Jos joku paljon vihaa aiheuttaa

FoolsGame

Jos joku aiheuttaa paljon vihaa, eikä muutu milloinkaan, ehkä ei kannata hänessä roikkua. Olethan ihminen itsekin, kuten hänkin ja pystyt kaikkeen samaan mihin hänkin, jos siten päättäisit aikaasi käyttää. Ole hyvä kaikille ja ole hyvä itsellesi. Jos et ole hyvä itsellesi, miten voisit olla muillekaan? Jätä se toisten piikittely ja ymmärrä että siinä kerrot vain itsestäsi. Jos ei neliö sovi ympyräreikään, älä sitä väkisin runno vaan anna olla. Jos annat asioiden olla, etkä kanna kaunaa, etkä pyri toisia alentamaan, et ole narsistikaan. Jokaisella on oikeus omaan, ihan henkilökohtaiseen iloon ja elämästä nauttimiseen, täysilläkin. Jos jatkuvasti mietit jotain henkilöä ja pelkkää tuskaa koet, niin tuhlaat vain aikaasi.

17

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ucxh

      Hyvin kirjoitettu!

      "Jokaisella on oikeus omaan, ihan henkilökohtaiseen iloon ja elämästä nauttimiseen, täysilläkin."

      Eikö tämä ole juuri sitä tervettä narsismia, itsestään terveesti välittämistä. Kannattaa miettiä, millainen ihminen pohjattomasti vihaakaan sitä muiden tervettä minää.

    • kiitän.neuvosta

      "Jos jatkuvasti mietit jotain henkilöä ja pelkkää tuskaa koet, niin tuhlaat vain aikaasi", kirjoitat ja se on tietenkin totta, ja kun olet niin viisaasti ajatteleva, niin anna myös se tärkein neuvo, miten pääset ajattelemasta sitä henkilöä, joka tuskaa sinulle aiheuttaa ? Niin kauan kun tunnet sitä tuskaa, se tuo mieleesi sen aiheuttajan. Miten päästä siitä tuskasta eroon ? Aivoja ei saa napista kääntämällä off-asentoon. Jos tiedät tehoavan itsehoitokeinon, monen psykiatrin tulot romahtavat.

      • pohdittavaksitarkoitettu

        Pohdintaa nyt tässä. Jos on tahtoa, niin on myös halua. Ihastuessasi nyt kehen tahansa, narsu tai marsu, ajattelet hänestä kokoajan jotakin positiivista, vaaleanpunaiset lasit päässä näet hänet unelmiesi toteuttajana, jolla on kultainen taikasauva. Niin vain itsellesi uskottelet, vaikka todellisuudessa sauva on liian tynkä ja toimii huonosti, iho on kelmeä, rupinen, peffa roikkuu tai on liian leveä, hiukset olivatkin tekohiukset, ripset tekoripset tai botoxilla paranneltu sieltä ja täältä jne. Loit itsellesi kuvitelman jostakin, joka oikeasti onkin ihan arkinen ihminen.

        Miksi sitten ei osata purkaa tilannetta käyttäen samaa jo osaamaasi taktiikkaa. Siirrät järjestelmällisesti tuskasi taka-alalle, jos se tulee mieleesi, niin heti keksit itsellesi muuta ajateltavaa. Uusia kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia, joihin voi syventyä, kun tuskan tunne paukahtaa päälle. Tai jos pitää liikunnasta, niin silloin liikkumaan, kun tuska paukahtaa. Et suo ajatustakaan tuskalle, vaan korkeintaan ajattelet, että se kokemus vahvisti sinua ihmisenä. Samalla tavalla kuin teit kuvitelaman jonkun ihanuudesta, niin samalla tavalla teet kuvitelman tuskastasi, että sen oli vain tarkoitus vahvistaa. Ja kun ihastumistaktiikassa pyrit ajattelemaan häntä joka hetki, niin tässä irtaantumistaktiikassa pyrit ajattelemaan mahdollisimman vähän ja korvaamaan ikävän ajatuksen nopeasti jollakin positiivisella toiminnalla. Annat ajan kulua ja huomaat, että ensin tuska tuli mieleesi joka päivä, kohta enää kerran viikossa, sitten kerran kuukaudessa ja lopulta olet vapautunut koko taakasta.


      • pohdittavaksitarkoitettu kirjoitti:

        Pohdintaa nyt tässä. Jos on tahtoa, niin on myös halua. Ihastuessasi nyt kehen tahansa, narsu tai marsu, ajattelet hänestä kokoajan jotakin positiivista, vaaleanpunaiset lasit päässä näet hänet unelmiesi toteuttajana, jolla on kultainen taikasauva. Niin vain itsellesi uskottelet, vaikka todellisuudessa sauva on liian tynkä ja toimii huonosti, iho on kelmeä, rupinen, peffa roikkuu tai on liian leveä, hiukset olivatkin tekohiukset, ripset tekoripset tai botoxilla paranneltu sieltä ja täältä jne. Loit itsellesi kuvitelman jostakin, joka oikeasti onkin ihan arkinen ihminen.

        Miksi sitten ei osata purkaa tilannetta käyttäen samaa jo osaamaasi taktiikkaa. Siirrät järjestelmällisesti tuskasi taka-alalle, jos se tulee mieleesi, niin heti keksit itsellesi muuta ajateltavaa. Uusia kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia, joihin voi syventyä, kun tuskan tunne paukahtaa päälle. Tai jos pitää liikunnasta, niin silloin liikkumaan, kun tuska paukahtaa. Et suo ajatustakaan tuskalle, vaan korkeintaan ajattelet, että se kokemus vahvisti sinua ihmisenä. Samalla tavalla kuin teit kuvitelaman jonkun ihanuudesta, niin samalla tavalla teet kuvitelman tuskastasi, että sen oli vain tarkoitus vahvistaa. Ja kun ihastumistaktiikassa pyrit ajattelemaan häntä joka hetki, niin tässä irtaantumistaktiikassa pyrit ajattelemaan mahdollisimman vähän ja korvaamaan ikävän ajatuksen nopeasti jollakin positiivisella toiminnalla. Annat ajan kulua ja huomaat, että ensin tuska tuli mieleesi joka päivä, kohta enää kerran viikossa, sitten kerran kuukaudessa ja lopulta olet vapautunut koko taakasta.

        No itselle tuli tästä aiheesta mieleen tämä sivusto, joka käsittelee tätä tuska aihetta. Että edellisen kirjoittajan tapaan, tuskaan liittyen ehkä pohdittavaa löytyy täältäkin

        http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/OutPain.html

        Mutta joo, tää on tämmönen keskustelupalsta tämän aiheen parissa ja monillakin täälä olevilla on jonkinlainen henk. koht. kokemus asiasta jolloin toisinaan tulee palattua niihin vanhoihinkin tapahtumiin kulloisenkin aiheen tiimoilta ilman sen kummempia tunnekuohuja.

        Tähän kohtaan tekee mieli lainata hieman Vakniniakin, joka kuvaa näitä asioita prosessina, johon kuuluu monenlaisia vaiheita, joka alkaa lähemisestä ja päättyy anteeksiantamiseen ja unohtamiseen, mikä ei sekään tarkoita että ei enää muistaisi vaan enemmänkin juuri sellaista, ettei enää elä tunnetasolla asioita uudelleen. Hänen mukaansa

        "Kaikki vaiheet ovat ehdottoman välttämättömiä ja sinulle hyväksi. On pahaksi olla raivoamatta takaisin, olla syyttämättä niitä jotka syyttivät meitä, kieltää, teeskennellä ja pakoilla. Mutta on yhtä pahaksi meille, jos juutumme raivoomme. Pysyväisluontoinen sureminen on oman väärinkohtelumme jatkamista toisella tavoin."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

        Jäin vielä miettimään tuota aloituksen lausetta

        "Jos jatkuvasti mietit jotain henkilöä ja pelkkää tuskaa koet, niin tuhlaat vain aikaasi."

        Niin empä oikein tiedä, miten noita asioita pitäisi ajatella.

        Olettaisin, että jos ihminen kokee tuskaa niin tilanne on silloin aikas akuutti etten ole ihan varma siitäkään ohjeesta, että pitäsi vaan ajatella heti muita asioita ja jättää kokematta/ohittaa ne ikävät tunteet. Tiedetään, että jos tunteet tukahdetetaan/asioista ei saa puhua niin ne saattavat koteloitua mieleen/kehoon ja ilmetä erilaisia kipuina tai jopa sairastuttaa ihmisen tai esim. tukahdettu viha ryöpsähtää valloilleen ja kohdistua kokonaan toiseen ihmiseen.

        Vielä tulee mieleen erään Alice Millerin kirjan nimi "Murra vaikenemisen muuri", joka käsittelee erityisesti lapsuuden traumoja, mutta sopinee sloganiksi myös heille, jotka kokevat/ ovat kokeneet väkivaltaa suhteissaan.

        Tämänkin aihepiirin tiimoilta ihmisille tapahtuu paljon ikäviä asioita, joilla saattaa olla kauaskantoisia seurauksia ja joita ei voi vain sivuuttaa ajattelemalla/tekemällä positiivisia asioita.

        Tämmösiä ajatuksia ny tuli tähän kohtaan.


      • optimistijolla
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No itselle tuli tästä aiheesta mieleen tämä sivusto, joka käsittelee tätä tuska aihetta. Että edellisen kirjoittajan tapaan, tuskaan liittyen ehkä pohdittavaa löytyy täältäkin

        http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/OutPain.html

        Mutta joo, tää on tämmönen keskustelupalsta tämän aiheen parissa ja monillakin täälä olevilla on jonkinlainen henk. koht. kokemus asiasta jolloin toisinaan tulee palattua niihin vanhoihinkin tapahtumiin kulloisenkin aiheen tiimoilta ilman sen kummempia tunnekuohuja.

        Tähän kohtaan tekee mieli lainata hieman Vakniniakin, joka kuvaa näitä asioita prosessina, johon kuuluu monenlaisia vaiheita, joka alkaa lähemisestä ja päättyy anteeksiantamiseen ja unohtamiseen, mikä ei sekään tarkoita että ei enää muistaisi vaan enemmänkin juuri sellaista, ettei enää elä tunnetasolla asioita uudelleen. Hänen mukaansa

        "Kaikki vaiheet ovat ehdottoman välttämättömiä ja sinulle hyväksi. On pahaksi olla raivoamatta takaisin, olla syyttämättä niitä jotka syyttivät meitä, kieltää, teeskennellä ja pakoilla. Mutta on yhtä pahaksi meille, jos juutumme raivoomme. Pysyväisluontoinen sureminen on oman väärinkohtelumme jatkamista toisella tavoin."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

        Jäin vielä miettimään tuota aloituksen lausetta

        "Jos jatkuvasti mietit jotain henkilöä ja pelkkää tuskaa koet, niin tuhlaat vain aikaasi."

        Niin empä oikein tiedä, miten noita asioita pitäisi ajatella.

        Olettaisin, että jos ihminen kokee tuskaa niin tilanne on silloin aikas akuutti etten ole ihan varma siitäkään ohjeesta, että pitäsi vaan ajatella heti muita asioita ja jättää kokematta/ohittaa ne ikävät tunteet. Tiedetään, että jos tunteet tukahdetetaan/asioista ei saa puhua niin ne saattavat koteloitua mieleen/kehoon ja ilmetä erilaisia kipuina tai jopa sairastuttaa ihmisen tai esim. tukahdettu viha ryöpsähtää valloilleen ja kohdistua kokonaan toiseen ihmiseen.

        Vielä tulee mieleen erään Alice Millerin kirjan nimi "Murra vaikenemisen muuri", joka käsittelee erityisesti lapsuuden traumoja, mutta sopinee sloganiksi myös heille, jotka kokevat/ ovat kokeneet väkivaltaa suhteissaan.

        Tämänkin aihepiirin tiimoilta ihmisille tapahtuu paljon ikäviä asioita, joilla saattaa olla kauaskantoisia seurauksia ja joita ei voi vain sivuuttaa ajattelemalla/tekemällä positiivisia asioita.

        Tämmösiä ajatuksia ny tuli tähän kohtaan.

        Ei kai nyt kukaan ole tässä tunteita pyytänyt tukahduttamaan ja koteloimaan. Oma kokemus on narsistisesta toisesta naisesta ja hänen vainoamisestaan monilla eri tavoilla. Parisuhteessani oli sovittu, että yhdessä pysytään, mutta se ärsytti suhteen ulkopuolista niin paljon, että jouduimme keksimään uusia ratkaisuja olla kahden julkisilla paikoilla, Kävin vaitiolovelvollisella perheasianneuvojalla purkautumassa, jotta patoumia ei syntyisi, enkä katkeroituisi kohtalostani, vaan kykenisin katsomaan tulevaisuuteen ja sain niistä keskusteluista paljon, voin lämpimästi suositella.

        Oikeassa olet noista kauaskantoisista seurauksista, kuten erilaisten mielenterveysongelmien puhkeamisesta kriisin jälkeen. Sairauksia hoidetaan tietysti käypähoitosuositusten mukaan ja käsittääkseni nykyhoidossa tukimuotona käytetään enemmän positiivista kuin negatiivista yksilöterapiaa ja kannustetaan potilasta positiivisuuteen.


      • optimistijolla kirjoitti:

        Ei kai nyt kukaan ole tässä tunteita pyytänyt tukahduttamaan ja koteloimaan. Oma kokemus on narsistisesta toisesta naisesta ja hänen vainoamisestaan monilla eri tavoilla. Parisuhteessani oli sovittu, että yhdessä pysytään, mutta se ärsytti suhteen ulkopuolista niin paljon, että jouduimme keksimään uusia ratkaisuja olla kahden julkisilla paikoilla, Kävin vaitiolovelvollisella perheasianneuvojalla purkautumassa, jotta patoumia ei syntyisi, enkä katkeroituisi kohtalostani, vaan kykenisin katsomaan tulevaisuuteen ja sain niistä keskusteluista paljon, voin lämpimästi suositella.

        Oikeassa olet noista kauaskantoisista seurauksista, kuten erilaisten mielenterveysongelmien puhkeamisesta kriisin jälkeen. Sairauksia hoidetaan tietysti käypähoitosuositusten mukaan ja käsittääkseni nykyhoidossa tukimuotona käytetään enemmän positiivista kuin negatiivista yksilöterapiaa ja kannustetaan potilasta positiivisuuteen.

        "Ei kai nyt kukaan ole tässä tunteita pyytänyt tukahduttamaan ja koteloimaan"

        Hivenen ny kuullostat ärhäkältä, ei tässä ny ole sen kummemmin tarkoitus alkaa väittelemään mistään, kuhan ny esitin toisenkin näkemyksen tuohon tuskaan ja siihen liittyviin tunteisiin nähden.

        Meitä ihmisiä ja elämänkohtaloita on täällä maailmassa joka lähtöön. Luin tuolta alempaa jonkun kommentista, että "Jo pelkästään sairaseläkestatus herättää tuskalliselta ja raskailta tuntuvia jatkokysymyksiä."

        Onhan toki positiviisuus hyvä asia, mutta joskus voi olla niin että ihminen ei jaksa, kun sen hetkinen tilanne painaa päälle/tuntuu raskaalta ja on vienyt voimavarat. Kaikelle on oma aikansa, niin surulle kuin ilollekkin, harvemmin mikään asiaintila tässä elämässä on pysyvää


      • ioiryighhkgh
        pohdittavaksitarkoitettu kirjoitti:

        Pohdintaa nyt tässä. Jos on tahtoa, niin on myös halua. Ihastuessasi nyt kehen tahansa, narsu tai marsu, ajattelet hänestä kokoajan jotakin positiivista, vaaleanpunaiset lasit päässä näet hänet unelmiesi toteuttajana, jolla on kultainen taikasauva. Niin vain itsellesi uskottelet, vaikka todellisuudessa sauva on liian tynkä ja toimii huonosti, iho on kelmeä, rupinen, peffa roikkuu tai on liian leveä, hiukset olivatkin tekohiukset, ripset tekoripset tai botoxilla paranneltu sieltä ja täältä jne. Loit itsellesi kuvitelman jostakin, joka oikeasti onkin ihan arkinen ihminen.

        Miksi sitten ei osata purkaa tilannetta käyttäen samaa jo osaamaasi taktiikkaa. Siirrät järjestelmällisesti tuskasi taka-alalle, jos se tulee mieleesi, niin heti keksit itsellesi muuta ajateltavaa. Uusia kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia, joihin voi syventyä, kun tuskan tunne paukahtaa päälle. Tai jos pitää liikunnasta, niin silloin liikkumaan, kun tuska paukahtaa. Et suo ajatustakaan tuskalle, vaan korkeintaan ajattelet, että se kokemus vahvisti sinua ihmisenä. Samalla tavalla kuin teit kuvitelaman jonkun ihanuudesta, niin samalla tavalla teet kuvitelman tuskastasi, että sen oli vain tarkoitus vahvistaa. Ja kun ihastumistaktiikassa pyrit ajattelemaan häntä joka hetki, niin tässä irtaantumistaktiikassa pyrit ajattelemaan mahdollisimman vähän ja korvaamaan ikävän ajatuksen nopeasti jollakin positiivisella toiminnalla. Annat ajan kulua ja huomaat, että ensin tuska tuli mieleesi joka päivä, kohta enää kerran viikossa, sitten kerran kuukaudessa ja lopulta olet vapautunut koko taakasta.

        Mä epäilen josko tämmöinen arkistaminen tai mitätöinti toimii perheenjäsenten kohdalla.


      • seselittäämontaasiaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ei kai nyt kukaan ole tässä tunteita pyytänyt tukahduttamaan ja koteloimaan"

        Hivenen ny kuullostat ärhäkältä, ei tässä ny ole sen kummemmin tarkoitus alkaa väittelemään mistään, kuhan ny esitin toisenkin näkemyksen tuohon tuskaan ja siihen liittyviin tunteisiin nähden.

        Meitä ihmisiä ja elämänkohtaloita on täällä maailmassa joka lähtöön. Luin tuolta alempaa jonkun kommentista, että "Jo pelkästään sairaseläkestatus herättää tuskalliselta ja raskailta tuntuvia jatkokysymyksiä."

        Onhan toki positiviisuus hyvä asia, mutta joskus voi olla niin että ihminen ei jaksa, kun sen hetkinen tilanne painaa päälle/tuntuu raskaalta ja on vienyt voimavarat. Kaikelle on oma aikansa, niin surulle kuin ilollekkin, harvemmin mikään asiaintila tässä elämässä on pysyvää

        "Meitä ihmisiä ja elämänkohtaloita on täällä maailmassa joka lähtöön. Luin tuolta alempaa jonkun kommentista, että "Jo pelkästään sairaseläkestatus herättää tuskalliselta ja raskailta tuntuvia jatkokysymyksiä." "
        Voi ei, oletko sairaseläkkeellä?


      • poiuytrdfgh

        Ma oon huomannu joistain ihmisista etta niiden pitaa eritoten toistaa kysymyksiä, jotka joku on maininnu kiusallisiksi


      • seselittäämontaasiaa kirjoitti:

        "Meitä ihmisiä ja elämänkohtaloita on täällä maailmassa joka lähtöön. Luin tuolta alempaa jonkun kommentista, että "Jo pelkästään sairaseläkestatus herättää tuskalliselta ja raskailta tuntuvia jatkokysymyksiä." "
        Voi ei, oletko sairaseläkkeellä?

        "Voi ei, oletko sairaseläkkeellä?"

        Jos minua tarkoitit, niin en ole, kuten sanoin luin jonkun toisen kommentin ko. asiasta aiheeseen liittyen ja otin esimerkiksi siitä, ettei ehkä ihan kaikkeen pelkkä positiviisuus auta, kun elämä tuntuu tuskaiselta ja raskaalta.

        Poiun kommenttiin liittyen vastaan, että

        Luin vielä uudelleen tuon kommentin, josta esimerkin lainasin ja huomasin vasta jälkeenpäin, että siinä oli tuo "kiusallisuus pointti" liittyen jatkokysymyksiin.

        Tarkoitus ei ollut lainauksellani tuottaa kenellekkään pahaa mieltä, pahoitteluni asianosaiselle.


    • rtgf

      Aijaa, olikin kysymys ns. sydänsurusta.

    • poiuytrdfg

      Aiheeseen liittyen mutta sen sivustakin uusin oivallukseni.
      Mä ihmettelin aina miks olen aivan tuskissani ja tulla hulluksi kun joku ehdottaa mulle aitisuhteen lapikaymista jonkun terapeutin kanssa. Mulle se tuntuu silta kun mulle yha uudestaan ja uudestaan ehdotettaisiin kidutusta ja vielapa saannöllistä kidutusta. Ja kun sanon: "Pliis älkää sanoko sitä enää!"
      Alkaa jankkaus: "Ai eikö sulle sais neuvoa terapiaa ?" ...
      Kunnes mä saan sairauskohtauksia...
      Mutta siis joku kertoi, etta psykopatiaa tunteva asiantuntija oli sanonut, ettei psykopaattia kannattaisi ajatella missään muodossa.
      Se toi mulle todella kirkastavan oivalluksen miksi mun tunne ja intuitio aina sanoi: "Ei ei mitään äitisuhde terapiaa ei missään tapauksessa !" Ja mulla on ollut nuoresta tytöstä asti tunne, että terapia olisi minulle mahdollisesti vakavasti vahingollista ja siksi ehkä olen vähän aina ollut hyvin psykologia kriittinen lukuunottamatta kriittistä psykologiaa koskevia opuksia kirjahyllyssäni joista toisen olen lukenutkin mutta paksumpaa teosta vain osia.
      Ma olen jotenkin luonnollisesti pitanyt aitiani vahan irti aivoistani nuorena ja ma parjasinkin ihan mukavasti ilman mitaan terapiantarvetta . Tosin olin valilla tuskissani kun kysyttiin mita aidilleni kuuluu. Koitin ehdottaa puhuttaisiinko jotain muuta, mutta ei minua ymmarretty.
      Nyt vasta aika vanhana olen kohdannut muotipsykokogisemman maailman. Ja anteeksi nyt vaan mutta ma olen voinu sita huonommin mita lähempänä mitaan terapiamaailmaa olen elanyt tai elamantarinaani aitiosin kertoillut. Koska aiti on tullut mun sisinta nyt toisella tapaa lahemmas kuin koskaan ennen.
      Uskon pulman olevan tama : "Psykopaattia ei pitaisi ajatella, ei ainakaan säännöllisesti pitkiä aikoja !!!!"
      Olisi kohtuutonta laittaa henkilö, jonka aiti on psykopaatti, miettimaan psykopaattia solkenaan ja viela oikeen syvasti (kun mulla viela on kyky ihan mielettömään syvällisyyteen ollut aina), vaikka aiti itsekin on neuvonut unohtamaan.
      Sanoin aina ihmisille: "Eikö asian voisi puhua yhdellä keskustelulla selvaksi ja loppuunkäsitellyksi ?"
      Kukaan ei ymmartanyt.,. ja aina asiaa venytettiin...

      Nyt mun psykopaatti ja narsisti on huonokuntoisia. Niin haluaisin välittää, kun mulla on niitä tunteita, mitä he ei voi jakaa...
      Se on tuskallista kun sukulaiset lähtee maailmasta ilman etta voi edes tunteellisesti hyvastella...mummo lahti jo siihen tyyliin...yritin kuitenkin ilmaista jotenkin, niin toivoin hanelle hienompaa taloa tuonpuoleisen asumukseksi...

      • poiuytrdfg

        Mun narsisti ja psykopaatti ei aiheuta mulle lainkaan vihaa, mutta muita vaikeita tunteita.
        Mutta siks mun ei pitaisi itseasiassa osallistua ollenkaan mihinkaan vaittelyihin koskien perhettani, koska mahan joudun sillon koko ajan syvallisesti ajattelemaan narsistia ja psykopaattia pohtiessani naita perusteluita ja muistelemaan asioita, jotka muutoin voisin jo unohtaa. Siks mun mitas tanne kirjoittaminenkin jonakin paivana tas lopettaa.

        Ma en yhtaan tunne vihaa, vain kauhua ja surua koskien perhettani
        ja rakkautta milla ei ollu koskaan mitaan virkaa...
        Surullista kun ei henkisesti saanu jaata heidan kanssaan koskaan mitaan vaikka kuinka pyysin...


      • klhiiyfidoy

        "Se on tuskallista kun sukulaiset lähtee maailmasta ilman etta voi edes tunteellisesti hyvastella...mummo lahti jo siihen tyyliin"

        "Psykopaattia ei pitaisi ajatella, ei ainakaan säännöllisesti pitkiä aikoja !!!!"

        Olen samaa miletä. Mutta mä en käsitä miten sitä voi olla ajattelematta kun muistutuksia tulee kaikissa muodoissa koko ajan. Jo pelkästään sairaseläkestatus herättää tuskalliselta ja raskailta tuntuvia jatkokysymyksiä. Ei voi muuta kuin linnoittautua, kun kaikki kriittisyydetkin otetaan vastaan vihamielisesti. Raskasta, lamauttavan raskasta.


      • ogiugdyg
        poiuytrdfg kirjoitti:

        Mun narsisti ja psykopaatti ei aiheuta mulle lainkaan vihaa, mutta muita vaikeita tunteita.
        Mutta siks mun ei pitaisi itseasiassa osallistua ollenkaan mihinkaan vaittelyihin koskien perhettani, koska mahan joudun sillon koko ajan syvallisesti ajattelemaan narsistia ja psykopaattia pohtiessani naita perusteluita ja muistelemaan asioita, jotka muutoin voisin jo unohtaa. Siks mun mitas tanne kirjoittaminenkin jonakin paivana tas lopettaa.

        Ma en yhtaan tunne vihaa, vain kauhua ja surua koskien perhettani
        ja rakkautta milla ei ollu koskaan mitaan virkaa...
        Surullista kun ei henkisesti saanu jaata heidan kanssaan koskaan mitaan vaikka kuinka pyysin...

        Mulla on paljonkin vihaa, mutta enemmän vielä muita vaikeilta tuntuvia tunteita ja niiden yhdistelmiä. Seurapiirit ja ympäristö vaan pääasiassa pahentaa asioita.


      • poiuytdcvb
        klhiiyfidoy kirjoitti:

        "Se on tuskallista kun sukulaiset lähtee maailmasta ilman etta voi edes tunteellisesti hyvastella...mummo lahti jo siihen tyyliin"

        "Psykopaattia ei pitaisi ajatella, ei ainakaan säännöllisesti pitkiä aikoja !!!!"

        Olen samaa miletä. Mutta mä en käsitä miten sitä voi olla ajattelematta kun muistutuksia tulee kaikissa muodoissa koko ajan. Jo pelkästään sairaseläkestatus herättää tuskalliselta ja raskailta tuntuvia jatkokysymyksiä. Ei voi muuta kuin linnoittautua, kun kaikki kriittisyydetkin otetaan vastaan vihamielisesti. Raskasta, lamauttavan raskasta.

        Joo juuri ymparistö odottaa enemman psykopaatin ajattelua kuin psykopaatti itsekaan.
        Kun ei heille edes kelpaa kommentti: "Noh ma unohdan psykopaatin".
        Vastataan : "Et sa voi"
        Kannustavaa...
        Ei voikaan jos ajattelee ettei voi..


      • poiuytrdfg

        Joo ma linnoittaudun vaikka lukemaan buddhalaisia ym. viisauksia, semmosilla mä parjasin nuoruudenkin ilman mitaan psykologiaa...
        Vanhat kirjat lienee tallessa...viisauksia ympari maailmaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe