Suomi ja lastensuojelu 100

kokosuomiauttaa

Näin juhannuksen kunniaksi heitän haasteen lastensuojelujärjestöille:

1) Sijaisvanhempien valintaan tulee kiinnittää nykyistä enemmän huomiota: psykologiset testit haastattelut (sijaishuollossa ollut lapsi / nyt aikuinen, sijoitetun lapsen vanhempi, sossu)

2) Sijaishuollon väkivaltaan ja kaltoin kohteluun puututtava heti. Lastensuojelujärjestöjen tulee sitoutua siihen, etteivät he auta kaltoin kohtelevia sijaisperheitä peittelemään tekosiaan. Lastensuojelujärjestöjen kehittämispäälliköiden sekä kokemusasiantuntijoiden / asiantuntijoiden tulee tehdä lastensuojeluilmoitus, jos he kuulevat jonkun kertovan missä tahansa sijaisperheessä / lastensuojelulaitoksessa tapahtuneesta henkisestä tai ruumiillisesta tai taloudellisesta tai sosiaalisesta väkivallasta.

Tässä haasteeni teille!

75

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellisiatekoja

      En osaa arvostaa kiertueitanne yms. pintaliitoa, jos ette tilanteen tullen AUTA hädässä olevia. Toinen toista puolustetaan ja uskotaan ennemmin toiminnanjohtajia, johtajia, ym. Arvelen, että järjestöjen ns. lasten / nuorten kuuleminen on samalla tasolla. Ensin tulee ME teemme, me kuulemme, me, me, minä olen lahjakas, minä olen selvinnyt jne. Todellisuudessa esim. väkivallan uhrit jäävät tuon pintaliidon varjoon. Saattaa olla, että pintaliito vain hankaloittaa väkivallan esiin tulemista.

      Toivon todellisia tekoja, en ns. amerikkalaismallista hapatusta.

    • FaktatEsiin

      Aika suureellista huutelua ja julistusta ihmiseltä, jolta omat lapset luultavasti on huostaanotettu?

      • etlannista

        Niinpä. Tämän päivän sana on osallisuus. En häpeä, vaan vaadin lapselleni hyvät sijaisvanhemmat ja hyvän kohtelun itsellenikin. Sinä alistaja SUURI VALLANKÄYTTÄJÄ et pysty minua halveksimaan. osallisuuden aika on nyt. lasten aika on nyt. Alas kaltoin kohtelevat ja väkivaltaa käyttävät sijaisvanhemmat!
        OSALLISTUMAAN. Kun ei pelkää enää, voi ponnistaa korkealle!


      • LapsetEnsin

        Ota itseäsi niskasta kiinni ja ole hyvä vanhempi lapsillesi. Silloin voit lopettaa puskista huutelun. Lapset ovat tärkeimmät maailmassa. Kun teet lapsia, elä niin, että lapsillasi on hyvä olla ja että heillä on paras mahdollinen tulevaisuus.

        Ensin sinun kuuluisikin alkaa häpeämään, sitten voit nousta ja ryhdistäytyä. Halveksimme sinua kuitenkin, ellet pysty olemaan parempi ihminen kuin parjaamasi ihmiset, jotka kasvattavat lapsiasi.


    • ihmisarvoko

      Suomi ja lastensuojelu 100 on häpeäksi koko Suomelle! Iltalehti kirjoitti "lastensuojelumme" tasosta. Vantaakin siinä mainittiin monen muun kaupungin lisäksi. Melkoisia öykkäreitä on maassamme"lastensuojelijoina". Miksi? Eikö sivistys ja Suomen lait koske heitä? Luulen keskustelun jatkuvan ja uusia lehtiäkin saattaa tulla keskusteluun mukaan. Aika näyttää. Uusi toivottavast lapsia suojeleva lastensuojelulaki on tekeillä, toivottavastyi se ei ole "lastensuojelulaki", kuten nykyinen. Nykyinen lastensuojelija on mielestäni tuholaiseen verrattava, joka tuhoaa lapset ja perheet jos niistä on jotain jäljellä. Ovatko he vallanhimossaan sairaita ykisilöitä? Mielestäni lastensuojelusta ei ole kysymys, ihan jostain muusta on kysymys. Lainsäätäjien pitää ottaa tämä huomioon, niin paljon heille on epäkohdista toimitettu tietoa. Lakiin on kirjattava maininta lastensuojelijoiden pätevyydestä ja vastuusta työssään ja sanktiot laiminlyönneistä ja nykyisen kaltaisista törkeistä ihmisarvon loukkauksista! Suomi on allekirjoittanut YK:n ihmisoikeusjulistuksen, eikä ole hakenut"lastensuojelijoille" siitä poikkeusta!
      Joku juristi saattaa tehdä YK:lle valituksen ihmisoikeusrikoksita lastensuojelun saralla. Siinä sitä sitten ollaankin puhtaan kaulan kanssa.

    • valitseeitseitsensä

      Huonolaatuista sijaishuoltoa harjoittavat sijaisvanhemmatko sitten valitsisivat itsensä ja työkaverinsa. Niinpä tietenkin. Hah, hah, haaaa. Vanhemmat, älkää hyväksykö ketä tahansa. Tehkää selväksi, että haluatte nähdä henkilöt, ennekuin lapsia viedään minnekään. Valitettavasti ne kaikkein huonoimmat ovat kovia näyttelemään ja esittämään alussa. Pyytäkää vanhemmat koeaika.

      • kulissejatehdään

        Älkää menkö vanhemmat halpaan. Esimerkiksi paikka, jossa on hevonen, ei välttämättä ole hyvä. Olen kuullut viranomaistenkin puhuvan: "Siellä on hevonen". Varokaa, se ei kerro mitään paikan laadusta. hevonen ei hoida lapsia. Saattaa olla, että lapsesi hoitaa täysin yksin hevosen ja hevosenlannat yms. Hevosen hoito vie aikaa sijaisvanhemmilta. Valitettavasti hevonen on usein kulissi. Valitse myös paikka, jossa on naapureita ja näköyhteys tontille. Älä vie lasta metsän keskelle maaseudulle.


    • sossupaholainen

      Nykyään sosiaalityöntekijältä vaaditaan Valviran antama laillistus, joten pätevyydestä on laki (Laki sosiaalihuollon ammattihenkilöistä 817/2015). Lakiin on myös kirjattu vastuusta ja valvonnasta. Jos luit artikkelin, niin siinähän tuli ilmi, että näistä pätevyyden omaavista on huutava pula ja asiakasmäärät ovat aivan liian suuret.

    • sossuhyväläinen

      Siinä tapauksessa lapsia ei tule sijoittaa. Jos yhteiskunta ei kykene takaamaan hyvää laatua, ei lasta tule summamutikassa siirtää MAHTIPONTISILLE ROUVILLE, joilla ei ole tehtävään vaadittavaa ammattitaitoa.

      Eli älkää sitten siitäkö lapsia allikkoon. Näin yksinkertaista se on. Vaikka ROUVA sitten jää vaille kolminkertaista piireissä hankittua palkkaa, mitä väliä.

      • ammattitaito

        Lisäksi toivoisin tehtävissä olevilta sossuilta parempaa ammattitaitoa. Ei aina mentäisi sieltä , missä aita matalin, vaan mietittäisiin ratkaisuja. Apu saattaisi löytyä yllättävän läheltä, jos sossuilla olisi esim. parempi verkostotyöosaaminen.


      • sossupaholainen

        Kyllä lapsia aina joudutaan sijoittamaan, valitettavasti. Mutta kuntien pitää maksaa sosiaalityöntekijöille kunnollinen palkka ja laittaa työolosuhteet sellaiseksi, että työssä jaksaa niin että työntekjiät pysyvät työssään ja vaihtuvuus pienenee.
        Rouvista en tiedä mitään.


      • minämäärään

        Jos olet lastensuojelutyötä tehnyt, et ole voinut välttyä ITSERIITTOISILTA ROUVILTA.


      • Faktoja.kiitos
        minämäärään kirjoitti:

        Jos olet lastensuojelutyötä tehnyt, et ole voinut välttyä ITSERIITTOISILTA ROUVILTA.

        Sinulla ihan oikeasti on jokin ihmeellinen rouvatrauma! Aukeneeko sinulle ollenkaan sellainen asia, että täällä suurimmalla osalla - jos kenelläkään - keskustelijoista ei ole hajuakaan, keneen viittaat. Rouvittelusi tuntuu kohdistuvan aina ja välittömästi sellaisiin kirjoittajiin, jotka ovat eri mieltä kanssasi.

        Onko sinulle mahdoton sellainen ajatus, että täällä voisi välillä olla ihan uusiakin ihmisiä paikalla ja he voisivat ehkä haluta keskustella ja lukea muistakin asioista kuin vain sinun vuosikymmenten takaisista traumoistasi?

        Loputon kaunasi sijaishuoltoa ja sussuja kohtaan on oikeastaan surullista katsottavaa. Jokainen kyllä käsittää aiheen kipeyden, mutta loputtomasti jatkuva kaunasi ei ole enää tervettä.


      • minäkyllämäärään

        Rouvahan on perin kaunis sana - ei lie loukkaa ketään.

        Sinun ei ole pakko lukea, jos noin harmittaa. Saarnasi ei saa minua käyttämään sinun haluamia sanoja. Päätän itse siitä, mitä kirjoitan. Vaikka määräät tonttiasi, tätä palstaa et valitettavasti voi määrätä, vaikka tykkäät niin kovasti KOMENNELLA toisia ja omistaa erinäisiä paikkoja ja asioita. Esimerkiksi koulu ja kirjoittelupalasta ovat julkisia paikkoja. Sorry.


      • sossupaholainen
        minäkyllämäärään kirjoitti:

        Rouvahan on perin kaunis sana - ei lie loukkaa ketään.

        Sinun ei ole pakko lukea, jos noin harmittaa. Saarnasi ei saa minua käyttämään sinun haluamia sanoja. Päätän itse siitä, mitä kirjoitan. Vaikka määräät tonttiasi, tätä palstaa et valitettavasti voi määrätä, vaikka tykkäät niin kovasti KOMENNELLA toisia ja omistaa erinäisiä paikkoja ja asioita. Esimerkiksi koulu ja kirjoittelupalasta ovat julkisia paikkoja. Sorry.

        Itseriittoinen rouva (vielä isolla kirjoitettuna) ei mielestäni ole kaunis nimitys. Saat tietysti kirjoittaa ihan mitä haluat, mutta kolmekymmentä vuotta olen sossuna ollut ja harvemmin (ei koskaan) ole ketään sellaista vastaan tullut, jota olisi tarvinnut rouvitella. Joten rouva nimitys ei mielestäni kuulu eikä sovi lastensuojeluun. Siksi ihmettelen haluasi joka kerta vetää rouva tai rouvat mukaan.


      • Faktoja.kiitos
        minäkyllämäärään kirjoitti:

        Rouvahan on perin kaunis sana - ei lie loukkaa ketään.

        Sinun ei ole pakko lukea, jos noin harmittaa. Saarnasi ei saa minua käyttämään sinun haluamia sanoja. Päätän itse siitä, mitä kirjoitan. Vaikka määräät tonttiasi, tätä palstaa et valitettavasti voi määrätä, vaikka tykkäät niin kovasti KOMENNELLA toisia ja omistaa erinäisiä paikkoja ja asioita. Esimerkiksi koulu ja kirjoittelupalasta ovat julkisia paikkoja. Sorry.

        Logiikkasi on vanha tuttu nettihuutelijoiden logiikka. Sananvapauden nimissä voi aina ja milloin vain sanoa mitä vain ja jos siitä huomauttaa, on aina väärässä. Niinkö?

        Jos täällä jollakin on halu omistaa palsta, se olet sinä. Milloin ikinä tänne katsookin, tekstejä tuottaa lähinnä yksi ja sama taho. Sinä. Sinulla ei ole rohkeutta tehdä muuta kuin huudella vaihtuvilla nikeillä ja sinun käsityksesi sananvapaudesta on se, että sinä saat tehdä mitä vain. Jos joku jotakin sinua häiritsevää sanoo, alkaa vyörytys. Viiteen minuuttiin voi tulla montakin tekstiä eriu nikeiltä ja kaikkien viestinä on pelkkä päänaukominen. Luuletko, että toimintataasi ei tunnisteta?

        Mistä sinä tiedät, kuka täällä on mikäkin rouva? Onko täällä jokainen edes naispuolinen? Mikäs sinä ITSE sitten olet? Oletko sinäkin "ITSETIETOINEN ROUVA"? NEITI? MUMMO? TÄTI? SETÄ?


      • eiporkkanaaeirypälettä

        Taidat itse todellakin olla henkilö, joka on tottunut, että JUURI SINUA KUUNNELLAAN. JUURI SINUA. Onko jäänyt koskaan kuulematta, mitä asiakkaat sanovat. Saatat olla juuri se, jonka toiminnan vuoksi ihmiset joutuvat kärsimään ja kokemaan kuulemattomuutta. Vai millainen sossu olet ollut 30 vuotta? Kuunteletko asiakkaita? Puututko asiaan, jos asiakas on havainnut kaltoin kohtelua sijaisperheessä? Mitä silloin teet? Autatko lapsia ja asiakkaita? Sinäkin olet lienee ROUVA, joka on tottunut määräämään ja määrittelemään, miten tehdään vai eikö tehdä mitenkään. Vähän tekstisi kuulostaa eräältä MAHTAVALTA ROUVALTA, joka tietää, miten isovanhemmat yrittävät lahjoa sijoitettuja lapsen lapsiaan.


      • Faktoja.kiitos
        eiporkkanaaeirypälettä kirjoitti:

        Taidat itse todellakin olla henkilö, joka on tottunut, että JUURI SINUA KUUNNELLAAN. JUURI SINUA. Onko jäänyt koskaan kuulematta, mitä asiakkaat sanovat. Saatat olla juuri se, jonka toiminnan vuoksi ihmiset joutuvat kärsimään ja kokemaan kuulemattomuutta. Vai millainen sossu olet ollut 30 vuotta? Kuunteletko asiakkaita? Puututko asiaan, jos asiakas on havainnut kaltoin kohtelua sijaisperheessä? Mitä silloin teet? Autatko lapsia ja asiakkaita? Sinäkin olet lienee ROUVA, joka on tottunut määräämään ja määrittelemään, miten tehdään vai eikö tehdä mitenkään. Vähän tekstisi kuulostaa eräältä MAHTAVALTA ROUVALTA, joka tietää, miten isovanhemmat yrittävät lahjoa sijoitettuja lapsen lapsiaan.

        Taas alat sekoilla!

        Olen miespuolinen ja en ole sosiaalialalla. Huomaatko muuten, ettet ikinä ota kantaa selkeisiin sinuun kohdistuviin kritiikin sanoihin? Oletko sinä kritiikin yläpuolella?


      • arvostalapsia

        Määritteletkö mahtava rouva - ilmaisun vihapuheeksi. Silloin saat kyllä määritellä usean sijaisvanhemman ja sosiaalityöntekijän harjoittaman halveksunnan ja alistamisen MYÖS VIHAPUHEEKSI. Ja sitä riittää. Sekä sijaisvanhemmissa, että sosiaalityöntekijöissä löytyy sellaisia, joiden ammattitaito on kamalan heikko. Ja vuosien määrä ei aina auta. Jos ei lopeta halveksuntaa, vaan jatkaa sitä 10, 20 tai 30 vuotta, ammattitaito ei ole laadukasta. Virheistä pitää POISOPPIA.

        Hyvät teot tapahtuvat hetkessä - miten toimin tässä ja nyt. Kuuntelenko, vai esitänkö johtajaa ja kaikki tietäjää, joka on tottunut määrittelemään ja luokittelemaan. Ihan sama, oletko valmistunut 1 kk tai 40 vuotta sitten. Jos arvostat ihmisiä: lapsia ja aikuisia se heijastuu ympärillesi. Jos et, sekin näkyy. Huono kello kauas kaikuu.


      • elossakukaties

        Jos ottaisin itseeni kaiken sen kritiikin, millä viranomaiset, luottamushenkilöt yms. asiantuntijat ovat minua kohdanneet ja kohdelleet, tuskin olisin elossa. Jos uskaltaa puuttua esim. sijaishuollon kaltoin kohteluun tai kyseenalaistaa epäkohtia, joutuu todella huonoon valoon ja kiusatuksi ja mitätöidyksi yms. Kuka sitä jaksaa vuosikausia ottaa itseensä. Kun tietää, että toimii oikealla asialla eikä hyväksy kiusaajia ja välistävetäjiä, esittäjiä, yms. pystyy jatkamaan elämää.


      • Faktoja.kiitos
        elossakukaties kirjoitti:

        Jos ottaisin itseeni kaiken sen kritiikin, millä viranomaiset, luottamushenkilöt yms. asiantuntijat ovat minua kohdanneet ja kohdelleet, tuskin olisin elossa. Jos uskaltaa puuttua esim. sijaishuollon kaltoin kohteluun tai kyseenalaistaa epäkohtia, joutuu todella huonoon valoon ja kiusatuksi ja mitätöidyksi yms. Kuka sitä jaksaa vuosikausia ottaa itseensä. Kun tietää, että toimii oikealla asialla eikä hyväksy kiusaajia ja välistävetäjiä, esittäjiä, yms. pystyy jatkamaan elämää.

        Ja tämä tarkoittaa siis sitä, että TÄÄLLÄKIN sinuun kohdistuva kritiikki on automaattisesti väärää ja/tai viranomaisten tuottamaa?Se "oikealla asialla" oleminen oikeuttaa ihan mitä vain -kuten sinun tapauksessasi?


      • väkivaltaaon

        Ärsytän varmasti erityisesti heitä, jotka haluavat antaa valheellisen kuvan sijaishuollosta. En kiellä, etteikö hyviä paikkoja ja hyviä ammattilaisia ole. Olen tavannut sekä hyviä paikkoja että hyviä ammattilaisia. Miksi te ette pysty myöntämään, että sijaishuollossa on liian paljon kaltoin kohtelua ja väkivaltaa. Koska se on totta. Missä teidän myöntyminen näkyy? Miksi se on niin vaikea myöntää. Ehkä siihen joku puuttuisikin, jos se ensin myönnettäisiin.


      • whocareees

        En ole väittänyt kritiikkiä vääräksi. Antaa tulla vaan, jos helpottaa. Sanoin, etten välitä enää.


      • sossupaholainen
        arvostalapsia kirjoitti:

        Määritteletkö mahtava rouva - ilmaisun vihapuheeksi. Silloin saat kyllä määritellä usean sijaisvanhemman ja sosiaalityöntekijän harjoittaman halveksunnan ja alistamisen MYÖS VIHAPUHEEKSI. Ja sitä riittää. Sekä sijaisvanhemmissa, että sosiaalityöntekijöissä löytyy sellaisia, joiden ammattitaito on kamalan heikko. Ja vuosien määrä ei aina auta. Jos ei lopeta halveksuntaa, vaan jatkaa sitä 10, 20 tai 30 vuotta, ammattitaito ei ole laadukasta. Virheistä pitää POISOPPIA.

        Hyvät teot tapahtuvat hetkessä - miten toimin tässä ja nyt. Kuuntelenko, vai esitänkö johtajaa ja kaikki tietäjää, joka on tottunut määrittelemään ja luokittelemaan. Ihan sama, oletko valmistunut 1 kk tai 40 vuotta sitten. Jos arvostat ihmisiä: lapsia ja aikuisia se heijastuu ympärillesi. Jos et, sekin näkyy. Huono kello kauas kaikuu.

        On ihan asiallista puhua lastensuojelum tasosta ja siitä saa olla monta mieltä, Se, mitä en tässä keskustelussa ymmärrä, on puhe näistä rouvista. Sellaisiin kun en ole lastensuojelussa törmännyt. Se on siviilisääty, mutta mitä ihmeen tekemistä sillä on lastensuojelun kanssa? Voisitko selittää?


      • rouvaonrouva

        En.


      • Faktoja.kiitos
        whocareees kirjoitti:

        En ole väittänyt kritiikkiä vääräksi. Antaa tulla vaan, jos helpottaa. Sanoin, etten välitä enää.

        Se on kyllä huomattu.


      • pysyköönkeskusteluna

        Täällä ei kuitenkaan kenenkään tarvitse perätä faktoja, koska tänne tuskin kannatta laitta oikeudenkäynti dokumetteja tms. Tämä keskustelupalsta perustuu keskusteluun. Dokumentteja kyllä löytyy. En itse pidä tarpeellisena esittää huonolaatuisesta sijaishuoltopaikasta havaittuja faktoja: lasten huonoa kohtelua mm. täällä. Vai haluatteko todellakin, että niitä esitän.


      • uskokaajo

        Jos esitän havaintoja huonosta paikasta, kenellekään tuskin jää epäselväksi, että paikka oli täysin sopimaton. Miksi sitä on niin vaikea uskoa?


      • uskokaajo kirjoitti:

        Jos esitän havaintoja huonosta paikasta, kenellekään tuskin jää epäselväksi, että paikka oli täysin sopimaton. Miksi sitä on niin vaikea uskoa?

        Esitä mitä esität. Tässä on jo useampi vuosi mennyt julistustasi seuraillessasi. Tuskin kenellekään epäselväksi on viestisi ydin jäänyt.

        Se, mitä täällä varmaan useampikin ihmettelee lienee se, miten monta avausta sinun on samasta aiheesta tehtävä. Lisäksi puhut ilmeiseti omasta tapauksestasi ja siitkin taitaa jo vuosia olla? Onko tapahtuma jotenkin sinulle niin tuore, että et siitä eroon pääse?

        Entä oletko hiomannut sen, että täällä eivät palstan kohtena (!) olevat sijaisvanhemmat juuri enää käy. Osaatko arvella, mistä SE johtuu? Voisiko olla niin, että he eivät ehkä kaipaa ilmeisen ikuista julistustasi, syyttelyäsi ja nimittelyäsi? Käytännössähän tilanne on se, että vaikka tänne tulisi kuka tahansa mitä vain keskustelemaan, sinä joka tapauksssa hyökkäisit ketjuun julistamaan omaa totuuttasi!

        Onko tavoitteesi tosiaankin siis estääkin se, että sijaisvanhemmiksi ryhtyneet ihmiset - ja heitä tarvitaan! - eivät vain saisi itselleen minkäänlaista vertaistukea? Kuvitteletko, että täällä kävisivät vain ne huonot sijaisvanhemmat?


      • omaajttelu

        Itse olet avannut ja väitellyt täällä vuosikausia. Etkö osaa itse avata keskusteluja ja keskustella rakentavasti.

        Tuossa äsken pohdin faktoja. En arvosta kaikkia lautamiehiä, en kaikkia oikeusoppineita. Jotkut oikeusoppineista tekevät niin, kuin joku käskee. kaikilla heillä ei ole omaa ymmärrystä ja itsenäistä ajattelua, vaan he antavat komennella itseään kisaamaan toisia. He voivat aivan yhtä hyvin kaltoin kohdella lapsia, kuin muutkin ihmiset.

        Uskon omiin havaintoihini ja teen itse ratkaisuni. Siihen eivät kaikki oikeustieteiden maisterit kykene.


      • sädekehäjatötyys
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Esitä mitä esität. Tässä on jo useampi vuosi mennyt julistustasi seuraillessasi. Tuskin kenellekään epäselväksi on viestisi ydin jäänyt.

        Se, mitä täällä varmaan useampikin ihmettelee lienee se, miten monta avausta sinun on samasta aiheesta tehtävä. Lisäksi puhut ilmeiseti omasta tapauksestasi ja siitkin taitaa jo vuosia olla? Onko tapahtuma jotenkin sinulle niin tuore, että et siitä eroon pääse?

        Entä oletko hiomannut sen, että täällä eivät palstan kohtena (!) olevat sijaisvanhemmat juuri enää käy. Osaatko arvella, mistä SE johtuu? Voisiko olla niin, että he eivät ehkä kaipaa ilmeisen ikuista julistustasi, syyttelyäsi ja nimittelyäsi? Käytännössähän tilanne on se, että vaikka tänne tulisi kuka tahansa mitä vain keskustelemaan, sinä joka tapauksssa hyökkäisit ketjuun julistamaan omaa totuuttasi!

        Onko tavoitteesi tosiaankin siis estääkin se, että sijaisvanhemmiksi ryhtyneet ihmiset - ja heitä tarvitaan! - eivät vain saisi itselleen minkäänlaista vertaistukea? Kuvitteletko, että täällä kävisivät vain ne huonot sijaisvanhemmat?

        Totuus ei pala tulipalossakaan. Minä puhun totta. Minä olen puhunut. Piste,

        Keksi kuule sinäkin jotain tuoreempaa. Et usko itsekään mitä syötät eetteriin. "Tötyys ei pälä tylessäkään",
        Elä esitä.


      • tötyystötyysjaminä

        Kuinka monta vuotta hoet tuota kulunutta ja valheellista fraasia. Tötyys ei pälä tylessäkään,. Minä tiedän mitä on tötyys.


      • KYLTTYYRIJ

        Tehdäänpä kuule taideteos tötyydestä, eikö vään. Kyn siitä tehään taideteos, niin käikki näkkevät, että minä olen TÖTYYS. MINÄ SYYRI TÖTYYS. TYLJKÄÄ UIHMEESSÄ KÄTSÖMÄÄN TÄIDETÄSTÄ TÖTYYDESTÄ. SILKLÖIN YSKÖTTE, MITÄ ÖN TÖTYYS. ÖLEN PYHYNYT.
        KYLTTYYRIPÄLJÄSTÄÄ TÖTYYDEN.


      • tehtymikätehty

        TOTUUDEN HOKEMINEN EI VALITETTAVASTI POISTA PAHOJA TEKOJA.


      • testitkehiin

        Suomi100 - lastensuojelun laatu ei parane, jos tehtävään palkataan sopimattomia sijaisvanhempia.


      • Faktoja.kiitos
        omaajttelu kirjoitti:

        Itse olet avannut ja väitellyt täällä vuosikausia. Etkö osaa itse avata keskusteluja ja keskustella rakentavasti.

        Tuossa äsken pohdin faktoja. En arvosta kaikkia lautamiehiä, en kaikkia oikeusoppineita. Jotkut oikeusoppineista tekevät niin, kuin joku käskee. kaikilla heillä ei ole omaa ymmärrystä ja itsenäistä ajattelua, vaan he antavat komennella itseään kisaamaan toisia. He voivat aivan yhtä hyvin kaltoin kohdella lapsia, kuin muutkin ihmiset.

        Uskon omiin havaintoihini ja teen itse ratkaisuni. Siihen eivät kaikki oikeustieteiden maisterit kykene.

        Ja se antaa sinulle oikeuden sotkea koko tämä palsta?


      • tötyydentörvi

        Korjaa sinä. Sinä nautit väittelystä ja toisten nolaamisesta ja halveksimisesta. Aloita itse ketju, ja keskustele kuule TÖTYYDELLISESTI. Työ ömä tötyytesi esiin.


      • lastenpuolesta

        Sitten, kun sijaisvanhempien valintaan kiinnitetään nykyistä enemmän huomiota, lopetan asian ajamisen. Olen siihen saakka ASIANAJAJA. Puolustuskyvyttömien lasten ja perheiden puolesta. Tähän lopetan tällä kertaa. heihei.

        En enää pelkää, niin voin ponnistaa kaikkein korkeimmalle.


      • Kutsumusammatti
        sossupaholainen kirjoitti:

        Kyllä lapsia aina joudutaan sijoittamaan, valitettavasti. Mutta kuntien pitää maksaa sosiaalityöntekijöille kunnollinen palkka ja laittaa työolosuhteet sellaiseksi, että työssä jaksaa niin että työntekjiät pysyvät työssään ja vaihtuvuus pienenee.
        Rouvista en tiedä mitään.

        Miten sossupaholainen sinulle maksettava lisäraha vaikuttaisi työsi vaikuttavuuteen. Eikö palkkasumman jakaminen useammalle sossulle pikemmin toisi niitä kaivattuja tunteja ja jaksamista, asiakkaitasi ajatellen. Sossupaholaisten omiin elämäntilanteisiin liittyvät asiat saattavat olla myöskin verottamassa työssä jaksamistanne, siihenkään ei raha auta vaan työterveyden psykiatriset tuet jos niitä on.


      • sossupaholainen
        Kutsumusammatti kirjoitti:

        Miten sossupaholainen sinulle maksettava lisäraha vaikuttaisi työsi vaikuttavuuteen. Eikö palkkasumman jakaminen useammalle sossulle pikemmin toisi niitä kaivattuja tunteja ja jaksamista, asiakkaitasi ajatellen. Sossupaholaisten omiin elämäntilanteisiin liittyvät asiat saattavat olla myöskin verottamassa työssä jaksamistanne, siihenkään ei raha auta vaan työterveyden psykiatriset tuet jos niitä on.

        Kilpailukykyinen palkka auttaa siihen, että ei koko ajan etsitä paremmin palkattua ja helpompaa työtä. Jos meidän jo nyt pieniä palkkoja alenettaisiin, ei hakijoita olisi, joten se toisi käytännössä vielä enemmän työtä niillle harvoille, jotka töihin jäisivät. Tietenkin työolosuhteet pitää saada kuntoon, vaikka tuskin nyt ihan psykiatrista tukea tarvitaan. Poliitikoilta toivotaan parempaa ymmärrystä ja tukea, samoin esimiehiltä.


      • Faktoja.kiitos
        Kutsumusammatti kirjoitti:

        Miten sossupaholainen sinulle maksettava lisäraha vaikuttaisi työsi vaikuttavuuteen. Eikö palkkasumman jakaminen useammalle sossulle pikemmin toisi niitä kaivattuja tunteja ja jaksamista, asiakkaitasi ajatellen. Sossupaholaisten omiin elämäntilanteisiin liittyvät asiat saattavat olla myöskin verottamassa työssä jaksamistanne, siihenkään ei raha auta vaan työterveyden psykiatriset tuet jos niitä on.

        Sinä siis tosiaankin oletat, että kun jo nyt on vaikeaa saada alalle ihmisiä kovien työolojen ja pienen palkan vuoksi, rahalla ei merkitystä ole? Palkkaako pitäisi pienentää? Oletko työelämässä itse? Miltä tuo ratkaisu tuntuisi omalla kohdallasi?

        Oletko muuten ajatellut itse hakeutua sosiaalialalle, kun niin ..... pätevä olet?


      • Rahatjakoon
        sossupaholainen kirjoitti:

        Kilpailukykyinen palkka auttaa siihen, että ei koko ajan etsitä paremmin palkattua ja helpompaa työtä. Jos meidän jo nyt pieniä palkkoja alenettaisiin, ei hakijoita olisi, joten se toisi käytännössä vielä enemmän työtä niillle harvoille, jotka töihin jäisivät. Tietenkin työolosuhteet pitää saada kuntoon, vaikka tuskin nyt ihan psykiatrista tukea tarvitaan. Poliitikoilta toivotaan parempaa ymmärrystä ja tukea, samoin esimiehiltä.

        Sossupaholaiset olette vieneet huostaanottopäätöksillänne talouden perikatoon. Huostaanotot on kalliita yhteiskunnalle vaikka työnantajallasi ehkä menikin lujaa huostaanottopäätöksillä tekemilläsi katteilla yhteiseksi hyväksi. Huostaanottopäätökset tehtailtiin nousuun, inhimillisyys ja järjen käyttö ei kuulunut rahan ahneuden yli. Rahan ahneet sijaisvanhemmat yhtälailla päihdeongelmaiset sijaisvanhemmat antoivat lausuntoja itselleen tuntemattomista perheistä. Ne lapset ja perheet yhtälailla sijaisperheet jotka olisivat tarvinneet huostaanottoa jäivät sivuun koska jokaisen tahon oli helpointa tahkota rahaa särkemällä normi perhe. Mahdollisimman paljon huostaanottoja niin kuntien rahatilanne sitä parempi ja sossupaholainenkin pääsi helpoimmalla henkilökohtaisen uran luomisessaan. Nyt pitäisi korjata tuloksia ja auttaa oikeassa hädässä olevia sossupaholaiset etsivät muita töitä, ymmärrettävistä syistä. Kulutusjuhlat on ohi. Tavallinen veronmaksaja kauhisteli menoa jo vuosikausia. Ymmärrystä ja tukea varmaan tarvitsette ja saattekin mutta nykyisellä palkallanne päivärahoineen tulette kyllä toimeen. Ellette niin teidän pitää tarkistaa talouden pitoanne. Kun vienti kasvaa niin kaikkien palkkoja varmaan silloin taas nostetaan.


      • SeTavallinenVeronmaksaja
        Rahatjakoon kirjoitti:

        Sossupaholaiset olette vieneet huostaanottopäätöksillänne talouden perikatoon. Huostaanotot on kalliita yhteiskunnalle vaikka työnantajallasi ehkä menikin lujaa huostaanottopäätöksillä tekemilläsi katteilla yhteiseksi hyväksi. Huostaanottopäätökset tehtailtiin nousuun, inhimillisyys ja järjen käyttö ei kuulunut rahan ahneuden yli. Rahan ahneet sijaisvanhemmat yhtälailla päihdeongelmaiset sijaisvanhemmat antoivat lausuntoja itselleen tuntemattomista perheistä. Ne lapset ja perheet yhtälailla sijaisperheet jotka olisivat tarvinneet huostaanottoa jäivät sivuun koska jokaisen tahon oli helpointa tahkota rahaa särkemällä normi perhe. Mahdollisimman paljon huostaanottoja niin kuntien rahatilanne sitä parempi ja sossupaholainenkin pääsi helpoimmalla henkilökohtaisen uran luomisessaan. Nyt pitäisi korjata tuloksia ja auttaa oikeassa hädässä olevia sossupaholaiset etsivät muita töitä, ymmärrettävistä syistä. Kulutusjuhlat on ohi. Tavallinen veronmaksaja kauhisteli menoa jo vuosikausia. Ymmärrystä ja tukea varmaan tarvitsette ja saattekin mutta nykyisellä palkallanne päivärahoineen tulette kyllä toimeen. Ellette niin teidän pitää tarkistaa talouden pitoanne. Kun vienti kasvaa niin kaikkien palkkoja varmaan silloin taas nostetaan.

        Kauhistelen sitä kun ihmiset eivät pysty vanhempia olemaan ja pitää ottaa lapset pois.


      • Voiveikkosella
        SeTavallinenVeronmaksaja kirjoitti:

        Kauhistelen sitä kun ihmiset eivät pysty vanhempia olemaan ja pitää ottaa lapset pois.

        Valtionavut määrittelevät lastensuojelun toimintaa. Aikasemmin valtio maksoi huostaanotoista ja nyt suuntauksena on ennaltaehkäisevätuki josta valtio maksaa enemmän kunnan kassaan. On vaikka mitä yrittäjää nyt sillä saralla, pelaa ja sos-lastensuojelua, osin lastensuojelun työntekijöitä on varhaiskasvatuksen budjetissakin. Varhaiskasvatus on vissiin niitä perheitä varten joilla on todellista lastensuojelun tarvetta mutta joille ei kunnanisät halua leimaa otsaan ja joista ei huostaanottoja tehdä . Ammattikasvattaja on varmaan sellainen. Tavallisten perheiden lapset otetaan huostaan edelleen. Sellasta se on.


      • Täysin.kyllästynyt
        Voiveikkosella kirjoitti:

        Valtionavut määrittelevät lastensuojelun toimintaa. Aikasemmin valtio maksoi huostaanotoista ja nyt suuntauksena on ennaltaehkäisevätuki josta valtio maksaa enemmän kunnan kassaan. On vaikka mitä yrittäjää nyt sillä saralla, pelaa ja sos-lastensuojelua, osin lastensuojelun työntekijöitä on varhaiskasvatuksen budjetissakin. Varhaiskasvatus on vissiin niitä perheitä varten joilla on todellista lastensuojelun tarvetta mutta joille ei kunnanisät halua leimaa otsaan ja joista ei huostaanottoja tehdä . Ammattikasvattaja on varmaan sellainen. Tavallisten perheiden lapset otetaan huostaan edelleen. Sellasta se on.

        Jotenkin tuntuu siltä, että puhut jatkuvasti kokemuksen syvällä rintaäänellä asioista, joista loppujen lopuksi et tiedä läheskään niin paljon kuin annat ymmärtää. Julistat asioitasi kuin olisit henkilökohtaisesti tutustunut jokaiseen Suomen lastensuojelutapaukseen. Ylevästi hihkut sitä, miten Suomessa on suurin määrin huonoja sijoituskoteja. Se sinun ongelmasi juuri on: tiedät vähän, mutta väität paljon.

        Ikävin puoli on se, että joku ihminen saattaa ottaa juttusi todesta. On inhimillistä etsiä syyllistä muualta, vaikka syytä peiliin katsomiseenkin olisi. Sinunlaisesi "totuuden torvet" ja kovaääniset profeetat luovat vääriä kuvia. Kovaan ääneen te aina ja ikuisesti syytätte vääristä teoista koko tämän maan lastensuojelusta vastaavaan koneistoa. Faktat eivät paljoa paina, kun teiltä juttua tulee. Yksikin väärin toiminut sijaisperhe antaa teille aiheen julistaa kaikki sijaisperheet huonoiksi. Kiitosta ei heru, vaikka jonkun on tehtävä se, mikä siununkin olisi itsesi pitänyt hoitaa, eli lastesi kasvattaminen. Siitä huolimatta pokkaa riittää julistaa MUIDEN syyllisyyttä!

        Tämä palsta on vuodesta toiseen saanut kunnian toimia terapiapaikkana sinulle. Olet onnistunut karkoittamaankin täältä kaikki sijaisvanhemmat. Tyhjäksi jäänyt ketju sen todistaa. Ei ole paikalla sijaisvanhempia. Jos kykenisit tutkimaan asiaa edes hetken muusta kun omasta vinkkelistäsi, käsittäisit syyn. Mutta ei, sinusta ei siihen ole. Sinä olet oikeassa. Sinulla on OIKEUS. Muilla ei ole. Sinä olet OIKEALLA ASIALLA. On vain yksi todellisuus ja sinä olet sen keisari.

        Onnittelut siitä. Pidä palstasi. Ehkäpä täällä kirjoittajamäärät joskus käyvät niin pieniksi, että koko palsta ajetaan alas. Sinä sat nyt leikkikenttäsi pitää. Nauti siitä!


    • laaatttuuuaaaa

      Ei se määrä, vaan se laatu sekä sijaishuollossa että sosiaalitoimessa.

    • lisäälaatua

      Aika kirjavaa populaa olen sossuissa tavannut. Pari todella rautaista, rohkeaa ammattilaista, mutta liian monta nynnyä, joka on antanut kaiken vallan huonosti lapsia kohtelevalle sijaisvanhemmalle, tai jotka ovat tehneet niin kuin muutkin työyhteisössä tai jotka vaan muuten eivät ole välittäneet.

    • kaaniskumikä

      Presidentti ja rouva Jenni Haukio. Siinäkin on rouva.

    • siinäkritiikkiä

      Sijaishuollossa on liian paljon sopimattomia henkilöitä töissä ja liian paljon väkivaltaa. Sijaishuollossa on liian paljon kaltoin kohtelua ja väkivaltaa. Alas väkivaltaiset sijaisperheet!

    • Tässäkritiikkiä

      Olkaa hiljaa, jos ette pysty itse hoitamaan ja kasvattamaan siittämiänne ja synnyttämiänne lapsia! Jopa lapsenne halveksivat teitä. Lapset ovat tärkeämpiä kuin teidän typerät tarpeenne: viina, huumeet, pillerit ja muut päihteet, joista ei seuraa muuta kuin mielenterveysongelmia, kurjuutta ja rikollisuutta.

      • Faktoja.kiitos

        Enpä minäkään ymmärrä sitä, että suureen ääneen täällä messuavat muiden väärinkäytöksistä ihmiset, joiden omien toimien takia niitä sijaisvanhempia tarvitaan! Tai siis yksi ihminenhän täällä vuosisadasta toiseen messuaa.


      • tarkoitatko
        Faktoja.kiitos kirjoitti:

        Enpä minäkään ymmärrä sitä, että suureen ääneen täällä messuavat muiden väärinkäytöksistä ihmiset, joiden omien toimien takia niitä sijaisvanhempia tarvitaan! Tai siis yksi ihminenhän täällä vuosisadasta toiseen messuaa.

        Raision kaupungin "lastensuojelu-" viranomaisia..


      • Tässäkritiikkiä

        Tuskin hän tarkoittaa tuota pakkomiellettäsi. Harva edes tietää, missä sellainen käpykylä kuin Raisio on. Onko siellä vielä margariinitehdas?
        Olisihan se kiva, kun ei tarvittaisi lastensuojeluviranomaisia ja sijaisvanhempia. Mutta niin kauan kun on päihteidenkäyttäjiä tai mieleltään "nyrjähtäneitä" vanhempia, jotka tuskin kykenevät huolehtimaan huonekasvistakaan, ei lapsia voi jättää kuolemaan.


      • Mitänoitapeittelemään
        Tässäkritiikkiä kirjoitti:

        Tuskin hän tarkoittaa tuota pakkomiellettäsi. Harva edes tietää, missä sellainen käpykylä kuin Raisio on. Onko siellä vielä margariinitehdas?
        Olisihan se kiva, kun ei tarvittaisi lastensuojeluviranomaisia ja sijaisvanhempia. Mutta niin kauan kun on päihteidenkäyttäjiä tai mieleltään "nyrjähtäneitä" vanhempia, jotka tuskin kykenevät huolehtimaan huonekasvistakaan, ei lapsia voi jättää kuolemaan.

        Tuskin kenelläkään on niin kamalia koteja ja tuskin kukaan voi olla juopompi mitä jotkin sijaisvanhemmat ovat. Eikä niin eteviä valehtelijoita mitä sijaisvanhemmista löytyy. Olkoot rouva tai paska niin ne on kaikista ihmisistä niitä huonoimpia vaihtoehtoja huoltamaan omaa tai kenenkään lasta. Lapsia kuolee sijoituskodeissa, sijoituskodit ei joudu vastuuseen vaan jatkavat tuhotöitään. Kyllä kai osa sijaisvanhemmista kuolee alkoholiin heistäkin, ainakin osa häipyy eetteriin.


      • SeKysymys
        Mitänoitapeittelemään kirjoitti:

        Tuskin kenelläkään on niin kamalia koteja ja tuskin kukaan voi olla juopompi mitä jotkin sijaisvanhemmat ovat. Eikä niin eteviä valehtelijoita mitä sijaisvanhemmista löytyy. Olkoot rouva tai paska niin ne on kaikista ihmisistä niitä huonoimpia vaihtoehtoja huoltamaan omaa tai kenenkään lasta. Lapsia kuolee sijoituskodeissa, sijoituskodit ei joudu vastuuseen vaan jatkavat tuhotöitään. Kyllä kai osa sijaisvanhemmista kuolee alkoholiin heistäkin, ainakin osa häipyy eetteriin.

        onko näitä ihan paljonkin näitä kuolemia sijaiskodeissa?


      • chequevara

        Suomen 100 juhlavuoden kunniaksi on käynnistynyt sissiliike lastenvalvojia ja oikeusmiehiä kohtaan henkilökohtaisesti, heidän nimet esiin ketkä ovat mukana lasten ihmisoikeuksien riistobisneksessä niin kaikki tietää mihin kohdistaa iskut. Lasten viholliset halutaan alas häiriintyneen vallan kahvoista, lapsissa on tulevaisuus lapsilla on oikeus olla lapsia ja heillä on ihmisoikeudet.
        Lasten vihollisten halutaan nähdä kuolevan.


      • Tässäkritiikkiä
        Mitänoitapeittelemään kirjoitti:

        Tuskin kenelläkään on niin kamalia koteja ja tuskin kukaan voi olla juopompi mitä jotkin sijaisvanhemmat ovat. Eikä niin eteviä valehtelijoita mitä sijaisvanhemmista löytyy. Olkoot rouva tai paska niin ne on kaikista ihmisistä niitä huonoimpia vaihtoehtoja huoltamaan omaa tai kenenkään lasta. Lapsia kuolee sijoituskodeissa, sijoituskodit ei joudu vastuuseen vaan jatkavat tuhotöitään. Kyllä kai osa sijaisvanhemmista kuolee alkoholiin heistäkin, ainakin osa häipyy eetteriin.

        "Tuskin kenelläkään on niin kamalia koteja ja tuskin kukaan voi olla juopompi mitä jotkin sijaisvanhemmat ovat"

        Kannattaa ihan varmasti sitä lääkitystä nyt tarkistaa, jos tuohon uskoo. Ihanko meinaat, että omat vanhemmat sivistyneesti punkkua ruoalla siemailee ja sitten heiltä viedään lapsukaiset juoppojen, hakkaavien sijaisvanhempien huomaan? Päivän paras vitsi.

        Kannattaa varmaan se ruokajuomapunkkukin jättää sitten ostamatta, niin ei käy huonosti lapsille.


      • Faktoja.kiitos
        Mitänoitapeittelemään kirjoitti:

        Tuskin kenelläkään on niin kamalia koteja ja tuskin kukaan voi olla juopompi mitä jotkin sijaisvanhemmat ovat. Eikä niin eteviä valehtelijoita mitä sijaisvanhemmista löytyy. Olkoot rouva tai paska niin ne on kaikista ihmisistä niitä huonoimpia vaihtoehtoja huoltamaan omaa tai kenenkään lasta. Lapsia kuolee sijoituskodeissa, sijoituskodit ei joudu vastuuseen vaan jatkavat tuhotöitään. Kyllä kai osa sijaisvanhemmista kuolee alkoholiin heistäkin, ainakin osa häipyy eetteriin.

        Kyllä sijaisvanhempia itse asiassa kontrolloidaan paljon tiukemmin kuin biovanhempia.


      • Tässäkritiikkiä
        Tässäkritiikkiä kirjoitti:

        Tuskin hän tarkoittaa tuota pakkomiellettäsi. Harva edes tietää, missä sellainen käpykylä kuin Raisio on. Onko siellä vielä margariinitehdas?
        Olisihan se kiva, kun ei tarvittaisi lastensuojeluviranomaisia ja sijaisvanhempia. Mutta niin kauan kun on päihteidenkäyttäjiä tai mieleltään "nyrjähtäneitä" vanhempia, jotka tuskin kykenevät huolehtimaan huonekasvistakaan, ei lapsia voi jättää kuolemaan.

        Tuskin hän tarkoittaa tuota Raision kaupungin luonnehäiriöisten vieraannuttaja "viranomaisten" pakkomiellettänne.
        Harva edes tietää, missä sellainen käpykylä kuin Raisio on. Onko siellä vielä margariinitehdas? Olisihan se kiva, kun ei tarvittaisi lapselle/ lapsille omia vanhempia, huoltajia, isovanhempia ja ylipäätään lapsen omaa isää ja oman isänsä sukua; mutta niin kauan kun on päihteidenkäyttäjiä tai mieleltään "nyrjähtäneitä" sijaisvanhempia ja "lastensuojelu-" viranomaisia mm. perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa klapsen olosuhteista yhteistyössä lapsen "äidin" kanssa, jotka tuskin kykenevät itse huolehtimaan edes huonekasvistakaan, ei lapsia voi jättää heidän kynsiinsä kuolemaan..


      • hanneleelokuru
        chequevara kirjoitti:

        Suomen 100 juhlavuoden kunniaksi on käynnistynyt sissiliike lastenvalvojia ja oikeusmiehiä kohtaan henkilökohtaisesti, heidän nimet esiin ketkä ovat mukana lasten ihmisoikeuksien riistobisneksessä niin kaikki tietää mihin kohdistaa iskut. Lasten viholliset halutaan alas häiriintyneen vallan kahvoista, lapsissa on tulevaisuus lapsilla on oikeus olla lapsia ja heillä on ihmisoikeudet.
        Lasten vihollisten halutaan nähdä kuolevan.

        Raision kaupunki- vieraannuttaja "viranomainen"-


      • Kontrolliaeiole
        Tässäkritiikkiä kirjoitti:

        "Tuskin kenelläkään on niin kamalia koteja ja tuskin kukaan voi olla juopompi mitä jotkin sijaisvanhemmat ovat"

        Kannattaa ihan varmasti sitä lääkitystä nyt tarkistaa, jos tuohon uskoo. Ihanko meinaat, että omat vanhemmat sivistyneesti punkkua ruoalla siemailee ja sitten heiltä viedään lapsukaiset juoppojen, hakkaavien sijaisvanhempien huomaan? Päivän paras vitsi.

        Kannattaa varmaan se ruokajuomapunkkukin jättää sitten ostamatta, niin ei käy huonosti lapsille.

        Sijaisvanhemmissa on pahimpia juoppoja ja heidän kotinsa on kuin kaatopaikka. Olen omin silmin nähnyt. Siellä kaiken roinan ja pullojen keskellä oli sijaislapsia. Ja kyllä, lapsissa oli mustelmia ja heitä oli pahoinpidelty erilaisin konstein muutoinkin. Lausunnoissaan valehtelivat sijaisvanhemmat sekä sossupaholaiset viimeiseen saakka ja sitten olivat agressiivisia minkä voivat kun toppi kuitenkin tuli. Huutelivat vielä peräänkin. Ei sellaista oikein uskokaan ellei ole itse nähnyt, mutta kun meitä on täällä useampia jotka ovat nähneet eripuolilla sijaiskotien touhuja niin pitää jo vähitellen alkaa tunnustamaan ettei Suomen käytännön lastensuojelu ole lasten edun mukaista siinä määrin miten asiaa yleisesti esitellään. "Tässäkritiikkiä" tietää itse mitä se punkku on minä en tiedä. Arvelisin että yleisnimitys viinalle mutta "kritiikki" tuntuu olevan asiantuntija sillä puolella.


      • HyvätYstäväsi
        Kontrolliaeiole kirjoitti:

        Sijaisvanhemmissa on pahimpia juoppoja ja heidän kotinsa on kuin kaatopaikka. Olen omin silmin nähnyt. Siellä kaiken roinan ja pullojen keskellä oli sijaislapsia. Ja kyllä, lapsissa oli mustelmia ja heitä oli pahoinpidelty erilaisin konstein muutoinkin. Lausunnoissaan valehtelivat sijaisvanhemmat sekä sossupaholaiset viimeiseen saakka ja sitten olivat agressiivisia minkä voivat kun toppi kuitenkin tuli. Huutelivat vielä peräänkin. Ei sellaista oikein uskokaan ellei ole itse nähnyt, mutta kun meitä on täällä useampia jotka ovat nähneet eripuolilla sijaiskotien touhuja niin pitää jo vähitellen alkaa tunnustamaan ettei Suomen käytännön lastensuojelu ole lasten edun mukaista siinä määrin miten asiaa yleisesti esitellään. "Tässäkritiikkiä" tietää itse mitä se punkku on minä en tiedä. Arvelisin että yleisnimitys viinalle mutta "kritiikki" tuntuu olevan asiantuntija sillä puolella.

        Älä viitti jauhaa paskaa. Koklaat olla pari viikkoo selvänä niin toi angsti helpottaa.


      • TässäKritiikkiä
        Tässäkritiikkiä kirjoitti:

        Tuskin hän tarkoittaa tuota Raision kaupungin luonnehäiriöisten vieraannuttaja "viranomaisten" pakkomiellettänne.
        Harva edes tietää, missä sellainen käpykylä kuin Raisio on. Onko siellä vielä margariinitehdas? Olisihan se kiva, kun ei tarvittaisi lapselle/ lapsille omia vanhempia, huoltajia, isovanhempia ja ylipäätään lapsen omaa isää ja oman isänsä sukua; mutta niin kauan kun on päihteidenkäyttäjiä tai mieleltään "nyrjähtäneitä" sijaisvanhempia ja "lastensuojelu-" viranomaisia mm. perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa klapsen olosuhteista yhteistyössä lapsen "äidin" kanssa, jotka tuskin kykenevät itse huolehtimaan edes huonekasvistakaan, ei lapsia voi jättää heidän kynsiinsä kuolemaan..

        Autistikin pääsi taas vauhtiin.


      • TässäKritiikkia
        TässäKritiikkiä kirjoitti:

        Autistikin pääsi taas vauhtiin.

        Tarkoitit siis Raision kaupungin tarkoitushakuisia
        vieraannuttaja ns. "lastensuojelu" viranomaisia perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa yhteistyössä lapsen "äidin-" kanssa-


      • käärijä
        chequevara kirjoitti:

        Suomen 100 juhlavuoden kunniaksi on käynnistynyt sissiliike lastenvalvojia ja oikeusmiehiä kohtaan henkilökohtaisesti, heidän nimet esiin ketkä ovat mukana lasten ihmisoikeuksien riistobisneksessä niin kaikki tietää mihin kohdistaa iskut. Lasten viholliset halutaan alas häiriintyneen vallan kahvoista, lapsissa on tulevaisuus lapsilla on oikeus olla lapsia ja heillä on ihmisoikeudet.
        Lasten vihollisten halutaan nähdä kuolevan.

        Hienoa!


      • Heisijaisvanhempi
        HyvätYstäväsi kirjoitti:

        Älä viitti jauhaa paskaa. Koklaat olla pari viikkoo selvänä niin toi angsti helpottaa.

        Pitäisi pystyä keskustelemaan aloituksen aiheesta.


      • KysynNytVaan
        Heisijaisvanhempi kirjoitti:

        Pitäisi pystyä keskustelemaan aloituksen aiheesta.

        Millaiset testit vanhemmuudesta haaveileville pitäisi tehdä? Sieltähän nämä ongelmat kumpuavat.


      • KysynNytVaan
        KysynNytVaan kirjoitti:

        Millaiset testit vanhemmuudesta haaveileville pitäisi tehdä? Sieltähän nämä ongelmat kumpuavat.

        oikaisu;
        Millaiset testit viranomaisuudesta haaveileville "lastensuojelu-" viranomaisille pitäisi tehdä? Sieltähän nämä ongelmat kumpua-vat.


      • Heiviranomainen
        Heisijaisvanhempi kirjoitti:

        Pitäisi pystyä keskustelemaan aloituksen aiheesta.

        Pitäisi pystyä keskustelemaan aloituksen aiheesta..


      • Faktoja.kiitos
        Heiviranomainen kirjoitti:

        Pitäisi pystyä keskustelemaan aloituksen aiheesta..

        Sijaisvanhempia koulutetaan ja tarkkaillaan enemmän kuin tavallisia vanhempia. Jos vanhemmat hoitaisivat hommansa, sijaisvanhemmat olisivat tarpeettomia!

        Kuka sitä koulutusta siis tarvitsee? Testejä sopivuudesta?


      • Heiviranomainen
        Faktoja.kiitos kirjoitti:

        Sijaisvanhempia koulutetaan ja tarkkaillaan enemmän kuin tavallisia vanhempia. Jos vanhemmat hoitaisivat hommansa, sijaisvanhemmat olisivat tarpeettomia!

        Kuka sitä koulutusta siis tarvitsee? Testejä sopivuudesta?

        Sijaisvanhempia- ja vanhempia (miehiä) koulutetaan ja tarkkaillaan enemmän kuin "äitejä- ja viranomaisia".
        Jos lapsia tarkoitushakuisesti vieraannuttavat
        katkeroituneet "lastensuojelu-" viranomaiset ja "äidit-" hoitaisivat itse hommansa, eivätkä valehtelisi tuomio-
        istuimessa lapsen olosuhteita; olisivat vieraannuttaja
        "äidit- ja lastensuojelu-" viranomaiset tarpeettomia!

        Kuka sitä koulutusta siis tarvitsee? Testejä sopivuudesta?


      • Osaatkoedeshävetä
        KysynNytVaan kirjoitti:

        Millaiset testit vanhemmuudesta haaveileville pitäisi tehdä? Sieltähän nämä ongelmat kumpuavat.

        Väitteesi on täysin väärä. Ensinnäkin jokainen lapsi on Jumalan lahja. Biologisen vanhemmuuden kunnioittaminen pitäisi ihan siihen Prideenne sijoittaa ensimmäiseksi läksyksenne. Huomaa että naiset hakevat ulkomailta sijaissynnyttäjiä epämääräisin konstein kun omat geenit kuitenkin arvotetaan toisen geenejä paremmaksi. On paljon vanhemmista riippumattomia ympäristöstä johtuvia syitä joita yhteiskunta pyrkii selittämään vanhempien vioiksi.


    • mäoomiättiny

      Minusta kyseessä on kiusalliseksi osoittautunut kylduurihegemonian musta piste. Olen valmis keskustelemaan asiasta intellektuaalisella tasolla paradigmoja niiaamatta. Ei myöskään feministejä nonnoo.

    • KopioijaIlmiannettu

      Ilmoitin kaikki raisiolaisen viestit ylläpitoon. Vaikkakin lienee itse yp, kun saa vuosikaudet sekoilla täällä. :D

      • Vieraannuttajailmianettu

        Ilmoitin kaikki Raision kaupungin vieraannuttaja "viranomaisten-" viestit ylläpitoon. Vaikkakin lienee itse yp, kun saa vuosikaudet sekoilla täällä. :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      88
      3728
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      588
      3531
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3432
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2187
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2151
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      320
      1936
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1905
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      159
      1657
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1361
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe