Elämää 9 psyykenlääkkeen käytön jälkeen

Kokemukseni

Olen käyttänyt tai kokeillut yhteensä 9 eri psyykenlääkettä mukaanlukien antipsykootteja, bentsodiatsepiineja, mielialantasaajaa ja masennuslääkkeitä.

Söin useita eri lääkkeitä päällekäin yhdessä vaiheessa.

Kärsin nykyään seuraavista lääkkeiden jälkeen mitä minulla ei ikinä ennen lääkekokeiluja ollut:

- muistivaikeuksia
- aivosumua
- pääkipuja, migreeneitä
- derealisaatiota ja depersonalisaatiota
- univaikeuksia ja katkottainen uni
- seksuaaliongelmia
- levottomia jalkoja
- pistelyn ja kihelmöinnin tunnetta eri puolilla kehoa

5

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äimänkäkönen

      Olen ällistynyt. Monenko vuoden kuluessa söit niitä kaikkia yhdeksää lääkettä? Kiinnostavaa olisi tietää, mihin diagnooseihin, mutta ei tietenkään tarvitse kertoa.
      Lääkkeitten jälkeinen oirelista on pitkä ja ….aika kauhistuttava, anteeksi.
      Miten pärjäät nyt sitten jälkioireitten kanssa ? Eihän niitäkään ihan ilman lääkitystä kestä ?
      Ihmettelen mielessäni, mitä sinulle on oikein tapahtunut ? Paljon vaikeuksia ja vastoinkäymisiä tietysti, se on selvä. Sympatialla ajattelen sinua, minkälaisen "mankelin" läpi olet oikein joutunut kulkemaan ? Kuitenkin selvinnyt jotenkuten läpi. Minkälaisin seurauksin ? Miten elämäsi menee nyt ? Onko se kohtuullista elää ? Olet siis päässyt kaikista yhdeksästä lääkkeestä nyt vai miten ?
      Kirjoituksesi herättää paljon kysymyksiä. Anteeksi, en tarkoita olla tahditon.
      Olen vain niin äimänä.
      Kaikkea mahdollista mukavaa ja hyvää sinulle !

      • Aloittajap

        Olen päässyt lääkkeistä eroon ja käytin niitä monen vuoden aikana. Lääkemääräni vaan kasvoi, ja diagnoosini lisääntyivät, mutta vointini ei parantunut. Lopussa tajusin että lääkkeet eivät auta vaan päinvastoin.
        Kiitos kannustavasta viestistäsi!


    • VoisiOllaNäin

      Luultavasti on niin että masennus ym. on taas nostanut päätään, kun lääkkeiden käyttö on lopetettu.

      • Aloittajap

        En koe olevani varsinaisesti masentunut, joten ei pidä paikkaansa. Itseasiassa olen vähemmän masentunut, mitä olin loppuvaiheessa kyseisillä lääkkeillä ja erityisesti niiden kombinaatioilla. Sen sijaan koen ja tiedän kärsiväni edellämainittujen lääkkeiden aiheuttamista vahingoista, joista voi ottaa aikaa palautua. Onneksi minulla on välillä helpompia päiviä oireiden suhteen ja pieniä valonpilkahduksia jolloin koen hetken aikaa parempaa oloa. Aivokemioiden ja keskushermostoni toipuminen ja palautuminen lääkkeistä, vuosien käytöstä, ei mene suoraviivaisesti eteenpäin.

        Elämäni olisi kohtuullista elää ilman yllämainittuja oireita.


    • Kokemukseni

      On surkuhupaisaa, että aina tarjotaan tämä mystinen masennus joka aiheuttaa kaiken selitykseksi kaikille oireille. Tätä kuulee lääkäreiltäkin. Ne jotka ovat menneet läpi yhtään helvetillisemmän vieroituksen yhdestäkin psyykenlääkkeestä, saattavat tajuta mitä oireita lääkkeistäkin voi seurata, saatika kun puhutaan lukuisien lääkkeiden purkamisesta. Pelkästään jo bentsodiatsepiinien purkaminen voi olla täysin helvetillistä. Suru ja alakulokin on muuten miellyttävämpiä tunteita kuin "zombius" mitä loppuvaiheessa napsiessani lääkkeitä tunsin

      Paljon voimia kaikille muille, jotka kamppailee samojen asioiden kanssa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      405
      4119
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      229
      2047
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1520
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      1003
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      127
      965
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      222
      906
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe