Att flytta till Karis

Bästa nuvarande eller f.d. karisbor,
Kan en singel på dryga 50 år hitta nya vänner och socialt umgänge i Karis? Har bott i stadskärnan i Hfors de senaste trettio år men drömmer om ett hus med trädgård och friluftsliv.... arbetsplatsen kommer nog att vara i Hfors.
Alla tips och kommentarer är välkomna!
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta

Inget är omöjligt;) självklart du kan få vänner även i Karis mera fast i hur sosialisk person man är, det gäller att våga gå fram och prata men ochså vara en intressant person så har man oftast inga problem att binda nya kontakter.

Lycka till med eget hus och miljö byte!.
Ilmianna
Jaa
Tack för svaret och uppmuntran :)
Ilmianna
Jaa
Modigt av folk som vågar byta miljö och livsstil senare i livet!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Flyttfebern har härjat i några år nu. Allt började med att jag tyckte synd om hunden som blev uttråkad i en lägenhet. Nu har hunden lämnat detta liv och det är jag själv som är uttråkad i min lägenhet. Målet är att få mera liv i vardagen. Att byta miljö är ingen garanti, men kanske en ordentlig förändring skulle öppna helt oväntade dörrar. Dessutom behöver det ju inte vara för evigt det heller!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Bodde själv i Västnyland på 90-talet. Mysfaktorn är garanterad. Folk var åtminstone då nyfiket vänliga och spontana. Tyckte själv det var lätt att knyta kontakter där på den tiden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Att flytta till Karis

Bästa nuvarande eller f.d. karisbor,
Kan en singel på dryga 50 år hitta nya vänner och socialt umgänge i Karis? Har bott i stadskärnan i Hfors de senaste trettio år men drömmer om ett hus med trädgård och friluftsliv.... arbetsplatsen kommer nog att vara i Hfors.
Alla tips och kommentarer är välkomna!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta