Mitä chat oli minulle

kesääkaikille

Tulin huomaamaan elämänkirjon ihmisissä, pahan ja hyvän , ilon ja surun. Muutaman "ystävän" samoin kiusaajan. Olen poistunut sieltä melkein vuosi sitten, eikä tee mieli palata takaisin . Mitä chat on sinulle?

16

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löpinänmääräonvakio

      Chat on minulle joukko ihmisiä (1-3 ihmistä) jotka lakkaamatta:
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen mutta eivät voi lopettaa chatista puhumista
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen mutta käyvät siellä silti, uskotellen vain muille etteivät käy siellä
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen mutta käyvät siellä silti, uskoen vain itse etteivät käy siellä
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen mutta käyvät siellä uudella nimimerkillä
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen ja pystyivät puolittamaan XYZ-lääke annoksensa
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen ja pystyivät kokonaan lopettamaan XYZ-lääkkeen käytön
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen ja löysivät välittömästi lopetettuaan elämän/Jeesuksen/lenkkipolun/voitokkaan rahapelikupongin/kadoksissa olleen sukkansa
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen luullen että sellaisella julistuksella on paskankaan vertaa uutisarvoa
      - kertovat lopettaneensa chatissa käymisen ymmärtämättä että julistuksellaan ei ole paskankaan vertaa uutisarvoa, koska he eivät syystä tai toisesta kykene ylpeilemään asiasta rekisteröidyllä ja chattareiden keskuudessa tunnetulla nimimerkillään

    • ChattaaAnonyymisti

      Chattaaminen on mukavaa ajanvietettä silloin

      kun sinä itse päätät, milloin ja paljonko chattaat. Toisinaan chatkeskustelujen tarjoama jännitys voi saada yliotteen ja sinulta voi kulua liikaa aikaa chattaamiseenn. Jos chattaaminen tuottaa sinulle ja läheisillesi pahaa oloa ja huolta, on sinun syytä muuttaa chattailytottumuksiasi. Mahdollinen ongelma voi liittyä ajankäyttöön, sosiaalisiin ja tunneperäisiin seurauksiin. Viimeksimainittu ilmenee aitoina tunteina chattipersoonia kohtaan, jollaisia nimimerkit ovat.

      Tarkkaile näitä varoitusmerkkejä

      Chattaily-ilo katoaa, jos chattaily karkaa käsistä. Opi tunnistamaan ongelmachattaamisen varoitusmerkit. Kun huomaat ne ajoissa, on chattaaminen helpompaa saada jälleen hallintaan.

      Et voi kertoa chattaamisestasi läheisillesi
      Laiminlyöt arjen askareita chattailyn jatkamiseen
      Ajattelet chattaamista jatkuvasti
      Tulet ärtyneeksi, kun chattaamistasi häiritään
      Yrität voittaa takaisin ryhmänjohtajuutesi, jonka menetit edellisellä kerralla keskustelussa häviämäsi väittelyn vuoksi
      Valehtelet chattaamisestasi
      Mielialasi vaihtelee chatkeskustelujen mukaan
      Et kykene olemaan pitkään chattamatta
      Keskityt mieluummin chattiin kuin aitoihin ihmisiin ja ihmissuhteisiin
      chattaat chattikerroilla enemmän kuin aluksi suunnittelit
      Käytät chattaaamiseen aiempaa enemmän aikaa
      Huomaat "ystävystyneesi" ja avautuneesi yhä useammalle virtuaalipersoonalle "luottamuksella"
      Muut pitävät chattaamistasi liiallisena
      Chattaaminen vie aikaa muilta harrastuksilta

      (lähde: peluuri.fi)

      Mukaeltu yllämainitusta lähteestä ja soveltuu täysin chatriippuvuuteen siinä kuin muihin riippuvuuksiin.

      • add.iktico

        Hyvä kooste tuo, kannattaa vaikka tulostaa itselle pöytälaatikkoon. Joskus tuntee ihan ahdistusta kun joutuu jonkun catissa paljon olevan tenttiin tai kohteekseen. Unohtuuko että se on kaikkien yhteinen paikka. Mutta totta on että riippuvuus on muusta elämästä pois.


    • onnensain

      Tällä hetkellä chat on muisto menneestä, siellä kohtasin ihmisen jonka kanssa nyt vietän elämääni. Olen onnellinen :)

      • snapperi3490

        Jotenkin en usko siihen ,että ainakaan vanhimmat huoneesta on löytynyt mitään parisuhdetta ,siellä ei ole sellaista ihmistä joka voisi sitoutua tai olisi täysipäinen. Tietysti aina tulee uusia, heistä ehkä joku ?


      • tottatämä

        Tämä tapahtui melkein vuosi sitten.. oli uusi ihminen ,ei ollut ennen ollut chatissa, kohtasimme ja se oli sitten siinä:)


    • xannumaraiax

      Minulle chatti on jokapäiväistä ja ajankulua oman kullan etsimistä,en vain meinaa löytää häntä millään ,onkohan minulla liian tiukat kriteerit ? Olen kuitenkin toiveikas elämäni suhteen ja uskon löytäväni kunnollisen miehen tai jos en löydä miestä nainenkin kelpaisi sillä minä olen seksuaalisesti vapaamielinen kaiken suhteen,odottavan aika on pitkä .

      • erässättäritär

        Voi annu-marianna kyllä me sinulle vielä löydetään kumppani jos ei muuta niin ajan kanssa ,ole levollinen ja jatka chattailua aamusta iltaan.


    • monenlaistaelämää

      Monen elämää hallitsee chat, paljon parempaa on livessä ihmis-suhteet . Siellä se elämä on.

    • VanhaVakkari

      Onpa kohdannut ihmisiä, jollaisiin ei oikeassa elämässä olisi ehkä ikinä törmännyt. Käsitys ihmisen olemuksesta laajeni - enimmäkseen pahuuden suuntaan. En aio lopettaa chättäilyä. Tulen silloin kun siltä tuntuu.

      • eichattia

        Laajeni minullakin pahuuden suuntaan, ennen uskoin että hyvää on kaikissa ihmisissä, loppui kiinnostu chatin maailmasta


      • gulliwer

        Chattailussa ei kohdata ihmistä ,chattailu on virtuaalielämää oikea elämä on muualla ,ei ole mennyt perille chattailun perinmäinen tarkoitus teille.Älä elä chatissa vaan oikeassa elämässä ,vanhimmat ottavat liian vakavasti chatin.


      • näinminä

        En ole koskaan elänyt virtuaalielämää , joskus kävin kun ei ollut parempaa tekemistä, enään en käy ollenkaan...


      • kiloplaatikko

        Se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa....


    • hupeja

      Paljon on täällä koiria :) samoin koiran taluttajia:)

      • kiloplaatikko

        Osui ja oikein kunnolla tuo kalikka ,,vieläkin valittaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe