin ei sitä tasoa jonkun baari-illan mukaan voi määrittää.

        Ja mitä tulee noihin netin massapostittajiin, niin ei niiden perusteella kukaan luo mielikuvaa mahdollisuuksistaan. Tokihan siitä tulee mielikuva, että on mahdollista saada "joku" - mutta kun suurin osa ei hae "vaan jotakin". Suurin osa haluaa oikeasti kiinnostavan ja itselleen sopivan kumppanin. Tällöin on ihan sama, kuinka monta niitä epäsopivia on. Jos saa kaksi vastausta mahdollisesti kiinostavilta tyypeiltä, tulee siitä enemmän mielikuva, että kumppanin löytäminen on mahdollista, kuin jos saa sata vastausta epäkiinnostavilta tyypeiltä. Jos saa sata vastausta, joissa on kaksi potentiaalisesti kiinnostavaa, on vaikutus täsmälleen sama kuin jos ne 98 epäkiinnostavaa olisivat jättäneet vastaamatta.


      • totuuskomissioc
        Nainen39vee kirjoitti:

        "Suhteen mahdollisuudet netin kautta ovat ihan samaa luokkaa kuin livenäkin, eli jos netissä on sata yrittäjää ja livenä 12, niin kummastakin yksi voi olla mahdollinen, ts. netti on huonompi ja kaikenlisäksi luo naiselle harhan hänen mahdollisuuksistaan, aivan kuten kerroit tuossa ettei baarissa kukaan lähesty -- se vastaa todelllisuutta ja "tasoasi"."

        Tähän on pakko puuttua. Jos baarissa ei tule iskuyrityksiä, mutta kuitenkin muuten livemaailmassa tasokkaita kiinnostuneita on ja jos ihminen saa haluamansa (ei toki kukaan saa aina haluamaansa, mutta tarkoitan haluamansa laisen ihmisen), niin ei sitä tasoa jonkun baari-illan mukaan voi määrittää.

        Ja mitä tulee noihin netin massapostittajiin, niin ei niiden perusteella kukaan luo mielikuvaa mahdollisuuksistaan. Tokihan siitä tulee mielikuva, että on mahdollista saada "joku" - mutta kun suurin osa ei hae "vaan jotakin". Suurin osa haluaa oikeasti kiinnostavan ja itselleen sopivan kumppanin. Tällöin on ihan sama, kuinka monta niitä epäsopivia on. Jos saa kaksi vastausta mahdollisesti kiinostavilta tyypeiltä, tulee siitä enemmän mielikuva, että kumppanin löytäminen on mahdollista, kuin jos saa sata vastausta epäkiinnostavilta tyypeiltä. Jos saa sata vastausta, joissa on kaksi potentiaalisesti kiinnostavaa, on vaikutus täsmälleen sama kuin jos ne 98 epäkiinnostavaa olisivat jättäneet vastaamatta.

        Et ole kovin älykäs. Sekin muuten rajaa aikalailla kumppanivalikoimaa.


    • Njaaa, mä kun olen ajatellut että ihan sama miten paljon on vaihtoehtoja. Kyllä sen neulan heinäsuovasta aika selkeesti näkee jo kauas, kuka erottuu edukseen tarjokkaista. Se on se jonka kanssa on eniten yhteistä ja joka tuntuu omimmalta. En ole kyllä koskaan haikaillut entäs jos, muiden tarjokkaiden perään, kun olen sen yhden hyvälle tuntuvan vaihtoehdon bongannut.

      Tuntuu oudolta, että miestä valitaan kuin autoa kaupassa. Auto on käyttöväline jonka hyötyjä punnitaan tarkasti, mutta ihminen. Se on se joka tekee suhun vaikutuksen, vaikkei siitä hyötyä sulle oliskaan. :D

    • Nainen39vee

      "Suomalainen mies taas varmaan noita nettideittejä harrastellessaan saa varmaan liki poikkeuksetta kuulla tai tuntea olevansa "ihan kiva mutta..", ei se varmaan hirveästi itsetuntoa nosta jos/kun on kovankin yrityksen jälkeen kaikille vain "ihan kiva mutta...""

      Ei tietysti hivelekään itsetuntoa, mutta minkäs sille mahtaa, jos niin on. Deittailussa on otettava se riski, että vaikka molemmat lähtökohtaisesti etsivät kumppania, aina ei natsaa ja joskus on toisen mielestä vaan "ihan kiva". Mitä ajattelet, että ongelmalle pitäisi tehdä?

      Pitäisikö naisten aloittaa suhde ihmisen kanssa, joka ei oikeasti parisuhdemielessä kiinnosta vain siksi, ettei toiselle tulisi kolauksia itsetuntoon?

      Itse vähän luulen, että juuri sellaisissa tilanteissa alkaa miettiä niitä muita vaihtoehtoja - olisiko sittenkin joku muu ollut vielä vähän enemmän kiva, tai olisiko löytynyt parempi vaihtoehto, jos olisi malttanut odottaa kuukauden tai kaksi. Mutta jos aloittaa tarkemman tutustumisen, deittailun ja suhteen nimenomaan sellaisen oikeasti kiinnostavan kanssa, silloin ei jää miettimään muita vaihtoehtoja.

      Suurin osa suomalaisista (hetero)naisista on suhteessa ihan tavallisen suomalaisen miehen kanssa. Joten ei se nyt siltä vaikuta, että suomalainen mies on "poikkeuksetta" ainoastaan "ihan kiva mutta".

    • TotuusSattuu

      "Hänen mukaansa valinnanvaran ylenpalttius toimii henkilöä vastaan."

      Tuntuu luonnolliselta että näin on. Mutta intuition vastaista on sen sijaan se että ätmi joka ei saa ketään on siltikin aivan helkkarin vaativa sen suhteen millainen nainen hänelle kelpaisi. Pitää olla nuori kaunis neitsyt ja kaikki muut ovat kurppia.
      Näyttää siis siltä että jos valinnan mahdollisuus on enää vain hypoteettinen, se johtaa "päiväuniin" jossa valinta irtautuu reaalimaailmasta avan kuten silloinkin jos tarjontaa on liikaa.

      Onnellisin tilanne siis on jälleen kerran sillä keskitien kulkijalla jolla on jonkin verran tarjontaa mutta ei ylenpalttisesti.

      • Voisiko olla mahdollista, että aivot tulkitsevat pornon ym. fiktion todellisuudeksi silloin kun mitään muuta todellisuutta ei ole? Eli jos ei ole ollenkaan kontaktia naisiin tosielämässä, pornosta ja fiktiosta tulee todellisuutta mikä huijaa aivoja (tiedostamatta) ajattelemaan, että valinnanvaraa superseksikkäistä naisista on vaikka ja kuinka.


    • Totuuss

      Rumille naisille ei ole tarpeeksi komeita miehiä. Kutosen naiset ei halua kutosen miehiä vaan kympin miehiä. rumissa miehissä ei ole mitään hyvää, mielummin nainen on sinkku.

    • Eikö ongelma ole tässä miesten puolella, eli pitääkö lähettää niitä satoja ilmoituksia jokaiselle?

      • crux

        Ei kai kukaan sellaista viestimäärää huvikseen lähetä vaan siksi että tilanne on niin huono. Ja tilanteen huonouden ovat saaneet naiset nirsoilemalla aikaan.


    • vcgjkugghvchh

      Miesten pitäisi käydä Ukrainassa tms. missä tilanne on päinvastoin hakemassa naisia.

    • Minusta tämä pätee myös miehiin

      • Enemmän näen miesten nirsoilevan😵


    • SirCucco

      Ylitarjonta miehistä on miesten itsensä aiheuttama. Onko pakko kusta omille kintuille ja vastata epätoivoisesti jokaiselle haahkalle? Vähäisempi saatavuus lisäisi kiimaa naisten keskuudessa. Mutta ei. Ette te näköjään tajua. No, omapahan on kohtalonne.

      • Sen verran huomautan että minähän vain analysoin ja tiedotan, en itse edes tavoittele niitä käytettyjä haahkoja joita noissa pyörii.


      • Kukaanhan ei kuse omille kintuille vaan kaikki muut kusevat. Ainoa järkevä ratkaisu on pysyä poissa pelistä, jossa ei voi voittaa.


      • SirCucco
        scrg kirjoitti:

        Kukaanhan ei kuse omille kintuille vaan kaikki muut kusevat. Ainoa järkevä ratkaisu on pysyä poissa pelistä, jossa ei voi voittaa.

        Ota itseäsi niskasta kiinni ja luovu kusitolpan roolistasi. Aina voi voittaa.


    • PalstaNikki

      Tottahan tuo on että nykymaailma on mennyt liian monimutkaiseksi. Ihminen ei enää parjää siinä.
      On 100 000 ammattia valittavana ja 100 00 potentiaalista kumppania. Koko elämähän siinä menee valitsemiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe