Pääsisin töihin heti jos haluaisin

MiksiEnHalua

-Tulen toimeen vallan mainiosti työttömänä.
-Olen tehnyt elämäni aikana niin paljon töitä ja palanut loppuun töiden takia, nautin työttömyydestä.
-En tahdo rahoittaa työnteolla tätä valtiota, koska en voi ohjata sitä mihin verarahojani käytetään. Jos rahat ohjattaisiin ensisijaisesti Suomalaisille vanhuksille, lapsiperheille jne. Olisi aivan eri asia. Mutta jos rahat käytetään pakolaisbisnekseen ja ne päätyvät poliittisten päättäjien taskuun, niin haistakoot vitun. Maksanhan veroa nytkin, mutta en niin paljon kuin töissä ollessani.
-En koe työstä saatavaa palkkaa vapauden menetyksen arvoisena. Oletetaan, että saisin 1000e enemmän rahaa käyttöön kuukaudessa töissä ollessani. Työ sitoisi (puhun kokemuksesta) koko elämäni itseensä. Yöunet kärsisivät, stressi jatkuvasti päällä, vapaa-aika jäisi minimiin, ei olisi aikaa harrastaa, työpäivän jälkeen läsähtäisi sohvalle aivan paskana haaveilemaan kesälomasta (eri asia jos on joku suojatyöpaikka, missä ei vaadita minkäänlaista työpanosta).


Jos olisin tiennyt miten ihanaa työttömänä on olla ja miten hyvin sitä tulee toimeen, olisin jäänyt työttämäksi (omasta tahdosta) vuosia sitten.

55

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • recaptcharobot

      Itselläni aika pitkälti samanlaiset ajatukset. Itse en ihan ymmärä tätä rahajuttua siinä mielessä, että ainakin itselleni riittää että tulee rahallisesti jotenkin toimeen. En ole esim. koskaan ostanut oikeastaan mitään turhaa, kun ei ole kiinnostanut. Edellisestä työpaikasta otin loparit kun en viihtynyt yhtään, firman isot voitot menivät johtajien taskuun (eikä niiden jotka lähes kaiken työn tekivät) ja koko elämä pyöri työn ympärillä. Jo sunnuntaina alkoi ahdistaa kun tiesi että huomenna pitää herätä kello 6 että ehtii työpaikalle tekemään työtä joka ei kiinnosta pätkääkään.

      • recaptcharobot

        Tähän vielä lisäys, että en elä nyt yhteiskunnan tuilla vaan olen yrittäjä.


      • kohtuutontamenoa

        Minulla taas ei jää työttömänä rahaa edes tarpeeksi ruokaan. Vaatteita en ole ostanut vuoteen. Mitään ylimääräistä kivaa yli 100e maksavaa en ole ostanut vuoteen. Salikengät ostin runsas vuosi sitten. Siinä viimeisin "suurin" ostokseni. Joskus toisinaan haen leipäjonosta ruokaa, että saa tarpeeksi syödäkseen.

        Olen aika-ajoin kieltäytynyt ilmaistöistä, eli työsopimuksettomista töistä. Olen todennut, että palkkatöitä olen valmis tekemään milloin tahansa ja ottamaan vastaan, koska terveyteni on hyvä ja työkykyinen, mutta ilman palkkaa en mene. En aio tehdä täyttä työpäivää tukia vastaan, jos pitäisi käydä nykyisessä tilanteessa töissä, samalla kun raha ei tahtoisi edes ruokaan riittää.

        Tukeni on vuorotellen leikattu -40% ja -20% silloin toimeentulotuen perusosasta, kun kieltäydyn menemästä palkattomiin töihin ja vaadin työsopimuksen alaista palkkatyötä. Karenssin jälkeen suuntaan työkkäriin jossa pompottelevat edestakaisin, ja keksivät taas pian uuden palkattoman työn tarjota, jolta taas putoan leikatulle toimeentulotuelle.

        Käteen jää vaihdellen 700e-900e/kk, josta lähtee 500e/kk vuokra, vesi, sähkö (jos olen tt-tuella, niin se korvataan sentään), puhelinlasku, puhelimen osamaksu, ruoka, vaatteet, bussimaksut, hygieniatarpeet, jne. jne.

        Tälläkö yhtälöllä pitäisi vielä tehdä töitä ilman työsopimusta ja palkkaa, sen vastineeksi siis täyttä työpäivää ilman palkkaa, että tuon saa? Huutelijat voisivatkin ensimmäisenä irtisanoa itsensä ja lähteä tuolla summalla rahaa täysipäiväisiin hommiin, jos kerran se on niin kohtuullinen vaatimus.


    • näppiarvio

      Hmm. Pääseekö loppuunpalanut niin halutessaan töihin ? tuskinpa vaan.

      • MiksiEnHalua

        Kyllä minulle on ihan soitettu ja töihin pyydetty, vaikka en ole edes töihin hakenut. Monta työnantajaa takana ja ilmeisen hyvän vaikutuksen olen jättänyt. Tosin omaa tyhmyyttähän se on ollut, kun olen painanut hulluna töitä ja toiset ovat saaneet saman palkan murto-osan työpanoksella ja nuolemalla persettä. Perseennuolija-työntekijöissä on vain se paha puoli, että työt eivät valmistu koskaan, mutta kivoja selityksiä löytyy. Koska voit aloittaa? En koskaan.


      • työnarkomania
        MiksiEnHalua kirjoitti:

        Kyllä minulle on ihan soitettu ja töihin pyydetty, vaikka en ole edes töihin hakenut. Monta työnantajaa takana ja ilmeisen hyvän vaikutuksen olen jättänyt. Tosin omaa tyhmyyttähän se on ollut, kun olen painanut hulluna töitä ja toiset ovat saaneet saman palkan murto-osan työpanoksella ja nuolemalla persettä. Perseennuolija-työntekijöissä on vain se paha puoli, että työt eivät valmistu koskaan, mutta kivoja selityksiä löytyy. Koska voit aloittaa? En koskaan.

        Onkohan työnantajien arvostus sinua kohtaan ihmisenä ihan aitoa. Jos työnantaja arvostaa, niin silloin työnantaja maksaa myös hyvää palkkaa pyytämättäkin. Työnantaja hyväksikäyttää sellaista, joka ei omaa etuansa ymmärrä. Nyt olet tullut onneksi järkiisi, etkä enää halua olla se hyväksikäytetty . Hyvä niin. Olet oppinut jotain. Arvostamaan myös omaa itseäsi


    • Verozontszki

      Aiheeseen liittyvää: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14879757/menestyksen-hypoteesi

      Hurraa, että joku ei tahdo rahoittaa valtiota. Mitäs varten rosvosektoria kukaan haluaisi rahoittaa? Onko se jokin hyväntekijä?

      Mutta jos ihmisellä on pienet tulot, eikös silloin mene vain kunnallisvero, eikä valtionveroa lainkaan?

    • hyviätarinoita

      Niiin hyvää provoa, se onnn. Satu-Janne taas vauhdissa. :D

    • köhhhh

      Ansiosidonnaista maksetaan ihan kivasti joillakin ammattialoilla:
      https://yle.fi/uutiset/3-9339422

      Mutta miten hyvin tulisit toimeen työmarkkina/perustoimeentuella?

      • liity_joukkoon

        Minä päätin lopettaa rahatalouden tukemisen kerta heitolla. Nyt on mennyt kohta viisi vuotta ilman minkäänlaisia tukia: Käyn marjassa, sienessä, ongella ja pilkillä. Leivon itse kaiken syömäni leivän. Ei ehkä täydellisen pysyvä elämäntapa kuitenkaan tule olemaan, mutta antaa kyllä pienen opetuksen tahoille, jotka haluavat kontrolloida tai hallita tekemisiäni rahaan vedoten - pystyn todistetusti tulemaan toimeen omillani! ;)


      • hienoa.hyvääjatkoa
        liity_joukkoon kirjoitti:

        Minä päätin lopettaa rahatalouden tukemisen kerta heitolla. Nyt on mennyt kohta viisi vuotta ilman minkäänlaisia tukia: Käyn marjassa, sienessä, ongella ja pilkillä. Leivon itse kaiken syömäni leivän. Ei ehkä täydellisen pysyvä elämäntapa kuitenkaan tule olemaan, mutta antaa kyllä pienen opetuksen tahoille, jotka haluavat kontrolloida tai hallita tekemisiäni rahaan vedoten - pystyn todistetusti tulemaan toimeen omillani! ;)

        No, jos tulet toimeen " omillasi", niin sinulla lienee omaisuutta, maata, talo, jne. Sinulla lienee resursseja, pääomia, välineitä. Omistamattomilla ei sellaisia ole, ei välttämättä edes rahaa ostaa kalastuslupaa.

        Sinänsä rahatalous on riistoa, täytyy ihmetellä, miksi ihmiset suostuvat myymään elämänsä pikkurahoista. Ei tarkoituksemme ole hyödyttää täällä pääomanomistajia, vaan elää oma elämämme. Hengissä selviäminen on pikku juttu siihen nähden, että todella elää.


    • möhömaha1985

      Onkiminen ja pilkkiminen on sallittua ilman kalastuslupaa.

    • Paskavaltio

      En koe työstä saatavaa palkkaa vapauden menetyksen arvoisena. Oletetaan, että saisin 1000e enemmän rahaa käyttöön kuukaudessa töissä ollessani. Työ sitoisi (puhun kokemuksesta) koko elämäni itseensä. Yöunet kärsisivät, stressi jatkuvasti päällä, vapaa-aika jäisi minimiin, ei olisi aikaa harrastaa, työpäivän jälkeen läsähtäisi sohvalle aivan paskana haaveilemaan kesälomasta "

      -Niinpä, näillä "palkoilla" (armopaloilla) ei töitä kiinnosta tehdä. Ihmisarvoista elämää ei sellainen ole että raadat niskalimassa ja saat just ja just laskut maksettua. Suomi orjavaltio, oksettavaa touhua. Sit tämä 9e päivä palkka työttömien kyykytykseksi kertoo kuinka tämä talouskriisi laitetaan TYÖTTÖMIEN NISKAAN. työttömiä ja työkyvyttömiä rangaistaan talouskriisistä. Vitun oksettavaa touhua!!!

    • 6427286

      Kyllä on työttömyys Suomessa liian houkuttelevaksi vaihtoehdoksi tosiaan tehty.

      • Pösilö_taas_vauhdissa

        Jaaha, oikeistopösilömme on taas ryöminyt kuorestaan yksinpuhelemaan. Muuttasi sinne ihailemaansa Romaniaan.


      • esimiestaidothaussa

        Ei kun se on ihan tasan toisinpäin. Työnteosta on huonolla johtamisella tehty niin tappavaa että ihmiset joko sairastuvat tai jäävät työttömiksi. Sairastuminen maksaa yhteiskunnalle vielä enemmän. Jos esimiesten osaamiseen ja johtamistaitoihin saataisiin parannusta niin ehkä ne työolotkin paranisi ja työtä jaksettaisiin tehdä kauemmin. Pieni varaus kuitenkin kun osakkeenomistajat katsoo vain tämän kvartaalin ja paljonko saavat voittoa, ei yhtään eteenpäin.


      • 6427286
        esimiestaidothaussa kirjoitti:

        Ei kun se on ihan tasan toisinpäin. Työnteosta on huonolla johtamisella tehty niin tappavaa että ihmiset joko sairastuvat tai jäävät työttömiksi. Sairastuminen maksaa yhteiskunnalle vielä enemmän. Jos esimiesten osaamiseen ja johtamistaitoihin saataisiin parannusta niin ehkä ne työolotkin paranisi ja työtä jaksettaisiin tehdä kauemmin. Pieni varaus kuitenkin kun osakkeenomistajat katsoo vain tämän kvartaalin ja paljonko saavat voittoa, ei yhtään eteenpäin.

        Kvartaalikapitalismi on yleinen sylkykuppi, vaikka evidenssi sen turmiollisuudesta on itse asiassa heikohkoa tässäkin asiassa. Käypä töissä vaikkapa kvartaalikapitalismista täysin vapaissa kunnissa ja seurakunnissa, niin takaan eteesi avautuvan näkymän sellaisesta työpahoinvoinnista, jota et aiemmin kohdannut ole. Puhun sekä tutkimustiedon että kokemuksen pohjalta.


      • Virkapummi_on_pelle
        6427286 kirjoitti:

        Kvartaalikapitalismi on yleinen sylkykuppi, vaikka evidenssi sen turmiollisuudesta on itse asiassa heikohkoa tässäkin asiassa. Käypä töissä vaikkapa kvartaalikapitalismista täysin vapaissa kunnissa ja seurakunnissa, niin takaan eteesi avautuvan näkymän sellaisesta työpahoinvoinnista, jota et aiemmin kohdannut ole. Puhun sekä tutkimustiedon että kokemuksen pohjalta.

        Niin, jos x on pahasta, se ei tarkoita että -x olisi hyvästä. Epäilemättä te virkapummit mielellänne kiusaatte paitsi kunnon kansalaisia, niin toinen toisianne virattomuustoissanne.


      • 6427286
        Virkapummi_on_pelle kirjoitti:

        Niin, jos x on pahasta, se ei tarkoita että -x olisi hyvästä. Epäilemättä te virkapummit mielellänne kiusaatte paitsi kunnon kansalaisia, niin toinen toisianne virattomuustoissanne.

        Luottamushenkilönä olen näiden virallisorganisaatioiden tilasta tarkkaa tietoa saanut. Työtehtävissä olen ollut sillä kvartaalipuolella, jossa homma toimii aika hyvin.


      • just_joo
        6427286 kirjoitti:

        Luottamushenkilönä olen näiden virallisorganisaatioiden tilasta tarkkaa tietoa saanut. Työtehtävissä olen ollut sillä kvartaalipuolella, jossa homma toimii aika hyvin.

        "Työtehtävissä olen ollut sillä kvartaalipuolella, jossa homma toimii aika hyvin."

        Olet ollut, eli nykyisin siis olet työtön, joka yrittää peitellä työttömyyttään haukkumalla muita työttömiä?

        Kvartaalitaloudessa on se ongelma, että se johtaa pysähtyneisyyteen. Ei ole mahdollista perustella muuta kuin ehkä aivan triviaalia tuotekehityshanketta sillä, mitä se tuottaa heti tai hyvin lyhyellä aikavälillä. Normaalissa markkinataloudessa tietysti järkevämmin toimivat yritykset korvaavat kvartaalitalouden periaatteilla toimivat yritykset kilpailun kautta. Eri asia sitten ovatkin sellaiset yhteiskunnat, joissa yritysten pelastaminen on katsottu ihmisten pelastamista tärkeämmäksi.


      • 6427286
        just_joo kirjoitti:

        "Työtehtävissä olen ollut sillä kvartaalipuolella, jossa homma toimii aika hyvin."

        Olet ollut, eli nykyisin siis olet työtön, joka yrittää peitellä työttömyyttään haukkumalla muita työttömiä?

        Kvartaalitaloudessa on se ongelma, että se johtaa pysähtyneisyyteen. Ei ole mahdollista perustella muuta kuin ehkä aivan triviaalia tuotekehityshanketta sillä, mitä se tuottaa heti tai hyvin lyhyellä aikavälillä. Normaalissa markkinataloudessa tietysti järkevämmin toimivat yritykset korvaavat kvartaalitalouden periaatteilla toimivat yritykset kilpailun kautta. Eri asia sitten ovatkin sellaiset yhteiskunnat, joissa yritysten pelastaminen on katsottu ihmisten pelastamista tärkeämmäksi.

        "Olet ollut, eli nykyisin siis olet työtön, joka yrittää peitellä työttömyyttään haukkumalla muita työttömiä?"

        Kvartaalipuoleltakin voi jäädä eläkkeelle, ei ainoastaan työttömäksi.

        "Kvartaalitaloudessa on se ongelma, että se johtaa pysähtyneisyyteen. Ei ole mahdollista perustella muuta kuin ehkä aivan triviaalia tuotekehityshanketta sillä, mitä se tuottaa heti tai hyvin lyhyellä aikavälillä. Normaalissa markkinataloudessa tietysti järkevämmin toimivat yritykset korvaavat kvartaalitalouden periaatteilla toimivat yritykset kilpailun kautta. "

        Kvartaalitalous ei johda pysähtyneisyyteen, sillä kauas tulevaisuuteen suuntautuvaa tutkimustyötä tehdään kyllä. Se ei vain ole yritysten tehtävä, vaan sitä varten on valtiolliset korkeakoulut ja tutkimuslaitokset.

        Lisäksi pitää ottaa huomioon, että yrityskentän sisälläkään ei ole pakko olla kvartaalitalouteen sitoutunut pörssiyhtiö. Jopa opiskelijat autotalleissaan kehittelevät tulevaisuuden visioita, joiden kanssa mennään pörssiin sitten, kun idealla pystyy rahastamaan ihan tässä ja nyt. Pienestä ovat googlet, facebookit ja microsoftit aloittaneet.


      • Strategia_tarvitaan
        6427286 kirjoitti:

        "Olet ollut, eli nykyisin siis olet työtön, joka yrittää peitellä työttömyyttään haukkumalla muita työttömiä?"

        Kvartaalipuoleltakin voi jäädä eläkkeelle, ei ainoastaan työttömäksi.

        "Kvartaalitaloudessa on se ongelma, että se johtaa pysähtyneisyyteen. Ei ole mahdollista perustella muuta kuin ehkä aivan triviaalia tuotekehityshanketta sillä, mitä se tuottaa heti tai hyvin lyhyellä aikavälillä. Normaalissa markkinataloudessa tietysti järkevämmin toimivat yritykset korvaavat kvartaalitalouden periaatteilla toimivat yritykset kilpailun kautta. "

        Kvartaalitalous ei johda pysähtyneisyyteen, sillä kauas tulevaisuuteen suuntautuvaa tutkimustyötä tehdään kyllä. Se ei vain ole yritysten tehtävä, vaan sitä varten on valtiolliset korkeakoulut ja tutkimuslaitokset.

        Lisäksi pitää ottaa huomioon, että yrityskentän sisälläkään ei ole pakko olla kvartaalitalouteen sitoutunut pörssiyhtiö. Jopa opiskelijat autotalleissaan kehittelevät tulevaisuuden visioita, joiden kanssa mennään pörssiin sitten, kun idealla pystyy rahastamaan ihan tässä ja nyt. Pienestä ovat googlet, facebookit ja microsoftit aloittaneet.

        "Kvartaalipuoleltakin voi jäädä eläkkeelle, ei ainoastaan työttömäksi."

        Niin, kyllähän se piti arvata että joku muiden rahoilla elelijä siellä on.

        "Kvartaalitalous ei johda pysähtyneisyyteen, sillä kauas tulevaisuuteen suuntautuvaa tutkimustyötä tehdään kyllä. Se ei vain ole yritysten tehtävä, vaan sitä varten on valtiolliset korkeakoulut ja tutkimuslaitokset."

        Yliopistojen tehtävä on ennemminkin perustutkimus kuin tuotekehitys. Nykyään niissäkin tehdään toki myös soveltavampaa tutkimusta, mutta ei voi vaatia, että valtio tuo yrityksille suunnitelmat valmistettavista tuotteista hopeavadilla.

        Nykyään vain on niin, että tuotteet ovat monimutkaisia ja ei-triviaalit tuotekehityshankkeet vievät vuosia. Ei sillä, etteikö niillä silti olisi jatkuvasti kova kiire.

        "Lisäksi pitää ottaa huomioon, että yrityskentän sisälläkään ei ole pakko olla kvartaalitalouteen sitoutunut pörssiyhtiö. Jopa opiskelijat autotalleissaan kehittelevät tulevaisuuden visioita, joiden kanssa mennään pörssiin sitten, kun idealla pystyy rahastamaan ihan tässä ja nyt. Pienestä ovat googlet, facebookit ja microsoftit aloittaneet."

        Pörssyhtiölle neljännesvuosiraportit ja sen sellaiset ovat lain mukaan pakollisia, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö myös pidemmän aikavälin strategiat olisi erittäin suotavia. Joskus jopa harjoitetaan ihan silkkaa perustutkimusta, soittaako vaikka Microsoft Research kelloja?


      • 6427286
        Strategia_tarvitaan kirjoitti:

        "Kvartaalipuoleltakin voi jäädä eläkkeelle, ei ainoastaan työttömäksi."

        Niin, kyllähän se piti arvata että joku muiden rahoilla elelijä siellä on.

        "Kvartaalitalous ei johda pysähtyneisyyteen, sillä kauas tulevaisuuteen suuntautuvaa tutkimustyötä tehdään kyllä. Se ei vain ole yritysten tehtävä, vaan sitä varten on valtiolliset korkeakoulut ja tutkimuslaitokset."

        Yliopistojen tehtävä on ennemminkin perustutkimus kuin tuotekehitys. Nykyään niissäkin tehdään toki myös soveltavampaa tutkimusta, mutta ei voi vaatia, että valtio tuo yrityksille suunnitelmat valmistettavista tuotteista hopeavadilla.

        Nykyään vain on niin, että tuotteet ovat monimutkaisia ja ei-triviaalit tuotekehityshankkeet vievät vuosia. Ei sillä, etteikö niillä silti olisi jatkuvasti kova kiire.

        "Lisäksi pitää ottaa huomioon, että yrityskentän sisälläkään ei ole pakko olla kvartaalitalouteen sitoutunut pörssiyhtiö. Jopa opiskelijat autotalleissaan kehittelevät tulevaisuuden visioita, joiden kanssa mennään pörssiin sitten, kun idealla pystyy rahastamaan ihan tässä ja nyt. Pienestä ovat googlet, facebookit ja microsoftit aloittaneet."

        Pörssyhtiölle neljännesvuosiraportit ja sen sellaiset ovat lain mukaan pakollisia, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö myös pidemmän aikavälin strategiat olisi erittäin suotavia. Joskus jopa harjoitetaan ihan silkkaa perustutkimusta, soittaako vaikka Microsoft Research kelloja?

        "Niin, kyllähän se piti arvata että joku muiden rahoilla elelijä siellä on."

        Ihan omasta palkasta ovat aikanaan eläkemaksut lähteneet. Mitenkäs tuo sinun sossutukiesi laita lie...

        "Yliopistojen tehtävä on ennemminkin perustutkimus kuin tuotekehitys."

        Yliopiston tehtäviin kuuluu niin perustutkimus kuin soveltava tutkimus. Soveltavaa tutkimusta taitaa olla nykyään enemmän. Toki varsinaiseen tuotekehitykseen on jonkin verran matkaa vielä soveltavastakin tutkimuksesta, mutta sitä matkaa yritykset ovat innokkaitakin kulkemaan.

        "Pörssyhtiölle neljännesvuosiraportit ja sen sellaiset ovat lain mukaan pakollisia, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö myös pidemmän aikavälin strategiat olisi erittäin suotavia."

        Niinpä. Eivät yritykset esimerkiksi joka kvartaalin jälkeen toimitusjohtajiaan vaihda. Niinpä johto joutuu kyllä vastuuseen siitä, jos kaikki paukut on pantu vain yhden kvartaalin tuloksen maksimoimiseen.


      • Pyramidipeliä_havaittu
        6427286 kirjoitti:

        "Niin, kyllähän se piti arvata että joku muiden rahoilla elelijä siellä on."

        Ihan omasta palkasta ovat aikanaan eläkemaksut lähteneet. Mitenkäs tuo sinun sossutukiesi laita lie...

        "Yliopistojen tehtävä on ennemminkin perustutkimus kuin tuotekehitys."

        Yliopiston tehtäviin kuuluu niin perustutkimus kuin soveltava tutkimus. Soveltavaa tutkimusta taitaa olla nykyään enemmän. Toki varsinaiseen tuotekehitykseen on jonkin verran matkaa vielä soveltavastakin tutkimuksesta, mutta sitä matkaa yritykset ovat innokkaitakin kulkemaan.

        "Pörssyhtiölle neljännesvuosiraportit ja sen sellaiset ovat lain mukaan pakollisia, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö myös pidemmän aikavälin strategiat olisi erittäin suotavia."

        Niinpä. Eivät yritykset esimerkiksi joka kvartaalin jälkeen toimitusjohtajiaan vaihda. Niinpä johto joutuu kyllä vastuuseen siitä, jos kaikki paukut on pantu vain yhden kvartaalin tuloksen maksimoimiseen.

        "Ihan omasta palkasta ovat aikanaan eläkemaksut lähteneet. Mitenkäs tuo sinun sossutukiesi laita lie..."

        Minkä sossutuen? Pyramidipelin yläkerroksissa olevat eläkepummit mielellään toki uskottelevat maksaneensa itse eläkkeensä, mutta niin vain nykyistenkin työntekijöiden, jotka eivät ehkä koskaan saa nykyjärjestelmän mukaista eläkettä, joutuvat maksamaan eläkemaksuja siitä, että kääkille voidaan maksaa eläkkeen muodossa palkkaa vähäosaisten haukkumisesta.

        "Niinpä. Eivät yritykset esimerkiksi joka kvartaalin jälkeen toimitusjohtajiaan vaihda. Niinpä johto joutuu kyllä vastuuseen siitä, jos kaikki paukut on pantu vain yhden kvartaalin tuloksen maksimoimiseen."

        Niin joutuvat, paitsi tietysti silloin jos eletään yhteiskunnassa, jossa yritysten pelastaminen on tärkeämpää kuin ihmisten.


      • 6427286
        Pyramidipeliä_havaittu kirjoitti:

        "Ihan omasta palkasta ovat aikanaan eläkemaksut lähteneet. Mitenkäs tuo sinun sossutukiesi laita lie..."

        Minkä sossutuen? Pyramidipelin yläkerroksissa olevat eläkepummit mielellään toki uskottelevat maksaneensa itse eläkkeensä, mutta niin vain nykyistenkin työntekijöiden, jotka eivät ehkä koskaan saa nykyjärjestelmän mukaista eläkettä, joutuvat maksamaan eläkemaksuja siitä, että kääkille voidaan maksaa eläkkeen muodossa palkkaa vähäosaisten haukkumisesta.

        "Niinpä. Eivät yritykset esimerkiksi joka kvartaalin jälkeen toimitusjohtajiaan vaihda. Niinpä johto joutuu kyllä vastuuseen siitä, jos kaikki paukut on pantu vain yhden kvartaalin tuloksen maksimoimiseen."

        Niin joutuvat, paitsi tietysti silloin jos eletään yhteiskunnassa, jossa yritysten pelastaminen on tärkeämpää kuin ihmisten.

        "Minkä sossutuen?"

        No sen, jonka sossun täti sinulle kuukausittain myöntää, lapsikulta.

        "Niin joutuvat, paitsi tietysti silloin jos eletään yhteiskunnassa, jossa yritysten pelastaminen on tärkeämpää kuin ihmisten."

        Ei kai kukaan nyt yrityksiä pelastaa halua. Pääomien tulee vapautua elinkelvottomista yrityksistä ja sijoittua produktiivisemmin. Elinkelvottomien ihmisten elintoimintojen ylläpidosta en sano mitään.


      • Obama_pelasteli
        6427286 kirjoitti:

        "Minkä sossutuen?"

        No sen, jonka sossun täti sinulle kuukausittain myöntää, lapsikulta.

        "Niin joutuvat, paitsi tietysti silloin jos eletään yhteiskunnassa, jossa yritysten pelastaminen on tärkeämpää kuin ihmisten."

        Ei kai kukaan nyt yrityksiä pelastaa halua. Pääomien tulee vapautua elinkelvottomista yrityksistä ja sijoittua produktiivisemmin. Elinkelvottomien ihmisten elintoimintojen ylläpidosta en sano mitään.

        "No sen, jonka sossun täti sinulle kuukausittain myöntää, lapsikulta."

        Outoa, sillä ei mitään sellaista ole saapunut minulle perille asti. Tulee vähän Kreikan meininki mieleen. Pitääkin varmaan heti maanantaina käydä sosiaalitoimistossa selvittämässä asia. Ensin täytyy tietysti selvittää, missä se on.

        "Ei kai kukaan nyt yrityksiä pelastaa halua."

        Obama ainakin halusi, ja monet muut. Yhdysvaltain autoteollisuus kun oli elänyt kvartaalitaloudessa ja laiminlyönyt tuotekehityksen, eikä tuonut markkinoille riittävästi nykyaikaisia, pienikulutuksisia mutta tehokkaita autoja, joita ihmiset haluavat.


      • 6427286
        Obama_pelasteli kirjoitti:

        "No sen, jonka sossun täti sinulle kuukausittain myöntää, lapsikulta."

        Outoa, sillä ei mitään sellaista ole saapunut minulle perille asti. Tulee vähän Kreikan meininki mieleen. Pitääkin varmaan heti maanantaina käydä sosiaalitoimistossa selvittämässä asia. Ensin täytyy tietysti selvittää, missä se on.

        "Ei kai kukaan nyt yrityksiä pelastaa halua."

        Obama ainakin halusi, ja monet muut. Yhdysvaltain autoteollisuus kun oli elänyt kvartaalitaloudessa ja laiminlyönyt tuotekehityksen, eikä tuonut markkinoille riittävästi nykyaikaisia, pienikulutuksisia mutta tehokkaita autoja, joita ihmiset haluavat.

        "Obama ainakin halusi, ja monet muut. Yhdysvaltain autoteollisuus kun oli elänyt kvartaalitaloudessa ja laiminlyönyt tuotekehityksen, eikä tuonut markkinoille riittävästi nykyaikaisia, pienikulutuksisia mutta tehokkaita autoja, joita ihmiset haluavat."

        Pienikulutuksisten autojen kysyntä kasvoi siksi, että öljyn hinta nousi voimakkaasti. Se ei johtunut ennustettavissa olleista tekijöistä. Sitä paitsi kaikki ulkomaiset kilpailijatkin elivät aivan täysimittaisen kvartaalikapitalismin oloissa.


      • No_johan_on
        6427286 kirjoitti:

        "Obama ainakin halusi, ja monet muut. Yhdysvaltain autoteollisuus kun oli elänyt kvartaalitaloudessa ja laiminlyönyt tuotekehityksen, eikä tuonut markkinoille riittävästi nykyaikaisia, pienikulutuksisia mutta tehokkaita autoja, joita ihmiset haluavat."

        Pienikulutuksisten autojen kysyntä kasvoi siksi, että öljyn hinta nousi voimakkaasti. Se ei johtunut ennustettavissa olleista tekijöistä. Sitä paitsi kaikki ulkomaiset kilpailijatkin elivät aivan täysimittaisen kvartaalikapitalismin oloissa.

        "Pienikulutuksisten autojen kysyntä kasvoi siksi, että öljyn hinta nousi voimakkaasti."

        Ja siksi, että tuli markkinoille sellaisia pienikulutuksisia autoja, jotka eivät ole tolkuttomia nuhapumppuja.

        "Se ei johtunut ennustettavissa olleista tekijöistä."

        Niin, onhan hyvinvointivaltion vastustajalle varmaan mahdotonta ennustaa, että uusiutumattoman, hupenemaan päin olevan luonnonvaran hinta nousee :-D

        "Sitä paitsi kaikki ulkomaiset kilpailijatkin elivät aivan täysimittaisen kvartaalikapitalismin oloissa."

        Saivatpahan kumminkin haalittua kokoon sen verran resursseja keskipitkän aikavälin tuotekehitykseen, että saatiin downscaling-turbomoottorit tuotua markkinoille. Paljon rakentavampi toimintatapa, kuin luottaa siihen, että valtio kyllä pelastaa yritykset, mutta jättää vähäosaiset oman onnensa nojaan.


      • 6427286
        No_johan_on kirjoitti:

        "Pienikulutuksisten autojen kysyntä kasvoi siksi, että öljyn hinta nousi voimakkaasti."

        Ja siksi, että tuli markkinoille sellaisia pienikulutuksisia autoja, jotka eivät ole tolkuttomia nuhapumppuja.

        "Se ei johtunut ennustettavissa olleista tekijöistä."

        Niin, onhan hyvinvointivaltion vastustajalle varmaan mahdotonta ennustaa, että uusiutumattoman, hupenemaan päin olevan luonnonvaran hinta nousee :-D

        "Sitä paitsi kaikki ulkomaiset kilpailijatkin elivät aivan täysimittaisen kvartaalikapitalismin oloissa."

        Saivatpahan kumminkin haalittua kokoon sen verran resursseja keskipitkän aikavälin tuotekehitykseen, että saatiin downscaling-turbomoottorit tuotua markkinoille. Paljon rakentavampi toimintatapa, kuin luottaa siihen, että valtio kyllä pelastaa yritykset, mutta jättää vähäosaiset oman onnensa nojaan.

        "Niin, onhan hyvinvointivaltion vastustajalle varmaan mahdotonta ennustaa, että uusiutumattoman, hupenemaan päin olevan luonnonvaran hinta nousee"

        Mitenkäs kommunisti sitten selittää hinnan voimakkaan laskun vuoden 2010 jälkeen? Silloinko öljy lakkasi hupenemasta tai olemasta uusiutumatonta?

        "Saivatpahan kumminkin haalittua kokoon sen verran resursseja keskipitkän aikavälin tuotekehitykseen, että saatiin downscaling-turbomoottorit tuotua markkinoille."'

        Niin. Kvartaalikapitalismista huolimatta. Tai se ansiosta.

        "Paljon rakentavampi toimintatapa, kuin luottaa siihen, että valtio kyllä pelastaa yritykset, mutta jättää vähäosaiset oman onnensa nojaan."

        Minähän sanoin vastustavani yritysten pelastamista. Lisäksi vähäosaisista suositan jättämään oman onnensa nojaan vain ne työhaluttomat työkykyiset.


      • Investointi
        6427286 kirjoitti:

        "Niin, onhan hyvinvointivaltion vastustajalle varmaan mahdotonta ennustaa, että uusiutumattoman, hupenemaan päin olevan luonnonvaran hinta nousee"

        Mitenkäs kommunisti sitten selittää hinnan voimakkaan laskun vuoden 2010 jälkeen? Silloinko öljy lakkasi hupenemasta tai olemasta uusiutumatonta?

        "Saivatpahan kumminkin haalittua kokoon sen verran resursseja keskipitkän aikavälin tuotekehitykseen, että saatiin downscaling-turbomoottorit tuotua markkinoille."'

        Niin. Kvartaalikapitalismista huolimatta. Tai se ansiosta.

        "Paljon rakentavampi toimintatapa, kuin luottaa siihen, että valtio kyllä pelastaa yritykset, mutta jättää vähäosaiset oman onnensa nojaan."

        Minähän sanoin vastustavani yritysten pelastamista. Lisäksi vähäosaisista suositan jättämään oman onnensa nojaan vain ne työhaluttomat työkykyiset.

        "Mitenkäs kommunisti sitten selittää hinnan voimakkaan laskun vuoden 2010 jälkeen? Silloinko öljy lakkasi hupenemasta tai olemasta uusiutumatonta?"

        Sitä sinun täytyy varmaan kysyä kommunistilta, mutta maailmantalouden kaltaisessa kompleksisessa järjestelmässä esiintyy luonnollisesti kohinaa. Pitkän aikavälin trendi on kumminkin kallistumaan päin. Ei kukaan täysipäinen nykyäänkään huoli mitään bensarohmua ainakaan käyttöautoksi, vaikka oma ostajakuntansa toki aina löytyy kaikenlaisille erikoisuuksille.

        "Niin. Kvartaalikapitalismista huolimatta. Tai se ansiosta."

        Sanoisin sitä pitkäjänteiseiksi kapitalismiksi.

        "Minähän sanoin vastustavani yritysten pelastamista. Lisäksi vähäosaisista suositan jättämään oman onnensa nojaan vain ne työhaluttomat työkykyiset."

        Ja työhaluton tarkoittaa sinulle sellaista, joka tekee mielellään työtä mutta haluaa siitä palkkaa?


      • 6427286
        Investointi kirjoitti:

        "Mitenkäs kommunisti sitten selittää hinnan voimakkaan laskun vuoden 2010 jälkeen? Silloinko öljy lakkasi hupenemasta tai olemasta uusiutumatonta?"

        Sitä sinun täytyy varmaan kysyä kommunistilta, mutta maailmantalouden kaltaisessa kompleksisessa järjestelmässä esiintyy luonnollisesti kohinaa. Pitkän aikavälin trendi on kumminkin kallistumaan päin. Ei kukaan täysipäinen nykyäänkään huoli mitään bensarohmua ainakaan käyttöautoksi, vaikka oma ostajakuntansa toki aina löytyy kaikenlaisille erikoisuuksille.

        "Niin. Kvartaalikapitalismista huolimatta. Tai se ansiosta."

        Sanoisin sitä pitkäjänteiseiksi kapitalismiksi.

        "Minähän sanoin vastustavani yritysten pelastamista. Lisäksi vähäosaisista suositan jättämään oman onnensa nojaan vain ne työhaluttomat työkykyiset."

        Ja työhaluton tarkoittaa sinulle sellaista, joka tekee mielellään työtä mutta haluaa siitä palkkaa?

        "Pitkän aikavälin trendi on kumminkin kallistumaan päin."

        Yhdysvaltain autoteollisuuden ongelmia ei voikaan selittää sillä, ettei pitkän aikavälin trendiin olisi varauduttu. Viime vuosikymmenen hintapiikkiin ei varauduttu oltu.

        "Sanoisin sitä pitkäjänteiseiksi kapitalismiksi."

        Sittenhän kvartaalittaisuus ei sitä estä.

        "Ja työhaluton tarkoittaa sinulle sellaista, joka tekee mielellään työtä mutta haluaa siitä palkkaa?"

        Aloittaja ei todellakaan ilmaissut tekevänsä mielellään töitä. Ja palkan vaikutuksesta hän sanoi, että esimerkiksi tonni sossutukien päälle ei riittäisi lainkaan. Onko sen joku Sinisalo sinulle määritellyt, että palkaksi ei kutsuta esimerkiksi alle kolmen tonnin kuukausittaisia korvauksia työnteosta?


      • Työkyky
        6427286 kirjoitti:

        "Pitkän aikavälin trendi on kumminkin kallistumaan päin."

        Yhdysvaltain autoteollisuuden ongelmia ei voikaan selittää sillä, ettei pitkän aikavälin trendiin olisi varauduttu. Viime vuosikymmenen hintapiikkiin ei varauduttu oltu.

        "Sanoisin sitä pitkäjänteiseiksi kapitalismiksi."

        Sittenhän kvartaalittaisuus ei sitä estä.

        "Ja työhaluton tarkoittaa sinulle sellaista, joka tekee mielellään työtä mutta haluaa siitä palkkaa?"

        Aloittaja ei todellakaan ilmaissut tekevänsä mielellään töitä. Ja palkan vaikutuksesta hän sanoi, että esimerkiksi tonni sossutukien päälle ei riittäisi lainkaan. Onko sen joku Sinisalo sinulle määritellyt, että palkaksi ei kutsuta esimerkiksi alle kolmen tonnin kuukausittaisia korvauksia työnteosta?

        "Yhdysvaltain autoteollisuuden ongelmia ei voikaan selittää sillä, ettei pitkän aikavälin trendiin olisi varauduttu. Viime vuosikymmenen hintapiikkiin ei varauduttu oltu."

        Niin, ehkä ilman hintapiikkiä olisi kriisi vähän lykkääntynyt.

        "Sittenhän kvartaalittaisuus ei sitä estä."

        Yleisen määritelmän mukaan kaikki markkinatalous ei ole kvartaalitaloutta, sori vaan.

        "Aloittaja ei todellakaan ilmaissut tekevänsä mielellään töitä."

        Eli tämänkertainen nillityksen aihe koskee sitä, kuinka loppuunpalanut on sinisalojen ja muiden kommunistien värittämässä, menneisyyteen jämähtäneessä harhatodellisuudessasi työkykyinen?


      • 6427286
        Työkyky kirjoitti:

        "Yhdysvaltain autoteollisuuden ongelmia ei voikaan selittää sillä, ettei pitkän aikavälin trendiin olisi varauduttu. Viime vuosikymmenen hintapiikkiin ei varauduttu oltu."

        Niin, ehkä ilman hintapiikkiä olisi kriisi vähän lykkääntynyt.

        "Sittenhän kvartaalittaisuus ei sitä estä."

        Yleisen määritelmän mukaan kaikki markkinatalous ei ole kvartaalitaloutta, sori vaan.

        "Aloittaja ei todellakaan ilmaissut tekevänsä mielellään töitä."

        Eli tämänkertainen nillityksen aihe koskee sitä, kuinka loppuunpalanut on sinisalojen ja muiden kommunistien värittämässä, menneisyyteen jämähtäneessä harhatodellisuudessasi työkykyinen?

        "Niin, ehkä ilman hintapiikkiä olisi kriisi vähän lykkääntynyt."

        Tai sitä ei olisi ollut lainkaan. Kyllä odotettavaan varaudutaan.

        "Yleisen määritelmän mukaan kaikki markkinatalous ei ole kvartaalitaloutta, sori vaan."

        Pörssiyhtiöiden toiminnan tarkastelu kvartaaleittain on erittäin yleistä.

        "Eli tämänkertainen nillityksen aihe koskee sitä, kuinka loppuunpalanut on sinisalojen ja muiden kommunistien värittämässä, menneisyyteen jämähtäneessä harhatodellisuudessasi työkykyinen?"

        Kommenttini oli siis se, että työttömyys on tehty liian houkuttelevaksi. Se johti loputtomaan äärivasemmistolaiseen nillitykseen sinun taholtasi. Aloittaja ei sanonut olevansa työkyvytön, vaan työttömyyden valinnut. Työttömyyden edellytyskin on Suomessa työkykyisyys.


      • Työkyvyttömyys
        6427286 kirjoitti:

        "Niin, ehkä ilman hintapiikkiä olisi kriisi vähän lykkääntynyt."

        Tai sitä ei olisi ollut lainkaan. Kyllä odotettavaan varaudutaan.

        "Yleisen määritelmän mukaan kaikki markkinatalous ei ole kvartaalitaloutta, sori vaan."

        Pörssiyhtiöiden toiminnan tarkastelu kvartaaleittain on erittäin yleistä.

        "Eli tämänkertainen nillityksen aihe koskee sitä, kuinka loppuunpalanut on sinisalojen ja muiden kommunistien värittämässä, menneisyyteen jämähtäneessä harhatodellisuudessasi työkykyinen?"

        Kommenttini oli siis se, että työttömyys on tehty liian houkuttelevaksi. Se johti loputtomaan äärivasemmistolaiseen nillitykseen sinun taholtasi. Aloittaja ei sanonut olevansa työkyvytön, vaan työttömyyden valinnut. Työttömyyden edellytyskin on Suomessa työkykyisyys.

        "Kommenttini oli siis se, että työttömyys on tehty liian houkuttelevaksi."

        Ja minun kommenttini on, että tuollaisia horiseva on nykyajasta vieraantunut ja mielikuvituskommunisteja näkevä eläkekäppänä.

        "Työttömyyden edellytyskin on Suomessa työkykyisyys."

        Ja jälleen kerran pääsemme siihen, kuinka kuvittelet virkapummit erehtymättömiksi ainakin vähäosaisten asioita käsiteltäessä.


      • 6427286
        Työkyvyttömyys kirjoitti:

        "Kommenttini oli siis se, että työttömyys on tehty liian houkuttelevaksi."

        Ja minun kommenttini on, että tuollaisia horiseva on nykyajasta vieraantunut ja mielikuvituskommunisteja näkevä eläkekäppänä.

        "Työttömyyden edellytyskin on Suomessa työkykyisyys."

        Ja jälleen kerran pääsemme siihen, kuinka kuvittelet virkapummit erehtymättömiksi ainakin vähäosaisten asioita käsiteltäessä.

        "Ja minun kommenttini on, että tuollaisia horiseva on nykyajasta vieraantunut ja mielikuvituskommunisteja näkevä eläkekäppänä."

        Huonostipa on äitisi sinut kasvattanut.

        "Ja jälleen kerran pääsemme siihen, kuinka kuvittelet virkapummit erehtymättömiksi ainakin vähäosaisten asioita käsiteltäessä."

        Nytkö lääkärit ovat virkapummeja? Moniapa ihmisryhmiä kohtaan sinulla raivoa riittää.


      • Virkapummi_on_pelle
        6427286 kirjoitti:

        "Ja minun kommenttini on, että tuollaisia horiseva on nykyajasta vieraantunut ja mielikuvituskommunisteja näkevä eläkekäppänä."

        Huonostipa on äitisi sinut kasvattanut.

        "Ja jälleen kerran pääsemme siihen, kuinka kuvittelet virkapummit erehtymättömiksi ainakin vähäosaisten asioita käsiteltäessä."

        Nytkö lääkärit ovat virkapummeja? Moniapa ihmisryhmiä kohtaan sinulla raivoa riittää.

        "Nytkö lääkärit ovat virkapummeja? Moniapa ihmisryhmiä kohtaan sinulla raivoa riittää."

        Niin, jos joskus tutustut ulkomaailmaan, niin huomaat, etteivät vakuutuslääkärit ole lääkärikunnan arvostetuimpia edustajia.


      • 6427286
        Virkapummi_on_pelle kirjoitti:

        "Nytkö lääkärit ovat virkapummeja? Moniapa ihmisryhmiä kohtaan sinulla raivoa riittää."

        Niin, jos joskus tutustut ulkomaailmaan, niin huomaat, etteivät vakuutuslääkärit ole lääkärikunnan arvostetuimpia edustajia.

        Eihän aloittaja väittänyt itsekään, että olisi työkyvytön.


      • Krooninen_työuupumus
        6427286 kirjoitti:

        Eihän aloittaja väittänyt itsekään, että olisi työkyvytön.

        Mutta kuvauksensa perusteella aloittajan työkyky on vähintäänkin epäselvä. Jos ei pysty käymään töissä ilman että yöunetkin menevät, ei sellaista työssäkäyntiä voi perustella kansantaloudellisilla syillä.


      • 6427286
        Krooninen_työuupumus kirjoitti:

        Mutta kuvauksensa perusteella aloittajan työkyky on vähintäänkin epäselvä. Jos ei pysty käymään töissä ilman että yöunetkin menevät, ei sellaista työssäkäyntiä voi perustella kansantaloudellisilla syillä.

        Se sanoi, että yöunet kärsivät. Ja varmasti kärsivätkin, sillä ainakin lähes kaikki minun tuttavani nukkuvat lomilla pitempään. Silti kansantaloudellisesti ihan tarpeellista, että myös herätyskelloa tarvitsevia käy töissä.


      • Aate_tulessa
        6427286 kirjoitti:

        Se sanoi, että yöunet kärsivät. Ja varmasti kärsivätkin, sillä ainakin lähes kaikki minun tuttavani nukkuvat lomilla pitempään. Silti kansantaloudellisesti ihan tarpeellista, että myös herätyskelloa tarvitsevia käy töissä.

        Juu, on tosi fiksua polttaa itsensä loppuun sillä ettei nuku. Sitten taas tarvitaankin sitä valtiota apuun. Ihan oikeasti, kun käy töissä niin mennään myös riittävän ajoissa nukkumaan, että tulee unta riittävästi. Muuten ei homma toimi.

        Niin tai näin, työttömyyden julistaminen "houkuttelevaksi" jonkun anonyymin nettiviestin perusteella vaatii melkoista aatteen paloa.


      • 6427286
        Aate_tulessa kirjoitti:

        Juu, on tosi fiksua polttaa itsensä loppuun sillä ettei nuku. Sitten taas tarvitaankin sitä valtiota apuun. Ihan oikeasti, kun käy töissä niin mennään myös riittävän ajoissa nukkumaan, että tulee unta riittävästi. Muuten ei homma toimi.

        Niin tai näin, työttömyyden julistaminen "houkuttelevaksi" jonkun anonyymin nettiviestin perusteella vaatii melkoista aatteen paloa.

        Tosi fiksua jättäytyä työttömäksi, ettei varmasti polta itseään loppuun sen takia, että tarvitsee herätyskellon.

        Mitä anonyymeihin nettiviesteihin tulee, niin jos ne eivät kiinnostaisi, ei varmaan kannattaisi täällä pyöriä. Vähä vähältä niistä muodostuu mielenkiintoinen kuva suomalaisen yhteiskunnan tilasta...


      • voihuh
        6427286 kirjoitti:

        Tosi fiksua jättäytyä työttömäksi, ettei varmasti polta itseään loppuun sen takia, että tarvitsee herätyskellon.

        Mitä anonyymeihin nettiviesteihin tulee, niin jos ne eivät kiinnostaisi, ei varmaan kannattaisi täällä pyöriä. Vähä vähältä niistä muodostuu mielenkiintoinen kuva suomalaisen yhteiskunnan tilasta...

        Enpä ole ennen kuullutkaan, että joku kannattaa mielenterveysongelmia, enkä toisaanta siitäkään, että joku tosissaan kuvittelisi pystyvänsä hankkimaan objektiivista tietoa lukemalla tällaisia palstoja vieläpä umpiasenteellisesti.


      • 6427286
        voihuh kirjoitti:

        Enpä ole ennen kuullutkaan, että joku kannattaa mielenterveysongelmia, enkä toisaanta siitäkään, että joku tosissaan kuvittelisi pystyvänsä hankkimaan objektiivista tietoa lukemalla tällaisia palstoja vieläpä umpiasenteellisesti.

        Kannatan mielenterveysongelmia? Olipas se umpiasenteellista lukemista. Joka tapauksessa työ pikemminkin tervehdyttää kuin sairastuttaa. Ja tietoa se on subjektiivinenkin tieto.


      • voihuh
        6427286 kirjoitti:

        Kannatan mielenterveysongelmia? Olipas se umpiasenteellista lukemista. Joka tapauksessa työ pikemminkin tervehdyttää kuin sairastuttaa. Ja tietoa se on subjektiivinenkin tieto.

        Eli siis omilla menetelmilläsi siis voidaan palstan sisällöstä päätellä, että valtakunnan ongelmat johtuvat siitä, että hullut mummot äänestävät pellepoliitikkoja, koska kannattavat mielenterveysongelmia ja luulevat, että herätyskello sen sijaan, että se varmistaisi heräämisen ajoissa, olisi korvike yöunille. Ratkaisuksi sopii siis yläikärajan määrittäminen äänioikeudelle.

        Tietoahan se on se subjektiivinenkin tieto. LOL.


      • 6427286
        voihuh kirjoitti:

        Eli siis omilla menetelmilläsi siis voidaan palstan sisällöstä päätellä, että valtakunnan ongelmat johtuvat siitä, että hullut mummot äänestävät pellepoliitikkoja, koska kannattavat mielenterveysongelmia ja luulevat, että herätyskello sen sijaan, että se varmistaisi heräämisen ajoissa, olisi korvike yöunille. Ratkaisuksi sopii siis yläikärajan määrittäminen äänioikeudelle.

        Tietoahan se on se subjektiivinenkin tieto. LOL.

        Suuri osa ongelmista johtuu havaintojeni mukaan pojankoltiaisista, jotka suuttuvat silmittömästi heidän kanssaan eri mieltä oleville ja saavat pakkomielteekseen yrittää loukata näitä.


      • voihuh
        6427286 kirjoitti:

        Suuri osa ongelmista johtuu havaintojeni mukaan pojankoltiaisista, jotka suuttuvat silmittömästi heidän kanssaan eri mieltä oleville ja saavat pakkomielteekseen yrittää loukata näitä.

        Niin, "subjektiivisessa tiedossahan" on se hyvä puoli, että sitä voi niin hullu mummo kuin pojankoltiainenkin käyttää minkä tahansa asian ajamiseen


      • 6427286
        voihuh kirjoitti:

        Niin, "subjektiivisessa tiedossahan" on se hyvä puoli, että sitä voi niin hullu mummo kuin pojankoltiainenkin käyttää minkä tahansa asian ajamiseen

        Kaikille asioiden ajaminen ei kuitenkaan ole sama asia kuin jatkuva solvaaminen. Tuo toki muutoin ihan vapaasti subjektiivisiakin asioita esiin.


      • Unelmienko_täyttymyskö
        6427286 kirjoitti:

        Kaikille asioiden ajaminen ei kuitenkaan ole sama asia kuin jatkuva solvaaminen. Tuo toki muutoin ihan vapaasti subjektiivisiakin asioita esiin.

        Niin, eihän sinulla ole mitään muuta tarkoitusta kuin jatkuva solvaaminen ja kiilan iskeminen kansakunnan väliin. Se taitaa johtua siitä, ettet ole omaan elämääsi kauhean tyytyväinen. Enpä koskaan ole kenenkään kuullut haaveilevan tyyliin "sitten kun pääsen eläkkeelle, alan haukkua työttömiä netissä".


      • 6427286
        Unelmienko_täyttymyskö kirjoitti:

        Niin, eihän sinulla ole mitään muuta tarkoitusta kuin jatkuva solvaaminen ja kiilan iskeminen kansakunnan väliin. Se taitaa johtua siitä, ettet ole omaan elämääsi kauhean tyytyväinen. Enpä koskaan ole kenenkään kuullut haaveilevan tyyliin "sitten kun pääsen eläkkeelle, alan haukkua työttömiä netissä".

        Kovastipa haluat höpöttää minusta.


    • Hallusinaatio_havaittu

      Etkä pääsisi, hallusinoit vain.

    • Vanhuksethuh

      Miksi vanhuksille? Hehän tämän koko sopan suomessa on keittäny. En tiedä kuin ärsyttäviä vanhuksia ketkä sanovat että "kyllä näin meiän nuoruudessa toimittiin". Todellisuudessa ei todellakaan pidä paikkansa että tämän päivän vanhukset olisivat olleet sen ahkerampia kuin nykynuoret tai puhumattakaan viisaampia. Mitä tulee töiden löytämisen eroihin on ne huomattavat. Ennen tarvittiin kymmeniä miehiä lapion varteen jne. Kun nykyään tarvitaan yksi mies koppiin ja kädet joystickeille ja korkeintaan yksi apumies ulos auttamaan. Mutta mistä vanhuksia pitäisi syyttää on ne ainaiset palkan korotukset ja lakkoiluilla uhkailut. Siis harva ihminen ymmärtää miten loputon ruljanssi palkankorotukset ovat. Ruoka nousee, vuokrat nousee, sosiaalituet nousee ja ylipäätään kaikki nousee. Lopulta ollaankin taas vaatimassa lisää palkkaa.

      • jfknkfnk

        Se on totta, että ennen oli helpompi saada töitä. Mutta vaikkapa useiden pienviljelijöiden saavuttama elintaso heidän työnsä määrään nähden oli sellainen, että nykytyötön on heihin verrattuna suorastaan etuoikeutettu. Eikä ennen ollut tarjottimella vaikkapa lääkärin, lakimiehen tai ekonomin koulutusta niin kuin meidän aikamme työttömille. Kouluttautuminen tapahtui yksinomaan lainan turvin, jos siis pankinjohtaja sellaisen myöntämään sattui.


      • oma_tahto

        Olen tavannut kerran IT-alan ihmisen, jolla ei ollut koulutusta päivääkään, mutta pyöritti 9-luokalta valmistuessaan jo miljoonabisnestä. Meinasi jäädä koulun paperit sisään tästä syystä, kun ei ollut tiettyjä aloja kohtaan mitään kiinnostusta vaan kaikki pyöri tietokoneiden ympärillä. Siinä vaiheessa kun valmistuin (n. 10v myöhemmin) itse sain kuulla henkilön jo myyneen yrityksensä ja pyörittävän nyt koulutusyritystä, joka kouluttaa IT-alalle ihmisiä. Jäin miettimään, että jos alalla pärjääminen ei vaadi koulutusta, vaan aivan tajuttoman määrän innostusta ottaa asioista itse selvää ja koodata vuorokaudet ympäriinsä, niin mihin tätä koulutusta sitten oikein tarvitaan? Ehkä pitäisi etsiä se oman tahdon mukainen toiminta mieluummin ja alkaa toteuttaa sitä - kuin alkaa taas yhdeksi toimistorotaksi jo ennestään sellaisten valtaisaan joukkoon. Mutta jos omaa tahtoa ei ole, niin kai sitä sitten voi jäädä odottamaan kuolemaansa vaikkapa tekemättä mitään. Ja onhan se vähemmän turmiollista ympäristöllekin, kun ei kuluta niin paljoa.


    • Onneksi kaikki eivät katso maailmaa samalla tavalla kuin sinä. Muuten Suomessa ei olisi muita kuin pultsareita.

    • työtönmies41

      Hyvin minäkin olen pärjännyt 10 vuotta työttömänä. En tarvii töitä mutta joskus teen pimeitä keikkoja jotta pääsen vähän matkustelee. 9 euron päiväpalkalla en koskaan mene töihin vaikka kuinka työkkärit sitä tyrkyttäisi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe