Hoidot purreet, mutta vain ihme voisi parantaa

Ent.optimisti

Sairastan non Hodkiingin lymfoomaa. Diagnoosin tullessa tauti oli laajalti levinnyt ja olin ennusteluokassa 4, pahin mahdollinen. Hoidot kuitenkin purivat niin hyvin, ettei minnekään jäänyt tautipesäkkeitä. Saan vielä varmistukseksi reilun sädehoitojakson. Lääkäri ilmoitti kuitenkin hämmästyksekseni, että vain ihme voi pelastaa minut.
Putosin toiveikkuudesta suoraan masennuksen loukkoon...
Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

7

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaan.lääkärille

      Hei ! Etkö uskaltanut heti kysyä, miksi "vain ihme voi pelastaa sinut" ?
      Ymmärrän kyllä, olen saanut itsekin pahan diagnoosin (ihan toisen) Ei pystynyt ajattelemaan mitään, saatikka kysymään.
      Olisiko sinulla mahdollisuus tavata ko. lääkäri uudestaan ?
      Tai joku toinen ko. sairautta tunteva lääkäri ?
      Yksityislääkärikeskuksesta vaikka.
      Voimia ja jaksamista sinulle ! Älä luovu toivosta ! Rohkeutta !
      Tällä hetkellähän asia on ok.
      Tautipesäkkeitä ei ole.

    • kaaleppi.vaan

      Siis koska tautipesäkkeitä nyt ei ole, yritä nousta masennuksen loukosta !
      Omituinen lääkäri, jos noin sanoo, pitäisi selittää asia potilaalle !
      Olet jäänyt karmeaan epävarmuuden tilaan.
      Voitko ottaa yhteyttä hoitavaan yksikköön/kanslian kautta ja pyytää tavata lääkäri ?
      Koska se sädehoitosarja alkaa ? Joudutko kauan odottamaan ?
      Valtavasti voimia ! Mielenrauhaa, jos mahdollista !

    • Ent.optimisti

      Järkytyin ja yllätyin niin kovin, että en pystynyt kysymään mitään lisätietoja. Pelkäsin romahtavani täysin muiden potilaiden ja lääkärikiertolaisten nähden. Olen miettinyt, että taudin ennuste vain on niin huono, että hyvistä tuloksista huolimatta toivoa ei ole kuin ihmeen kautta. Jos saisin tuon kysymyksen, antaisin mitä vain. Nyt itken päivät päivien perään. Kärsin pahoinvoinnista ja oksennan enemmän kuin koskaan esim. hoitojen aikana. Elämäntaso romahti. En jaksa edes ulkoilla enää oloni takia. Ennen lenkkeilin päivittäin. Lisäksi olen aina vahvasti uskonut positiivisen ajattelun voimaan! Sädehoidot alkavat kuukauden päästä, silloin näen varmaan lääkäreitä. 46-vuotiaana olen ollut tosi toiveikkaana alusta saakka taudista parantumisen suhteen, vaikka lähtötilanne huono olikin. Arveluttaa kysyä uudelleen ennustetta, mitä jos toinenkin lääkäri tyrmää parantumisen mahdollisuuden...nyt vielä pystyisin jollain lailla pitämään toivoa yllä virheymmärryksen pienessä mahdollisuudessa. Haluan elää loppuajan ilman lohdutonta ahdistusta

    • ent.optimisti

      Jos saisin tuon kysymyksen takaisin antaisin mitä vain! (korj.)

    • uudestaan.lääkärille

      Niinpä. Tilanne on kauhunsekainen. Ei uskalla kysyä. Pelkää tietoa.
      Oletkohan kuullut varmasti oikein ? Se tulee jo mieleen, kun ei yleensä Suomessa toivottomia tapauksia hoideta ! Suomessa ei anneta yleensä hoitoa enää, jos toivoa ei ole.
      Sanon sen rohkaisuksi sinulle.
      Saitko mitään mieltä rauhoittavaa pilleriä ?
      Liitän sinut iltarukouksiini vaikka en sinua tunne. Ymmärrän kuinka kauhealta sinusta tuntuu.

    • Lepääkultarauhassa

      Ensinnkin: Lääkärit ovat erilaisia, se on huomattu. Jotkut sanovat asian -melkein vierestä- ja jotkut töksäyttävät sen suoraan kasvoille ja jatkavat kiertoa. Minulle valitettavasti osui jälkimmäinen kun mieheni teki kuolemaa, aggressiivinen syöpä. Kuoli viikon sisällä. Jälkeenpäin en oikein muista paljoa, olin shokissa.
      Olen ollut töissä terveyskeskuksessa, palvelukodeissa jne. ja nähnyt kuolevia ihmisiä. MISSÄ ovat ne ihmiset, jotka todella elävät omaisen tuskan kanssa (vaikkei sitä voi kuitenkaa tuntea samanlailla) ja PUHUVAT niinkuin ihminen ihmiselle?

    • Hpwxj

      Paljon jaksamista ja voimia :( .. anteeksi että kysyn, mutta mitä oireita sinulla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe