Suuri ikäero vaivaa

Ikäeronvuoksi

Olen 45 vuotias nainen ja tapasin noin vuosi sitten kolmekymppisen miehen. Alkuun pidin vaan hauskaa, mutta hän on ollut tosissaan koko ajan. Tottakai imartelevaa...
Nyt omatkin tunteet on jo reilustu mukana. Mies on töissä toisella paikkakunnalla ja nähdään harvemmin. Hän vakuuttaa ettei ole muita, mutta en voi silti muuta kuin tuntea mustasukkaisuutta. Pelkään hänen löytävän toisen, nuoremman. Hän toivoo yhteen muuttoa, vauvaa jne ja on kosinutkin pariin otteeseen.
Minulle ongelma on ikäero ja muiden hyväksyntä. Mitä tekisitte minun asemassani? Jatkanko ihanaa suhdetta kunnes hän tajuaa tehneensä virheen...?

14

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rajatonmies

      Voi käydä niinkin että mies kyllästyy mustasukkaisuuteesi ja lähtee, ja sen jälkeen sinä selität eron itsellesi vain ikäero-ongelmana.

      • Ikäeronvuoksi

        Jos suhde loppuu lähiaikoina, on syy puhtaasti minussa ja peloissani.


    • mielide

      Nauttikaa toisistanne ja muiden "hyväksyntää" ei todellakaan kannata ajatella. Rakastakaa ja antakaa ajan tuoda tullessaan ratkaisun sitten ,onko se sitten yhteinen tulevaisuus vaiko ei.

    • 768h

      "Hän toivoo yhteen muuttoa, vauvaa jne ja on kosinutkin pariin otteeseen."
      Vauvalla ainakin on kiire... Oletko yhtään miettinyt mitä SINÄ haluat?

    • Unissakoelät

      Itsekin olen ollut suhteessa, jossa mies on ollut vajaa 10 vuotta nuorempi, mutta en voinut häneen täydellisesti luottaa, koska hän ei omannut sitä samankaltaista vastuuntuntoa ihmisenä kuin itse ja omissa lupauksissaan pysyminen tuotti hänelle itselleen vaikeuksia ja moniakin pussiin puhumisia teki matkan varrella eli valehteli. Ehkä sunkin kannattaa miettiä, mistä oma mustasukkaisuutesi juontaa juurensa: omista riittämättömyyden tunteista ihmisenä vai jostain luottamuspulasta ko. ihmisen käytöksessä. Ehkä se onkin niin, ettet vain osaa luottaa ihmiseen, kun näet hänessä jotain keskenkasvuista ihmisenä. Jos ihminen on vastuuntuntoinen ja varma ihmisenä, siis osoittautunut omalla käytöksellään luottamuksen arvoiseksi, niin sellaisen ihmisen kanssa on helppo mennä yhdessä eteenpäin ei ole mitään tarvetta epäillä yhtikäs mitään. Vuosi on lyhyt aika oppia tuntemaan ihminen tapoineen päivineen ja millainen on todelliselta luonteeltaan, että mitenkä se arki sitten yhdessä edes pyörisi vai menisikö arkenne vain pahempaan suuntaan, jos jo nyt itse olet mustasukkainen syystä tai toisesta johtuen. Ihminenkin voi tunnehötössään haaveilla ja luvata kaikenlaista sen pidemmälle asiaa ajattelematta, mutta kun se tosiarki koittaa, niin häippäsee sitten vain paikalta. Kai sullakin on jo elämänkokemusta ja ihmisnäkemystä sen verran, että juuri se auttaa tekemään oman itsesi suhteen päätöksen. Itse ei ainakaan viitsisi alkaa ihmisen kanssa, joka ei ole luottamuksen arvoinen tai jos on itsensä ja oman riittämättömyytensä kanssa jatkuva ongelma, minkä vuoksi oma mustasukkaisuus menee yli ja suhde sen vuoksi ikäväksi ja pilalle. Onhan se aikamoista kärsimystä myös itselle elää niiden tunteiden kanssa,

    • terkkujateille

      Olen mies ja ollut suhteessa samanlaisin ikäeroin kuin tekin . Nyt vuosikymmeniä myöhemmin minua ei harmita siinä asiassa kuin se ,että annoin ulkopuolisten arvostella ystävyyttämme. Ongelma ei ollut meidän vaan ulkopuolisten. Meillä oli vapaa toisiamme kunnioittava ajanjakso jota muistelen vieläkin yhtenä parhaana .Älkää kuunnelko ulkopuolisia ja tunteko syyllisyyttä yhdessäolostanne . Toivon teille yhteisiä hetkiä paljon.

      • Ikäeronvuoksi

        Kiitos! Tää sun vastaus auttaa mua suuresti!


      • Unissakoelät
        Ikäeronvuoksi kirjoitti:

        Kiitos! Tää sun vastaus auttaa mua suuresti!

        Seksiä ja yhdessöoloa se vain on, ei mitään muuta. Mies tekee niitä lapsia jonkun nuoremman kanssa sitten, kun saa kokemusta ja herää hurmoksestaan siihen teidän yhteiseen todellisuuteenne. Sinusta tuskin on enää synnyttäjäksi ellet ole täysin terve, hedelmällinen ja hyväkuntoinen nainen. Mieti tosiaan itse mitä kerroit viimeisessä lauseessasi:" jatkanko ihanaa suhdetta kunnes hän tajuaa tehneensä virheen...?" Sitähän se on. Itkettäähän se, kun se päättyy.


      • yli40v_synnyttäjä

        Miksi ihmeessä toteat, että aloittajasta ei olisi synnyttäjäksi? Itse synnytin nuorimman lapsistani 43-vuotiaana, enkä usko hedelmällisyyden vieläkään tuosta lainkaan vähentyneen, vaikka siitä on jo aikaa. Vielä 42-vuotiaana tulin raskaaksi viikossa. En edes koskaan ole ollut erityisen "terve" fyysisesti ja raskauksissa olen kärsinyt raskausmyrkytyksestä, raskaushepatoosista, etisestä istukasta, hengenahdistuksesta, kammilisälyöntien aiheuttamista rytmihäiriöistä jne.


    • lgh

      Tuossa on pointtina se, että SINULLE ikäero on ongelma. Siihen ei voi vaikuttaa kukaan muu kuin sinä itse ja sitä myöten voit ratkaista sen.

      Seurustelin aikoinaan 13 vuotta nuoremman miehen kanssa. Ikäero ei haitannut minua ollenkaan. JOS mies olisi halunnut lapsia, niin SE olisi haitannut (ei siis ikäero), paljonkin, koska itselläni oli jo kolme, en halunnut lapsia lisää. Joten tuohon kysymykseesi "Mitä tekisitte minun asemassani? " on mahdotonta antaa mitään yksiselitteistä vastausta. Kehottaisin miettimään mitä itse haluat suhteelta. Keskustele sen jälkeen miehen kanssa tuosta lapsiasiasta. Jos haluat itse lapsia, ja onnistutte sellaisia saamaan, hienoa. Mutta onko se todennäköistä? Ja mitä tapahtuu, ellet tule raskaaksi? Mahdollisuudethan vähenevät kuukausi toisensa jälkeen.

      Aika monta vastaavaa tapausta olen myöskin nähnyt; ja mies on lähtenyt suhteesta pian lapsen synnyttyä. Nyrkkisääntönä ehkä "mitä nuorempi mies, sitä heikommin kestää vauva-arkea"?

      Ellet halua lapsia, ilmaise se miehelle, ja katso mitä tapahtuu. Yleensä asiat ratkeavat suuntaan tai toiseen kuin itsestään, hermoilematta.

      • Unissakoelät

        Ihan sama mitä tunnehurmoksessa olijalle kertoo, kaikki käy, mutta sen jälkeen, kun arki koittaa käy enää harvemmin ja lopulta ei enää koskaan.


      • popppp
        Unissakoelät kirjoitti:

        Ihan sama mitä tunnehurmoksessa olijalle kertoo, kaikki käy, mutta sen jälkeen, kun arki koittaa käy enää harvemmin ja lopulta ei enää koskaan.

        Mitä tuo nyt oli? Minulle esimerkiksi ei tosiaan käy kaikki. Ja sille mikä käy, ehdoton edellytys on juuri ARKI. Rakastan arjen ihmisiä. Olen hulluna arkeen. Arkea on turha syyttää omista huonoista valinnoista.


      • perhearki_haastavaa

        Lauseestasi "mitä nuorempi mies, sitä heikommin kestää vauva-arkea" olen kanssasi samaa mieltä. Ensimmäinen mieheni lähti yli 10 vuoden yhdessäolon jälkeen, kun lapsi tuli. Hän oli silloin noin 36-vuotias. Hän kesti "vauva-arkea" kaksi vuotta ja lähti vapaan naisen matkaan. Hän alkoi asettua vasta reilusti 40 ikävuoden jälkeen ja näyttää nykyisin olevan ihan hyvä aviomies nykyiselle vaimolleen. Nykyinen alle 40-vuotias mieheni on sinnitellyt kolme vuotta, mutta ei meinaa kestää hänkään. Ei pelkästään "vauva-arkea" vaan "perhearkea". Hän haluaisi elää vapaan miehen elämää edelleen ja seurustella lapsettoman naisen kanssa. Ei ole tullut kotiin enää. Luulen, että on lähtenyt hänkin nyt menemään.


    • popppp

      Ap, sinun pitäisi ensin rakastaa ja arvostaa itseäsi, sitten vasta ryhtyä parisuhteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe