Laatuvertailu 2017 - Toyotan uusin tappio

ReininKale

74

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sack-licker

      Toyota on keskinkertainen auto niille, jotka eivät autoista mitään ymmärrä. Muut ostavat parempia ja LAADUKKAAMPIA autoja.

    • Ei.pärjää.missään

      Toyota on aina pärjänyt vain täĺlaisissa merkkikohtaisissa mielipidekyselyissä. Täysin huuhaa hommaa. Oikeat vertailut tehdään automallien kesken auto autoa vastaan. Niissä tojolle on jäänyt aina luu käteen. Se on oikein koska autona tojo on vain keskinkertainen kulkine.
      Nyt näyttää siltä että tojo rämpii myös näissä merkkikohtaisissa huuhaa kyselyissä. Alaspäin on tojon tie.

      • HajoshikoToyoTashi

        Le Mansissa taas huomattiin minkä auton luotettavuus loppui kesken....


      • timewilltell
        HajoshikoToyoTashi kirjoitti:

        Le Mansissa taas huomattiin minkä auton luotettavuus loppui kesken....

        Eiköhän se käy ilmi myös WRC:stä


    • nomoretoyotashit

      Tojotistien mielestä suuri paino, suuri kulutus ja huono suorituskyky ovat edistyksellisyyttä, johon muutkin pyrkivät Toyotan vanavedessä. Kukaan ei kuitenkaan osaa selittää, miksi kukaan näitä ominaisuuksia haluaisi.

    • Tojo.pysyy.jumbona

      Mutta eipä muiden leimaaminen skitsoiksi nosta tojoa vertailujen jumbosijoilta yhtään sen korkeammalle. Vai nostaako?

      • Ei_tietenkään

        vaikuta muuhun kuin että pistää sinut oikealle tasollesi ja saa ihmiset ymmärtämään viestiesi tason. Tajuatko poju kuinka nololta ja lapselliselta sinä kuulostat kun sinun täytyy turvautua aina vain muiden tekemiin testeihin ja vertailuihin uusilla autoilla. Uutena saman sarjan autojen erot ovat minimaalisia mutta käytettyjen ero onkin sitäkin suurempi, Toyotan ja muidenkin japanilaisten eduksi.


      • Väärintestatttu
        Ei_tietenkään kirjoitti:

        vaikuta muuhun kuin että pistää sinut oikealle tasollesi ja saa ihmiset ymmärtämään viestiesi tason. Tajuatko poju kuinka nololta ja lapselliselta sinä kuulostat kun sinun täytyy turvautua aina vain muiden tekemiin testeihin ja vertailuihin uusilla autoilla. Uutena saman sarjan autojen erot ovat minimaalisia mutta käytettyjen ero onkin sitäkin suurempi, Toyotan ja muidenkin japanilaisten eduksi.

        Aika lailla nyt syytät viestintuojaa, vaikka itse viesti harmittaa. Mikä siinä on että.noinkin paljon pajalla käyvä auton ei ole laadukkaampi?


    • Täälläonkaikkitoisin

      Tämähän oli kyllä jenkkitutkimus.

      Euroopassa Toyotan yläpuolelle olisi mennyt kaikki saksalaiset, ranskalaiset, italialaiset, romanialaiset, brittiläiset, espanjalaiset, ruotsalaiset ja muutaman muun maalaiset automerkit.

    • Pena-Kokkola

      Toiaalta kun on laadussa keskinkertainen, jää jotain taaksekin, toisin kuin autolehtien vertailuissa.

      • Kauheintietämäni

        Olis kyllä outoa ajatella että joku auto olisi HUONOMPI. Ehkä pitää päivittää käsitys tojosta. Kauhea se on soitin ajaa.


    • Avensistukkiitiet

      Mulle ei 2007 uutena ostettu Nauris jättänyt kovin korkeaa laatuvaikutelmaa, tosin autossa ei ollut japaniaa kuin merkki, kottero oli koottu Englannissa, osat ympäri Eurooppaa haalittuja. Bosch luki sähkölaitteissa ja jumivissa jarruissa, moottori oli Puolassa kasattu. Sadevesikin tuli sisälle tuulilasin nurkasta, jollain oli loppunut liima kesken. Oli muuten hankala vika hakea, apparin lattia lainehti sateella ja vuotokohtaa ei näkynyt missään, tuli niin laajalta alalta. Onneksi tuon jälkeiset 3 japsijapsia ovat palauttaneet uskoni laatuun, merkki tietysti eri.

    • Maanantaikpl

      Oma "lastukokemukseni" oli vuosi 2014 kroonisen sähkövikaisen Priuksen kanssa - olen lukenut että juuronPrius on ongelmaton auto ja niin voi keskimäärin oĺlakin. Omastabkokemuksestani voin kuitenkin kertoa että.maanantaiksppsleet ne on Priuksellakin.

      • Maanantaikpl

        Siis laatukokemukseni.


    • köyhänvolkkari

      Ei se toyota vaan osaa, ainahan se on ollut vähän niinkuin s-marketin halpamerkki. Periatteessa kahvi on ihan kahvia, mutta ihan paskaa sellaista. Ongelmana on vain se että tästä halpistuotteesta koitetaan ryövätä täysi hinta!

      • DaciaVie

        Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Dacia, Hyundai ja Kia vievät parhaillaan asiakkaita toyotalta. Dacia onkin varteenotettava kilpailija Toyotalle. Teknisesti aivan eri planeetalta. Saa jopa turbomoottoreita, mitä toyota ei ole oppinut koskaan tekemään. Kestävät jopa kasassa!


      • Dacialaatuparempaa
        DaciaVie kirjoitti:

        Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Dacia, Hyundai ja Kia vievät parhaillaan asiakkaita toyotalta. Dacia onkin varteenotettava kilpailija Toyotalle. Teknisesti aivan eri planeetalta. Saa jopa turbomoottoreita, mitä toyota ei ole oppinut koskaan tekemään. Kestävät jopa kasassa!

        Olen nähnyt muutaman Dacian kestotestin ja hyvin ne on pärjänneet. En kyllä kaikkia malleja. Muistan myös parinkin Toyotan ruostuneen katsastuskelvottomaksi kestotestin aikana.


    • korppusaha

      Provopojalla ei näytä olevan mitään sanottavaa itse asiaan eli siihen, että Toyotan laatu oli heikkoa jälleen kerran ja todistetusti.

    • tojoröllinsairaus

      Toyotan kunnian puolustaja ja epätoivoinen selittäjä tekee myös jokaisen pyhä- ja juhlapäivänkin "työtään". On se sairas ja turha ihminen ja ihmiskunnan taaka ja syöpä.

      • Ei_minun_missioni

        ole puolustella ketään tai mitään vaan vittuilla sinulle, tyhmyydellesi, noloudellesi ja uskomattomalle lapsellisuudellesi, Toyota-palstan oma trollipoju. Saan siitä mielihyvää kun apinaa eli sinua koijataan oikein kunnolla, vaikka sairasta skitsofreenikkoa ei pitäise enempää kyykyttää.


      • minkäs.teet

        Vittuilu se onkin köyhien Tojomiesten ainoa huvi. Persaukisten rahat ei elämiseen näköjään oikein riitä. Juhannuskin mennyt netin ääressä munia puristellen.


      • samaa.tasoa
        Ei_minun_missioni kirjoitti:

        ole puolustella ketään tai mitään vaan vittuilla sinulle, tyhmyydellesi, noloudellesi ja uskomattomalle lapsellisuudellesi, Toyota-palstan oma trollipoju. Saan siitä mielihyvää kun apinaa eli sinua koijataan oikein kunnolla, vaikka sairasta skitsofreenikkoa ei pitäise enempää kyykyttää.

        Aika surkean laatuista työtä jos paras vittuilu mihin pystyy on saman vuodatuksen toistoa aina uudelleen. Yhtä surkeaa kuin tojojen vanhojen vaparikoneiden tekeminen vuosi vuoden jälkeen.


      • tojohönön.pakkoliikkeet

        Ketä luulet kiinnostavan se että toistat samoja pakkomielteitäsi päivästä toiseen copy-pastella. Kuka olisi niin idiootti että lukisi tuon kun tietää tasan tarkkaan sen olevan vain saman tekstin toistoa. Eikö sulla ole oikeassti mitään sanottabvaa? Ja pakkomielle kuitenkin ajaa postaamaan jotain. Surkea on kohtalo ja jäljet näkee jokainen täällä kävijä.


      • saa.hengen.ravintoa
        tojohönön.pakkoliikkeet kirjoitti:

        Ketä luulet kiinnostavan se että toistat samoja pakkomielteitäsi päivästä toiseen copy-pastella. Kuka olisi niin idiootti että lukisi tuon kun tietää tasan tarkkaan sen olevan vain saman tekstin toistoa. Eikö sulla ole oikeassti mitään sanottabvaa? Ja pakkomielle kuitenkin ajaa postaamaan jotain. Surkea on kohtalo ja jäljet näkee jokainen täällä kävijä.

        Kohta Hönö pääsee taas Suviseuroille kaltaistensa pariin.


    • korppusaha

      Eipä kukaan kai Toyotaa laadukkaaksi väitäkään. Sehän olisi aivan naurettavaa.

      • Kiatisti

        Eikä Kioja revitä käsistä nyt kun yksi tutkimus väittää laadukkaiksi. Omat havaintoni eivät vahvista Kiojen laadukkuutta. Jm-arvo on matalaa.


    • menetettymaine

      Annas kun arvaan. Nyt kun JD-poweristakaan ei tullut menestystä, niin mielipide muuttuu tätä tutkimusta kohtaan, takki kääntyy kuin parhailla poliitikoilla. Nyt kun tojota ei menesty, tutkimus on väärin tehty!

    • Köyhäkateellinen

      Kyllä se näin on. Kukapa tojomies ei kadehtisi ja haluaisi omistaa köyhän miehen Mersua,wv passattia... Nykytojoissa ei nyt tosin japania ole kuin nimessä,laatu laskenut eurooppalaisten tasolle,mutta jostainhan se on tingittävä aina kun säästöjä haetaan.

      • hybridimyyjän_veli

        Toyotan laatu on keskimäärin laskenut kauas eurooppalaisten taakse.


    • Teron.valinta

      Toyotan omistaja ei ole kateellinen millekään toiselle automerkille. Hän on tehnyt valintansa järkiperustein eikä trendien mukana. Toyota riittää kaikkeen toyotistin kuljetustarpeeseen. On edullinen ylläpitää eikä ole kalliita remontteja tiedossa vuosikausiin.
      Kateus näyttää enemmänkin olevan Toyotaa solvaavien parissa kun heikko itsetunto ei salli Toyotan hankkimista vaan halutaan elvistellä jollain toisen merkkisellä kulkineella, esimerkiksi kansanvaunulla, jota ei tehdaskaan ilkeä mainostaa enää autoksi.

      • sama_kaiku_askelten

        Tollolootan omistaja, kuten nimikin jo sanoo, ei ole liialla järjellä siunattu. Uskonlahkostahan tässä on oikeasti kyse ja kaikki uskonnot suhtautuvat karsaasti omien aivojen käyttöön. Pitää toimia lahkon oppien mukaan, olivat ne opit kuinka järjettömiä tahansa.

        Tojolahkossa ylläpidetään myyttiä tollolootan luotettavuudesta ja hyvästä hinta-laatusuhteesta.

        Väitteillä oli jotain katetta kekkoslovakian aikaan eli 80 luvulla. Silloin autoissa oli paljon enemmän teknisiä murheita ja ruostuivatkin nopeasti. Itämaan ihmeitä dumpattiin köyhään suomeen alehinnoilla ja yhtenä erityisenä myyntivalttina oli metallinhohtoinen maali ilman lisähintaa. Normaalit "ei lisähintaa" vaihtoehdot olivat tuolloin valkoinen, jossa ruoste näkyi pahasti, sekä punainen, joka haalistui nopeasti. Tuohon aikaan ei noissa perusväreissä ollut edes kirkasta lakkaa päällä, joten kolmikerroksisen (pohjamaali, pintamaali, lakka) metallivärin odotettiin kestävän paremmin.

        Tojouskovaiset ovat siitä pitäen ostaneet autonsa metallihopeisena, luullen näin tekevänsä erinomaiset kaupat. No, joku poikkeusyksilö saattaa valita mustan, kuvitellen sen olevan jotain hyvinkin eksoottista ja hienoa. Huomaamatta on jäänyt, että nykyään kaikissa värivaihtoehdoissa on lakka päällä ja nykyään se "ei lisähintaa" vaihtoehto onkin usein musta.

        Toisaalta nämä 80-luvun itäautot olivat karuakin karummin varusteltuja. Juuei ollut sähkövikoja, kun ei vielä 80-luvun lopun karvalakki-corollaattorissa ollut sähköikkunoita, keskuslukitusta, ilmastointia, kierroslukumittaria tai edes valoa takakontissa! Oli vaan ajovalot ja pyyhkijät. Ei montaa vikapaikkaa...

        Sittemmin ovat muut autot kehittyneet, tojo ei niinkään, mutta tojouskovaiset eivät anna tosiasioiden häiritä. Ehdottoman kiellettyä on julkisesti keskustella tollolootan runsiasta vioista, kuten kansivikaisista D4D kertakäyttödieseleistä (aja 130 tkm ja osta uusi moottori), öljysyöpöistä bensakoneista, toimimattomista lisävarusteista, totaalisen epäonnistuneesta MMT robottinylkyttimestä tai flopanneesta Upro Cruiseri nuorisoautosta. Pitää vain jollottaa samaa virttä, mitä on laulettu jo 30 vuotta. Ei tämä häävi ajettava ole, mutta lähtee käyntiin pakkasessakin ja on helppo/halpa huoltaa itse (kun osia löytyy runsain mitoin romuttamoilta).

        Sanat on helppo muistaa, koska ennen tojotaakin oli itäauto, Lada, jota kehuttiin samoin sanoin.


      • Kaksikerrosmaali
        sama_kaiku_askelten kirjoitti:

        Tollolootan omistaja, kuten nimikin jo sanoo, ei ole liialla järjellä siunattu. Uskonlahkostahan tässä on oikeasti kyse ja kaikki uskonnot suhtautuvat karsaasti omien aivojen käyttöön. Pitää toimia lahkon oppien mukaan, olivat ne opit kuinka järjettömiä tahansa.

        Tojolahkossa ylläpidetään myyttiä tollolootan luotettavuudesta ja hyvästä hinta-laatusuhteesta.

        Väitteillä oli jotain katetta kekkoslovakian aikaan eli 80 luvulla. Silloin autoissa oli paljon enemmän teknisiä murheita ja ruostuivatkin nopeasti. Itämaan ihmeitä dumpattiin köyhään suomeen alehinnoilla ja yhtenä erityisenä myyntivalttina oli metallinhohtoinen maali ilman lisähintaa. Normaalit "ei lisähintaa" vaihtoehdot olivat tuolloin valkoinen, jossa ruoste näkyi pahasti, sekä punainen, joka haalistui nopeasti. Tuohon aikaan ei noissa perusväreissä ollut edes kirkasta lakkaa päällä, joten kolmikerroksisen (pohjamaali, pintamaali, lakka) metallivärin odotettiin kestävän paremmin.

        Tojouskovaiset ovat siitä pitäen ostaneet autonsa metallihopeisena, luullen näin tekevänsä erinomaiset kaupat. No, joku poikkeusyksilö saattaa valita mustan, kuvitellen sen olevan jotain hyvinkin eksoottista ja hienoa. Huomaamatta on jäänyt, että nykyään kaikissa värivaihtoehdoissa on lakka päällä ja nykyään se "ei lisähintaa" vaihtoehto onkin usein musta.

        Toisaalta nämä 80-luvun itäautot olivat karuakin karummin varusteltuja. Juuei ollut sähkövikoja, kun ei vielä 80-luvun lopun karvalakki-corollaattorissa ollut sähköikkunoita, keskuslukitusta, ilmastointia, kierroslukumittaria tai edes valoa takakontissa! Oli vaan ajovalot ja pyyhkijät. Ei montaa vikapaikkaa...

        Sittemmin ovat muut autot kehittyneet, tojo ei niinkään, mutta tojouskovaiset eivät anna tosiasioiden häiritä. Ehdottoman kiellettyä on julkisesti keskustella tollolootan runsiasta vioista, kuten kansivikaisista D4D kertakäyttödieseleistä (aja 130 tkm ja osta uusi moottori), öljysyöpöistä bensakoneista, toimimattomista lisävarusteista, totaalisen epäonnistuneesta MMT robottinylkyttimestä tai flopanneesta Upro Cruiseri nuorisoautosta. Pitää vain jollottaa samaa virttä, mitä on laulettu jo 30 vuotta. Ei tämä häävi ajettava ole, mutta lähtee käyntiin pakkasessakin ja on helppo/halpa huoltaa itse (kun osia löytyy runsain mitoin romuttamoilta).

        Sanat on helppo muistaa, koska ennen tojotaakin oli itäauto, Lada, jota kehuttiin samoin sanoin.

        "Tuohon aikaan ei noissa perusväreissä ollut edes kirkasta lakkaa päällä, joten kolmikerroksisen (pohjamaali, pintamaali, lakka) metallivärin odotettiin kestävän paremmin."
        80-luvulla japsiautojen ilman lisähintaa "metallivärit" eivät suinkaan olleet kolmikerrosvärejä. Mitään erlillistä lakkakerrosta ei ollut, vaan oli keksitty korkeakiiltoinen pintaväri jossa oli mukana metallihohtovaikutelmaa aikaansaavia partikkeleita. Maalien kesto ei ollut sen kummempi kuin perusväreillä.
        Sen aikaisten euroopplaisten autojen metallivärit olivat oikeita kolmikerrosvärejä, joissa päällimmäisenä oli kirkaslakka. Lisähintaa maksettiin aiheesta! Itsellä on kokemuststa 70- ja 80-luvun Datsuneista ja Toyotista.


      • Toyomummeli
        sama_kaiku_askelten kirjoitti:

        Tollolootan omistaja, kuten nimikin jo sanoo, ei ole liialla järjellä siunattu. Uskonlahkostahan tässä on oikeasti kyse ja kaikki uskonnot suhtautuvat karsaasti omien aivojen käyttöön. Pitää toimia lahkon oppien mukaan, olivat ne opit kuinka järjettömiä tahansa.

        Tojolahkossa ylläpidetään myyttiä tollolootan luotettavuudesta ja hyvästä hinta-laatusuhteesta.

        Väitteillä oli jotain katetta kekkoslovakian aikaan eli 80 luvulla. Silloin autoissa oli paljon enemmän teknisiä murheita ja ruostuivatkin nopeasti. Itämaan ihmeitä dumpattiin köyhään suomeen alehinnoilla ja yhtenä erityisenä myyntivalttina oli metallinhohtoinen maali ilman lisähintaa. Normaalit "ei lisähintaa" vaihtoehdot olivat tuolloin valkoinen, jossa ruoste näkyi pahasti, sekä punainen, joka haalistui nopeasti. Tuohon aikaan ei noissa perusväreissä ollut edes kirkasta lakkaa päällä, joten kolmikerroksisen (pohjamaali, pintamaali, lakka) metallivärin odotettiin kestävän paremmin.

        Tojouskovaiset ovat siitä pitäen ostaneet autonsa metallihopeisena, luullen näin tekevänsä erinomaiset kaupat. No, joku poikkeusyksilö saattaa valita mustan, kuvitellen sen olevan jotain hyvinkin eksoottista ja hienoa. Huomaamatta on jäänyt, että nykyään kaikissa värivaihtoehdoissa on lakka päällä ja nykyään se "ei lisähintaa" vaihtoehto onkin usein musta.

        Toisaalta nämä 80-luvun itäautot olivat karuakin karummin varusteltuja. Juuei ollut sähkövikoja, kun ei vielä 80-luvun lopun karvalakki-corollaattorissa ollut sähköikkunoita, keskuslukitusta, ilmastointia, kierroslukumittaria tai edes valoa takakontissa! Oli vaan ajovalot ja pyyhkijät. Ei montaa vikapaikkaa...

        Sittemmin ovat muut autot kehittyneet, tojo ei niinkään, mutta tojouskovaiset eivät anna tosiasioiden häiritä. Ehdottoman kiellettyä on julkisesti keskustella tollolootan runsiasta vioista, kuten kansivikaisista D4D kertakäyttödieseleistä (aja 130 tkm ja osta uusi moottori), öljysyöpöistä bensakoneista, toimimattomista lisävarusteista, totaalisen epäonnistuneesta MMT robottinylkyttimestä tai flopanneesta Upro Cruiseri nuorisoautosta. Pitää vain jollottaa samaa virttä, mitä on laulettu jo 30 vuotta. Ei tämä häävi ajettava ole, mutta lähtee käyntiin pakkasessakin ja on helppo/halpa huoltaa itse (kun osia löytyy runsain mitoin romuttamoilta).

        Sanat on helppo muistaa, koska ennen tojotaakin oli itäauto, Lada, jota kehuttiin samoin sanoin.

        Viisi Toyotaa omistaneena ja 0,5 Mkm ajaneena voin kertoa, että niissä on ollut ainoa vika jumittuneet jarrut ja nekin vain yhdessä mallissa. Ei pisarakaan öljyä eikä minkäänlaista muutakaan korjaamoreissua tavallisten huoltojen lisäksi ole ollut.
        Ei siis pienintäkään toimintahäiriötä.


      • tojo-setä.touhottaa
        Toyomummeli kirjoitti:

        Viisi Toyotaa omistaneena ja 0,5 Mkm ajaneena voin kertoa, että niissä on ollut ainoa vika jumittuneet jarrut ja nekin vain yhdessä mallissa. Ei pisarakaan öljyä eikä minkäänlaista muutakaan korjaamoreissua tavallisten huoltojen lisäksi ole ollut.
        Ei siis pienintäkään toimintahäiriötä.

        jos ajaa satatonnia millä tahansa autolla niin just noin se menee. Ainoastaan tero pitää sitä niin ihmeellisenä että siitä pitää joka paikassa touhottaa tojo-sedän innolla.
        Kaikki muut pitävät auton toimivuutta itsestäänselvänä asiana.


      • Corolla_Kuski

        Toyotalle on itsestään selvyys, ettei vikoja ole alle puolen miljoonan kilometrin. Monissa muissa merkeissä satatonnia ilman vikoja on suuri saavutus. Muutenkin Toyota on edelläkävijä monissa ominaisuuksissa.


      • Tero.katsastaa
        tojo-setä.touhottaa kirjoitti:

        jos ajaa satatonnia millä tahansa autolla niin just noin se menee. Ainoastaan tero pitää sitä niin ihmeellisenä että siitä pitää joka paikassa touhottaa tojo-sedän innolla.
        Kaikki muut pitävät auton toimivuutta itsestäänselvänä asiana.

        Eipä näytä menevän monellakaan merkillä, jota todistaa Trafin julkaisema katsastustilasto mm vuoden 2011 mallien osalta, joilla on keskimäärin ajettu noin 90 tkm. Esim VW Golfin hylkäysprosentti on nelinkertainen Corollaan verrattuna. Ja viat ovat aika merkittäviä liikenneturvallisuuden kannalta, kuten jousitus ja jarrut.
        https://www.trafi.fi/filebank/a/1485257522/3bc0d4b6a0cf3e4318364b8473643ae4/23893-Kov2011_M1_Kv16.pdf


      • ajamatta_paras

        > katsastustilasto mm vuoden 2011 mallien osalta, joilla on keskimäärin ajettu noin 90 tkm

        Tarkoitat varmaan, että tollolootilla on jo 6 vuoden ikäisenä 90 tkm mittarissa? Hmm. kuulostaa aivan oikealta. Niin palstan tojopappojen kuin katsastustilastojenkin mukaan menee 7 vuotta ennen kuin tollolootaan on saatu tahkottua 100 tkm mittariin. Ensimmäisessä katsastuksessa on ehkä, nippa nappa, 40 tkm mittarissa. Tojopapat kehuu, miten on tähän merkkipaaluun asti päästy, ilman, että on tarvinnut uusia jarrupaloja, alustan niveliä tai renkaita. Siis remontteja, mitä huonompiin merkkeihin pitää tehdä.

        Tojopappa ei ymmärrä, että muilla autoilla ajetaan 20-30 tkm vuodessa. Tuplamäärä tollolootaan verrattuna. Ensiasennusrenkaat voi tosiaan olla vaihtokunnossa jo 1. katsastuksessa ja 2. katsastuksessa (5-vuotiaana) on jo 100 tkm rikki.

        Onhan palstalla nähty tojopappa, joka 5 tkm välein eli 2-3 kertaa vuodessa laittoi viestin "jo XX tkm mittarissa, eikä vieläkään yhtään vikaa". Jep, se on saavutus, että tolloloota pysyy läjässä jopa 15 tkm ;-D

        BTW, mihin on unohtunut tojopappajen tärkein niksi? Ajetaan 5-14 tkm vuodessa ja vaihdetaan auto joka kolmas vuosi!


    • Nii-in

      http://www.jdpower.com/ratings/study/Vehicle-Dependability-Study-(VDS)-by-Make/1881ENG Miten se nyt menikään..

    • klonkklonkvagen

      VW on todella tasalaatuinen, esim. DSG-lootat hajoavat järjestään ja se kertoo tasaisesta laadusta.

      • Tsidsg.hajooaina

        Tojon oston ainoa syy on volkkarin viat. Näin tojohönö ajattelee, kun tojo on sellainen reppana kulkine ja kaikken vertailuiden hännillä.
        No, joku lohtu hänenkin on löydettävä. Jos ei muualta niin sitten kuvitelmista.


    • kylläVWlle

      Rahalla saa parempaa laatua ja kestäviä autoja. Siitä on osoituksena Volkswagenin sijoittuminen selvästi Toyotan edelle. Monet Toyotan vikoihin ja "ominaisuuksiin" kyllästyneet ovat jo vaihtaneet Volkswageniin.

    • Tämäkin_keskustelu

      on mitä mainioin esimerkki Toyota-palstan oman trollipojun noloudesta ja lapsellisuudesta mutta toisaalta myös skitsofreenikon sitkeydestä omaa Toyotaa solvaavaa agendaa toteuttaessaan. Lapsi on sairas eikä parannuskeinoa ole löydetty.

      • KE70

        Tässä, kuten aikaisemmissakin keskusteluissa, ylivoimaisesti noloimmat kommentit ovat tulleet haukkana paikalle rientävän surullisen hahmon tojoritarin eli sinun, näppäimistöltä. Meidät tavalliset keskustelijat erottaa sinusta spämmääjästä siitä, että yritämme pitäytyä palstan tarkoituksen mukaisesti keskustelemassa autoista eikä muista keskustelijoista. Sinulla ei ole koskaan mitään kerrottavaa itse asiasta eli Toyotasta.
        Toimintasi saattaa meidät tavalliset Toyotan omistajat ja Toyotasta tykkäävät tosi outoon valoon, koska Toyotakin on vain auto, eikä mikään elämää suurempi asia. Pidän toimintaasi omaan pesään paskomisena!
        Tämän enempää en aio itse syyllistyä sinun tyyliseesi toimintaan.


    • korppusaha

      Keskustelussa on taas joutunut sivuraiteille itse asia eli Toytan huono laatu.

    • Ainoa.joka.on

      sivuraiteilla koko elämänsä osalta on Toyota-palstan sairas trollipoju. Palsta rauhoittuisi heti kun poju hiljenee. Ja hiljeneehän se kun nimi paljastuu. Siihen saakka se tekee melkoisen karhunpalveluksen palkkansa maksajalle, Vw/Skoda-maahantuojalle.

      • itkeävainauraa

        Taasko se id*ootti uhittelee. Rahalla saa kyllä käytettyjä autoja muttei järkeä.


    • korppusaha

      Ainoa itsensä häpäisijä on Tojotaansa kehuva höyrypää. Mitään niin typerää ei voi ollakaan kuin kehua jotain Tojotaa, joka on kakkien pilkan kohde.

      • helle.ei.selitä

    • NeverAgainToyota

      Ei sekoiteta laatua ja Toyotaa samaan lauseeseen.

    • onko.kurjaa

      Voi, voi, eikö kukaan oikein viitsi tarttua sinun typeriin täkyihisi, vaikka joka ikinen päivä niitä yrität tarjota. Eikö jo ala turhautumaan kun ei kukaan ota sinua vakavasti?

      • ei.mene.jakeluun

        Eihän vajaa tajua itse olevansa vajaa


      • onko.kurjaa
        ei.mene.jakeluun kirjoitti:

        Eihän vajaa tajua itse olevansa vajaa

        Enpä tajua, mutta siksihän ajankin tojotalla.


    • UUSS

      Hybridien ongelmat alkavat paljastua.

    • siitä.ei.parane

      Turkkilaisten tekemä Toyota on laadun huippua.

    • podeepa

      Eikun pellit ja muovit ohenee entisestään kalja purkissa on paksumpaa peltii

      • lisäys

        Lisäksi kaljapurkki ei ruostu. Se on alumiinia.


    • onNeNiinVietävissä

      Terolle riittää kunhan löytää ihan minkälaisen tilaston tahansa jossa Toyota on kärkipäässä, vaikkapa asiakaslehden tekemän kyselyn kolmelle Toyotan omistajalle pullakahvien ääressä.

    • Klonkssanoivolksvagen

      Ja taas on trollit liikeellä. Toyotan jo lähes 30 vuotta murhetta omistanut tietää mistä laatu löytyy.
      By the way - kyllä sen volkkarinkin kokoaa turkkilaiset, vaikkakin saksassa.

      • luovuta.jo

        "30 vuotta murhetta omistanut"
        Itsehän tuon tunnustit.


      • ToyotaSedätRules

        Kun ei paremmasta tiedä ja nykyautot ovat tuntemattomia, niin voihan sitä elää Toyotakuplassa joka todellisuudessa puhkesi jo ennen kuin siirryttiin 2000-luvulle, kuten tuosta aloituksen listauksesta karusti voimme todeta. Ei se, että joku setä on ikänsä ajanut yhdellä automerkillä säästäen ja varoen, kerro muuta kuin muutoksen pelosta ja huonosta itsetunnosta.


    • typeryyksiä.netissä

      Nämä tojotistit ovat just näin yksinkertaisia kun tämä "30 vuotta murhetta" avautuja on. Jos joku tojotisti ajaa 30 vuotta ilman murheita niin se on hieno juttu. Itse olen ajanut yli 30 vuotta muilla merkeillä ilman murheita.
      Erona on minulla ja tojohönöllä on se että tojohönö luulee että tuo on jotenkin erikoista ja liittyy vain yhteen automerkkiin.

      • Taas_minulta_lipsahti

        Tarkoitin tietenkin että olen jo 30 vuotta vanha ja ajan yhä Helkama Raisulla kun ei yh-äippä ole minulle muutakaan ostanut. Päiväni kuluvat trollaillen joten en minä sillä Raisullakaan kerkeä missään ajella. Joka päivä 18 tuntia trollausta ja solvausta saattaisi olla terveelle tekemätön paikka mutta minulle helppo juttu. Kun ei ole elämässä mitään muutakaan.

        Terveisin Tojota-palstan trollipoju


      • aasialaistaHalpisLaatua

        Kyllä sinunkin Toyotan kunnianpuolustajan kannattaisi lopettaa päänsä hakkaamisen seinään.
        Ei ne faktat van mihinkään muutu vaikka kuinka intät niitä vastaa ja kehittelet näitä "40 perustetta" jne. hauskoja listoja jne...
        Hauskinta tässäkin on se totuus, että korealaisetkin ovat menneet jo ohi tuon taantuneen Toyotan joka yrittää nykyään menestyä Pokemon-muotoilun avulla.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe