Lääkitys ja sivuoireet

anonyymm

Minulla on aikaisemmin ollut masennusta ja ensimmäisenä lääkkeenä sain Escitalopram Actavista, jonka ottamisen jälkeen oksensin välittömästi. En voinut jatkaa lääkityksen käyttämistä kovan pahoinvoinnin takia.
Seuraavana kokeilin Venlaflaxinia miedolla annostuksella, mutta myös se aiheutti kovan oksentelun ja ripulin.
Nyt diagnoosi on tarkentumassa kaksisuuntaiseksi, jossa masennusjaksot ovat todella syviä, mutta niitä ei muista maniassa. Olen saanut lääkkeeksi Ketipinorin, mutta koska olen työelämässä ja työ on ainoita asioita josta nautin ja saan iloa niin väsyttävä vaikutus pelottaa todella enkä ole uskaltanut aloittaa sitä. Myös painajaiset hirvittävät, koska nään niitä jo muutenkin.

Mietin nyt, että mikä olisi lääke joka aiheuttaisi mahdollisimman vähän sivuoireita niin, että pystyisi töissä olemaan? En koe maniakausia ongelmana koska en sillon ajaudu vaikeuksiin ja olen todella onnellinen, joten uskaltaisikohan esim. Escitalopramia vielä uudestaan kokeilla? Kauankohan pahoinvointi kestää?

11

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tienjakaja

      Kannattaa lopettaa itsensä myrkyttäminen ennen kuin saat pysyvät aivovaurioit tuosta pelleilystä. Dementian ehdit kokea myöhemminkin. Turha lähteä työikäisenä omastatahdostaan siihen.

      Muista, että mielisairaus on metafora. Mitään oikeaa lääketieteellistä ei ole kyseessä. Käyttämäsi "lääkkeet" ovat huumausaineita siinä missä amfetamiini, alkoholi ja kannabis. Elämänongelmat, joista todellisuudessa on kysymys sinunkin kohdallasi eivät ole lääketieteellisesti ratkaistavissa, joskin sitä miten elämän kokee voi muuttaa muokaamalla huumein tietoisuudentasoaan, tuntemuksiaan ja niin edelleen. Aineilla toki saat olosi sekaviksi ja tunteet laukkaamaan ilman yhteyttä elämäntapahtumiisi, mutta se on toivottavasti itsestään selvää sinullekin. Jos sitä haluat, ainekäyttö on tie. Jos haluat ratkaista ongelmien juuri syitä, ja välttää riskit terveydellesi, heivaa psykiatria pois nopeasti ja hae oikeaaa apua elämäntilanteesesi muualta.

      • pullohippi

        Kaksisuuntaisten on PAKKO popsia vahvoja lääkkeitä, muuten e tule mitään.

        Muistakaahan ottaa lääkkeenne niin kuin lääkäri ne on määrännyt.

        Ei kysymyksiä. Lääkkeet on otettava.


      • 8khgb
        pullohippi kirjoitti:

        Kaksisuuntaisten on PAKKO popsia vahvoja lääkkeitä, muuten e tule mitään.

        Muistakaahan ottaa lääkkeenne niin kuin lääkäri ne on määrännyt.

        Ei kysymyksiä. Lääkkeet on otettava.

        Mene muualle trollaamaan.


    • oikeastisairas

      Minulla on Ketipinor kovimpina vauhtikausina vähän isomapana annoksena (100mg) iltaisin ja vauhdin muututtua masennukseen 25 mg iltasin. Hyvä lääke ei mitään oireita. Vauhtikautena tulee tehtyä typeriä juttuja.... Masewntuneena meinaa jäädä sängyn pohjalle. Olen tyytyväinen lääkitykseeni, voin elää suhteellisen normaalia elämää. Sellaiset ihmiset jotka kirjoittavat lääkkeettömän elämän onnellisuudesta eivät voi olla oikeesti sairaita.

    • vässykät

      oppisitte vässykät oikea työtä tekemään

      • työnantajaolen

        Kai niistä moni on yrittänytkin saada töitä. Meinaatko ettei työnantaja huomaa vinksahdukset haastattelussa?
        Yleensä bipot hakevat töitä maniassa, jolloin mieliala on korkealla ja he omasta mielestään pystyvät vaikka mihin. Työnantajan kysymys" Kuka olet? bipo antaa vastauksen maniassa, " olen Napoleon". Joten siis sen pituinen se työpaikkahaastattelu ja työt jäivät saamatta.
        Työnantajilla on kyllä tietoa mielisairauksista.


      • olaviH
        työnantajaolen kirjoitti:

        Kai niistä moni on yrittänytkin saada töitä. Meinaatko ettei työnantaja huomaa vinksahdukset haastattelussa?
        Yleensä bipot hakevat töitä maniassa, jolloin mieliala on korkealla ja he omasta mielestään pystyvät vaikka mihin. Työnantajan kysymys" Kuka olet? bipo antaa vastauksen maniassa, " olen Napoleon". Joten siis sen pituinen se työpaikkahaastattelu ja työt jäivät saamatta.
        Työnantajilla on kyllä tietoa mielisairauksista.

        Joopa kutsuvat presidentin vaimonsa kanssa ym. Siis ei luoja paratkoon.


    • bnhgyt

      en suosittele ketipinoriakaan, paha lääke

    • kumpulaani

      Ketipinor, kuten KAIKKI muutkin mielialalääkkeet, ovat vaikutuksiltaan yksilöllisiä. Mun pää kestää 200mg vuorokaudessa maksimissaan, siitä kaikki ylöspäin tekee zombien. Normiannokseni on 50mg vrk unta antamaan. Tunnen ihmisiä, jotka tulevat zombeiksi jo minimiannoksista ja heitä, jotka kestävät 600-800mg vuorokaudessa ihan heittämällä. 3kk kannattaa antaa aikaa, sitten pitäisi nähdä miksikä tilanne muuttuu. Aloitus kannattaa ajoittaa esim. viikonloppuun, koska ensiksi vaikutus voi tuntua voimakkaalta. Alle 200mg annokset ovat vaikutukseltaan lähinnä rauhoittavia, isommat sitten antipsykoottisia. Monesti kunnon unensaanti kuitenkin jo auttaa tasoittamaan oloa, ja toki jos siihen löytyy luonnollisempia konsteja, niin ne ovat aina suotavampia kuin lääkkeet. Usein tietenkin pelkkä uni vaan ei riitä.

    • psykiatrilääkäri

      Millään kaksisuuntaiseen mielisairauteen käytettävillä lääkkeellä ei ole haittavaikutuksia.

      • Hienoa, äänestän sinua! Kerro numerosi muukalainen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe