Me vanhukset olemme rasismin uhreja.

Me olemme kuin toisen luokan kansalaisia, joita syrjitään ja käytetään hyväksi.

Ikäseurannalla saadaan vaikka mitä hyviksi ja halvoiksi kehuttuja tarjouksia puhelimessa, jossa soittajan suun saa kyllä helposti ei-asentoon.

37

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoäiti_

      Vai toisen luokan....
      mitäpä tuosta että nuoruus antoi rakkautta ja ruusuja ,
      jättihän vanhuus meille sentään viinin ja ystävät.

      Vanhuutta kieltämättä... nyt kun tietäisi kaikkeen vastaukset, mutta kukaan ei kysy.

      Hyvää juhannusta!

    • Kun menee rollaattorin varassa ihmisten joukkoon, huoma kyllä huonoutensa.

      Kun olen sirauksineni ja vammoineni joutunut pyytämään apua, kaikki tyrmätään.

    • Voi.että

      Vanhalla on oikeus pyytää apua tarvittaessa, meitä pidetään hengissä keinotekoisesti vaikka olisi halu hautaan, syötetään vaihdetaan vaipat sen semmoista onko se rasismia.

    • flegmaatti

      Ainoat paikat joissa olen kokenut ikäsyrjintää ovat jotkut elektroniikkavempeleitä myyvät liikkeet.
      Eivät toki kaikki.
      Missään muualla tai missään muissa tilanteissa en ole havainnut mitään vastaavaan vivahtavaakaan.

      • joo.pajoo

        Kuka mitenkin olonsa kokee, eipä taida kukaan valittajistakaan pitää, varsinkaan jos kiukuttelee, liioittelee tai heittäytyy ikäväksi.


      • Himmelsauge

        Ei ole ihme jos ikääntynyt kompuroi tietotekniikan kanssa kun ei saa Kunnollista opetusta! Minulla on tabletti ja se on hyvä kone minulle, älykännykkä samanveroinen, niitä käyttää lapsetkin. Olen huomannut että tietokoneet on aina jumissa, niin valittavat kaverit, minun ei ole koskaan. Eikä tähän tule mitään viruksia, ei ainakaan vielä ole tullut. Ei tarvitse mitään virustorjuntaohjelmia joihin ihmiset tuhlaavat rahansa. ☺️☔️☕️
        Hyvää Juhannusta kaikille kirjoittajille☀️🔥


      • flegmaatti
        joo.pajoo kirjoitti:

        Kuka mitenkin olonsa kokee, eipä taida kukaan valittajistakaan pitää, varsinkaan jos kiukuttelee, liioittelee tai heittäytyy ikäväksi.

        Viimeeksi en ehtinyt edes kiukuttelemaan enkä heittäytymään hankalaksi.
        Olin vaihtanut tietsikan ja tabelttini oli ilma tietoturvaa.
        Voimassa oli kolmen laitteen lisenssit ja nyt halusin varmistua, että vapaana olevat kaksi, vaimoni tietsikan lisäksi, tulevat turva-asennetuiksi.
        Minulla oli mukanani sekä ko. tietsikka, että tabletti ja kaikki asiaan liittyvät dokumentit.

        Olimme ostaneet ko. liikkeestä vuosien saatossa kaikki kodin koneemme, viihde-elektroniikan ja puhelimet sekä tietsikat ml. ko. tabletti.
        Liike on käyttämäni operaattorin edustaja.
        Olin ainoa asiakas ja paikalla oli kolme henkilökunnan edustajaa.
        Esitin asiani yli 10 vuotta ko. liikkeessä työskennelle joka toaksi, että netissähän se onnistuu ja syventyi joihinkin pöytäasioihin. kaksi muuta seivoivat jouten.

        En jäänyt kiukuttelemaan, enkä kerjäämään vaan painelin läheiseen erikoisliikkeeseen vekottimien kanssa. Nuorella hepulla meni 15 - 20 minuuttia tarvittavaan työhön joten ei se nyt täysin vasemman käden juttu ollut asiantuntijallekaan.
        Olisin odottanut ensimmäisen liikkeen hepulta hieman toisenlaista asennetta ja ehkä jopa hieman osviittaa siitä nettiasennuksesta.

        Minulla ei ole hetkenkään koulutusta mutta ehtona eräille konsulttitoimeksiannoille oli exelille laadittujen laskentajärjestelmien toimittaminen. Tosin ei siinä ole mitään kehumista koska exel on äärimmäisen looginen ja monipuolinen.
        "Ihvittely" oli opeteltava yrityksen, erehdyksen ja päättelyn kautta.


      • Nyt ollaan siinä tilanteessa, että ikääntyneet ihmiset eivät enää pysty ostamaan junalippuja ja matkustamaan metrossa, kun liput pitää taikoa etukäteen kännykkään ja maksaa luottokortilla.
        Mitenkäs me ikivanhat koinsyömät ja tihrusilmäiset eläkeläiset siitä selviämme!
        Miten käy, jos junailija ei saa selvää aataminaikaisesta kännykästämme, onko lippu maksettu vai ei. Ja onko lippua ollenkaan. Heitetäänkö meidät radan varteen kävelemään loppumatka?


      • Makriina kirjoitti:

        Nyt ollaan siinä tilanteessa, että ikääntyneet ihmiset eivät enää pysty ostamaan junalippuja ja matkustamaan metrossa, kun liput pitää taikoa etukäteen kännykkään ja maksaa luottokortilla.
        Mitenkäs me ikivanhat koinsyömät ja tihrusilmäiset eläkeläiset siitä selviämme!
        Miten käy, jos junailija ei saa selvää aataminaikaisesta kännykästämme, onko lippu maksettu vai ei. Ja onko lippua ollenkaan. Heitetäänkö meidät radan varteen kävelemään loppumatka?

        Makriinako heittäytynyt hyperbolaan, vai radan varteen viskataan mummelit? Ei toki

        R-kioskista saa kerta ja edestakaisia junalippuja. Myös ladattavia sitä tarvitseville.

        Joten kännykästä riippuvainen ei juna lippu sentään ole ☺️


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Makriinako heittäytynyt hyperbolaan, vai radan varteen viskataan mummelit? Ei toki

        R-kioskista saa kerta ja edestakaisia junalippuja. Myös ladattavia sitä tarvitseville.

        Joten kännykästä riippuvainen ei juna lippu sentään ole ☺️

        Kiitos näistä lohdun sanoista Sini-Sirkku. Pelkäsin jo, että joudumme mökkiytymään loppuiäksemme, jos ei puhelimen käyttötaidot pysy hallinnassamme.
        Tämä oli hyvä uutinen. :)


      • Joo, eihän yhteiskunta pelkästään tekninen voi koskaan olla!
        Osalla ikäpolvestamme ei koskaan ollut edes mahdollisuuksia oppia datajuttuja.

        Rintarinnan toimii vanha hyväksi koettu paperilippukin 🤗 heippa,..


    • Puhuvaanitsestäsi

      Olet itsesi uhriuttanut jo nuorena, ehkä lapsena. Älä sinä puhu muiden vanhusten suulla !

      • näin-minä-mietin

        "Puhuvaanitsestäsi"

        "Älä sinä puhu muiden vanhusten suulla !"

        Olen myös huomannut, että on täällä toisiakin, jotka puhuvat "me" muodossa, kun todennäköisesti tarkoittavat vain itseään, vai ovatko he jotain "kuningassukua", kun "memettelevät" itseään.


    • pidetäänpuoliamme

      En ole huomannut palvelualalla mitään syrjintää, päin vastoin hymyssä suin jutellaan niitä näitä, säät ja kelit .
      Harrastuksessa jossa vain meitä vanhoja on kyllä oikukkaita...
      Tämä on minun vakikaappi!
      Tässä on minulle hyvä paikka altaassa, haluan olla siinä!
      Joku on pudottanut kengät telineestä!
      Jos ohjaaja puuttuu peliin tulee huomautus, minua ei koskaan puolusteta?
      ym ym, loputonta järjestelyä ja komennusta, jos kaikista ottais itteensä voisi olla parasta jähmettyä kotona.
      Pari vuotta tätä ja kolmas meneillään.

      • On tämäkin kun nukuin klo 10 asti 😘 Heräsin laps.ystäväni soittoon, kun oli aikomus tavata, mutta ei viileyden vuoksi mennäkään.

        Minäkin olin jo 6 aikaan aamukahvilla, mutta käväistyäni parvekkeella päädyin uudelleen onnellisena peiton alle.

        Lähdettävä on nyt liikkeelle, apteekissakin pitää käväistä, ja hieman uusiksi muokkaa jääkaapin sisältöä, kun ei Karjalohjalle tulekaan lähdettyä.

        Nuo puhelinterrorit pajattavat kyllä etuja muka, sanon aina, että olen puolisokea vanha täti että pääsen niistä eroon 😇

        Haleja, ja mukavampia ihmisiä tiellesi Ruuneman. Hyvää Juhannusta, heippa 🍀


      • Lorenaa

        Valitettavasti ikärasismia löytyy ainakin näillä seuduilla. Palvelualttius ei ole mitään huippuhyvää, ainakaan vanhempien asiakkaiden kohdalla. Siksi vaihdankin ostospaikkaa aina palvelun mukaan.
        Kysyin mediapuolelta elokuvaa jonka näyttelijät olivat saaneet vast`ikään palkintoja osasuoriuksista, myyjä vastas,i hyvä rouva se on niin vanha CD ettei niitä oteta valokoimaamme. Pidin puoleni ja myyjä joutui etsimään kyseisen CD levyn, selityksenä hän muisteli aivan toista CD!
        Ei vielä apuvälineitä tarvitse käyttää, kylläkin miettimistä riittää joidenkin asioiden kohdalla.
        Näin ikä muistuttaa olemassa olostaan.

        Hyvää Juhannusta! Erikoisesti olen ilahtunut Ruuneperin ilmestymisestä palstalle, hänelle erikoistoivotuksia malliin, pidetään lippuamme korkealla, iloitaan hauskoista ja hyvinvoinnin päivistä kukin tavallaan! t.L


      • MummeliMia

        Ystäväni, melkein ikäiseni, vain vajaat pari vuotta vanhempi, tosin diabetesta ja verenpainetautia sairastava nainen, - sanoi huomanneensa, että t-k.-lääkärit syrjivät aivan erikoisesti nyt, kun tulee se valinnanvapaus. He koettavat saada vanhukset ja muut hoitoa paljon tarvitsevat vaihtamaan sille yks.puolelle.
        Itse en ole vielä huomannut, kun en ole nyt paljoa lääkärissä käynyt. Minulla ei ainakaan vielä ole yhtäkään KELA-korvattavaa lääkettä.
        Mutta miten käy myöhemmin? Varmaan nivelvaivat voivat lisääntyä, vaikka miten paljon koettaisin voimistella, venytellä ja muutakin liikuntaa harrastaa.

        Kaikille hyvää ja armorikasta Juhannusta!

        :)


      • Metsä.vastaa
        MummeliMia kirjoitti:

        Ystäväni, melkein ikäiseni, vain vajaat pari vuotta vanhempi, tosin diabetesta ja verenpainetautia sairastava nainen, - sanoi huomanneensa, että t-k.-lääkärit syrjivät aivan erikoisesti nyt, kun tulee se valinnanvapaus. He koettavat saada vanhukset ja muut hoitoa paljon tarvitsevat vaihtamaan sille yks.puolelle.
        Itse en ole vielä huomannut, kun en ole nyt paljoa lääkärissä käynyt. Minulla ei ainakaan vielä ole yhtäkään KELA-korvattavaa lääkettä.
        Mutta miten käy myöhemmin? Varmaan nivelvaivat voivat lisääntyä, vaikka miten paljon koettaisin voimistella, venytellä ja muutakin liikuntaa harrastaa.

        Kaikille hyvää ja armorikasta Juhannusta!

        :)

        Minusta tuntuu välillä, että ikäihmiset itse harrastavat ikärasismia. Esimerkiksi kun keskusteluissa tulee esiin eriäviä mielipiteitä, saatetaan kärkkäästi vähättellä erimielisiä. Heidän mielipiteensä voivat olla hyvin perusteltuja, mutta osallistujat eivät halua ottaa vastaan toisenlaista näkemystä, ja ollaan äkkiä moittimassa ilkeästi ja annetaan ymmärtää, että iän mukana on järki jäätymässä. Keskustelu siirtyy kirjoittajan henkilöön, arvaillan hänen motiivejaan, epäillään rasistiksi tai suvakiksi, väärän puolueen salajäseneksi tms.


      • Olipa hauskasti sanottu: "Järki jäätymässä" nauratti, vaikka ollaanhan tuo koettu, "jos sitä joskus on ollutkaan"

        Minua taas on harmittanut aloittajan puolesta tuo luulotautinen, joka väittää att2 ja xx9 olevan Ruunemannin!

        Sitkeäsi yhdisti joku aikanaan minutkin 5-6 eri nimimerkkiin, jonkin omituisen pakkoruotsikytkentänsä kautta. Hui hai,
        nykyään olen oppinut nauramaan näille toilailluille, tiedä aina huvikseenko joku punoo juoniaan, vai ????

        Aake Kalliala tuossa "Rakkautta vaan" tuskailee kun ei ikinä opi mitä naisen/ tai ukon päässä liikkuu 😀😀😀😀😀😀😂 näinhän se on, kun piilosta sekojaan huutelee!


      • KaikenVoiSanoa
        sini-sirkku kirjoitti:

        Olipa hauskasti sanottu: "Järki jäätymässä" nauratti, vaikka ollaanhan tuo koettu, "jos sitä joskus on ollutkaan"

        Minua taas on harmittanut aloittajan puolesta tuo luulotautinen, joka väittää att2 ja xx9 olevan Ruunemannin!

        Sitkeäsi yhdisti joku aikanaan minutkin 5-6 eri nimimerkkiin, jonkin omituisen pakkoruotsikytkentänsä kautta. Hui hai,
        nykyään olen oppinut nauramaan näille toilailluille, tiedä aina huvikseenko joku punoo juoniaan, vai ????

        Aake Kalliala tuossa "Rakkautta vaan" tuskailee kun ei ikinä opi mitä naisen/ tai ukon päässä liikkuu 😀😀😀😀😀😀😂 näinhän se on, kun piilosta sekojaan huutelee!

        Kun tuolla kalkkeutuneissa puolustin Ruunea sain bannattavan lausunnon.

        Ihmettelen kuinka ama:kin lähti mukaan epäilijöiden kerhoon, loihe lauaumaan sellaistakin minkä olisi voinut jättää sanomatta.

        Kalkkeutuneisuutta voi odottaakin ikääntymisen myötä, mutta aloittajan mainitsema syrjintä on liiankin yleistä.
        Eläkeläisiä ryöstetään eläkkeiden korotukset ovat jäissä, eläkeläisen 50 senttiä vastaa työläisen euroa, mutta sillä ei saa mitään etuisuuksia.

        Vanhukset ovat eläkkeensä ansainneet ja yhteiskunnan palveluiden pitäisi olla ihan luonnostaan saatavilla. mutta rukoilemalla tuttavani joka on invalidi, tai lisää taksiseteleitä. Aiemmin sai neljä seteliä kuukaudessa, mutta kuka selviää vaikka kauppa, pankki, terveyskeskus, apteekki tms. menoista neljällä lähdöllä kuukaudessa???

        Paljon olkis Sipilän hallituksella korjattavaa tekosissaan, me olemme menossa vanhuusväestön vaivojen lisääntymiseen ja eriarvoisuus vain kasvaa.

        Ruunemannille voimia.
        FB: ssä ei ollut päivityksiä viime kuukausilta!


      • Metsä.vastaa kirjoitti:

        Minusta tuntuu välillä, että ikäihmiset itse harrastavat ikärasismia. Esimerkiksi kun keskusteluissa tulee esiin eriäviä mielipiteitä, saatetaan kärkkäästi vähättellä erimielisiä. Heidän mielipiteensä voivat olla hyvin perusteltuja, mutta osallistujat eivät halua ottaa vastaan toisenlaista näkemystä, ja ollaan äkkiä moittimassa ilkeästi ja annetaan ymmärtää, että iän mukana on järki jäätymässä. Keskustelu siirtyy kirjoittajan henkilöön, arvaillan hänen motiivejaan, epäillään rasistiksi tai suvakiksi, väärän puolueen salajäseneksi tms.

        No mutta!! Väitteesi on aivan ihmeellinen.

        Täällähän pitää olla eri-eli muuta- tai toista mieltä, muutenhan ei keskustelua synny.


      • Ruuneman kirjoitti:

        No mutta!! Väitteesi on aivan ihmeellinen.

        Täällähän pitää olla eri-eli muuta- tai toista mieltä, muutenhan ei keskustelua synny.

        Huomenta, Ruune, aamu on sinullakin alkanut ajoissa. Päivästä saattaa tulla kaunis ja aurinkoinen, ainakin tämä aamu lupaa kesäistä säätä..
        Hyvää päivänjatkoa.


    • huonojuttu

      Kyllä olen nähnyt ja itse kokenut, kuinka elektroniikka asioissa osaamatonta vanhusta käytetään hyväksi. Tietämätöntä on helppo hinnoitella ja myydä. Vanhukset on varmoja maksajia, mutta nuoret voivat jättää maksut hoitamatta ,eikä päästä eläkkeisiin kiinni ,kuten vanhuksen rahoihin päästään. Kirjastoissa on mahdollisuus saada ns. vertaistukea ,joista on apua .

      • Helppo.huiputettava

        Ostin aikoinaan läppärin ja menin erikoisliikkeeseen sen hankkimaan. Kundi esitteli erikoistrajouksessa todella hyvää konetta, siihen vielä voi lisätä tämän ja tuon, voidaan ladata AA ja BEE. Siinä on kuule hyvä kone.
        No, se tehtiin kaikki, maksoi maltaita.
        Jonkin ajan kuluttua läppäri rupesi kiukuttelemaan. Vein sen myyjälle takuuhuoltoon, kone kuulemma lähetettiin maahantuojalle korjattavaksi, Ei siitä koskaan oikein tullut kunnollista ja myyjä sanoikin, että tämä juttu vaivaa usein näitä halpoja koneita.
        Ikäihmiselle oli helppo myydä se viimeinen rakkine, mukahalvalla, sai läppärinsä ja myyjä kaupat tehdyksi. Kaikki olivat tyytyväiset.
        Seuraava ostettiinkin sitten asiantuntijan kanssa.


    • että.soitot.loppuvat

      Ei ole meikäläinen huomannut mitään ikäsyrjintää. Hyvin menee muutenkin ja rahatkin tuntuvat riittävän. Velkoja ei ole.

      Ketjun aloittaja kertoi puhelimitse tulevista tarjouksista. Niiden estämiseen on hyvä keino: luopuu ns. sopimusliittymästä, jos omistat sellaisen.Jos liittymäsi on prepaid, kulutat sen loppuun ja lakkaat lisäämästä soittoaikaa. Hankit silloisen liittymäsi tilalle puhelinkaupasta tai R-kioskista uuden prepaid-liittymän, johon sinun ei tarvitse antaa henkilötietojasi. Et anna uutta numeroasi tiedoksi kuin lähipiirillesi. Eivätpä osaa kaupustelijat enää soitella sinulle.

      Meikäläinen luopui sopimusliittymästä siirtyen prepaid-liittymään kolmisen vuotta sitten. Tänä vuonna tosin oli vaihdettava prepaid-numeroa, kun kortti jostakin syystä rikkoutui. Ei se tahtia ole haitannut. Meikäläinen ei tosin käytä älypuhelinta. Pitää maksaa vain etukäteen siitä,miten paljon käyttää puhelinta, ilman mitään kuukausimaksuja. On tuskin ainakaan kalliimpaa kuin sopimusliittymän käyttö.

      Voin epäröimättä suositella prepaid-liittymää. Se ei sido haltijaansa mihinkään.

      Mahdollista on myös pitää kahta liittymää eri soittoäänillä. Toinen olisi lähipiiriä varten, toinen muita.

      Joka tapauksessa tuollaiset kaupustelijain soitot ovat vähällä vaivalla vältettävissä

      • Minä en koskaan ole epäkohtelias puhelinmyyjälle. Se on varmasti maailman epäsuosituin työ, johon tekijä on päätynyt viimeisenä vaihtoehtona.
        Joskus lankean jonkun vikkolehden tilaajaksi, mutta usein riittää ihan ystävällinen vastaus, että ko. tarjous ei kiinnosta.
        Yritän muista, että työtäänhän he tekevät.


      • Makriina kirjoitti:

        Minä en koskaan ole epäkohtelias puhelinmyyjälle. Se on varmasti maailman epäsuosituin työ, johon tekijä on päätynyt viimeisenä vaihtoehtona.
        Joskus lankean jonkun vikkolehden tilaajaksi, mutta usein riittää ihan ystävällinen vastaus, että ko. tarjous ei kiinnosta.
        Yritän muista, että työtäänhän he tekevät.

        Samoin Makriina!
        Aikoinaan ,kerroin olen omaishoitaja ja hoitotoimimempiteeni kesken,kiitos kun soitit moi.
        Kieltämättä olen langennut samaan joskus,kun kastike palaa pohjaan tai muuten huono päivä.
        Kerran muistan tilasin apulehden.Puhelinmyyjä puhui niin hyvää lapinmurretta ja vävyni laphalaisia ,joten mummo meni lankaan


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Samoin Makriina!
        Aikoinaan ,kerroin olen omaishoitaja ja hoitotoimimempiteeni kesken,kiitos kun soitit moi.
        Kieltämättä olen langennut samaan joskus,kun kastike palaa pohjaan tai muuten huono päivä.
        Kerran muistan tilasin apulehden.Puhelinmyyjä puhui niin hyvää lapinmurretta ja vävyni laphalaisia ,joten mummo meni lankaan

        Yhteen aikaan hyväntuulinen naisääni soitteli: "Hei taas Makriina! Mitä kuuluu". Häneltä tulin tilanneeksi tarjouslehtiä joitakin kertoja.
        Nyt lienee saanut paremman leipäpuun, kun on minut unohtanut.


    • hyimeitävanhoja

      Jani, Janne
      Johannes, Juha
      Juhana, Juhani
      Juho, Jukka
      Juss
      ............................Onnea! Kaikille

    • Per-kel

      Enpä tiiä, minua on kyllä kohdeltu hyvin eläkeläisenä erityisesti nuorten matutyttöjen puolesta jotka olivat työmaalla kesälapsina :-*

    • moniakäytöstapoja

      On rollaattorista hyötyäkin. Etuosaan olevaan koppaan on kätevä kerätä hotellin aamupalalla kokonaisia pitkiä herkkuleipiä. Puolitettu koko on paras. Hieman käsipyyhettä päälle, niin saa seuraavan päivän eväät matkaan. Ei kukaan epäile vanhempaa äveriästä rouvaa. Nuoremmat vaikka näkisivätkin eivät sano mitään. Se on sitä iän mukanaan tuomaa kunnioitusta.

    • Pikkuapulainen

      Ei kai. Hiukan omalaatuisat kohtelua olen saanut elektroniikkaliikkeissa ja varsinkin näissä tietsikka-asioissa, jossa neuvojat ja korjaajat ovat varmaan samanikäisiä kuin Dannyn nykyinen heila. Mutta toisaalta, en ole tekniikan ihme ja minua saa opastaa aika lailla yksinkertaisesti. Se ei kylläkään johdu iästä. Nuorena ja kukkeana neuvonta ja opastus oli ihan samanlaista vastaavissa tapauksisa eli vempeleiden osalta. Tekniikka ei kiinnosta mua pätkääkään ja ihminenhän osaa sen mitä haluaa osata. Mutta kun aikansa veivaa, tämäkin sujuu.

      Joissakin tilanteissa jotkut nuoret ovat kadulla huutaneet, että eivät halua elättää vanhoja ihmisiä ja että pitäisi meidän kuolla pois. No, tänä aikana saa varautua mihin vaan ja ehkäpä satuin olemaan koira, jota piti saada piotkaista, kun elämä jossakin ei ollut ruusuista. Toiveista huolimatta tässä potkitaan edelleen.

      Ikärasismia tai ei, tuotteet ja uutuudet suunnataan aika luonnollisista syistä nuorille ja työssäoleville., haetaan kasvavaa markkinaa.

    • että.hyvin.pyyhkii.kun

      Eipä paljoa rasismia tunnu, kun hakee päivittäisen olutkassin K-marketista. Taitaa sama homma olla monen muunkin eläkeläisen päiväohjelmassa.
      Ei ole puutetta rahoista.

      • Rahnat.pois

        Hohhoo, ei ne rahat enää tuohon riitä, kun pitää maksaa mamujen muonat. Kyllä sen tiedät. Jos et tiedä, lue piispan palstaa.


    • Pisarameressä-

      Vainko muonat, kyllä se on vasta pisara meressä.

    • Hahakkarainen

      Persut ovat mielissään mamuista, muutenha heillä olisi mitään ohjelmaa.

      • Sitä.mieltä

        ----eikä tällä palstalla "mielipiteitä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe