Työkkärin virkailija mokasi, työnhaku katkesi.

EpäonnenSuosikki

Minun piti soittaa viime perjantaina 16.6 työkkäriin ja kertoa tilanteestani ja niin teinkin, siellä oli taas se henkilökohtainen neuvojani mikä tuntuu olevan ihan käsi näissä hommissa, eikä sitä muutenkaan ole tuntunut mikään kiinnostavan, lähinnä hänen kanssaan asioidessa tulee tunne, että me työttömät olemme tuhlaamassa hänen kallista työaikaansa, mutta kaiken piti olla OK. Virkailija varmaan unohtanut jotain nappia painaa, kun on täytynyt kahville tai hermo sauhuille puhelun jälkeen lähteä, sillä eilen illalla kun kävin postia hakemassa siellä olikin lausunto työkkäristä, jossa työnhakuni on katkaistu 17.6 alkaen, joten mulla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, eikä lausuntoon saa erikseen hakea edes muutosta. Tietenkin tämä tuli just Juhannukseksi parantamaan mielialaa, joten ei tätä tietenkään pysty selvittelemään, kuin aikasintaan joskus ens viikolla, jolloin pitäs jo seuraava työttömyyshakemuskin laittaa eteenpäin. Saa nähdä paljonko aikaa menee ja maksamattomista laskuista karhuja putoilee, ennenkuin seuraavan kerran tukia saan ja jääkö tältä väliltä tuet saamatta, kun virkailijathan ei virheitä tee, eivätkä minkäänlaisessa korvaus vastuussa ole.

15

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nauhoittelija

      Itse aina nauhoitan kaikki puhelut että jää todiste puhelusta. Nauhoitusta vastaan on työkkärin vaikea mitään sanoa.

    • Virkarikolliset
    • operattorin_logi

      pyydä operaattoriltasi erittely puhelutiedoista. Operaattori lähettää muutaman päivän kuluessa puhelu- ja viestierittelyn paperikirjeenä kotiisi.Erittely on ilmainen. Siten voit todistaa, että TE virkailija on soittanut sinulle. Onko sinulle selvinnyt miksi sinulta on katkaistu työnhakusi. Lausunnossa on varmaan tieto siitä.

      • EpäonnenSuosikki

        Täytyy jotain tollasta koittaa, jos ei ihan sovinnolla selviä.

        Ei se virkailija mulle soittanut vaan mun piti soittaa sille. Alun perin virkailija otti muhun yhteyttä ekan kerran tänävuonna huhtikuun loppu puolella ja silloin melko ilmoitusluontoisesti "sopi" että minä otan yhteyttä ja kerron tilanteestani 16.6. Kirjeessä oli maininta, että tämä on automaatti lausunto ja siitä päättelin, että virkailija on unohtanut jotain kuitata.

        Kävin varmuuden vuoksi laittamassa työnhakuni uudelleen voimaan MOL:lin sivuilla ja samalla katselin omilta sivuilta tietojani, niin siellä oli kyllä tieto, että suunnitelmaa oli jatkettu syyskuulle, tosin samalla huomasin, että osa tiedoistani oli mystisesti kadonnut/muuttunut järjestelmässä ja tuli ne samalla korjailtua.


      • KannattaaMennäKysymään
        EpäonnenSuosikki kirjoitti:

        Täytyy jotain tollasta koittaa, jos ei ihan sovinnolla selviä.

        Ei se virkailija mulle soittanut vaan mun piti soittaa sille. Alun perin virkailija otti muhun yhteyttä ekan kerran tänävuonna huhtikuun loppu puolella ja silloin melko ilmoitusluontoisesti "sopi" että minä otan yhteyttä ja kerron tilanteestani 16.6. Kirjeessä oli maininta, että tämä on automaatti lausunto ja siitä päättelin, että virkailija on unohtanut jotain kuitata.

        Kävin varmuuden vuoksi laittamassa työnhakuni uudelleen voimaan MOL:lin sivuilla ja samalla katselin omilta sivuilta tietojani, niin siellä oli kyllä tieto, että suunnitelmaa oli jatkettu syyskuulle, tosin samalla huomasin, että osa tiedoistani oli mystisesti kadonnut/muuttunut järjestelmässä ja tuli ne samalla korjailtua.

        Oletko käynyt virheen tehneen henkilön kotona. Moni asia selviää parhaiten kotikäynnillä.


      • afsafaf
        EpäonnenSuosikki kirjoitti:

        Täytyy jotain tollasta koittaa, jos ei ihan sovinnolla selviä.

        Ei se virkailija mulle soittanut vaan mun piti soittaa sille. Alun perin virkailija otti muhun yhteyttä ekan kerran tänävuonna huhtikuun loppu puolella ja silloin melko ilmoitusluontoisesti "sopi" että minä otan yhteyttä ja kerron tilanteestani 16.6. Kirjeessä oli maininta, että tämä on automaatti lausunto ja siitä päättelin, että virkailija on unohtanut jotain kuitata.

        Kävin varmuuden vuoksi laittamassa työnhakuni uudelleen voimaan MOL:lin sivuilla ja samalla katselin omilta sivuilta tietojani, niin siellä oli kyllä tieto, että suunnitelmaa oli jatkettu syyskuulle, tosin samalla huomasin, että osa tiedoistani oli mystisesti kadonnut/muuttunut järjestelmässä ja tuli ne samalla korjailtua.

        Mulle kävi vastaavalla tavalla viime vuonna kun olin työvoimatoimistoon yhteydessä. Inhimillinen virhe oletan. Työvoimavirkailija unohti laittaa mol:n sivulleni, että olin ollut yhteydessä ja työnhakuani oli jatkettu. Onneksi kävin tsekkaamassa asian välittömästi (tai noin puoli tuntia puhelun jälkeen) mol:n sivulta ja huomasin, että ei työnhakuani oltukaan uusittu ja että se oli lopetettu ja siitä ilmoitus lähtenyt Kelaan. Ennätin vielä soittaa virkailijalle samana päivänä ja hän korjasi tiedon.

        Tästä opin, että aina kun olen yhteydessä te-toimistoon niin katson varmuuden vuoksi tietoni, ovatko sovitut asiat päivittyneet.


      • fdgfdhf
        afsafaf kirjoitti:

        Mulle kävi vastaavalla tavalla viime vuonna kun olin työvoimatoimistoon yhteydessä. Inhimillinen virhe oletan. Työvoimavirkailija unohti laittaa mol:n sivulleni, että olin ollut yhteydessä ja työnhakuani oli jatkettu. Onneksi kävin tsekkaamassa asian välittömästi (tai noin puoli tuntia puhelun jälkeen) mol:n sivulta ja huomasin, että ei työnhakuani oltukaan uusittu ja että se oli lopetettu ja siitä ilmoitus lähtenyt Kelaan. Ennätin vielä soittaa virkailijalle samana päivänä ja hän korjasi tiedon.

        Tästä opin, että aina kun olen yhteydessä te-toimistoon niin katson varmuuden vuoksi tietoni, ovatko sovitut asiat päivittyneet.

        Jos otit yhteyttä viimeistään määräpäivänä, miten virkailijan unohdus olisi heti katkaissut työnhakusi? Miksei vasta määräpäivästä seuraavana päivänä? Tuntuisi, että hän teki sen tahallaan. Vai?


    • yhteyslaskuttajaan

      Maksamattomista laskuista selviää varmasti parhaiten olemalla yhteydessä laskuttajatahoon ja selittämällä tilanteen. Joka tapauksesta erääntyneestä laskusta muistutetaan vähintään kerran, eli kun alkuperäisestä eräpäivästä on kulunut 14 vuorokautta, saa lähettää muistutuslaskun, josta voi vaatia 5€ kulua. Tässä muikkarissa on yleensä maksuaikaa sen 2vkoa. Eli n. 1kk saat lisäaikaa jo tuolla. Tässä vaiheessa, ennen muikkarin eräpäivää, kannattaa kyllä ehdottomasti olla yhteydessä laskuttajaan, sillä yhden muikkarin jälkeen saa siirtää perintään, ja sitten joudut kyllä maksamaan myös perintäkulut (max. 50€ ekasta kirjeestä, jos pääoma 1000€ tai yli, muuten kirjekulu on 24€ tai 14€). Yleensä noista saa hyvin sovittua, kun on itse aktiivinen ja selittää tilanteen laskuttajataholle.

      • EpäonnenSuosikki

        Joo. Eihän se sopiminen yleensä ongelma ole, mutta aika usein ottavat sen 5€ sopimuksen tekemisestä tietty puhelun hinta tai sitten odottaa sitä muistutus laskua, mutta joka tapauksessa usein sen 5€ vähintään häviää per lasku.


      • yhteyslaskuttajaan
        EpäonnenSuosikki kirjoitti:

        Joo. Eihän se sopiminen yleensä ongelma ole, mutta aika usein ottavat sen 5€ sopimuksen tekemisestä tietty puhelun hinta tai sitten odottaa sitä muistutus laskua, mutta joka tapauksessa usein sen 5€ vähintään häviää per lasku.

        Niin häviää, mutta ota huomioon, että muikkarikululla 5€ saat oikeastaan kuukauden lisäaikaa. Ja että se on kuitenkin pienempi paha kuin se, että lasku menee perintään, jolloin kulut ovat jo hiukan isommat (kirjekulut kahdesta maksuvaatimuksesta, 50 25€, 24 12€ tai 14 7€ pääomasta riippuen).


      • IhanVaanHuomio
        yhteyslaskuttajaan kirjoitti:

        Niin häviää, mutta ota huomioon, että muikkarikululla 5€ saat oikeastaan kuukauden lisäaikaa. Ja että se on kuitenkin pienempi paha kuin se, että lasku menee perintään, jolloin kulut ovat jo hiukan isommat (kirjekulut kahdesta maksuvaatimuksesta, 50 25€, 24 12€ tai 14 7€ pääomasta riippuen).

        Alkuperäisen kirjoittajan pointtina tais olla, että tulee kuluja toisen tekemästä virheestä.


    • EpäonnenSuosikki

      Viikko siihen meni, mutta vihdoin sain oikaistun lausunnon. Maanataina soittelin tonne työlinjalle jonkin aikaa siellä hoettiin, että "olet jonossa, kaikki virkailija ton varattuna ole hyvä ja odota tai voit asioida verkossa" , lopulta sitten tuli ilmoitus, että on ruuhkaa ei voi jonottaa enempää soita myöhemmin uudelleen(tosi ärsyttäviä nuo jonon tyhjenntys jutut joissakin palveluissa nykyään), no pari kertaa soitin samalla lopputuloksella kunnes, siinä loppuviestissä annettiin mahdollisuus pyytää takaisin soitto. Pari tuntia meni, mutta vihdoin soitto tuli ja virkailija vähän kierrellen ja kaarrellen totes, että varmaan joku virhe tässä tosiaan käynyt, mutta ei muuten ottanut kantaa asiaan, sanoi vain, että laittaa sille mun virkailijalle tiedon, että ottaa minuun yhteyttä ja selvittää asian. Seuraavan päivän odotin puhelua, mitä ei koskaan tullut, keskiviikkona totesin, että pakko siellä paikan päällä on mennä käymään, joten tuli sellaset 30km suuntaansa polkastua pyörällä, kun autoa ei ole ja julkinenkin liikenne huonoa, ja kallista. Virkailija oli ollut edellisenä päivänä paikalla, mutta silloin tietty oli poissa, yritin sitten yhden virkailijan kanssa asiasta keskustella, mutta taas sama juttu, että ottaa yhteyttä tähän mun virkailijaan, kunhan kiinni saa ja pyytää hoitamaan asian, jos virhe on tapahtunut. nyt sitten Se mun oma virkailija vihdoin soitti ja totes, että oli unohtanut merkinnän tehdä ja korjaa asian ja laittaa uuden lausunnon, ei tosin mitään anteeks pyydelly, tai pahotellu asiaa, mutta pää asia, että juttu sentään selvisi. Pirun aktiivinen tässä vaan täyty olla, ja hankalaks tollanen pikku juttukin tehty, mutta onneksi olen hyvä hermonen tyyppi enkä tupakkamiehiä (ei tosin varaakaan olis olla) tai olis voinu aski tai toinenkin palaa asiaa selvitellessä. Hmm voiskohan tää olla jonkin sortin tupakka yhtiöiden ja työkkärin salaliitto :P

      • systeemi.on.paha

        Todella stressaavaa.

        Stressi aiheuttaa sairauksia ja kuolemaa, ja tutkimuksissa on todettu että työttömillä stressintasot ovat erittäin korkeat, yhtä korkeat kuin huippujohtajilla.

        Toisin sanoen byrokraatit yrittävät virheillään tappaa ihmisiä.

        He työllistävät virheillään paitsi itsensä, myös työttömän, kuten sinunkin tapauksessa. Työttömälle ei kuitenkaan tästäkään työstä heru palkkaa, päinvastoin vain kuluja - toista se on byrokraatilla jolle kuukausipalkka juoksee, teki mitä tahansa tai oli tekemättä.

        Automaattilausunnot automaattisine virhelausuntoineen ovat niin yleisiä, että herää todellakin epäilys salaliitosta työttömiä vastaan. Kuka on suunnitellut automaattisysteemin? Kuka siitä on vastuussa? Veikkaan ettei kukaan. Kasvottomat virkamiehet joihin ei saa yhteyttä ja jotka tekevät mielivaltaisia päätöksiä, virheitä joita ei edes anteeksi pyydellä, hmm Kafka kirjoitti aikoinaan juuri sellaisesta byrokratiasta.

        Kyllähän nuo virheet yleensä ennen pitkää korjataan, kun asiasta valittaa, mutta siihen asti kynnet on työttömällä syöty ja perheelle äyskitty, hermoheikoimmat ovat ratkenneet ryyppäämään ja ahdistuneimmat vetäneet itsensä hirteen.


      • OmaSyy

        Suomalainen työtön on pelkuri, paskahousu. Normaalijärkinen ihminen ei siedä tuollaista vittuilua.
        Itse sallitte sen.


      • TyöttömätLuuserit

        .... sellaset 30km suuntaansa polkastua pyörällä, ...... Hah, hah, hah, kyllä ihminen voi olla tyhmä. Ei ole ihme, että olet saanut potkut, kun tehokkuutesi ja kykysi hoitaa asioita on tuota tasoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe