TJL Tulokset

Trex7

Jännitys vaan lisääntyy kun huomisesta eteenpäin voi tulokset tipahtaa opintopolkuun. Toivottavasti kaikki tulokset tulis kerralla.

125

11011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukeenlukeen

      Ja esittiköhän joku pösilö vielä että pääsykokeista luovuttaisiin. Eihän tällaisesta jännityksestä voi luopua, tämä pitää kokea. Näin ajan kuluks, täytin jo asuntohakemuksen Turkuun.

    • kylläjännittää

      Jänniittää kyllä kiitettävästi. Omat pisteet asettuvat yli 55 pisteeseen, mutta pahoin pelkään, ettei se riitä jos pisterajat nousevat kovastikin. Tai sitten yliarvioin hakijoiden tason. Ei kai se auta kuin odottaa, että pettymystä aiheuttava viesti tule sähköpostiin: "valitettavasti tämä arpa ei voittanut". No, positiivisesti ajatellen yhden oven pysyessä kiinni, avautuu uusia ovia. Vaikea ennakoida miten musertunut olo sitä tulee kun tieto ulkopuolelle jäämisestä tulee. Osaan kyllä ennakoida riemun jos arpa voittaa. Kesätyöpaikan kollegat saattavat ihmetellä jos itken hysteerisesti pettymyksen kyyneleitä.

    • kummastelija00

      Kaikki huutelee täällä miten hyviä pisteitä saavat. Minusta koe ei ollut niin helppo että kaikki saisivat helposti 60 pistettä ja yli... Miten voitte veikkailla omia pisteitä noin itsevarmasti?

      • Pisteitä62

        Koska kokeessa oli selkeät kysymykset on omat vastaukset helppo tarkistaa. Kovin monessa kohtaa ei jäänyt tulkinnan varaa,kuten esim esseissä ja perus oikeustapauksissa


      • Perttipasanen69
        Pisteitä62 kirjoitti:

        Koska kokeessa oli selkeät kysymykset on omat vastaukset helppo tarkistaa. Kovin monessa kohtaa ei jäänyt tulkinnan varaa,kuten esim esseissä ja perus oikeustapauksissa

        Juurikin näin, eli koe oli pätkitty niin selkeisiin kysymyksiin. Oikeastaan vaikeimmat arvioitavat olivat asuntokaupan aineistotehtävä ja panttioikeuden essee. Niille olen laskenut tietyn vaihteluvälin.


    • Fender1961

      Onhan noite pistehiä kiva odotella, vaikka otinkin paikan vastaan väylän kautta viime viikolla. Jos pääsisin vielä pääsykokeilla, niin edes yksi pääsisi sisään varasijalta.

      • Perttipasanen69

        Paljonko veikkaat saavasi pisteitä?


      • Fender1961

        50 olisi realistinen arvio.


    • semmoista

      On jo tullu, kuulemma, tulokset.

    • Fender1961

      Peruuntunut, ottanut vastaan toisen opiskelupaikan.

    • hirvitysvie

      ainakin rollo ilmoitti s-postitse pisteet. paljonko turun pisteet ollu edellisenä vuosina?

    • Jdkndnxnkdlfnngnxkdkdnx

      51 pistettä ei riittänyt opiskelupaikkaan.

    • xxxxxx95

      Pisteitä 59 ja paikka tuli!

    • 487507

      Minkä takia pisteet tulee eri aikaan Turkuun, Rolloon ja Joensuuhun??

    • Isaskarketuri

      Turkuun mentiin, että pölähti, jee!

    • Sinnemeni1

      Kertoisitteko millä pisteillä olette päässeet :)
      Itsellä 49 kaikki kolme oli haussani

      • Sinnemeni1

        En siis päässyt


    • 12233881772

      Hei onko tietoo, et mistä löytää pisterajat?

    • Petsikäs

      Soitin turun hakijapalveluun 58 turkuun koepistekiintiön raja

    • oikkari123

      tietääkö kukaan paljo rolloon?

      • Jihruipkhgkkhfglb

        52-53, koska itselläni 51 pistettä ja 26 varasija.


      • Surulpoi

        Ite sain 52p varasija 9 lappiin
        Voiko joku kirjottaa mikä on lapin koepistekiintiön raja?


      • JakismanMane

        Opiskelupaikan lunastaneilta haluaisin tiedustella, että a) oliko mones yrittämä, kun pääsitte sisään, b) kuinka monta kertaa kahlasitte kirjat läpi ja c) kävittekö valmennuskurssin. Itse luin töiden ja perhe-elämän ohessa kirjat vain kahdesti läpi, eikä saamallani pistemäärällä pääse edes parkkeeraamaan autoa yliopiston parkkikselle :) Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!


      • Turkutäältätullaan

        a)kolmas kerta toden sanoi :) b) en osaa tarkasti sanoa mutta veikkaisin että n. 10 kertaa. Aluksi luin kaikki kirjat vaan läpi nopeasti 3 kertaa (samalla sanoja korostaen ja marginaaleihin kirjoitellen) ja muuten luin kirjoja läpi luku-urakan aikana joka viikonloppu. Muun ajan pyhitin muistiinpanoille. c) olin valmennuskurssilla, mutta veikkaan että kokeesta olisi tullut paremmat pisteet ilman kurssia. Välikokeet olivat kyllä erittäin hyödyllisiä. Pääsin Turkuun :)


      • Jjjjjjjjh
        JakismanMane kirjoitti:

        Opiskelupaikan lunastaneilta haluaisin tiedustella, että a) oliko mones yrittämä, kun pääsitte sisään, b) kuinka monta kertaa kahlasitte kirjat läpi ja c) kävittekö valmennuskurssin. Itse luin töiden ja perhe-elämän ohessa kirjat vain kahdesti läpi, eikä saamallani pistemäärällä pääse edes parkkeeraamaan autoa yliopiston parkkikselle :) Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!

        Pääsin sisään ekalla suoraan lukiosta. Aloitin lukemisen 8 tunnilla per päivä, mutta kokonaisuudessaan en kahlannut kirjoja läpi kuin ehkä 4 krt/kirja. Loppuvaiheessa lukemista oli enää noin tunti päivässä. Se korvautui kaikella muulla: suosikkeja miellekartat ja otsikkokysymyksiä lasipurkkiin ratkottavaksi -metodi. Jälkimmäinen auttoi erittäin paljon, ja sain 2 tehtävästä 10p kun olin ne opetellut noin.

        Olin valmennuskurssilla, mutta sain Lexin harjoituspääsykokeista aika keskivertosuorituksia.


      • Amis17
        JakismanMane kirjoitti:

        Opiskelupaikan lunastaneilta haluaisin tiedustella, että a) oliko mones yrittämä, kun pääsitte sisään, b) kuinka monta kertaa kahlasitte kirjat läpi ja c) kävittekö valmennuskurssin. Itse luin töiden ja perhe-elämän ohessa kirjat vain kahdesti läpi, eikä saamallani pistemäärällä pääse edes parkkeeraamaan autoa yliopiston parkkikselle :) Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!

        A) Ensimmäisellä kerralla pääsin B) luin kirjat 1 kerran(tein muistiinpanot) C) En käynyt valmennuskurssia.
        amis/Amk pohjalta, toissijaisena ja koepistekiintiöstä!


    • Perttipasanen69

      Aika hyvin osui omat pistearviot. Veikkasin 53-63 pistettä ja 62 tuli. Hain Lappiin ja sinne pääsin. Rahkeet olisi riittäneet muuallekin, mutta Rovaniemen opetuksen laatu veti puoleensa.

    • Jfpxme

      Mistä ne pisteet näkee? Näkyy vaan opintopolussa varasija 500 tms ja opiskelijavalinta kesken

      • Sinnemeni1

        Lapin yliopisto lähetti pisteet sähköpostilla.
        Itsellä 49.p Turkuun 200 varasija 125 Joensuuhun ja 50 Lappiin


      • Kkkkkkkkjdkfnf

        Lapista tuli sähköposti, ei niitä muualta näe.


    • poskelleenmeni

      mikä tehtävä oli nro 2?

      • Perttipasanen69

        Taisi olla se oikein/väärin-tehtävä.


    • Reject

      Kakkosesta 0p ja vikasta 1p koska aika loppui. 45 p ja vitutus on kova. En kyllä ymmärrä miten saitte kokeen tehtyä viidessä tunnissa. Onnea sisäänpäässeille ja tsempit niille jotka ei päässeet. Hain kolmatta kertaa ja tosissani mietin kestänkö näitä paineita enää. Tekee mieli kuolla. Sukulaiset ja kaverit kieli pitkällä pommittaa mutten uskalla vastata kenellekään.

      • rannallejain

        ai sullakin kakkosesta 0. mä en tajua tota tehtävää. pitää perehtyä oikeisiin vastauksiin kun ehtii. Ihan peetä toi ihmisten utelu... pitää vissiin laittaa fb:hen "jos pääsee oikikseen niin eihän sitä kellekään kerrota"...hohhoi, oisivat hiljaa myötätunnosta.


      • Jurist

        Muistan miten itse aikoinani olin ainut kaveripiiristä, joka ei päässyt sisään ja muut pääsivät niihin tiedekuntiin joihin halusivat.. Osa heistä haki oikikseen, mutta itse olin ainut joka jäi porukasta rannalle.. Muistan miten tuntui että maailma romahti.. Samalla toisaalta yritti olla iloinen muiden puolesta. Se oli kyllä todella raskasta aikaa...Taas uusi välivuosi ja uudet lukemiset edessä. Tästä on nyt kymmenen vuotta aikaa ja nykyään työskentelen juristina ja olen juuri siellä missä haluan olla. Uskokaa unelmiinne älkääkä luovuttako! Kaikki on mahdollista! Tsemppiä teille!


      • JakismanMane

        Sama täällä. Ei ole kakkonen näköjään meikäläisen heiniä. Nolla taulussa tästä tehtävästä.


    • tilanne_elää

      Turun valintaoppaassa, s.14 lukee: "Jos olet varasijalla, voit seurata oman tilanteesi muuttumista. Näet varasijanumerosi hakukohteen tuloksessa. Mikäli joku hakukohteeseen hyväksytty peruuttaa saamansa opiskelupaikan tai hänet hyväksytään johonkin toiseen ylemmälle sijalle asettamaansa hakukohteeseen". Mutta aika epätodennäköistä kai, että varasijalta tulisi enää hyväksytyksi :(

      • tilanne_elää

        jatkuu vielä sama lause, että "hakujärjestelmä hyväksyy automaattisesti seuraavan hakijan varasijalta. Varasijatilanne päivittyy kerran vuorokaudessa, yleensä aamulla."


    • Justise

      Onko myös Hgin tulleet ? Millä pääsi sisään ?

    • 121298

      Ei ole tullut vielä Helsingin tulokset

    • Mitenköhän

      Jos opintopolussa lukee vain että valinta kesken... Tarkoittaako käytännössä ettei ole päässyt (ei pisteitä näkyvissä) ?

      • Perttipasanen69

        Mihin hait? Käsittääkseni vain Lappiin hakeneet saivat pisteet tietoonsa ja nekin tulivat sähköpostiin. Tuskin tuo kesken oleminen viittaa siihen, ettekö olisi päässyt. Luulisi toki, että kaikille olisi tullut tulokset samaan aikaan.


    • Mitenköhän

      Turkuun hakenut.. Eikä ole sähköpostiakaan tullut vielä.. Mietin jos sisäänpäässeet saaneet tiedon ensin ?

      • Perttipasanen69

        Onpa ihmeellistä, kuvittelin, että kaikki Turkuun hakeneet olisivat jo saaneet tiedon. Kyllähän heillä on jo tieto pisteistäsi, koska turkuunkin hakeneille on ilmoitettu sisäänpääsystä. Ja se taas edellyttää, että kaikkien hakijoiden pisteet ovat tiedossa.


      • hkintuloksiaodotellessa

        Soita huomenna hakijapalveluihin, sieltä pitäisi selvitä.


      • Ei-hakenut

        Katsoitko opintopolusta? Sieltä kai muutkin ovat omat tuloksensa nähneet.


    • Kesken

      Eli ilmeisesti jos lukee että opiskelijavalinta kesken ja varasija XXX, niin ei olisi päässyt. Siinä ei taida lukea suoraan että ei ole hyväksytty ? Onkohan näin ?

      • Perttipasanen69

        Käytännössä näin. Ellei sitten ole ihan kärkipään varasijoilla. Varasijoilta tuskin moni pääsee sisään.


      • Paljonkohan

        Paljon oli Joensuuhun pisteraja?


    • Oikiss

      Mitkä on yhteispistekiintiöllä sisäänpääsyyn vaadittavat pisterajat noissa kaikissa kolmessa yliopistossa???

    • Rimaahipoen

      Sain kaupan kassajonossa tuon pistesähköpostin ja kyllä meni pasmat sekaisin. 66 pistettä. Ei siinä meinanneet ostokset osua kärryyn. Opintopolusta kävi ilmi, että hyväksyttiin Turkuun. Ekaa kertaa hain.

    • Laiska_paska

      Luin sellaset 3-4 tuntia päivässä ja pidin useita välipäiviä lukemisesta. Valintakokeesta tuli sitten 27 pistettä. Ehkäpä tupla työmäärällä olis tullu tupla pisteet.

      • ehkä_2020

        Itsellä 3-4h/pvä lukemisella 49pistettä. Silti olin huonompi kuin sadat hakijat. Luulen että tarvittaviin pisteisiin tarvittaisiin se tasainen 6h/pvä laadukasta lukemista. Osittainhan kyse tuuristakin miten kysymykset osuvat kohdalle, kun sadat hakijat kuitenkin parin pisteen päässä toisistaan.


    • VR11

      Koepisteet 50, YO-tutkinnosta 27, Lapin yliopiston kohdalla lukee hyväksytty. Se on tosin 3.vaihtoehto, ylemmissä oon molemmilla varasijalla. Opiskelijavalinnan tila on kesken,ei anna mahdollisuutta hyväksyä lapin paikkaa? Osaako joku sanoa tästä mitään? Oonko varmasti sisällä Lapissa jos ylempiin ei varasijoilta pääse?

    • Vile10

      Onko kukaan saanut pisteitä kakkostehtävästä? Voisiko olla, että se on jostain syystä jätetty pois arvostelusta ja siksi kaikilla siitä pisteitä 0?

      • kakekekekekeke

        Sain 2 pistettä. Vastasin kuuteen ja pari meni väärin. Eli ei ole tainnut mennä nappiin.


      • Jippikaijeijei

        Täälläkin 2 tehtävästä pyöreät nolla pistettä.....


      • Turkuunmennään

        Sain 6 pistettä :o


      • Ensivuonnasitten

        Mä sain 7 pistettä kakkostehtävästä.


    • oikikseenvihdoin

      Sain 54p ja rolloon pääsin! :) Oli toinen yrittämä. Luin n. 8h/päivä, pidin pään kylmänä koko luku-urakan :D

      • Oikikseen

        52 pojoa kokeesta. Rolloon (yhteis?)pisteet riitti. Ekaa kertaa hain. Luin arkisin neljästä kahdeksaan tuntia tehokkaasti. Viikonloput pidin vapaata. Tsemppiä niille, joilta jäi tänä vuonna paikka saamatta, ja onnea niille, jotka paikan saivat.


      • Voikukka24
        Oikikseen kirjoitti:

        52 pojoa kokeesta. Rolloon (yhteis?)pisteet riitti. Ekaa kertaa hain. Luin arkisin neljästä kahdeksaan tuntia tehokkaasti. Viikonloput pidin vapaata. Tsemppiä niille, joilta jäi tänä vuonna paikka saamatta, ja onnea niille, jotka paikan saivat.

        paljon sulla oli yo pisteitä? mietin vaan ku ite sain 54 ja yo 32 ja en pääse opintopolkuun tällä hetkellä nii oonkohan päässy vai en


    • Salamyhkäistä

      Turussa yliopiston päärakennuksella oli listat pisteistä mutta ei mitään ilmoitusta pisterajoista. Nimien kohdallakaan ei ollut onko hyväksytty vai ei. Kertokaa kun tiedätte pisterajoja ei ensikertalaisille turkuun :) itse siis pääsin sisään!

    • utelias1235

      Mitkähän on ollut parhaat pisteet mitö on saatu? Näkyykö missään?

      • Perttipasanen69aa

        Varmasti parhailla yli 70 pistettä. Ellei 2. tehtävässä olisi tullut paria huolimattomuusvirhettä, olisi saldoni ollut 72 pistettä. Nyt jäätiin alle 70.


    • 1pistepäässä

      Lapin pisteraja 53

      • trolroororor

        No aika vaatimattomaksi toi raja lopulta jäi. Jossain oli, että Turun raja ois 58. Voiko ero Turun ja Lapin välillä olla noin suuri?


      • ykbgt

        Mikähän itäsuomen raja oli?


      • aqzxsw

        Jos nuo Lapin ja Turun pisterajat ovat oikeanlaisia, niin veikkaisin, että tuohon väliin ja lähellä Turkua. Siis 56-57. Opetus taitaa muuten olla monipuolisempaa ja parempaa Joensuussa, joten tulevaisuudessa Joensuun suosio saattaa entisestään nousta? Tämä siis hesalsisen silmin ja korvin.


    • Ensivuonnasitten

      Turun raja 58, yo-pisteiden kera 82.
      Sain 48, varasija reilu 200.

    • xxxxxxxxxx95

      Joensuun raja 56, yo-pisteiden kera 94,8

    • rolfgdfds

      Miten voi olla, että Rovaniemen raja olisi vain jotain 52 jos Turussa 58 ja Rovaniemellekin oli hakijoita yhteensä 1900? Onko hakijoiden taso oikeasti niin heikko, että hyviä hakijoita on todella vähän. Niin voi päätellä matematiikan avulla. Tuon yli 58 pisteen saaneiden jälkeen hyvien pisteiden saaneiden määrä romahtaa nopeasta, vaikka hakijamassa on valtava. Eli Turun reilun 100 hakijan ja Rovaniemen parhaiden hakijoiden jälkeen taso romahtaa. Eli Turusta ulkopuolelle jääneidenkin pisteet olleet melko heikkoja, koska Rollon raja vain sen 52. Hakijoita taisi olla yhteensä jotain vajaa 3000.

      • Hallloo

        Ota huomioon että kaikki ei hae kaikkiin kolmeen. Itse hain vain turkuun, enkä päässy, mutta ehkä olisin päässy rovaniemelle, en vielä tiedä.


      • rrrrrwewew

        Näin teinkin, eli Rovaniemelle kuitenkin haki se 1900 hakijaa ja silti pisteraja jäi noin alas. Tästä voinee vetää sen johtopäätöksen, että tänä vuonna oli vain parikolmesataa hakijaa, jotka tekivät tosissaan töitä opiskelupaikan eteen.


      • 35783857

        Ei siinä vielä mitään, että Rovaniemi 53 ja Turku 58. Kun Helsinkin tulee systeemiin mukaan, mennään varmasti vielä monta pistettä Turun yläpuolelle.


      • Jjjjjjjjjpo

        Onks ens vuonna tulossa kaikkien yhteishaku?


      • 35783857
        Jjjjjjjjjpo kirjoitti:

        Onks ens vuonna tulossa kaikkien yhteishaku?

        On.


    • kgosöv

      Joku joka käy Turussa paikan päällä katsomassa listoja niin kertokaa, minkälaisia pisteitä kärkipään hakijoilla on ollut!

    • Hakija123456

      Turkuun ei-ensikertalaisille ja ensikertalaisille sama pisteraja eli 82 p ja 58 p.

    • pääsinsisään

      Mikä rolloon oli yhteispiste raja???

    • Venttailen

      Milloinkas veikkaatte Hgin tulosten tulevan?

      • onkotietoa

        Toivottavasti pian, ei jaksais enää odottaa!! Viime vuonna tuli kai 27. päivä, joten ehkäpä tänäkin vuonna tulevat etukädessä.


      • sdfgf
        onkotietoa kirjoitti:

        Toivottavasti pian, ei jaksais enää odottaa!! Viime vuonna tuli kai 27. päivä, joten ehkäpä tänäkin vuonna tulevat etukädessä.

        Viime vuonna tuli vikana päivänä kyllä


    • Khlcl

      Uskon, että tulee huomenna!!

    • Oikis111

      Hei onko nimilistat jossakin??

    • Dogoargentinus

      Tietääkö kukaan mikä mahtoi olla Turkuun kovin pistemäärä, meniköhän yli 70. Pisteraja jolla pääsi sisään oli käsittääkseni 58? Kyllä on kovaa leikkiä, mutta jotka ette päässeet, niin muistakaa, ettei kyseessä ole maailmanloppu. Nokka kohti uusia haasteita, vaikka nyt vaikealta tuntuukin.

      • yhkl

        Ainakin 70 oli eräällä


    • Nelli21

      Sisko pääsi Rovaniemelle 48 pisteellä?

      • ööoke

        Varmaan pärjäsi sitten yo kirjotuksissa hyvin.


      • Nelli21
        ööoke kirjoitti:

        Varmaan pärjäsi sitten yo kirjotuksissa hyvin.

        Hänellä oli M arvosanoja ja muutama E, ei oltaisi uskottu että vielä niillä pääsee :o


    • Onnetonopiskelupaikaton

      Luin joka päivä ilman vapaapäiviä 6-12 tuntia päivässä enkä päässyt lähellekään pisterajaa. Epäonnistuin täysin kokeessa, tilanne kammotti enkä ollut parhaimmillani, tunnen itseni huonoksi ja surkeaksi, todellakin masentaa. Yli 800 hakijoista parempia kuin minä, tavalla tai toisella. :( Onnea kuitenkin päässeille!

      • Kldmeöf

        Ensi vuonna uudestaan! Kävitkö valmennuskurssia?


      • Onnetonopiskelupaikaton

        Tilasin itseopiskelumateriaalia. Niin huonon tuloksen saaneena tuntuu mahdottomalta päästä ensivuonna tiedekuntaan, kun tänä vuonna niin moni paljon parempi jäi silti ilman paikkaa. Kiitos kuitenkin kannustuksesta!


      • äläooonneton

        Komppaan edellistä, eli ensi vuonna vaan menet uudestaan kokeilemaan! :) Vaikuttaa siltä, että kohdallasi ongelmana ei ole ollut valmistautuminen vaan itse koetilanne, joten jos olet ensi kerralla priimakunnossa koetilanteessa, pääset varmasti sisään! Itse koin, että valmennuskurssin järjestämät harjoituskokeet auttoivat paljon treenaamaan itse koetilannetta varten, joten oikeassa kokeessa en ollut niin stressaantunut kuin olisin voinut olla. Kunnon yöunet ja pienet stressinhallintaharjoitukset ennen koetta auttoivat myös! :D


      • tokallasisään

        >Epäonnistuin täysin kokeessa, tilanne kammotti enkä ollut parhaimmillani, tunnen itseni huonoksi ja surkeaksi, todellakin masentaa.

        Hain itse tänä vuonna toista kertaa Helsinkiin ja pääsin, ja voin sanoa että tokalla kerralla menee paljon paremmin kun tietää tarkalleen mihin rääkkiin on ryhtymässä ja osaa ottaa heti alusta saakka homman tosissaan. Viime vuonna myös olin aivan paskana kun jännitin sitä koetilannetta niin kamalasti, oksensin aamulla jännityksestä jne ja koe meni aivan täysin penkin alle. Mutta tänä vuonna olikin jotenkin helpompaa mennä siihen kokeeseen kun stressitilanteen ja murskaavan epäonnistumisen oli kokenut jo eikä maailma siihen päättynyt.

        Ehdottomasti siis ensi vuonna uudestaan! Jos huolellisesta lukemisesta huolimatta sait paskat pisteet, kannattaa nyt käyttää pari kuukautta opiskelu- ja ennen kaikkea VASTAUSTEKNIIKAN hiomiseen. Netistä näkee aiempien pääsykokeiden ja myös tiedekunnan "oikeiden" kokeiden kysymyksiä ja mallivastauksia arvosteluperusteineen, niitä kannattaa ajatuksella lueskella jotta sisäistää sen, millaisia vastauksia siellä halutaan - vastaustekniikan hallinnalla on oikeasti suuri merkitys.
        Harkitse myös esim. avoimessa jonkun oikiskurssin suorittamista, jotta pääset harjoittelemaan koetilanteessa oloa, jos se tuntuu hankalalta. Myös valmennuskurssista voi olla hyötyä, itse olin tänä vuonna kurssilla ja se tuntui itselleni sopivalta, piti kiriä yllä ja hyvät pisteet tekniikkaharjoituksista lievittivät paniikkia jne


    • onhantuojännää
    • näinkökävi

      Pisterajoista edellä väitetty seuraavaa. Pitääköhän nämä paikkansa? Joensuuhun siis paljon vaikeampi päästä yhteispistekiintiössä kuin Turkuun? Ja Rovaniemelle paljon helpompi päästä kuin Turku ja Joensuu. Mikä mahtoi olla Lapin yhteispisteraja?
      "Turun raja 58, yo-pisteiden kera 82."
      "Joensuun raja 56, yo-pisteiden kera 94,8"
      "Lapin pisteraja 53"

      • Perttipasanen69

        Edelleen ihmetyttää, että miten hyväpisteisiä hakijoita voi olla niin vähän, että pisterajat Rolloon laskee noin nopeasti, vaikka sinnekin hakijoita oli peräti 1900. Eli kun Turkuun päässeet karsitaan pois, niin vähän yli tai alle 100 Rovaniemelle päässeen hakijan jälkeen pistetaso on vain vähän päälle 50 pistettä. Huippupisteillä (väh. vajaa 60 pistettä) olevia hakijoita oli kyllä määrällisesti vähän. Etenkin kun Rovaniemellekin näytti päässeen useampi yli 60 pistettä saanut hakija, jotka halusivat ensisijaisesti sinne.

        Helsinkiin hakeneiden joukossa terävä kärki on paljon leveämpi ja ensi vuonna yhteishaun laajentuessa eri paikkojen väliset pisterajat tulevat kyllä kaventumaan kun kaikkiin paikkoihin riittää hyviä hakijoita.


      • shakiira

        ei tuota joensuun ja turun yhteispisterajaa voi verrata, ne pisteyttää yo tutkinnon eri lailla


      • ekallasisälle

        Sain koepisteitä 54 jaJoensuun yo-pisteistä 53/53. Joensuuhun yo-pisteet kerrotaan 0.63 eli yhteensä sain 87.39 pistettä ja pääsin Joensuuhun sisälle.


      • Laskin
        ekallasisälle kirjoitti:

        Sain koepisteitä 54 jaJoensuun yo-pisteistä 53/53. Joensuuhun yo-pisteet kerrotaan 0.63 eli yhteensä sain 87.39 pistettä ja pääsin Joensuuhun sisälle.

        Ethän päässyt, pisteraja yli 90


    • Juupajuuuu

      Jaahas viime vuonna sain Turkuun vaadittavat 50pistettä, mutta jäin silti rannalle ruikuttamaan ja tänä vuonna varasijalla ~500. Kannattaakohan enää edes yrittää...

      • teröröröerr

        Paljonko luit? Ite luin tehokasta kellotettua aikaa keskimäärin 6 tuntia päivässä luku-urakan ajan. Eli pisteitä tuli noin 10 pistettä per luettu tehokas tunti. Luulisin, että ellei kyseessä ole perheellinen tai töissäkäyvä ja voi käyttää lukemiseen rajattomasti aikaa, pääsee sisään lähes kuka tahansa normaaliälyinen. Tällöin ehtii lukea vuorokaudessa sen 6-8 tuntia tehokasta lukua ja silloin sisäänpääsyn pitäisi olla saletissa, ellei kokeessa tule kardinaalimunauksia. Eli ei muuta kuin lisää lukemista, valmennuskurssia, harjoituskokeita, tiivistelmiä, muistikortteja ja opiskelupaikka tulee ennemmin tai myöhemmin.


      • Huoh__

        Hain ensimmäistä kertaa ja pisteitä tuli 41. Tosi pettynyt olo, kun fiilis luku-urakan jälkeen oli tosi hyvä. Luin 5 viikkoo 6h/päivä ja viimeisellä viikolla 7-8h/päivä.
        Haluan kysyä muiden mielipidettä onko mitään järkeä enää yrittää uusiks, kun jäi noin kauas pääseminen?


      • hjkh

        Ehdottomasti kannattaa yrittää uudelleen! Käy valmennuskurssi jos et vielä käynyt ja se on mahdollista. Kun oot kerran opetellut lukemaan juridista tekstiä niin se on ensi kerralla huomattavasti helpompaa.


      • Huoh__

        Kiitos kannustuksesta. Kyllä tuota niin kovasti haluaa jo yhden väärän korkeakoulututkinnon opiskelleena, että pakko hakea uusiks. :) Kävin Eximian etäkurssin, joka valitettavasti oli todella surkea.


    • Pisterajat

      Voisko joku laittaa tänne nyt Joensuun, Lapin ja Turun koepistekiintiön pisterajat tältä vuodelta, jos joku niitä on soittanut läpi? Olisin erittäin kiitollinen. :) Onnea kaikille jotka pääsi sisään!

    • Jepssk

      Heips! Miten nuo ylioppilastodistuksen arvosanat vaikuttavat sisäänpääsyyn? Mitä jos ei ole ylioppilas, mutta haluaisi hakea silti? Tai vaikuttavatko ne paljonkin?

    • eiootulluvielä

      Riittääkö 60 pistettä Vaasaan?

    • Oiuhjnm

      Joko teille Joensuuhun hakijoille tullut pisteet? Sähköpostillako tulevat?

    • pääsinköhän

      Pisteet tuli, mutta ei tullu tietoa opiskelupaikasta?

      • Oiuhvv

        Koska tuli? itse odottelen pisteitä. En kyllä päässyt mutta pisteet kiinnostaa


      • Oliliiijy674rg

        jotkut ovat kyselleet turun parhaita koepisteitä. 75 oli paras, jonka itse huomasin. Tämän jälkeen 73 ja sitten 70 muutamalla.


      • pääsinköhän
        Oiuhvv kirjoitti:

        Koska tuli? itse odottelen pisteitä. En kyllä päässyt mutta pisteet kiinnostaa

        Tänään, 60 pistettä Vaasaan


      • Aaabbbu

        Helsinkiin! Yes!


      • Aauuuu

        Helsingin tulokset tuli tänään, sisällä ja paikka vastaanotettu.


      • Yesssss
        pääsinköhän kirjoitti:

        Tänään, 60 pistettä Vaasaan

        RIITTI


    • Aaddcc

      Onko kenelläkään tietoa miten varsijoita on aiemmin päässyt vai on päässyt ollenkaan?

    • onkotoivoa

      Tarkoitit varmaan varasijoilta? Minuakin kiinnostaisi tämä tieto, onko kellään kokemuksia?

    • Epäonnistujaolen

      23 pistettä ja luin 10 tuntia päivässä. Kannattaako hakea uudestaan? Oli toinen hakukerta :(

      • Syksylläopiskelemaan

        Kävitkö valmennuskurssia? Oikiksen valintakokeessa ei auta vaikka osaisi koko kirjan ulkoa, jos vastaustekniikka on pielessä. Valmennuskurssilla saa vinkkejä ja palautetta juuri vastaustekniikan kehittämiseen


      • Victorrene

        Missä on paras Valmennuskurssi?


      • parasontietenkin

        Valmennuskeskuksen Super takuu


    • StMarySalome

      Älkää hankkiko lapsia kun tässä maailmassa on liikaa ihmisiä.
      Ei ole asuntoja. Perustan sellaisen lopettakaa lisääntyminen liikkeen.
      Myös ei pidetä vauvoista ja lapsista. ( olen krist usk perustaja ja en pidä vauvoista ja lapsista
      ( tässä maailm tilanteessa ja ajassa. ) EN tahdo anta a niille avustuksia ja koulua
      ( en myöskään vaihtoehtoa mitään . Tahdon vaan olla rauhassa.
      Tahdon maatilan mutta nyt olen menossa MormoniKirkkoon ( vaihteeksi.

      Olen nukkunut kellarin pohjalla
      olen pyöräillyt KAUNIISSA kesäyössä ( yksin... kaikki ovat kesämökeillä

    • helppomatikka

      Kysymyksethän, oli keskinkertaisen helppoja, mutta vastaukset ei, eli vaikka olen lukenut nuo kysymysset "mattikka" oisiot ja vastannut niihin, tekun käyneenä vastasin kaikkiin oikein. Teknikkotason opiskelu teknikko vm.-80. tyttäreni esitti ne kysymykset mulle, kun kävi kokeissa. Eli jos ee pitkän matikan lukenut, nuita osaa, niin???minun opiskelustani on, kuiteskin aikaa...ja vielä muistan matikkaa......

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe