Pertsalle Jumalan tuntemisesta Jumalana

JumalaaKunnioitan

Voiko ihminen kuolla Golgatan keskimmäisellä ristillä syntiesi , syntieni, ihmisten synnit sovittaen? Lisäksi Georgen kirjoituksissa huomasin totuuden Jumalan sanan yksikkö ja monikkomuotoihin, itselleni se toi ahaa elämystä ja hymyn huulille. Hengen on helppo olla YHDESSÄ Hengessä. Minulla meni lähes 10v. Tajuta kolmiyhteyden olemassaolo kunnes se lopulta ikään kuin aukesi , Jeedus kysyy Raamatussa meiltäkin uskommeko Isän olevan Pojassa ja Pojan Isässä? Sinulle sanoi eräs että olet pelastuksen ulkopuolella. Pitääkö pelastuakseen uskoa Jeesuksen jumaluuteen? Sitä en tiedä. Mutta sen tiedän, että Raamatussa Isä kutsuu Poikaansa Jumalaksi? Lisäksi Jeesus oli olemassa ennen kuin eka ihminen Jumalan toimesta luotiin, Aatami. Jeesus oli jo tässä vaiheessa olemassa kun Aatami luotiin , eikö miin, eli on mahdotonta että Jeesus oli silloin ihminen? Totuuden selvitystyötäsi päätäni nyökkäytyäen ja keskinäisessä kunnioituksessa lopputervehtien pyydän katsomaan https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Elohim

35

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KirsiLappeenrsntaan63km

      Sanotaanko Raamatussa Jumalan kuolevan ihmisten syntien takia missään?

      • Jeesus eikä Raamattu kutsu Jeesusta Jumalaksi.

        On arvelluttavaa tehdä omia tulkintoja näinkin perustavaa laatua olevasta asiasta.


    • Jumala ei kuole, vain ihminen kuolee. Jeesus oli ihminen ...ja Jumalan Poika kuollessaan ja voittaessaan kuoleman.

      • Jumala ei kuole, vain ihminen kuolee. Jeesus oli ihminen ...ja Jumalan Poika kuollessaan ja voittaessaan kuoleman.
        ________________
        Hyviä ja huomioita Eerika.


      • Mitä kuolema tarkoittaa?

        Miten määrittelet Jumalan Pojan? Tarkoittaako 'Jumalan Poika' puolijumalaa (50% ihminen, 50% jumala), eli oliko Jeesus kreikkalaisen mytologiasta tutun Herkuleksen kaltainen? Vai onko Jeesus saatanan, Luciferin veli, niin kuin mormonit uskovat? Vai onko Jeesus pelkkä luotu olento, pelkkä ihminen niin kuin jehovan todistajat uskovat? Vai pelkkä opettaja ja profeetta niin kuin muslimit uskovat? Vai oliko Jeesus kenties aave, haamu tai kummitus? Tai enkeli tai jonkin sortin henkiolento? Onko Jeesus iankaikkinen vai luotu?

        Onko Pyhä Henki persoona, vaiko voima/energia tai Jumalan teko/toimintavoima?

        Vai voisiko olla että Jeesus todellakin oli sekä 100% ihminen että Jumala, Jumalan Poika, jumaluuden 2. persoona.

        Entä mikä Jeesus oli VT:n aikana? Silloin Hän ei ollut ihminen... Kuten Raamatusta huomaamme Hän (Jeesus) oli hyvin aktiivinen jo Vanhan testamentin aikoina.

        Kuka esimerkiksi on Vanhan testamentin erityinen 'Herran enkeli'(*)? Enkeli, joka samaistaa itsensä Jumalaan, ja käyttää Hänen auktoriteettiaan?

        (*= käännetty huonosti 'Herran enkeliksi' vaikka olisi parempiakin käännös vaihtoehtoja)


      • George_L kirjoitti:

        Mitä kuolema tarkoittaa?

        Miten määrittelet Jumalan Pojan? Tarkoittaako 'Jumalan Poika' puolijumalaa (50% ihminen, 50% jumala), eli oliko Jeesus kreikkalaisen mytologiasta tutun Herkuleksen kaltainen? Vai onko Jeesus saatanan, Luciferin veli, niin kuin mormonit uskovat? Vai onko Jeesus pelkkä luotu olento, pelkkä ihminen niin kuin jehovan todistajat uskovat? Vai pelkkä opettaja ja profeetta niin kuin muslimit uskovat? Vai oliko Jeesus kenties aave, haamu tai kummitus? Tai enkeli tai jonkin sortin henkiolento? Onko Jeesus iankaikkinen vai luotu?

        Onko Pyhä Henki persoona, vaiko voima/energia tai Jumalan teko/toimintavoima?

        Vai voisiko olla että Jeesus todellakin oli sekä 100% ihminen että Jumala, Jumalan Poika, jumaluuden 2. persoona.

        Entä mikä Jeesus oli VT:n aikana? Silloin Hän ei ollut ihminen... Kuten Raamatusta huomaamme Hän (Jeesus) oli hyvin aktiivinen jo Vanhan testamentin aikoina.

        Kuka esimerkiksi on Vanhan testamentin erityinen 'Herran enkeli'(*)? Enkeli, joka samaistaa itsensä Jumalaan, ja käyttää Hänen auktoriteettiaan?

        (*= käännetty huonosti 'Herran enkeliksi' vaikka olisi parempiakin käännös vaihtoehtoja)

        Hirveä määrä kysymyksiä.
        Jeesus oli ja Jumalan Poika. Hän ja Isä ovat yhtä.
        En ole sanan selittäjä. Itse ymmärrän niin, että Jumala on yksi ja kuitenkin kolme. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Alussa oli sana ( Jeesus) ja Hän oli Jumalan tykönä.


      • Sickbelieversinc
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hirveä määrä kysymyksiä.
        Jeesus oli ja Jumalan Poika. Hän ja Isä ovat yhtä.
        En ole sanan selittäjä. Itse ymmärrän niin, että Jumala on yksi ja kuitenkin kolme. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Alussa oli sana ( Jeesus) ja Hän oli Jumalan tykönä.

        "Yksi on kolme", "kuollut on elävä", "järjettömyys on järkeä"...Oho, anteeksi, tuo viimeinen ei olekaan kiihkeitä fiiliksiä nostattava hihhulihokema, vaan joukkomurhaaja Charles Mansonin kiteytys filosofiastansa 😁


      • Sickbelieversinc kirjoitti:

        "Yksi on kolme", "kuollut on elävä", "järjettömyys on järkeä"...Oho, anteeksi, tuo viimeinen ei olekaan kiihkeitä fiiliksiä nostattava hihhulihokema, vaan joukkomurhaaja Charles Mansonin kiteytys filosofiastansa 😁

        Jaa sinulle nousee kiihkeitä fiiliksiä.....ei kai se huono asia ole?


      • Sickbelieversinc
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jaa sinulle nousee kiihkeitä fiiliksiä.....ei kai se huono asia ole?

        Terävä tyttö... et tosin aivan niin terävä 😔


      • Sickbelieversinc kirjoitti:

        Terävä tyttö... et tosin aivan niin terävä 😔

        No voi sentään...😩


      • Sickbelieversinc
        Sickbelieversinc kirjoitti:

        Terävä tyttö... et tosin aivan niin terävä 😔

        Minusta on aina hauskaa kuvitella näkymätön jeesusolio vääntelemään käsiään mm. natsien kaasukammion kulmalle - siinä viedään viattomia naisia ja lapsia, mutta en mä tälle mitään voi, kun ihmisellä vapaa tahto... I am sure you get this 😉


      • Sickbelieversinc kirjoitti:

        Minusta on aina hauskaa kuvitella näkymätön jeesusolio vääntelemään käsiään mm. natsien kaasukammion kulmalle - siinä viedään viattomia naisia ja lapsia, mutta en mä tälle mitään voi, kun ihmisellä vapaa tahto... I am sure you get this 😉

        Kuka milläkin tavalla itseään huvittaa.


      • Sickbelieversinc
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuka milläkin tavalla itseään huvittaa.

        Kaikkitietävyys, kaikkivoipuus ja sensemmoiset jumalalliset ominaisuudet rikkovat aina mutkikkuudellansa Hihhulin pään, vai mitä? 😳


      • Sickbelieversinc kirjoitti:

        Kaikkitietävyys, kaikkivoipuus ja sensemmoiset jumalalliset ominaisuudet rikkovat aina mutkikkuudellansa Hihhulin pään, vai mitä? 😳

        En osaa sanoa mikä sinun pääsi on rikkonut, kun huvittelet tuollaisilla jutuilla.


      • Sickbelieversinc
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En osaa sanoa mikä sinun pääsi on rikkonut, kun huvittelet tuollaisilla jutuilla.

        Haluttomuutesi lähteä ajattelun poluille ei lupaa hyvää "lopputöidesi" arvostelun suhteen 😟


      • Sickbelieversinc kirjoitti:

        Haluttomuutesi lähteä ajattelun poluille ei lupaa hyvää "lopputöidesi" arvostelun suhteen 😟

        Ajattelen koko ajan, mutta en voi tehdä sitä sinun puolestasi. Enkä voi tehdä diagnoosia pääsi rikkinäidyydestä, sitä varten ovat lääkärit.


      • Sickbelieversinc
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ajattelen koko ajan, mutta en voi tehdä sitä sinun puolestasi. Enkä voi tehdä diagnoosia pääsi rikkinäidyydestä, sitä varten ovat lääkärit.

        Hihhulia ei tarvitse paljon tentata, kun se jo alkaa mureta aivan rikkinäideksi... semmoista on usko. 😉


      • Sickbelieversinc kirjoitti:

        Hihhulia ei tarvitse paljon tentata, kun se jo alkaa mureta aivan rikkinäideksi... semmoista on usko. 😉

        Oletko sinä hihhuli??


      • Sickbelieversinc
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Oletko sinä hihhuli??

        No ateismi on uskonto, joten kai mä sit oon. Niinku ateistihihhuli vai? Ihan hihhuli taitaa riittää.


      • Sickbelieversinc kirjoitti:

        No ateismi on uskonto, joten kai mä sit oon. Niinku ateistihihhuli vai? Ihan hihhuli taitaa riittää.

        Itsekin ajattelen että ateismi on uskonto, mutta kaikki ateistit eivät hyväksy tuota ajatusta.


      • Sickbelieversinc kirjoitti:

        Minusta on aina hauskaa kuvitella näkymätön jeesusolio vääntelemään käsiään mm. natsien kaasukammion kulmalle - siinä viedään viattomia naisia ja lapsia, mutta en mä tälle mitään voi, kun ihmisellä vapaa tahto... I am sure you get this 😉

        ”Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla.” (5. Moos. 31:29, KR33)
        ____________
        http://www.vapaasatama.net/ilmestyskirja/6.html


    • Markus :
      14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
      14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

      • Ylistetyn Poika. Tämä on jo selvä, ja pulinat pois. Voi kertoa myös itsestään Ihmisen Poikana. Siten on kyse ylemmässä asemassa olevasta henkilöstä, joita Raamatussa kutsutaan jumaliksi.


      • Totinen lätsäpää tykittää raamattua... oletko muuten koskaan ajatellut itse mitään asiaa?


      • Fofom kirjoitti:

        Totinen lätsäpää tykittää raamattua... oletko muuten koskaan ajatellut itse mitään asiaa?

        Olen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Olen.

        Ei, totinen lätsäpää, ajattelu tarkoittaa muuta.


    • Lääket.tri

      Pertsan poikakaveri on usko.vainen.

      • hinttiheikille

        Oletko mustasukkainen?


    • Johanneksen evankeliumi :
      20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös ISÄNI tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, MINUN ISÄNI tykö ja TEIDÄN ISÄNNE tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja teidän Jumalanne tykö."
      _______________
      Jumalia on vain YKSI ja Jumala ei voi kuolla MYÖSKÄÄN siitä syystä koska Hän pitää tätä kaikkea olevaista koossa ja olemassa.

      HÄNESSÄ me elämme.

      • Raamatussa jumalia on kuitenkin useita. Eräs heistä oli Israelin Jumala.

        Hänen sanottiin asuneen Jerusalemissa.


      • niin.mitä.sitten
        torre12 kirjoitti:

        Raamatussa jumalia on kuitenkin useita. Eräs heistä oli Israelin Jumala.

        Hänen sanottiin asuneen Jerusalemissa.

        Niin? Mitä sitten?


      • niin.mitä.sitten kirjoitti:

        Niin? Mitä sitten?

        Ei toki yhtään mitään. Raamatusta totuus vaan löytyy asiaan kuin asiaan.


      • LisääHomoRiistoa
        torre12 kirjoitti:

        Ei toki yhtään mitään. Raamatusta totuus vaan löytyy asiaan kuin asiaan.

        Espanjaan ne homot muuttaa!


      • JeesusOnJumalaNytJaAina

        Jumala on yksi, mutta yhden Jumalan sisällä on kolme erillistä persoonaa. Mikä siinä on niin vaikeaa?


    • LopullinenPaljastus

      Pertsa = Mummomuori

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe