Miten saada uusia ystäviä?

ystäviäkaipaava

Pitkään jatkuneen pohdinnan tuloksena olen huomannut olevani yksinäinen. Olen naimisissa, minulla on kaksi lasta, tällä hetkellä opiskelen ammattikorkeakoulussa. Minulla on muutama ystävä ja kavereita, mutta suurimman osan ajastani joudun kuitenkin viettämään yksin.

Kun olen ystävieni tai tuttavieni kanssa esimerkiksi kahvilassa, he tapaavat monia tuttujaan matkalla ja kahvilassa, jotka tulevat moikkaamaan, sovitaan seuraavasta tapaamisesta jne. Kaverit näpläävät puhelintaan - koko ajan joku snäppää tai viestittelee. Mutta ei minulle.

Olen hieman ujo ja uusien ihmisten tapaaminen hermostuttaa minua. Viihdyn kuitenkin ihmisten seurassa ja uudet ihmiset kiinnostavat minua. Juttelen kyllä mielelläni ihmisille, olen iloinen, hymyilevä ja vitsailen paljon. Tästä aiheutuu etenkin miespuoleisten henkilöiden kanssa usein väärinymmärryksiä, sillä monet kuvittelevat minun flirttailevan. (En ainakaan tahallisesti..) Olen hoikka ja todella nuoren näköinen ja oloinen, minua jopa luullaan usein alaikäiseksi. (pyöreät kasvot hormonaalisen ehkäisyn aiheuttama ihon kukkiminen)

Opiskelujeni takia meillä ei ole ylimääräistä rahaa, jotta voisin aloittaa uusia harrastuksia. Koulukaverini ovat minua paljon nuorempia ja eri elämäntilanteessa, joten minusta tuntuu etten oikein kuulu joukkoon. En ole hiekkalaatikkoäiti ja vaikka rakastan lapsiani haluan joskus puhua jostakin muustakin kuin lapsistani tai naapurin lapsista. En ole myöskään uskovainen, joten seurakuntien äitikerhot eivät kiinnosta.

Mieheni on toisella paikkakunnalla töissä, joten hän on käytännössä kaiken aikaa poissa kotoa ja viikonloppuisin on usein niin väsynyt, ettei jaksa tehdä mitään. Hän on muutenkin aikalailla erakkoluonne ja viihtyy parhaiten yksinään (emme siis tee yhdessä juuri mitään tai käy kylässä). Meillä ei kummallakaan ole myöskään perhettä (vanhempia, sisaruksia ym.), joiden luona kyläillä tai joilta saada esim. lastenhoitoapua.

Minulla on koira, jonka kanssa lenkkeilen ja välillä käyn koirapuistossa. Tulee sama ongelma eteen, kuin toisten vanhempien kanssa. En jaksa puhua pelkästään koirastani tai siitä toisesta koirasta, joka siellä puistossa on.

Minulla siis on mies, muutama ystävä ja tuttavia. Mutta haluaisin saada uusia ystäviä/kavereita, ja mietin, miten se nykyään tapahtuu? Mistä on sopivaa puhua ihmisten kanssa? Säästä puhuminen tuntuu kovin teennäiseltä. Mitä voin tehdä, jotta ihmiset eivät ajattele minun yrittävän iskeä heitä?

Normaalisti puhun ihmisten kanssa esimerkiksi ajankohtaisista asioista, politiikasta, mielipiteistä ja mitä toisen elämään kuuluu.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

27

2220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin olen opiskelija, mutta siihen yhteneväisyydet loppuvat. Olen mies ja uskovainen. Itse olen lähinnä saanut ystäväni uskonnollisista piireistä ja yliopistolta. Sinua ei oikein seurakunnan tilaisuudet kiinnosta ja olet nainen sekä perheellinen äiti. Vaikea tapaus minun elämänkokemuksen kannalta, mutta yrittäisin opiskelupaikasta löytää niitä ystäviä. Puhuisin myös puolisolleni ja kysyisin olisiko hänellä jotain neuvoa asiaan. Etsisin jonkun halvan harrastuksen, jossa voisi vaikka viikonloppuna tavata sopivasti ihmisiä. Ehkä sinulla olisi viikonloppuna aikana löytää jotain uutta?

      • Mr.Tuomio

        Tietty sä oot kaikkee tota ja ton kaiken lisäks tä taidat olla surkimus?


      • kesäkurpitsankasvatus

        Satuin huomaamaan kirjoituksesi Faith.Hope.Love, ja ajattelin heti, että missähän asut? Helsingissä? Tampereella? Tytär, 3-kymppinen, muutti syksyllä Helsinkiin, ja käy kyllä seurakunnassa siellä, ja työssä käy. Mutta sanoi viimeksikin ,kun soiteltiin, että on vähän yksinäinen, kun ei ole tainnut seurakunnastaan löytää kavereita joitten kanssa voisi esim mennä jonnekin yhdessä. Niinku vapaalla.

        Hän on sosiaalinen, luova, osaa olla suuressa porukassa, harrastaa luonnossa liikkumista, soittamista (useampia ), valokuvaamista, jonkin verran reissaamista, miettii vielä opiskelupaikkoja, ja tietenkin on uskossa.
        En usko että hän sattuisi näkemään sun kirjoitusta täällä, mutta voisin vihjata, jos sinua kiinnostaisi kysyä häntä mukaan johonkin tapahtumaan esim, missä näkisi uusia ihmisiä, ja varmasti myös mikäli synkkaa niin ystäväksi sinulle.
        Sanoi vaan, että pääkaupunkiseudulla ihmiset ovat paljon "etäisempiä" jotenkin, maaseudulla avoimempaa.
        Varmaan ystäviä saa olla monenikäisiäkin. :) :)


      • kesäkurpitsankasvatus kirjoitti:

        Satuin huomaamaan kirjoituksesi Faith.Hope.Love, ja ajattelin heti, että missähän asut? Helsingissä? Tampereella? Tytär, 3-kymppinen, muutti syksyllä Helsinkiin, ja käy kyllä seurakunnassa siellä, ja työssä käy. Mutta sanoi viimeksikin ,kun soiteltiin, että on vähän yksinäinen, kun ei ole tainnut seurakunnastaan löytää kavereita joitten kanssa voisi esim mennä jonnekin yhdessä. Niinku vapaalla.

        Hän on sosiaalinen, luova, osaa olla suuressa porukassa, harrastaa luonnossa liikkumista, soittamista (useampia ), valokuvaamista, jonkin verran reissaamista, miettii vielä opiskelupaikkoja, ja tietenkin on uskossa.
        En usko että hän sattuisi näkemään sun kirjoitusta täällä, mutta voisin vihjata, jos sinua kiinnostaisi kysyä häntä mukaan johonkin tapahtumaan esim, missä näkisi uusia ihmisiä, ja varmasti myös mikäli synkkaa niin ystäväksi sinulle.
        Sanoi vaan, että pääkaupunkiseudulla ihmiset ovat paljon "etäisempiä" jotenkin, maaseudulla avoimempaa.
        Varmaan ystäviä saa olla monenikäisiäkin. :) :)

        Olen asunnut Helsingissä, mutta nyt asun Joensuussa. Opiskelen siellä ainakin kaksi vuotta ellen enemmän. Minulla on noin kolmekymmentä vuotiaita naistuttavia. Yhdellä on tänään syntymäpäivät. Hän on uskovainen.

        Kiitos tarjouksesta, mutta minulla on ystäviä. Yritin vain ilmaista tämän aloittajalle sitä, miten hän saisi ystäviä. Toivottavasti tyttäresi löytää ystäviä. :)


      • kurpitsanjne

        Kiitos vastauksestasi! Joensuu onkin kaunis kaupunki, ja ihmiset siellä paljon mutkattomampia kuin etelässä tai vaikka jossain päin hämettä.
        Olen iloinen puolestasi, ja varsinkin älä koskaan tee kompromisseja uskonasioitten kanssa, siis pidä uskonelämä tuoreena ja elävänä, oli vaikka kuinka houkuttelevia tarjoukset joskus mitä tulee vastaan.
        Opiskelupiireissä onkin ystäviä ja kavereita ympärillä runsaammin, sen jälkeen varmaan monille haastavampaa kun paikkakunta muuttuu, ja tupsahtaa jonnekin missä ei ennestään oikein ketään. Seurakunnat on kyllä paikkoja missä on yhteisten asioitten kanssa tekemisissä, jos ei sitten kovin pitkät välimatkat.
        Lämmintä kesää "siulle" vaan sinne itään! =)


      • kurpitsanjne kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Joensuu onkin kaunis kaupunki, ja ihmiset siellä paljon mutkattomampia kuin etelässä tai vaikka jossain päin hämettä.
        Olen iloinen puolestasi, ja varsinkin älä koskaan tee kompromisseja uskonasioitten kanssa, siis pidä uskonelämä tuoreena ja elävänä, oli vaikka kuinka houkuttelevia tarjoukset joskus mitä tulee vastaan.
        Opiskelupiireissä onkin ystäviä ja kavereita ympärillä runsaammin, sen jälkeen varmaan monille haastavampaa kun paikkakunta muuttuu, ja tupsahtaa jonnekin missä ei ennestään oikein ketään. Seurakunnat on kyllä paikkoja missä on yhteisten asioitten kanssa tekemisissä, jos ei sitten kovin pitkät välimatkat.
        Lämmintä kesää "siulle" vaan sinne itään! =)

        "Lämmintä kesää "siulle" vaan sinne itään! =)"

        Kiitos viestistäsi ja toivotuksesta. Nyt onkin television säätiedotusten mukaan Joensuun seudulle lämmintä luvassa! :) Tiistaina pitäisi mennä 25 astetta rikki ja torstaina.

        Lämmintä kesää myös Sinulle ja Jumalan siunausta!


      • kasvimaaltaterveiset

        Kiitos! :)
        Tulinkin vasta juuri kurpitsoita kastelemasta, ihanan lämmin ilma oli koko illan, ei juuri hyttysiäkään. Siunausta myös sinulle, ja kaikkeen johdatusta Taivaan Isältä, elämä kantaa!


    • Ghs

      Olen samassa tilanteessa oleva nainen. Miten saa yhteyttä? Voitko jättä meiliosoitteesi? Entä missäpäin asut?

    • Hei ap.

      Joskus on vaikeaa löytää samanhenkisiä ihmisiä, joiden kanssa ystävyys syvenee tuttavuudesta eteenpäin.
      Joskus yhteisiä intressejä ei löydy, joskus elämäntilanteet tai välimatkat jarruttavat ihmissuhteen kehittymistä.
      Itse ajattelen, että tärkeintä on olla sellaisisssa paikoissa avoimin mielin, joissa itse viihtyy. Olipa se taidenäyttely, konsertti, liikuntaharrastus tai mikä tahansa, se on jo omiaan jollain tavalla yhdistämään ihmisiä. On jotain yhteistä puhuttavaa ja mielenkiinnon kohdetta. Sen jälkeen, kun pääsee alkuun, on vain jollain tavalla pyrittävä ottamaan riski ja avattava itseään hieman enemmän kuin pinnallisten puheenaiheiden suhteen. Ja erityisesti kuunneltava toisia. Yleensä ihmiset tuntevat olonsa arvostetuksi, kun heiltä kysytään asioita. Kerrot puhuvasi kyllä esim. politiikasta, mutta voisitko kysyä toisilta heidän ajatuksiaan ja pyytää kertomaan lisää? Tai vaikka suosittelemaan esim luettavaksi jotain kirjaa tai neuvomaan mielipaikkaansa luonnon helmaan jne.
      Toki myös itsestään täytyy olla valmis kertomaan ja antamaan.

      Eräs tärkeä tapa monille löytää hyviä ihmissuhteita, on vapaaehtoistyö. Työskenteleminen itseään suuremman päämäärän eteen (oli se sitten vaikka ympäristötalkoot, eläinten hoito, vanhusten kaveri, mikä tahansa) yhdistää ihmisiä syvällisemmin.

      Toivon sinulle elämääsi avointa mieltä eri tilanteissa ja kohtaamisia, joista voit päästä ystävyyden tasolle.

      Merja, diakoni

      • Propagandamerja

        Piilokerjäystä seurakuntaan tekemään ilmaista työtä?


    • Helppo sanoa että harrastusten parista. Toisille ystävyyden luominen on vaan helpompaa.
      Itselle avioero ja muutto toiselle paikkakunnalle karsi ystävät ja tuttavat. Uusien hankkiminen on hankalaa. Töissä ja harrastuksissa tapaa ihmisiä mutta tuntuu että muilla on jo ystäviä eikä ne tarvitse lisää.

    • 123OuToLinTu123

      Samanlaisia ajatuksia. Olen äiti ja puoliso, minulla on useampi perheelinen sisarus. Ollaan uskonnollisia, on monenmonta vuotta osallistuttu vaikka minkäkaisiin tapahtumiin sen myötä. Käyn harrastuksissa, meillä on joitakin perhetuttuja. Kuljetan lapsia harrastuksissa joissa tapaan aikuisia, sekä lasten koulun kautta on monenlaista tapahtumaa joissa tavata aikuisia.

      Olen tietyssä määrin erakkoluonne, tarvin omaa henkilökohtaista aikaa paljon, mutta löytyy myös sosiaalinen ihmisläheinen luonne ja ikuinen kaipuu olla ihmisiä lähellä kuitenkin enkä ikinä pystyisi elämään yksin vaikka omaa aikaa tarvinkin.

      Olen jo kohta keski ikäinen, nuorekas, nuorten kanssa toimeen tuleva mutta myös itseä vanhempien ihmisten kanssa tykkään olla. Olen siis monissa piireissä ihmisten kanssa tekemisissä ja vanhemmiten päässyt suurimmasta ujoudestakin eroon. Juttelen mielellään ihmisten kanssa yms. Mutta silti, en omista yhtään ystävää. En ainoatakaan! Ei ketään kelle soittaa kun elämä potkii ja kaipaisi olkapäätä johon nojaisi. Ei ketään ketä pyytäisi kahville tai lenkille. Elämänvarrella on kyllä ollut lenkkikavereita, sekä somen kautta tutustunut muutamiin ihmisiin ja aikansa pidetty yhteyttä, ja aina itää toivon kipinä että löysinköhän ystävän. Mutta ei. Pikkuhiljaa yhteydenpito loppuu. Ja tuntuu että se lopettaja on aina se toinen osapuoli.

      Oon ajatellut että ehkä olen niin syvällinen ihminen etten vain osaa elää niinkuin valtaväestö ja jutella jostain säästä, sisustuksesta tai muodista kovin kauaa. Ei kiinostaa tollanen pintapuolinen jututstelu kuin hetken aikaa. Mietin mielessäni paljon syvenpiä jutunaiheita että ei varmaan monikaan jaksa sitten sellasta ja ystävyys lopahtaa.

      Oon jo lähes tyytynyt kohtalooni. Olen avioliitossa aika yksinäinen kun myös mies on pintapuolisempi eteenpäin menijä ja suurin osa perhetutuistamme on samanmoisia. Jos en tähän ikään mennessä ole löytänyt ystävää ja hengenheimolaista niin tuskimpa löytyykään. Silti on koko ajan valtavan syvä kaipuu löytää ihminen jonka kanssa vois tuntea hengenheimolaisuutta ja kenen kanssa on hyvä olla. Kadehdin välillä ihmisiä joilla on valtavasti tuttuja ja ystäviä ja voivat jakavaa keskenänsä kaikki asiat. Edes suvuistamme en ole löytänyt ystävää. Koen että kukaan kummankaan puolen suvussa ei kaipaa minua elämäänsä. Ja yhteydenpito on aina minun vastuulla.
      Ainut mistä huomaan saavani huomiota yrittämättä kovasti itse on miehet, mutta avioliitossa ollessani en halua läheiseksi miesten kanssa koska koen sen olevan väärin niinkauan kuin avioliitossa olen. Välillä tämä yhtälö tuntuu kyllä vaikealta. Vaikka ajattelen kyllä niinkin että haluaako ne miehetkään edes ystävyyttä vaan onko mielessä vain ja ainostaan joku muu.

      • yksinlaumassa

        Ihan kuin minun näppikseltä :) miten voi ollakin niin samanlainen elämäntilanne.


      • vuosimallia54

        Hei. Samat ongelmat täälläkin, eli vaikeus luoda oikeaa ystävyyttä muihin. Oikeastaan olen alkanut miettimään onko sellaista olemassakaan? Olenko vain alkanut kuvittelemaan että muilla on ystäviä ja haluamaan itsekin sellaista? Ja missä vaiheessa sellainen toive minuun tuli? Käyn harrastuksissa ja joskus siellä joudun kuuntelemaan muiden keskustelua ja sitä miten jotkut arvostelevat omia ystäviään aika ronskisti. Eivät toki kaikki arvostele, ainakaan muiden kuullen. Minulle onkin kehittynyt sellainen epävarmuus että haluaako kukaan oikeasti olla minun ystävä ja kuinka paljon minustakin selän takan puhutaan pahaa. Sitähän ei voi välttää. On otettava vain riski ja sitten joko onnistuu tai pettyy toiseen :)


    • Syvällinen54

      Hei, Olen vanhempi kuin sinä ja olen läpi elämäni kokenut olevani yksinäinen. Minulla on yksi ystävä, johon en täysin luota, joten hänenkin kanssa juttelu on pintapuolista ja enimmäkseen huumoropitoista.
      Koen että ystävälle pitää voida kertoa kaikkea mitä mielessä liikkuu.
      Minulla on perhe ja nuorin lapsista asuu kotona, lasten perheet käyvät paljon, koen että minulla on heille oma roolinsa.
      Tämä onkin johtanut siihen että minulla on myös miespuolisia ns.ystäviä, koska heitä ei naisista löydä. Miehet kai loppujen lopuksi haluavat jotain muuta, ja ysvyys loppuu kun siihen muuhun en ole valmis.. Monesti mietin mikä mussa on vikana? Olen huumorintajuinen, suht.hyvännäköinen, sosiaalinen, ja koulutettu nainen, mutta olen paljon yksin, kaipaan ystävää samantyyppisistä ihmisistä..olen 50 . Nuorekas ja hyvin pukeutuva..

      • Hei Syvällinen54!
        Ihan samat ajatukset ja tunnelmat minullakin. Olen 56 vuotias, sosiaalinen, nuorekas ja kaikinpuolin terve nainenja tunnen myös yksinäisyyttä arjessa. Kaipaan lenkkeily- ja harratuskaveria..mitä nyt milloin keksitään. Asun Kuopiossa ja haluaisin sinuun saada yhteyden, niin voisimme katsoa että johtaisiko tutustumisemme ystävyyteen.


    • entiedäenempää

      Ei tarvi olla uskovainen mennäkseen srk:n äiti-lapsi-kerhoon. Samaten esim. Mannerh. lastensuojeluliitto järjestää perhekahviloita monella paikkakunnalla. Ehkä niistä löytyy jotain toimntaa, johon voi osallistua lasten kanssa. Saa leikkikavereita lapsille ja juttukavereita itselle ja elämäntilanne on samantapainen.

      Meillä tutustuttiin sillä tavalla silloin joskus, mutta ne kaverisuhteet sitten hiipui, kun lapset kasvoi ja itse saatiin töitä.
      Nyt käyn joskus uimahallissa ja siellä ehkä voi jutustella jonkun kanssa.

      Aviomies on paras ystävä ja sukulaisten kanssa ollaan hillitysti tekemisissä. Facessa on hyvänpäiväntuttavia ja entisiä työ- ja opiskelukavereita. Kaipaan kyllä läheisempääkin naiskaveria, mutta eipä noita mistään ilmaannu enkä osaa sen paremmin neuvoa.

    • Nimimerkki62

      Hei
      Meitä on monia samassa tilanteessa ja vielä niinkin ettei ole enää puolisoa tahi lapsia.
      Olen hämeenlinnasta. Olisitko lähettyviltä

    • koiras_kans

      Agility?

    • matildamatti

      et laittanut paikkakuntaa. mutta täällä olisi 40v nainen vailla ystäviä myös, laita yhteystiedot, ehkä voisimme kirjoitella alkuun?

    • Komppaan

      Komppaan kaikki yhteisistä mielenkiinnon kohteista puhuneista. Onko sulla jotain, mistä sä oot intohimoinen? Tykkäätkö sisustuksesta, matkailusta, arkkitehtuurista, valokuvailusta, urheilusta, teknologiasta, videopeleistä, elokuvista, kirjoista, taiteesta? Onko jotain harrastusta, jonka aloittaminen kiinnostaisi? Kuvittelisin, että noiden kaikkien kautta pääsee tutustumaan ihmisiin ja mahikset, että on yhteistä puhuttavaa ja samanlaista elämänkatsomusta, on ehkäpä korkeammat kuin satunnaisia ihmisiä tavatessa.

      Koulussa mun mielestä myös tapaa ihmisiä, jos luokassa muodostuu jonkilainen porukka ja pyytää porukkaa esim. syömään päivän päätteeksi tai lounaalle.

      Lapset varmaan hemmetin hankalia aikataulullisista näkökulmista, mutta joskus varmaan vain pitää olla röyhkeä ja ottaa se oma aika, pyytää jotakuta kaitsijaksi siksi aikaa, kun itse lähtee hurvittelemaan, ja varautua myös siihen, että kaikki ei mee aina ihan suunnitelmien mukaan, mutta henkiin jää kuitenkin todennäköisesti.

    • Tungehanuriis

      Voi vit.. nauti vaa yhdestäkin ystävästä, jos sellaisen omaat. Koska niitä ei oo joka nurkan takana.
      Tai kasva vaikka isoksi, tai jotain... se on perkele elämää. Pitää sietää itseään, ilman että joku apina paijaa sua koko ajan.

      "Minulla on koira, jonka kanssa lenkkeilen ja välillä käyn koirapuistossa. "
      "Minulla siis on mies, muutama ystävä ja tuttavia. Mutta haluaisin saada uusia ystäviä/kavereita..."

      siis ei jumalauta... ja täällä se itkee....
      Sori, ei liikene myötätuntoa apinoille...

      Kaikki saatana nenän edessä, mutta mikään ei riitä.... varmaan nainen.. Kukaa muu oo noin pöljä..

    • KRG81

      Kaikilla on sama tilanne yksinäisyys. Laittaa puhelimen pois ja lähtee ulos kävelylle säännöllisesti ehkä ajatuskin alkaa raksuttamaan paremmin ilman puhelinta ja lenkillä voi tavata uusia ihmisiä mistä ei tiedä mitään.

    • sidos

      Itselleni on varmaan muodostunut yksinäisyys enempi tavaksi kuin murheeksi. Olen vaihtanut asuinpaikkaa monesti joten ystäviä ei siksikään ole ollut helppoa pitää tai saada lisää. Ainakin täällä Kanta-hämeessä ja varmasti muuallakin karsastetaan vieraita ihmisiä. Lapsuuden aikaiset muutamat ystävät ovat pysyneet ja ollaan pidetty yhteyttä vaikka asutaan eri paikoissa.

    • joomillaan

      Olen eronnut jo kymmenisen vuotta sitten ja sen myötä jäivät yhteiset ystävät etäisiksi. Olisi kiva saada ystäviä, joiden kanssa voisi mennä erilaisiin tapahtumiin. Olen jo 50 nainen, mutta kuitenkin sosiaalinen. Lapset ovat jo omillaan ja asun yksin. Ihan ok näköinenkin .

      • onnellinenseuraton

        taitaa mennä vähäsen seuran etsimiseksi; ymmärrän kyllä. kannattaa siksi ilmoittaa vaikka maakunta edes, jos paikkakuntaa ei viitsi..
        itsekin olen osittain asiallista seuraa vailla, mutten ystäviä lähtisi toiselta puolelta kotimaatamme hakemaan;-)
        töissä on seuraa, mutten vapaa-ajalla heidän kanssa ole tekemisissä, ja naapuria ei aina "kestä" seuramielessä.
        tsemppiä
        sopeutunut 50- mies


    • ystäviäkaipaava

      Kiitos kaikille vastanneille!

      Neuvonne olivat erittäin hyviä, mutta jonkin ajan kuluttua totesin, että yksinäisyyden tunteeni onkin ehkä jotakin muuta. Olin hyvin ahdistunut avioliitossani ja siksi ehkä vähän sulkeutunut. Mieheni oli hyvin dominoiva ja eristi minua ulkomaailmasta, halusi pitää kotona siivoamassa ja laittamassa ruokaa. En saanut oikeastaan nähdä kavereitani, jos näin heitä, mieheni käyttäytyi mustasukkaisesti ja vahti tekemisiäni. Hänellä oli myös satunnaisesti raivokohtauksia. Ahdistukseni kasvoi niin suureksi etten jaksanut enää. Päätin jättää 10 vuotta kestäneen suhteeni ja aloittaa alusta.

      Mieheni muutti pois heinäkuussa ja olen asunut lasten kanssa yksin nyt toista kuukautta. Pahalta tuntuu sanoa, mutta uskon, että kyseessä oli elämäni paras päätös. Nautin tästä vapaudesta, saan tehdä mitä haluan ja milloin haluan, minun ei tarvitse raportoida tai todistella tekemisiäni kenellekkään.

      Ystäviltäni olen saanut palautetta, että olen ollut paljon iloisempi ja avoimempi, enemmän oma itseni kuin vuosiin. Olen myös saanut uusia ystäviä ja koulutyöni on lähtenyt suorastaan lentoon. Lapset voivat hyvin, ei minkäänlaista oireilua, päiväkodista on tullut pelkkää positiivista palautetta. Lapset ovat ikäänkuin levollisempia ja rauhallisempia, mikä näkyy myös kotonakin.

      Entinen mieheni muutti toiselle paikkakunnalle ja kokee myös olevansa vapautuneempi ja onnellisempi. Lapsia hän tapaa joka toinen viikonloppu, mikä tuntuu sopivan tälle mainiosti. Olemme tällä hetkellä ystäviä, käymme kahvilla tai töissä, kun vien tai haen lapsia.

      Pointtinani oli, että uteliaat saavat tietää, miten tapaukseni päättyi, mutta ensisijaisesti halusin jakaa sen tänne herätelläkseni ajatuksia siitä, että johtuuko yksinäisyys todella siitä, että ystäviä ei ole tai niitä ei saa? vai onko kyse sittenkin jostain muusta? oman tunne-elämän lukosta tai kykenemättömyydestä tai haluttomuudesta muutokseen? Kokemus yksinäisyydestä. Kokemus hylkäämisestä ja kokemus kelpaamattomuudesta.

      Mielipiteitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe