Jos uskoo jumalaan

näinajattelen

Niin se on vähän kuin uskoisi joulupukkiin mielestäni. Pitäisi ajatella omilla aivoilla.

14

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varoittees

      Voi olematonta, kun ei maailma koskaan anna lupia semmoiseen.

    • taitaaollavääräpalsta

      niin ja miten se liittyy ikävään?????

    • NäinMinäUskon

      Jumala on todennäköisesti olemassa. Se "Jumala" on reippaasti kehittyneempi sivilisaatio joka loi meidät. Me ollaan tavallaan niiden simulaatiopeli tms. koe.

      • Samaamieltäkuinap

        Vaikutat erittäin älykkäältä ihmiseltä....😅


      • On_se_mahdollista

      • NäinMinäUskon
        On_se_mahdollista kirjoitti:

        Ei täysin tuulesta temmattua.

        http://www.hs.fi/nyt/art-2000002929026.html

        Todellakin. Miksi meidän syntymme olisi täysin merkityksetöntä? Ilman mitään joka käynnisti kaiken? Typerää ajatella että tämä kaikki syntyi vain sattumalta.


      • psoii

        Kyseistä aiheesta on tehty elokuva nimeltään Prometheus.


    • sitäonjumalattomuus

      Minusta älykkäät ihmiset tiedostavat, että eivät tiedä kaikkea. Aika omituista, että mistään maapallon ulkopuolella ei ole löydetty elämää. Kasveja, eläimiä tai yhtään mitään.

      Uskossa on myös monesti kyse siitä, että ihmiset saavat voimaa ja rauhaa siitä. Tai vaikka moraalisen suunnan elämälleen. Se ei ole välttämättä sokeaa "näkymättömän ukon" palvomista. Nykyihmiset paahtavat päivästä toiseen lääkkeen voimalla, mikä on mielestäni täysin luonnotonta. Etkö jaksa yhteiskunnan paineita? Ota tuosta pilleriä ja koita jaksaa. Pitää olla tuotteliaampi ja hyödyllisempi. Se on ihmisarvosi mitta.

    • ennalta

      Järki on o.k. Jumala kirjotetaan isolla kirjaimella. Se usko on niin syvää ja mielenkiintoista.
      Et voi tässä ja nyt käsittää sitä syvyyttä ja systeemin hienoutta. Kokeile, mutta älä leiki, ei ole leikkiä.

    • onhansekivaatäällä

      Varmaan se on monen käsityskyvyn ulkopuolella, jos ajattelee olevansa sattumalta syntynyt solujen monistumisesta muodostunut eliö, minkä ainoa tehtävä maan päällä on ajatella olevansa ihan muuten vaan täällä.

    • eivoiollamahdollistase

      suurin hulluus on uskoa kaiken syntyneen itekseen pitkän ajan tuloksena...hah ei koskaan!!

    • Yksinkertaista

      Katso ulkona ympärillesi. Mikään ei voi olla syntynyt mikroskooppisen, matemaattisen tarkasti tyhjästä. Olisi hullua väittää, ettei ole Luojaa. Mitä pidemmälle tutkit ihan mitä vain luomakunnassa, joudut toteamaan suuren järjen suunnitelleen sen.

    • Amen3

      Suojelusenkeli on jokaisella ihmisellä.

    • Kiitoskiit

      Rukouksessa on VOIMA !

      Mua ei ole yksikään koira vielä purrut.

      .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe