Perheiden tuen tarve

perhetyöhönytyä

Perheissä on varmasti monenlaisia ongelmia, mutta perhetyön ammattilaisten ja sijaisvanhempien tehtävä on tietääkseni tukea ja auttaa ongelmien ratkaisussa. Ei auta yhtään, jos perheitä haukutaan tai asetutaan niiden yläpuolelle. Olisi hyvä, nopeiden ammattilaisille / sijaisperheille helppojen ratkaisujen sijaan mietittäisiin, mikä olisi kokonaisuuden kannalta hyvä ratkaisu.

Olisi tärkeää siirtää painopiste pelkästään lapsesta ja sijaisperheen hyvinvoinnista lapsen omaan perheeseen ja sukuun. On lie toivottavaa, että lapsi saa tultuaan täysi-ikäiseksi tukea omilta vanhemmilta ja läheisiltä. Vaikka lapsuus on itseisarvo, ei lapsi kasva eristettynä maailmasta.

Lisäksi sijaisperheissä on paljon ongelmia ja mielivaltaa. Toivoisin, että sosiaalityöntekijät olisivat jonkinlaisessa esimiehen roolissa ja katsoisivat kokonaisuutta pitkällä aikavälillä - ei niin, että "miten tästä tilanteesta selvittäisiin". lapsen verkoston kaikista mahdollisista tukemaan kykenevistä / haluavista ihmisistä ei piitata. Heidät, joilla on omia ajatuksia, mielipiteitä ja näkemyksiä halutaan ajaa pois koko kuviosta.

Miksi ammattilaiset näyttävät haluavan päästä mahdollisimman helpolla? Luultavasti se on syy, miksi joillekin mielivaltaisille annetaan täysi eristämis- ja rajoittamisvalta.

22

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täydennystä

      Viimeinen lause: Luultavasti se on syy, miksi joillekin mielivaltaisille sijaisvanhemmille annetaan täysi oikeus eristää ja rajoittaa.

    • Ammattikasvattaja

      Onko sinulla paljonkin tutkittua tietoa sijaisperheiden väärinkäytöksistä?

      • etsi-itse-tiedot

        Tutkittu tieto ei Amis hyvä kelpaa sinulle, jos se tuo esiin räikeää väärinkäytöstä ja vaikka sitä esiintyy niin yleisesti, että siitä kirjoitetaan valtavat määrät!

        Sinun peräämäsi Faktat on halpamaista mitätöimispyrkimystä, ei mitään muuta. Jatkat tuota samaa tyyliäsi vuodesta toiseen.


      • Ammattikasvattaja
        etsi-itse-tiedot kirjoitti:

        Tutkittu tieto ei Amis hyvä kelpaa sinulle, jos se tuo esiin räikeää väärinkäytöstä ja vaikka sitä esiintyy niin yleisesti, että siitä kirjoitetaan valtavat määrät!

        Sinun peräämäsi Faktat on halpamaista mitätöimispyrkimystä, ei mitään muuta. Jatkat tuota samaa tyyliäsi vuodesta toiseen.

        Nostapa nyt ne tutkimukset esiin äläkä selitä muuta.


      • Ugkrkfn
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Nostapa nyt ne tutkimukset esiin äläkä selitä muuta.

        Jos nyt itse etsisit jotain.


      • omakohtaisuus

        Ammattikasvattajalle jotenkin tuo sijaishuollon kaltoinkohtelu on kovin "herkkä" aihe, Mikä mahtaa olla syynä? Onko kokemusta asiasta?


      • vaillakoulutusta
        etsi-itse-tiedot kirjoitti:

        Tutkittu tieto ei Amis hyvä kelpaa sinulle, jos se tuo esiin räikeää väärinkäytöstä ja vaikka sitä esiintyy niin yleisesti, että siitä kirjoitetaan valtavat määrät!

        Sinun peräämäsi Faktat on halpamaista mitätöimispyrkimystä, ei mitään muuta. Jatkat tuota samaa tyyliäsi vuodesta toiseen.

        Ei ammattikasvattaja ole mitään ammattikoulua käynyt. Ei sinnepäinkään. Esittää kuitenkin olevansa asiantuntija alalla jos toisella.


      • etsi-itse-tiedot
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Nostapa nyt ne tutkimukset esiin äläkä selitä muuta.

        No kuulepas empä nostakaan. Itsenostit taannoin esiin tutkimuksen mikä perustui haastateltavien omiin kokemuksiin. Näitä haastatteluja tiedät tehtävän edelleen, hyvänenaika!

        Puhetapasi on hyvinikävää, tokihanseon sinun viestintäkeinosi silloin, kun osoitat mielipiteitäsi lapsillekin. Kokouksien puheenvuorojasi en antaisi sijoitettujen ollakuulemassa.

        Olen terve, eiolelääkkeet ottamatta, lapseni eivätole sijoitettuina. Eikä ole mikään ns "sääli". Tokijos sinä koet, että X asia on sääli, niin sen varmastikin ilmaiset.


      • Niin.siinä.kävikin
        etsi-itse-tiedot kirjoitti:

        No kuulepas empä nostakaan. Itsenostit taannoin esiin tutkimuksen mikä perustui haastateltavien omiin kokemuksiin. Näitä haastatteluja tiedät tehtävän edelleen, hyvänenaika!

        Puhetapasi on hyvinikävää, tokihanseon sinun viestintäkeinosi silloin, kun osoitat mielipiteitäsi lapsillekin. Kokouksien puheenvuorojasi en antaisi sijoitettujen ollakuulemassa.

        Olen terve, eiolelääkkeet ottamatta, lapseni eivätole sijoitettuina. Eikä ole mikään ns "sääli". Tokijos sinä koet, että X asia on sääli, niin sen varmastikin ilmaiset.

        Taidatkin olla Lokakuun liikken experttejä?


      • etsi-itse-tiedot
        Niin.siinä.kävikin kirjoitti:

        Taidatkin olla Lokakuun liikken experttejä?

        Miten tuo kommentti liittyy vaatimukseesi laittaa tiskiin tutkimustuloksia...???

        Ilmeisimmin janosit alun alkaen ja pelkästään jotakin Lokakuun liikkeen linkkiä.

        Asioistahan voi ottaa selkoa ilman Lokista eli turha sitä on nyt ns nostaa tikun nokkaan. Kyllä me kaikki ollaan vastuussa siitä miten kohtelemme toinen toisiamme; faktaa löytyy toki. Sinun halpamainen kommentoiminen kertoo miten kuvottava ja raukka ihminen sinä olet.


    • paljonvääryyttä

      Selvitettyä ovat nuo "sijaishuollon kaltoinkohteluselvitykset". Aika paljon on ihmisten kertomaa kaltoin kohtelua esiintynyt. Olen ymmärtänyt, ettei valtiovalta ole kovin mielellään tutkimassa asioita, koska sen jälkeen tulisi muuttaa ja kehittää asioita.

      Väärinkäytöksiä on paljon: väkivaltaa, laiminlyöntejä, taloudellisia väärinkäytöksiä, oman edun tavoittelua jne.

      • Ammattikasvattaja

        Ajatteles, että SILTI lapsilla on siellä parempi kuin kotonaan!


      • huonoimmistapois

        Onneksi ainakin kaikkein kaikkein törkeimmän huonoista ja sopimattomista paikoista lapset pelastetaan. Vaikka kuinka sijaisperhe taistelee rahojensa puolesta, lapset viedään. Hitaasti mutta varmasti.


    • mitensuupannaan

      Törkeimmän huonot ovat kuitenkin huonompia, kuin lasten koti. Olen kuullut, että sosiaalityöntekijät ovat puhuneet, että "olisi ollut parempi jättää nämä lapset kotiin ja antaa perhetyötä. Sääli, että joutuivat väkivallan uhreiksi huonossa sijaisperheessä!"

    • kitukasvattaja

      En ole edes pahoillani ammattikasvattaja, että juuri sinulta otettiin kaikki sijoitetut lapset pois. Se oli monen lapsen ja nuoren onni. Harmittavan kauan vaan lapset ja perheet joutuivat kitumaan vaikutuspiirissäsi.

      • Ammattikasvattaja

        Minustakin on harmi, että sinun lapsesi huostaanotettiin. Koeta saada asiasi kuntoon!


      • hyvänpaikanapu

        Ei ollenkaan ollut huono asia. Sain sitten asiani kuntoon ja lapsi asuu nyt kanssani. Minulle sattui hyvälaatuinen sijaishuoltopaikka, joten kaikki meni niin kuin suunnittelimme.


    • touhuanähnyt

      Suhteillahan tämä sijaishuoltokin toimii. Jos on suhteita järjestöissä, politiikassa, kunnan organisaatiossa: virkamiehissä ja luottamushenkilöissä, oikeusistuimissa yms. kelpaa sijaisvanhemmaksi vähän huonommillakin avuilla. Ja puolustajia löytyy, jos ongelmia tulee (joku näkee tukistuksen ja aistii henkisen väkivallan).

      Tämä maailma pelaa suhteilla. Sijaishuolto ei valitettavasti ole sen kummempi saareke - päinvastoin. Kun kyseessä ovat puolustuskyvyttömät ihmiset ja äänettömät ihmiset, kaikenlaisia pask...per... ja välistävetäjiä löytyy hyvien veljiensä ja siskojensa kera.

      • Kuppikuntia

        Näin se toimii.


    • ettäsilleenjuu

      Kemi-Tornion suunnalla järkyttävää väkivaltaa harjoittanut sijaisperhe palkittiin PERHEHOITOLIITON vuoden sijaisperheeksi vuonna 2011.

    • kulttuuriinmuutosta

      Asiakkaiden luottamuksen saavuttaakseen ns. lastensuojelujärjestöjen on tehtävä paljon työtä. Kiiltävä pintaliito ei auta, vaan itseä on alettava laittaa likoon.

      Tulee huomata, että asiakkaat: lapset verkostoineen ovat asiakkaita, eivät pelkästään sijaisvanhemmat. Tai muutamat palkatut kokemusasiantuntijat (järjestöille mieluisin otos asiakkaista).

    • suomi100tasa-arvo

      Jepulis jeps. Kohti tasa-arvoista maailmaa. Maasta se pienikin ponnistaa korkealle, kun ei enää tarvitse pelätä. Kohti yhdenvertaista ja tasa-arvoista Suomea. Suomi 100.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe