miten pitkät jonot on noihin työkkärin

Zaibatsu

terveystarkastuksiin yleensä? joudun varmaan menee sellaseen niin kauan kestää et saa ajan sieltä yleensä? kysyn tätä koska en itse sitä varaa vaan töykkärin virkailija.

11

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puoskaritjyllää

      En osaa vastata kysymykseesi, mutta kehoitan varovaisuuteen, jos sinne menet. Kaikkea, mitä sanot, voi töykkäri käyttää sinua vastaan, kuka milläkin tavalla. Sinut voidaan leimata sairaaksi tai hulluksi, tai jos olet sellainen, sinut voidaan katsoa terveeksi. Ja kaikesta jää vuosiksi, ehkä loppuiäksesi, merkintä sairaustietoihisi. Oletko koskaan lukenut jo niitä, mitä terkkarien ja sairaaloiden sihteeriköt sinne väsäävät? Työkkärin pipitätin jutut voivat olla vielä uskomattomampia satuja. En tiedä, kun en ole sitä kautta mennyt, mutta ehdotan vain, että pidät varasi. He eivät ole sinun puolellasi, vaan sinua vastaan.

    • yksityisellevaikka

      Varmaankin kyseessä kunnan järjestämä terveystarkastus? Sen perusteella, mitä olen te-toimiston kanssa ollut tekemisissä, olisin sinuna mennyt ennemmin oma-aloitteisesti tavalliseen tarkastukseen. Et mitenkään voi tietää, mitä terveystietoja sinusta menee te-tston tietoihin ja melko varmasti et pysty sitä kieltämäänkään. Eri asia on sekin, saako kaikkia tarkastuksessa tulleita asioita ilmoittaa potilassuojan takia, mutta melko varmasti tämä on huomioitu, kun te-tston kautta järjestetty. Ei ja ei, mieti vielä. Voithan vedota esim. pitkiin jonoihin ja pääset eri kautta nopeammin? Te-tsto voi myös ns. pestä kätensä ja ohjata kaiken maailman kartoituksiin terveydenhuollossa, aika nopeasti saatat olla myös kuntouttavan ja ilmaisen työn tekijä. Tuosta linkistä löytyy jotain: http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/tukea_tyollistymiseen/vamma_tai_sairaus/index.html

    • fhdsghjk

      Minulle työkkäri varasi ajan terveysrtarkastukseen marraskuun alussa ja pääsin sinne helmikuun lopussa. Varmaan paikkakunrakohtaista miten pitkiä jonot ovat, mutta useita kuukausia joka tapauksessa.

    • Hmm7007

      Mitä väliä mitä tietoja menee terveystarkastuksesta te-keskukseen. Ainakin itse toivon hartaasti, että minut leimattais 100% sairaaksi ja työkyvyttömäksi ja pääsisin vihdoin työkyvyttömyyseläkkeelle. Mieluummin loppuelämä työkyvyttömyyseläkkeellä kuin työttömänä. Pääasia, että itse tietää olevansa täysjärkinen. Tämä tosin ei koskaan toteudu kun pitäminen työttömänä on edullisempaa kuin päästää eläkkeelle.

      • lsfjoafa

        Juurihan tuossa edellisessä tekstissä selostettiin, että sairaat ja hullut voidaan te-tstossa leimata terveiksi ja eikun ilmaistöihin.


      • rajustihalvempaa

        väärin eläkkelle laittaminen on moninkerroin edullisempaa yhteiskunnalle kuin pitäminen väkisin työkkärin toimenpiteissä! jokainen "toimenpide" maksaa tuhansia euroja kuukaudessa per työtön verrattuna esim siihen et päästettäis eläkkeelle sillä hiukan päälle 500e/kk sellaiset jotka ei tule koskaan työllistymään muuhun kuin niihin kalliisiin toimenpiteisiin


    • Tarkastuksessakäynyt

      Täällä kirjoittaa pääasiassa ne jotka elää harhoissaan kuvitellen että terveystarkastusten tarkoitus on aiheuttaa vahinkoa työttömille.
      Terveystarkastuksen lopuksi siinä voi valita että antaako terveydenhoitajan lähettää se suoraa työvoimatoimistoon vai ottaako paperin itselle ja lähettää itse sen työvoimatoimistoon. Se aika kannattaa varata itse niin voi vaikuttaa siihen että milloin käy tarkastuksessa ja halutessaan saattaa päästä hyvinkin nopeasti tarkastukseen
      Minulle puhelimeen vastanneella terveydenhoitajalla sattui olemaan vapaita aikoja ja otin ensimmäisen vapaan ajan joka oli muistaakseni samalla tai seuraavalla viikolla.Ajan saaminen riippuu tietenkin siitä oman kaupungin tai kunnan terveydenhoidon tilanteesta.Kaupungeissa yleensä jonotetaan enemmän kuin pienemmillä paikkakunnilla.
      Kyselytutkimukseen perustuvalla terveystarkastuksesta tuskin voi vetää mitään johtopäätöksiä jos vastaaja valehtelee yhtä paljon kuin tämän palstan työttömät.

      • yxharhainen

        Mitä ihmettä kirjoittelet täällä, jos sun mielestä kaikki ovat valehtelijoita ja harhaisia? Vai olisiko sittenkin niin, että nuo ominaisuudet löytyvät juuri sinusta? Tosiasia on se, että terveystarkastuksen perusteella voidaan laittaa ilmaiseen kuntouttavaan työhön. Mitä merkitystä on sillä, laittaako terv.hoitaja saman lomakkeen menemään kuin sinä itse? Toivotan onnea matkaan kuntouttavaan riemuun.


      • Tarkastuksessakäynyt
        yxharhainen kirjoitti:

        Mitä ihmettä kirjoittelet täällä, jos sun mielestä kaikki ovat valehtelijoita ja harhaisia? Vai olisiko sittenkin niin, että nuo ominaisuudet löytyvät juuri sinusta? Tosiasia on se, että terveystarkastuksen perusteella voidaan laittaa ilmaiseen kuntouttavaan työhön. Mitä merkitystä on sillä, laittaako terv.hoitaja saman lomakkeen menemään kuin sinä itse? Toivotan onnea matkaan kuntouttavaan riemuun.

        Että mitäkö merkitystä?Jos siinä paperissa lukee ettei terveystarkastuksessa ole tullut esiin työkykyyn vaikuttavia seikkoja niin silloinhan se nyt on aivan sama että mitä kautta se paperi menee työvoimatoimstoon.

        Mutta jos siinä paperissa on jotain muuta niin tällöin kannattaa ensin tarkistaa ettei siinä ole virheellistä tietoa.
        Jos tieto on oikeaa niin sitten voi mennä työvoimatoimstoon ja kysyä että mitä tietoja ja minne niitä kirjataan.
        Jos on aikaisemmin antanut suostumuksensa terveystietojen kirjaamiseen niin mahdollisesti sinne jotakin kirjataan ja se jokin mikä sinne kirjataan niin siitä kannattaa pyytää tuloste ja sekin kannattaa tarkistaa ja jos siinä on pienikin virhe niin kannattaa pyytää oikaisua siihen.

        Minun käsittääkseni terveydenhoitaja ei voi tehdä diagnooseja joten siinä paperissa tuskin mitään ihmeellistä lukee.


      • Tarkastuksessakäynyt
        yxharhainen kirjoitti:

        Mitä ihmettä kirjoittelet täällä, jos sun mielestä kaikki ovat valehtelijoita ja harhaisia? Vai olisiko sittenkin niin, että nuo ominaisuudet löytyvät juuri sinusta? Tosiasia on se, että terveystarkastuksen perusteella voidaan laittaa ilmaiseen kuntouttavaan työhön. Mitä merkitystä on sillä, laittaako terv.hoitaja saman lomakkeen menemään kuin sinä itse? Toivotan onnea matkaan kuntouttavaan riemuun.

        Kerrohan lisää että miten työnhakija voidaan "lähettää" kuntouttavaan työtoimintaan terveystarkastuksen jälkeen?
        Ajattelitko että kuntouttava työtoiminta parantaa sairaudet?


    • Sossupummi-

      Minutkin ne yritti saada tarkastukseen koska sanoin että en ole 20 vuoteen käynyt lääkärissä. Miksi helvetissä terveen miehen pitäisi mennä tarkastukseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe