Ovatko liberaalit Jumalan lapsia?

Joh3.36

Sydäntä hieman kääntää kysyä tämä kysymys mutta tunnen kehotusta kysyä asiaa. Rntä onko liberaalin nimi Elämän kirjassa? Toivon Raamatulla perusteltua vastausta. Helvetti tai Uusi Maa on ikuisena osoitteenamme.

104

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun kirjat avataan, näemme kenen nimet siellä ovat.

      • kanattais.lukeaRaamattua

        Jokainen jonka nimi siellä on toetää sen kyllä. Heillä on Pyhän Hengen sinetti eikä sitä pois oteta.


      • kokkiakanattaa

        KIrjat on poltettu Helvetissä, nykyään tiedot ovat kovalevyllä ja muistitikuissa


      • kanattais.lukeaRaamattua kirjoitti:

        Jokainen jonka nimi siellä on toetää sen kyllä. Heillä on Pyhän Hengen sinetti eikä sitä pois oteta.

        Aika hyvin, eli on se VIP kortti ohi viimeisen tuomion.


      • kannattais.lukea
        mummomuori kirjoitti:

        Aika hyvin, eli on se VIP kortti ohi viimeisen tuomion.

        Ei vaan Raamattu sanoo, että Jeesuksen mia eimkohtaa mikään kadotustuomio. Kannattaisi sinunkin todellakin lukea Raamattua.


      • KD-Lib

        http://kdnuoret.fi/miksi-olen-kristillisdemokraatti/

        Toisin sanoen en vaadi ketään elämään omien ihanteideni mukaisesti. Politiikan tasolla tarkoitan sitä, etten ikinä voi vaatia muita elämään sanktion uhalla niin, kuin minä elän yksityisessä sfäärissäni. En voi toimia siten, koska a) se rikkoo toisen yksilön sosiaalista vapautta elää omien ihanteidensa mukaisesti, joka b) on varsin ikävää ja epäreilua.
        Yksilöiden sosiaalinen vapaus tarkoittaa viime kädessä oikeutta elää omien ihanteidensa mukaisesti, oikeutta sanan- ja mielipiteenvapauteen sekä mahdollisuutta olla sosiaalisessa kanssakäymisessä kenen kanssa haluaa.1
        Tämä yksilönvapaudellinen ihanne on klassisen liberalismin ytimessä. Ihmiset saavat yksityisessä sfäärissään elää ihanteidensa mukaan, kunhan he eivät pakota muita elämään samalla tavalla.
        Tästä syystä konservatiiviset arvot ja liberalistinen ajattelu eivät ole toisensa poissulkevia. Päinvastoin ne ovat toistensa edellytykset,


      • KD-Lib kirjoitti:

        http://kdnuoret.fi/miksi-olen-kristillisdemokraatti/

        Toisin sanoen en vaadi ketään elämään omien ihanteideni mukaisesti. Politiikan tasolla tarkoitan sitä, etten ikinä voi vaatia muita elämään sanktion uhalla niin, kuin minä elän yksityisessä sfäärissäni. En voi toimia siten, koska a) se rikkoo toisen yksilön sosiaalista vapautta elää omien ihanteidensa mukaisesti, joka b) on varsin ikävää ja epäreilua.
        Yksilöiden sosiaalinen vapaus tarkoittaa viime kädessä oikeutta elää omien ihanteidensa mukaisesti, oikeutta sanan- ja mielipiteenvapauteen sekä mahdollisuutta olla sosiaalisessa kanssakäymisessä kenen kanssa haluaa.1
        Tämä yksilönvapaudellinen ihanne on klassisen liberalismin ytimessä. Ihmiset saavat yksityisessä sfäärissään elää ihanteidensa mukaan, kunhan he eivät pakota muita elämään samalla tavalla.
        Tästä syystä konservatiiviset arvot ja liberalistinen ajattelu eivät ole toisensa poissulkevia. Päinvastoin ne ovat toistensa edellytykset,

        "Tämä yksilönvapaudellinen ihanne on klassisen liberalismin ytimessä. "

        Jota näin ohimennen sanottuna myös Ahvio diggaa.


      • Kristillisetarvot

        Ei pelkästään ahvio, vaan myös muut kristityt


      • osufbv

      • Kristillisetarvot kirjoitti:

        Ei pelkästään ahvio, vaan myös muut kristityt

        Ilmeisesti on kuitenkin joukko, joka vihaa kaikenlaista vapautta. Puhutaanhan täällä vain liberaaleista.


    • Mistähän "liberaaleista" puhut? Ajattelemaan kykenevä näkee erityisesti kristillis- ja muhamettilaistyyppiset jumalat niin perversseinä otuksina, että semmoisten kunnioittaminen saati palvominen on mahdotonta - ovat ne olemassa tai eivät.

      • Kivasti sanottu...kiitos kovasti 😁


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kivasti sanottu...kiitos kovasti 😁

        Silkkaa hyvyyttäni katsos väläytän toivon ja vapauden valoa teille ahdistuneille hihhuleille ("olenko valittu?" mistä tiedän?" "jos vakaasti uskon olevani valittu, niin eikö se juuri tarkoita, että saatana on minut vietellyt ylpeyden syntiin?" jne. jne.). 😍


      • Fofom kirjoitti:

        Silkkaa hyvyyttäni katsos väläytän toivon ja vapauden valoa teille ahdistuneille hihhuleille ("olenko valittu?" mistä tiedän?" "jos vakaasti uskon olevani valittu, niin eikö se juuri tarkoita, että saatana on minut vietellyt ylpeyden syntiin?" jne. jne.). 😍

        Kiitos vaan kovasti. En ole ahdistunut ja siitä hihhulistakin voi olla montaa mieltä, mutta huolenpitosi on liikuttavaa.


    • onkokoko

      Onkohan konservatiivien nimiä elämän kirjssa?

    • >> onko liberaalin nimi Elämän kirjassa? <<

      Voisiko aloittaja tarkentaa, että missä kirjassa. Tarkoitan, että kun on nuorenmaan - ja vanhanmaan kreationistista kristinuskoa ja teistisen evoluution mukaista kristinuskoa ja vielä lahkot siihen päälle, niin kenen kirjasta se oma nimi olisi hyvä löytyä.

      Kirkonkirjastako?

      • Kirkonkirjasta tai henkikirjoittajan kirjasta olisi hyvä löytyä. Tässä taidetaan puhua Raamatussa mainitusta Elämän Kirjasta.


      • wcpapru
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kirkonkirjasta tai henkikirjoittajan kirjasta olisi hyvä löytyä. Tässä taidetaan puhua Raamatussa mainitusta Elämän Kirjasta.

        Ellämän kirja ? Onko se joku papyruskäärö ?


      • wcpapru kirjoitti:

        Ellämän kirja ? Onko se joku papyruskäärö ?

        Joh.Ilm.21:27. Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
        Luuk.10:20. Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."


      • Ilmestyskirja :
        20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.


    • Vastaus on helppo: liberaali ei ole Jumalan lapsi. Jumalan lapset uskovat Raamatun olevan kokonaan erehtymätöntä Jumalan sanaa. Joka ei näin usko, on perkeleenlapsi.

      • Valitettavasti

        Sinulla on vielä pitkä tie kasvaa ihmisenä viisaaksi, ja lopettaa tuollainen täysin aiheeton kuvittelu kyvykkyydestäsi määritellä tuollainen asia. Tuolla menolla et käy sitä tietä perille koskaan, vaan elät elämäsi loppuun omahyväisenä ja itseriittoisena narsistisena hihhulina.


      • Mistä Raamatun laitoksesta puhut? Käskirjoituksia ja jäljennöksiä on ollut paljon, on useampia kokonaisuuksia : Raamattuja, joissa on enemmän tai vähemmän kirjoja kuin toisissa Raamatuissa. On lukemattomia käännöksiä. On lisätty jakeiden numeroittaminen. Raamatusta löytyy myös ristiriitoja.

        Mikä on varhaisten kristittyjen onneton kohtalo? Heillä ei ollut edes Uutta testamenttia.


      • Milloinkas se Raamatun kaanon lyötiin lukkoon? Oliko joskus 300-luvulla? Siihen asti nyt ainakin lienee sitten ollut luvallista epäillä erinäisten tekstien jumalallista erehtymättömyytä. Vasta kaanonin lukkoon lyömisen jälkeenkö on pitänyt uskoa kanonisoitujen tekstien erehtymättömyyteen? Entä aikana enne ensimmäistäkään Ramatun kirjaa? Pelkkkiä perkeleen lapsiako täällä hillui?


      • TuntemattaTotuuttaMoni
        jjeeves kirjoitti:

        Mistä Raamatun laitoksesta puhut? Käskirjoituksia ja jäljennöksiä on ollut paljon, on useampia kokonaisuuksia : Raamattuja, joissa on enemmän tai vähemmän kirjoja kuin toisissa Raamatuissa. On lukemattomia käännöksiä. On lisätty jakeiden numeroittaminen. Raamatusta löytyy myös ristiriitoja.

        Mikä on varhaisten kristittyjen onneton kohtalo? Heillä ei ollut edes Uutta testamenttia.

        Mistä meitä asioihin perehtymättömiä sikiääkin? Onneton kohtalo varhaiskristityillä? Ainakin olet enemmän valheasenteinen kuin mä olin, en lähtenyt olettamuksista vaan pitäydyin faktoissa. Raamattu ei sisällä ristiriitoja mutta paljastaa sellaista väittävän tietämättömyyden tai valehtelevan. Tyhmyydestä se ei kerro koska olen itsekin ristiriidan löytäneeni jotkut kerrat. Asiaan paneutuminen paljasti ristiriidaksi luulemani asiat asiaan perehtymätyömyydestä. Raamattu kertoo mitä varhaiskristityille tapahtui kuoltuaan Jeesuksessa, siitä Raamattu ei käytä sanaa kohtalo. Joka kuolee Raamattua tuntematta saa oikeudenmukaisen tuomion.


      • TuntemattaTotuuttaMoni kirjoitti:

        Mistä meitä asioihin perehtymättömiä sikiääkin? Onneton kohtalo varhaiskristityillä? Ainakin olet enemmän valheasenteinen kuin mä olin, en lähtenyt olettamuksista vaan pitäydyin faktoissa. Raamattu ei sisällä ristiriitoja mutta paljastaa sellaista väittävän tietämättömyyden tai valehtelevan. Tyhmyydestä se ei kerro koska olen itsekin ristiriidan löytäneeni jotkut kerrat. Asiaan paneutuminen paljasti ristiriidaksi luulemani asiat asiaan perehtymätyömyydestä. Raamattu kertoo mitä varhaiskristityille tapahtui kuoltuaan Jeesuksessa, siitä Raamattu ei käytä sanaa kohtalo. Joka kuolee Raamattua tuntematta saa oikeudenmukaisen tuomion.

        Älkäämme menkö henkilökohtaisuuksiin.


      • EvLut sanoi :
        Vastaus on helppo: liberaali ei ole Jumalan lapsi. Jumalan lapset uskovat Raamatun olevan kokonaan erehtymätöntä Jumalan sanaa. Joka ei näin usko, on perkeleenlapsi.
        __________
        Uskotko sinä evlut että nuo ao. jakeet ovat totta?

        Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.

        Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Jos uskot niin selitä sitten mitenkä ne istuvat kirkkoisien 200-300 luvulla kyhäämään kolminaisuusoppiin?

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61


      • TuntemattaTotuuttaMoni kirjoitti:

        Mistä meitä asioihin perehtymättömiä sikiääkin? Onneton kohtalo varhaiskristityillä? Ainakin olet enemmän valheasenteinen kuin mä olin, en lähtenyt olettamuksista vaan pitäydyin faktoissa. Raamattu ei sisällä ristiriitoja mutta paljastaa sellaista väittävän tietämättömyyden tai valehtelevan. Tyhmyydestä se ei kerro koska olen itsekin ristiriidan löytäneeni jotkut kerrat. Asiaan paneutuminen paljasti ristiriidaksi luulemani asiat asiaan perehtymätyömyydestä. Raamattu kertoo mitä varhaiskristityille tapahtui kuoltuaan Jeesuksessa, siitä Raamattu ei käytä sanaa kohtalo. Joka kuolee Raamattua tuntematta saa oikeudenmukaisen tuomion.

        "Raamattu ei sisällä ristiriitoja mutta paljastaa sellaista väittävän tietämättömyyden tai valehtelevan. Tyhmyydestä se ei kerro koska olen itsekin ristiriidan löytäneeni jotkut kerrat. Asiaan paneutuminen paljasti ristiriidaksi luulemani asiat asiaan perehtymätyömyydestä. "

        Ristiriidattomaksi Raamattua voi väittää vain ihminen, joka ei ole sitä lukenut.


      • Aivot.Hoi kirjoitti:

        "Raamattu ei sisällä ristiriitoja mutta paljastaa sellaista väittävän tietämättömyyden tai valehtelevan. Tyhmyydestä se ei kerro koska olen itsekin ristiriidan löytäneeni jotkut kerrat. Asiaan paneutuminen paljasti ristiriidaksi luulemani asiat asiaan perehtymätyömyydestä. "

        Ristiriidattomaksi Raamattua voi väittää vain ihminen, joka ei ole sitä lukenut.

        >> Ristiriidattomaksi Raamattua voi väittää vain ihminen, joka ei ole sitä lukenut <<

        Jo edesmennyt Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan Uuden testamentin eksegetiikan professori Heikki Räisänen sanoi suurin piirtein näin:

        "joka on löytänyt Uudesta testamentista jonkin punaisen langan, on hän itse sen sinne keksinyt"


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Ristiriidattomaksi Raamattua voi väittää vain ihminen, joka ei ole sitä lukenut <<

        Jo edesmennyt Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan Uuden testamentin eksegetiikan professori Heikki Räisänen sanoi suurin piirtein näin:

        "joka on löytänyt Uudesta testamentista jonkin punaisen langan, on hän itse sen sinne keksinyt"

        "joka on löytänyt Uudesta testamentista jonkin punaisen langan, on hän itse sen sinne keksinyt"

        Minä löysin kerran, oli kai puserosta tippunut.


      • Aivot.Hoi kirjoitti:

        "Raamattu ei sisällä ristiriitoja mutta paljastaa sellaista väittävän tietämättömyyden tai valehtelevan. Tyhmyydestä se ei kerro koska olen itsekin ristiriidan löytäneeni jotkut kerrat. Asiaan paneutuminen paljasti ristiriidaksi luulemani asiat asiaan perehtymätyömyydestä. "

        Ristiriidattomaksi Raamattua voi väittää vain ihminen, joka ei ole sitä lukenut.

        Esimerkiksi Uudesta testamentista löytyvät kaksi erilaista Jeesuksen sukupuuta ovat tuottanneet teologiselle tutkimukselle päänvaivaa, mutta moni maallikko varmasti löytää asialle selityksen, on ehkä löytänytkin.

        Ja silti asiasta vielä tulevaisuudessakin tehdään tutkimusta...


      • pertsa2012 kirjoitti:

        EvLut sanoi :
        Vastaus on helppo: liberaali ei ole Jumalan lapsi. Jumalan lapset uskovat Raamatun olevan kokonaan erehtymätöntä Jumalan sanaa. Joka ei näin usko, on perkeleenlapsi.
        __________
        Uskotko sinä evlut että nuo ao. jakeet ovat totta?

        Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.

        Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Jos uskot niin selitä sitten mitenkä ne istuvat kirkkoisien 200-300 luvulla kyhäämään kolminaisuusoppiin?

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61

        Nuo jakeet ovat totta kai totta, eivätkä ne ole ristiriidassa kolmiykseyden kanssa. Itse opissa ja uskontunnustuksissa voi olla jotakin väärää ja virheellistä, mutta se ei poista Jeesuksen ja Pyhän Hengen erillisiä persoonia ja jumalallisuutta mihinkään.

        Raamattuhan ei itse asiassa yhdessäkään kohdassa sano, että Jumala olisi vain 1 kappale, täydellinen ykseys, yksi persoona, kuten islamin Allah. Allah on yksi, Allah ei ole rakkaus, eikä Allahilla ole poikaa.

        Heti Raamatun alussa Jumala on Elohim (3, tai enemmän), ei El = yksi jumala - Eloha = kaksi jumalaa. "Jumalat (monikossa) loi (verbi yksikössä)..."

        Jos Jeesus ei olisi Jumala/jumalallinen, niin Hän ei olisi voinut mitenkään sovittaa ihmisten syntejä, sellainen on pelkälle ihmiselle täysin mahdotonta.

        Kirkkoisä eivät kyhänneet kolminaisuusoppia, vaan se muodostettiin opiksi vallitsevien harhaoppien takia, jotka opettivat että Jeesus oli haamu, puolijumala, pelkkä ihminen, enkeli tai jokin muu sekasikiö. Kolminaisuusoppi muodostui todellisen kokemuksen, Jumalan tuntemisen ja Raamatun kirjoitusten kautta.

        Jumaluuden kolme persoonaa ovat tietyssä mielessä yhtä, yksi ja sama olemus, mutta kuitenkin Isä on suurin.

        Jos kolmiykseys hylätään, niin lopulta sovitusoppi ja Jeesuksen Ristin työ tehdään lopulta tyhjäksi.

        Nykyään on suosittua hyökätä kristinuskon perus dokriineja vastaan, kuten helvettiä, perisyntiä, kolminaisuutta jne. ja sanoa että ne ovat katolilaista harhaoppia.

        Sen sijaan on alettu pitää kynsin hampain kiinni opeista, jotka eivät ole raamatullisia, kuten:

        - Kerran pelastettu, aina pelastettu (uskova ei voi menettää pelastustaan, eli miten tahansa, vaikka kuinka murhaisi ja irstailisi)
        - Tempaus-opit Vaivanajan puolivälissä tai sen lopussa
        - Taivaaseen pääsy-oppi (ihminen menee taivaaseen 3½-, 7- tai 1000-vuodeksi tai jopa viettää ikuisuutensa siellä)
        - Jumalan "ehdoton" rakkaus -oppi (Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä), mistä seuraa "Tule sellaisena kuin olet!", "Parannusta ei tarvitse tehdä!" ja "Jumala ei tuomitse"-opit.
        - Pakanallisiin juhliin perustuvat kirkkojuhlat, kuten pääsiäinen (Eastern) [vrt. Raamatun Pesiah] ja joulu (pakanallisuudesta kristillistetty katolilainen Kristusmessu)

        Lisäksi samat vanhat pakanalliset harhaopit nostavat uudelleen päätään, ne mitä vastaan kolminaisuusopilla noustiin.


      • George_L kirjoitti:

        Nuo jakeet ovat totta kai totta, eivätkä ne ole ristiriidassa kolmiykseyden kanssa. Itse opissa ja uskontunnustuksissa voi olla jotakin väärää ja virheellistä, mutta se ei poista Jeesuksen ja Pyhän Hengen erillisiä persoonia ja jumalallisuutta mihinkään.

        Raamattuhan ei itse asiassa yhdessäkään kohdassa sano, että Jumala olisi vain 1 kappale, täydellinen ykseys, yksi persoona, kuten islamin Allah. Allah on yksi, Allah ei ole rakkaus, eikä Allahilla ole poikaa.

        Heti Raamatun alussa Jumala on Elohim (3, tai enemmän), ei El = yksi jumala - Eloha = kaksi jumalaa. "Jumalat (monikossa) loi (verbi yksikössä)..."

        Jos Jeesus ei olisi Jumala/jumalallinen, niin Hän ei olisi voinut mitenkään sovittaa ihmisten syntejä, sellainen on pelkälle ihmiselle täysin mahdotonta.

        Kirkkoisä eivät kyhänneet kolminaisuusoppia, vaan se muodostettiin opiksi vallitsevien harhaoppien takia, jotka opettivat että Jeesus oli haamu, puolijumala, pelkkä ihminen, enkeli tai jokin muu sekasikiö. Kolminaisuusoppi muodostui todellisen kokemuksen, Jumalan tuntemisen ja Raamatun kirjoitusten kautta.

        Jumaluuden kolme persoonaa ovat tietyssä mielessä yhtä, yksi ja sama olemus, mutta kuitenkin Isä on suurin.

        Jos kolmiykseys hylätään, niin lopulta sovitusoppi ja Jeesuksen Ristin työ tehdään lopulta tyhjäksi.

        Nykyään on suosittua hyökätä kristinuskon perus dokriineja vastaan, kuten helvettiä, perisyntiä, kolminaisuutta jne. ja sanoa että ne ovat katolilaista harhaoppia.

        Sen sijaan on alettu pitää kynsin hampain kiinni opeista, jotka eivät ole raamatullisia, kuten:

        - Kerran pelastettu, aina pelastettu (uskova ei voi menettää pelastustaan, eli miten tahansa, vaikka kuinka murhaisi ja irstailisi)
        - Tempaus-opit Vaivanajan puolivälissä tai sen lopussa
        - Taivaaseen pääsy-oppi (ihminen menee taivaaseen 3½-, 7- tai 1000-vuodeksi tai jopa viettää ikuisuutensa siellä)
        - Jumalan "ehdoton" rakkaus -oppi (Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä), mistä seuraa "Tule sellaisena kuin olet!", "Parannusta ei tarvitse tehdä!" ja "Jumala ei tuomitse"-opit.
        - Pakanallisiin juhliin perustuvat kirkkojuhlat, kuten pääsiäinen (Eastern) [vrt. Raamatun Pesiah] ja joulu (pakanallisuudesta kristillistetty katolilainen Kristusmessu)

        Lisäksi samat vanhat pakanalliset harhaopit nostavat uudelleen päätään, ne mitä vastaan kolminaisuusopilla noustiin.

        George sanoi :
        Raamattuhan ei itse asiassa yhdessäkään kohdassa sano, että Jumala olisi vain 1 kappale, täydellinen ykseys, yksi persoona,
        _______
        Kyllä sanoo.

        Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;


      • pertsa2012 kirjoitti:

        George sanoi :
        Raamattuhan ei itse asiassa yhdessäkään kohdassa sano, että Jumala olisi vain 1 kappale, täydellinen ykseys, yksi persoona,
        _______
        Kyllä sanoo.

        Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

        Tämä Markuksen kirjaama lausuma on juutalaisuuden uskontunnustus, jota Jeesus evvankelistan mukaan siis käytti. Shema Israel -rukous.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        EvLut sanoi :
        Vastaus on helppo: liberaali ei ole Jumalan lapsi. Jumalan lapset uskovat Raamatun olevan kokonaan erehtymätöntä Jumalan sanaa. Joka ei näin usko, on perkeleenlapsi.
        __________
        Uskotko sinä evlut että nuo ao. jakeet ovat totta?

        Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.

        Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Jos uskot niin selitä sitten mitenkä ne istuvat kirkkoisien 200-300 luvulla kyhäämään kolminaisuusoppiin?

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61

        Mitä varten sinä nyt taas sitä rupeat kyselemään? Onko jokin muuttunut katsantokannassasi?

        Minähän olen ennenkin snaonut että kieltäessäsi kolmiyhteyden, suljet itsesi kristikunnan ulkopuolelle. Olet ihan yhtä "kristitty" kuin jehovantodistajat, mormoonit tai muslimit.

        Sekä minä että moni muu olemme sinulle jo kyllkiksi osoittaneet erheesi ja Raamatunpaikat jotka kumoavat nuo sokeudessasi esittämäsi irtobongailut. Sinulta ei siis puutu tietoa siitä miten asiat OIKEASTI ovat, vaan sinulta puuttuu parannuksenteko. En viitsi enkä jaksa väitellä loputtomiin kaikenlaisten lahkolaisten ja harhaoppisten kanssa kun olen kerran tai kahdesti asian selittänyt, -vain sen takia että teidän harhaoppisten koko olemisenne perustuu siihen ettette sulje suutanne. Kas, Saatanalta ja hänen lapsiltaan ei puhe ja väitteet lopu.

        Kristillisyyden asiassa meillä ei ole mitään tekemistä toistemme kanssa niin kauan kuin pysyt jehovantodistaja-opissasi.


      • EvLut kirjoitti:

        Mitä varten sinä nyt taas sitä rupeat kyselemään? Onko jokin muuttunut katsantokannassasi?

        Minähän olen ennenkin snaonut että kieltäessäsi kolmiyhteyden, suljet itsesi kristikunnan ulkopuolelle. Olet ihan yhtä "kristitty" kuin jehovantodistajat, mormoonit tai muslimit.

        Sekä minä että moni muu olemme sinulle jo kyllkiksi osoittaneet erheesi ja Raamatunpaikat jotka kumoavat nuo sokeudessasi esittämäsi irtobongailut. Sinulta ei siis puutu tietoa siitä miten asiat OIKEASTI ovat, vaan sinulta puuttuu parannuksenteko. En viitsi enkä jaksa väitellä loputtomiin kaikenlaisten lahkolaisten ja harhaoppisten kanssa kun olen kerran tai kahdesti asian selittänyt, -vain sen takia että teidän harhaoppisten koko olemisenne perustuu siihen ettette sulje suutanne. Kas, Saatanalta ja hänen lapsiltaan ei puhe ja väitteet lopu.

        Kristillisyyden asiassa meillä ei ole mitään tekemistä toistemme kanssa niin kauan kuin pysyt jehovantodistaja-opissasi.

        Minä en kiellä mitään mutta pitäydyn vain Raamatun sanassa.
        Alkuseurakunta ei esim. tietenkään tuntenut tuota kolminaisuusoppia ja hyvin
        tulivat toimeen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        George sanoi :
        Raamattuhan ei itse asiassa yhdessäkään kohdassa sano, että Jumala olisi vain 1 kappale, täydellinen ykseys, yksi persoona,
        _______
        Kyllä sanoo.

        Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

        "Kyllä sanoo.

        Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;"

        - Itse asiassa ei sano.

        "Herra, meidän Jumalamme, Herra on *YKSI* ainoa"

        - Tuo sana yksi ei vain tarkoita yhtä kappaletta, vaan yhtenäisyyttä, aivan kuten Raamattu puhuu miehestä ja naisesta yhtenä lihana. Avaan tätä asiaa joskus laajemmin...

        Heprean ja kreikan kielessä on eri "yksi/ykseys" sanoja - numeerinen ykseys (yksi henkilö tai asia) ja yksi joka tarkoittaa kokonaista, yhtenäisyyttä, yhteyttä (ilman että se olisi yksi kappale), ja Jumalasta ei koskaan käytetä sitä heprean sanaa, joka tarkoittaa absoluuttisesti yhtä kappaletta.

        Tässäkin kohdassa Jeesus ei puhu yhdestä kappaleesta, vaan yhdestä yhtenäisyydestä:

        "Mutta en Minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat Minuun, että he kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin Sinä, Isä, olet Minussa ja Minä Sinussa, että hekin Meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että Sinä olet Minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka Sinä Minulle annoit, Minä olen antanut heille, että he olisivat YHTÄ, niinkuin Me olemme YHTÄ - Minä heissä, ja Sinä Minussa - että he olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että Sinä olet Minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin Sinä olet Minua rakastanut. "

        Miten Jeesuksen seuraajat voivat olla YKSI, kun heitä on kuitenkin paljon? Miten Jeesus ja Isä voivat olla yksi, vaikka ovat kaksi eri persoonaa?

        "Alkuseurakunta ei esim. tietenkään tuntenut tuota kolminaisuusoppia"

        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.


      • George_L kirjoitti:

        "Kyllä sanoo.

        Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;"

        - Itse asiassa ei sano.

        "Herra, meidän Jumalamme, Herra on *YKSI* ainoa"

        - Tuo sana yksi ei vain tarkoita yhtä kappaletta, vaan yhtenäisyyttä, aivan kuten Raamattu puhuu miehestä ja naisesta yhtenä lihana. Avaan tätä asiaa joskus laajemmin...

        Heprean ja kreikan kielessä on eri "yksi/ykseys" sanoja - numeerinen ykseys (yksi henkilö tai asia) ja yksi joka tarkoittaa kokonaista, yhtenäisyyttä, yhteyttä (ilman että se olisi yksi kappale), ja Jumalasta ei koskaan käytetä sitä heprean sanaa, joka tarkoittaa absoluuttisesti yhtä kappaletta.

        Tässäkin kohdassa Jeesus ei puhu yhdestä kappaleesta, vaan yhdestä yhtenäisyydestä:

        "Mutta en Minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat Minuun, että he kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin Sinä, Isä, olet Minussa ja Minä Sinussa, että hekin Meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että Sinä olet Minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka Sinä Minulle annoit, Minä olen antanut heille, että he olisivat YHTÄ, niinkuin Me olemme YHTÄ - Minä heissä, ja Sinä Minussa - että he olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että Sinä olet Minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin Sinä olet Minua rakastanut. "

        Miten Jeesuksen seuraajat voivat olla YKSI, kun heitä on kuitenkin paljon? Miten Jeesus ja Isä voivat olla yksi, vaikka ovat kaksi eri persoonaa?

        "Alkuseurakunta ei esim. tietenkään tuntenut tuota kolminaisuusoppia"

        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.

        George sanoi :
        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.
        ____________
        Kuten tiedämme mekin.
        __
        Me tiedämme Jeesuken olevan Jumalan Poika :

        5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
        Markus :
        14:61Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "OLEN; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."
        __
        mutta kolminaisuusteoria ei hyväksy kolmen entiteettinsä erisuuruutta mutta
        Raamattu kyllä sen tekee.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.
        ___
        Tuossa on kaikki mitä olen kolminaisuudesta löytänyt Raamatun kertomana :

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61


      • George_L kirjoitti:

        "Kyllä sanoo.

        Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;"

        - Itse asiassa ei sano.

        "Herra, meidän Jumalamme, Herra on *YKSI* ainoa"

        - Tuo sana yksi ei vain tarkoita yhtä kappaletta, vaan yhtenäisyyttä, aivan kuten Raamattu puhuu miehestä ja naisesta yhtenä lihana. Avaan tätä asiaa joskus laajemmin...

        Heprean ja kreikan kielessä on eri "yksi/ykseys" sanoja - numeerinen ykseys (yksi henkilö tai asia) ja yksi joka tarkoittaa kokonaista, yhtenäisyyttä, yhteyttä (ilman että se olisi yksi kappale), ja Jumalasta ei koskaan käytetä sitä heprean sanaa, joka tarkoittaa absoluuttisesti yhtä kappaletta.

        Tässäkin kohdassa Jeesus ei puhu yhdestä kappaleesta, vaan yhdestä yhtenäisyydestä:

        "Mutta en Minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat Minuun, että he kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin Sinä, Isä, olet Minussa ja Minä Sinussa, että hekin Meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että Sinä olet Minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka Sinä Minulle annoit, Minä olen antanut heille, että he olisivat YHTÄ, niinkuin Me olemme YHTÄ - Minä heissä, ja Sinä Minussa - että he olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että Sinä olet Minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin Sinä olet Minua rakastanut. "

        Miten Jeesuksen seuraajat voivat olla YKSI, kun heitä on kuitenkin paljon? Miten Jeesus ja Isä voivat olla yksi, vaikka ovat kaksi eri persoonaa?

        "Alkuseurakunta ei esim. tietenkään tuntenut tuota kolminaisuusoppia"

        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.

        George sanoi :
        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.
        ____________
        Kuten tiedämme mekin.
        __
        Me tiedämme Jeesuken olevan Jumalan Poika :

        5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
        Markus :
        14:61Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "OLEN; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."
        __
        mutta kolminaisuusteoria ei hyväksy kolmen entiteettinsä erisuuruutta mutta
        Raamattu kyllä sen tekee.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.
        ___
        Tuossa on kaikki mitä olen kolminaisuudesta löytänyt Raamatun kertomana :

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61


      • George_L kirjoitti:

        "Kyllä sanoo.

        Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;"

        - Itse asiassa ei sano.

        "Herra, meidän Jumalamme, Herra on *YKSI* ainoa"

        - Tuo sana yksi ei vain tarkoita yhtä kappaletta, vaan yhtenäisyyttä, aivan kuten Raamattu puhuu miehestä ja naisesta yhtenä lihana. Avaan tätä asiaa joskus laajemmin...

        Heprean ja kreikan kielessä on eri "yksi/ykseys" sanoja - numeerinen ykseys (yksi henkilö tai asia) ja yksi joka tarkoittaa kokonaista, yhtenäisyyttä, yhteyttä (ilman että se olisi yksi kappale), ja Jumalasta ei koskaan käytetä sitä heprean sanaa, joka tarkoittaa absoluuttisesti yhtä kappaletta.

        Tässäkin kohdassa Jeesus ei puhu yhdestä kappaleesta, vaan yhdestä yhtenäisyydestä:

        "Mutta en Minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat Minuun, että he kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin Sinä, Isä, olet Minussa ja Minä Sinussa, että hekin Meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että Sinä olet Minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka Sinä Minulle annoit, Minä olen antanut heille, että he olisivat YHTÄ, niinkuin Me olemme YHTÄ - Minä heissä, ja Sinä Minussa - että he olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että Sinä olet Minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin Sinä olet Minua rakastanut. "

        Miten Jeesuksen seuraajat voivat olla YKSI, kun heitä on kuitenkin paljon? Miten Jeesus ja Isä voivat olla yksi, vaikka ovat kaksi eri persoonaa?

        "Alkuseurakunta ei esim. tietenkään tuntenut tuota kolminaisuusoppia"

        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.

        George sanoi :
        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.
        ____________
        Kuten tiedämme mekin.
        __
        Me tiedämme Jeesuken olevan Jumalan Poika :

        5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
        Markus :
        14:61Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "OLEN; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."
        __
        mutta kolminaisuusteoria ei hyväksy kolmen entiteettinsä erisuuruutta mutta
        Raamattu kyllä sen tekee.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.
        ___
        Tuossa on kaikki mitä olen kolminaisuudesta löytänyt Raamatun kertomana :

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61


      • EvLut kirjoitti:

        Mitä varten sinä nyt taas sitä rupeat kyselemään? Onko jokin muuttunut katsantokannassasi?

        Minähän olen ennenkin snaonut että kieltäessäsi kolmiyhteyden, suljet itsesi kristikunnan ulkopuolelle. Olet ihan yhtä "kristitty" kuin jehovantodistajat, mormoonit tai muslimit.

        Sekä minä että moni muu olemme sinulle jo kyllkiksi osoittaneet erheesi ja Raamatunpaikat jotka kumoavat nuo sokeudessasi esittämäsi irtobongailut. Sinulta ei siis puutu tietoa siitä miten asiat OIKEASTI ovat, vaan sinulta puuttuu parannuksenteko. En viitsi enkä jaksa väitellä loputtomiin kaikenlaisten lahkolaisten ja harhaoppisten kanssa kun olen kerran tai kahdesti asian selittänyt, -vain sen takia että teidän harhaoppisten koko olemisenne perustuu siihen ettette sulje suutanne. Kas, Saatanalta ja hänen lapsiltaan ei puhe ja väitteet lopu.

        Kristillisyyden asiassa meillä ei ole mitään tekemistä toistemme kanssa niin kauan kuin pysyt jehovantodistaja-opissasi.

        Sekä minä että moni muu olemme sinulle jo kyllkiksi osoittaneet erheesi ja Raamatunpaikat jotka kumoavat nuo sokeudessasi esittämäsi irtobongailut.
        ___________
        Sinä et ole koskaan osoittanut mitään vaan olet tuonut esiin kirkon itse väsäämiä
        kirjoituksia vaikka sinulle itsellesi on tuotu Raamatullisia perusteita.


      • EvLut kirjoitti:

        Mitä varten sinä nyt taas sitä rupeat kyselemään? Onko jokin muuttunut katsantokannassasi?

        Minähän olen ennenkin snaonut että kieltäessäsi kolmiyhteyden, suljet itsesi kristikunnan ulkopuolelle. Olet ihan yhtä "kristitty" kuin jehovantodistajat, mormoonit tai muslimit.

        Sekä minä että moni muu olemme sinulle jo kyllkiksi osoittaneet erheesi ja Raamatunpaikat jotka kumoavat nuo sokeudessasi esittämäsi irtobongailut. Sinulta ei siis puutu tietoa siitä miten asiat OIKEASTI ovat, vaan sinulta puuttuu parannuksenteko. En viitsi enkä jaksa väitellä loputtomiin kaikenlaisten lahkolaisten ja harhaoppisten kanssa kun olen kerran tai kahdesti asian selittänyt, -vain sen takia että teidän harhaoppisten koko olemisenne perustuu siihen ettette sulje suutanne. Kas, Saatanalta ja hänen lapsiltaan ei puhe ja väitteet lopu.

        Kristillisyyden asiassa meillä ei ole mitään tekemistä toistemme kanssa niin kauan kuin pysyt jehovantodistaja-opissasi.

        Sekä minä että moni muu olemme sinulle jo kyllkiksi osoittaneet erheesi ja Raamatunpaikat jotka kumoavat nuo sokeudessasi esittämäsi irtobongailut.
        ___________
        Sinä et ole koskaan osoittanut mitään vaan olet tuonut esiin kirkon itse väsäämiä
        kirjoituksia vaikka sinulle itsellesi on tuotu Raamatullisia perusteita.


      • EvLut kirjoitti:

        Mitä varten sinä nyt taas sitä rupeat kyselemään? Onko jokin muuttunut katsantokannassasi?

        Minähän olen ennenkin snaonut että kieltäessäsi kolmiyhteyden, suljet itsesi kristikunnan ulkopuolelle. Olet ihan yhtä "kristitty" kuin jehovantodistajat, mormoonit tai muslimit.

        Sekä minä että moni muu olemme sinulle jo kyllkiksi osoittaneet erheesi ja Raamatunpaikat jotka kumoavat nuo sokeudessasi esittämäsi irtobongailut. Sinulta ei siis puutu tietoa siitä miten asiat OIKEASTI ovat, vaan sinulta puuttuu parannuksenteko. En viitsi enkä jaksa väitellä loputtomiin kaikenlaisten lahkolaisten ja harhaoppisten kanssa kun olen kerran tai kahdesti asian selittänyt, -vain sen takia että teidän harhaoppisten koko olemisenne perustuu siihen ettette sulje suutanne. Kas, Saatanalta ja hänen lapsiltaan ei puhe ja väitteet lopu.

        Kristillisyyden asiassa meillä ei ole mitään tekemistä toistemme kanssa niin kauan kuin pysyt jehovantodistaja-opissasi.

        "Minähän olen ennenkin snaonut että kieltäessäsi kolmiyhteyden, suljet itsesi kristikunnan ulkopuolelle."

        Kolmiyhteys on täysin keinotekoinen harhaoppi, jonninjoutavaa sanaleikkiä koko roska!


      • George_L kirjoitti:

        "Kyllä sanoo.

        Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;"

        - Itse asiassa ei sano.

        "Herra, meidän Jumalamme, Herra on *YKSI* ainoa"

        - Tuo sana yksi ei vain tarkoita yhtä kappaletta, vaan yhtenäisyyttä, aivan kuten Raamattu puhuu miehestä ja naisesta yhtenä lihana. Avaan tätä asiaa joskus laajemmin...

        Heprean ja kreikan kielessä on eri "yksi/ykseys" sanoja - numeerinen ykseys (yksi henkilö tai asia) ja yksi joka tarkoittaa kokonaista, yhtenäisyyttä, yhteyttä (ilman että se olisi yksi kappale), ja Jumalasta ei koskaan käytetä sitä heprean sanaa, joka tarkoittaa absoluuttisesti yhtä kappaletta.

        Tässäkin kohdassa Jeesus ei puhu yhdestä kappaleesta, vaan yhdestä yhtenäisyydestä:

        "Mutta en Minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat Minuun, että he kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin Sinä, Isä, olet Minussa ja Minä Sinussa, että hekin Meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että Sinä olet Minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka Sinä Minulle annoit, Minä olen antanut heille, että he olisivat YHTÄ, niinkuin Me olemme YHTÄ - Minä heissä, ja Sinä Minussa - että he olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että Sinä olet Minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin Sinä olet Minua rakastanut. "

        Miten Jeesuksen seuraajat voivat olla YKSI, kun heitä on kuitenkin paljon? Miten Jeesus ja Isä voivat olla yksi, vaikka ovat kaksi eri persoonaa?

        "Alkuseurakunta ei esim. tietenkään tuntenut tuota kolminaisuusoppia"

        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.

        Joh 17:3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Joh 17:3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Tuokaan ei kumoa Jeesuksen ja Pyhän Hengen erillistä persoonaa ja jumaluutta, ja osallisuutta jumaluuteen. Kolmiykseys tarkoittaa vain sitä, että nämä kolme persoonaa ovat niin täydellisessä samanmielisyydessä, yhtenäisyydessä ja harmoniassa keskenään, että he ovat yksi jakamaton ykseys.

        Tuossa Joh 17:3 vain korostetaan sitä Isän suuruutta ja auktoriteettia Poikaan nähden, kuten myös:

        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin Itse Poikakin alistetaan Sen valtaan, joka on alistanut Hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa." [1. Kor. 15:28]


      • pertsa2012 kirjoitti:

        George sanoi :
        - Eivät oppina, doktriinina, joksi se myöhemmin muodostettiin, vaan heillä se perustui käytännön kokemukseen ja tietoisuuteen asiasta. He olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, sijaisella jonka Jeesus lähetti tilalleen, he tunsivat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se käy Raamatusta ilmi.
        ____________
        Kuten tiedämme mekin.
        __
        Me tiedämme Jeesuken olevan Jumalan Poika :

        5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
        Markus :
        14:61Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "OLEN; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."
        __
        mutta kolminaisuusteoria ei hyväksy kolmen entiteettinsä erisuuruutta mutta
        Raamattu kyllä sen tekee.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.
        ___
        Tuossa on kaikki mitä olen kolminaisuudesta löytänyt Raamatun kertomana :

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61

        "mutta kolminaisuusteoria ei hyväksy kolmen entiteettinsä erisuuruutta mutta
        Raamattu kyllä sen tekee."

        Viittatko tällä tarkalleen mihin? Jonkin uskontunnuksen sisältöön?


      • George_L kirjoitti:

        "mutta kolminaisuusteoria ei hyväksy kolmen entiteettinsä erisuuruutta mutta
        Raamattu kyllä sen tekee."

        Viittatko tällä tarkalleen mihin? Jonkin uskontunnuksen sisältöön?

        Noista kopioista selviää kolminaisuusteorian historia.
        Minä pitäydyn vain ja ainoastaan kirjoitusten jakamassa tiedossa ja ainoastaan
        raamatussa lähteenä.
        ____________
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61

        Tuosta yo. linkistä selviää se mitä Raamatullisesti voimme tietää kolminaisuusteoriasta ja varsinkin sen kritiikistä.
        Raamattu tuomitsee tuon teorian mitä jyrkimmin.
        Itse pitäydyn Raamatullisen tietämyksen puitteissa sitä kunnioittaen ja hylkään
        kaiken muun sen rinnalla.

        §§§§§§§§§§§§§§
        Alkuseurakunta ei tuntenut minkäänlaista kolminaisuusoppia ja ensimmäisenä käsitettä käytti Tertullianus
        200 - luvulla.
        Laajemmin asiaa käsiteltiin Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jossa pohdittiin Jeesuksen Kristuksen
        olemusta "syvällisemmin."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

        375 jKr. aloitettiin enkelien ja kuolleitten pyhimysten palvonta.

        Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381 taas käsiteltiin erityisesti Pyhää Henkeä. Konstantinopolissa kolminaisuusoppia täsmennettiin siten, että jumaluudessa on kolme persoonaa, jotka ovat yksi ja sama entiteetti, yksi täydellisyys, yksi Jumala.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Toinen_eku ... lliskokous
        Luopumus alkoi jo apostolien aikana ja kirkollinen lahottajasieni on vaikuttanut aikoihin ja lakiin näihin päiviin asti.
        §§§§§§§§§§§§
        Vuonna 451 pidetyssä Khalkedonin yleisessä kirkolliskokouksessa kolminaisuusoppi hyväksyttiin lopullisesti.
        §§§§§§§§§§§§
        378 jKr. roomalainen piispa Damascus peri keisarilta uskonnollisena johtajana Pontifex Maximum ja Vicarius Christi arvonimet. Näin Rooman paavin istuimesta tuli Baabelista alkaneen ylipappi kultin perillinen. Tästä lähtien kaikilla Rooman piispoilla(paaveilla) on ollut nämä arvonimet. Heti kun Damascuksesta oli tullut Pontifex Maximum tulivat Rooman katoliseen kirkkoon babylonialaiset seremoniat hallitsevaan asemaan ja myös muiden pakanauskontojen oppikäsityksiä alkoi tulla sisälle Rooman kirkkoon.
        §§§§§§§§§§§§
        381 jKr. alkoivat epäviralliset rukoukset neitsyt Marialle Jumalan äidille ja taivaan kuningattarelle.


      • George_L kirjoitti:

        "mutta kolminaisuusteoria ei hyväksy kolmen entiteettinsä erisuuruutta mutta
        Raamattu kyllä sen tekee."

        Viittatko tällä tarkalleen mihin? Jonkin uskontunnuksen sisältöön?

        Tuosta näet että teoria pitää kaikkia kolminaisuuden entiteettejä saman suuruisina ja tuo on suuri eksytys Raamatullisesta vinkkelistä katsottuna.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi


    • CheckThisOu

      Johan tuo nimimerkkisikin kertoo onko heillä Jumalaa vai ei? Uskoon Jeesukseen on sisällyttävä tottelevaisuus ? Ja määritelläänkö se tässä nimim.Valitettavasti ?Johannes 3:36 http://raamattu.fi/1992/Joh.3.html#o8

      • kirjaimellisesti

        Jumala ja Jeesus ovat eri henkilöitä Raamatussa. Pitääkö uskoaJumalaa vai Jeesusta? Eroa nimittäin on.


      • alkeet.haltuun

        Ensinnäkään Jumala ei ole henkilö ja toisekseen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.


      • kirjaimellisesti

        Mikäs Jumala on? Ja miten Jeesus voi (Raamatun mukaan) istua Isän Jumalan oikealla puolella kun tuomitsee ihmisiä?


      • halkeeAttu
        alkeet.haltuun kirjoitti:

        Ensinnäkään Jumala ei ole henkilö ja toisekseen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Joka istuu itsensä oikealla puolella PH yläpuolellaan.


      • alkeet.haltuun
        kirjaimellisesti kirjoitti:

        Mikäs Jumala on? Ja miten Jeesus voi (Raamatun mukaan) istua Isän Jumalan oikealla puolella kun tuomitsee ihmisiä?

        Joh. 4:24 "Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Hänellä on kirkkauden olemus: "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla..." (Hebr. 1:3a).


      • kirjaimellisesti
        alkeet.haltuun kirjoitti:

        Joh. 4:24 "Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Hänellä on kirkkauden olemus: "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla..." (Hebr. 1:3a).

        Et vastannut kysymykseen miten Jeesus voi istua Isän Jumalan oikealla puolella kun tuomitsee ihmisiä.


      • alkeet.haltuun
        kirjaimellisesti kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen miten Jeesus voi istua Isän Jumalan oikealla puolella kun tuomitsee ihmisiä.

        Koska Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme eri persoonaa tekevät eri asioita olemalla yhdessä Jumala.


      • kirjaimellisesti
        alkeet.haltuun kirjoitti:

        Koska Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme eri persoonaa tekevät eri asioita olemalla yhdessä Jumala.

        Ei oikein luonnu tuollainen selitys tuohon kohtaan. Henget eivät istu missään järjestyksessä, hahmot istuu ja tuo kohta kertoo selvästi hahmosta joka istuu nimenomaan toisen hahmon oikealla puolella. Myös jos Jumala loi miehen omaksi kuvakseen niin silloin Jumalallakin on hahmo.


      • kirjaimellisesti kirjoitti:

        Ei oikein luonnu tuollainen selitys tuohon kohtaan. Henget eivät istu missään järjestyksessä, hahmot istuu ja tuo kohta kertoo selvästi hahmosta joka istuu nimenomaan toisen hahmon oikealla puolella. Myös jos Jumala loi miehen omaksi kuvakseen niin silloin Jumalallakin on hahmo.

        Henget voivat ottaa myös itselleen hahmon. Niin pahat kuin hyvät henget.


      • naurunpaikka kirjoitti:

        Henget voivat ottaa myös itselleen hahmon. Niin pahat kuin hyvät henget.

        Onko sinulla esimerkkiä tästä sanotaan nyt vaikka sadan viime vuoden ajalta?


    • §§§§§§§§§§
      Meidän tarvitsee periaatteessa tarkastella VAIN sitä mitenkä ihminen suhtautuu aikamme homoseksuaalisiin ilmiöihin ja se joka niitä puolustelee kapinoi kirjoituksia
      vastaan ja siten ei uskova voi tehdä ,mutta liberaali voi.
      §§§§§§§§§§

      • JUST!!! Millään muulla ei ole mitään väliä!!!


      • Aivot.Hoi kirjoitti:

        JUST!!! Millään muulla ei ole mitään väliä!!!

        Ei tarvita tuo kertoo ihmisen suhteen Jumalan sanaan ja sitä kautta Jumalaan.


      • naurunpaikka kirjoitti:

        Ei tarvita tuo kertoo ihmisen suhteen Jumalan sanaan ja sitä kautta Jumalaan.

        Se on aika lyhyt ja ytimekäs tuo Pertsan evankeliumi.


      • Aivot.Hoi kirjoitti:

        Se on aika lyhyt ja ytimekäs tuo Pertsan evankeliumi.

        Lyhyestä virsi kaunis 🙂


    • Eli vapautta kannattavat ovat sinusta "vääräuskoisia"?????

    • Eli vapautta kannattavat ovat sinusta "vääräuskoisia"?????

    • Eli vapautta kannattavat ovat sinusta "vääräuskoisia"?????

      • kerros.mummo

        Vapautta mihin?


      • kerros.mummo kirjoitti:

        Vapautta mihin?

        Ovatko liberaalit Jumalan lapsia? Jos Jumala on olemassa, hän miljardien galaksien luojana, kaikkivaltiaana ja kaikesta päättävänä on ilmeisesti vahän vahvemmilla päättämään kuka on hänen lapsensa kuin palstan fundikset.

        Meidän kotigalaksimme on muuten linnunrata joka on pyörryttävän suuri jo sellaisenaan kun sitä tiirailee kaukoputkella.


      • sage8 kirjoitti:

        Ovatko liberaalit Jumalan lapsia? Jos Jumala on olemassa, hän miljardien galaksien luojana, kaikkivaltiaana ja kaikesta päättävänä on ilmeisesti vahän vahvemmilla päättämään kuka on hänen lapsensa kuin palstan fundikset.

        Meidän kotigalaksimme on muuten linnunrata joka on pyörryttävän suuri jo sellaisenaan kun sitä tiirailee kaukoputkella.

        Jumala kerroo Raamatussa ketkä ovat Hänen lapsiaan. Sieltä voit lukea kuuluuko Jumalan sanaa pilkkanaan pitävät liberaalit siihen joukkoon.


      • naurunpaikka kirjoitti:

        Jumala kerroo Raamatussa ketkä ovat Hänen lapsiaan. Sieltä voit lukea kuuluuko Jumalan sanaa pilkkanaan pitävät liberaalit siihen joukkoon.

        Eli halusta vapauteen on sinun mielestäsi tehty synti?


      • mummomuori kirjoitti:

        Eli halusta vapauteen on sinun mielestäsi tehty synti?

        Halu vapauteen Jumalan sanasta sitä vääristelemällä on todellakin synti.


      • naurunpaikka kirjoitti:

        Halu vapauteen Jumalan sanasta sitä vääristelemällä on todellakin synti.

        Pyyhkikäämme Raamatusta siis seuraavat liberalistiset kohdat…

        Luuk. 4:18
        "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

        Gal. 5:1
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        Gal. 5:13
        Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

        1Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

        1Kor. 8:9 Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne koidu heikoille loukkaukseksi.


      • mummomuori kirjoitti:

        Pyyhkikäämme Raamatusta siis seuraavat liberalistiset kohdat…

        Luuk. 4:18
        "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

        Gal. 5:1
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        Gal. 5:13
        Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

        1Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

        1Kor. 8:9 Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne koidu heikoille loukkaukseksi.

        Mitä yrität sanoa?


      • mummoilkeili
        naurunpaikka kirjoitti:

        Mitä yrität sanoa?

        Itse uskon, että mummomuori tarkoitti jotain ilkeää ja ivallista. Mummomuori ei hoksaa, että Jumala näkee hänen sydämensä tilan kuinka paljon siellä onkaan ivaa, ilkeyttä ja pahansuopaisuutta aitoja uskovaisia kohtaan.


      • mummoilkeili kirjoitti:

        Itse uskon, että mummomuori tarkoitti jotain ilkeää ja ivallista. Mummomuori ei hoksaa, että Jumala näkee hänen sydämensä tilan kuinka paljon siellä onkaan ivaa, ilkeyttä ja pahansuopaisuutta aitoja uskovaisia kohtaan.

        Ainahan se.....


      • mummoilkeili kirjoitti:

        Itse uskon, että mummomuori tarkoitti jotain ilkeää ja ivallista. Mummomuori ei hoksaa, että Jumala näkee hänen sydämensä tilan kuinka paljon siellä onkaan ivaa, ilkeyttä ja pahansuopaisuutta aitoja uskovaisia kohtaan.

        Jos vapaus on kerran niin paha asia, niin eikö kannattaisi sinun poistaa Raamatusta noita kohtia? Et silloin olisi Jeesuksen kanssa ristiriidassa?


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        Jos vapaus on kerran niin paha asia, niin eikö kannattaisi sinun poistaa Raamatusta noita kohtia? Et silloin olisi Jeesuksen kanssa ristiriidassa?

        Sinä ja kaltaisesi homottajat hyppäätte sujuvasti kaikkien teille epämieluisin kohtien yli.
        Mutta olen kuullut, että teille ollaan tekemässä omaa homo-raamattua mistä nuo kohdat on poistettu.


      • Vapaus.mihin
        mummomuori kirjoitti:

        Pyyhkikäämme Raamatusta siis seuraavat liberalistiset kohdat…

        Luuk. 4:18
        "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

        Gal. 5:1
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        Gal. 5:13
        Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

        1Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

        1Kor. 8:9 Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne koidu heikoille loukkaukseksi.

        Nuoko on niitä jakeita, jotka poistaa liberaalien Raamatusta Jumalan käskyt?

        Älä tapa. (siispä voitte hyvillä mielin kannattaa aborttia, koska ette suostu kantamaan vastuuta seksuaalisesta käyttäytymisestänne; ja eutanasiaa, koska ette todellisuudessa usko ja luota Jumalaan vaan olette itse oman elämänne herroja ja rouvia)

        Älä tee huorin.

        Älä varasta. (siispä voitte vailla tunnontuskia kannattaa yksityisomaisuuden sosialisointia)

        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. (siispä voitte sivutolkulla herjata ja parjata nimeltä mainiten, itse nimettömyyden suojista, hyviä kristittyjä jotka kunnioittavat Jumalan lakia ja sitä opettavat)

        Älä himoitse mitään, mikä lähimmäisellesi kuuluu. (voitte katumattomina jatkaa elämäänne lihanhimoissa himoiten toisen omaa ja täynnä vihaa, kaunaa ja kateutta itseänne parempiosaisia kohtaan)

        Mitä liberaalien vapaus on muuta kuin sitä, että vapaus on pahuuden verhona?


      • Vapaus.mihin kirjoitti:

        Nuoko on niitä jakeita, jotka poistaa liberaalien Raamatusta Jumalan käskyt?

        Älä tapa. (siispä voitte hyvillä mielin kannattaa aborttia, koska ette suostu kantamaan vastuuta seksuaalisesta käyttäytymisestänne; ja eutanasiaa, koska ette todellisuudessa usko ja luota Jumalaan vaan olette itse oman elämänne herroja ja rouvia)

        Älä tee huorin.

        Älä varasta. (siispä voitte vailla tunnontuskia kannattaa yksityisomaisuuden sosialisointia)

        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. (siispä voitte sivutolkulla herjata ja parjata nimeltä mainiten, itse nimettömyyden suojista, hyviä kristittyjä jotka kunnioittavat Jumalan lakia ja sitä opettavat)

        Älä himoitse mitään, mikä lähimmäisellesi kuuluu. (voitte katumattomina jatkaa elämäänne lihanhimoissa himoiten toisen omaa ja täynnä vihaa, kaunaa ja kateutta itseänne parempiosaisia kohtaan)

        Mitä liberaalien vapaus on muuta kuin sitä, että vapaus on pahuuden verhona?

        ”Älä tapa.”
        Tappaminen on väärin, se on jopa silloin väärin, kun siihen käsketään. Joidenkin mielestä tappaminen on oikein sotatilanteessa, riippumatta siitä kuka tai mikä taho antaa käskyn siihen. Samoin se on luvallista, jos kokee puolustavansa jotain tärkeää.

        ”Älä tee huorin.”
        Älä petä puolisoasi, älä petä millään tasolla.

        ”Älä varasta. (siispä voitte vailla tunnontuskia kannattaa yksityisomaisuuden sosialisointia)”
        :D Ei sosialismilla on tuotakaan tarkoiteta. Mutta liberaaliin ajatteluun kuuluu oikeus yksityisomistukseen, sekä yksilön vapauteen. Mutta – sitä omaisuutta ei saa varastaa muilta, eli kaikenlaiset petokset, hujaukset, riistäminen jne. on kiellettyä, sillä se on jo varastamista.

        ”Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.” (siispä voitte sivutolkulla herjata ja parjata nimeltä mainiten, itse nimettömyyden suojista, hyviä kristittyjä jotka kunnioittavat Jumalan lakia ja sitä opettavat).

        Tässä kyllä olen eri mieltä. Taitaa olla, että tällä palstalla eniten kuvaamiasi vääryyksiä tekevät nyt uskovina itseään pitävät? Kuten tästäkin ketjusta tulee esille.

        ”Älä himoitse mitään, mikä lähimmäisellesi kuuluu.” (voitte katumattomina jatkaa elämäänne lihanhimoissa himoiten toisen omaa ja täynnä vihaa, kaunaa ja kateutta itseänne parempiosaisia kohtaan)

        Niin, tämä oikeastaan kuuluu tuohon ”Älä varasta” kohtaan, sillä toisen omaisuuden huijaaminen, petoksen kautta hankittu omaisuus sekä kateuden ja katkeruuden myötä kasvava viha sitä kohtaan, jolla on ”paremmat” talot, autot tai työpaikat.
        Vaatimus oikeudenmukaisuuteen ei kumpua mistään vihasta tai kateudesta. Se jolla on enemmän, antaa myös enemmän yhteiseen hyvään. Muistat varmaan Jeesuksen vertauksen kahdesta ihokkaasta?

        Liberaalin vastakohta on totalitaarisuus. Joten kun vastustat vapautta, niin oletko tullut miettineeksi sitä, että puolustat silloin totalitaarisuutta?


      • korjausliike

        "Joten kun vastustat vapautta, niin oletko tullut miettineeksi sitä, että puolustat silloin totalitaarisuutta?"

        Liberaalisuus on ihmiskeskeistä humaania vapautta syntiin ja pahuuden tuottamiseen, mutta usko on Kristuskeskeistä sellaista vapautta, jonka Jumala ihmiselle antaa.


      • Tämä.on.vapautta
        korjausliike kirjoitti:

        "Joten kun vastustat vapautta, niin oletko tullut miettineeksi sitä, että puolustat silloin totalitaarisuutta?"

        Liberaalisuus on ihmiskeskeistä humaania vapautta syntiin ja pahuuden tuottamiseen, mutta usko on Kristuskeskeistä sellaista vapautta, jonka Jumala ihmiselle antaa.

        Totta. Lihallisessa mielessään elävä päätyy jatkuvasti vääriin päätelmiin. Kysymys onkin siitä elääkö ihminen Kristuksessa vai elääkö hän lihallisen mielensä vallassa. Kuinka siis liberaali, kristityksi itseään sanova, voisi elää Kristuksessa, jos hän ei edes tunnusta Kristuksen ruumiillista ylösnousemusta? Ei mitenkään, koska hän elää edelleen synneissään ja syntiluontonsa sanelemissa järjen päätelmissä, jotka ovat virheellisiä.

        Kol. 3:1. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.

        2. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

        3. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;

        4. kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

        5. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,

        6. sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,

        7. ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.

        Elämä Kristuksessa edellyttää sitä Pyhän Hengen antamaa oivallusta, että me olemme yhdessä Kristuksen kanssa ristiinnaulitut, kuolleet, mutta myös kuolleista herätetyt elääksemme Jumalalle otollista elämää jo tässä ajassa. Se on todellista vapautta, koska siinä katkaistaan synnin orjuuttavat kahleet.


    • Onko joku täällä mahtanut nähdä nimensä tässä mystisessä "kirjassa"?

    • eiliberaali

      Liberaalit ovat liberaaleja jotka muuntavat Jumalan Sanan mieleisekseen ja palvovat jotain outoa "minun jumalaani" kuten naispapit lähes jatkuvasti toistelevat. Tälle "minun jumalalle" sitten määritetään sinänsä ihan kivoja ominaisuuksia ja ihmisen ja runouden kannalta aivan mahtavia ominaisuuksia, joista jatkuva ja vastikkeeton armahtaminen on varmaan niitä suositumpia.

      Kyseessä on samasta ilmiöstä, mistä puhutaan vanhassa Testamentissa, että israelilaiset alkoivat tehdä tiesmistä ns. kotijumalia, joilla myöskin oli aivan ylivertaisia ominaisuuksia verrattuna kiivaaseen Israelin Jumalaan, Jahveen.

      • No, sinä olet sitten mielessäsi luonut kuvitteellisen "liberaalin", jolle annat haluamiasi ominaisuuksia.


    • Jipk

      Luterilaisen evankeliumiyhdistyksen entinen toiminnanjohtaja 20-luvulta, Kauko Veikko Tamminen sanoi elämänkirjasta jotenkin näin. Kasteessa Jumala kirjoittaa nimemme elämänkirjaan. Kun Isä huomaa tämän lapsensa olevan pitkään poissa kotoaan, pitämättä yhteyttä häneen, kirjoittaa Isä lyijykynällä elämänkirjassa olevan lapsensa nimen perään kysymysmerkin.
      Mikäli tämä lapsi sitten palaakin kotiin (oma huom. ehtoollisyhteyteen ja Sanan kuuloon), menee Jumala kiireesti avaamaan elämänkirjan ja kumittaa tuon kysymysmerkin pois lapsensa nimen perästä.
      Tämä on mielestäni hyvä, Pyhän Hengen innoittama kuvaus yhdistäen asian Luukkaan evankeliumin tuhlaajapoikavertaukseen.

      • Jipk

        Tai oikeastaan tuo kotiin palaaminen on sitä, että lapsi alkaa elää todeksi uskoa Jeesukseen, joka jo kasteessa on pantu alulle.


      • Kieltämättä kuvaus on hyvä.


      • kirkon.tiedottajalle
        mummomuori kirjoitti:

        Kieltämättä kuvaus on hyvä.

        Olet pelkkä vitsi.


      • aaaamen
        kirkon.tiedottajalle kirjoitti:

        Olet pelkkä vitsi.

        Aaaaamen!


    • Paavalikin sanoi, että "rakkaus on suurin" ja se ylittää jopa uskon ja toivon joten liberaalit ainakin tuon mukaan ovat rakkauden julistuksessaan Jumalan lapsia mutta jos Jumala on olemassa, hän lapsistaan päättää.

      • Jumala on se se, joka päättää. Vaatii vain nöyryttä tunnustaa se.


      • lue.Raamattua
        mummomuori kirjoitti:

        Jumala on se se, joka päättää. Vaatii vain nöyryttä tunnustaa se.

        Jumala on asian jo päättänyt ja olmoittanut sanassaan Raamatussa. Mutta kun Jumalan ilmoitukset eivät sinulle käy ;);)

        Kukaan ei todellakaan ole tietämättään Jumalan lapsi.


      • lue.Raamattua kirjoitti:

        Jumala on asian jo päättänyt ja olmoittanut sanassaan Raamatussa. Mutta kun Jumalan ilmoitukset eivät sinulle käy ;);)

        Kukaan ei todellakaan ole tietämättään Jumalan lapsi.

        Kyllä Jumalan päätöksen minulle käy. En vain usko, että sinäkään voi Jumalan puolesta päättää yhtään mitään!


    • yksinkertaista

      Liberaalit ovat liberaaleja, jotka tulkitsevat Jumalan Sanaa kukin oman mielensä ja syntiensä mukaan.

      Uskovat taasen ovat he, joilla on usko Jeesukseen Kristukseen ja elävät elämäänsä Jeesuksessa Kristuksessa evankeliumin ja lähimmäistyötä tehden. Liberaalia ohjaa liberaalit aatteet ja uskovaa ohjaa hänen sisimmässään asuva Pyhä henki.

    • ValheellinenSaastaisuus

      Liberaaliteologia on sisällöltään epäjumalan palvontaa.Liberaaliteologia ei ole Kristinuskoa vaan kapinaa Jumalan tahtoa vastaan. Liberaaliteologia on muuntuva eksytyksen harhaoppi, joka hyväksyy yhä enemmän uusia syntejä harjoitettavaksi liberaaliteologian saatanalllisella siunauksella. Mummomuori, tähän ei sinun kommenttia kaivata.

      • Jos Jumalalta voisi kysyä, ovatko liberaalit hänen lapsiaan hän voisi antaa oikean vastauksen mutta kun ei voi ktsyä niin ei voi.


      • sage8 kirjoitti:

        Jos Jumalalta voisi kysyä, ovatko liberaalit hänen lapsiaan hän voisi antaa oikean vastauksen mutta kun ei voi ktsyä niin ei voi.

        Raamatusta voit edelleenkin lukea ketkä ovat Jumalan lapsia.


      • En olisi koskaa saanut tietää koko teidän "liberaaliteologiastanne", ellette sitä täällä niin taajaan markkinoisi. Sen verran olen ottanut selvää, että nykyään se on vain leimakirves, jolla lyödään niitä, jotka eivät ole samaa mieltä kanssanne. Leiman saatatte laittaa vaikka konservatiiveille, jos eivät teidän mielennne mukaan ole.


    • " Ovatko liberaalit Jumalan lapsia? "

      Totta kai ovat. Helvetti on täynnä Jumalan lapsia. Ei Jumala lapsiaan väkisin kotiin kutsu.

      • Liberaali tarkoittaa vapautta kannattavaa. Sekö on nyt maailman suurin synti?


      • mummomuori kirjoitti:

        Liberaali tarkoittaa vapautta kannattavaa. Sekö on nyt maailman suurin synti?

        Meille on annettu Kristuksen vapaus, ja se on niin kuin UT sen ilmoittaa. Joka siitä poikkeaa, ei ole enää vapauden Tiellä, vaan on sitomassa itseään tuonelan pauloihin.


      • mummomuori kirjoitti:

        Liberaali tarkoittaa vapautta kannattavaa. Sekö on nyt maailman suurin synti?

        Käytännössä liberaali tarkoittaa valehtelijaa - kirjoituksia ei ole lupa vääristellä ja
        peräti "deletoida" tarkoittamaan jotakin muuta.

        Liberaalit ovat kääntäneet Jumalan armon irstaudeksi.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Käytännössä liberaali tarkoittaa valehtelijaa - kirjoituksia ei ole lupa vääristellä ja
        peräti "deletoida" tarkoittamaan jotakin muuta.

        Liberaalit ovat kääntäneet Jumalan armon irstaudeksi.

        Ettekö te kirotut ymmärrä mitä olette jo tähän mennessä tehneet??


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe