Farmasia 2017

Curiousmary

Onko ketään alhaisilla koepisteillä päässyttä tai varasijalla olevaa?

452

19076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkdkdkfkrkrk

      mulla on 15 raakapinnaa ja en oo jaksanu käyä ees kattoo varasijoja, aika korkeet on.. En tiiä yhtää riittääkö, jos pisterajat pysyy suht samoina ni sitte :-)

      • Farmasia

        Jotku on tällä hetkellä raakapisteillä 18 yksnumeroisilla varasijoilla et hyvät mahollisuudet sulla on viel!


      • Farmaseutiksiii2017

        Saanko kysyä monella varasijalla oot? :) Mulla on kans noin 15 raakapistettä. Toivottavasti päästään!


      • ksskskskks
        Farmaseutiksiii2017 kirjoitti:

        Saanko kysyä monella varasijalla oot? :) Mulla on kans noin 15 raakapistettä. Toivottavasti päästään!

        tais olla johonki 70 pintaan, entäs sulla ?:-)


      • Farmaseutiksiii2017u
        ksskskskks kirjoitti:

        tais olla johonki 70 pintaan, entäs sulla ?:-)

        Mulla on 57. Paljon sulla on yhteispisteitä?


      • uukkjhghh
        Farmaseutiksiii2017u kirjoitti:

        Mulla on 57. Paljon sulla on yhteispisteitä?

        nii vähä ettei vaikuta


    • Tippuuu

      Mulla raakapisteet jotain 14 ja varasija tällä hetkellä 87.

      • Tippuuu

        Tai 13 :D en muista jätinkö johonkin vastaamatta


    • Farmasia

      Paljon teillä on yhteispisteitä ja millä varasijalla ootte?

      • joraaaa

        Ei oo yhteispisteitä nii paljoo et vaikuttas. Onko varasijat muuttunu eilisen ja tän päivän aikana?


      • farmasia

        ite olin tiistaina varasijalla 191, enkä sen jälkeen oo uskaltanu käydä kattoo ja päätin et meen vast perjantaina töitten jälkeen 😂 koepisteitä skaalattuna 16,8 ja yhteispisteitä 82,6, saa nähä riittääkö..


    • Farmaseutiksi2017

      Mulla on tiistaista laskenu 58 sijaa... että parempi varmaan vaan odottaa 30.6 asti ja alkaa sit panikoimaan jos vielä silloin on varasijoilla. :D toivon että Helsinkiin ja lääkikseen menijät laskevat noita sijoja vielä paljon. Tulee jännä ensi viikko

      • jänskättääää

        viime vuonnahan helsingistä taisi tulla tulokset vasta viiminen päivä, ja katoin netistä tilastoja niin ainakin Helsinkiin valittiin 143 mutta paikan vastaanotti vain 92, eli lopullisten tulosten julkistamisen jälkeen varasijat laskivat vielä 51, et kyl tässä on varmaan vielä mahollisuuksia.. :D


      • jänskättääää

        kuopioon valittiin 130 ja paikan vastaanotti 93, eli 37 pääsi varasijalta


      • taliaivot

        farmaseutiksi2017, paljon sulla on pisteitä ja yhteispisteitä?


      • Farmaseutiksi2017
        taliaivot kirjoitti:

        farmaseutiksi2017, paljon sulla on pisteitä ja yhteispisteitä?

        Raakapisteitä noin 15 ja yhteispisteitä kai noin 75. Paljon sulla? :)


      • taliaivot

        16,8 ja 82,6, varasijaa en oo uskaltanut tiistain jälkeen käydä kattomassa :D ooksä millä varasijalla?


      • taliaivot

        niin siis noi mun pisteet on skaalattuna, kokeesta raakapisteitä sis 12 :)


      • taliaivot

        onks noi sun yhteispisteet skaalattuna vai raakana ? 🤔


      • Farmaseutiksi2017

        Onks noi pisteet raakoja vai skaalattuja? Sijalla 57. Tiistaina olin viä sijalla 115 :D


      • Farmaseutiksi2017
        taliaivot kirjoitti:

        onks noi sun yhteispisteet skaalattuna vai raakana ? 🤔

        Skaalattuna on yhteispisteet


      • taliaivot

        mulla on noi molemmat skaalattuna. Kävin äsken opintopolussa kattomassa milä varasijalla oon, tiistaina olin siis 191, nyt mulla oli varasija hävinnyt ja valinta kesken. 🤔 Hain kyllä ekana Helsinkiin ja vasta tokana Kuopioon, et varmaan sen takii.. Jotenki helpottavaa ku se kolminumeroinen varasija on hävinny ja sen tilal on valinta kesken 😂😂😂


      • Farmaseutiksi2017
        taliaivot kirjoitti:

        mulla on noi molemmat skaalattuna. Kävin äsken opintopolussa kattomassa milä varasijalla oon, tiistaina olin siis 191, nyt mulla oli varasija hävinnyt ja valinta kesken. 🤔 Hain kyllä ekana Helsinkiin ja vasta tokana Kuopioon, et varmaan sen takii.. Jotenki helpottavaa ku se kolminumeroinen varasija on hävinny ja sen tilal on valinta kesken 😂😂😂

        Joo oli se kolminumeroinen sija aika järkytys 😂 mulla näkyy viä toi numero kun en varmaan pääse Helsinkiin. Ehkä noi näkyy teillä nyt kesken jos niitä tuloksia syötetään sinne opintopolkuun 🤔


      • taliaivot

        Haitko säkin siis ekana Helsinkiin ja tokana vasta Kuopioon?


      • Farmaseutiksi2017
        taliaivot kirjoitti:

        Haitko säkin siis ekana Helsinkiin ja tokana vasta Kuopioon?

        Joo hain ekana Helsinkiin mut luulen että mulla jäi kemia vähän vajaaks siitä neljästä pisteestä niin siks en odota sinne pääseväni :D


    • Ölkjawq

      Onko teillä jotka haki myös helsinkiin niin kadonnut noi kuopion tulokset ja muuttunut opiskelijavalinta kesken?

      • taliaivot

        joo mulla hävis varasija, ja kaikissa nyt valinta kesken


      • Farma

        Tapahtui samaa


      • Farma

        paljonko teillä koepisteitä?


      • taliaivot

        koepisteitä 12, yhteispisteitä 51. Paljon sulla koepisteitä ja yhteispisteitä?


      • Farma

        Noin 20 koepisteitä


      • taliaivot

        Kun kuopion hyväksytyt ja varasijat hävis, nii meinaakse et meiät ois hyväksytty sit Helsinkiin?


      • hmhmhmhmhmh
        Farma kirjoitti:

        Noin 20 koepisteitä

        Skaalattuna vai raakana


      • Jemmunen

        Oispa! Tai sitten tulokset syötetty vaa sinne? Kauhee epätietoisuus, mutta jos osalla kuitenki näkyy vielä varasijat nii outoa


      • oooooop

        Helsinkiin ei skaalata pisteitä


      • apuaaaa_

        aiempina vuosina ainakin on ollut silleen, et jos ekana on hyväksytty tai varasija ja se muuttuu opiskelijavalinta kesken, niin silloin ois hyväksytty ylempään hakutoiveeseen! Ja niillä ketkä haki ekana helsinkiin ja tokana kuopioon, mutta kuopion kohdalla edelleen varasija näkyvissä nii ei oo sit päässyt helsinkiin.


      • Farma

        Mulle tapahtui juuri näin eli kuopion sekä varsija proviisoriin että hyväksytty farmaseutiksi hävisi kokonaan ja muuttui keksen.
        Kysyin opintopolusta Chatissä, niin asiakaspalvelussa sanottiin että tehdään valintoja ja ei tarvitse pelätä!


      • Farma
        hmhmhmhmhmh kirjoitti:

        Skaalattuna vai raakana

        Raakana, mutta en ole varmaa paljonko sain jos yli tai ale sitä :)


    • kdkdkdkddj

      Hei mulla raakapisteitä 15 ja oon vieläki varasijoilla kuopioon mut helsinkiin valinta kesken, kellään muulla sama?? Yhteispisteitä ei oo et vaikuttas

      • 123454321987656789

        Sun pisteet ei varmaan Helsinkiin riittänyt, koska jos riittäisi niin sun Kuopion varasija ois kadonnut ja sen tilalle tullut "opiskelijavalinta kesken". Mutta Kuopioon voit siis edelleen päästä.


      • jdjjdjdjdjdjf
        123454321987656789 kirjoitti:

        Sun pisteet ei varmaan Helsinkiin riittänyt, koska jos riittäisi niin sun Kuopion varasija ois kadonnut ja sen tilalle tullut "opiskelijavalinta kesken". Mutta Kuopioon voit siis edelleen päästä.

        Mun käsityksen mukaan Helsinkiiki voi päästä vielä varasijojen kautta ?


      • 123454321987656789

        joo siis voi varasijojen kautta tietty :D


      • kukkaruukku1

        Sä joka sait 15 pistettä, nii paljon sait ifan osiosta pisteitä ja paljon kemian osiosta?


      • Leflop
        kukkaruukku1 kirjoitti:

        Sä joka sait 15 pistettä, nii paljon sait ifan osiosta pisteitä ja paljon kemian osiosta?

        Ifasta tyylii 8-9 Kemiasta 6-7, ja osaako joku sanoa että paljonko Helsinkiin valitaan opiskelijoita, sillä oon nyt varasijalla 70 jotain, niin musta vähän tuntuu että Kuopioon vois jopa päästäkki. Skaalattuja pisteitä siis joku 20-21


      • kukkaruukku1

        Helsinkiin valitaan farmaseutiks 140 :) Kyllä noilla skaalatuilla pisteillä on hyvät mahollisuudet! Helsingin lisäks myös lääkikseen tulee menee porukkaa farmasian jonosta


      • Märcää
        kukkaruukku1 kirjoitti:

        Helsinkiin valitaan farmaseutiks 140 :) Kyllä noilla skaalatuilla pisteillä on hyvät mahollisuudet! Helsingin lisäks myös lääkikseen tulee menee porukkaa farmasian jonosta

        Kiitos tämä lohdutti mieltä, olen tosin varmaan yksi harvoista miespuolisista henkilöistä tässä keskustelussa :-D Ei ole vielä ainakaan miehisiä kyyneleitä tarvinnut päästää ;) Oli kyllä hauska juhannus kavereiden kanssa, kun vietin puolet ajastani Suomi24 keskutelussa ollessamme yökerholla XD


    • Varmaseutti

      Odottakaa nyt 14.8 saakka, niin tiedätte mihin olette päässeet.

      • Uusihakija

        Miksi sinne asti?


    • Hansarostock

      2,5/75 ja sisään heittämällä

      • kskdkdkdk

        jaa mihin?


      • Hansarostock

        Oi Anteeksi. Olikin vahingossa eri alan tulokset.


      • LeChoke
        Hansarostock kirjoitti:

        Oi Anteeksi. Olikin vahingossa eri alan tulokset.

        en kyllä hyväksy anteeksipyyntöäsi, ajattelisit ennenkuin tulet kommentoimaan jotain noin röyhkeää meidän varmaseuttien tykö


    • Rohkeamato

      Miten saa ajan kulumaaaaaaaaan

    • Hkloo

      Eikö tänään varasijat ole tippuneet yhtään?? Turhauttavaa tää odottelu kun muualle on jo satanu tänään tuloksia ja itellä ei vielä näy mitään

    • Stadiseutti

      Tampereen lääkiksen tulokset on tullu tänään. Onkos Kuopion jono liikkunut?

      • Proviisoriksi

        Ei ole Kuopion jono liikkunut viime perjantain jälkeen


      • Dagggg

        Eikö varasijat päivittynyt aina yöllä? Että voisi ajatella että ensi yönä päivittyy


      • Proviisoriksi

        Yleensä on yön aikana päivittynyt. Ja sitten kun Helsingin farmasian tulokset tulee, niin varasijat muuttuu toivottavasti aika paljon.


    • Farmasia

      Helsingin yliopiston sivuilla lukee että yhteishaun tulokset julkaistaan 30.6, eli eipä tarvi ennen perjantaita käydä opintopolussa kattomassa

    • Ksryujb

      Varasijat on taas tippunu kannattaa käydä kurkkaamassa:)

      • kskskdkdkdk

        paljon on tippunu?


      • Kftujj

        Mulla 15 sijaa


    • jejjejejej

      proviisoriksi 13. varasijalta :)

      • Jgxionv

        Millä pisteillä?


      • jejejejejjeje
        Jgxionv kirjoitti:

        Millä pisteillä?

        39.2/56


    • Farma

      näkyykö helsingin tulokset kellään?

      • Farmasia

        Helsingin yliopiston tulokset tulevat 30.6


    • kskskdjsksk

      juuh elikkäs pelkkä tampereen lääkis pudotti 15. sijaa ja vielä uupuu tulokset muista lääketieteellisistä paikkakunnista sekä helsingin yliopistosta, varasijat tulevat tippumaan vielä todella paljon

      • dfhgjhj

        Oulusta, Kuopiosta ja Tampereelta tullut jo lääkiksen tulokset. Turun ja Helsingin lääkis ( Helsingin farmasia tietysti) puuttuvat. En siis kyllä usko, että Tampereen tuloksien ansiosta varasijat putoaisivat noin paljon.


      • Kjjjjkkk
        dfhgjhj kirjoitti:

        Oulusta, Kuopiosta ja Tampereelta tullut jo lääkiksen tulokset. Turun ja Helsingin lääkis ( Helsingin farmasia tietysti) puuttuvat. En siis kyllä usko, että Tampereen tuloksien ansiosta varasijat putoaisivat noin paljon.

        Eikös noi Oulun ja Kuopion tulokset tullut vasta tänään? Farmasian varasijat päivittyivät jo ennen niitä aikaisin aamulla


    • toivotonko

      oiskohan mahollista päästä vielä sijalta 26 proviisoriksi :oo ?

      • toivoaonn

        On toivoa! Vielä hki farmasia tulokset monet lääkikset =) mullakin muuttu yhden yö aikana varasija 7-->hyväksytty vaikkei mikään em. koulu ilmoittanut tuloksia


      • kyselenvain

        Muuttuiko sulla siis Kuopion farmasia (farmaseutti tai proviisori) hyväksytyksi??? Tiedätkö vielä pisteitäsi?


      • toivotonko

        Huh no hyvä kuulla että ois toivoa! Noilla perusteilla oon koittanu itelleniki järkeillä tätä asiaa mut silti se pelko et hullusti noussu pisterajat. Tai tuntu, että jengi on vetänyt jäätäviä pisteitä niin ei mitään saumaa :D. Mutta joo odotellaan !


      • toivoaonn

        juu! pisteitä sain kokeesta 28 (tai 28,5 en muista)


    • Jänskättää

      Mä oon tällä hetkellä jonossa sijalla 42 ja toivottavasti olis vielä mahkuja päästä sisään. Ehkä jos Helsinkiin menee vielä paljon porukkaa.. :/ Sais jo tulla tulokset!

    • Antilope

      Heittämällä opiskelemaan. Jos vielä on lääkikset, paitsi tre ja helsingin farmasia avoinna eikä , ja viimevuonna 37 otettiin vielä varmojen jälkeen, sisällä olet.
      Paljon oli raakapisteitä ja entä skaalattuna

      • Jänskättää

        Huh toivottavasti oot oikeessa! :D Raakapisteitä noin 15-16 ja skaalattuna 21-22.4. Toivottavasti riittäisi :) kyllä saa taas jännittää loppuviikon


    • jjsjdjdjjdjd

      niin siis 37 vielä sen jälkeen kun helsingin farmasia julkaissut tulokset? Helsinkiinhän otetaan 130 opiskelijaa niin luulis et mullaki mahkuja, oon siis varasijalla 60 xd

      • Kjgdhj

        Kyllä on mahkuja. Isoin porukka tosiaan lähtee Helsinkiin :) paljon sulla on pisteitä?


      • hjbhhh
        Kjgdhj kirjoitti:

        Kyllä on mahkuja. Isoin porukka tosiaan lähtee Helsinkiin :) paljon sulla on pisteitä?

        20.50-22 skaalattui


    • Proviisoriksii

      Ainakin lääkis tuli tänään. Wuhuu Kuopioon proviisoriksi varasijalta 40! Skaalattuja 36.4 taisi olla

      • nonensikertalainen

        Ooks ensikertalainen? Oliks sul mitkä lähtöpisteet?


      • fjddtey

        Oot varmaan ollu yhteispistejonossa korkeammalla varasijalla, sitähän ei Opintopolku ilmoita...? Onnea!


    • jännittää

      Mulla lukee Kuopion farmasian kohdalla "Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)" Tarkoittaako tämä siis sitä, että jos tuo ei ole kadonnut näkyvistä ja muuttunut "valinta kesken", niin mulla ei ole mahiksia Helsinkiin enää? Olen ensikertalainen ja raakapisteet kokeesta 21, ellen ole sählännyt vastausten kopioinnissa.

      • Westbrick

        Hereille nyt, kyllä vähän ku selailet täällä niin tuut tajuamaan että oot Helsingissä aivan 100% varmasti sisällä...Näyttäs muutenkin siltä että pisterajat ei tule nousemaan viime vuoteen verrattuna yhtään. Kiitos, lopettakaa tyhmät kysymykset


      • jännittää

        Pahoitteluni, mutta selatessani keskustelua mulle pomppas vaan silmiin, että niillä, joilla toi "hyväksytty" on muuttunut "valinta kesken" olis menossa Helsinkiin sisään. Itelläni kun ei yhteispisteet riitä minnekkään. Ja jossain keskustelussa oli kyllä spekulaatioita rajojen noususta... Mutta enpä taida enää täältä mitään kysellä :0


      • Stadiseutti

        Kysele vaan! Kyllä saa hermoilla. Ne joiden pää ei kestä lukea toisten hermoilua, voivatkin jo siirtyä opiskelemaan saksankielisiä molekyylioppaita 60-luvulta :*


      • Farma

        hhhhh


    • Westbrick

      Joo ei siinä panikoinnissa mitään, mutta tollaset idioottimaiset kysymykset perustuu täysin siihen, että pää on todella syvällä perseessä

      • WBapina

        Westbrickistä tulee maailman paras osaaja. Taitaa olla napit menny jo nyt sekasin.


      • Farmaseuttiuknowwho

        Ne kysymykset taitaa kyllä enemmänki liittyä muiden antamiin vääriin infoihin siitä, miten toi hakuprosessi "seinien sisällä" menee 😅 Oon ainakin täällä seuraillu ihan ihmeissäni joitakin huhuja mistä en oo ennen kuullu, vaikka oonkin jo kokenut hakija :)


      • Eastbrick
        WBapina kirjoitti:

        Westbrickistä tulee maailman paras osaaja. Taitaa olla napit menny jo nyt sekasin.

        provo


    • Bricks

      "Mulla on 30 pinnaa, pelkään etten pääse Kuopioon farmaseutiksi" kaltaisia kommentteja löytyi jo tarpeeksi viime keskustelusta. Täällä on oikeasti henkilöitä, ketkä ovat korkeilla varasijoilla kyyneleitä tälläkin hetkellä päästäen, niin turhat kysymykset, (jo paikan vastaanottaneilta voisi mielestäni jättää väliin).

    • yeaahright

      No siis mä ite haen ensimmäistä kertaa ja kyllä mulle oli ainakin iso järkytys kun julkaistiin ne Kuopion tulokset ja varasija oli sadan toisella puolella. :D Siinä hetkessä ei edes tajunnut että melkein kaikki lääkiksen ja Helsingin hakijat on ängetty samaan Kuopion jonoon ja siksi rajat oli pilvissä. Täältä onneksi selvisi ettei vielä ole syytä paniikkiin joten miksi täältä ei saisi kysellä jos joku asia mietityttää? Mua se ainakin autto! Ei se kysyjälle turhaa ole. Jos jotain häiritsee, niin ehkä ei kannata lukea näitä palstoja.

    • Kehäketunkettu

      Kaikille ekoille hakijoille tiedoksi, kuten aiemmin tuolla edellisessä ketjussa mainittiin.
      Oikea vastaus on että kuopioon farmaseutiksi viimeinen pääsijä on ollut alunperin, heti kun pisteet tulivat on ollut varasijoilla 100-200..välissä sinne.
      Jos on hakenut muualle niin odottavat ylempien valmistumisia. Ja 14.8 voi vielä tulla valituksi vaikkei viimeinen päivä ole saanut paikkaa ja varasija matala.

      Se siitä

    • Tyhymä1

      Anteeksi nyt vain, mutta mua itseäni mietitytti ihan sama kysymys... täällä kun moni on kertonut, että on muuttunut varasija/hyväksytty takaisin "valinta kesken"... Ja seuraavaan syssyyn sanottu, että se on merkki et on päässyt ylempään hakukohteeseen. Mulla itellä lukee edelleen myöskin vain ja ainoastaan kuopion kohdalla "hyväksytty", eikä ole kadonnut minnekkään. Ja muissa vain, et valinta kesken... Sain raakapisteitä itse 19,25 ja kuvittelin sen kaiken järjen mukaan riittävän myös Helsinkiin, mutta keskusteluja lukiessa se ei ole ollenkaan itsestäänselvyys minullekkaan...
      Kummallista, ettei asiallisiin kysymyksiin saa asiallisia vastauksia.

      • jepjepjoojep

        se on vähän sellane juttu että tollasiin kysymyksiin saa asiallisia tai päteviä vastauksia kysymällä opintopolusta yms, suomi24 ei ole oikea paikka jos etsit varmaa tietoa


      • Kkkkkkkkkkj

        Ei välttämättä sit riitä helsinkiin noi pisteet. Esimerkiksi 2014 Helsinkiin oli rajana 16,6/40 pistettä, et voi olla et on noussu rajat 3 pistettä


    • Kehäketunkettu

      Et ole tyhmä. Se mihin on valittu ollaan jo valittu. Ollaan valitti.
      Se että lukee taas valinta kesken, tarkoittaa sitä että ylemmän hakutoiveesi pisteitä EI ole laskettu ja voit päästä sinne tai ET.
      Mutta jos olet jo kerran nähnyt siellä että hyväksytty johonkin. Olet sisällä siellä. Se on varmaa. Pisteesi riittävät sinne.
      Nyt vain tarkistetaan pisteitä onko riittävästi pisteitä että pääset tai et pääse ylempään hakutoiveeseesi.
      Sitten tulee loppuviikosta viimeistään ilmoitus, otatko paikan vastaan, mihin olet hyväksytty.
      Mitään sellaista että nyt stadiin haku kesken, tarkoittaa sitä että sinne pääsee, ei todellakaan ole varmuutta että pääsee. Nyt hyväksytylle alemmalle olet varmasti.

      Se taas siitä

      • Kehäketunkettu

        Tai jos kaikissa vaihtoehdoissa on haku kesken ja on jo kerran hyväksytty johonkin, niin on hyväksytty siihen. Sisällä ollaan siellä alemmalla hyväksytyssä oppilaitoksessa.


      • Farma

        KIITOS selkeästä vastauksesta!


      • farmasia

        Jos on kaksi henkilöä, molemmat hakeneet farmaseutiksi ensisijaisesti Helsinkiin ja toissijaisesti Kuopioon. Molemmat varasijoilla Kuopioon. Minkä takia vain toisella henkilöllä Kuopion varasija häviää ja tilalle tulee "opiskelijavalinta kesken"? Toisella edelleen varasija näkyvissä?

        Aiempien vuosien perusteellä tämä tarkoittaisi sitä, että henkilö, jolla Kuopion varasija hävisi, olisi hyväksytty Helsinkiin.


      • kysyttyopintopolusta
        farmasia kirjoitti:

        Jos on kaksi henkilöä, molemmat hakeneet farmaseutiksi ensisijaisesti Helsinkiin ja toissijaisesti Kuopioon. Molemmat varasijoilla Kuopioon. Minkä takia vain toisella henkilöllä Kuopion varasija häviää ja tilalle tulee "opiskelijavalinta kesken"? Toisella edelleen varasija näkyvissä?

        Aiempien vuosien perusteellä tämä tarkoittaisi sitä, että henkilö, jolla Kuopion varasija hävisi, olisi hyväksytty Helsinkiin.

        Kysyin asiaa jokunen päivä sitten opintopolun chatissa. Tällöin vastattiin, että mikäli alemmalle kohteelle on hyväksytty aiemmin ja tulee sitten hyväksytyksi myös ylemmälle, mutta tulosta ei julkaista heti niin näkyisi kaikki kohteet (myös aiemmin hyväksyttynä näkynyt) tilassa kesken.

        Seuraavana päivänä kuulemma oli samaan kysymykseen vastattu, että tuloksia syötetään parhaillaan ja siksi alemman hakutoiveen aiempi hyväksytty on muuttunut takaisin tilaan kesken.

        Jotain siis tapahtunee noissa kohteissa, mutta mitä ja koska niin se selviää varmuudella perjantaina.


      • farmasia

        Et nyt vastannut kysymykseeni, miksi toisella henkilöllä on varasija näkyvissä mutta toisella ei? Ja kumpaakaan henkilöä ei ole hyväksytty aiemmin Kuopioon, vaan molemmat olivat varasijalla sinne.


      • tyhymä1

        Kiitos vastauksestasi. Näin itsekkin ajattelin. Hämmensi vain, kun täälläkin on esiintynyt valinnoissa erilaisia variaatioita.


    • Kehäketunkettu

      No nytkö menee monimutkaiseksi ..ei..ei
      Kysykää niiden kahden kavereiden muita ylempiä hakutoiveita. Ne ovat varmuudella erilaiset.
      Silloin toinen on luultavasti hakenut farmaseutiksi, proviisoriksi helsinkiin.
      Enemmän hakutoiveita tällä toisella ja eri ala ja myös ehkä lisänä sama ala Helsinkiin.
      Se jolla varasija näkyy on hakemassa varmuudella helsinkiin ja tulokset kesken sen vuoksi.
      Juuri samoja aloja ei takuulla ole molemmilla samanlailla ylempänä toiveina

      • Farmasiaaa

        Täysin samat hakutoiveet kylläkin


    • dfsfsdgfgh

      Tietääkö kukaan milloin opiskelu alkaa kuopiossa? Pitäisi pomolle ilmoittaa..
      Tuleeko kirjeet postitse vai sähköpostiin ja milloin?

      • 123456707

        Opintopolussa luki, että alkais 1.9 :)


      • djjglieujkew
        123456707 kirjoitti:

        Opintopolussa luki, että alkais 1.9 :)

        mistä luit? Jännä jos perjantaina alkaa :D


      • sdighoskdjg
        djjglieujkew kirjoitti:

        mistä luit? Jännä jos perjantaina alkaa :D

        niinpäs lukeekin... hassua kyllä jos perjantaina alkaa :o


      • asdasdhh

        UEF:n sivuila lukee kans, että alkaa 1.9.
        www.uef.fi/web/farmasia/uudelle-opiskelijalle


    • safasfsfas

      voisko ihmiset laitella että millä koepisteillä on jo valitt kuopioon farmaseutti proviisori koulutukseen? :)

      • Farmaseuttiuknowwho

        30,75 raakapistettä (eli ei-skaalattua koepistettä), 53 lähtöpistettä, proviisoriksi olin tulosten tullessa varasijalla 2 ja toisena päivänä koetulosten julkistamisesta oli hyväksytty.


      • aswsfgt

        koepisteet 28 (raaka) ja lähtöpisteet 67
        olin aluksi varasijalla 6, nyt hyväksytty proviisoriksi


      • gfhjjkjhf

        29,75 raakapistettä. Aluksi 4. varasija.


    • sfdids

      Onko kenelläkään tippunut tänään varasijat? Mulla on farmaseutin varasija pysynyt samana kuin eilen, mutta jostain syystä Kuopion proviisori on muuttunut että valinta kesken

      • Jjjjjkello

        Onksulla kuopion proviisoria ylempänä joku muu hakuvaihtoehto? Jos on nii saatat päästä ylempään vaihtoehtoon. Ei tietenkään voi varmaks sanoa


      • Skhf

        Ylempänä on vaan Helsingin proviisori ja farmaseutti. Mut en usko et mä niihin pääsisin. Mietin vaan että eikö toi farmaseutin jono oo liikkunut yhtään eilisestä vai eikö sitä vaan olla päivitetty


      • Jjjjjkello

        Paljon sulla on pisteitä ja yhteispisteitä raakana?


      • Kgghu

        Raakana noin 16 ja oon varasijalla farmaseutiks. Yhteispisteitä niin vähän ettei vaikuta


    • vituiksmäni

      Apua! Mulla lukee että peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijaan. Eilen olin vielä varasijalla 70 farmaseutiks. Harmittaa ihan sikana!

      • Apuaaaaaaaaaa

        Paljon sul on pisteitä???


      • Pljfdf

        Mitä ihmettä? Paljon sulla on pisteitä? Onkohan toi vaan joku niiden töppäys? Vaikee uskoo et noin vaan vois muuttua


      • vituiksmäni

        No ei kyllä ollu pisteitä ku joku 13 tai 14. Skaalattuna siis joku 18 ja risat. Mistähän toi nyt vois niinku johtua? Ootteko te muut käyny kattomassa tämän päivän aikana?


      • Kghj

        Kyllä noilla pisteillä nyt varasijoilla ainakin ollaan. Voi olla et opintopolku vaan sekoilee ym, ei olis eka kerta


      • vituiksmäni

        Ääääääh toivottavasti! Itku tulee jos onkin noin.


      • Kuolemaiskee

        Mulla muuttu yhtäkkiä Helsingin proviisori "peruuntunut". Laskin että olisin saanut pisteitä 32,5. Kuolen!


      • vituiksmäni
        Kuolemaiskee kirjoitti:

        Mulla muuttu yhtäkkiä Helsingin proviisori "peruuntunut". Laskin että olisin saanut pisteitä 32,5. Kuolen!

        Joo no ehkä toi opintopolku vaan sekoilee! Noilla pisteillähän ois jo sisällä ( tai ainakin hyvin lähellä)


      • Jännitti

        Mulla muuttu myös "peruuntunut" helsingin farmasia.... raakapisteitä 21. En ois uskonu.


      • rdks

        Opintopolkuun pistetään nyt niin kovaa kyytiä tuloksia ym. päivittelyä että muillakin on kuulemma välillä näkynyt siellä jotain outouksia. Jos sulla oli eilen sija 70 niin ei se varasija noin vaan voi kadota varsinkaan kun Helsingin tuloksia ei ole vielä tullut. Ja noilla pisteillä olisi viime vuonna päässyt sisään, joten ei huolta. :) Uskon että opintopolku vaan sekoilee


      • Helppp

        Mullakin Lukee peruuntunut ja valintatilanne lopullinen vaikka eilen olin vielä varasijoilla kuopioon. Mitä tää on?


      • fggfghhj

        Opintopolun mukaan varasijoille pääsee vain 30 parasta molemmista kiintiöistä.


    • ehkäpäjoskusfarmaseutti

      Kuolemaiskee: Onko Helsingin tulokset jo tulleet?

      • Kuolemaiskee

        Ei sittenkään ilmeisesti! Ehkä en kuolekkaan :D odotellaan.. Oon ihan paniikissa miks siihen tuli peruuntunut


      • ehkäpä.joskusfarmaseutti

        Kuolemaiskee: Odotellaan rauhassa Helsingin tuloksia... mulla tosin vähemmän pääsykoepisteitä kun sulla, mutta jos edes farmaseutiksi


    • ewdss

      Mulla ei näy Helsingin kohdalla muuta kuin valinta kesken? Onko niitä tuloksia siis tullut vai mitä ihmettä?

      • tietäjä124

        Uef farmasia varasijatila on muuttunut "Peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijaan". Samoin lääkis varasija kadonnut peruuntuneeks...Eli eiköhän sinne oo tulossa jotain tuloksia ja tod. näk. kaatuu.


      • kssa

        Okei no hyvä et muillakin näkyy kaikkee outoo ettei oo ainoo :D Eli kai tonne sit on tulossa tuloksia ja noi on jotain väliaikaisia sekoiluja (toivottavasti) :D


    • Farmasia
    • Farma

      Tapahtuuko kellään sille että ensin näki "Hyväksytty" viikoa sitten ja nyt "peruttu".
      Mulle edelleen näkee "kesken"

    • kkdkdkdkd

      Olen varasijalla 61. Kuopioon farmaseutiksi ja ei mulla ainakaan näy mitään peruuntunut? Kolme ylempää haku kohdetta eli stadi farma/proviisori, ja kuopio on tilassa KESKEN. Toivotaan että se on vaa joku virhe??..

    • Ääääääääääh

      Opintopolun on pakko sekoilla, pakkohan varasijoilla olijoita on olla yli 70, ei toi voi mitenkää olla mahollista et on oikeesti peruuntunut

    • Tooopeee

      Kertokaa nyt helvetti joku onko teistä kukaan päässyt helsinkiin farmaseutiksi.
      Niin se kertoo jotain.
      Ei sitten mitään varasijoja mihinkään

    • Helppppp

      Mulla

      1. Proviisori Helsinki
      2. Farmaseutti Helsinki
      3. Farmaseutti Kuopio

      Kaikissa opiskelijavalinta kesken.
      Miks kuopioki on kesken vaikka kuopion tuloksethan tuli jo viime viikol???

    • Ouyes

      Viittaa pääsyyn Helsinkiin

      • Helppppp

        Ja siis viikko sitten oli kuopioon varasija mut sit se hävis ja tilalle tuli opiskelijavalinta kesken. 😬

        Pisteitä ois kuopioo koepisteet 16,8 ja yhteispisteet 82,6. Helsinkiin ois 12 ja 51.


    • Hmmmmjjaa

      Onko kellään edelleen hyväksytty tila alempiin kohteeisiin? Vaiko kaikki valinta kesken

    • APUAAA-A

      ONKO PROVIISORI HELSINKI TULOKSET TULLUT?

    • Kuikkkka

      Alempaan hyväksytty ja ylempään..täytämme varasijoja 14.8 saakka .

    • Onkovielämahiksia

      Tietääkö joku, mikä on alin yhteispistemäärä jolla on viimevuonna päässyt opiskelemaan farmaseutiksi kuopioon tai helsinkiin?

    • gdr

      Helsinkiin on tullut tuloksia. Mulle tuli sieltä juuri sähköposti. En päässyt, mutta Kuopiota mä lähinnä odottelenkin. Toivottavasti Kuopion jono päivittyy!

      • Odottaaaa

        Ähh, mullekin tuli sähköposti, jossa linkki, josta näkee pisteet. Mutta ei vielä titoa hyväksynnästä....


    • Juuujuuuuu

      Kuopioon farmaseutiksi koepisteet 17,54

      • fwdss

        Onks sut jo hyväksytty Opintopolussa?


      • Kuumottaaaaa

        Ei ole. Varasijalla. 21 pisteellä


    • vilkkis96

      Mitä tarkoittaa peruuntunut? Ai että en päässyt?
      Pisteet helsinkiin farmasia 47,50 ja 19,50

      • Outoutus

        Mulla lähes sama homma. Onko nyt niin että peruuntunut=et päässyt kouluun vai sekoileeko opintopolku kan pitääkö taas 30.6 asti? Kun siis opintopolussa lukee että valintatilanne lopullinen....


      • vilkkis96
        Outoutus kirjoitti:

        Mulla lähes sama homma. Onko nyt niin että peruuntunut=et päässyt kouluun vai sekoileeko opintopolku kan pitääkö taas 30.6 asti? Kun siis opintopolussa lukee että valintatilanne lopullinen....

        Mulla on ihan sama.. Mutta en ymmärrä, koska peruuntunuthan meinaa, että olisi ottanut jonkun muun ylemmän paikan vastaan..


      • Keeuugg

        Ookko luntannut


      • vilkkis96

        No en kyllä ole..


    • Bylleröaivo

      Multa oli kadonnut 1,5p jonnekin kun vertasin tohon sähköpostilinkin takana olleeseen listaan. Kuopion proviisorin varasija oli kanssa muuttunut tänään varasijalta "opiskelijavalinta kesken" tilaan.

    • vilkkis96

      Ja mulle tuli kaksi kertaa se sama sähköposti?

      • Bylleröaivo

        Erikseen tuli proviisori- ja farmaseuttilinjaan liittyen.


      • kukkuioo96

        Peruuntunut?? mitä se meinaa.. en kyllä oo saanu ylempää hakutoivetta


    • Apuaapuaapuaaaa

      Miks mulla edelleen sekä helsinki että kuopio kesken? 😭😭😭

      • Yhyyyyyyh

        Täällä kans!! :(


    • kuokiiooo96

      Ois kyllä kai pitäny päässä helsinkiin yhteispisteillä 47,50??

      • Äääääääääaää

        Mulla yhteispisteitä 51 ja valinta kesken sekä helsinkiin että kuopioon sekoon kohtaaaaaaaa


    • Djdjjdjddk

      Siis onko joillekin kuopioon päässeille tullu jo sähköpostia?

    • Bylleröaivo

      Kyllä taitaa edelleen opintosolmu heittää häränpyllyä.

    • Lonelystoner

      Pääsin helsingingin farmasiaa ja proviisoriksi 38. Varasijalla 27/40

      • Lonelystoner

        Mulla on siis 1. Hakukohde vielä kesken


      • Äveepeek

        Suomenna. Eihän tosta ota kukaan tolkkua


      • Lonelystoner
        Äveepeek kirjoitti:

        Suomenna. Eihän tosta ota kukaan tolkkua

        Pääsin Helsingin farmasiaaan mut ootan viel 1. Paikan tuloksia


    • Vilkkis96

      Ensin luki, että peruttu ja nyt että olen varasijalla😄

      • Tietäjä125

        Mulla lukee edelleen, että peruuntunut pisteesi eivät riitä varasijaan..Vaikka iloisesti viikon verran oltu UEF:n varasijalla. Samoin lääkiksen varasija kadonnut ja sama teksti. Osassa hakupaikoissa, joissa en käyny pääsykokeissa lukee peruuntunut ja osassa taas, että en osallistunut kokeeseen. Saas nähdä...


    • Bylleröaivo

      Varasija 35 Helsinkiin farmaseutiksi. Koepisteet 18,75, mutta tosiaan 1,5p kadonnut johonkin. En tajua, en ole niin väärin niitä voinut merkata.

    • hahhhhhhhaaaaa

      aikaoutoo, että varasijat ei oo tippunu yhtää eilisaamusta?? skaalattuja 21 ja vieläki sijalla 61

    • dfdds

      Mulla näkyy nyt kaikki tulokset Opintopolussa. Nyt jos ne vielä vois päivittää sen Kuopion farmaseutti-jonon niin tietäisi että pääsikö sinne. Skaalattuja 22,4.

    • Vilkkis96

      Mulla myös oli kadonnut 1,5p jonnekkin!

      • profffissorrri

        häh siis mullakin!! mitä tää on


    • Helpmeeee

      Miten varasijat eivät laskeneet vaikka helsingin tulokset ovat tulleet???????!!!!!! KERTOKAA

      • Lonelystoner

        Oottaa varmaan ylemmän hakutoiveen tuloksia


      • ssffs

        Varmaan tulee jäljessä varasijojen lasku? Luulis ainakin onhan nyt tullut lääkiksen ja soten tuloksia ja nyt vielä Helsinki. Pakko niiden on laskea


      • Farmasisti

        Tää on vain villi veikkaus... Ehkä varasijat päivittyy vasta yöllä tms. ??? Vai onko jollain parempaa tietoa??


      • Mietiskelen

        Jos ne päivittyy yöllä?


      • Lonelystoner
        ssffs kirjoitti:

        Varmaan tulee jäljessä varasijojen lasku? Luulis ainakin onhan nyt tullut lääkiksen ja soten tuloksia ja nyt vielä Helsinki. Pakko niiden on laskea

        Helsingin lääkis ei oo tullu


      • proviisori

        Laskiko jonot tänään? Eilen tuli monesti lääkiksestä tulokset.


    • Apuaapua

      Voiko varasijalta 21 päästä sisälle helsinkiin!!

    • maailmanonnellisin

      HELSINKIIN FARMASEUTIKSI YHTEISPISTEILLÄ 51!!!!!!! proviisori varasja 197 helsinkiin

      • Vilkkis96

        Mulla on yhteispisteitä 49,5 ja oon varasijalla 21 farmasialle.. mutta proviisoriks 181?


      • Proviisori

        Onneks olkoon sulle joka pääsit!!! Ite pääsin proviisoriks, nyt voi nauttii loppukesästä! Ihanaa!


      • maailmanonnelisin
        Vilkkis96 kirjoitti:

        Mulla on yhteispisteitä 49,5 ja oon varasijalla 21 farmasialle.. mutta proviisoriks 181?

        Mä en oo ensikertalainen nii siks varmaa mulla korkeempi varasija proviisoriks! :)


    • Epätoivooo

      Milä kaala pistellä on päästy kuopioon farmasiaaan

    • fdgjhghf

      Miksei mulle tullu sähköpostia Kuopiosta vaikka hyväksytty jo? Olis kiva nähdä pisteet ja pisterajat.

      • Uråotin

        Rajat ei vielä varmaan ole tiedossa.


    • jännäjuttuu

      Pisterajat noussu kyl iha törkeesti. Joku kirjoitti et 49,5 yhteispistettä ja varasija 21 Helsinkiin farmaseutiks. Aiempina vuosina Helsinkiin päässy 36-38 yhteispisteellä, viime vuonna tais olla niinkin alhainen kuin 30. 😧

      • Ureamestari

        Kyllä ton vielä täytyy muuttua.


      • Vilkkis96

        No toivottavasti 🙄


      • Korkeetpisterajat

        No en ihmettele ku helppo koe tänä vuonna


    • bffdd

      Helsinkiin farmaseutiksi päässeet: paljon olette saaneet koepisteitä? Ja entä yhteispisteitä?

      • maailmanonnellisin

        12 ja 51, eli yhteispisteillä mentiin. En ole ensikertalainen


      • Hnrtt

        27 ja 36 eli koepisteillä ja ensikertalaisena


    • Helsinkiin

      Pääsin Hkiin ei-ensikertalaisena 26,5 koepisteellä / 49,5 yhteispisteellä (en tiiä kummas jonos oon). :)

    • farmasia

      onko helsingin varasijat siis jo oikeat ja päivittyneet?

    • apuuuuva

      Voispa noi Kuopion jonot päivittyä jo tänään ettei tarvi huomiseen odottaa :(

      • ääähhhhh

        Niinpä! Piinaavaa!


    • enjaksa

      Joo hitto en tiiiä miten saan ajan kulumaan ku ootan noita jonojen liikkumista niin paljon. Joka aamu ensimmäisenä pankkitunnukset kädessä ja jännäämässä onko liikkunu D:::::::::::::::::

      Huomenna jos ei mitään tapahtunu ni revin pelihousut.

    • Vilkkis96

      Ei oo vielä tullu helsingin lääkiksen tulokset!:) kyllä ne jonot vielä laskee

      • dbdk

        mutta eihän kuopion ja oulunkaan laskeneet varasijoja..


      • Kjhgfi

        Tai sit niitä ei vaan tänään päivitetty vaan odotettiin että saadaan Helsingin tulokset ensin alta pois


    • opiskelijainen

      Valintatilanne: Lopullinen
      Peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijaan

      Aamulla vielä varasijalla 142. Ihan pieni toivo oli vielä aamulla mahkuista päästä sisään kun täällä lukenut kommentteja että viimeinen sisäänpääsevä saattaisi olla varasijoilta 100-200, mutta nyt näyttää siltä ettei ovet avaudu.. Jos valintatilanne on lopullinen niin silloin se on kai vaan uskottava, että näin on. Harmittaa, mutta ensi vuonna uudestaan..

      • opiskelijainen

        Niin ja Kuopioon hain, ei-ensikertalaisena.


    • sooohappy

      Viikko sitten kuopioon farmaseutiksi varasija melkein 200 ja nyt helsinkiin hyväksytty! uskomaton fiilis 😍

      • Jjduobg

        Millä pisteillä jos saa kysyä?


      • sooohappy

        51,25 yhteispisteitä, kokeesta 11,25


      • Onkoarpaheitetty

        Mielenkiintoista, toinen tapaus päinvastoin. Kuopioon varasijalla 180 eilen ja tänään tipahtanut kokonaan pois jonosta. Helsingin osalta taas ilmoitus ettei pisteet riitä edes varasijaan 😣


    • Tulevafarmaseutti

      Farmaseutiksi Helsinkiin hyväksytty, proviisoriksi varasijalla 39. Pisteet 27 (koe) ja yht. pisteet 68. Nähdään Viikissä kaikki tulevat opiskelutoverit :)

      • Helsingissänähdään

        Nähdään! Hauskaa, ketää ei tiiä keitä tääl huutelevat ihmiset sit on :D


    • Mitäihmettääääää

      Onko noi rajat oikeesti voinut nousta noin paljon? Jos viime vuonna päässyt n.30 yhteispisteellä ja tänä vuonna ei ole sisään päässyt edes 49,5 yhteispisteellä? Jotenki kuulostas vähän hurjalta toi 20 pisteen nousu...

      • Liioiinnnndiid

        Niinpä...


      • Jgfd

        Voikohan noihin vaikuttaa vielä Helsingin lääkis? Niistä ei varmaan ole tullut vielä tuloksia


      • Epätohtori

        Siis voi hellanlettas oletteko tyhmiä vai idiootteja? Helsingin tulokset tulivat ja varasija jonot eivät ole liikkuneet yhtään, tiedättekö yhtään mitä se tarkoittaa? No minäpä kerron! Se tarkoittaa sitä, että opintopolku ei ole vielä päivittänyt sivujaan :-) OMG, oliko tämä jollekkin yllätys, joka luulee että 49 yhteispistettä ei riitä sisäänpääsyn.


      • Hohhoijjakkaa

        Mikäs hemmetti sua risoo? Anteeksi nyt kun en tyhmänä idioottina tajunnut, mutta ehkä en tällähetkellä osaa ajatella kaikkea niin järkevästi kun pelottaa oma sisäänpääsy!:)


      • Hfgj
        Epätohtori kirjoitti:

        Siis voi hellanlettas oletteko tyhmiä vai idiootteja? Helsingin tulokset tulivat ja varasija jonot eivät ole liikkuneet yhtään, tiedättekö yhtään mitä se tarkoittaa? No minäpä kerron! Se tarkoittaa sitä, että opintopolku ei ole vielä päivittänyt sivujaan :-) OMG, oliko tämä jollekkin yllätys, joka luulee että 49 yhteispistettä ei riitä sisäänpääsyn.

        Mun logiikan mukaan Helsingin jono on muodostunut tämänpäiväisten tulosten pohjalta. Sen sijaan Kuopion jonoa ei vielä ole päivitetty. Suurin osa porukasta menee Kuopion jonosta Helsinkiin koska tähän asti sekä Helsingin että Kuopion hakijat ovat olleet vain Kuopion jonossa


      • Vilkkis96
        Epätohtori kirjoitti:

        Siis voi hellanlettas oletteko tyhmiä vai idiootteja? Helsingin tulokset tulivat ja varasija jonot eivät ole liikkuneet yhtään, tiedättekö yhtään mitä se tarkoittaa? No minäpä kerron! Se tarkoittaa sitä, että opintopolku ei ole vielä päivittänyt sivujaan :-) OMG, oliko tämä jollekkin yllätys, joka luulee että 49 yhteispistettä ei riitä sisäänpääsyn.

        Anteeksi jos epäilen, että 49 pistettä ei riitä.. oisi vain kiva tietää jo pääseekö kouluun!😄
        T:hermostunut


    • tulevafarmaseutti

      Minkä ikäsiä ja mistä päin suomea muuttavat helsingin tulevat farmaseutit? Ite 20v ja Jyväskylästä :D

      • häivy

        perusta oma ryhmä tolle, tämä ryhmä on tarkotettu ihmisille, jotka ovat tällä hetkellä varasijoilla, jotta he voivat jakaa omia kokemuksiaan opintopolun sekoilusta


      • Ööööööhhh
        häivy kirjoitti:

        perusta oma ryhmä tolle, tämä ryhmä on tarkotettu ihmisille, jotka ovat tällä hetkellä varasijoilla, jotta he voivat jakaa omia kokemuksiaan opintopolun sekoilusta

        Jaa, sinäkö sen päätät?!?


    • Nytjotainrotia

      Ymmärrän, että monilla hermot kireällä, mutta voitaisiin nyt kuitenkin käyttäytyä ihmisiksi kuitenkin, kun kyse on yliopistoon hakijoista, ei yläkoululaisista. Ihme tiuskimista ja tylytystä täällä.

    • Robofsrma

      Montako luulette että pääse varasijalta

      • Onkovielämahiksia

        Niimpä!!! Kuopioon tai helsinkiin??


    • PrettyGirlie

      Mitäs arvelette näillä tuloksilla koepisterajoiksi Helsinkiin? Ja miksei myös Kuopioonkin.

    • Jännittää

      Heh, joku aiemmin raivosi täällä "idiootille kysymykselleni" ja höpötti jostain 100% varmuudesta. Mulla niitä raakapisteitä edelleenkin 21 ja nyt stadiin varasijalla 10... eikä ole sija tippunut ainakaan eilisestä yhtään. Että tota juu.

    • Äääääkkk

      En kestä tätä jännitystä enää! Laskeeko noi rajat vai ei? En kyllä ymmärrä jos noi rajat on tänä vuonna noin korkeella? Viime vuonna olisin päässyt heittämällä sisään ja nyt vielä keikutaan varasijoilla

      • Vilkkis96

        Sama... 49 p


      • Äääääkkk

        22,4 skaalattuja. Kuopion raja viime vuonna reilu 17. Ihan hyvin jos on yli 5 pistettä noussut rajat


      • eipaniikkia

        Näyttää siltä että kuopio ei oo vieläkää päivittäny nii kaikki on vielä mahollista


      • eipaniikkia

        Äääääkkk ootko millä sijalla? Mulla skaalattuja 23.1 ja sija 39


      • Äääääkkk
        eipaniikkia kirjoitti:

        Äääääkkk ootko millä sijalla? Mulla skaalattuja 23.1 ja sija 39

        Sijalla 42 :/


    • Hätääntynyt

      Mutta ku alkaa oikeasti miettimään voiko rajat nousta melkein 20 pistettä??

    • vituiksmäni

      Tilanne edelleen sama eli farmasia näkyy peruuntuneena :/ Hain myös amkiin kahdelle eri sosiaalialalle niin niissä näkyy että aloituspaikat täynnä. Onko siis amkiin hakeneet kerenny ottaa paikan vastaan niin että en oo päässy ees varasijalle? Farmasia siis ykkösenä mulla. Ärsyttää.

    • Hydtolbxd

      Kenenkään varasija päivittynyt?

    • Bylleröaivo

      Onko kaikki tarkastanu pisteensä että puuttuuko sieltä jotain?? Multa tuntuu puuttuvan ja muutamalta muultakin juurikin 1,5p omiin laskelmiin verrattuna jostain syystä.

      Ja te joilta pisteitä puuttui, mistä osasta ne puuttuivat??

      • eipaniikkia

        Mistä ne pisteet näkee?


      • Ihmeissäään

        Onkohan voinut käydä niin, että kokeesta on hylätty joku tehtävä ja siksi niin monelta puuttuu tämä 1,5p. ?


      • Hhmmmmh

        Laskin että ifasta olisi tullut 16p, mutta tulikin 14.5p


      • Bylleröaivo

        Niin tuo olis se selkein vaihtoehto. Ei vaan missään ole mainittu että olis tehtävä hylätty. Yritin etsiä sitä tietoa.

        Kai teille tuli sähköposti minkä linkistä näkee kaikkien hakijoiden pisteet?? Ainakin Hkiin hakijoille sellainen tuli. Joillain se voi kyllä mennä roskapostikansioon.


      • vituiksmäni
        eipaniikkia kirjoitti:

        Mistä ne pisteet näkee?

        Samaa kysyn, selasin sähköpostista roskapostinkin.


      • asdweaas

        Google chromesta voi tietokoneella pisteet katsoa jos näkee vähä vaivaa


      • Vilkkis96

        Mullakin puuttuu ifan pisteistä 1,5p! Ja ei oo päivittynyt varasijat!


    • dsgfsdgsdsdghh

      Onko kukaan Kuopioon hakenut saanu sitä linkkiä sähköpostiin? Mulle ei ainakaan ole tullut..

      • eipaniikkia

        Vissii kuopioon hakeneet ei sit oo saanu


      • asdedyy

        Se linkki tuli Helsingin yliopistolta. Eli jos oot hakenut vain Kuopioon, niin sitä linkkiä ei sulle tule.


    • Eihitt

      Edelleen Kuopion farmasia peruuntuneena, pisteesi eivät riittäneet varasijaan, vaikka olin vielä eileen jonossa. Samoin kaikki muut. Osassa yhteisvalintaan kuuluvissa, joiden kokeessa en käynyt lukee "et saanut opiskelupaikkaa. Ei osallistunut valintakokeeseen" ja osassa "peruuntunut", vaikka kokeessa oli pakko käydä...Tosi luotettava systeemi.

      • kskskdjjsks

        pljon sulla skaalattuja pisteitä?


      • Eihitt

        16p(kai?) ja lähes täydet yo-pisteet. Ensikertalainen.


    • notcool

      Kun heräät ja huomaat, ettei ne hemmetin varasijat ole taaskaan liikkuneet. Käännän kylkeä ja nukun huomisaamuun asti :(

    • Äääääkkk

      Siis mitä mun Kuopion varasija on laskenut vaan YHDELLÄ? Miten on mahdollista??? Kahteen päivään ei oo laskenut yhtään ja nyt vaan 1 henkilö? Joo morjens. Sinne meni sit toivo sisäänpääsystä. Terveisin ne sklaalatut 22,4

      • älähuolilapsi

        Millä varasijalla oot? Näyttäs siltä, että toi opintopolku sekoilee millon mitenkin, että sitten kun ihan oikeesti päivittyy noiden helsingin tuloksien takia yms niin ne varasijat tulee tippumaan. Huomenna luulis jo näkyvän isompia muutoksia.


      • Äääääkkk

        Oon sijalla 41. En vaan voi käsittää et tähän asti on laskenu melkein joka päivä ja nyt 2-3 vikana päivänä kun on julkastu eniten tuloksia niin 1 ihminen vaan jonosta pois?


    • Vilkkis96

      Joo mulla tippui kolmella Helsingin..

      • tympii

        Mulla ei oo tippunu Helsinki ollenkaan =(


      • tympii

        Tainno just äsken tipahti proviisori 4 sijaa... Farmasia pysyny kokoajan samassa.


      • Nappi-Pentti
        tympii kirjoitti:

        Tainno just äsken tipahti proviisori 4 sijaa... Farmasia pysyny kokoajan samassa.

        Ei farmasia vaan farmaseutti.


      • tympii

        ÖÖ? farmasia on ala, mitä opiskellaan ja farmaseutiksi valmistutaan......


      • tympii

        Ja kyllä, proviisoriksi valmistutaan myös. mutta minä käytän mielummin noin päin että proviisorihaku ja pelkkä farmasia(3v) haku, jos häiritsee niin häiritköön :))))))


      • Qåem

        Samoin proviisorit opiskelevat farmasiaa


      • tympii

        Senkin tiedän, mutta jos sanon hakevani opiskelemaan farmasiaa, kaikki ymmärtävät, että haen 3 vuoden ohjelmaan, enkä suoraan 5 vuoden proviisoriohjelmaan. Tai ainakin tähän mennessä olen saanut itseni ymmärretyksi... mutta eipä sillä niin väliä, jos joku nyt luuli että meinasin proviisoria kahdessa kohdassa, niin ei sen väliä xd


      • Jofarmaseutiksiopiskelev

        Suosittelen, että opettelet sanomaan, että opiskelet farmaseutiksi, jos haluat että ihmiset tajuavat sinun opiskelevan sitä kolmen vuoden tutkintoa. Jos haluat opiskelemaan kyseistä alaa, niin olisi hyvä hallita ammattisanasto ja käyttää sitä oikein.


      • Pädetyttääkö

        Kyllä kaverini , joka väitteli juuri farmasian tohtoriksi, on koko ajan opiskellut farmasiaa. Myös silloin,kun oli vasta farmaseutti vaiheessa. Turha trolli pätilöinen.


      • Kylläpädetyttää

        Niinhän sinun kaverisi on koko ajan opiskellut farmasiaa, kun se farmaseuttivaihe on osa FARMASIA:n tutkintoa. Et voi kuitenkaan sanoa proviisorihaku ja farmasiahaku, koska proviisori on myös farmasiahaku, joten kukaan ei voi oikeasti tajuta, että opiskelet juuri 3v tutkintoa farmaseutiksi, jos sanot hakevasi/ opiskelevasi farmasialla XD ellei henkilö jolle kerrot tätä tietoa, tiedä ainoastaan farmaseutin tutkinnosta, eikä ole koskaan kuullut proviisorintutkinnosta. Eli oman tulevaisuutesi vuoksi suosittelen, että opettelet sanat farmaseuttihaku farmaseutin tutkinto.


      • tympii

        Onneksi pääsin lääkikseen, nii ei tarvi kikkailla enää farmasia sanoilla XDDDDDD onnea vain kaikille tuleville FARMASEUTEILLE ja mahdollisille PROVIISOREILLE =)


    • kysymysmerkkiii

      Onko kellään tippunut Helsingin varasijat?

      • Vituttaaa

        On kolmella, mutta ei enempää! Soitin hakupalveluun rajat oli 49,5 ja 20,5p.. ne saattaa jonot liikkua vielä vähän mutta kaikki on julkastu


      • Bylleröaivo
        Vituttaaa kirjoitti:

        On kolmella, mutta ei enempää! Soitin hakupalveluun rajat oli 49,5 ja 20,5p.. ne saattaa jonot liikkua vielä vähän mutta kaikki on julkastu

        Oho, kylläpä oli rajat sitten nousseet!!


      • Huppistaa

        Oumai... jotain on nytkyl käynyt mullakin sitten pisteitten kans kun laskin et 21 piti olla ja oon vast varasijalla 10...


    • Varasijattiipui

      Varasijat tippui kahdella hesaan (farmaseutiksi siis)

    • Älyhoikuulapää

      Menköö nyt urvelot hyväksymään ittenne sisään jos on valittu siihen minne haluaa , niin alkaa jotain tapahtumaan

      • Tulevafarmaseutti

        Ottaisin paikan vastaan jos pystyisin, mutta monet pystyvät vasta huomenna jos ei ollut ensimmäinen hakutoive. Joten ole sinäurvelo ihan hiljaa vain.


      • Toinenurveltaja

        Kaikkien pisteet on tullu. Päääsitkö vai et?
        Jos puupäällä on ykköstoive kesken, menee ja vastaa otan paikan vastaan mutta odotan vielä ylempää hakutoivetta.
        Ei kai se niin vaikeaa ole paitsi jos on sen verran älykkyysosamäärä heikko. Ja lukenut pillerioppia ja pähkinät pudonneet kuin oravalta. Kaikenlaisia sitä hyväksytään, jos tuollaisia palikoita


    • sellaaast

      Mulla oli vielä toissapäivänä Kuopioon farmaseutti hyväksytty ja proviisori varasijalla, tänään kun kävin katsomassa niin proviisorin varasija hävinnyt ja lukee vain että peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijaan. Ja valintatilanteen kohdalle muuttunut lopullinen, joten kai se on uskottava ettei minun tapauksessa ainakaan varasijat enää nouse.

      • sellaaastt

        tarkoitan siis ettei varasijat enää LASKE :D


      • Dkkdkfkf

        Mulla lukee vielä, että kesken!:)


    • Hmmmmmmm

      Eikös Hki lääkiksen tulokset vielä vaikuta varasijoihin?

      • Kggh

        Tuskin kun ei vaikuttanut muut lääkikset eikä sote-alat eikä edes Helsingin tulokset. Tai sit ne kaikki vaikuttivat jonoihin jo yli viikko sitten kun sillon laski sijat aika paljon


    • Nasse-setäää

      Ei täällä taliaivot osaa kertoa millä koepisteillä on päästy sisään?

      Hyväksykää paikkanne, älkääkä höpöttäkö joutavaa paskaa.

    • 1423

      Onkohan mahollista enää päästä kuopioon farmaseutiksi kun varasija tällä hetkellä 53?

    • Kukkuiiluui

      Helsinkiin pääsi farmaseutiksi 49,5p yhteispistekiintiössä ja kokeesta piti kai saada 20,5p jos muistan oikein!

      • Ihmettelijää

        Miten voi olla mahdollista, että pisterajat ovat nousseet 11p(yhteispisteet farmasiaan) viimevuoteen verrattuna :o


      • Älyhoiii
        Ihmettelijää kirjoitti:

        Miten voi olla mahdollista, että pisterajat ovat nousseet 11p(yhteispisteet farmasiaan) viimevuoteen verrattuna :o

        No siten, että nuo pisteet vaaditaan, jotta kuuluu 143 parhaimman joukkoon


    • muitatovereitaonko

      Mulla oli tullut opintopolkuun se ruutu, että voisin vastaanottaa farmaseutin paikan ehdollisena, mutta en painanut vielä mitään ja sitten kun päivitin sivua niin se ruutu katosi. Muilla käynyt näin? Oon proviisoriin varasijalla 26, että voisko johtuu siitä? Tai kun ei vissiin oo nyt päivittyneet noi varasijat tänään vaikka kauheasti tuloksia tullut :oo

    • Weirdoo

      Mikähän tässä vuodessa on niin erilaista verrattuna aiempiin, jos rajat ovat oikeasti nousseet noin paljon? Koe oli mielestäni kuitenkin aika saman tasoinen kuin ennenkin ja hakijoita oli ehkä vähän enemmän kuin aikaisemmin. 🤔 Pienen rajojen nousun ymmärtäisi mutta jos nuo rajat ovat totta mitkä joku mainitsi niin aika huima nousu

      • maybenäin

        Tänä vuonna on oikeasti voinut olla vaan todella hyviä hakijoita, eikai mikään muu selitys oikein natsaa.


      • Bylleröaivo

        Niin, kun kattelin sitä linkissä ollutta listaa missä kaikkien Hkiin hakeneiden pisteet, niin ei siellä mitään poikkeuksellisen suurta määrää hyviä pisteitä näkynyt. Siks on vaikea kuvitella että näin paljon nousis.


      • Weirdoo

        Isoista hakijamääristä huolimatta farmasian pisterajat ovat kuitenkin aina olleet keskimäärin aika samat, mitään rajuja heittoja ei pahemmin ole näkynyt, vaikka joka vuoteen mahtuu niitä todella hyviä hakijoita. Mutta paha sanoa, elättelen toiveita että huomiseksi sijat tippuisivat kunnolla. Kyllä jää harmittamaan, jos vuosi sitten olisi päässyt kirkkaasti sisään ja nyt jäisi pienestä kiinni.


      • Ihmettelenmyös

        Samaa täälläkin ihmetellään. On rajat kyllä oikeesti noussut ihan sairaasti, jos ne esim. Helsinkiin farmaseutiksi on noin 50 pistettä. Viime vuonna raja farmaseutiksi oli noin 30 pistettä. Ja 2013-2015 vähän alle 40 pistettä.


      • syfd
        Weirdoo kirjoitti:

        Isoista hakijamääristä huolimatta farmasian pisterajat ovat kuitenkin aina olleet keskimäärin aika samat, mitään rajuja heittoja ei pahemmin ole näkynyt, vaikka joka vuoteen mahtuu niitä todella hyviä hakijoita. Mutta paha sanoa, elättelen toiveita että huomiseksi sijat tippuisivat kunnolla. Kyllä jää harmittamaan, jos vuosi sitten olisi päässyt kirkkaasti sisään ja nyt jäisi pienestä kiinni.

        mutta jos tulokset ovat jo lopulliset tuskin varasijat tulevat juurikaan laskemaan....


      • hyväthakijat

        Minun mielestäni Ifan osio oli paljon helpompi. Sain siitä lähes täydet kuukauden lukemisella. (( kemiaa en lukenut ollenkaan) En tarkoitan siis vittuilla/ylpeillä, mutta vanhoihin pisterajoihin ei kannata luottaa. Itsekin syyllistyin tähän, ja jätin kokeen "kesken", vaikka olisi ollut mahdollisuus parempiinkin pisteisiin. Onneksi pisteet silti riittivät juuri ja juuri proviisoriksi.


      • Kukkuuiluuii

        Itse sanoin nuo pisterajat ja kysyin ne vielä hakijapalvelusta:/ tänä vuonna on vaan ollut todella hyviä hakijoita! Harmittaa kyllä, kun itse jäin pisteen päähän ja aiempina vuosina ois menny heittämällä sisään!😕


      • obindopolgu

        Joo, mutta opintopolku ei taida olla ajantasalla siltikään.. Eivät vissiin päivity, vaikka ihmiset ottaisivat paikkoja vastaan tässä päivällä. Jostain luin, että niitä ajoja tehdään öisin, eli huomen aamulla voivat varasijat hyvinkin olla muuttuneet.


      • helpompikoe
        hyväthakijat kirjoitti:

        Minun mielestäni Ifan osio oli paljon helpompi. Sain siitä lähes täydet kuukauden lukemisella. (( kemiaa en lukenut ollenkaan) En tarkoitan siis vittuilla/ylpeillä, mutta vanhoihin pisterajoihin ei kannata luottaa. Itsekin syyllistyin tähän, ja jätin kokeen "kesken", vaikka olisi ollut mahdollisuus parempiinkin pisteisiin. Onneksi pisteet silti riittivät juuri ja juuri proviisoriksi.

        Täysin samaa mieltä! Heti kokeen jälkeen hätiköin, etten tuu pääsemään koska koe oli niin helppo, jolloin myös muutkin saa parempia pisteitä :D Olen kolme vuotta pyrkinyt farmaseutiksi, joten kokeita on tullut vertailtua keskenään melkoisen paljon. Nyt kuitenkin onnisti ja pääsin kuopioon farmaseutiksi 19,5 raakapisteellä :)


    • pliiis

      yhteispisteet 49,5 varasija 2 helsinkiin farmaseutiksi onko toivoa
      raja on kuulemma 49,5, taitaa olla samat pisteet jonkun toisen kanssa

      • ihanmielenkiinnostakysyn

        Tietääkö kukaan proviisorin pisterajoja Helsinkiin?


    • gfhggfdsf

      Onko kukaan vielä kysynyt Kuopion farmaseutin ja proviisorin pisterajoja?

    • ihmettelenpäs

      Itse en ymmärrä miten muka pisterajat ovat tiedossa mikäli valinta ei ole lopullinen vielä. Itsellä ainakin näkyy vielä varasija ja kuitenkin valinta kesken.

    • Chillthefckout

      HUOMIO! Otetaanpa faktat esille. Joku kusettaa täällä teitä ihan huolella noitten pisterajojen kanssa.. Ensinnäkin, Helsingin lääkis ei oo vielä tullu, joten pisterajoja ei voida tietää. Toiseksi, hakijapalveluilla ei ole lupaa vuotaa pisterajoja yksityisille henkilöille ennen niiden julkaisemista. Kolmanneksi, Huomenna alkaa varasija jonot liikkumaat huomattavasti, siitä voitte olla varmoja. En sano etteikö rajat olisivat nousseet, mutta on naurettavaa ajatella, että 49,5 yhteispisteellä ei pääse sisään. Sisäänpääsyyn luulisi riittävän 40-45 yhteispistettä. Ja Helsingistä puhun. Kuopion varasijat tulevat vielä tippumaan kymmenillä sijoilla.

      • ärsyyntynyttt

        Helsingin lääkiksen tulokset ovat tänään tulleet ja kyllä hakijapalvelu sanoi rajat, koska nehän on jo julkaistu... jos et usko voit soittaa myös itse!


      • Kfft

        Miten noi sijat ei sit tippunut kun 3 sijaa vaikka julkaistiin lääkikset ja Helsingin farmasia? Mut toivottavasti oot oikeessa


      • ärsyyntynyttt

        Mutta he sanoivat myös, että varasijat voi vielä liikkua!


      • dgsd

        Mulle taas ei Kuopiosta vielä sanottu pisterajoja juuri siksi, että virallisesti valinta tosiaan on vielä kesken (huomiseen asti) ja rajat tulevat muuttumaan. Joten rajoja ei olla vielä julkaistu missään


      • asdedy

        Onko täällä ketään muita kuin "ärsyyntynyttt", joka on kysynyt hakijapalvelusta pisterajoista?


      • ljhf
        ärsyyntynyttt kirjoitti:

        Helsingin lääkiksen tulokset ovat tänään tulleet ja kyllä hakijapalvelu sanoi rajat, koska nehän on jo julkaistu... jos et usko voit soittaa myös itse!

        missä rajat on julkaistu?


      • Kkjkhgkjhkhj

        Kysyin kanssa ja raja kuulemma 23/49,5


      • mitääää

        No edellinen sanoi että raja olisi 20.5/49.5... ja nyt 23/49.5... ?


      • kssaaa

        Virallisia rajoja ei vielä ole olemassakaan. Kyse on ainoastaan tämän hetkisistä rajoista, millä paikka on tähän asti varmistettu. Rajat liikkuvat vielä, kun loput valinnat julkaistaan ja ihmisiä ottaa/jättää ottamatta paikkoja vastaan


    • Töölönkuppa

      Tänään ei ole mitään todellista. Odottakaa muutama tuntu niin näette.
      Minusta kuitenkin tämä farmasia on yleisin ketju, johtuen 2 eri korkeakoulun systeemeistä ja siitä että asioista ei kerrota mitään ennen huomista.
      Aiheuttaa kauheita teorioita ja spekulaatioita.
      Ja toki lääkis vaikuttaa tässä kaikkeen. Sekoittaa kaikkien päät.

    • Harmiiii

      Kuvittelin että Helsingin farmasian tulokset olisi vaikuttanu Kuopion jonoon, mutta ei kai sitten.. Varasijat kyllä päivittyi samana päivänä sillon kun tuli esim. Kuopion lääkis..

      • Ttoiveikas

        Kuopion jono farmaseutiksi ei liikkunut melkein yhtään, kun Helsingin tulokset julkaistiin. Joten ehkäpä jono liikkuu huomiseen mennessä...


    • hmmms

      Mietin myös tota Helsingin hakijoiden vaikutusta Kuopion varasijoihin. Suuri osa hakijoista hakee näihin molempiin, joten luulisi, että Helsinkiin lähtijöillä on aika iso vaikutus Kuopion jonoon. Helsinkiin otetaan noin 143 hakijaa ja proviisorit päälle, joten pudotuksen pitäisi olla aika suuri. Mulla suurin pudotus tähän asti on ollut se noin viikon takainen 40 sijan lasku, en tiedä selittikö sen Helsingin hakijat vai joku muu. 40 kuulostaa mun mielestä aika vähältä, jos se selittäisi Helsinkiin menijät? Tässä olettamuksena siis, että suuri osa hakee molempiin.

      Mutta tässä ei ole järkeä, että viimeisinä päivinä kun suurin osa tuloksista on julkaistu, varasijat ovat tippuneet vain 3 sijalla. Joko ne tiputukset on näkynyt sijoissa etukäteen, mikä kuulostaa ainakin mun korvaan aika oudolta, tai sitten Opintopolussa ne päivittyvät kunnolla vasta huomenna. Paha sanoa

      • Farmasisti

        Samaa mieltä. Opintopolku luultavasti päivittyy yöllä, joten huomenna varasijat on toivottavasti huomattavan paljon paremmat.
        Luulen, että toi viikon takainen 40 sijan lasku on johtunut lääkiksen ja amk:ien tuloksista...


    • Kuppatöölössä

      Huomena on lopulliset. Oota joku tunti

    • farmaseuttiuknowwho

      Oon 99% varma, että varasijat alkavat liikkumaan vasta huomenna tai maanantaina. Tällöin ne ottavat siis huomioon myös kaikki Tampereen lääkiksen jälkeen julkaistujen lääkiksien sisäänpääsyt sekä Helsingin farmasian tiedekuntaan päässeet, sekä muut alat. Varasijat eivät ole nyt liikkuneet ilmeisesti kolmeen päivään, vaikka aivan varmasti niiden olisi kuulunut.

      Liikkumattomuus saattaa johtua siitä, että viime vuonna opintopolku kaatui koko ajan, sillä siellä oli niin suuri ruuhka. He ovat saattaneet nyt ennaltaehkäistä tätä siten, että varasijat eivät päivity reaaliajassa, eikä juuri ollenkaan silloin kun yliopistot ja AMK:t lataavat tuloksiaan opintopolkuun.

      Odottakaa siis ihan rauhassa ainakin ensi viikkoon! Kyllä ne varasijat lähtee sillon viimeistään liikkumaan. Parista eri keskustelusta olen myös lukenut, että joistakin opintotoimistoista on kerrottu jonojen lähtevän liikkeelle 3.7. (eli maanantaina). :)

      • farmaseuttiuknowho

        Ja lisään siis vielä, että jos jollakin on liikkunut varasija-jono, johtuu se todennäköisesti siitä, että hänet on siirretty yhteispistekiintiö-jonosta koepistekiintiö-jonoon. Tällöin varasija saattaa olla joko "huonompi" tai parempi kuin aiemmin.

        Mikäli sijoitus on huonompi, tarkoittaa tämä sitä, että kiintiöstä, mihin henkilö aiemmin oli laitettuna, on otettu kouluun sisään jo niin paljon porukkaa, ettei ko. varasijalla ollut henkilö voisi enää päästä sisään kouluun SIINÄ KIINTIÖSSÄ, mutta TOISESSA kiintiössä toivoa on vielä olemassa.


      • Harmiii
        farmaseuttiuknowho kirjoitti:

        Ja lisään siis vielä, että jos jollakin on liikkunut varasija-jono, johtuu se todennäköisesti siitä, että hänet on siirretty yhteispistekiintiö-jonosta koepistekiintiö-jonoon. Tällöin varasija saattaa olla joko "huonompi" tai parempi kuin aiemmin.

        Mikäli sijoitus on huonompi, tarkoittaa tämä sitä, että kiintiöstä, mihin henkilö aiemmin oli laitettuna, on otettu kouluun sisään jo niin paljon porukkaa, ettei ko. varasijalla ollut henkilö voisi enää päästä sisään kouluun SIINÄ KIINTIÖSSÄ, mutta TOISESSA kiintiössä toivoa on vielä olemassa.

        Kiitos tästä! :)


      • farmaseuttiuknowwho

        Eipä mitään :)


      • lolllll

        no eipä siltä näytä :D


    • Kertokaaa

      MUTTA miten selitätte sen, että osalla (kuten minulla) jotka aiemmin oli varasijalla, varasija on hävinnyt ja nyt tilalla teksti peruuntunut? Ja siis valintatilanteen kohdalla lukee lopullinen? Eikai näin pitäisi olla jos varasijat vielä muuttuu??

      • hmmms

        Millä sijalla olit ja millä pisteillä? Mulla muuttui myös proviisori peruuntuneeksi, koska olin niin kaukana sijoilla


      • vituiksmäni

        Mulla oli alunpitäen farmaseutin varasija 147 tms. ja toissapäivänä jo 70 ja sitten muuttu tosiaan peruuntuneeks. Minäkin luulisin että toi varasijatilanne vaan rullaa niin kauan kunnes opiskelijavalinnat tulee täyteen. Näin siis ei ilmeisesti ole jos ei ole tarpeeksi pisteitä edes varasijalle (mikä kuitenkin alussa oli). Viime vuonna ei tollasta peruutusta tullut ja parhaimillaan pääsin varasijalle 25 ja pisteitä oli vähemmän.


    • Kuppatöölössä

      Mitään erikoisuutta ei ole on määräytyt määräpaikat yhteispisteilleille ja pelkille koepisteille.
      Turhia höpötyksiä kahesta jonosta mistä siirrytään toiseen.
      On merginaalista että olisi kummassakin niin lähellä valintaa. Höpö juttuja.
      Muutaman sijan lasku johtuu vain siitä että joku on osannut jo ilmoittautua kouluun ja muu alin paikka vapautuu.

      • öhhh

        Lueppas Opintopolun sivuja niin sieltä löytyy maininta jonosta toiseen siirtymiseen


    • pisterajaaaa

      PISTERAJAT TULOSKIRJEESSÄ.

      Farmaseutti ja proviisori, Kuopio: alin hyväksytty 38,85 / 101,35

      Joku voisi ilmoittaa pelkän farmaseutin pisterajat.

      • pisterajaaaa1

        Ja tämä tuloskirje näkyy siis Opintopolku -> Oma Opintopolku -> Tuloskirje


      • eipaniikkia

        Farmaseuttien valinta on vielä kesken


      • ejdkfldl

        paljon oli viime vuonna?


      • kuopioon

        Kuopio farmaseutti alin hyväksytty yhteispisteet: 81,6 ja koepisteet: 26,25


      • eipaniikkia

        Näköjään alin kuopioon farmaseutiksi yht. 81.6 ja koepisteet 26.25


      • Juujuuuuuuu

        Eli nytkö se on lopullista... Elättelin toivoa vielä et ois päässy varasijalta proviisoriks kun oli melko alhainen sija...


      • vvggfjk

        Paljo sun pisteet on ja mikä varasija? Voi ne vielä laskea muutaman sijan.


    • Helsinkiinmenossa

      Tuloskirjeen mukaan pisterajat tällä hetkellä:

      Kuopio, farmaseutti: alin hyväksytty 26,25 / 81,6
      Helsinki, farmaseutti: alin hyväksytty 23 / 49,5

    • jännitysloppunyt

      Farmaseutti, Kuopio: alin hyväksytty 26,25 / 81,6

      Tieto tuloskirjeestä, joka on tullut tänään omaan opintopolkuun.

    • Bylleröaivo

      Kyllä tosiaan farmaseutti Helsinkiin on sen 23/49,5p. Aika huimaa.

    • pisterajatt

      Viimevuoden pisterajat loppukesän ajan laski tuloskirjeen rajoista about yhden pisteen verran peruutusten(?) ansiosta. En tiedä miten tänä vuonna käy, mutta epäilen, ettei montaa pojoa rajat enää laske :/ Pidän kuitenkin kaikille varasijoilla oleville peukkuja ja toivotaan parasta!

    • pisterajaaaa1

      Hieman Kuopion tilastoja vuodelta 2016 pisterajojen liikkumisesta:

      PROVIISORI (Kuopio, 2016):

      Pisterajat 7.7.2016:
      Ei-ensikertalaiset: Yhteispisteet: 96,27 / Koepisteet: 37,03
      Ensikertalaiset: 96,24 / 34,23

      Lopulliset pisterajat:
      Ei-ensikertalaiset: 95,3 / 36,82
      Ensikertalaiset: 95,3 / 32,41

      Pisterajat siis laskivat vielä 7.7. jälkeen:
      Ei-ensikertalaisilla: 0,21 (0,15 raakapistettä)
      Ensikertalaisilla 1,82 (1,3 raakapistettä).

      FARMASEUTTI (Kuopio, 2016)

      Pisterajat 7.7.2016:
      Yhteispisteet: 76,98 / Koepisteet: 19,18

      Lopulliset pisterajat:
      73,16 / 17,64

      Pisterajat siis laskivat vielä 7.7. jälkeen: 1,54 (1,1 raakapistettä)
      (Pisterajoja ei ollut erikseen ensikertalaisille ja ei-ensikertalaisille, molemmilla samat pisterajat?)

    • asddetgg

      no huhhu. kuopioon proviisorilta vaadittu 101,35/38,85

    • Pääkiipainajainen

      Älä lässytä. Nää kaikki on erilailla ku viime vuonna

    • Hkiiiiin

      Miksi näkyy valinta kesken jos tuloskirje on lopullinen?

      • aswasw

        ei oo lopullinen. välttämättä


    • Oikeesti3885

      No huhhuh. Minulla juuri 38.85, vastaanotin kyllä paikan samalla sekunnilla kun tuli hyväksyntä :') luulin että heittämällä proviisoriksi mutta menikin suht tiukille!

    • aatuioo

      juu eipä yöllä päivittynyt....

    • vituiksmäni

      Joo jäin rannalle ruikuttamaan, 20,3 pistettä kokeesta. Enkä enää edes varasijalla. Paskamainen systeemi, että eka saat pienen toivonkipinän varasijasta ja sit vedetään matto jalkojen alta. Onnee kaikille opiskelupaikan saanneille!

      • Nohäh

        Mulla lukee vieläki opiskelijavalinta on kesken???


      • Nohäh

        Jasiis vähemmän pisteitä ku sulla


      • vituiksmänii

        Saitko tuloskirjeen jo?


      • vindnd

        tuleeko tuloskirje spostiin?


      • vituiksmäni

        Se oli mulla ainakin siellä opintopolussa! Ja eiliselle päivätty.


      • vituiksmäni
        Nohäh kirjoitti:

        Jasiis vähemmän pisteitä ku sulla

        paljon sulla siis on pisteitä? Alko kiinnostaa :D


    • Kuopiovarma

      Nää tais sit oikeesti päivittyy jo etukäteen nää sijotukset... Ei liikahda jonot, ei 😢

      • Farmaseuttiuknowwho

        Odota maanantaihin. :)


      • whaaattt

        tänään ne kyllä ilmoitetaan 😂


    • whaaattt

      miksi lukee edelleen että opiskelijavalinta kesken?

    • Harmittaaa

      Kyllä harmittaa. Vaikka koe ei mun osalta mennyt ihan nappiin, niin olin silti kuvitellut että kyllä sen 22,4 pisteen pitäisi viime vuosien perusteella riittää. Tätä järjestelmää pitäisi kyllä muuttaa, kun on joutunut turhassa toivossa elämään 2 viikkoa. Mutta ei auta itku markkinoilla, onnea sisäänpäässeille ja katsotaan ehkä ensi vuonna uudestaan

      • vituiksmänii

        Pääsitko varasijajonoon kuitenkin?


      • Harmittaaa

        Joo. Sijalle 39 jäätiin


      • eijaksaenäää

        Ite jämähin sijalle 31...45.5p yhteispistekiintiössä... viimevuosina olis helposti päässy sisää ja siks elättelin toiveita tänäkin vuonna... Onnea hirmusesti kaikille opiskelupaikan saaneille :)


    • Fhgkjhh

      Osaako joku sanoa miksi lukee edelleen valinta kesken, pitäisikö sen poistua tänään vielä?

      • Luulisinettä

        Valinta on varmaankin kesken niin kauan kun jokainen paikan saanut on vastaanottanut opiskelupaikkansa. Eli 14.7. klo 15 asti.


      • Olisko

        Voisko olla sit niin, että varasijoilla oleville näkyy noin sinne 14.8 asti


      • Olisko

        Tai just tonne 14.7 siis


    • Jonottelija

      Jonot päivittyy aamulla ja illalla myös tänään ja viikonloppuna, toisin kuin aiemmin joku väitti, että vasta 3.7. päivittyisi seuraavan kerran :)

      • Mielenkiinnostakysyn

        Mistä tämä tieto on peräisin?


      • Jonottelija

        Kysyin opintopolun chat neuvonnasta. Ja kysyin nimenomaan, että päivittyykö tänään ja vkl myös, kun nettikeskusteluissa huhutaan, että vasta maanantaina päivittyis. Vastaus oli että joka päivä aamulla ja illalla päivittyy.


    • Tuutori2017

      Onnea kaikille sisään päässeille!:) Eikun vaan liittymään facebookissa ryhmään UEF Farmasian fuksit 2017:)

      • Kuopijjoooon

        Kiitos!:)


    • toivomenetettyy

      Ei taida liikkua varasijajono mihkää enää? 2 päivää menny jo ilman muutoksia

      • Jgfi

        Pahalta näyttää. Edellisinä vuosina on kuulemma päässyt yli 30 varasijoilta, mutta en kyllä tämän vuoden perusteella laske sen varaan enää yhtään mitään


    • apua852123

      voiko 7. varasijalta päästä helsingin farmasialle? ei ole varasija liikkunut..

      • jänskääää

        Mietin samaaa... Ite oon 10. varasijalla. Paljon sulla pisteitä?:)


      • apua852123
        jänskääää kirjoitti:

        Mietin samaaa... Ite oon 10. varasijalla. Paljon sulla pisteitä?:)

        Koepisteitä 21,75 :-) paljon sulla?


      • jänskääää

        Itselläni 21,5 :-D haha! Tiukille menee...


    • Hohhoijaaaa

      Täällä varasija 6. Opintotoimistosta kehottivat olemaan kärsivällinen, sijat liikkuu vasta kun niitä 1.sijan opiskelupaikkoja otetaan vastaan... ja polku päivitty kuulemma kai öisin. Tiedä sitten..

      • huohhh

        ei ainakaan viime yönä päivittynyt..


    • bläääää

      en jaksa enää odottaa -.- miksi olen varasijalla vaikka pisteitä on 49,5 sehän on raja

      • 13213232132

        mones varasija?


      • bläääää
        13213232132 kirjoitti:

        mones varasija?

        2 varasija


      • afggjk

        Tasapistesääntö:

        Jos hakijoilla on sama yhteispistemäärä, järjestys määräytyy

        ensisijaisesti valintakoepistemäärän perusteella, ja
        toissijaisesti valintakokeen kemian osakokeen pistemäärän perusteella.
        Valintakoepisteiden perusteella hyväksyttävien hakijoiden järjestys tasapistetilanteessa määräytyy valintakokeen kemian osakokeen pistemäärän perusteella.

        Jos näiden kriteerien soveltamisen jälkeen hyväksymisrajalla olevilla hakijoilla on sama pistemäärä, valitaan kaikki tasapisteissä olevat.


    • Bylleröpää

      Jos sillä toisella on kemiasta paremmat pisteet. Sit se men edelle.

    • caverject

      Ei ne perkule vaan tunnu nytkähtävän mihinkään suuntaan :D. Saapa nähdä miten käy, helsinkiin proviisoriksi varasija nro9, mitä arvioitte viisaammat miten proviisorijono tulee liikkumaan? ;)

    • Kummallistaa

      Onko joku saanut s-postia tänään? Kaikkien on pakko saada tänään, Mikä kestää niin kauan? 30.6 tarkoittaa Jo 24.00

      • Tulevaproviisori

        Siis sähköpostia mihin liittyen?


    • ufidkdkdkdk

      HEI kaikki jotka ihmetteli 1,5pinna lähtöö johtuu tehtävästä 38. Oikee vastaus oli pyöristettynä 0,50 mitä ei ollu vaihtoehtona !!! ite laitoin sen 0,49 niiku varmaa moni muuki. Oikasupyyntöö kehiin jos tosta nyt jää saatana kiinni

      • Hmmmmmmmmmm

        Helsingin yliopiston sivuilla mallivastauksessahan on 0,49? Mistä meinaat siis valittaa?


      • joopajooo33345

        Oot väärässä. Tarkka vastaus on 0.486678 (pyöristetty 0,49). Ei sitä missään nimessä pyöristetä 0,50.

        https://www.wolframalpha.com/input/?i=((10^-3)^2)/((0.0082/x)-10^-3)=10^-4.2

        Jos jostain syystä sun pisteet oltais viety, niin sulla olis 2,25p vähemmän, eikä 1,5p.


      • Bylleröaivo
        Hmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Helsingin yliopiston sivuilla mallivastauksessahan on 0,49? Mistä meinaat siis valittaa?

        No siitä varmaan voi valittaa jos vastausanalyysin mukaisen vastauksen on ruksinut eikä pisteitä ole tullut. Maanantaine menen omaa koetta lurkkimaan ja sitten se selviää.


      • qwertyuiokjhgfds

        Paljon sulla siis oli koepisteitä ja paljon olit laskenut itse että saisit pisteitä?


    • Jonottelija

      Fiilis on ku neukulla leipäjonossa. Ei se saatana liiku.

    • Novoiharmi

      Helsinkiin farmasialle ei oteta enää varasijoilta ketään. Paikat ovat Jo täyttyneet! Älkää siis enää oddotako että saatte paikan. Vihaan tätä päivää

      • Kuopijjoooon

        Mistä moinen tieto?


      • farmaseuttiuknowwho
        Kuopijjoooon kirjoitti:

        Mistä moinen tieto?

        Taitaa olla trolli :) Huomenna todennäköisesti liikkuu!


      • Stressaantunut

        Tänään maanantai ja mitään ei Ole tapahtunut. AI että liikkuu tänään ja ei yölläkään päivity eikä aamulla eikä illalla. Kuinka moni yleensä pääsee jonosta? Tähän mennessä ymmärtääkseni vain 2 helsinkiin.


      • Kukaaeipääse

        Lue alin kommentti


    • stressed2

      Ei sielä ole ketään päivittämässä aamu kahdeksan aikaan. Viimeksi liikkui päivällä jonot.

    • whaaattt

      kyllähän ne on päivittynyt. molemmat jonot liikkuneet kahdella..

      • Pettynyt21

        Ite oon sijalla 10, eikä oo liikahtanut jono. Elikkä tää 2 tarkoittaa vissiin jonosta lähteneitä, eikä sisään päässeitä...


      • Kerrdrrdrf

        Ei mulla vaan oo...


    • PrettyGirlie

      Mulla nous farmaseutti yhden sijan, proviisori 33 sijaa.

    • eitästtuumitää

      proviisori tippunut YHDELLÄ. On varmaan aika heittää hanskat tiskiin.

    • aswwwweddds

      Jos varasijanne on 2 numeroinen, en odottaisi liikoja...

    • Bylleröpää

      Noniin, optiselle lomakkeelle tuli siirrettyä yksi vastaus väärään kohtaan. Siitä ne 1,5p meni.

    • Pääsispäkouluu

      Mulla ensihoitoon tamkkiin 10 --> 9

      • Pääsispäkouluun

        Ohhoh, väärä keskustelu


    • noluckthere

      Mulla ei ole farmaseuttijono liikkunut yhtään, sija 35. Proviisorijono liikkunut 46 paikkaa sijalle 199, häntä aina liikkuu nopeammin

    • Sjwldbsöqö

      Farmaseutti yhteispistejono ei Ole liikkunut mutta koepistejono liikkunut kolmella

    • Voivoivoivoii

      Eiii oo mulla varasijat stadin farmaseutiksi liikkunut vielä kertaakaan...

      • adsada

        mahtaakohan liikkua ollenkaan? : (


      • Voivoivoivoii

        Nii en tiiä, huonolta näyttää...


    • Kertokaahan

      Ovatko liikkuneet? Mulla on kolme avainlukua jäljellä niin etten menis turhaan kattoo 😂

      • PrettyGirlie

        Miksi et hommaa tunnuslukusovellusta tai sellaista laitetta. Mäkin tein niin.


      • Kuopijjoooon

        No tunnuslukuja nyt saa pankistaki lisää, mutta eii ole jonot mulla ainakaan liikkuneet.


      • fossiiliolen

        Noh pitää alkaa selvitteleen onko danskella tämmöstä mahollisuutta. Taitaa tulla kuitenkin näillä näppäimillä postissa jo uusi avainlukukortti.


    • apuvaaa123

      Ei taida liikkua. Edelleen 7. varasijalla : (

    • Eimeejakeluun

      Selittäkää typerälle: Kuopion varasijajonoon ei pääse kuin 30 henkilöä koepisteillä ja 30 henkilöä yhteispisteillä, Helsingissakö tälläistä rajausta ei ole?

      • Jgguj

        Mistä oot ton kuullut? Mä oon Kuopioon varalla sijalla 36


      • Eimeejakeluun

        "Lisäys valintaperusteisiin 16.1.2017: Varasijoille asetetaan yhteispistejonossa 30 hakijaa ja koepistejonossa 30 hakijaa."

        Tämä siis on farmaseutin (UEF) valintaperusteissa opintopolusta katsottu.

        Hah, nyt kun katsoin enemmän noita valintaperusteita niin siellä on myös seuraava lause; "Hakijan tulee saada pisteitä sekä fysiologian ja anatomian että kemian osakokeista ja tullakseen valituksi hakijan on saatava kaikkien valintakokeessa vastanneiden hakijoiden valintakoepisteiden keskiarvosta vähintään 60 %."

        Eli tarkottaako tämä nyt sitä, että en oo saanu tuota tarvittavaa kuuttakymmentä prosenttia kun en oo varasijalle yltäny? :(


      • Tulevafarmaseuttttti

        Mä hain vuos sit kuopioon farmaseutiks, ja mul luki sillon opintopolus jotai "peruuntunut, et saanut vaadittavaa minimipistemäärää"


    • HuppistaaAaa

      Ei oo stadin jonot liikkunu moneen päivään... ois kiva alkaa kämppiä jo kattomaan, jos kerran tässä muutto tulee Kuopioon 😱

    • joui

      Onko varasijat liikkuneet?

      • Lgfji

        Ei yhtään


    • Kuopijjoooon

      Nyt ekan kerran tulosten julkasun jälkeen farmaseuttijono stadiin liikahti 10. ---->9. varasijalle

    • jesjesjess

      Pääsin juuri viidenneltä varasijalta sisään Helsinkiin! Onnea muille sisään päässeille (syksyllä nähdään) ja tsemppiä vielä paikkoja odottaville.

      • Hyväjee

        Farmaseutti vai proviisori? :)


      • jesjesjess

        Oho, jäi mainitsematta. :D Farmaseutiksi siis pääsin.


      • aarewerrew

        Paljonko koepisteitä sait :D?


      • jesjesjess

        16 koepistettä ja 49 yhteispistettä. Menin sisään yhteispistejonosta siis.


      • Pettynyt1

        Mä sain kans 16 pistettä ja jäin Kuopioon sijalle 33. Harmi ettei edes M:n todistus auttanut pääsemään sisälle


    • uhuygyu

      Onko kenelläkään liikkunut Kuopion jono?

    • kuopijjoon

      Olin varasijalla 8. farmaseutiksi Helsinkiin, nyt otin sitovasti vastaan Kuopion paikan. En jaksanut enää jäädä odottelemaan :) Tsemppiä kaikille jonottelijoille ja jo paikkansa vastaanottaneille! :)

    • Eihhhh

      Liikkuuko proviisori jono??? Paniikki :(

    • whaaattt

      oho! ompas varasijat nyt laskeet kuopioon!

      • asdddddddd

        paljonko?


    • lelllllll

      no ei paljoo 12 sijaa

    • Vieläkövoipäästä

      Liikkuukohan varasijat vielä? Olisi niin parasta jos pääsisikin jo opiskelemaan..

      • Jgui

        Tuskin ainakaan muutamaa sijaa enempää... :( millä sijalla oot?


      • junamatkajatkuu

        Valinta edelleen kesken....


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe