Totaalit menettäneet kansalaistajunsa

Totaalitulos

Tietävätkö totaalikieltäytyjät edes mitä maanpuolustus tarkoittaa? Kun kuuntelee näiden ihmisten armeijaväen demonisointia, niin ei se muuta tee kuin vihaiseksi.

Ihan totaaleille vain tiedoksi, armeijaväki on nimenomaan sitä väkeä, joka olisi valmis taistelemaan sen puolesta, että te voitte ylipäätänsä kirjoittaa omia runollisia pasifisti filosofioitanne suomi24:seen. Tämä sama miehistö on valmis puolustamaan teidän vaimojanne ja tyttäriänne viholliselta, joka sisään marssiessa ottaisi heistä kaiken hyödyn irti. Tämä sama joukkio on valmis puolustamaan suomalaista arvomaailmaa, demokratiaa ja teidän sananvapauttanne kirjoittaa, kuinka tämä teitä puolustava joukkio on murhanhimoisia alkukantaisia apinoita. Eikö teitä yhtään hävetä?

Siviilipalvelukseen menijät ymmärrän vielä siten, että he sentään toteuttavat kansalaisvelvollisuutensa ja heistäkin moni valmistautuu palvelemaan sodan aikana erilaisissa tehtävissä. Toisin kuin totaalikieltäytyjät, jotka ennemmin istuvat kymmenen vuotta vankilassa, tai menevät teloituskomppania eteen täynnä teennäistä moraalista ylimielisyyttä, vaikka heidän sukulaisensa raiskataan, heidän perheensä omaisuutensa viedään ja tuhansia viattomia kuolee vihamielisen vieraan armeijan rynniessä rajan ylitse.

Tiedän useita totaalikieltäytyjiä, ja heistä lähes kaikki ovat enemmän tai vähemmän stereotypioiden mukaisia. Ituhippejä, hedonisteja, narsisteja, altaeläjiä ja muutenkin aivan pelleä sakkia, joiden kykenemättömyys kuunnella tai totella ketään heijastuu muuallekkin heidän elämässään kuin vain asepalveluspäätökseen.

7

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateisti1982EiKirj

      Lietkö todellakin valmis puolustamaan Suomea? Mene sitä opettelemaan ensin jonnekin rauhanturvaajaksi ja katotaan vasta sitten onko sinusta siihen hommaan. Luultavammin totaali tietää maanpuolustuksesta jotakin, kun osaa siitä täysin kieltäytyäkin toisin kuin sä jolle joku maanpuolustaminen taitaakin olla se elämää tärkeämpi juttu.
      Mistä tietää että Suomen sodista liian kauan? Noh siitä kun kaltaisillasi ei ole mitään muuta tekemistä elämässään kuin miettiä sotaa ja unelmoida siitä, että tulisi tekemistä, nimittäin se kolmas maailmansota!? Ainakin silloin päästäisi teistä eroon, joka on siinä ehkä se tärkeintä. Et sä korvaamaton kuitenkaan ole että turha lässyttää: "ilman meitä puhuttais venäjää jne.". Suomalainen todellinen sotilas on sellainen joka ei puutu toisten valintoihin kuten sä joka viestissäsi lässytät.

      • Totaalitulos

        No teempä yhden asian selväksi. Minä olisin valmis puolustamaan Suomea. Minulla on vahvoja traditionalistisia periaatteita jotka antavat elämälleni merkityksen, ja yksi niistä on isänmaa.

        Ja mikä tuohon lässytykseesi tulee, niin eipä sinulla ole itselläkään näköjään muuta elämää kuin yrittää puolustella (mahdollisesti) omaa ja muiden linnareissua jollekkin satunnaiselle internet kommentaattorille.

        Mitä muuta sinä vielä sanoit? Niin että totaali tietää enemmän maanpuolustuksesta? No haluaisin kuulla että mistä totaalit sitten saavat tällaista mullistavaa tietoa? Kenties joku maanpuolustuskorkeakoulun professori käy antamassa heille yksityistunteja?

        Ja Suomalainen todellinen sotilas on sellainen joka edes käy asepalveluksen. Ei sellainen joka ennemmin katsoo komerosta kun hänen vaimonsa raiskataan ja omaisuus viedään tai pelkurimaisesti pakenee loisimaan toisen maan palveluilla. Jopa sivarikin kantaa korkensa kekoon yhteisölleen. Totaali ajattelee vain itseään ja loisii yhteiskuntansa palveluilla, joita ei edes ole valmis puolustamaan tarpeen vaatiessa.

        Mitä minä totaaleja tiedän, vankilssa istuvia tai c-miestä näytteleviä, niin kaikki ovat olleet väkeä joilla ei ole elämässä muutenkaan mitään menetettävää. Mikä sitten näihin ei stereotyyppisiin miehiin tulee jotka ovat juuri näitä homoiksi haukuttavia ja nyhveröitä, niin heistäkin suurin osa menee siviilipalvelukseen, joka haukkumisesta huolimatta on osoitus että sentään jotain tunnollisuuden tajua näilläkin miehlilä on tätä maata kohtaan, toisin kuin totaalikieltäytyjillä.


      • CivService

        Sota on aina politiikan tulos. Itse en suostuisi tappamaan toista ihmistä politiikan takia ja vain koska hän edustaa eri kansalaisuutta kuin minä. Sinäkö olisit Totaalitulos olisit? Siellä tähtäimessä on aina toinen ihminen jolla saattaa olla perhe.


      • armeija_takaa_rauhan
        CivService kirjoitti:

        Sota on aina politiikan tulos. Itse en suostuisi tappamaan toista ihmistä politiikan takia ja vain koska hän edustaa eri kansalaisuutta kuin minä. Sinäkö olisit Totaalitulos olisit? Siellä tähtäimessä on aina toinen ihminen jolla saattaa olla perhe.

        Sinä siis jätät oman ja oman maan kansalaisten perheet vihollisen alistettavaksi ja tapettavaksi tekemättä mitään sen estämiseksi. Mitä tuo kertoo sinusta? Toivottaisit kädet ojossa tervetulleeksi jonkun uudenajan Stalinin tai Hitlerin ja katsoisit sivusta kuinka kansalaistemme massiiviset joukkoteloitukset seuraisivat toisiaan. Niin, sen se sinusta kertoo. Mitä tuollaiselle maanpetturille pitäisi tehdä?
        Suomen armeijan tehtävä ei ole käydä sotaa, sen tehtävä on sodan estäminen. Jokainen joka kieltäytyy suorittamasta kansalaisvelvoitteitaan esim. asepalveluksesta kieltäytymällä heikentää pieneltä omalta osaltaan armeijan kykyä estää sota jo ennakolta. Totaalit, sivarit, jehovat ja muut sekopäät laskevat sodan syttymisen kynnystä. Jokainen asevelvollisuutensa suorittava taas nostaa sodan aloituksen kynnystä. Jokainen varusmiespalveluksen käynyt on takaamassa rauhantilan säilymistä tässä maailman parhaassa maassa.


      • CivilService

        Sodat eivät lopu sillä, että varustaudutaan sotaan vaan sillä, että ihmiset tajuavat sodan järjettömyyden ja kieltäytyvät aseistaan. Pelko ja viha ovat sodan syitä. Niihin ei pidä ihmisen alistua. Ja se vihollinen on ihminen oli hän sitten missä tahansa syntynyt. Hän saattaisi ilman sotaa olla sinun ystävä, sen sihaan että ylempien käskystä hänet ampuisit.


      • armeija_takaa_rauhan
        armeija_takaa_rauhan kirjoitti:

        Sinä siis jätät oman ja oman maan kansalaisten perheet vihollisen alistettavaksi ja tapettavaksi tekemättä mitään sen estämiseksi. Mitä tuo kertoo sinusta? Toivottaisit kädet ojossa tervetulleeksi jonkun uudenajan Stalinin tai Hitlerin ja katsoisit sivusta kuinka kansalaistemme massiiviset joukkoteloitukset seuraisivat toisiaan. Niin, sen se sinusta kertoo. Mitä tuollaiselle maanpetturille pitäisi tehdä?
        Suomen armeijan tehtävä ei ole käydä sotaa, sen tehtävä on sodan estäminen. Jokainen joka kieltäytyy suorittamasta kansalaisvelvoitteitaan esim. asepalveluksesta kieltäytymällä heikentää pieneltä omalta osaltaan armeijan kykyä estää sota jo ennakolta. Totaalit, sivarit, jehovat ja muut sekopäät laskevat sodan syttymisen kynnystä. Jokainen asevelvollisuutensa suorittava taas nostaa sodan aloituksen kynnystä. Jokainen varusmiespalveluksen käynyt on takaamassa rauhantilan säilymistä tässä maailman parhaassa maassa.

        Niin ja piti vielä sanomani, että varusmiespalveluksessa sain pelata peppureikien kanssa mielin määrin.


    • kuvtöäzwy

      Kansalaisluottamuksen saattoi joskus ennenvanhaan ns. valtiorikoksesta men ettää, mutta mikä se sellainen 'kansalaistaju' oikein on? Minulle aivan uusi ja tähän asti tun tematon termi.
      Avaa,hyvä ap. vähän sitä muillekin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe